MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Praca czeka, ale nie u nas

Wiadomości: Dolny Śląsk
Wtorek, 22 maja 2007, 0:00
Aktualizacja: Wtorek, 22 maja 2007, 10:19
Autor: TEJO
Fot. Mo-Ja Multimedia
Nowe etaty w Kamiennej Górze: ludzie zarobią na produkcji wstążek. W Jeleniej Górze na rynku pracy niewiele się dzieje.

Na środę, 23 maja, zaplanowano otwarcie nowego zakładu pracy na terenie Kamiennogórskiej Specjalnej Strefy Małej Przedsiębiorczości. Przy ul. Towarowej, gdzie powstała hala produkcyjna niemieckiej firmy SOPP Polska, zatrudnienie znajdzie 200 osób. To już drugi zakład tego przedsiębiorstwa w mieście.

Jest to największy udziałowiec w produkcji tkanych wstążek dekoracyjnych w Europie.
Wytwarza ozdobne kokardy głównie dla przemysłu spożywczego i kosmetycznego. Wyroby cieszą się powodzeniem wśród klientów i trafiają głównie do Europy Zachodniej.

– Na terenie strefy działalność gospodarczą prowadzi bądź jest w trakcie inwestycji ponad 40 firm. Nakłady inwestycyjne przekroczyły już 1 mld 155 mln zł - od początku roku wzrosły o 155 mln. Zatrudnionych jest 4 tys. osób. Dla porównania w początkiem stycznia w zakładach pracowało 3,5 tys. – tłumaczy prezes kamiennogórskiej strefy Marek Proskura.

Obecnie kamiennogórska strefa dysponuje terenami inwestycyjnymi o łącznej powierzchni około 240,80 ha w: Kamiennej Górze, Krzeszowie, Lubawce, Jaworze, Nowogrodźcu – Wykrotach, Lubaniu, Janowicach Wielkich, Piechowicach i Kowarach.

Jelenia Góra chyba może tylko pozazdrościć. Nadzieję na lepsze daje fakt, że prezydent Marek Obrębalski obiecał ostatnio powołanie specjalnej strefy ekonomicznej w stolicy Karkonoszy do końca tego roku.

Ogłoszenia

Czytaj również

Stara Kamienica z nazwami ulic

Przed nami finał WOŚP

Wandalizm czy profanacja?

