MenuZamknijRaport
Koronawirus

WIADOMOŚCI

SPORT

Wtorek, 14 lipca
im. Kamila, Marcelina

Poseł Lipiński przeciwko funshopom

Wiadomości: JELENIA GÓRA/KRAJ
Poniedziałek, 8 grudnia 2008, 8:36
Aktualizacja: Wtorek, 9 grudnia 2008, 8:43
Autor: TEJO
Fot. TEJO
Parlamentarzysta Prawa i Sprawiedliwości z okręgu jeleniogórsko–legnickiego złożył oficjalne zapytanie do minister zdrowia w sprawie delegalizacji substancji para–narkotycznych i zawierających benzylopiperazynę. Poseł jest zaniepokojony powstającymi jak grzyby po deszczu sklepami, w których można legalnie nabyć takie produkty.

– W związku z faktem, że sieć sklepów prowadzących sprzedaż środków o działaniu zbliżonym do narkotyków stale się rozrasta i objęła ostatnio Jelenią Górę oraz ma objąć kolejne 25 miast (w tym Legnicę - informacja ze strony patrona sklepów) pragnę uzyskać informację o zapowiadanych zmianach w ustawie o przeciwdziałaniu narkomanii, które miały rozwiązać problem obrotu tymi produktami – pisze poseł Adam Lipiński.

Zauważa także, że – choć prace rządu w tej kwestii miały zakończyć się jesienią – póki co ich kresu nie widać. Poseł prosi też o o informację czy Ministerstwo Zdrowia zdąży przeprowadzić prace w terminie umożliwiającym Polsce zmianę prawa do marca 2009, gdy wszystkie państwa należące do Unii Europejskiej będą musiały walczyć z tym zjawiskiem na podobnych zasadach.

Adam Lipiński chciałby również wiedzieć, czy jest prowadzony monitoring sytuacji związanej ze sprzedażą tzw. legalnych narkotyków. Zapytuje, czy badano stopień ich szkodliwości - poinformował nas asystent posła Oliwer Kubicki.

Przypomnijmy: w Jeleniej Górze lokalizacja funshopu przy ulicy Kopernika budzi protesty mieszkańców z sąsiedztwa. Jakby tego było mało – w mieście ma powstać kolejny tego typu sklep: na Zabobrzu przy ulicy Moniuszki.

Ogłoszenia

Czytaj również

Politycy komentują wynik wyborów

Podgórna zarośnięta

Informacja wojewody ws. koronawirusa (aktualizacja)

