MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Przestój na ulicy Tabaki

Wiadomości: Jelenia Góra
Środa, 12 czerwca 2019, 10:11
Aktualizacja: Piątek, 14 czerwca 2019, 7:13
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemek Kaczałko
Wykonawca zastosował do budowy kanalizacji deszczowej rury z tworzyw sztucznych, na które dostał zgodę z Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów. Wynikało to z pewnych naszych nieścisłości w dokumentacji przetargowej, więc zatrzymaliśmy wykonywanie tych robót, bo zwrócono nam na to uwagę, że jest to niezgodne z warunkami przetargowymi – powiedział Norbert Łukaniuk, dyrektor MZDiM.

Aktualnie badane są przyczyny powstania nieścisłości w opisie przedmiotu zamówienia.

W 2016 roku powstały dwa programy funkcjonalno-użytkowe (PFU) - w jednym nie było żadnych wymagań poza normami na temat rur, a miesiąc później powstał PFU, gdzie wpisano rurę ceramiczną. Ten bez dodatkowego opisu o rurach był w obiegu papierowym, a drugi w wersji komputerowej - tłumaczy N. Łukaniuk, który zapewnia, że rury z tworzyw sztucznych wcale nie są gorsze od ceramicznych, a na dodatek są tańsze. - Wykonawca miał naszą zgodę na zastosowanie rury z tworzyw sztucznych, a to wynikało z dokumentów, które posiadamy - dodał dyrektor MZDiM.

Podczas Rady Budowy, która odbyła się w poniedziałek (10.06) wykonawca stwierdził, że na wpięciach do skrzyżowań z ulicą Cieplicką i Staszica zagęszczenie sieci jest tak olbrzymie, że ze sztywną rurą ceramiczną nie można się tam wpiąć, bo można uszkodzić inne sieci. Na pozostałych odcinkach ma być kładziona rura ceramiczna, która również wywołuje kontrowersje.

Mamy tylko dwóch producentów rur ceramicznych - niemiecki i egipski. Co to za zasada konkurencyjności, kiedy w przetargu pojawia się taki marny wybór - ta rura jest dużo droższa, a wcale nie dużo lepsza i trwalsza - zaznaczył Norbert Łukaniuk, który operuje na dokumentach sporządzonych za czasów swojego poprzednika. - Nie miałem wiedzy, ani świadomości, że mogły funkcjonować dwa PFU na jeden temat. Jest popełniony błąd, więc wstrzymaliśmy prace - dodał dyrektor, który deklaruje, że jest gotów ponieść konsekwencje za błąd.

Roboty zostaną wznowione w przyszłym tygodniu i na pozostałym odcinku ma być układana rura ceramiczna.

Twoja reakcja na artykuł?

2
9%
Cieszy
0
0%
Dziwi
0
0%
Nudzi
1
5%
Smuci
2
9%
Złości
17
77%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Areszt za znęcanie się nad dziećmi

Jesienne remontowanie – jakich fachowców potrzebujemy?

