MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Rada Cieplic: Regulamin parku musi być złagodzony

Wiadomości: Jelenia Góra
Poniedziałek, 15 października 2012, 9:31
Aktualizacja: Wtorek, 16 października 2012, 7:27
Autor: Angela
Fot. archiwum
Od początku powstania regulamin korzystania z Parku Zdrojowego w Cieplicach budził spore kontrowersje. Po protestach mieszkańców, w tym podpaleniu tablic z regulaminem, Rada Cieplic zorganizowała spotkanie w tym temacie. Kto wziął w nim udział i czy jest szansa na zmiany w regulaminie?

Na spotkanie zaproszono władze miasta, w imieniu których przybył Hubert Papaj, zastępca prezydenta Jeleniej Góry. Byli też radni z tego okręgu: Janusz Wojtas, Miłosz Sajnog i Zbigniew Ładziński. Zabrakło tylko Józefa Gajewskiego. W spotkaniu uczestniczyli również radni Cieplic oraz mieszkańcy.

- Zorganizowałam to spotkanie, bo sporo jest krytykanctwa, a nie ma konstruktywnej rozmowy – mówiła Anna Bałkowska, przewodnicząca Jednostki Pomocniczej Miasta Jeleniej Góry "Uzdrowisko Cieplice". – Cieszę się, że mogliśmy na spokojnie przedyskutować te punkty, które wśród mieszkańców budzą największe emocje – dodała.
Konkretnie chodzi o trzy punkty regulaminu dotyczące: wjeżdżanie do parku rowerami, wprowadzania psów i zamykanie parku na noc.

W pierwszej kwestii wiceszef miasta Hubert Papaj przychylił się do sugestii mieszkańców i Rady Cieplic by wydzielić dla cyklistów jedną z alejek, która będzie łącznikiem między Placem Piastowskim a Parkiem Norweskim (przy PM Poland). Padła również propozycja wyznaczenia terenu, gdzie mieszkańcy mogliby spacerować ze swoimi pupiami. W kwestii zamykania parku zdania były podzielone.

- Sprawdziliśmy i większość parków uzdrowiskowych w Polsce jest zamykana na noc – mówi Anna Bałkowska – stąd propozycja, by tak było i u nas. Na rewitalizację parku wydano 17 mln zł. Już odnotowujemy dewastacje w parku, dlatego musimy chronić to, co zostało zrobione. Na ogrodzenie parku przeznaczone zostały spore pieniądze. Teraz jest tylko kwestia, w jakich godzinach park ma być zamykany – dodaje Anna Bałkowska.

O złagodzeniu regulaminu parku w ostatnim czasie mówił również Marcin Zawiła, prezydent Jeleniej Góry. Jednak o tym, czy i jakie zmiany pojawią się w regulaminie korzystania z Parku Zdrojowego zadecydują nie władze miasta, a radni.

- Już podczas powstawania regulamin Parku Zdrojowego budził on wśród radnych wiele zastrzeżeń. Duża część radnych była i jest za złagodzeniem tych zasad, ale podczas głosowania nad uchwałą dotyczącą tego tematu, dyskusję zamknięto przed jej wyczerpaniem. Za jego obecną postacią był wówczas prezydent i radni PO, którzy mieli większość. Przeciwko był PiS, SLD wstrzymało się od głosu, podobnie jak chyba ugrupowanie Razem dla Jeleniej Góry. Spodziewaliśmy się zastrzeżeń i niezadowolenia mieszkańców. Sądzę, że jest szansa na to, by wprowadzić pewne złagodzenia, bo są one niezbędne – mówi Józef Szarzyński, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Jeleniej Górze.