Komentarze (42) Dodaj komentarz

~Bu3 London 8-12-2008 9:46
Uwazam ze to mniesz szkodzi niz np. voda! Za rok PIS-du zdelegalizuja brokuly i kapuste...przeciez sa zielone a to kolor zblizony do marichuany :) Lubie Jelonke 100% zawsze jak tu wchodze przypominam sobie powody dla ktorych wyjechalem:) W Belgii i Holandii Legalizacja, Niemcy , Uk, Hiszpania, Irlandia, Francja, Wlochy przyzwolenie....Niby nielegal ale ludzie pala przd Pubami tip...i nikt nikogo doroslego za trawke wiezieniem nie straszy...A u nas najlepiej nowy kosciolek zbudowac...jest ich 35 a tylko 2 boiska otwarte...ale i tak powstanie:) Pierwpomyslcie gdzie sa baseny, korty, centra itp a potem przpier**** sie do Fun shopow...bo juz chyba nic tej mlodziezy nie zostalo ...
~do Bu3 London 8-12-2008 10:09
brawo cała prawda
~.. 8-12-2008 10:33
Ciemno w tym Naszym mieście, do specjalisty w półrocznych kolejkach trzeba czekać, nie ma dokąd pójść (po pracy market -->dom), nie ma nawet pływalni (nawet w Jaworze jest), nie dzieje się nic w sylwestrowe noce,ruch ludzi odsunięty od centrum, przedsiębiorczość pada-i 97% znajomych gdzieś za granicą, a Pan poseł znalazł sobie łatwiznę-która medialnie zrobi szum wokół Niego i darmową reklamę tym sklepom. Po nagonce na te placówki-wybrałem się do Naszej-było pusto-ceny drakońskie-wszystko legalne (zabronią sprzedawać kwiatu lotosu, mniszka i szałwii?). Ludzie giną na drogach,niektórzy nie mają co do gara włożyć, obłożnie chorzy są zdani sami na siebie-a ten będzie likwidował sklep-do roboty się brać-zmieńcie ta Naszą J.G.-niech będzie jasno, u lekarzy szybko i skutecznie-a przedsiębiorczość niech rozkwita-zróbcie coś,żeby każdemu było lepiej-a nie pierdoły... Ja jestem za delegalizacją wódy i wyr. spirytusowych-narkotyk mocniejszy od marichuany i innych substytutów-w dodatku wyzwalający przemoc, agresję i nałóg-ogólnodostępny... Panie pośle-do roboty!!! Pierdołami się zajmować-ja też potrafię. A kasyna 24h, których pełno-przez które tatusiowie w pół godz. przegrywają całą wypłatę-potem dzieci nie mają co jeść? Może to by zlikwidować-bo umiejscowienie tego syfu jest nieraz w pobliżu normalnych ludzi-a całe noce spędza tam patologia lokalna i młodzi mafiozi;p I tam są prawdziwe fun shop'y .
~:) 8-12-2008 10:53
A Kubicki tam wie ..... :)
~Kamikaze 8-12-2008 11:15
A ja się nie zgadzam. Jak ktoś chce uprawiać sport, to poradzi sobie nawet w Jeleniej. A dragi tylko psują zdrowie. Zastanówcie się. Dajecie przyzwolenie na takie środki i mówicie o sporcie... Jakim sporcie? Alkohol i dragi albo papierochy nie pomagają ... psują tylko kondycję. Przemyślcie co piszecie. Legalizacja? Bo co? Bo wszystko jest dla ludzi? Chcą to niech palą u siebie w domu... a nie przed pubami... ehh..co za świat....
~jerzy 8-12-2008 11:18
Brawo Panie Pośle! Dość mam tego sklepu pod moimi oknami... Holandia wycofuje się ze swojego liberalizmu wobec narkotyków i prostytucji bo wszelkie bzdury głoszone na ten temat przez lata okazały się czczą gadaniną. Pozdrawiam
~do Bu3 8-12-2008 11:59
Jesli jestes mlodziez, to cos ci jeszcze zostalo - nauczyc sie wypowiadac, najlepiej po polsku. I myslec. Chyba ze w tym Londynie czy innych wymienionych krajach, ten legal juz ci uszkodzil co nieco w glowie...
~ 8-12-2008 12:22