Nowa sygnalizacja świetlna  

Komentarze (47) Dodaj komentarz

~ 12-06-2019 10:43
Jeden umie pisać , drugi czytać , takich mamy fachowców na stanowiskach i wychodzą jaja
~rattlehead 12-06-2019 11:20
Ale cyrk
~wer 12-06-2019 11:40
i na pozostałym odcinku ma być układana rura ceramiczna...!!!??? A co z już wykonanym fragmentem? Jest niezgodny z umową, warunkami przetargu i projektem!!! Rury wykonawca powinien wymienić na własny koszt! Wykonawca zrobił wał i powinien za to beknąć. A pan Łukaniuk może ponieść konsekwencje co najwyżej personalne. Ja jako podatnik nie będę płacił za pana błędy. Sam was do instytucji unijnych podpier dolę! Zasygnalizuję, że pieniądze niegospodarnie wydajecie! Interes inwestora, czyli nasz jest ważniejszy niż przedsiębiorcy cwaniaczka!
~ 12-06-2019 18:16
do: ~wer (11:40)
Naprawdę liczę, że to zrobisz. Może w końcu niektórzy przestaną się czuć bezkarni.
~XIZ 13-06-2019 9:40
do: ~wer (11:40)
To zrób to. Okaże się co i jak. Ciekawe tylko, czy odszczekasz swoje oszczerstwa, kiedy będzie jasne, że nie masz racji. Co drugi tutaj to mądrala, który zna się na przetargach i robotach drogowych lepiej niż fachowcy pracujący w branży od lat, oczywiście we własnym mniemaniu. Znawców zebrało się tylu, że konsylium można by zrobić, tyle że każdy anonimowy i za ekranem monitora. Kategoryczne wnioski, mocne oskarżenia, ale na ich poparcie nie ma praktycznie nic. Znacie się na tym jak kura na pieprzu, ale robicie zadymę, bo gdzieś coś usłyszeliście albo coś się wam wydaje. Zajmijcie się czymś pożytecznym, zamiast bredzić na forach. Ulży wszystkim.
~Michrou 13-06-2019 23:13
do: ~wer (11:40)
Wykonawca wpadł na pomysł, żeby użyć innego materiału który jest lepszy i tańszy. Materiał ten posłuży dłużej i podatnik zapłaci za niego mniej. Gdzie tu widzisz problem? Problemem jest papierologia i źle opisane PFU niepozwalające wprowadzenie zmian które są zasadne według wiedzy technicznej. To powszechny problem na budowach, gdzie inżynier z wiedzą chce coś usprawnić, ale niepodważalność PFU to uniemożliwia. Skąd tyle nienawiści i chęci karania, gdy jest okazja, zamiast pomyśleć nad zasadnością kary. Co za obrzydliwa przypadłość tego narodu.
~ 14-06-2019 1:44
do: ~Michrou (23:13)
Problem jest taki, że wykonawca użyje materiału tańszego, a zapłacą mu za droższy. Nie czujesz, że to śmierdzi? Poza tym wykonawca nie jest od myślenia i usprawniania projektu. On ma ślepo wykonać tak, jak mu inwestor w projekcie nakazał. To jest inżynieria i nauki ścisłe, a nie humanistyczne, gdzie każdy sobie interpretuje na swój sposób. Jesteś historykiem-bibliotekarzem z wykształcenia, czy ornitologiem-doniczkarzem? Na imię masz Marcin, czy Jerzy?
~Michrou 14-06-2019 15:44
do: ~ (1:44)
Wykonawca nigdy nie wykonuje projektu na ślepo. Gdy jest w nim coś bezsensownego, to konsultuje to z projektantem, lub składa wnioski optymalizacyjne. Jest z tym problem, gdy błędny zapis jest w PFU i nie można od tak tego zmienić. Wykonawca na pewno poinformował inwestora, bo inspektor nadzoru na bank to by zauważył. Jestem inżynierem budownictwa. Na tym polega inżynieria, na myśleniu i rozwiązywaniu problemów, a nie na bezmózgim wykonywaniu czegoś nawet jeśli jest bezsensowne. Dlatego budową i robotami kierują inżynierowie, a nie pan Miecio, który nie rozumie dlaczego coś w projekcie jest tak, a nie inaczej. Gdyby kierownicy budów kierowali się Twoim myśleniem, to dochodziłoby do katastrof budowlanych, nie raz interwencja kierownika budowy zapobiegła katastrofie budowlanej, bo wyłapał błąd projektanta. Przykład to jedna szkoła w Legnicy, gdzie więźba dachowa była samonośna nawet po wzmocnieniu przez projektanta na wiosek kierownika budowy, gdyby kierownik budowy wykonywał projekt na ślepo jak uważasz, że powinien, to zginęli by ludzie.