Ogłoszenia

Czytaj również

John Quincy Adams w Kotlinie Jeleniogórskiej

PiS ujawnił listy kandydatów

Dzieci uratowały zwierzaczki

Komentarze (60) Dodaj komentarz

~Off-ensywa 15-10-2012 9:43
Znaczy, najważniejsze pieski! Czy tak panie Prezydencie?
~Marcin 73 15-10-2012 9:48
"Nie o take rade walczyłem" - że tak polecę klasykiem. Bez satysfakcji stwierdzam że p.Bałkowska nie nadaje się na Przewodniczącą Rady. Ulegać 40 protestującym wbrew interesom 1500 osób? Wolne żarty. Mam nadzieję że nie wszyscy ciepliccy radni równie szybko ulegają kilku niezadowolonym właścicielom psów. Kompromis jest możliwy - ba- wręcz pożądany. Najpierw ogrodzony trawnik dla psów - potem psy. Najpierw ścieżka rowerowa - potem rowerzyści. Pozdrawiam. Marcin Kaflik - Ciepliczanin.
~Cieplik za V 15-10-2012 10:20
O jej pojawił się wyjatkowy radny Ładziński - ale kiedy bedzie głosowanie to nawieje albo będzie nieobecny - jak to miało miejsce poprzednio w głosowaniu rady .Fajny ten radny -wielki , ale cykor przedni bez wyrazu. Zawsze w decydujących głosowaniach daje nura , pojawia sie tylko przed wyborami i gdacze o głosy.Jak widać pożytku z niego niewiele , i żadnej roboty skutecznej nie dokonał przez lata wakowania w ratuszu .Takimi machanizmami rządzi sie demokracja na prowincji.
~sowa 15-10-2012 10:33
Najwyzszy czas skonczyc z tym rozpieszczonym gowniarstwem mysle tu o starych jak i mlodych.Park nie jest dla rowerow i srajacych wszedzxie psow.Brak podstawowej kultury tutejszego spoleczxenstwa i z tym sie chyba wszyscy zgadzamy.W innych miejscowosciach to funkcjonuje tylko nie tu u nas .Bo my tyutaj lubimy gowno na chodniku czy w parku,czy tez chowac sie bo nadjezdza rowerzxysdta ,taki nawet na waskim mostku nie nauczony by zejsc z roweru widzac na nim ludzi.A ci co podpalili regulamin to rozpieszczone lub nie dopieszczone produkty mamusi i tatusia.Regulamin jest ok to dla odpoczywajacych,Jezdze na rowerze i nie mam problemu dostania sie do P.Norweskiego.Jestesmy cholota ,ktora nie znosi zmian.Popieram regulamin.
~vem 15-10-2012 10:35
od dawna mówiłam o wydzieleniu choć jednej alejki dla rowerów i cieszy mnie bardzo, że poważnie nad tym ktoś sie pochyla. Uważam, że to najistotniejsza, z tych trzech punktów, sprawa. Psy-naprawdę trudno tu wyważyć co powinno się w tej kwestii zrobić, ale jeżeli ktoś mieszka na placu piastowskim, dajmy na to, a ma ochotę ze swoim pupilem przejść się, np na wały, to czy naprawdę musi iść tak daleko, obchodząc park? Sama nie wiem co tu jest lepsze i prawidłowe.
~Bury 15-10-2012 10:39
Wcale się nie dziwię, że ktoś juz nie chce uczestniczyć w spotkaniach i cokolwiek rozstrzygać. Paproście sobie Salomona. Nigdy się wszystkim nie dogodzi, gorzej, że ptaków juz nie widać i nie słychać, a w poprzedną niedziele trzy starsze panie(pewnie kuracjuszki) były takie glośnie, że trzej chuligani by im nie sprostali.
Niggers™ 15-10-2012 10:43
WALCZMY Z NIMI ! WALCZMY Z PRZEPISAMI ! TABLICE SPALONE TO DOPIERO POCZĄTEK ! ALBO PARK JAK DAWNIEJ, ALBO ZROBIMY SAMI Z TYM PORZĄDEK...NIE DAJMY SIĘ STEROWAĆ ! ATAKUJMY !
