MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Powrót dyrektora Zawiły

Wiadomości: Jelenia Góra
Środa, 5 grudnia 2018, 8:13
Aktualizacja: Piątek, 7 grudnia 2018, 6:21
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemek Kaczałko
W nowej kadencji samorządu Marcin Zawiła uzyskał mandat radnego Sejmiku Województwa (nie ubiegał się o reelekcję na prezydenta miasta), zatem mógł powrócić do pracy, którą wykonywał wcześniej. Z dniem 28 listopada historyk z wykształcenia ponownie objął funkcję dyrektora Książnicy Karkonoskiej.

Minione 8 lat spędził w jeleniogórskim Ratuszu jako prezydent miasta, ale zapewnia, że z literaturą jest na bieżąco.

Biblioteka to jest taka instytucja, która w sposób istotny się nie zmienia. Jej istotą jest pożyczanie książek i cieszę się, że w Jeleniej Górze nie ubywa czytelników. To są też nowe media i biblioteka cyfrowa, z której jestem niezwykle dumny - powiedział Marcin Zawiła. - Miałem przyjemność budować tę bibliotekę od podstaw i cieszę się, że dobrze się kręci - dodał dyrektor.

Póki co M. Zawiła nie zdecydował czy będzie mieć zastępcę (w ostatnim czasie dyrektorką była Danuta Sawicz i nie miała zastępców).

Na razie o tym nie myślę. Wolałbym zachować środki na działalność Książnicy, ale niczego nie wykluczam, zobaczymy - stwierdził dyrektor Zawiła, który zamierza kontynuować działania, które pod jego nieobecność prowadzili pracownicy Książnicy Karkonoskiej, ale ma też nowe pomysły, których na razie nie chciał zdradzić.

Twoja reakcja na artykuł?

