MenuZamknijRaport
Koronawirus

WIADOMOŚCI

SPORT

Piątek, 5 czerwca
im. Walerii, Waltera

Poczta Polska chce danych osobowych – prezydent odpowiada

Wiadomości: Jelenia Góra
Czwartek, 23 kwietnia 2020, 15:35
Aktualizacja: Wtorek, 28 kwietnia 2020, 14:05
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Eveline de Bruin z Pixabay
Samorządy w całym kraju dostają drogą elektroniczną pisma z prośbą o przekazanie danych osobowych wyborców uprawnionych do głosowania w wyborach prezydenckich, zaplanowanych teoretycznie na 10 maja br. Oświadczenie w tej sprawie wystosował prezydent Jeleniej Góry Jerzy Łużniak.

Oświadczenie:

Do Urzędu Miasta w Jeleniej Górze docierają drogą elektroniczną rozmaite pisma dotyczące konieczności przekazania informacji, głównie na rzecz Poczty Polskiej S.A. w sprawach ważnych dla wyborów Prezydenta RP.

Pisma te uchybiają podstawowym normom, jakim powinny odpowiadać dokumenty w tak istotnej sprawie. Tym bardziej, że ich autorzy (niektóre z tych pism są wręcz anonimowe, a jedynym rodzajem „podpisu” jest określenie „z wyrazami szacunku Poczta Polska”) często nie przywołują żadnych podstaw prawnych swoich wystąpień. Niemniej gdyby podporządkować się wskazaniom zawartym w ich treści należałoby przekazać dane wrażliwe, dotyczące dziesiątków tysięcy Mieszkańców.

W pismach tych pojawiają się m.in. żądania udzielenia „wstępnych informacji o możliwości wykorzystania lokali komisji wyborczych”, użytkowanych dawniej do organizacji wyborów, z zaznaczeniem , że ma to na celu „przeprowadzenie wyborów korespondencyjnych”, co do organizacji których nie ma jeszcze ostatecznej decyzji Parlamentu. W innych pismach anonimowi autorzy wnioskują o wydanie spisów wyborczych z pełnym adresem ich zamieszkania oraz numerem PESEL.

Zasadność takich żądań z kolei kwestionuje w przesłanych do nas pismach Państwowa Komisja Wyborcza, w imieniu której podpis składa jej przewodniczący, Sylwester Marciniak. Przeciwko takiej formie organizacji wyborów, co do formy których nie ma jeszcze żadnej podstawy prawnej protestuje również Związek Miast Polskich.

Prawnicy podkreślają, że żaden przepis nie uprawnia do żądania sporządzenia spisu wyborców w trybie i w formie, której żądają anonimowi autorzy listów elektronicznych.

Oświadczam, że dla mnie, jako Prezydenta Jeleniej Góry bezpieczeństwo Mieszkańców, rozumiane także jako zagwarantowanie podstawowych praw obywatelskich do prywatności jest najważniejsze. Nie zamierzam przekazywać danych osobowych Mieszkańców na żądanie jakiejkolwiek nieuprawnionej tymczasem do tego instytucji. Wszelkie ustawy dotyczące wyborów są wciąż w fazie procedowania i póki nie zostaną uchwalone w formie wskazanej przez właściwe przepisy nie są i nie będą dla mnie żadnym wskazaniem do podejmowania czynności w tym obszarze spraw.

Twoja reakcja na artykuł?

169
82%
Cieszy
0
0%
Hahaha
3
1%
Nudzi
0
0%
Smuci
12
6%
Złości
21
10%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Informacja wojewody w sprawie koronawirusa

W Podgórzynie za wodę jak za złoto!

Kosić czy nie kosić?

