MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Postaw na siebie! Przeciw wykluczeniu społecznemu

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Niedziela, 30 października 2011, 7:46
Aktualizacja: Poniedziałek, 31 października 2011, 7:56
Autor: Agrafka
Fot. Agrafka
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Jeleniej Górze zorganizował wczoraj festyn integracyjny w ramach akcji „Postaw na siebie”. Nie zabrakło występów, artystycznych, stoisk stowarzyszeń społecznych i aktywizujących ludzi oraz smacznych przekąsek i dobrej zabawy.

W festynie mógł wziąć udział każdy. Pojawili się wystawcy nie tylko z Jeleniej Góry, ale również z Mysłakowic, Sosnówki, czy Dąbrówki. Swoje prace artystyczne zaprezentowali członkowie domów społecznych, organizacji działających na rzecz osób niepełnosprawnych, emeryci i renciści. Powiatowy urząd pracy służył dobrą radą i informacjami na temat różnych projektów aktywizacyjnych.

– Festyn został zorganizowany po to aby zwrócić uwagę na walkę z wykluczeniem społecznym i program „Postaw na siebie”. Osoby, które zakwalifikowały się do tego programu, kształtują swoje postawy, zdobywają różne umiejętności, które pozwolą im znaleźć się na rynku pracy. Projekt skierowany jest do osób niepełnosprawnych, ale również tych, które z różnych przyczyn nie mogą znaleźć pracy i są wykluczani np. ze względu na wiek. Każdy z nas ma w sobie ogromny potencjał, trzeba jedynie go odkryć i dobrze wykorzystać – powiedział Andrzej Marchowski, konferansjer festynu. Jego gośćmi byli, między innymi, posłanka Zofia Czernow, naczelnik wydziału dialogu społecznego Zygmunt Korzeniewski oraz dyrektor MOPS Wojciech Łabun.

Wystąpili uczniowie Szkoły Podstawowej nr 8 w zespołach Canto i Ósemki, swój występ artystyczny zaprezentowały dzieci z Domu Dziecka „Dąbrówka”, zagrał zespół „Marzenie”. Z Polskiego Związku niewidomych wystąpiła Klaudia Kwiecińska, Dom Pomocy Społecznej ze Szklarskiej Poręby wystawił spektakl teatralny, Dom Pomocy Społecznej „Pogodna Jesień” oraz Polski Związek Emerytów i Rencistów zaprezentowali się od strony muzycznej. Na koniec wystąpił zespół muzyczny straży miejskiej, która także zapraszała do miasteczka ruchu drogowego. Nie zabrakło konkursów z nagrodami, zabaw, wystaw prac plastycznych.

Ogłoszenia

Czytaj również

Tak się nie robi!

Cieplicki bulwar (prawie) gotowy!  

