Czwartek, 25 kwietnia
Imieniny: Jarosława, Marka

JELENIA GÓRA: Promocja miasta ważna sprawa!

Niedziela, 7 sierpnia 2011, 7:46
Aktualizacja: Poniedziałek, 8 sierpnia 2011, 7:42
Autor: Angela
JELENIA GÓRA: Promocja miasta ważna sprawa!
Fot. Angela
Marcin Kondras, Łukasz Robel, Mirosław Kochan i Łukasz Szutkowski – to czwórka mieszkańców Siedlęcina, która z rąk wiceprezydent Zofii Czernow odebrała podziękowanie i upominki za promowanie na skuterach Jeleniej Góry w Kołobrzegu. Jakie inne formy promocji zamierza realizować miasto?

500 km w jedną stronę do Kołobrzegu poważnie ich zmęczyło, ale na miejscu czekała na nich miła niespodzianka.
– Wielu internautów twierdziło, że taki przejazd, to żaden wyczyn, ale 14 godzin za kierownicą było naprawdę męczące. Poza tym do ostatniej chwili przed wyjazdem pracowaliśmy. W Kołobrzegu dojechaliśmy do latarni morskiej, gdzie zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcie z flagą Jeleniej Góry, po czym spotkaliśmy się z prezydentem Kołobrzegu, Januszem Gromkiem, z którym wymieniliśmy się flagami – opowiedział Marcin Kondras.

Kiedy pan prezydent dowiedział się, że po wizycie u niego mamy zamiar szukać noclegu, sam zaoferował pomoc i załatwił nam pobyt w hotelu ze strzeżonym parkingiem, dzięki czemu nasze skutery były bezpieczne. Cieszył nas też fakt, że kiedy mijaliśmy samochody z jeleniogórską rejestracją, to kierowcy nam machali. Pozdrawiali nas też jeleniogórzanie, którzy byli na miejscu w Kołobrzegu. Pozytywnie zaskoczyli nas też mieszkańcy Siedlęcina, którzy w specjalny sposób nas pożegnali i przywitali – mówi Marcin Kondras.
Panowie mają już plany kolejnych wyjazdów do Zakopanego i do Trójmiasta.

Zofia Czernow, zastępca prezydenta Jeleniej Góry podziękowała za tę promocję przekazując uczestnikom wycieczki jeleniogórska monetę „Cztery jelenie” oraz książki i gadżety.
– Dziękuję i zachęcam do kolejnych wyjazdów, zarówno panów, którzy odwiedzili Kołobrzeg, jak i innych mieszkańców. Taka promocja jest bowiem bardzo ważna. Jest to najszczersza, najbardziej autentyczna i wiarygodna forma reklamowania miasta i regionu – powiedziała wiceszefowa miasta.
Podczas konferencji mówiono też o innych elementach promocji miasta, wśród których znalazł się nowowydany „Wędrownik Jeleniogórski”, a w nim propozycje tras wycieczek i opis najważniejszych atrakcji.
Mówiono również o promocji gospodarczej miasta, która dotychczas była poważnie zaniedbywania.

- We wrześniu odbędą się trzy duże konferencje gospodarcze z udziałem lokalnych potencjalnych przedsiębiorców, jak i firm już istniejących. Chcemy na tych spotkaniach dowiedzieć się, jakie działania powinno podjąć miasto, by umożliwić przedsiębiorcom rozwój i inwestowanie na naszym terenie. Sprawdzimy oczekiwania firm, przekażemy im katalog inwestycyjny i zaprezentujemy możliwości naszego regionu i tereny przeznaczone pod inwestycje. Ostatnia z konferencji, pod koniec września, odbędzie się z udziałem przedsiębiorców z zewnątrz, jak i miast partnerskich, m.in. z Rosji - powiedziała Zofia Czernow.

Inną z form promocji mają być imprezy kulturalne, zarówno duże i znane w regionie, jak i nowe, również mniejsze.
– Duże imprezy, które już sprawdziły się w naszym regionie będą oczywiście kontynuowane, ale duży nacisk chcemy też położyć na lokalnych artystów, którzy mieszkają w Jeleniej Górze i okolicach i tych, którzy chcą się tu osiedlić. Nasz region jest atrakcyjny dla wielu artystów i chcemy tworzyć kolonie artystyczne i nowe imprezy, by ten potencjał wykorzystać w promocji – zaznaczyła zastępczyni prezydenta miasta.