~vem 15-10-2012 10:50
A co do zamykania, najpierw uważałam, że to jednak wielkie utrudnienie, chociażby dla ludzi pracujących do późna, lub od wczesnych godzin porannych, bo oni niestety będą musieli obchodzić cały park, ale z drugiej strony faktycznie park , to duża inwestycja, a niestety wiadomym jest , że ludzie w nocy najwiecej moga zdewastować, czy wynieść, więc zamykanie to chyba jedyny słuszny krok, by ochronic park.
~Koniec 15-10-2012 10:58
Nie oszukujmy się. Sądzę, że większość z tych 17 mln złotych poszło na nikomu niepotrzebne ogrodzenie parku. Gdyby nie ten zbędny wydatek można byłoby zrobić naprawdę cudo.
~ 15-10-2012 11:16
Do 10,33 BRAWO TO PRAWDA.WARA IM OD PIĘKNEGO PARKU.PANIE PREZYDENCIE PARK JEST PIĘKNY I NIE POZWOLIĆ GO ZNISZCZYĆ.
~ 15-10-2012 11:27
Gdyby bylo wiadomym, ze przepisy beda przestrzegane i po pierwsze paniusie beda sprzatac po pieskach a po drugie rowerzysci jezdzic beda "spacerowo"- owszem, czemu nie? ale (mimo zakazu) pelno jest srajacych psiurow i ZADEN wlasciciel nie sprzata- wstep powinien byc zakazany.A rowerzysci jak sie scigali tak sie scigaja.
~ojojoj!!!!` 15-10-2012 11:45
Pomysł zmiany regulaminu to nic innego, jak dowód miernoty i słabości władzy w tym mieście. Piękny park to miejsce szczególne i należy je szanować a nie niszczyć. Na początku będzie trochę zajęcia dla tych, co pracują w straży miejskiej i zakładają blokady. Będą mieć inny priorytet. Zyczę trochę odwagi i konsekwencji w działaniu. Powodzenia!!!!
~ 15-10-2012 11:47
Problemem polega na tym, ze wiekszosc mieszkancow tamtejszych terenow to pokolenie przesiedlencow zza Buga, ktore zyje inna mentalnoscia, nie zna pojecia dobro wspolne i nie potrafi dostosowac sie np. do tego, zeby wyrzucac smieci do koszy, wyprowadzac psy na smyczy, duze w kagancu, nie mowiac juz o tym, zeby posprzatac po nich bo przeciez sluzby miejskie sa od tego, bron Boze nie oni. W Jeleniej i okolicach zamiast postepu jest zacofanie a nieudolna wladza zamiast wzorowac sie na cywilizowanych krajach zyje mentalnoscia zza Buga... TRZEBA ZMIENIC SWOJE POSTEPOWANIE I NAUCZYS SIE DBAC O CZYSTOSC TAK JAK TO SIE ROBI W CYWILIZOWANYCH KRAJACH A TE PSIE KUPY TO WASZA WIZYTOWKA !!!
~sumienie 15-10-2012 12:07
Święta Prawda!!!
~17sqandal 15-10-2012 12:20
wladza nie powinna się ugiąć pod żadaniami grupki ludzi ( czytaj wielbicieli psów) Psy nie mają miejsca w parku jest tyle miejsc gdzie można spacerować z psami Wont psy i ich wlasciciele z parku!
~Swój 15-10-2012 12:28
Byłem w wielu miastach Europejskich i takich durnot jak w Jeleniej nie widziałem !. Przez wiekszość parków prowadzą ścieżki rowerowe ,ludzie spacerują z pieskami , z dziećmi na rowerkach itp. . A po za tym już dawno Europa przestała zachwycać się strzyżonymi i sztucznymi nasadzeniami !. Jest trend powrotu do natury !!!. I takie naturalne środowisko jest najbardziej doceniane . Cóż po psikających fontannach jak nie słychać świerszczy , ptaków i rozbawionych dzieci ? .