Przetarg na Krótką – drugie podejście

Komentarze (39) Dodaj komentarz

~wojtek1 30-10-2011 8:23
hahaha festym w MOPS-ie hahaha zabawowe bardzo!!!!moze by tak naprawde wspomagac potrzebujace rodziny tak jak powinni a nie robic za te pieniadze sobie bal-gratuluje pomysłu!!!!!Mam ich gdzies jak i rzad,ktory by nie był,robie swoje a o rozrywke dbam w swoim zakresie a jak mam wiecej nkasy daje na dom małego dziecka i tyle w tym temacie
~wykluczony 30-10-2011 8:31
znowu Panie z MOPS będą zajmowały się projektem, koordynacją, rozliczaniem i wezmą dodatkowa kasę za to co robią przecież w ramach godzin pracy za które też im państwo płaci, bieżąca robota pójdzie na bok, bo przecież ważniejszy projekt, "wykluczeni" cos tam zjedzą, ktoś popląsa i na tym koniec tej walki z wykluczeniem, tak się marnuje unijne pieniądze, zamiast faktycznie pomagać ludziom np. zakupic dzieciakom odziez na zimę, kupic jedzenie, pomóc w opłaceniu czynszu itp. stworzyc miejsca pracy to nikt nie będzie wykluczony a tak, to znowu dorabiaja urzędnicy i kolesie a "wykluczeni" to ci co podpiszą w rubrycznie że skorzystali, bo inaczej nie rozliczy sie projektu ŻAŁOSNE
~meem 30-10-2011 8:44
Tylko, że w ramach tego projektu są pieniądze ściśle wydzielone na takie i tylko takie imprezy i jeśli się tego nie zorganizuje to te pieniądze przepadają. Przestańcie wypisywać pierdoły.
~df 30-10-2011 8:49
Żałośni to jesteście wy przecież to było sponsorowane przez jakąś tam firmę która miała tam swoje stoisko . Nie pamiętam nazwy ale mieli niebieski baner :)
~beatka345 30-10-2011 9:43
Te projekty to jakaś plaga. Jedynymi zadowolonymi sa w tym przypadku osoby realizujące projekt. daje on dużo kasy i nic więcej. mam nadzieję, że NIk weźmie pod lupe te wszystkie \"przedsięwzięcia\"
~zz 30-10-2011 10:09
takie imprezy w MOPS to wielkie nieporozumienie ! dlaczego takie instytucje zaczynają organizować impry z dziećmi i dla dzieci - to nie jest ich statutowy zakres ! to jest łatwe zarabianie pieniędzy i wydawanie przez osrodek a w tym przekraczanie swoich kompetencji.
~ 30-10-2011 10:38
Wydzial dialogu spolecznego to juz jakas paranoja!!! Tak jak juz ktos slusznie napisal kupic dzieciom ciepla odziez na zime,jedzenie a nie "tworzyc chore projekty".
~ 30-10-2011 10:51
http://wiadomosci.onet.pl/waszymzdaniem/69975,zbrodnie_w_majestacie_prawa,artykul.html
~rewia 30-10-2011 11:18
Stoiska,występy,pokazy,prezentacje,popisy,wystawki,ogólnie dobry nastrój na festynie.Dla kogo ten festyn ? Potrzebujący zęby w ścianę , korek w dupę i z garnuszkiem pod kościół(tam może dostaną jakąś pomoc). Pokaz zakłamania i cynizmu sytych względem głodnych !!!
~ 30-10-2011 11:19
Coś mało tych wykluczonych na sali, pewnie nie doczytali, że będzie darmowy catering. "Postaw na siebie", oni stawiają, ale na rząd i resztę społeczeństwa, bo im się przecież należy!!!
~Dariusz N 30-10-2011 12:02
Festyn to jeszcze nic, ale jak można wykluczyć człowieka ze społeczeństwa? Przecież to średniowiecze!!! Ludzie!!! Kiedy wkońcu ruszycie te dupska i wypie...cie tych bandytów na stołkach? Sam się chętnie przyłączę i oklepię gębę jakiegoś zawilca, kaczki, czy siuśka, albo spalę kota. Przecież tak nie może być!!!
~do meem 30-10-2011 12:03