~ 12-06-2019 11:45
Gdyby reszta oferentów wiedziała, że można układać rury plastikowe, to złożyliby tańsze oferty. Pewnie wygrałby ktoś inny. Ale w dokumentacji była rura ceramiczna. Po fakcie inwestor, który wygrał, dogadał się z miastem i kładzie plastik niezgodnie z dokumentacją. Czy to był inwestor, który z góry miał obiecane, że wygra i wiedział, że po przetargu zrobi taki układ z miastem? Być może. Nikt się nie spodziewał, że mieszkańcy zajrzą do wykopu i zauważą niezgodności z dokumentacją. Znam przykłady innych niezgodności na innych budowach. W swoim czasie wszystko ujrzy światło dzienne. Czekam, aż zakończą te budowy, bo póki co mogą jeszcze poprawić. Mam nadzieję, że pozostali inwestorzy dowiedzą się o tym i złożą wniosek do prokuratury. Remont zostanie przerwany, mieszkańcy ul.Tabaki zostaną z rozgrzebaną ulicą, a o naszym wspaniałym prezydencie znowu będzie głośno w Teleexpressie i Polsacie. Jak afera zrobi się głośna i wyjdą inne cyrki, to i może nawet coś grubszego z tego będzie. Mam nadzieję, że skończy się dymisją prezydenta, bo to co się dzieje w spółkach podległych miastu, to jest jakiś skandal. Zero nadzoru i kontroli. Ten człowiek nie ogarnia ludzi mu podległych. Mam nadzieje, że to nie jest ustawione i że to nie są działania z góry z nastawieniem na wyciągnięcie kasy bokiem. Ale znając ludzi z Platformy, to wszystko jest możliwe i akurat na naszym terenie bardzo prawdopodobne.
rymcycymcy 13-06-2019 8:50
do: ~ (11:45)
To Wykonawca ułożył rury, a nie Inwestor ...geniuszu poszukiwania wałków :) ...ale tak generalnie to masz rację ;)
~XIZ 13-06-2019 9:44
do: ~ (11:45)
Kolejny mędrek, a nie potrafi odróżnić wykonawcy od inwestora :D Nie zgrywaj znawcy, jeśli podstawowe pojęcia ci się mylą.
~m 12-06-2019 11:45
Co z remontem Nadbrzeżnej?
~34 13-06-2019 7:44
do: ~m (11:45)
Pewnie zastanawiają się z jakiego materiału użyć rur?
Holender40 12-06-2019 12:06
Stare rury też są często w porządku.
rymcycymcy 13-06-2019 8:53
do: Holender40 (12:06)
Młode też ...spoko ! :) ...rura to rura, jeńców nie bierzemy ! ;)
~ 12-06-2019 12:26
Drodzy jeleniogórzanie, sami wybieracie takie, a nie inne władze już od kilkudziesięciu lat, a z remontami dróg różne cyrki też od lat nie są tutaj niestety rzadkością, więc pretensje możenie mieć tylko i wyłącznie do siebie.
~Konkurencja 12-06-2019 12:28
Panie Dyrektorze co pan opowiada?Zamieścił Pan na stronie przetargu dokumenty i te są jedynie poprawne a każdą inna wersję może Pan wsadzić sobie...między bajki.Prace realizowane są niezgodnie z PFU bez korekty ceny ofertowej i to już pachnie nieładnie.Wyczuwam tu zapach Prokuratora.
~E 12-06-2019 12:44
To tak jak w serialu Dom, dlaczego oni chodzą po dwóch?Bo jeden umie czytać a drugi pisać.Poki nie wypleni się chwastów z ogródka to nie będzie warzyw, prosta zasada.j
~ 12-06-2019 13:37
do: ~E (12:44)
Zacząłbym od prezydenta, któremu należy się emerytura. Człowiek w takim wieku nie jest w stanie ogarnąć sporej wielkości miasta. Śmiem wątpić, czy on własną małą firmę byłby w stanie ogarnąć. Zresztą z jakiegoś powodu przestał własną firmę z doniczkami prowadzić. Czyżby splajtowała z powodu złego zarządzania? W internecie można znaleźć kwalifikacje zawodowe tego pana. "Jerzy Łużniak uczył w szkole, prowadził gospodarstwo, produkował doniczki..." No kurcze, kandydat do zarządzania miastem wręcz wymarzony... To sarkazm, jakby ktoś się nie zorientował.
~E45 12-06-2019 13:39
