MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Podpalenia u Karmelitów

Wiadomości: JEŻÓW SUDECKI
Sobota, 9 lutego 2008, 12:42
Aktualizacja: Niedziela, 10 lutego 2008, 8:37
Autor: MAR
Fot. M.M.Gurt
Najpierw około 23.30 w piątek w ogniu stanęła stodoła Ryszarda Karmelity, który mieszka tuż obok zakładów szybowcowych w Jeżowie Sudeckim. Gdy strażacy zmagali się z ogniem, kilkaset metrów dalej zapaliła się druga stodoła należąca do Kazimierza Karmelity.

Do drugiego pożaru pojechała OSP z Sobieszowa, dopiero później dołączyli strażacy z Czernicy i Jeleniej Góry.
- Ktoś musiał podpalić mi stodołę – opowiada Ryszard Karmelita. – Ogień zobaczył portier z leżących za płotem zakładów szybowcowych i zaalarmował nas oraz strażaków. Jak wbiegłem do środka płonęła przyczepa załadowana sprasowaną słomą. Od niej zajęło się leżące obok siano, którym karmiłem zwierzęta.

W stodole stały też inne maszyny rolnicze i ciągniki. Część maszyn zdołano ewakuować, część spłonęła. Jeszcze przed południem w sobotę strażacy dogaszali tlące się siano. Na szczęście ściany działowe zatrzymały rozprzestrzenianie się ognia i część budynku ocalała.

Natomiast ze stodoły Kazimierza Karmelity, stojącej na wzgórzu zostało kilkanaście nadpalonych desek. Ogień doszczętnie strawił budynek, siano i maszyny rolnicze. – Ogień miał kilkanaście metrów wysokości a iskry z płomieni latały w promieniu stu metrów – mówił mieszkający obok rolnik. – Pomagałem Kazikowi gasić pożar i jednocześnie lałem wodę na dach mojej stodoły, żeby od iskier nie zajęła się papa.

– Wyglądało to dramatycznie, gdy z okna zobaczyłem płonącą stodołę sąsiada – mówił inny świadek. – Nie mam żadnych wątpliwości, że to podpalenie. Dwie stodoły w ciągu pół godziny i to tylko u Karmelitów? Nie wierzę w zbieg okoliczności. A przecież dwa miesiące temu spaliła się stolarnia należąca do innego Karmelity. Ktoś chyba nie lubi tej rodziny?

Dochodzenie w sprawie pożarów w Jeżowie prowadzi policja przy udziale biegłych z zakresu pożarnictwa.

Ogłoszenia

Czytaj również

Groźnie na szlakach

Pożegnali Słońce

Jezioro Łabędzie z owacjami na stojąco!  