~J@ck 15-10-2012 12:29
Psy jeśli chcą srać to powinny srać w domu i właściciel posprząta na pewno.. Park to nie sralnia dla zwierząt
~abc 15-10-2012 12:38
Znowu psy ważniejsze od ludzi. W Polsce i w Europie mogą być parki bez gówna ale nie w Jeleniej. To po co te ogrodzenia i rewitalizacja. Kochani zbierzmy się i zaprotestujmy. Ja chcę żeby było jedno miejsce bez gówna, gdzie można usiąść i położyć się na trawie.
~ 15-10-2012 12:40
Co na to Zofia Czernow, wybitny znawca spraw wszelakich...
~Swój 15-10-2012 12:40
Mieszkam w pobliżu i po tak kosztownej modernizacji wyraznie widać , że ten park stracił duszę !. Ludzi w nim bardzo nie wielu a posadzone / od linijki / krzewy i wytyczone ścieżki , zakazy i nakazy wyraznie nie cieszy mieszkańców i turystów !.Park Panowie decydenci POWINIEN tętnić NATURĄ !Biologicznym życiem , zapachem traw , śpiewem ptaszków ,figlami zwierząt .... .Przestańcie na siłę przycinać i kosić !. Zaoszczędzimy i na pewno ucieszymy zwiedzających .
~abc 15-10-2012 12:43
Psie kupy i rowerzyści to tematy zastępcze. Władze boją się żeby ktoś nie zajrzał do warunków przetargu, ilości ofert, sposobu wyboru projektanta, a potem realizacji obiektu i tu pies pogrzebany. Dlaczego szanowana Rada Cieplic nie zajmie się tym tematem? Bo lepiej rozgrzebywać psie gówno?
~Ja 15-10-2012 13:01
Większość z Was dostała jakiejś obsesji na punkcie psów !. Zastanówcie się i ochłońcie !. NIkt tu w Cieplicach nie chadza z psimi sforami !.Piesków jest już niewiele . Ale dla Nas WSZYSTKICH katastrofą jest okres jesienno zimowy .Czy zdajecie sobie sprawę czym i co spalają Jeleniogórzanie ?!.Stary olej samochodowy ,opony, plastik ,szmaty i wszystkie inne chemiczne świństwa !!!.TU w tej zamkniętej kotlinie !. I Tu ,pobiera się opłaty klimatyczne !.Promuje sanatoryjny klimat ,maturę i zdrowie !.
~ 15-10-2012 13:01
Ktos tu pisze, ze bywa w "europejskich miastach". Jasne, masz racje. Ale tylko w polowie. Bo w tych opisanych przez ciebie europejskich parkach ludzie maja kulture. I jak piesio nafajda, to zbieraja po nim. Widziales juz taki obrazek w Cieplicach? Paniusia idzie z pieskiem, piesek sie wypina, paniusia zbiera kupke? Nie ma takich obrazkow. Wiec trzeba zakazac wchodzenia psow, bo inaczej sie nie da!!!
~ 15-10-2012 13:10
Do Ja z godz.13:01- piszesz nie na temat. Tu nie chodzi o inne problemy, tylko o Park Zdrojowy. Wiadomo, ze sa inne problemy. Ale tu jest mowa o pieskach i rowerzystach.To nie obsesja. Psow jest w Cieplicach i na Zabobrzu bardzo duzo. I fajdaja gdzie popadnie. A wlasciciele sie raduja, ze piesio sie tak ladniuchno wyproznil i ida dalej.I tak do nastepnej kupy.....
~rumcajs54 15-10-2012 13:18
"W tym temacie...(...)" Rozumiem - cytat to cytat. Może tak i ta pani powiedziała. Ale żeby zaraz w zajawce artykułu strzelić takiego babola. Pani Angelo, kiedy Pani się poprawi ?
~ 15-10-2012 14:28