proszę mi wyjaśnić jak ta impreza kształtowała postawy, jakie to nowe umiejętności nabyli wykluczeni, jak skutecznie poradzą sobie na rynku pracy dzięki wysłuchaniu Pani Poseł, obejrzeniu występów, obejrzeniu stois itp. Niech domy kultury i centra kultury organizuja imprezy dla wszystkich w tym i wykluczonych, żeby ich nie piętnować i nie podkreslać ich statusu, taka impreza w mojej ocenie właśnie marginalizuje osoby słabiej sobie radzące, bo po jednej stronie jesteście WY-zagrożeni wykluczeniem a po drugiej stronie MY-którzy trochę Was zabawimy (za pieniądze Unii, bo nie z dobrego serca) a na marginesie, czy to prawda że pracownicy MOPS zamykaja od srodka pokoje, żeby móc zająć się pracami nad projektami, by im petenci ze swoimi problemami nie przeszkadzali (w godzinach pracy)
~ 30-10-2011 12:06
Uwielbiam komentarze niedoinformowanych ludzi -,- Byłam jedną z wolontariuszek na wczorajszym festynie. Całość sponsorowały różne firmy jak i zarządy, a impreza nazywała się "Festyn Integracyjny" czyli była przeznaczona dla każdego, ale z naciskiem na osoby również niepełnosprawne, które przyjechały wraz z opiekunami. Współpracowałam z nimi i dla mnie liczy się to, że im naprawdę podobał się Festyn i wszystkie atrakcje. Widziałam też ludzi ubogich, którzy przychodzili z dziećmi. Straż Miejska umozliwiła darmowe jazdy na gokartach, po których dostawało się pluszaka i ciastka( z pomocy UE). Widząc jaką frajdę miały te dzieci i również osoby niepełnosprawne naprawdę może i NAWET Wy byście docenili ten Festyn. Oczywiście dla sponsorów to była też reklama, ale należy docenić ich gest.
~wykluczony 30-10-2011 12:13
zatem artykuł wprowadzał w błąd, nie mam nic przeciwko ogólnodostępnym festyno, ale niech lepiej tym zajmują się osoby do tego odpowiednie a MOPS niech rozwiązuje inne problemy, do których jest powołany
~JELENIOGÓRZA 30-10-2011 12:16
Byłam na imprezie, w projekcie nie uczestniczę, a miło spędziłam czas i co najważniejsze nie widziałam jakiegokolwiek podziału. Ta była impreza integracyjna, a co za tym idzie dla każdego. Osoby niepełnosprawne i tzw sprawne, bezrobotni i pracujący, mające wysokie dochody i pozostający bez dochodu uczestniczyli w takich samych zabawach, korzystali z tego samego poczęstunku, obejrzeli takie same występy czy mogli porozmawiać z wystawcami. Kto chciał znalazł coś dla siebie i jeśli chociaż troszeczkę patrzy optymistycznie na świat i drugiego człowieka to doceni takie chwile i nie będzie pluł jadem i nienawiścią.
~JELENIOGÓRZA 30-10-2011 12:28
Byłam na imprezie, w projekcie nie uczestniczę, a miło spędziłam czas i co najważniejsze nie widziałam jakiegokolwiek podziału. Ta była impreza integracyjna, a co za tym idzie dla każdego. Osoby niepełnosprawne i tzw sprawne, bezrobotni i pracujący, mające wysokie dochody i pozostający bez dochodu uczestniczyli w takich samych zabawach, korzystali z tego samego poczęstunku, obejrzeli takie same występy czy mogli porozmawiać z wystawcami. Kto chciał znalazł coś dla siebie i jeśli chociaż troszeczkę patrzy optymistycznie na świat i drugiego człowieka to doceni takie chwile i nie będzie pluł jadem i nienawiścią.
~Meg 30-10-2011 13:34