Komentarze (45) Dodaj komentarz

~mieszkaniec 9-02-2008 13:21
az strach tu mieszkac! ciekawe która stodoła bedzie następna w kolejce?
~do redakcji 9-02-2008 13:51
szanowna Redakcjo wiesz może co się stało wczoraj ok 23 na alei jpII na wysokosci kauflandu? przejezdzalem tamtedy i stalo chyba z 6 radiowozów, kawalek ulicy byl wylaczony z ruchu. pozdrawiam i dziekuje
~Olo 9-02-2008 14:17
to jakiś sukur.... proszę zbadać wątek, gruntów, bo może się okazać że o zemsta za niesprzedanie gruntu, może. W każdym razie, gołymi rękami udusił bym podpalacza.
piipi 9-02-2008 14:33
...to prawdziwa TRAGEDIA !!!...a rowniez to,ze sprawca jest JESZCZE na wolnosci ! . Co jest przyczyna,ze oni to czynia ....choroba,zazdrosc..., a zazdrosc rowniez jest choroba ! Dla mieszkancow ...pozostaje obawa,a moze ja jestem tym nastepnym ?....Strach,a z nim jest smutno zyc !.
~do "do redakcji" 9-02-2008 14:57
byl wypadek,chyba smiertelny.ktos szarzowal i tyle z tego wyszlo ze pieszemu nie udalo sie uciec
~Strażak 9-02-2008 15:29
"Do drugiego pożaru pojechała OSP z Sobieszowa, dopiero później dołączyli strażacy z Czernicy i Jeleniej Góry. "Znowu wypisujecie nie prawdę ,to jest obraźliwe dla mnie bo twierdzicie ze OSP Sobieszów było wcześniej na miejscu drugiego pożaru nisz Państwowa Straż Pożarna. Zasięgnijcie konkretnych informacji i nie wypisujcie bzdur.
~ktośka 9-02-2008 15:32
Miejmy nadzieje,że policja stanie na wysokości zadania i szybko znajdzie sprawce lub sprawców tych podpaleń.Szkoda że taki jeden z drugim wcześniej nie pomyśli o konsekwencji swojego czynu .Powinni ponieść srogą karę,aby do końca swojego życia pamiętali przysłowie''NIE RÓB DRUGIEMU CO TOBIE NIE MIŁE''......Bardzo dobrze znam włascicieli gospodarstw,które ucierpiały-wspaniali ,życzliwi ludzie,bardzo im współczuje.
~redakcja 9-02-2008 16:41
Strażaku naucz sie pisać... i czytać ...... ''Do drugiego pożaru pojechała OSP z Sobieszowa, dopiero później dołączyli strażacy z Czernicy i Jeleniej Góry'' P.S. pisze się niż a nie nisz:) Pozdrawiamy
~ciekawy 9-02-2008 16:42
Ciekawa jestem, dlaczego policja nie szuka sprawcy z psem?
~locke 9-02-2008 17:33
Nie ma wątpliwości że Policja stanie na wysokości zadania, jeśli społeczeństwo będzie obywatelskie takie jak na całym świecie i powie co wie, a nie "nic nie wiem i zacieram ręce bo mu się spaliło.
~Proste jak drut 9-02-2008 18:00
ciekawe, czy był ubezpieczony? No i jeśli nie, to on sam najlepiej wie kim są jego wrogowie ;-)
~emeck@interia.pl 9-02-2008 18:01
Masakra ten pozar byl na przeciwko mnie. O pierwszym pozarze nie wiedzialem nic. Zgaslo swiatlo w calym Jezowie jak siedzialem przy kompie i okazuje sie ze elektrownia odlaczyla prad z powodu tego pierwszego pozaru. Poszedlem wiec do lozka a tu nagle moje ciemne rolety zaczely swiecic, podnosze do gory a tu kurde ogien na kilka metrow w gore. Stodola dosc sporej wielkosci spalila sie w pol h. Mam kilka fot z mojego aparatu.
~Do strażaka 9-02-2008 19:21
Co to jest "nisz"? A może podpiszesz się "straszak"? Matury nie było czy co???
~Skalek 9-02-2008 19:37
<i> tak ma być </i>
~do ~ciekawy 9-02-2008 20:21
a skąd wiesz, że sprawca był z psem?
~do pogorzelca 9-02-2008 21:52