53
25%
Cieszy
10
5%
Dziwi
4
2%
Nudzi
5
2%
Smuci
33
16%
Złości
104
50%
Przeraża

Czytaj również

Miasto zapłaci o ponad 75 proc. więcej za prąd 1

Opłatek niewidomych i niedowidzących 152

W środę Termy Cieplickie od 14.00 2

Komentarze (129) Dodaj komentarz

~pytanie 5-12-2018 8:20
A co z dotychczasową dyrektor panie Redaktorze?
~ 6-12-2018 6:46
do: ~pytanie (8:20)
na bruczek,na bruczek.
~grom 5-12-2018 8:41
Przyszedł taki ,jak na swoje....wywalił panią obecną Dyrektor i po swojemu załatwi tą bibliotekę jak załatwił to miasto ...
~brzózka 5-12-2018 10:05
do: ~grom (8:41)
To jest nieprawda. Biblioteka i Jelenia Góra mają się dobrze.
~jeleniogórzanka 5-12-2018 15:02
do: ~brzózka (10:05)
hahahaa :) Jelenia ma się dobrze ..... :) no się ubawiłam :) biblioteka to może, ale Jelenia nie bałdzo, jak to mówią :)
~ 5-12-2018 15:30
do: ~brzózka (10:05)
Nawet bardzo dobrze. Podobno schodzimy z liczbą mieszkańców już do poziomu 70 tys.
~Hans Kloss 5-12-2018 16:11
do: ~ (15:30)
Nie żałuj sobie, do 50000 już schodzimy, w nasteonych wyborach będziemy wybierali wójta.
~Grzechu 6-12-2018 15:54
do: ~grom (8:41)
Takie są przepisy... po ukończeniu kadencji posła, senatora, wójta, burmistrza i prezydenta miasta, instytucja w której pracował wcześniej, ma obowiązek go przyjąć na zajmowane wcześniej stanowisko.
~Dikanda 6-12-2018 17:01
do: ~Hans Kloss (16:11)
Po co wójta,wystarczy starosta.Zaoszczędzimy kasę z wynagrodzenia.Będzie na częściową spłatę długu.Dajcie lajki plizz.
~becia 5-12-2018 8:46
......sie przecie należało.....
~Beton 5-12-2018 8:51
Rodzinka się powiększa, to i celowo bezprodukcyjne kolejne miejsce trzeba załatwić
~Jan 5-12-2018 9:50
do: ~Beton (8:51)
Za panem zaboberkiem: Pan Zawiła jest mi całkowicie obojętnym,ale muszę stanąć w jego obronie. Większość dzisiejszych postów jest dla niego krzywdząca,a to co wypisuje "mcjsa"jest po prostu żenująca.Zarówno on( p.Zawiła),jak i posłowie czy senatorowie po wyborach,nie są zwalniani z dotychczasowej pracy tylko urlopowani.Po skończonej kadencji wracają na swoje stanowiska pracy,chyba,że ustalenia z pracodawcą są inne.Czy kobieta po urlopie macierzyńskim wracając do zakładu,zabiera komuś pracę?Tu jest taki sam przypadek.Więcej empatii nawet do swoich przeciwników politycznych.
~mcjsd 5-12-2018 8:54
Masakra!!!, ot tak po prostu został sobie Dyrektorem, w ogóle był jakiś nabór czy po prostu wszedł do Książnicy i powiedział: dobra od dziś jestem Dyrektorem bo mam taki kaprys. Fajnie chłopak ma. Ponieważ mu mało to jeszcze jest radnym w sejmiku, żona dyrektorem w Muzeum i radną miejską. Smutne nawet jest nie to, że ciągle od lat Ci ludzie są na świeczniku, bo im wyborcy na to pozwolili, ale że ta sytuacja nie jest w stanie nikogo pobudzić do jakiejś głębszej refleksji nad naszą lokalną polityką. Dlaczego idąc do urny patrzymy na piękne, kolorowe banery z twarzami kandydatów na radnych, którzy w radzie zasiadają którąś z kolei kadencję i właściwie to nie wiadomo co dla tego miasta zrobili.
~Jan 5-12-2018 9:42
do: ~mcjsd (8:54)
Po zakończeniu kadencji wraca na stanowisko, zgodnie z przepisami. Ale lepiej narobić szumu i wytrzeć sobie gębę, w myśl dewizy "nie znam się, więc się wypowiem", przecież to takie polsko - pisowskie. Wstydźcie się, mali, zawistni ludzie.
~~~ 5-12-2018 19:48
do: ~Jan (9:42)
nie uważasz ze trzeba kiedyś powiedzieć starczy.
~xyz 5-12-2018 22:53
do: ~mcjsd (8:54)
To powinno się zmienić przepisy. Albo jesteś prezydentem miasta, albo sobie pracujesz gdzieś tam.
~był 5-12-2018 8:59
najpierw trzeba wiedzieć, że zostając prezydentem miasta był urlopowany ze stanowiska dyrektora i po zakończonej kadencji wraca na swoje stanowisko, i tyle w temacie, takie są przepisy
~~~ 5-12-2018 9:03
do: ~był (8:59)
Jest takie pojęcie ,,POstapić honorowo"
~xiz 5-12-2018 10:31