MOPS nie jest od finansowania rodzin, a jedynie wspomagania, kurtki na zimę itp. to rodzice powinni swoim dzieciom zakupić, tak samo powinni sobie zapracować na swoje rachunki, tak jak to robi wiekszośc naszych rodaków. Przestańcie tylko wiecznie czegoś oczekiwać od MOPSu. Ja pracuję i niczego od nikogo nie oczekuję, a to ze festyn został zorganizowany to fajna sprawa, to że dzieciaki za darmo mogły ze wszystkiego skorzystać, a nie przeszkadza mi MOPS czy inna instytucja organizująca, przecież to nie nazwa ale organizacja jest najwazniejsza.
~Jeloneczka 30-10-2011 14:43
Ja czytam wpisy takich "wojtków1", "wykluczonych" czy innych nawiedzonych to zbiera mi się na mdłości... z litości nad ich głupotą. Póki co głupotą postów, bo nie chce mi się wierzyć, że KTOŚ może być tak głupi i pusty w swoim rozumowaniu! Program "Postaw na siebie" jest jednym z lepszych jakim się MOPS ostatnio zajmował. Korzystają z niego osoby, które dotąd znikąd nie miały takiej pomocy! Konsultacje z psychologiem, radcą prawnym czy wreszcie doradcą zawodowym - to wszystko było w zasięgu potrzebujących. A festyn? To, że taki "w1" czy "w" jest zdrowy i ma pełną mozliwość korzystania z różnych imprez - co nie znaczy, że korzysta! - to powinin zrozumieć, że INNI też maja taka potrzebę! Nie, taki "w1" woli wykpić organizatorów imprezy dla osób pokrzywdzonych przez los. Żenada :(
~` 30-10-2011 15:14
Bardzo dobry program podobnie jak uczenie beduina jak na pustyni sadzić lilie wodne.Nie masz pracy? Może konsultacja z psychologiem? A może z radcą prawnym? A może doradca podpowie ci jak więcej zarabiać na kasie? ROTFL
~ 30-10-2011 15:50
Gdyby kierować się spostrzeżeniami i jadem niektórych wpisujących się na tym portalu to,nikt nigdy więcej, nie zorganizowałby żadnej imprezy.PROPONUJĘ aby wszyscy Ci,którym każdy festyn,impreza integracyjna,tudzież wystawa,koncert etc,etc.. nie odpowiada - ZEBRALI SIĘ WSPÓLNIE i pokazali tym,których za każdym razem opluwają-JAK ZROBIĆ WZORCOWĄ I SATYSFAKCJONUJĄCĄ WSZYSTKICH- imprezę integracyjną.Za własne pieniądze,unijne czy też, urzędu miasta.Chętnie skorzystam z takiej oferty I PODPATRZĘ, chociaż mam na swoim koncie już co najmniej 100 zorganizowanych.80% za własne pieniądze.
~wykluczony 30-10-2011 15:59
a mnie się marzy, żeby każdy w tym kraju robił profesjonalnie to co do niego należy i żeby wreszcie skończyły się te puste hasła walce z wykluczeniem oraz integracją itp. a imprezy byłu dla mieszkańców, ale tak zorganizowane zawsze, żeby były dostępne dla pełno i niepełnosprawnych, żeby dzieciaki żeby nie dzieliły się na te, jak ktoś wyżej napisał, ubogie nagradzane paluszkami za unijne pieniądze itp. dalej twierdzę że te pieniądze na fikcyjne programy to marnotrawstwo, żeby tak przeznaczyć je bez konieczności opłacania koordynatorów, szefów projektu itp. to można opłacić więcej porad prawnych, czy też psychologów itp.
~:) 30-10-2011 16:12
tak, masz rację wykluczony, bez organizatora (obojętnie jak go nazwiesz - koordynator, szef projektu) z pewnością "samo się zrobi". pieniądze pójdą do ciebie w całości i to same, a ty będziesz mógł siedzieć pod gruszą i cieszyć się ze bez pracy i wysiłku samo do ciebie przyszło. skąd ty wiesz ile ktoś zarabia z tego tytułu? bo sądzę że z pewnością jesteś zorientowany co do pracy jaką trzeba włożyć w pracę z takimi ludźmi jak ty, jaka to odpowiedzialność itd. jeśli zaś o sposób wydatkowania pieniędzy to nie jest to tylko widzimisię pracowników ale ścisłe wytyczne dysponentów unijnych pieniędzy. tak wiec może trochę swoich flustracji pokieruj do brukseli itd. pozdrawiam i życzę zamieszkania na bezludnej wyspie