Czy pozostale specyfikacje materiałowe zostały 2 razy sprawdzone żeby by nie bylo kolejnej obsuwy / wjazdy w odpowiednim miejscu, wysokość chodnika itp/. O uciążliwości budowy dla mieszkańców nie wspomnę, bo kto by tym "szczegółem" przejmował.
komentarz usunięty
~MTB 12-06-2019 14:53
odpowiedź na usunięty komentarz
No nie są to na pewno single wg Perina. Oczywiście jeszcze nie skończone i mam nadzieję szybko nie zostaną odebrane. Przypominam , że odbiór zaczął się w lutym tego roku. Jakość wykonania , oznakowanie wymagają sporych poprawek.A tak przy okazji czy taki obiekt nie wymaga pozwolenia na użytkowanie wydanego przez Nadzór budowlany? Obiekt jest użytkowany chyba bez tego dokumentu a więc jest samowolą budowlaną.
~ 12-06-2019 16:59
do: ~MTB (14:53)
Jest jeszcze słynny teatr, który "zaskoczył" zakresem prac i nie wyrobiono się na czas. Dotacja w plecy i pretensje do województwa, że tam pracują zgodnie z prawem i nie zgodzili się na nagięcie warunków na korzyść naszego miasta. Szefem zespołu miejskich specjalistów był nie kto inny, jak pan Ł. Jest więcej takich historii.
~zenekkk 12-06-2019 20:14
odpowiedź na usunięty komentarz
Jakość wykonania oraz ozankowanie singli wokół sobieszowa jest naprawde słabe. a na weekend Łużniak zapowiedzial wielki festyn w sobieszowie z powodu ich otwarcia.... co o tym myslec?
~Jim 13-06-2019 22:26
do: ~zenekkk (20:14)
Byłem, jechałem nie jest tak źle .Są trudne i łatwiejsze średnio podobają mi się ich oznaczenia A na ich skrzyżowaniach można się trochę pogubić ,widziałem grupkę która miała problemy w miejscu gdzie ja też się zastanawiałem.Średnio podobają mi się połączenia do już istniejących leśnych dróg. Czesi lepiej to rozwiązali Ale moim zdaniem 4minus.
~double Ł 12-06-2019 15:00
To nie pierwszy i ostatni wybryk duetu panów Ł. A gdzie jest czerwona nawierzchnia drogi rowerowej na Łomnickiej. A inwestycja z realizowana na podstawie PFU Pracowni Projektowo-Budowlanej Dynamic 4 mgr inż. Norbert Ł.
~2222 12-06-2019 19:16
do: ~double Ł (15:00)
Zgadza się a termin Łomnickiej było ze należy wykonać do końca 2018 a mamy czerwiec 2019 pół roku poślizgu zimy nie było wiec na warunki pogodowe nie można zwalić kanalizacji tez nie ma wiec na kolizje sieci nie można przedłużyć terminu wiec dlaczego się tak ślimaczą za zgoda Pana Dyrektora i nikt nie ponosi konsekwencji a przed wyborami Pan Lukaniuk z obecnym Panem Prezydentem Luzniakiem obiecali mieszkańcom osiedla drogę do końca roku
~ 12-06-2019 20:46
do: ~2222 (19:16)
Jaka inwestycja drogowa ostatnich kilku latach była oddana terminowo w Jeleniej i tak żeby nie wymagała poprawek tuż po oddaniu? Było ich chyba naprawdę niewiele, bo jakoś słabo kojarzę?! Obwodnica Maciejowej oddana w terminie w tym roku to chyba taki wyjątek potwierdzający tylko regułę, a pozostałe!? Pamiętam, że np. Wyczółkowskiego też chyba z pół roku po terminie została oddana do użytku.
~Szpital 13-06-2019 10:29
do: ~2222 (19:16)
Bo to kolega dyrektora robi
~drogówka 13-06-2019 11:58
do: ~ (20:46)
Obwodnica nie została zakończona do dnia dzisiejszego.W dniu wczorajszym komisja na czele z panującym nam Ł spisywała kolejne usterki i roboty nie zakończone.
~waterstag 12-06-2019 16:31
Najłatwiej zwalić na poprzednika. Czyżby był dyrektorem dopiero od tygodnia ?
~s 12-06-2019 17:28
prokuratura na takich oszustów. złapali ich na złodziejstwie to teraz załatwiają po znajomości aby jakoś odkręcić.tylko prokurator na złodzieji. to wyłudzenie bo inni oferenci mogli obniżyć oferty gdyby wiedzieli że można plastik wkładać. Wyłudzenie milionów złotych i gdzie śledczy????????????
~ 12-06-2019 18:21
pan Ł. jest mega, dzięki niemu od momentu przebudowy ul. Zamenhoffa można tam parkować za darmo. :D
~mieszkaniec JG 12-06-2019 20:47