Komentarze (122) Dodaj komentarz

~Nieudacznik 23-04-2020 16:00
Machaj szabelką machaj już pokazałeś jaki jesteś gospodarz.Ha ha ha
~Inspektor Niuch 23-04-2020 16:47
do: ~Nieudacznik (16:00)
Sam jesteś nieudacznik!. Nie potrafisz samodzielnie myśleć, dałeś sobie wyprać mozg za parę złotych, i powtarzasz pisowska propaganda. Nie napinaj się pi sior ku.
~jacek21 23-04-2020 20:12
do: ~Inspektor Niuch (16:47)
gdzie pomoc i wsparcie dla mieszkańców i firm?Panie Łuzniak nie czas teraz n wojnę z rzadem..Pana opór uniemozliwia mi oddanie głosu do którego mam konstytucyjne prawo.Ta sama konstytucja o którą już widać PO się nie troszczy i nie broni jasno okresla termin wyborów.Fakt że Po postawiła na kiepskiego konia nie uprawnia do bojkotu wyborów i pozbawianie mieszkańców praw konstytucyjnych.
~K-a 26-04-2020 10:06
do: ~jacek21 (20:12)
To idź do lokalu i głosuj. Ja się nie zgadzam na udostępnienie moich danych osobowych. I to nie zw zwględu na wybory. Mam takie prawo!
~ala 27-04-2020 11:22
do: ~K-a (10:06)
Ja też nie zgadzam się, ale na udostępnianie danych tym komisjom, gdzie zasiadają Pełowcy.
~jelonek 27-04-2020 14:07
do: ~jacek21 (20:12)
ta sama konstytucja mowi o wolnych tajnych i bezposrednich wyborach a tego nie bedzie
~jacek21 23-04-2020 22:11
do: ~Inspektor Niuch (16:47)
Chyba swojego wypranego mózgu nie widzisz..
~z polski 23-04-2020 21:46
do: ~Nieudacznik (16:00)
czyżby duduś miał wygrać jak ten ruski jak on tam, ten no co zawsze wygrywa u ruskich, nawet bez liczenia głosów, no putin
~J23 26-04-2020 8:59
do: ~Nieudacznik (16:00)
Słuchaj idź i podaj swoje dane może pożyczki które ktoś na Ciebie zaciąganie będą małe tak szómnie w tamtym roku p .Morawiecki mówił o Rodo
~ryszard w swetrze . 26-04-2020 17:36
do: ~Nieudacznik (16:00)
im większy czynnik psychologiczny w zjawisku, tym mniej pewne prognozy.
~zielone światło 27-04-2020 11:09
do: ~Nieudacznik (16:00)
Po co ta hipokryzja panie prezydent. Dane wszystkich uprawnionych do głosowania są co kilka lat przekazywane do komisji wyborczych, gdzie mają w nie wgląd osoby z komisji w kilkunastu albo i więcej punkach, osoby które drukują karty, osoby w urzędzie, osoby sprawdzające głosy. Po co więc ta ściema o obronie danych ? Listonoszy będzie tyle samo albo i mniej , więc tyle samo albo mniej osób ujrzy nasze dane co podczas zwykłych wyborów.
~ksiadz 27-04-2020 12:49
do: ~zielone światło (11:09)
Ale są to osoby dopuszczone do danych tajnych!!! a pokaż mi listonosza, który ma takie uprawnienia???!!! Przypominam, że na PP w roku 2017 było ponad 1 800 000 skarg!
~zielone światło 27-04-2020 13:37
do: ~ksiadz (12:49)
Pracowników Poczty również można uprawnić do danych poprzez szkolenia. Siedziałem w komisji nie raz i wiem , że uprawnienia dostaje się poprzez "szkolenie", czyli spotkanie z kimś z urzędu. Więc każdy może mieć dostęp do tych danych, każdy kto będzie zasiadał w komisji - a nigdy nie wiadomo kto jakie ma zamiary. Po co ta obłuda?
~ksiadz 27-04-2020 14:50
do: ~zielone światło (13:37)
zasiadałeś w komisji i jeden drugiemu patrzył na ręce, a listonoszowi kto to zrobi, pójdzie do domu i zrobi ksero
~ksiadz 27-04-2020 11:34
do: ~Nieudacznik (16:00)
skoro sam twierdzisz że jesteś nieudacznikiem to nie będę zaprzeczał! Prezydent Łużniak ma rację, że udostępnia tak wrażliwych danych skoro Senat jeszcze nie zatwierdził ustawy-gniota!!!