~:) 30-10-2011 16:25
tak, masz rację wykluczony, bez organizatora (obojętnie jak go nazwiesz - koordynator, szef projektu) z pewnością "samo się zrobi". pieniądze pójdą do ciebie w całości i to same, a ty będziesz mógł siedzieć pod gruszą i cieszyć się ze bez pracy i wysiłku samo do ciebie przyszło. skąd ty wiesz ile ktoś zarabia z tego tytułu? bo sądzę że z pewnością jesteś zorientowany co do pracy jaką trzeba włożyć w pracę z takimi ludźmi jak ty, jaka to odpowiedzialność itd. jeśli zaś o sposób wydatkowania pieniędzy to nie jest to tylko widzimisię pracowników ale ścisłe wytyczne dysponentów unijnych pieniędzy. tak wiec może trochę swoich flustracji pokieruj do brukseli itd. pozdrawiam i życzę zamieszkania na bezludnej wyspie
~do AGRAFKI 30-10-2011 16:44
Szkoda tylko szanowny autorze, że nie pofatygowałeś się aby zauważyć także iż na tym festynie wytąpiły także dzieci z Miejskiego Integracyjnego Przedszkola nr 14. Fantastyczne 3 i 4 latki śpiewające z zangażowaniem i 5-6 latki przedstawiające inscenizację. Dzieci występowały już po południu i bardzo ich występ utkwił w pamięci wielu ludziom. Jestem Dumna,że moje dziecko tam było, nikt go nie wytyka palcami a traktowane jest narówni z innymi mimo swojej niepełnosprawności. SZKODA!!! Mieli wystawione stoisko z pracami dzieci - SAME MALUCHY JE ROBIŁY ale przecież pośród wielu nie można zauważyć takich maluszków. NO CÓż ... TROCHĘ TO SMUTNE GRATULUJĘ NAUCZYCIELOM I PRACOWNIKOM TAKIEGO PRZEDSZKOLA - jedyne przedszkole OFICJALNIE zajmujące się niepełnosprawnymi w NASZYM mieście M MAMA
~............ 30-10-2011 17:31
No widzicie, Agrafka, pisząc artykuł należy zacząć od ustalenia, kto w czym brał udział, aby nikogo nie pominąć w wymienianiu tych, którzy do czegoś tam się przyczynili, bo zawsze ktoś wytknie takie niedopatrzenie... A moje zdanie jest takie jak tej osoby: "30-10-2011 08:31 | ~wykluczony |". Jeśli nie można wydać na dofinansowanie rodzin, to zapłaćcie im za kurs np. na koparkę albo inny przydatny do pracy na budowie, albo nawet kurs kierowcy autobusu. Też się chętni znajdą, jak nie na jeden do drugi. Na festynie przeje się pieniądze, wykluczeni dalej będą wykluczeni.
~do 17:31 30-10-2011 17:43
jak mało wiesz na ten temat! uczestnicy projektu sami wybierali kurs jaki ich zdaniem i zdaniem doradcy zawodowego dawałby im szansę na uzyskanie pracy. Kursy zostały zorganizowane różnorodne w tym z uzyskaniem konkretnych uprawnień. No cóż, lepiej marudzić niż dowiedzieć się więcej. Wracając do artykułu to Agrafka nie popisała się, oj nie popisała. Pominąć maluszki, wspaniałe maluszki, to kompromitacja. Co do innych informacji to też mam uwagi ale czego się spodziewać kiedy panienka była na festynie ułamek sekundy, a może i nie? A informacje pozyskała od osoby równia jak ona i piszący komentarze? Oczekuję sprostowania tego artykułu i uzupełnienia tak o informacje jak i zdjecia
~Greg 30-10-2011 18:05