do: ~~~ (9:03)
Jest takie pojęcie "nie znam się, więc się wypowiem". To chyba o tobie.
~ 5-12-2018 13:26
do: ~był (8:59)
Też bym chciał 8 letni urlop
~pytanie 5-12-2018 9:06
Ale jakie honorowo? Na stanowisko Prezydenta poszedł z pracy w książnicy. I zgodnie z przepisami wrócił. Miał honorowo zostać bezrobotnym czy jak? Doświadczenie prezydenckie na pewno nie zaszkodzi Książnicy. Pytam tylko co z Panią Danutą. Inna praca, emerytura, zastępca..
~~~ 5-12-2018 19:44
do: ~pytanie (9:06)
moze np ulokowac się w Zameczku
~Stefa 5-12-2018 21:57
do: ~pytanie (9:06)
Zanim obejmie się stanowisko w Książnicy , przystępuje się do konkursu. Tak stanowisko otrzymała wykopana dyrektor Danuta Sawicz. To również odpowiedź czym sa tzw konkursy.
~ 5-12-2018 9:08
Jak powiedział Zawila , od początku budował tą bibliotekę wiec co od niego chcecie , ja tu pan i basta !!!!!!!
~Jan 5-12-2018 9:51
do: ~ (9:08)
"Pan Zawiła jest mi całkowicie obojętnym,ale muszę stanąć w jego obronie. Większość dzisiejszych postów jest dla niego krzywdząca,a to co wypisuje "mcjsa"jest po prostu żenująca.Zarówno on( p.Zawiła),jak i posłowie czy senatorowie po wyborach,nie są zwalniani z dotychczasowej pracy tylko urlopowani.Po skończonej kadencji wracają na swoje stanowiska pracy,chyba,że ustalenia z pracodawcą są inne.Czy kobieta po urlopie macierzyńskim wracając do zakładu,zabiera komuś pracę?Tu jest taki sam przypadek.Więcej empatii nawet do swoich przeciwników politycznych."
~xyz 5-12-2018 22:59
do: ~Jan (9:51)
Ale za darmo tego nie robią. Nie robią tego nawet za pół darmo. Albo pracujesz gdzieś, albo zmieniasz pracę. Jak pójdę pracować do innej firmy to poprzedni pracodawca nie przyjmie mnie z otwartymi ramionami jeśli ma obsadzone moje stanowisko i jest zadowolony z tego pracownika. Oni biedni, zmuszeni idą pracować jako prezydenci miasta czy tam posłowie. Takie są przepisy, bo tworzyli je właśnie tacy ludzie - byle by pójść, nachapać się bez ryzyka, zawsze spaść na 4 łapy. To powinno się zmienić, bo jest to niesprawiedliwe.
~zaboberek 5-12-2018 9:12
Pan Zawiła jest mi całkowicie obojętnym,ale muszę stanąć w jego obronie. Większość dzisiejszych postów jest dla niego krzywdząca,a to co wypisuje "mcjsa"jest po prostu żenująca.Zarówno on( p.Zawiła),jak i posłowie czy senatorowie po wyborach,nie są zwalniani z dotychczasowej pracy tylko urlopowani.Po skończonej kadencji wracają na swoje stanowiska pracy,chyba,że ustalenia z pracodawcą są inne.Czy kobieta po urlopie macierzyńskim wracając do zakładu,zabiera komuś pracę?Tu jest taki sam przypadek.Więcej empatii nawet do swoich przeciwników politycznych.
~~~ 5-12-2018 19:46
do: ~zaboberek (9:12)
Zameczek tam jego miejsce
~Ekipa 5-12-2018 9:16
No i pokazał swoje prawdziwe oblicze, liczy się tylko stołek i miękkie lądowanie a ciemny lud się na to nabiera i łyka każdą nawijke
~obs 5-12-2018 9:24
Miasto Prywatne pana Zawiły .....cała rodzinka na garnuszku miejskich instytucji i to jego chamskie zachowanie ...przyszedł do biblioteki i od razu do wszystkich ,ja tu od dzisiaj jestem tym..no ...dyrechtorem a komu się nie podoba to wypad albo ...
~ 12-12-2018 21:45
do: ~obs (9:24)
Bo to jest bydło a jak się idzie do urzędu to człowieka traktują jak śmiecia wiele razy chciałam się dostać do prezydenta ale on nie miał czasu zastępca to gdzie on był jak miał przyjmować interesantów oni nas olewają zawiła kawał chama
~18 sqandal 5-12-2018 9:38
.. no cóż jedno < KORYTO > się skończyło , trza znalez drugie i ……… i znalazł >
~` 5-12-2018 9:44
Pan Zawiła zawsze był bardzo mądrym człowiekiem i umiał się ustawić w życiu. Pamiętam jego córkę chodziłam z nią do podstawówki w szkole numer dziesięć. Też była bardzo mądra chociaż trochę zarozumiała a i nos miała bardzo wysoko. A teraz spotkałam ją na mieście i nawet się dowiedziałam co robi - pracuje jako radna w Warszawskim Magistracie. O to jak kariera rodzinna przechodzi z rodziców na dzieci. Z robola - robol z radnego - radna.