DOLNOŚLĄZAK. Rzekomo w Cieplicach - oprócz pozapartyjnej struktury PO-partii, do jakiej zaliczam podporządkowaną magistrackiemu dialogowemu, Radę Cieplic - istnieją też stowarzyszenia miłośników, wielbicieli, odnowy, upowszechniania tradycji, rekultywacji, rewitalizacji, bezpieczeństwa ruchu drogowego, etc. Może w ramach modnego dzisiaj dialogu społecznego magistrat zorganizuje jakąś cieplicką debatę w tym temacie. Wszak nie tylko regulaminem cieplicka społeczność żyje.
~ika 15-10-2012 15:04
Oczywiście najważniejsze są pieski i stado bałaganiarzy i brudasów, którzy nawet nie wiedzą do jakich celów służyć powinien park, bo i skąd mają wiedzieć, jak to wyszło z wioski tylko, "WIOSKA Z NICH NIE WYSZŁA"
~AP 15-10-2012 15:44
w Egipcie widzialem wielblady z pampersami wiekosci kołdry, mozna a pieskom nie .Albo pampers albo kara.
~ 15-10-2012 16:14
Nie trzeba zaraz do Egiptu. Ja widze codziennie na niemieckich ulicach wlascicieli zbierajacych gowienka po pupilach. Sama tak zreszta robie. Nie mam ochoty placic 50 euro kary. A poza tym to po prostu przyzwyczajenie.
~jan 15-10-2012 16:23
ika - jesteś żałośnie prostą osobą !. A metropolie znasz pewnie tylko z filmów ? .Park jest dobrem publicznym !. Podobnie jak teatr i biblioteka . Jego rolą jest zaspokajanie podstawowych potrzeb człowieka ; kontaktu z naturą i jej podziwiania .To w miejskich parkach może pospacerować rodzina z dziećmi ,usiąść na trawie ,cieszyć się słonecznym dniem . Tego kontaktu pragnie ten z miasta i wioski .Przesadne zakazy właśnie powodują TEN bunt i niezadowolenie !.Co do kultury ; wcale nie jesteśmy gorsi od innych narodów .
~swój 15-10-2012 16:40
Krytyką i ostrymi zakazami NIC nie osiągniecie !.Jak można było dopuścić do zamknięcia ruchu dla rowerzystów !.Czy koszenie trawy spalinowymi kosiarkami jest takie eko ?. Czy mały smyk , który pobiega po trawie zrobi mniej szkody jak rowerzysta ?. A nawet jak mały piesek zrobi siusiu, to też nie zanieczyści wód gruntowych !.Dajcie spokój .Wystarczą informacje dla obowiązków właścicieli psów i zasady poruszania dla cyklistów . Ale nie wolno ZAMYKAĆ !. To Nasza inwestycja dla Nas , wszystkich .
~do jan 15-10-2012 17:12
Drogi Janie - podobnie jak biblioteka i teatr, niech i ten park pozostanie właśnie tym dobrem publicznym. I nie ZAKAZY, ale regulamin (jest informacją dla ludzi na poziomie) odnowi jego oblicze. I wreszcie niech zaspokaja te podstawowe a nawet wyższe człowiecze potrzeby. Człowiecze!!! A nie psie. Jeżeli zapragnę kontaktu z naturą w postaci psich odchodów - to miasto i jego mieszkańcy zapewniają mi je ciągle i na każdym krogu. PSY VON ZE ZDROJOWEGO ;-}
~sławek 15-10-2012 17:20
pieski powinny chodzic po parku z włascicielem-sam własciciel ma chec na odpoczynek w parku własnie ze swoim pupilem.
~do Kaflika 15-10-2012 17:21
To raczej Pan jest w tej mniejszości, która myśli, że należy do szlachty. Sarmaci już dawno przeminęli, proszę mieć to na uwadze. Park jest dla wszystkich. Jak niszczą, to gdzie się podziała Policja i SM ? Mandaty dawać, największe możliwe, to się znudzi patologii zabawa. Pozdrawiam.