Czernow,Zawiła,Machałek i Pinior (cokolwiek to znaczy)- są wśród wykluczonych ?
~wykluczony 30-10-2011 18:13
właśnie dlatego, że mam wiedze jak to wszystko funkcjonuje to pozwoliłem sobie zabrać głos, walka z wykluczeniem polega na faktycznej i efektywnej pracy z osobami zainteresowanymi a nie ciągle to samo, konsultacja z doradcą zawodowym, psychologiem a potem kursy bukieciarstwa, może za pieniądze unijne wesprzeć programe spółdzielnie socjalne, żeby ludzie bez szans faktycznie pracowali i uczyli się praktycznie i zarabiali na siebie a nie dawali się tylko wykorzystywać jako "mięso armatnie" do różnego rodzaju projektów, gdzie inni zarabiają a oni tylko podpisują listy że uczestniczyli i pobrali tzw. "catering"
~do 18:13 30-10-2011 19:06
coś się tak czepił "cateringu"? a jeśli tak zainteresowany i oblatany jesteś to może sam napiszesz projekt i wystąpisz o fundusze na spółdzielnię socjalną? ale nie, lepiej pomarudzić i czekać na gotowe bo wówczas można nosem kręcić, wyśmiewać i biadolić bo coś nie po myśli. jeśli chociaż jedna osoba się usamodzielni, wyniesie coś więcej niż ten wywoływany na każdym kroku "catering" to jest to sukces instytucji i pracowników, którym chce się chcieć. aby powstawały spółdzielnie socjalne i inne działania to trzeba dwóch stron a z tym czasami trudno i jeśli taki jesteś wtajemniczony w arkana uszczęśliwiania innych to wiesz także o tym
~Jeloneczka 30-10-2011 19:18
@wykluczony, nie nadużywaj tego terminu, bo akurat ty masz inne deficyty! Swoimi postami pokazujesz jak jesteś "zorientowany"! Nie zmyślaj chłopcze, bo ktoś jeszcze uwierzy w twoje banialuki! Poza tym licz się, że za publiczne głoszenie kłamstw i oszczerstw są odpowiednie paragrafy!
~teodor 30-10-2011 21:12
Jeżeli te pisowskie delikatnie mówiąc mało demokratyczne i wodzowskie wartości są dla tych młodych ludzi inspiracją do działanie, to może lepiej porządnie weźcie się za naukę a później może coś zrozumiecie co znaczą protesty o wykluczenie, przeciw finansjerze i powinno się protestować przeciw tego typu politykom, którzy do tego doprowadzili, oni i między innymi i PiS są z wartego faję popiołu systemu partyjnego to znaczy niedemokratycznego. Dla przykładu przytoczę demokrację w USA, która stała się za sprawą koncernów zbrojeniowych i finasjery soldateską do używanie sił wojskowych gdzie się im tyko podoba ignorując prawa i podporządkowując org. światowe dla swoich potrzeb. Radziłbym wam młodym mocno zastanowić się nad tym. A pozatym pozdrawiam młodych i radzę używać rozumu a nie emocji
~Jeloneczka 30-10-2011 22:02
@teodor - to nie ten temat i nie ten portal! @_@
~` 30-10-2011 22:02
TAK Z INNEJ BECZKI: ud – 10 obietnic tuska zniknęło ze strony www Platformy w 09.2009. Ale pamietamy 1. Przyspieszymy i wykorzystamy wzrost gospodarczy. 2. Radykalnie podniesiemy płace dla budżetówki, zwiększymy emerytury i renty. 3. Wybudujemy nowoczesną sieć autostrad, dróg ekspresowych, mostów i obwodnic. 4. Zagwarantujemy bezpłatny dostęp do opieki medycznej i zlikwidujemy NFZ. 5. Uprościmy podatki – wprowadzimy podatek liniowy z ulgą prorodzinną, zlikwidujemy 200 opłat urzędowych. 6. Przyśpieszymy budowę stadionów na Euro 2012. 7. Wycofamy wojska z Iraku. 8. Sprawimy, że Polacy z emigracji będą chcieli wracać do domu i inwestować w Polsce. 9. Podniesiemy poziom edukacji i upowszechnimy Internet. 10. Podejmiemy rzeczywistą walkę z korupcją. Polska zasługuje na cud gospodarczy. Donald T