~Hans Kloss 5-12-2018 9:48
do: ~` (9:44)
Wyczuwam lekką nutkę zawiści...
~brzózka 5-12-2018 10:11
do: ~` (9:44)
Kto tobie naopowiadał takie rzeczy, to się nadaje do sądu. W tym nie ma ani jednego słowa prawdy. Jad i głupota zalewa ci oczy. Córka Zawiły studiuje w Warszawie.
~AndrzejW 6-12-2018 0:43
do: ~` (9:44)
Pomyslec, dzieci milionera tez sa milionerami, fabrykanta tez fabrykantami , samo zycie, trzeba sie starac a nie szukac pracy w fabrykach.
~` 6-12-2018 8:35
do: ~AndrzejW (0:43)
Rodzisz się w rodzine roboli ojciec ciągle wyzwa twoją matkę od kuew ona ciągle płacze nikt ci w niczym nie pomaga w szkole cię gnębią boś biedny potem średnia masz problemy z pamięcią i depresję kończysz na taśmie i jesteś taki jak twój ojciec. I od nowa.
~Ringo 5-12-2018 9:58
jak można bez przerwy doić tą biedną kasę miejską?mało mu było to,to od razu wlazł do sejmiku o do bibloteki,po "trupach" do celu
~Tomasz Miroszkin 5-12-2018 10:06
Dyrekto biblioteki!!! K... co to za kraj?!!! Przedszkole ma dyrektora, biblioteka ma dyrektora, Powiem krótko: karmimy DARMOZJADÓW!
~ 5-12-2018 11:10
do: ~Tomasz Miroszkin (10:06)
Jako fanatyk pisu powinieneś wiedzieć o tym najlepiej...
~ZuluGula 5-12-2018 10:08
SPADOCHRONIARSTWO i karuzela stoków w wydaniu świntuszkowatych członków PO i KOD !!! Zawiłowie pierwotnie chcieli się usadowić na fotelu dyrektora Muzeum przyrodniczego, kolejny raz pozbawiając stanowiska Stanisława Firszta (za pierwszym razem zwolniono Firszta by zrobić miejsce prezydentowej w Muzeum Karkonoskim). Manewr się nie udał więc z podrzędnego nicusia (kosztem obecnej byłej dyrektor) awansowano Zawiłę na dyrektora Książnicy. Karuzela stołków ruszyła i nic jej nie zatrzyma. Próżniacza kasta później będzie krzyczeć że oni są święci, a: kumoterstwo cwaniactwo i nepotyzm to domena tych innych. Czy aby na pewno innych ???
~kioto 5-12-2018 10:15
To, między innymi, poziom współmieszkańców Jeleniej Góry, wyrażający się wpisami na Jelonce, spowodował, że Zawiła powiedział "MAM JUŻ TEGO DOSYĆ" nie każdy potrafi dobrowolnie odejść od korytka.
~LESBOS 5-12-2018 10:36
A czerwony sweterek nie sfilcował się jeszcze?
użytkownik facebook 5-12-2018 10:53
Wiadome to było od dawna 😂
~ 5-12-2018 10:54
a ja powiem krótko Pani S... nie zostanie skrzywdzona i bezrobotna- ci dawni PZPRowcy zawsze dbają o siebie i zawsze mają stanowiska- tak wiec Danuska bedzie miala się dobrze- w koncu baba jest cwana i kuta na 4 nogi i nie pozwoli sobie zdmuchnąc kaszy z koryta - dawna szkoła dawni koledzy i kolezanki dani towarzysze i towarzyszki nie skrzywdzą Danuski bo nie jeden kielich przyjazni wytrabili a to zoobowiązuje
~Marine 6-12-2018 17:40
do: ~ (10:54)
Pan wie że opowiadanie takich kłamstw jest karalne?
użytkownik facebook 5-12-2018 10:55
👏 Gratuluję
~MOL 5-12-2018 11:01
A to nie powinno być ponownego konkursu na to stanowisko? Osiem lat stanowisko było blokowane w instytucji publicznej dla tego pana, jaka prywatna firma postąpiłaby podobnie?
użytkownik facebook 5-12-2018 11:04
😂🤣
użytkownik facebook 5-12-2018 11:04
👏👏👏👏
~Bee 5-12-2018 11:05
Ile trwa kadencja dyrektora Książnicy ?
~xxxjg 5-12-2018 15:39
do: ~Bee (11:05)
Jak widać dożywotnio :)
~Krakowiak 5-12-2018 11:08
Wreszcie na właściwym stanowisku! To odpoczynek n a stargane prezydenturą nerwy i właściwy człowiek na właściwym miejscu. Marcin! Pora na pracę naukową!!!! I na odpoczynek po ujadaniach zawistnego narodu. Mam nadzieję, że w Bibliotece odmłodniejesz. I serce podleczysz. Powodzenia! Krakowiak.
użytkownik facebook 5-12-2018 11:09
Gratulacje pozdrawiam
użytkownik facebook 5-12-2018 11:16
