MenuZamknijRaport
Koronawirus

WIADOMOŚCI

SPORT

Piątek, 10 lipca
im. Amelii, Antoniego, Filipa

Powstanie Castorama, ale jeszcze nie teraz

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Wtorek, 19 lutego 2008, 10:10
Aktualizacja: Środa, 20 lutego 2008, 7:28
Autor: ROB
Będzie "San Francisco", na razie jest gorzej niż ściernisko. Na terenie, gdzie ma wyrosnąć pawilon Castoramy, można zastać resztki koczowiska bezdomnych oraz pozostałości po "świętowaniu".
Fot. TEJO
Szefowie Castoramy uzyskali decyzję o warunkach zabudowy, ale do powstania marketu jeszcze daleka droga. Inwestor musi spełnić ogrom formalności.

Market ma powstać na skrzyżowaniu przy ul. Jana Pawła II i Grunwaldzkiej. Według planu, obiekt będzie miał 8200 metrów kwadratowych powierzchni, ma zatrudniać ok. 130 osób. Przed sklepem powstanie parking na blisko 300 samochodów.

Miasto wydało już decyzję o warunkach zabudowy. Będzie to pierwszy hipermarket z branży budowlanej w naszym mieście. Otwarcie nastąpi jednak nieprędko.
– Zgodnie z procedurą, szefowie Castoramy powinni teraz uzyskać pozywytne opinie rady miejskiej oraz sejmiku województwa – mówi Magda Kwasiuk, p.o. naczelnika Wydziału Urbanistyki, Architektury i Budownictwa UM w Jeleniej Górze. – Dopiero po tym mogą wystąpić do prezydenta o zgodę na budowę sklepu wielkopowierzchniowego.

To wynika z tzw. ustawy lepperowskiej o sklepach wielkopowierzchniowych. Nieoficjalnie mówi się jednak, że ma ona być uchylona. W Sejmie przygotowywany jest projekt innej ustawy o sklepach wielkopowierzchniowych.
Niewykluczone więc, że szefowie Castoramy zagrają na zwłokę i poczekają na zmianę prawa, by uniknąć tych formalności. Tym bardziej, że nie ma wcale pewności, że radni zgodzą się na budowę sklepu w tym miejscu.

Ale to i tak nie koniec. Zanim na świecącym pustką placu zostaną wbite pierwsze łopaty, inwestor musi uzyskać zgodę marszałka na zbliżenie się do wału przeciwpowodziowego, który przebiega na terenie, na którym ma powstać sklep. Dopiero po tym może ubiegać się o zgodę na budowę.

Szefowie Castoramy w ubiegłym roku zapowiadali, że sama budowa potrwa cztery miesiące. Spełnienie formalności może jednak potrwać znacznie dłużej.