~Wyborca... 15-10-2012 18:04
Ech... Przyznaję się szczerze, że nadal przejeżdzam przez ten park rowerem. Nie robię tego jednak absolutnie nikomu na złość czy w proteście przeciw zakazom. Jeżdze tam bo zwyczajnie bardzo to lubię i zawsze tak było... To taka chwila relaksu i oddechu kiedy np. wracam rowerem z gór... Nie wyobrażam sobie że ktoś mi może tą przyjemność odebrać. Jadę powoli, "oddycham" parkiem i cieszę sie chwilą. To małe szczęścia budują naszą radość życia! Nie zrezygnuję z tego... Przepraszam.
~gość II 15-10-2012 18:05
Do 11. 47, odp... się od przesiedleńców zza Buga, których wyrzucono z ich domów, w których od pokoleń mieszkali i przysłano na zniszczoną wojną, lub przez Armię Czerwoną poniemiecką ziemię. Oni doskonale wiedzą, co to własność wspólna i prywatna, wiedzą co to tradycja i kultura od różnieniu od poniemieckich reliktów zdolnych tylko do małpowania tego co zachodnie.
~chata polska 15-10-2012 19:14
A ja uprzejmie proszę puszystą panią pracującą w cieplickiej CHACIE POLSKIEJ, która wyprowadza swego labradora za muszlę koncertową by się kochany pupilek wysrał o posprzątanie po nim choć raz...
~o ho ho 15-10-2012 19:22
a tutaj w Niemczech pelno przesiedlencow z calego swiata i tez nie sprzataja po swoich psach dzisiaj wlasnie w Niemieckim parku wdepnalem w niezle gowno... vikusiu pozdrawiam z niemiec
~o ho ho 15-10-2012 19:30
prawda jest jedna po psach trzeba sprzatac a parki zdrojowe to nie sa do wyprowadzania psow na sranie
Niggers™ 15-10-2012 20:38
NIEMCY TEŻ ŚWINIE, NIE SPRŻATAJĄ ! WSZĘDZIE PEŁNO PARTACTWA, NIE WSZYSTKICH DA SIĘ NAUMIEĆ KULTURY ! PARK JEST NASZ ! BRAME PROPONUJE ROZEBRAĆ I ZROBIĆ SOBIE PŁOTEK NA WŁASNEJ POSESJI
~ 15-10-2012 20:51
Nie wszystko na z.. jest cacy tam psy tesz srają a właściciel nie zawsze zabiera
~Jan Owczarek 15-10-2012 21:25
Niestety, nie udało mi się przekonać osób decydujących o regulaminie parku, żeby zrobić (skoro nie można po nim jeździć rowerami, co wg mnie jest sprzeczne z publicznym charakterem tego obszaru) ścieżkę rowerową do Parku Norweskiego prowadzącą skrajem Parku Zdrojowego wzdłuż (dawnej) "Fampy". Uważam za bardzo potrzebne wytyczenie ścieżek rowerowych (NIE SZLAKÓW ROWEROWYCH !) do centrum Jeleniej Góry (dobry początek już jest zrobiony) Goduszyna, do Podgórzyna, do Sobieszowa, czyli do miejscowości, z których łatwiej poruszać się po bezpieczniejszych traktach. Uznaję potrzebę przychylniejszego potraktowania oczekiwań kuracjuszy, ale nie powinno być takiej segregacji (Park Zdrojowy dla kuracjuszy, Park noweski dla miejscowych). Natomiast my, mieszkańcy Cieplic, powinniśmy również to
~Jan Owczarek 15-10-2012 21:32
nasze wspólne dobro szanować. Marysieńka powinna wrócić do parku, bo jest tradycyjnym elementem jego pejzażu. Co do urody zieleni parkowej, można mieć trochę uwag, ale może warto się wstrzymać, bo takie parkowe ogrody tworzą się przez wiele lat i jeden sezon to za krótki czas, by stwierdzić, że nie jest tak, jak być powinno. Potrzebne są jednak środki na pielęgnację parku.