A może czas na odpoczynek???niech młodzi pracują.
~MIODEK 6-12-2018 10:28
do: użytkownik facebook (11:16)
Oni na czworaka będą przychodzić byle wyciągnąć kasę publiczną.
użytkownik facebook 5-12-2018 11:24
Zawsze ciepły stołek
~Starzec 5-12-2018 11:32
Czyżby PO koleżeńsku? A konkurs był? Czy była dyrektor sama się zwolniła!?
~mmm 5-12-2018 11:43
Szkoda ze zwykly pracownik nie ma tak stolka zablokowanego i jak chce to sobie wraca.Swinie zawsze przy korycie
~Hans Kloss 5-12-2018 16:13
do: ~mmm (11:43)
A kto Ci broni wygrać wybory i być prezydentem?
~mmmmi 5-12-2018 11:48
Zawila dalej będzie pasozycil na Jeleniogorzaninach
~Real 5-12-2018 12:05
"historyk z wykształcenia" wiele razy o tym czytałem na Jelonce. Zawiła coś tam powiedział i komentarz redakcji bo "historyk z wykształcenia". Nie wiem sami macie takie wykształcenie, czy może słabość do takiego zawodu? Dla młodszych i niewiedzących, w PRL to były łatwe, lekkie i przyjemne studia, szło tam leserstwo i tacy co uciekali przed wojskiem. Potem zostawali taksówkarzami, emigrowali, a po 1989 r. garnęli się do polityki - Tusk, Komorowski, Schetyna itd. Ps. Chociaż jak dla mnie zootechnik jest konkretnym zawodem, ale o nowym prezydencie też będzie tak pisać?
~Uczen yu 5-12-2018 13:52
do: ~Real (12:05)
Szkoda ze nie mial pan okazji byc na jego wykladach .Cos wspanialego
~Virtual 5-12-2018 14:57
do: ~Real (12:05)
Real, w czym przeszkadza Ci takie wykształcenie? I czemu wymieniasz tylko tych historyków z wykształcenia, którzy reprezentują partie opozycyjne do dzisiaj rządzącej? Boisz się tego, że historycy nie pozwolą na zmienianie historii lat 80, co usilnie próbuje robić PiS? Czy może wstydzisz się, że jedna z czołowych postaci "dobrej zmiany", Marek Suski, ma problemy ze znajomością historii? Czy może powoduje Tobą jeszcze co innego?
~Real 5-12-2018 18:32
do: ~Virtual (14:57)
Wiele razy o tym pisałem, historyk, politolog, dziennikarz, polonista, socjolog itd. powinni pracować w szkołach, naukowo na uczelniach, zgodnie ze swoim wykształceniem, ale NIE NADAJĄ się do polityki. Z nauk humanistycznych tylko ekonomiści i prawnicy posiadają predyspozycje do polityki, do odpowiedzialnego zarządzania naszymi pieniędzmi, oraz w mojej ocenie wszyscy przedstawiciele nauk matematyczno-przyrodniczych. Historycy najczęściej są dobrzy tylko w historii, a i to nie zawsze, brakuje takim... analitycznego umysłu ;)
~Real 5-12-2018 18:44
do: ~Uczen yu (13:52)
Być może masz rację, spełnia się w swoim zawodzie, to chyba normalne? Natomiast każdy historyk itp. w polityce jest nieporozumieniem ;)
~jigmuzak 5-12-2018 22:43
do: ~Real (18:32)
A co ma wspólnego polityka w warunkach demokracji z ekonomią? Chyba mylisz politykę z zarządzaniem.
~Real 6-12-2018 8:28
do: ~jigmuzak (22:43)
Polityka = ekonomia, a przynajmniej powinno tak być, ale od np. politologa, czy historyka nie można za dużo wymagać ;)
~kot 5-12-2018 12:05
..lekka przesada z tym "budowałem od podstaw',trochę skromności i uznania dla poprzedników,fundamenty budowali inni.Wstydno!
~Żorż 5-12-2018 12:28
Mój mąż ,mój mąż jest z zawodu dyrektorem.
użytkownik facebook 5-12-2018 12:39
Buhahaha :D nie no padłem
użytkownik facebook 5-12-2018 12:43
Zawiła wiecznie żywy.
~Adam K. 5-12-2018 12:45
Nie dość, że otrzymał mandat Radnego w Sejmiku Wojewódzkim, to jeszcze przejmuje (znów) rządy nad jeleniogórską biblioteką. Typowy politykier - wiecznie nienażarty, wiecznie mu mało i musi doić dwa etaty. Żeby chociaż coś sobą reprezentował, to jeszcze mógłbym pojąć fenomen tej kandydatury. Kompletnie nie rozumiem, jak taki ignorant mógł kierować tym miastem przez 8 lat! Osiem zmarnowanych lat. Jeszcze jedna kadencja i w kolejnych wyborach wybieralibyśmy burmistrza, a nie prezydenta. Nikt tak sukcesywnie nie wyludnił miasta, jak właśnie rządy tego Pana. Dlaczego, do cholery, nie trafi nam się jakiś bezpartyjny inżynier, który stworzy fajny zespół ludzi, chcących zrobić coś fajnego dla tego miasta? Od lat tylko same stare dziady, przeżarte od dobrobytu, pełne butności, arogancji i pozornych ruchów.