Bu3 London- no niby racja, rozumiem liberalne podejście.Też pragnę widzieć baseny, korty i boiska. Nie zgadzam się jednak z tezą, że zamiast nich należy dać młodzieży narkotyki czy inne odurzające lub podobnie działające środki. Miasto faktycznie wymaga pracy i inwestycji ale nie powinno to oznaczać zaniedbywania wszelkich innych spraw. Nie przesłanie opcji politycznej ale słuszność (moim zdaniem) sprawy poparta rzeczowym argumentem nakazuje mi zgodzić się z Posłem.
rychlewski remigiusz 8-12-2008 12:24
Bu3 London- no niby racja, rozumiem liberalne podejście.Też pragnę widzieć baseny, korty i boiska. Nie zgadzam się jednak z tezą, że zamiast nich należy dać młodzieży narkotyki czy inne odurzające lub podobnie działające środki. Miasto faktycznie wymaga pracy i inwestycji ale nie powinno to oznaczać zaniedbywania wszelkich innych spraw. Nie przesłanie opcji politycznej ale słuszność (moim zdaniem) sprawy poparta rzeczowym argumentem nakazuje mi zgodzić się z Posłem.
~xXx 8-12-2008 12:33
POZAMYKAC TE SKLEPY W CHOLERĘ-wystarczajaco duzo narkomanow juz sie kreci po miescie...
~ 8-12-2008 12:38
Ostatnio na tvn w interwencji bodaze w lublinie byl reportaz i wladze miasta zamknely taki sklep bo znaleziono na niego haczyk prawny he he Przynajmniej o jeden sklep tego typu w miescie. Ps.dlaczego na tych produktach jest napisane ze to jest do celow kolekcjoneskich, jesl itak jest to powinnien sklep sie nazywac antykwariatem he he
~leo 8-12-2008 12:55
Niema jak asystent Oliwer Kubicki czołowy krzykacz. Zastapil na tym stanowisku Mistrza Prystroma.
~Rudebwoy 8-12-2008 13:26
Skoro legalnie można nabyć substancje którymi można się odurzać, a nie są one problemem dla zdrowia (chociaż produkowane sa z chemii; np. te tabletki, pigułki których nazwy nie znam), to dlaczego naturalna konopia jest zdelegalizowana? Nie powstaje ona podczas procesów chemicznych, jest naturalna, nie wyrządza szkód w organiźmie, nie wywołuje agresji ani halucynacji. Dlaczego w Polsce można nabyć legalną chemię, a naturalne drzewo jest złem?
~ani8a 8-12-2008 13:27
Wcale się mieszkańcom nie dziwię, że takiego sklepu nie chcą pod oknami. Uważam, że nie powinno być legalnej możliwości sprzedawania tego typu środków. Dlaczego? bo nikomu na dobre ich zażywanie nie wyszło. Prawda taka, że te wszystkie trudne do powtórzenia związki chemiczne rujnują wątrobę, nerki itp. Zapytajcie lekarza. Nie sądzę też, aby sklep z dragami miał rekompensować brak basenu. Co ma piernik do wiatraka?!
no_one 8-12-2008 13:33
nagle wszyscy martwia sie tak o ten Fun shop! skoro oficjalnie to co sie w nim sprzedaje nie jest zakazane to po co wszyscy sie tak scieraja i przejmuja innymi? jak maja cpac to beda cpac niezaleznie czy jest ten sklep czy go niema. proponuje wszystkim ktorzy tak bardzo sie o niego martwia zajecie sie własnymi sprawami a nie umo...lnianiem ludzi.
~zielony 8-12-2008 13:36
Nareszcie PiS wzioł się do roboty.Parodia dopuszczanie do sprzedaży takich środków, jak młodzi ludzie będą chcieli zająć sobie wolny czas dla sportu i rekraacji to na pewno nie są do tego potrzebne im środki sprzedawane w funshopach.
~sierżant NSZ 8-12-2008 13:47
Polska potrzebuje zdrowej młodzieży, a te wszystkie "speedy" powodują tylko namnażanie się chorób i nic dobrego z tego nie wyniknie , zamiast tego lepiej otworzyć w tych miejscach nową siłownie/fitness club i zachęcać młodzież by dbała o swoje zdrowie . Do wszystkich zwolenników legalizacji trawki : Trawajest dla bydła . Precz z narkomanami b...kami i anarchizmem .
~ 8-12-2008 14:37
~DO "sierżant NSZ" 8-12-2008 15:11