~Ja 15-10-2012 22:35
Najbardziej przeraża mnie poniesiony koszt tej rewitalizacji . 17 MILIONÓW ZŁ. !!!. Przecież to ogromna suma jak na Jelenią Górę . Czy na pewno Nas stać na taką rozrzutność ?!. Czy te kilka ścieżek , krzewów , 1 toaleta , dwie sadzawki i płot pochłonęły aż taką górę pieniędzy ?!. Coś mi się zdaje , że wkrótce radni ogłoszą bankructwo tego miasta ?. To nie pieski są winne naszej małości a rozsądek .
~fiki 15-10-2012 23:57
Urodziłem się w Cieplicach.....chodziłem do ogólniaka przez park każdego ranka.....ODDAJCIE MI MARYSIEŃKĘ ........a miecze Szymanika odlejcie ze stali ...drewniane postawcie w muzeum...... ZRÓBCIE TO!!!!!! MÓWIĘ JAK JEST!!!!!!
~wyborca1 16-10-2012 7:26
W pełni popieram "swojego". Uczyć ludzi kultury ( poprzez kary także ), a nie zamykać, zakazywać i ustanawiać nierealne i niemądre regulaminy. Park jest dla wszystkich i trzeba tam zachowywac się z kulturą tak zresztą jak w całym mieście.
~ 16-10-2012 8:43
Do ohoho- wiec nie mieszkaj wsrod przesiedlencow.Przepropwadz sie-z dala od polskich, ruskich i tureckich dzielnic. Tam jest faktycznie syf.Gdzie indziej jest czysto. I bede sie tej wersji trzymac.Pozdrawiam. Viki.
~swój 16-10-2012 12:40
Nadal uważam , że zbaczacie z tematu !. A łatwo pogodzić wszystkich . Pozwolić na spacery z pieskami , postawić /tak jak to jest na tym zachodzie / kilka śmietników na zbierane KUPKI .Psy tylko na smyczy . Dla rowerzystów udostępnić jedną boczną ścieżkę . I to wszystko !. Dla parku i jego nasadzeń jest 100 kroć niebezpieczniejszy Nasz mikroklimat i srogie zimy . Największym jednak błędem, było usunięcie symbolu tego parku ,fontanny Marysienki !
~ 16-10-2012 13:56
Chyba zartujesz, ze beda zbierac kupki.Byl juz tu kiedys ten temat. Byly glosy, ze nie beda sie "ponizac" i zbierac gowien po (wlasnych!) psiurach.... Automat z woreczkami/szufelkami wyrwa z korzeniami.Przeciez wiesz, ze tak bedzie..... Ze smyczy beda sie smiac, a rowerzysci beda scigac sie WSZEDZIE, nie tylko na wydzielonych trasach. bo...TO POLSKA WLASNIE.
~do 13.56 16-10-2012 14:47
Czy mówisz tak na własnym przykładize? Ja sprzatam po swoim psie i nie łamię zakazów . Czy uważasz,że wszyscy mieszkańcy Cieplic ( chyba Ty też) to wandale i głupcy ??
~ 16-10-2012 16:05
Po pierwsze: nie jestem mieszkancem Cieplic. Po drugie: poniewaz bywam tam czesto i korzystam z parku, obserwuje, kto sprzata po pieskach. I mam na to odpowiedz: NIKT. NIGDY nie widzialam, by jakas paniusia albo pancio schylali sie, by podniesc psie göwienko. Bo i co by z nim zrobili? schowali do kieszeni? zjedli? Nie mowie, ze to wandale, czy glupcy. Nie dospiewuj interpretacji do moich postow. (Gdybym tak myslala, nie przebywalabym tam tak czesto). Chodzi mi tylko i wylacznie o to, by park pozostal parkiem, a nie sralnia dla pso albo torem wyscigowym dla rowerzystow.To tyle!:-)
~radny 16-10-2012 16:12