użytkownik facebook 5-12-2018 13:45
Klika musi byc
~fsgs 5-12-2018 13:55
ale radosny ból odbytu pisuarów ;-)
~Fhkk 5-12-2018 14:41
Kurde i mozna. Ja tez pracowalem w zorce i jalk minela mi kadencja to draxmaier mnie przyjal a potem plastiki. Mozna zmieniac sobie prace jak rekawiczki. To takie naturalne a ludzie sie dziwuja ?!?
~jelegorzanin🃏 5-12-2018 14:50
Aj. Nic nie rozumiecje. Pan Zawila wrocil na stare smiecie tj. Biblioteki. Wiec zapytajcie sie w ZUS jak nalicza sie emeryture? A teraz pan Marcim moze sobie posiedziec w bibliotece. Co chcial juz osiagnol? A wy sie buzujecie. Jak sobie przypominam on byl poslem czy senatorem. Wiec jest ustawiony do konca zycja.😜
~gaudi 5-12-2018 15:16
Będzie miał gdzie Ładzinski chodzić na ploty i po książki z etyki i zarządzania.......
~tatetate 5-12-2018 15:55
Tate co jest lepsze od ciepłej posady za publiczne pieniądze? Aj waj Icek oczywiście, że dwie posady za publiczne pieniądze :)
~powrót 5-12-2018 16:49
hahahahhaha
~hop i już ! 5-12-2018 16:52
Zawiła to .....sprawa !
~Tosia 11 5-12-2018 17:07
Koledzy Zawiły z KULu mówią, źe z wyksztalcenia jest pn biblotekarzem .
użytkownik facebook 5-12-2018 17:13
Ciepła posadka
~soclib 5-12-2018 17:49
Największy leser III, IV, V RP.
~kumata 5-12-2018 18:16
leserem lato czy zima jest mróż , gdzie on pracował ???? ma poparcie machałko i prezesa !!! To nie boli pisiorów, Pa !!!na Zawiłe możecie cmoknąć w dyszel !!!
~Gość 5-12-2018 18:19
Wszyscy ci wszawi POlitycy czy z prawa czy z lewa czy ci czy tamci zawsze cwaniaki sie urządzą ,jak nie do koryta to do posadki i zawsze za nasze POdatki szok nieroby i niudacznicy dyrektorami szok
~do Furutaka i innych 5-12-2018 18:26
..że nie jest to w stanie pobudzić ludzi do jakiejś głębszej refleksji- ta nasza jeleniogórska mizeria, nihilizm, czyli wielkie nic od lat. Wstyd. Prywata tylko. Sięgnąć po co tylko się da na krok przed emeryturą. ciągle mało.
~do Furutaka i innych 5-12-2018 18:28
dobrze napisane mcjsd- że też nie jest to w stanie pobudzić do jakiejś głębszej refleksji ! ta nasza lokalna polityka i jej dzieje.
użytkownik facebook 5-12-2018 18:34
O Maj goot
~kitara 5-12-2018 18:47
Czy ktokolwiek z tych którzy tu piszą mają kwalifikacje lub jakiekolwiek inne walory, żeby zostać dyrektorem biblioteki. Nikt, co najwyżej w jakiejś PiSowskiej rzeczywistości. Dla wszystkich dyktatorów i ich wielbicieli z rynsztoka, największym wrogiem są ludzie wykształceni czyli elity.
~Real 5-12-2018 19:38
do: ~kitara (18:47)
LOL, każdy kto skończył jakikolwiek kierunek na politechnice, np. architekturę, czy medycynę, weterynarię to mniej więcej tak jakby naraz skończył pięć razy historię. Umówmy się, historia to są studia hobbystyczne po których nie ma zawodu. Ale ale, jak bezpłatne, czy rodziców na to stać to proszę bardzo... i tutaj jest sedes... sedno sprawy! Właśnie to powinno decydować o opinii o człowieku, o tym czy nadaje się na polityka, to jaką decyzję podjął w wieku +/- 18 lat, czy chciał zdobyć dobre wykształcenie, konkretny zawód... czy chciał sobie przedłużyć młodość na koszt państwa i rodziców. Prywatnie nie mam nic do wyborów ludzisków, ale w przypadku polityków ma to znaczenie zasadnicze ;)
~Tosia 11 5-12-2018 19:58
do: ~kitara (18:47)
Powyźszy wpis tj "kitara" to przykład poziomu, jaki reprezentuje sobą tzw polska opozycyjna elita.
~jigmuzak 5-12-2018 22:47
do: ~Real (19:38)