Policja nikogo nie zatrzyma i nikomu nic za to nie zrobi ( jeżeli to było podpalenie). Tak się przykro składa, że mi też spłonęła nieruchomość. Nie oszukujmy się to nie Ameryka , ani Akta X, obserwowałem jak to się robi w Polsce. Tragedia. Pryzedzie Pan w krawacie i za krotkich spodniach z policjantem i koniec dochodzenia. Nie bedzie poscigu ani winnych, taka jest smutna prawda. wspolczuje
~do sobieszowianin!!! 9-02-2008 21:53
Przy drugim pożarze pierwsze było GCBA6/32 później SH18 następnie GBA z Jedynki oraz jednostki OSP z terenu gminy.OSP Sobieszów przyjechało na samym końcu.Jestem 113- wtajemniczeni wiedzą o co chodzi.Osoby niezorientowane w temacie niepowinny zabierać głosu!!! Jelonka.com bardzo często podaje błędne informacje i najwidoczniej ma takich informatorów jak Sobieszowianin.Kultura nie pozwala mi napisać, co tak naprawdę o nim myślę.
~Dezert 9-02-2008 22:25
W całyn Jeżowie to światło nie zgasło ;)
~Pytanie 9-02-2008 22:45
to redakcja Jelonki mieści się w "Muflonie"?
~czaszka 9-02-2008 22:56
szkoda was czytac wszystkich co wy piszecie najpierw pomyslcie a potem piszcie jak cos
~Skalek 9-02-2008 23:37
Jasne!
piipi 10-02-2008 0:24
..do - (~Pytania).....w jakim muflonie...redakcja miesci sie przy Janie Klonie .....przepraszam,czyli jego synku Sebastianie Fabianie Klonowicu.
~danielloo 10-02-2008 0:26
Co za głupota. Co mnie dziwi na forach onetoskich to samo... Co z tego ,że ktos zrobi blad w pisowni? Ja pier*** kazdemu sie zdarza. ? Co to w ogole za txt - " Matury nie było " ?? Czlowiek bez matury jest nikim czy co ? Albo "strażak sam" - na cholere sie czepiasz ze pomylili jednostki ..przeciez kazdemu to lata czy 1 byl sobieszow czy nie ! Wazne aby zrobili swoje ,to co do nich nalezy i jak najlepiej..a nie kto byl pierwszy. To nie zawody. Żenuła... POZDRAWIAM W MIARE NORMALNYCH JELONKOWICZOW
~polo 10-02-2008 0:52
A skąd ta pewność, że nic z tego nie wyjdzie? Jak społeczeństwo będzie podchodzić do sprawy tak jak autor postu " do pogorzelca" to lepiej nic nie robić: nie jeść, nie pić bo i tak wszystko się odda. Pesymizm i malkontencwto - typowe zachowanie Polaka
~PijMleko 10-02-2008 2:30
W Jeżowie,,Wiejskie Jadło" było podpalane kilka razy i u ważam że to dzieło tych samych Rozzuchwalonych Drani !!! Proszę policzyć podpalenia nie wykryte w Polsce! - Jeżow Wygrywa ;)
~Czerwony 10-02-2008 2:47
Co to za amatorzy w zimowych czapkach pokazują się na zdjęciach??
~pijmleko 10-02-2008 9:01
Za Udzielenie informacji kto podpala a kto zleca? 1000000$ Nagrody Jakis Miejscowy OLIGARCHA ...... ?
~kiler 10-02-2008 10:11
policja nie znajdzie winnego. i taka jest prawda. ile już stodół poszło z dymem i nikogo nie obwinila, on dalej bedzie grzał się przy dużych ogniskach
~szatan 10-02-2008 17:04
podpalaczu przyjde dzisiaj w nocy po ciebie
piipi 10-02-2008 19:15
..do - (~szatana)....szatanie,szatanie !!!...to wasze spotkanie moze byc BARDZO ...gorace.Podejrzewam tutaj twojego pape - Lucypera !.
~do czerwonego 11-02-2008 22:42
Dla twojej Informajci tym amatorem( tak zgadza sie Amatorem, ktory nie trudni się tym zawodowo.) w "czapce zimowej" jestem ja - strazak z OSP Czernica. A tą :"czapka zimową" jest podwinięta kominiarka z nomexu. Jeszcze jakieś pytania? widze ze Twoja wiedza jest zadna wiec chętnie Cię uswiadomie.