~mama Ani 30-10-2011 22:15
Czy powyższe negatywne kometarze napisali rodzice, którzy chca zapewnić swoim dzieciom to, co najlepsze, ale niestety ich na to nie stać? Chyba nie. Nam się nie przelewa. Rzadko chodzimy na festyny, bo nie mogę zapewnić dwójce moich dzieci biletów na zamki muchane czy inne płatne atrakcje. To druga impreza, na której byliśmy w tym roku, na której moje dzieci nie czuły sie gorsze od innych. Brały udział we wszystkim na równi z innymi dziećmi. A jakie były szcześliwe, gdy dostały nagrody za udział w konkursie. Moim zdaniem to jak najbardziej jest przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu. Poza tym dzieki programowi, który tak krytykujecie, moje dzieci bedą mogły przebywać w świetlicy, która już niebawem powstanie. Ja też zapisałam się na jeden z oferowanych kursów.
~do Jeloneczk 1-11-2011 19:20
proszę mnie paragrafami nie straszyć, każdy ma prawo do swojego zdania, ja nadal uważam, że z treści artykułu nie wynika w jaki sposób tego typu impreza ma refektywnie wpłynąć na walkę z wykluczeniem i odnalezienie się na rynku pracy, nadal uważam, że MOPS jest do innych zadań a imprezy kulturalne powinni organizować fachowcy
~zespół 3-11-2011 13:30
Brawa ogromne dla organizatorow.Kochani kipi jad z Waszych wypowiedzi.Liczne mieszkańcow miasto Jelenia Góra a frekwencja niewielka.Najliczniejsza grupa,to grupy niepełnosprawne,które by chętnie integrowały się ze zdrowymi.Macie wiele do powiedzenia,ale nie przejawiacie chęci akceptacji tych,którzy nas zdrowych potrzebują.Dziękujęmy organizatorom i chętnym do wspólnej zabawy ze śpiewającymi,rozbawionymi integracyjnie zespołami śpiewaczymi.
~Szczęśliwy 4-11-2011 15:44
Oglądałam zdjęcia z tej uroczystości i...jakoś nie zauważyłam ludzi na wózkach ?! Czyżby niepełnosprawni pozostali w domach ? Znowu działanie ...pod publiczkę ?! A jak się PROJEKT skończy to o niepełnosprawnych ...znowu zapomną Ci , którzy dziś udawali WIELKICH PRZYJACIÓŁ ! Pozdrawiam wszystkich ZDROWYCH INACZEJ...WIELKI SZACUN dla opiekujących się nimi ...w dzień powszedni , bez kamer i fleszy!
~zespół 6-11-2011 22:58
do szczęśliwego.Szczęśliwy ,bo zdrowy,nie ma doświadczenia w temacie niepełnosprawności,nie czuje tematu,a ma wiele do powiedzenia.Niepelnosprawny, to nie tylko wózek inwalidzki,proponuję zaprzyjaźnić się z ośrodkiem dla dzieci niepełnosprawnych,szansa pojąć temat i może zasponsorowa?Dzieci się ucieszą,że mają o jednego wujka więcej.
~heh 9-11-2011 20:19
Niektórzy się tutaj czepili ludzi pracujących w MOPSJG. A ja Wam mówię: szanuj MOPSa swojego bo możesz mieć gorszego. Przypomnijcie sobie: http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/wroclaw/pracownica-mops-przyznawala-sobie-zasilki,1,3555230,wiadomosc.html

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Czech pobił rekord  

Wyrok za próbę zabójstwa

Jeleniogórzanie uwielbiają festiwal teatrów ulicznych

Radio mobilne dla strażaków

Dużo drożej za śmieci

Sonda

Czy mnożenie rządowych programów plus ma sens?

Oddanych
głosów
817
Tak
22%
Nie
75%
Nie mam zdania
3%