stosunek do zwierząt jest miarą człowieczeństwa... "Pies, który został zwolniony ze Służby Celnej i nie znalazł opiekuna, ma zostać uśpiony - takie rozporządzenie podpisał minister finansów, któremu podlega Izba Celna. Dyrektywa ma charakter polecenia służbowego, które dyrektor Izby musi wykonać w punkcie weterynaryjnym" Ludzie... Wstyd mi za was
~Ja 16-10-2012 17:12
13;56 twoje opinie są wyjątkowo aroganckie i nietrafne !.Jeżeli piszesz z Niemiec i tam przebywasz to pewnie zauważyłaś , że w większości Niemieckich parków są trasy dla rowerów ,jest sporo ludzi z psami , są ścieżki dla rolkarzy i biegaczy i wiele innych rzeczy .Nie masz podstaw tak poniżać Polaków !. Ja widziałem jak wyglądały Niemieckie ulice i parki w dniach strajków ich służb porządkowych !. Miliony Naszych rodaków świetnie się zaaklimatyzowała w zachodnich społeczeństwach nie znając dobrze ich języka i przepisów !. Piszesz bzdury , które szkodzą wszystkim .
~ 16-10-2012 18:39
...to nie sa bzdury. To sa fakty!!!!! Niemcy zbieraja kupy po psach, nie smieca i nie wyrzucaja smieci, opon i plastikow gdzie popdnie. To bardzo czysty narod. Brudno jest tam, gdzie mieszkaja emigranci.PS. "niemiecki" jako przymiotnik pisze sie mala litera, drogi rodaku, prawdziwy Polaku-ortografie!!! Nikt wam nie szkodzi, tylko wy sami. A najgorsze jest to, ze jestescie na to, jak was inni postrzegaja glusi i slepi. Polak potrafi!!!!!!
~ 16-10-2012 20:37
Gdybym miał mieszkać za naszą zachodnia granicą, to byłbym bardzo nieszczęśliwy!!! Polska to wspaniały kraj, tylko ludzie do tego nie dorośli...
~ 17-10-2012 7:56
...a ja widzisz mieszkam od 1983 i bylabym bardzo, bardzo nieszczesliwa, gdybym musiala mieszkac gdzie indziej.Polska owszem- piekne krajobrazy (troche przyduszone przez ogromne reklamy i smieci w rowach oraz gorach), ale dzieje sie tu zle i nie ma miejsca dla ludzi, ktorzy chca normalnie zyc.Nie zapominaj, ze kraj tworza ludzie.
~do 07:56 17-10-2012 20:23
Mimo wszystko współczuję...
~ 18-10-2012 8:47
Czego wspolczujesz? godziwych zarobkow? dobrej sluzby zdrowia? niezlej sytuacji mieszkaniowej? Czystych ulic? faktu, ze mozna o 3:00 nad ranem przejsc samotnie przez miasto i nikt ci nie wyrwie torby?
~do 08;47 18-10-2012 20:20
... współczuję absolutnej niemieckiej "nijakości" Jednak to kwestia gustu, a o tym jak wiadomo się nie dyskutuje...
~ 19-10-2012 8:11
Lepsza mi niemiecka nijakosc (nie rozumiem przeslania), niz inna "jakosc" z torbami plastykowymi w rzekach, zapijaczonymi menelami pod sklepem, oponami po rowach, zlodziejaszkami, kapturami, moherami, ksiezami, ktorym dzieci liza kolana....eh....lista dluga i nie konczaca sie..........O taka jakosc ci chodzi?

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Uroczystości z okazji Święta Wojska Polskiego

Lech Wałęsa w Świeradowie Zdroju

Odpust na szczycie

Finisz remontu

W obronie zwierząt

Sonda

Czy poprzez budżet obywatelski mieszkańcy powinni mieć coraz większy wpływ na miejskie inwestycje?

Oddanych
głosów
446
Tak
87%
Nie
9%
Nie mam zdania
4%