~ego 30-04-2020 15:28
do: ~ksiadz (11:34)
Gniot- to jest profesor Kopertowski. Że ten facio jeszcze nie siedzi?
~m 23-04-2020 16:02
Słusznie!!! Gdzie RODO?
~Michrou 24-04-2020 11:11
do: ~m (16:02)
Tu już nawet nie o RODO chodzi. Kto normalny wysyła zastrzeżone dane osobowe skrzynką mailową bez chociażby zaszyfrowania. Do tego poczta polska nie ma żadnych prawnych podstaw do tych żądań.
~Pamięć 24-04-2020 15:25
do: ~Michrou (11:11)
... a po jakimś czasie okaże się, że wziąłeś kredyt (pesel i adres się zgadzają) w jakimś parabanku i go nie spłacasz, więc komornik w drodze.
~ryszard w swetrze . 26-04-2020 1:21
do: ~m (16:02)
w poździe
użytkownik facebook 23-04-2020 16:05
Pan Prezydent miasta się żalu czy chwali. Skoro nie ma , póki co , podstaw Prawno- formalnych do ujawniania danych , to o co chodzi? Kolejny lans?🤔
~lans? 23-04-2020 16:20
Ujawnianie danych osobowych, kiedy nie ma podstaw prawnych, jest sprzeczne choćby z RODO. Nasze władze państwowe jednak mają gdzieś ustawy czy zarządzenia unijne - byle przepchać wybory korespondencyjne 10 maja - bo wiadomo, że elektorat PiS-u się podporządkuje, a reszta raczej głosować będzie sporadycznie - i o to chodzi miłościwie nam panującym:)
~TEYO 23-04-2020 16:21
Co oderwał się od liczenia strat .
~bolszewik 23-04-2020 16:21
Precz z komuną !!!
~` 23-04-2020 16:33
Precz z Gomółką ....ale tym obecnym z PZPR-PISU....metody mają pishuje te same
~ 23-04-2020 17:46
do: ~` (16:33)
Już taki był-co mu PiS przeszkadzał, nazywa się Cyba-w Łodzi,w biurze PiS zamordował M.Rosiaka i innego działacza PiS zranił.Te twoje obelgi są też pod i moim adresem,bo jestem członkiem PiS i są nienawiścią. Tylko to takim jak Ty, wypada napisać-I tak bój to jest wasz ostatni,postkomuchy. Nawet obstrukcja wyborów różnych Próźniaków i lewaków nic tu nie pomoże.
~Lucjan D. 23-04-2020 18:12
do: ~ (17:46)
Właśnie post komuchami są pisowcy,socjalizm,nakazy zakazy,to jest właśnie domena pis-u.
~Difenor 28-04-2020 13:53
do: ~Lucjan D. (18:12)
https://www.youtube.com/watch?v=at7Umekq8_I
~tykon 24-04-2020 9:49
do: ~ (17:46)
gdzie ty masz rozum? sprzedałeś się za pare groszy
~pff 24-04-2020 12:51
do: ~ (17:46)
Jaka obstrukcja ? Na dzień dzisiejszy prawo przewiduje wybory niekorespondencyjne, przy urnach. Poczcie Polskiej nic do nich. Rojenia Kaczyńskiego póki co jeszcze nie są prawem. Poza tym obowiązuje RODO i cboćby każda firma ubezpieczeniowa szyfruje hasłem korespondencję z danymi osobowymi kierowana na skrzynki klientów. Dobrym obyczajem jest pora nadania w godzinach pracy, a nie o 2 w nocy i podpisanie maila imieniem i nazwiskiem z dodatkowymi danymi komtaktowymi. I przy okazji- zamordowany Paweł Adamowicz był czlonkiem PiS?
~jacek21 24-04-2020 15:08
do: ~pff (12:51)
Tak był sympatykiem.Prawo nieuchwalone gdyz Grodzki boi sie ze jak ludzie bedą głosowac korespondencyjne to braknie dla niego kopret a on wyjatkową ma słabosc do kopert.Nie na darmo nazywa je zabójczymi kopertami.Wielu co dało mu kopertę pozegnało swoich bliskich
~pff 24-04-2020 17:55
do: ~jacek21 (15:08)
Że co ? Nie produkuj się na siłę młotku. Nie wiesz, co odpisać, zamknij dziób.
~anty pis 24-04-2020 14:39
do: ~ (17:46)
ty to jesteś dopiero matoł bez śladu mózgu ....
~teesa 25-04-2020 15:10
do: ~ (17:46)
Stefcia W., wielbiciela PiS-u, już się nie pamięta? Cyba, namiętny słuchacz Radia Maryja, z PO raczej był słabo związany.