Oczywiście przesadzasz. W obecnym stanie edukacji wyższej studia może skończyć pospolity debil. Architekturę, politechnikę, historię, anglistykę, co tam chcesz. Próba udowodnienia wyższości jednego kierunku nad innym to jak próba stwierdzenia, że woda w kranie jest bardziej wysokobiałkowa niż ta w kałuży. Być może chciałeś się pocieszyć.
~Vit 6-12-2018 6:46
do: ~kitara (18:47)
Można mieć wykształcenie lub też być wykształconym. Co do elit, to były przed wojną, resztę wymordowali po wojnie komuniści, instalując w to miejce lumpenelity, część z nich nazywa się dzisiaj, specjalną kastą.
~Real 6-12-2018 8:39
do: ~jigmuzak (22:47)
Zapoznaj się najpierw z realiami, a dopiero później pisz. Farmacja, medycyna, weterynaria, kierunki politechniczne mają tak samo wysoki poziom jak kiedyś. Wiesz ile punktów trzeba mieć z matury, żeby się tam dostać? Na te kierunki dostają się tylko najlepsi, a i kończą tylko najlepsi. Na wymienione przeze mnie kierunki humanistyczne przyjmują każdego, byle miał maturę z obojętnie jaką ilością punktów i w tym przypadku masz rację, każdy debil może je skończyć i zostać... politykiem ;)
~bmn798 6-12-2018 16:16
do: ~jigmuzak (22:47)
Zgadzam sie,wczoraj spotkalam nauczycielke jezyka niemieckiegodla ktorej, jesli ktos ma pretensje to jest pretensionalny.
~VALHALLA 5-12-2018 18:49
Tu czy tu nieważne ... tak czy owak koryto ma być pełne...
użytkownik facebook 5-12-2018 19:29
Właśnie 😊
~karakan 5-12-2018 20:11
To najwspanialsza wiadomość dnia dzisiejszego . Jutro idę zapisać się do biblioteki . Gratulacje panie Marcinie .
~olaboga 5-12-2018 20:13
do wszystkich malkontentów, pani Danusia jest w PIS, więc nie dadzą jej zginąć, a prezydent, czy to się komuś podoba, czy nie, wrócił na swoje dawne stanowisko, powodzenia panie dyrektorze,
~Real 5-12-2018 20:23
do: ~olaboga (20:13)
Uwaga! Jak ktoś przy okazji tematów związanych z polityką, używa zwrotu 'a reszta to "malkontenci" ', to na 100% procent jest urzędnikiem na garnuszku państwa, miasta... Koniec uwagi!
~‘ 5-12-2018 20:42
To się nazywa safe landing i tylko wytrawni gracze potrafią to wykonać . Brawo za pozazdroszczenia godne umiejętności 👋👋👋
~jigmuzak 5-12-2018 22:44
do: ~‘ (20:42)
A co w tym wytrawnego? Takie prawo, że po kadencji urzędniczej wraca na stanowisko. Nie wytrawni gracze tylko pasożyty w warunkach demokratycznego socjalizmu, którym prawo i przepisy stworzyły podobne pasożyty.
użytkownik facebook 5-12-2018 21:31
Władysław Wlado Slobodzian 👍
~rre 5-12-2018 21:02
mój mąż jest z zawodu dyrektorem. On dyrektor i radny sejmiku, żona dyrektorka muzeum i radna w mieście. do emerytury dociągną nic nie robiąc
~ 5-12-2018 22:05
Winston Churchill, polityk i mąż stanu, jakich dzisiaj świat nigdy nie zobaczy; mówca i strateg, dwukrotny premier Zjednoczonego Królestwa, laureat literackiej Nagrody Nobla i honorowy obywatel Stanów Zjednoczonych. Uzbawany za jednego z najwybitniejszych polityków w dziejach świata. Był historykiem. I malarzem. I miał, o zgrozo, wywalone na kierunki politechniczne.
~M. Kamiński 5-12-2018 22:34
Powodzenia, Panie Prezydencie! Książnica w dobrych rękach!
~Tyż prawda 6-12-2018 0:41
Panie Zawiła, niezależnie gdzie Pan pójdziesz, do sklepu na zakupy, do parku na spacer, czy wyjdziesz Pan z psem, to każdy napotkany mieszkaniec Wie i patrzy na Pana.
~lotr 6-12-2018 10:30
do: ~Tyż prawda (0:41)
Ja do tego dodam - gardzę.
użytkownik facebook 6-12-2018 3:21
Serdeczne Gratulacje.Pozdrawiam
~Vit 6-12-2018 6:27
Wykonał, kawał porzadnej, nikomu niepotrzebnej roboty, a teraz miekkie lądowanie. Cysorz to ma klawe życie.
~Fhkk 6-12-2018 6:33
Ktos kto porownuje ktorego kolwiek polskiego polityka do Churchila jest niespelna rozumu. W Polsce rzadza zdrajcy podlegli raz jedmym a raz drugim. A to ze mamy takich psnow Zawilow to jest tylko i wylacznienadza wina poniewaz nie chodzimy na wybory. Frekwencje wyborcza robia glownie ludzie z ukladu wladzy powoazani komeksjami ukladami i pieniedzmi z budrzetu. Rodziny urzednikow pracownikow spolek i innych glosuja na swoich.