~Bonifacy 12-02-2008 1:35
Do szatana: a przyjdziesz po mnie byłem niegrzeczny jak dmuchłem twoją mame
~szatan 12-02-2008 17:13
<i> usunięte na prośbę Internauty </i>
Yaneck831 12-02-2008 18:22
Pożary obydwu stodół należących do Karmelitów są dziełami podpalacza, ponieważ tak o nie mogły się one zapalić. Zaczynam mieć podejrzenia, że to jest sprawka jednej i tej samej osoby...
~Czerwony 13-02-2008 7:01
Ok, rozumiem, ale hełm to, to nie jest. Pozdrawiam
~Jeżowianka 14-02-2008 16:01
do Bonifacy ty naprawde masz nie rowno pod sufitem zastanów sie co piszesz!!!!!!!!!!!!! Na szczeście nikomu nic sie nie stało, ale czy teraz jeżow może spać spokojnie????
~Do czerwonego. 14-02-2008 23:10
Hełm to nie jest gdyż w sytuacji gdy nie ma bezpośredniego czy posredniego zagrozenia i/lub za zgodą dowódcy strazak moze ściągnąc hełm.
~Bonifacy 15-02-2008 12:37
szatanie szatanie zmykaj juz do piekla.. bo dmuchne jeszcze ciebie..
~321 15-02-2008 13:37
Przyczyną pożarów są STRAŻACY z Ochotniczych Straży !!!!!!!!!!! Policja o tym wie od dawna ale ciężko ich złapać. Ostatnio podpalono łąkę w Sobieszowie oraz garaż. To była robota STRAŻAKÓW Z SOBIESZOWA.Konkretnie DWÓCH osób z tej straży.
~szatan 15-02-2008 17:03
do bonifacy: jesli w taki sposób zarabiasz to ci współczuje. chyba swoja mame też dmuchasz i ojca ale zniżke maja? a do piekla pojde ale zabiore tam ciebie
Yaneck831 15-02-2008 21:05
Do ~321: Skąd wiesz o tym, że w Sobieszowie podpalenie łąki oraz pożar garażu to sprawka członków z OSP Sobieszów. Kiedy miał miejsce pożar łąki w Sobieszowie?
~Czerwony 15-02-2008 23:47
Masz racje. Nie przejmujcie sie pozerami typu "321" bo to jakiś oszołom. Też jestem ochotnikiem i robie to jak wszyscy z Was po to, żeby pomagać ludziom. Tacy pozerzy potrafią tylko klapać jadaczką a jak trzeba to palcem nie ruszą, żeby pomóc. Pozdrawiam
Yaneck831 16-02-2008 8:00
Do ~Czerwony: Prawda jest taka, że niektórzy strażacy z jakichkolwiek OSP podpalają trawy lub łąki tylko i wyłącznie po to, żeby mieć kasę za wyjazdy do pożarów, bo nawet w miarę płacą. Nie wiem, ile wynosi teraz godzinowa stawka za akcję, ale wcześniej wynosiła bodajże 12zł/h akcji...
~Czerwony 18-02-2008 23:59
Stawki za godzinę akcji wynoszą od około 6zł do nawet 14zł. Zależy w której gminie. Co do podpalaczy, to masz rację, ale na szczęście są to incydentalne przypadki. Pozdrawiam
KochaS835 19-02-2008 20:38
Do ~Czerwony: Może to są incydentalne przypadki, ale weź pod uwagę, że przez taką głupotę strażak-ochotnik, który podpala stodoły, trawy, lasy itp. psuje opinię nie tylko sobie, ale jednostce OSP, do której należy. Jednak wracając do tematu straży pożarnej to słyszał ktoś o nowym nabytku strażaków z OSP Sosnówka?

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Jeleniogórzanka z szansą na tytuł Miss Polski

Dla kobiet w Czekoladziarni

Chwile wzruszenia podczas Złotych Godów  

Genius loci – Salon Biznesu i Kultury

Niebezpieczne wyzwania

Sonda

Miejscowości turystyczne bez zakazu handlu w niedziele?

Oddanych
głosów
180
Tak
60%
Nie
36%
Nie wiem
4%