Panie Dyrektorze jak to na pozostałym odcinku mają być roboty dokończone z rurą ceramiczną? a co z tą która już jest zamontowana i jest niezgodna z przedmiotem zamówienia? Podstawowy problem jest taki, że wykonanie roboty w technologii z rurą ceramiczną jest 3 razy droższe niż z plastikową. Nasuwa się pytanie jak rozliczyć różnicę? I jak zamierzano to rozliczyć przed ujawnieniem nieprawidłowości? Pana tłumaczenie jest niezasadne w kwestii konkurencyjności bo to zamawiający chciał droższą (i zdecydowanie lepszą rurę) a teraz ten sam zamawiający mówi że to bez sensu i w sumie może być ta tańsza a rozliczymy się jak za droższą??? Ciekawe czy przy innych inwestycjach było podobnie i są zakopane plastiki za 1/3 wartości?? pomijam kwestię wykonania dwóch PFU do tego samego zadania bo wydaje się to kwota marginalna w stosunku do tego co ujawniono. Sprawa powinna być wyjaśniona rzetelnie bo strasznie kiepsko to wygląda...
~Szpital 12-06-2019 21:09
A Tebecjusza tez miał być inny przepust
~Anonmm 12-06-2019 21:10
Akurat jestem w Egipcie na divingu w drodze powrotnej moge wziasc troche rury ceramicznej . tu jest tania jak barszcz.
~TAKA PRAWDA 13-06-2019 7:18
Jeleniogórzanie. Oddaliście głos na tą ekipę - więc zamilczcie.
~+++ 13-06-2019 7:54
Pan Ł gada bzdury , bo w specyfikacji przetargowej była mowa tylko o rurze ceramicznej i nie było żadnych dwóch wersji więc doskonale o tym wiedział. A po drugie rura ceramiczna ma cztery razy dłuższą gwarancję od rury PP więc mówienie o podobnych parametrach jest kolejną bzdurą .
~mieszkaniec 13-06-2019 10:34
Bardzo ciekawy sposób tłumaczenia Pana Dyrektora z tym PFU z Tabaki. Ciekawe tylko jak ta firma otrzymała starą wersję PFU i od kogo, skoro inni takiego dokumentu nie widzieli czyli posługiwali się dokumentami umieszczonymi "dla wszystkich" czyli w wersji elektronicznej ze strony Urzędu a także odpowiedziami, które mówiły o kamionce. Proszę zatem Panie Dyrektorze wyjaśnić gdzie takowe PFU było umieszczone??
~kinooko 13-06-2019 14:53
Czas na kontrolę Najwyższej Izby Kontroli. Wówczas okaże się dlaczego dokumenty są niespójne.
~ciekawski 13-06-2019 15:49
Pracownia Projektowo-Budowlana Dynamic 4 mgr inż. Norbert Łukaniuk w ostatnich latach opracowała na rzecz Miasta JG kilka Programów Funkcjonalno-Użytkowych PFU m.in. 1) Budowa ciągu pieszo-rowerowego w rejonie Zabobrza III, od zjazdu na PUMPTRACK do granic miasta z Jeżowem Sudeckim 2) Budowa ciągu pieszo-rowerowego w Jeleniej Górze - Jagniątków w ramach zadania: „Bliżej przyrody, chroniąc przyrodę – Promenada Jagniątkowa 3) Przebudowa ulicy Łomnickiej w Jeleniej Górze polegająca na wykonaniu ciągu pieszo-rowerowego w ramach Projektu pn. „Bliżej przyrody, chroniąc przyrodę” oraz remont nawierzchni odcinka jezdni ulicy Łomnickiej w Jeleniej Górze . Następnie MZDiM z Naczelnym Dyrektorem Panem Norbertem, jako Inwestor Zastępczy, realizuje ww. zadania. Dziwne to i zawiłe, ale jedno jest pewne ... Inwestycje będą zrealizowane perfekcyjnie i zgodnie z PFU!!
~spacerowicz 13-06-2019 21:57
Każde z tych opracowań to gniot nad gnioty i w żadnym razie nie spełnia wymogów rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego. Co ciekawe w przypadku promenady Jagniątkowa PFU kosztowało tyle co połowa inwestycji. Pomijam kwestię udzielenia zamówienia na opracowanie tych pseudo dokumentacji - żadnego przetargu, zaproszenia do składania ofert. Zachęcam do składania wniosków o udostępnienie informacji publicznej będzie ciekawie.
~On30jg 14-06-2019 7:23
Ktoś powinien za to odpowiedzieć i to bardzon surowo za marnotrawienie środków UE na, które wszyscy sie składamy.To jest po prosru marnotrawstwo materialu i ludzkiej pracy.Mam nadzieje, że ten, który odpowiedzialny jest za ta jak to nazwał "nieścisłość " straci stanowisko.