Komentarze (30) Dodaj komentarz

~Tiger 22-05-2007 10:19
Po co to podniecanie się. Praca jest... Za jakie pieniądze. 1100 brutto. Na rączke wtedy bierze się poniżej 1000 to ma być zarobek.
~Tiger 22-05-2007 10:19
Po co to podniecanie się. Praca jest... Za jakie pieniądze. 1100 brutto. Na rączke wtedy bierze się poniżej 1000 to ma być zarobek.
~hirschberg 22-05-2007 10:23
Czyżby niewiele się działo – to dlaczego przedsiębiorstwa mają problem ze znalezieniem rąk do pracy? Oczywiście z powodu niskich pensji – podobnie jest w Kamiennej Górze, chociaż tam płacą jeszcze mniej. A tak nawiasem mówiąc jakby ktoś popracował dłużej w którejś z jeleniogórskich firm (i przy okazji nie kombinował i się nie migał od pracy), to mógłby zarobić więcej, ale nie każdemu się chce.
~hirschberg 22-05-2007 10:23
Czyżby niewiele się działo – to dlaczego przedsiębiorstwa mają problem ze znalezieniem rąk do pracy? Oczywiście z powodu niskich pensji – podobnie jest w Kamiennej Górze, chociaż tam płacą jeszcze mniej. A tak nawiasem mówiąc jakby ktoś popracował dłużej w którejś z jeleniogórskich firm (i przy okazji nie kombinował i się nie migał od pracy), to mógłby zarobić więcej, ale nie każdemu się chce.
~krajewski kamex 22-05-2007 10:50
ja robie w kamexie w wojcieszychac prostuje druty i mam 2.50zl/h i JESTEM ZAREJSTROWANY wiecej mi do szczescia nie potrzebuje pozniej pije piwo i ide z psem na spacer i zycie sie toczy. pozdro dla ryska i orlow
~krajewski kamex 22-05-2007 10:50
ja robie w kamexie w wojcieszychac prostuje druty i mam 2.50zl/h i JESTEM ZAREJSTROWANY wiecej mi do szczescia nie potrzebuje pozniej pije piwo i ide z psem na spacer i zycie sie toczy. pozdro dla ryska i orlow
~promil 22-05-2007 11:21
za 2,50 zl ma godzine to ja moge puszki zbierac i sam sie oplacac. wiecej mi zostanie. i co z ta Polska???
~promil 22-05-2007 11:21
za 2,50 zl ma godzine to ja moge puszki zbierac i sam sie oplacac. wiecej mi zostanie. i co z ta Polska???
~tommy 22-05-2007 11:54
1. Turystyka 2. Turystyka 3. Turystyka Jedyna szansa Jeleniej na rozwój to turystyka. Nie fabryki, nie supermarkety. Obawiam się, że powstanie strefy ekonomicznej spowoduje zbudowanie jakichś dziwnych fabryk, a przecież wiadomo, że Kotlina Jeleniogórska tak nadaje się na region przemysłowy, jak Katowice na uzdrowisko. Zamiast wydawać kasę na rewitalizację ul. Wojska Polskiego może by tak wybudować parę hoteli, pensjonatów, schronisk młodzieżowych? Może by tak wybudować aquapark, park linowy, lodowisko, kręgielnię, itd?
~tommy 22-05-2007 11:54
1. Turystyka 2. Turystyka 3. Turystyka Jedyna szansa Jeleniej na rozwój to turystyka. Nie fabryki, nie supermarkety. Obawiam się, że powstanie strefy ekonomicznej spowoduje zbudowanie jakichś dziwnych fabryk, a przecież wiadomo, że Kotlina Jeleniogórska tak nadaje się na region przemysłowy, jak Katowice na uzdrowisko. Zamiast wydawać kasę na rewitalizację ul. Wojska Polskiego może by tak wybudować parę hoteli, pensjonatów, schronisk młodzieżowych? Może by tak wybudować aquapark, park linowy, lodowisko, kręgielnię, itd?
~ja 22-05-2007 13:49
Zgadzam się z Tommy. Przecież turystyka też może dać miejsca pracy. Tym bardziej, że dla mieszkańców rozgrzanego inwestycjami Wrocławia Kotlina Jeleniogórska może być idealnym miejscem na wypoczynek, organizację konferencji, szkoleń, celem wycieczek szkolnych. Niestety chyba nikt nie planuje podjęcia się poważnych inwestycji w naszym rejonie, żeby potencjalnych turystów (i nie tylko), zachęcić do przyjechania do nas.
~ja 22-05-2007 13:49
Zgadzam się z Tommy. Przecież turystyka też może dać miejsca pracy. Tym bardziej, że dla mieszkańców rozgrzanego inwestycjami Wrocławia Kotlina Jeleniogórska może być idealnym miejscem na wypoczynek, organizację konferencji, szkoleń, celem wycieczek szkolnych. Niestety chyba nikt nie planuje podjęcia się poważnych inwestycji w naszym rejonie, żeby potencjalnych turystów (i nie tylko), zachęcić do przyjechania do nas.