Jeżeli ci to tak strasznie nie pasuje to weź wyjedz na bezludna wyspę z tymi swoimi kumplami co sa niby normalni . A choroby będą nie zależnie czy będzie "fun shop" czy tez nie . Widze tez ze dla ciebie każdy młody człowiek jest chory a przecież sam kiedyś byleś młody , głupi . A siłowni i boisk jest już trochu w JG
~Glowadogory 8-12-2008 15:32
Czekam na cuda PO, sale gimnastyczne, boiska, korty, baseny, zajęcia dla młodzieży. Na razie widac tylko snujące się stada małolatów, gotowe do agresji i mazania po murach, a po wszelikch speedach mózg powoli obumiera...strach pomysleć co z nich wyrośnie. No może wyborca PO...
~Rozc 8-12-2008 15:34
Wystarczyło oglądnąć ostatni program Magazynu Ekspresu Reporterów - pana Olszańskiego, tam w bardzo prosty sposób było pokazane co te super niby nieszkodliwe rzeczy robią z człowiekiem ,który ich zażywa.Widzę ,że niektórzy z Was ,nawet te dobre inicjatywy torpedują i ganią tylko dla tego, bo są z PiS-u czy reprezentowane przez pana Oliwera.Ludzie zastanówcie się co piszecie !!!
~Tomy M. 8-12-2008 15:56
~Rudebwoy ... HEROINA też jest NATURALNA, robi się ją ze słomy makowej, KOKAINA również jest w 100% NATURALNA. Twój tok rozumowania dowodzi że konopie indyjskie są jednak dosyć szkodliwe bo tym sam jesteś tego dowodem. Myślisz że w Indiach, Chinach czy Kolumbii nie ma problemu narkomaństwa społeczności ... ręczę Ci że jest, i to sporo większy niż u nas.
~do 15.11 8-12-2008 16:16
Jak czytam niektóre posty to myślę sobie ,że piszą je już osoby dobrze naćpane.Jak można wypisywać takie głupoty ,że w Jeleniej jest dość boisk i siłowni po prostu ręce opadają jak to się czyta.Powinniśmy wszelkie dobre inicjatywy popierać i nie patrzeć, kto kogo reprezentuję.
~Gki 8-12-2008 16:22
Pan posel to jest ten co u Begerowej w pokoiku krecil jakies interesy? chyba wtedy byl na haju
~Marian 8-12-2008 16:56
~ktos 8-12-2008 16:57
Wodka wiecej zlego robi a panstwo jeszcze na tym zarabia. Najlepiej i na te dodatki nalozyc akcyze i po sprawie.
~Marian 8-12-2008 16:59
~pit 8-12-2008 18:02
proponuje zamknac stawy w Podgorzynie.kupilem karpia a on chyba na dopalaczu bo za cholere nie moglem go kropnac.
~Trzy grosze... 8-12-2008 18:56
...rowniez przychylam sie do zdania, ze nie mozna rekompensowac tymi " srodkami chemicznymi", obojetnie jak je tam zwal braku innej "rozrywki" w Jeleniej Gorze. Moze, zwlaszcza mlodziez, ktora ma nadmiar energii i zwlaszcza w sobotnio- niedzielne wieczory demoluje to, co jeszcze sie ostalo w JG, skieruje ta energie w przeciwnym kierunku i sprobuje cos pozytywnego stworzyc, ku zadowoleniu wszystkich mieszkancow.Do tego trzeba miec trzezwy, wolny od srodkow odurzajacych, umysl. Wierze w to, ze zdolnej mlodziezy jest u nas sporo, ale tkwia w jakims marazmie i narazie nie widza sensu...Tak na Zachodzie sa i panstwa, w ktorych wspomniane srodki sa legalne, ale sa rowniez i takie, w ktorych nie sa i to nie jest argument swiadczacy o demokracji i nowoczesnosci... poza tym aby dowodzic swoich racji niekoniecznie trzeba uzywac wulgarnego jezyka...
~LOCKE 8-12-2008 19:28
ZAMKNĄC SZULERNIE JELENIOGÓRSKIE - CAŁE TE CASINOSY - TO JEST WYLĘGARNIA ZŁA, TRAGEDII I PRZESTĘPCZOŚCI. DLACZEGO POLICJA SIE NIE INTERESUJE CO TO ZA LUDZIE PROWADZĄ. CZY NIE PIORĄ KASY. KTO SPRAWDZA UCZCIWOŚĆ TYCH MASZYN.
~Rudebwoy 8-12-2008 19:32
do: Tomy M Masz rację, ale kokaina to roślina, z której po przetworzeniu robi się proszek który odurza. Zresztą nie masz racji, bo kokaina, heroina, metaamfetamina i inne ścierwo wyniszcza organizm, uzależnia fizycznie, prowadzi do śmierci. Ze statystyk wynika, że nie było na świecie przypadków zgonu po użyciu marihuany. Co więcej, potrzeba spożyć 1,5 kg marihuany w ciągu 24 godzin, żeby umrzeć. A zapewniam Cię, że po 5 gramie SOLO już byś spał z "bananem" na twarzy :D Więc...?