Ogłoszenia

Czytaj również

Prezydent na Polanie Jakuszyckiej

Mobilizacja przed II turą

Mały Strażak dla jednostek OSP

Komentarze (23) Dodaj komentarz

~cdi 19-02-2008 10:41
W naszym miescie zawsze i ze wszystkim pod gore!
~olko 19-02-2008 11:29
Tesco - poczatek budowy ostatnia dekada kwietnia, otwarcie początek września. A jest troche wiekszy, 150 na 99metrów.
~RYCHU 19-02-2008 12:26
potrzebujemy tego sklepu.
~Samy 19-02-2008 13:12
bo mieszkamy w górach ;-)
~bel 19-02-2008 13:59
nie spelnili wszystkich formalnosci wiadomo o co chodzi dlatego tak sie odwleka az sie zniecheca i gdzie indziej zainwestuja jak to sie juz zdazalo i 130 miejsc pracy pojdzie kolo nosa
~mieszkaniec 19-02-2008 14:09
RADNI!! - bardzo proszę o pełne poparcie dla tej inicjatywy! Tego chce większość mieszkańców! NIch materiały budowlane w końcu zaczną normalnie u nas kosztować.
~castorama 19-02-2008 14:19
<i> regulamin złamany </i>
~qba 19-02-2008 14:55
ehh już sobie wyobrażam to skrzyżowanie po wybudowaniu marketu...
~em 19-02-2008 15:12
A jak długo będzie się stało w korku na Mostowej? :-)
~Tewje Mleczarz 19-02-2008 15:29
Gdybym był bogaczem Dejdel didel dejdel Digu digu didel, dejdel dum Cały dzień bym biddy, biddy bum...
~oikolice 19-02-2008 15:44
czy nie ma miejsc bardziej sprzyjajacych lokalizacji tak duzego osrodka niz jedno z najbardziej zatloczonych skrzyzowan jga???proponuje okolice echo(kierunek legnica)...
~ 19-02-2008 16:56
Zawsze sie zastanawiam kiedy powstanie jakiś market w kierunku Mała poczta -Cieplice tu jest tylko stara zabudowa ,i starzy ludzie wiec juz zabrali bezpłatny autobus do Tesko ,bo ponoc na Zabobrzu brak dojazdu ,do Kerfura jest ale tam strasznie wszystko podrozało ,więc jesteśmy zmuszeni robic zakupy tu na miejscu ,a co do Castoramy to jest dobry pomysl bo w Nomi trzeba wszystko przepłacac a . Stasia
~stanisław3 19-02-2008 19:42
taki sklep jest potrebny ale nie przy tym skrzyżowaniu i nie na terenie zalewowym napewno można wskazać inne miejsce. to apel do pana prezydenta
zloty666 19-02-2008 20:52
wszyscy się zgodzą, że takiego sklepu brakuje w Jeleniej Górze, na razie ceny dyktują sklepy pseudobudowlane i często taniej jest pojechać po materiały do castoramy w Legnicy niż kupować na miejscu !
~budowlaniec 19-02-2008 21:30
To krok w dobrym kierunku, oby następne kroki były szybsze!
~tak myślę 19-02-2008 21:34
castoramy nie będzie, wspólne miasto nie pozwoli
~sainz 19-02-2008 22:05
CZY CASTORAMA CZY COS INNEGO INWESTYCJE W JG MUSZA BYC I MUSZA BYC MIEJSCA PRACY TO DOBRE DLA KAZDEGO NIE MOZNA DUZYM INWESTYCJA DAWAC KLODY POD NOGI BO JELENIA ZAMIAST SIE ROZWIJAC BEDZIE SIE COFAC
~GOSC 19-02-2008 23:33
pozwolcie im sie wybudowac oni chetnie nawet wal wyremontuja, ktory juz nie raz przepuscil, cbs niech monitoruje cos tu wreszcie,bo nic nie powstanie w tym miescie :)
~fan komury z kowar 19-02-2008 23:45
a za termatem dlaczego jak wcisne Zobacz więcej artykułów to dostaje mix gdzie nawet artyk z listopada sie pojawiaja poraszka pozdrawiam
~gość 20-02-2008 8:11
W naszym mieście wszystko natrafia na wielkie opory jak nie UM, Rady to radnych- a moze i brezradnych-ugrupowań politycznych itp.trudności sa mnozone inwestorów sie zniechęca i dlatego nikt nie chcve u nas inwestować.w innych miastach jak Bolesławiec,Wałbrzych czy Legnica wszystko jakoś inaczej, lepiej wygląda , tam wszyscy chca aby miasto sie rozwijało a mieszkańcom zyło sie lepiej.W Jeleniej Górze -nie!
~Sarna 20-02-2008 9:03
No właśnie. Dlaczego uparto się na tę lokalizację? Wszyscy wiedzą, że jest ona nieodpowiednia. Są inne, bardziej odpowiednie tereny /choćby za Carrefourem, czy też między jelenią Górą a Cieplicami/. Może się coś kryje za takim długoletnim uporem?
~fatalistka 20-02-2008 9:33
Mnie tytlko zastanawia skąd wezmą tych 130 pracowników jeśli ludzia się nie chce pracować albo siedzą na wyspach.
~gość z okolic 22-02-2008 0:09
Bardzo dobra lokalizacja do budowy takiego marketu to poligon po dawnej jednostce wojskowej pod jeleniami . Dojazd zaraz przed jednostką zaraz za wiaduktem no i teren nie jest zalewowy a na pewno będzie taniej kosztował niż ten koło TESCO i można uniknąć komplikacji ;) @@@@@ POZDROWIENIA @@@@@

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Euroregion zabytkowym rowerem – minęło 20 lat

Senator zaklejał plakaty? Jest odpowiedź K. Mroza

Promesy dla gminnych jednostek OSP

Strażacy–nurkowie na basenie przy Sudeckiej

Popłynęli dla dzieci  

Sonda

Powstała miejska plaża nad Bobrem, czy to dobre miejce, także na rodzinny, relaks?

Oddanych
głosów
134
Tak
44%
Nie
44%
Nie wiem
12%