~100% 22-05-2007 13:57
ale po co tu coś budować???zaorać to wszystko ludzi do pracy nie ma ,bo pracodawcy za mało płacą pracodawców nie stać na więcej więc wyjezdżajmy wszyscy .......... a tu piękna kukurydza...
~100% 22-05-2007 13:57
ale po co tu coś budować???zaorać to wszystko ludzi do pracy nie ma ,bo pracodawcy za mało płacą pracodawców nie stać na więcej więc wyjezdżajmy wszyscy .......... a tu piękna kukurydza...
~kazimierzp 22-05-2007 18:40
Do Tejo! Może dasz w swym tekście jakie jest bezrobocie w Kamiennej Górze a jakie w Jeleniej Górze? I jak się ten bezwględny wskaźnik kształtuje na przestrzeni ostatnich lat! Wtedy Twój tekst będzie miał przynajmniej pozory obiektywizmu!!! Do Tommego! To co się obecnie dzieje wokół alei Wojska Polskiego nie polega na wydawaniu środków z budżetu miasta na rewitalizację tej pieknej zabudowy, ale na tym aby przygotować grunt pod możliwości uzyskiwania na to środków Unii Europejskiej przy jednoczesnym uświadomieniu włascicielom mieszkań w tych budynkach jekie mają w tym zakresie możliwości!
~kazimierzp 22-05-2007 18:40
Do Tejo! Może dasz w swym tekście jakie jest bezrobocie w Kamiennej Górze a jakie w Jeleniej Górze? I jak się ten bezwględny wskaźnik kształtuje na przestrzeni ostatnich lat! Wtedy Twój tekst będzie miał przynajmniej pozory obiektywizmu!!! Do Tommego! To co się obecnie dzieje wokół alei Wojska Polskiego nie polega na wydawaniu środków z budżetu miasta na rewitalizację tej pieknej zabudowy, ale na tym aby przygotować grunt pod możliwości uzyskiwania na to środków Unii Europejskiej przy jednoczesnym uświadomieniu włascicielom mieszkań w tych budynkach jekie mają w tym zakresie możliwości!
~do tommy 22-05-2007 19:34
turystyka turystyką, ale nie zapominaj, że nie kazdy chce i może w niej pracować.Zrównoważony rozwój–turystyka i przemysł nie ingerujący w krajobraz i środowisko–taka powinna być wizja przyszłości Jelonki
~do tommy 22-05-2007 19:34
turystyka turystyką, ale nie zapominaj, że nie kazdy chce i może w niej pracować.Zrównoważony rozwój–turystyka i przemysł nie ingerujący w krajobraz i środowisko–taka powinna być wizja przyszłości Jelonki
~stopa bezrobocia 22-05-2007 22:48
jelenia – 9,7 kamienna – 22, dolny śląsk – 15,2 polska – 14. a w praktyce wszędzie znacznie niższe, bo ludzie się rejestrują głównie dla ubezp zdr. i robią na czarno albo irlandia. ue – 9 % . wysokość zarobków to inna bajka.
~stopa bezrobocia 22-05-2007 22:48
jelenia – 9,7 kamienna – 22, dolny śląsk – 15,2 polska – 14. a w praktyce wszędzie znacznie niższe, bo ludzie się rejestrują głównie dla ubezp zdr. i robią na czarno albo irlandia. ue – 9 % . wysokość zarobków to inna bajka.
~korupcja 23-05-2007 8:36
Na czarno się nie liczy – ani w statystyce, ani do emerytury. Winien system, a nawet starości.
~korupcja 23-05-2007 8:36
Na czarno się nie liczy – ani w statystyce, ani do emerytury. Winien system, a nawet starości.
~kazimierzp 23-05-2007 9:08
Ktoś podał stopy bezrobocia! Dziękuję. To teraz zastanówmy się które miasto, któremu może pozazdrościć? Chyba Kamienna Góra, która ma ponad dwa razy większe bezrobocie niż Jelenia Góra!?!
~kazimierzp 23-05-2007 9:08
Ktoś podał stopy bezrobocia! Dziękuję. To teraz zastanówmy się które miasto, któremu może pozazdrościć? Chyba Kamienna Góra, która ma ponad dwa razy większe bezrobocie niż Jelenia Góra!?!
~tommy 23-05-2007 11:23