~polonista 6-12-2018 6:47
Jest grupa ludzi, dla których zawsze wrogami będą ludzie którzy do czegoś doszli. Są zawsze niezadowoleni. Ludzie, którzy nie dostrzegają swoich braków wykształcenia czy talentów. I to właśnie do nich PiS adresuje swój przekaz. Nam sie należy, mimo braku talentu i zdolności.
~Anty 6-12-2018 7:55
Jak to jest że w tej dziurze dla nieudaczników są zawsze przygotowane zapasowe koryta?
użytkownik facebook 6-12-2018 8:35
Super
~` 6-12-2018 8:37
Ludzie pracujcie na siebie taki syn Kulczyka już ma miliony a taki młody. Tylko ciężka praca daje w życiu sukces!
użytkownik facebook 6-12-2018 12:19
Gratuluję :)
użytkownik facebook 6-12-2018 14:41
Super gratulacje 😊
~soclib 6-12-2018 17:38
Wszystko będzie śmierdzieć petami!!
~JIM 6-12-2018 19:22
Wszyscy narzekają a głosowali w wyborach tak a nie inaczej, to niech teraz nie myślą że będzie inaczej.
~Real 6-12-2018 19:46
Poruszyłeś bardzo delikatną kwestię, tzw. elity... cóż ciężko o takie dzisiaj i masz całkowitą rację, Niemcy i Ruscy dokonali swego rodzaju Holokaustu polskiej inteligencji, SS i NKWD rozwaliło kilka osób z mojej rodziny za to... że byli wykształconymi Polakami. Pewne 'tajemnicze' kręgi to wiedzą, wiedział o tym np. niesprzyjający PIS śp. Wielki Andrzej Wajda... inteligentem jest się dopiero w trzecim pokoleniu. Jeśli dziadkowie, rodzice i ty posiadają wyższe wykształcenie to jesteś inteligentem. Od razu informuję, Real ukończył Przyzakładową Szkołę Budowy Łodzi Podwodnych i posiada wykształcenie zasadnicze niepełne ;)))
~Real 6-12-2018 19:50
do: ~Real (19:46)
To było do 6-12-2018 6:46
~manix 6-12-2018 20:51
Historycy garną się do polityki, bo zgłębiając historię zauważyli ,że o sukcesie w polityce nie przesądza wykształcenie ani ciężka praca tylko takie cechy jak bezwzględność, kunktatorstwo, konformizm , bezczelność i buńczuczność skłonność do zdrady i kłamstwa. Ludzi wybitnych nie widać w polityce ponieważ są wobec siebie samych krytyczni i znają swoje ograniczenia poza tym zajmują się swoją branżą i tam odnoszą sukcesy.Swoją drogą szkoda...
~soclib 7-12-2018 7:34
Nie tylko historycy garną się do wadzy ,księża ,prałaci to daje duże możliwości hulaszczego życia .Tacy ludkowie na 100% nie wierzą w BOGA>
~Yout 12-12-2018 4:30
Człowiek skorzystał z tego, co mu się prawnie należało. Ktokolwiek inny tak samo by mógł zrobić. Jelenia Góra to już tylko popłuczyny dawnego, wojewódzkiego miasta. Nie ma tutaj wielkiego Świata ani super przyszłości i nikt nie jest w stanie tego sztucznie ludziom zaoferować.
~hermarszalek 12-12-2018 21:33
Sztucznie uśmiechnięty ....
~obs 13-12-2018 1:29
Tez zawiła to zwykły buc , byłem kiedys w restauracji gdzie byly chrzciny dziecka, i on tez był z znajomymi(ale nie jako goscie chrzcin, tylko żarli obok przy stoliku) podszedl do nas i zwrocił uwage zeby dzieci cicho były, ... zwykły
~Mirecki.w. 13-12-2018 11:03
po ukonczeniu technikum wieczorowego chcac isc na studia wieczorowe musialem miec sskierowanie z zakladu pracy, otrzymalem odpowiedz ze moje stanowisko pracy nie wymaga wyzszego wyksztalcenia bo bylem bezpartyjny a do tej uczelni uzyskali skierowania partyjni, ktorzy nie mieli pojecia w tej branzy i nie podolali, wiec jak mozna bylo wyjsc z nizin spolecznych bez poparcia i plecow skoro prawa ustalali i dalej ustalaja tylko kolesie na gorze.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Uciążliwy pasażer 12

Twój szpik może uratować życie! 5

Edukacja, konkurs, bezpieczeństwo 5

Rozświetlenie kowarskiej choinki 186

Prezydent Jerzy Łużniak przedstawił swoich zastępców 498

Sonda

Jeśli oboje rodzice nie pracują, należy im zabrać świadczenie 500+?

Oddanych
głosów
2396
Tak
72%
Nie
24%
Nie mam zdania
4%