~O3555 14-06-2019 7:27
Ktoś chciał przytulić to co zostalo by czyli różnice wczylie rur do.wlasnej kieszeni.W koncu w mieście rządzą zlodzieje z PO.
~- 14-06-2019 11:07
To oczywiste. Ciekawe tylko czy zostanie to zamiecione pod dywan jak zwykle, czy ktoś zajmie się tym w sposób konkretny
~z Tabaki 20-06-2019 9:28
Dodam swoje 3 zdania w kwestii rzekomej „fuszerki” czy „malwersacji”. Rury kamionkowe to stara szkoła. Widziałem projekt przebudowy ulicy i wyraźnie wymieniono w nim zastosowanie rur PP. Być może na etapie przetargu była wzmianka o kamionce – tego nie wiem. Jeśli tak było to rodzi to pytanie: po co? Chyba żeby było drożej. 1. Kamionka jest ciężka i krucha. Jeśli stanie nad jej przebiegiem pojazd wielotonowy (TIR) po prostu pęknie. Plastik się ugnie I wróci do pierwotnego kształtu ew. odkształci, … ale nie pęknie. 2. Producentów kamionki jest niewielu - kładzione obecnie rury są sprowadzane z Niemiec, koncern ponoć belgijski. Alternatywą miał być import z Egiptu! Rury PP (plastik) są dostępne w każdej hurtowni, od ręki. Na kamionkę trzeba czekać tygodniami. Produkowane są także w Polsce. W razie jakiegoś późniejszego przekopu, lokalnego uszkodzenia będzie to spory problem. Łyżka koparki w pobliżu kamionki (nacisk na grunt) = pęknięcie. Przy plastiku (PP) już niekoniecznie. 3. Kanalizacja jest budowana do odbioru deszczówki - to zwykła woda. Kamionkę stosuje się do agresywnych odpadów chemicznych, gdzie tworzywa mogą reagować z odpadami. Rury z PP są gładsze – osady trudniej do nich przywierają. Kamionka jest porowata i szybciej osadzają się na niej zanieczyszczenia trwale przypierając do ścianek. 4. Rury PP (plastik) mają wszelkie atesty i są stosowane powszechnie do budowy odwodnień. 5. Kamionkę trudno się tnie. Jest to pracochłonne i bardzo się przy tym kurzy. Trzeba ją ciąć szlifierką kątową. Przekłada się to na koszt i zapylenie okolicy, w tym elewacji okol
~z Tabaki 20-06-2019 11:59
cd .. Przekłada się to na koszt i zapylenie okolicy, w tym elewacji okolicznych domów. 6. Kształtki do kamionki są trudniej dostępne, jeśli w ogóle. Rura z kamionki ma grubsze ścianki przy tym samy fi. Trzeba głębiej i szerzej kopać. 7. W kwestii rzekomej różnicy cenowej. W. wykonawcy przy zakupach hurtowych cena kamionki jest porównywalna z ceną rur PP (tworzywo). 8. Jeśli istotnie występuje różnica można to było rozliczyć, zamiast wstrzymywać na prawie tydzień prace a potem wykopywać PP i wstawiać kamionkę. Kto zapłaci za tę pracę i zniszczony materiał – my, czyli podatnicy. Reasumując – ktoś zrobił raban skupiając się na kwestii finansowej i tym samy strzelił mieszkańcom w przysłowiową stopę. Stosowne urzędy i MZDiM się wystraszyły i zmieniły materiał. Tylko po co ? Opóźnienie prac sięga już 2 tygodni, a czy będzie lepiej to proszę sobie wywnioskować z w/w punktów. Jako mieszkaniec ul. Tabaki szczerze wątpię, co potwierdza opinia gros mieszkańców zorientowanych nieco w tzw. technikaliach.
~z Tabaki 27-06-2019 23:37
do: ~z Tabaki (11:59)
Zamiast łapek w dół sygnalizujących duże emocje może jakieś konkrety, kontrargumenty? Bo na razie nie widać żadnej sensownej polemiki ze strony ew. oponentów.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Wzruszający spektakl niezwykłych aktorów

Współpraca KPN z Muzeum Śląskim

Ślubowały pierwszaki

Radny KO: Szyszko już, a kiedy reszta?

Po Koronę Gór Polskich

Sonda

Dla piratów drogowych, jak w Estonii, zamiast mandatu godzinny postój. To dobry pomysł?

Oddanych
głosów
382
Tak
55%
Nie
38%
Nie wiem
7%