Do kazimierzp: Renowacja zabytków jest ważna, ale trzeba pomyśleć o ludziach, którzy będą chcieli przyjechać i podziwiać efekty tej renowacji. Muszą gdzieś przenocować, coś zjeść i mieć gdzie się zabawić. I nie mam tu tylko na myśli niemieckich emerytów, którzy odwiedzają Heimat, bo ich czas się kończy. Jaknapisał "ja" Jelenia mogłaby być miejscem wypadowym dla ludzi z Wrocławia. Co Jelenia w tej chwili może zaoferować np. studentom, którzy jak wiadomo groszem nie śmierdzą? Do "do tommy": Z tyrystyką wiąże się szeroko pojęty "przemysł", który ją wspomaga. Każdy może znaleźć coś dla siebie. Ja się tylko boję, żeby w Jelniej nie zaczęły powstawać kombinaty, jak w Wałbrzychu czy w Kobierzycach pod Wrocławiem. Nie chiałbym zobaczyć w Jeleniej drugiej Celwiskozy. A patrząc na to, co wyczynia władza jeleniogórska odnośnie supermarketów, wcale by mnie taki widok nie zdziwił. Jeśli już miałyby powstać w Jeleniej nowe zakłady pracy, to niech będą związane z nowymi technologiami. Czy nie były pięknie gdyby Jelenia została, powiedzmy, Krzemową Kotliną ;)?
~tommy 23-05-2007 11:23
Do kazimierzp: Renowacja zabytków jest ważna, ale trzeba pomyśleć o ludziach, którzy będą chcieli przyjechać i podziwiać efekty tej renowacji. Muszą gdzieś przenocować, coś zjeść i mieć gdzie się zabawić. I nie mam tu tylko na myśli niemieckich emerytów, którzy odwiedzają Heimat, bo ich czas się kończy. Jaknapisał "ja" Jelenia mogłaby być miejscem wypadowym dla ludzi z Wrocławia. Co Jelenia w tej chwili może zaoferować np. studentom, którzy jak wiadomo groszem nie śmierdzą? Do "do tommy": Z tyrystyką wiąże się szeroko pojęty "przemysł", który ją wspomaga. Każdy może znaleźć coś dla siebie. Ja się tylko boję, żeby w Jelniej nie zaczęły powstawać kombinaty, jak w Wałbrzychu czy w Kobierzycach pod Wrocławiem. Nie chiałbym zobaczyć w Jeleniej drugiej Celwiskozy. A patrząc na to, co wyczynia władza jeleniogórska odnośnie supermarketów, wcale by mnie taki widok nie zdziwił. Jeśli już miałyby powstać w Jeleniej nowe zakłady pracy, to niech będą związane z nowymi technologiami. Czy nie były pięknie gdyby Jelenia została, powiedzmy, Krzemową Kotliną ;)?
~tommy, 23-05-2007 18:01
z samej 'turystyki' nie da się zapewnić utrzymania dla kilkudziesięciu tys. mieszkańców, o turystyce jako wiodącej branży można mówić w przypadku karpacza, szklarskiej, świeradowa – siłą rzeczy 'skazanych' na turystykę. jg musi stać na kilku 'nogach', handel, supermarkety czy galerie handlowe wbrew pozorom też są ważne, podobnie jak usługi bankowe /..nowe oddziały banków budzą kretyńskie komentarze, ale prostacy, ktorzy to piszą nie zastanawiają się, że te banki dają ok 900 miejsc pracy w mieście dla ludzi po studiach/. na poważny przemysł wysokich technologii to bym w jg raczej nie liczył, ale każda inwestycja przemysłowa w okolicy – pod waunkiem, że nie typu śp. celwiskozy się przyda. czyli im wiecej funkcji ,miastotwórczych' tym lepiej, stawianie wyłącznie na funkcję uzdrowiskową i branżę hotelarską byłoby błędem.
~kazimierzp 23-05-2007 18:22
Co do tanich noclegów: zajrzyj np na schronisko Bartek lub www.rph.pl
~bialorusowie bezrobotni:( 25-05-2007 17:24
my jestesmy bezrobotni bo nie mamy zadnego wyksztalcenia:( ale jak mowa o pieniadzach z pracy to nam pomaga PCK i moj tato ma na picie a ja nie mam na chleb:(:( mnoze ktos pomoze ?? jak cos to prosze tu zostawic komentarz
~kowalski 22-12-2007 19:38
W Jelonce jest beznadziejnie . Jesteśmy skazani na emigrację i Cygańską poniewierkę .Beznadziejni , słabo wykształceni pracodawcy ,wręcz slamsy a nie firmy , żenująco niskie , anty motywacyjne wynagrodzenia ,krąg lokalnych układów i zależności ,brak wizji i celów .itd,itd.. .I choć faktycznie blisko Nam do zachodu , zarazem bardzo daleko do europejskiej cywilizacji !.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Dolnośląskie obwody łowieckie

Biegacze narciarscy apelują do pieszych

Przewodnicy sudeccy w Muzeum Miejskim

Orszak Trzech Króli

Na dworcu kolejowym o pierwszej pomocy

Sonda

Dzień nauki polskiej - kolejne święto państwowe. To dobry pomysł?

Oddanych
głosów
178
Tak
19%
Nie
75%
Nie wiem
6%