~Holandia 8-12-2008 19:52
moi drodzy Ci którzy w swoich wpisach jaracie się tym że w Holandii to można kupic to czy tamto legalnie ok! ale należy dodac że na zapleczu każdego przybytku w którym sprzedaje się zioło jest sala do przeprowadzania reanimacji i obowiązkowo respirator,po drugie w Holandii jest najwięcej szpitali psychiatrycznych na świecie najwięcej instytucji pomagających ludziom uzależnionym, co do dopalaczy wszystko co uzależnia jest niebezpieczne czy jest to alkohol ,narkotyki s...x
~do osoby z 15:11 08.12.2008 8-12-2008 20:44
Boisk i siłowni jest niestety za mało w Jeleniej Górze, w każdej tłok, a w Cieplicach nie ma w ogóle. Może gdyby były to nie byłoby graficiarzy. TeeBezNicka (dawniej Tee).
~Rally79S. 8-12-2008 21:18
Bez dopalaczy jest OK! Kto jest szczęśliwy ten sobie nie "pomaga...:)"
~s. 8-12-2008 21:26
Zamiast tego badziewia lepiej wypić parę browarów.
~ 8-12-2008 21:57
a po co komu dodatkowe siłki? i tak już mamy latem na majówce parade koksu,wysyp kwadratow że hoho!!solarka +koks+nokia w łapie =lans na majówce ,co za barany
~;o 8-12-2008 22:03
na żadnym zabobrzu.. zlikwidować to zdzierstwo!!!
~Kierownik 9-12-2008 1:07
Spokojnie. Idzie podobno kryzys, więc obłoży się towar akcyzą jak wódę i fajki, i rząd oraz poseł będzie już zadowolony ;) A skoro te substancje nie są zabronione, to jak Poseł Lipiński chce niby zlikwidować ten sklepik?? Swoją drogą to Jelonka chyba nie zdaje sobie sprawy, że tym artykułem robi im reklamę. Zresztą dla mnie to Lipiński taką akcją odwraca kota ogonem - w pierwszej kolejności niech wystąpi o likwidację baru w Sejmie i hotelu sejmowym, a dopiero potem udziela się na prowincji. Będzie przynajmniej bardziej wiarygodny, a tak tylko jakąś szopke odstawia.
~TeeBezNicka (dawniej Tee) 9-12-2008 6:31
do osoby z 21:57 08.12.2008 Na siłownię nie tylko same kwadraty chodzą, zwyczajnie dbający o sylwetkę także. I nie każdy bierze sterydy. Jest dużo tzw. cherlaków, którzy nie akceptują własnego wyglądu. I grubasy także. Biegać i tak nie ma gdzie, bo odblaski i kierowcy przeszkadzają, a fikać nóżkami pod sznureczek na aerobiku o wyznaczonej godzinie nie każdemu odpowiada.
~p4nBushu 10-12-2008 13:36
jak malolaty chca cpac to nic i nikt ich nie powstrzyma,juz chyba lepiej isc do sklepu kupic sobie cos tam niz zdobywac to z nielegalnych zrodel i kitrac sie w bramie ze spozyciem,pelen legal to ja rozumiem, poza tym to jest zwykly biznes ci co wypisuja te swoje zalosne wywody powinni sami sprobowac
~gorgio 11-12-2008 21:04
Moim zdaniem to ta na kopernika ma ceny z kosmosu zaduzo chce zarobic ten nowy fun shop niewiem dokładnie jak sie nazywa Jamaika czy jakos.... napewno bedzie taniej i tez w 100% LEGALNIE
~IGOT TO RIDE 11-12-2008 21:04
DOBRZE MÓWISZ KOLESZKO LEPIEJ LEGALNIE NIŻ SIE KITRAĆ W BRAMIE Przyjdzcie do tego 2 FUN SHOPU niewiem jak on sie nazywa chyba JAMAICA napewno tańsze ceny niż na kopernika bo jako drugi wiec warto

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

PSZOK tylko bez zaległości

Jednokierunkowo Zakosami na Śnieżkę

Półkolonie z MOS–em po pierwszym turnusie

Czyżby Andrzej Duda?

Co z wodą w zalewie złotoryjskim?

Sonda

Powstała miejska plaża nad Bobrem, czy to dobre miejce, także na rodzinny, relaks?

Oddanych
głosów
654
Tak
46%
Nie
41%
Nie wiem
13%