faraon 23-04-2020 20:35
do: ~` (16:33)
Jak już to z Gomułką. Gomółka to np. ser :-)
użytkownik facebook 23-04-2020 16:46
imię i nazwisko …………………………………………………………….. …………………………………………………………….. adres …..………………….................................................dnia …………… miasto/wieś, Pani/Pan wójt/burmistrz gminy/miasta ……………………….. Szanowna Pani/Szanowny Panie, w związku z informacjami o zamiarze przekazania spisu wyborców przedsiębiorstwu Poczta Polska S.A. informuję, iż nie wyrażam zgody na przekazanie moich danych osobowych. Art. 89 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej RODO), zezwalający na przekazywanie danych w celach realizacji zadań publicznych, nie ma zastosowania do czasu uchwalenia i uprawomocnienia przepisów prawa włączających ten podmiot do procesu wyborczego. Jeśli dojdzie lub doszło do przekazania moich danych osobowych pochodzących ze spisu wyborców Poczcie Polskiej S.A., proszę o niezwłoczne przekazanie na piśmie informacji o zakresie przekazanych danych oraz podanie podstawy prawnej przekazania. Gdyby doszło do przekazania moich danych osobowych Poczcie Polskiej S.A. bez podstawy prawnej lub przed uchwaleniem i wejściem w życie odpowiedniej ustawy, rozważam wystąpienie o ukaranie Pani/Pana jako administratora moich danych osobowych oraz o odszkodowanie na mocy art. 79 i 82 rozporządzenia (RODO). Z poważaniem imię i nazwisko
~ot dzieciuch 23-04-2020 17:35
do: użytkownik facebook (16:46)
Wiaderfko i do piasku gówniarzu a nie tu p..rdoły i do kogo wypisywać !!!
~ 24-04-2020 0:12
do: ~ot dzieciuch (17:35)
Ja podobnie jtekst wysl. Kazdy ma wybor.Mozesz po niteczce do urny i moze /kostucha pokazala ze mlodych ona tez/ urny.
~ 23-04-2020 17:48
do: użytkownik facebook (16:46)
A ja wyrażam zgodę- bo wiem,że wybory muszą odbyć się w maju 2020 r.
~Anonim+ 23-04-2020 17:08
Czy nie lepiej (taniej) by było, ogłosić na posiedzeniu Sejmu - przez aklamację - wygraną Andrzeja Dudy? Szast, prast i po wszystkim! PiS dalej będzie musiał bez przeszkód realizować swoją "dobrą zmianę", aż do rychłego buntu, zdradzieckich m..d (cytując Prezesa) gorszego sortu. Im szybciej, tym lepiej dla Polski... A wracając do tematu, teraz (po wyborach) PiS będzie miał 100 procentowe dane o poparciu, w rozbiciu na każdego obywatela!
~henio 23-04-2020 17:12
Brawo Panie Jurku !!!
~koniec 4rp 23-04-2020 17:20
pisiornia prze do wyborów za wszelką cenę bo wię że za miesiąc, dwa będzie po nich,bo wk..wiony biedą lud wyjdzie na ulicę
użytkownik facebook 23-04-2020 17:29
Najlepiej by było gdyby w końcu miasta kierowane przez nieudaczników z PO ogłosiły niepodległość. Czy prezydent musi wykonywać dyrektywy Trzaskowskiego i Dulkiewicz? Bo rano płakał, że liczy na pomoc rzadu bo kasa miasta zaraz będzie pusta.
~ 23-04-2020 18:14
do: użytkownik facebook (17:29)
A skąd rząd ma pieniądze? Jarek i Mateuszek mu dał? Ręce opadają?
użytkownik facebook 23-04-2020 18:52
Mirosław Zglenicki wiadomo, co zrobiłby niejaki Mróz, gdyby został prezydentem miasta, prawda? Bez wazeliny zgodziłby się na pomysły tej zgrai cwaniaków z Sasinem na czele.
użytkownik facebook 23-04-2020 18:06
Brawo Prezydent Łużniak!
~j-g 23-04-2020 18:08
Brawo ktoś musi chronić nasze prawa a w tym nasze prawo do ochrony danych osobowych. Podpisałem oświadczenie zakazujące przekazywanie moich danych Tak trzymać Panie Prezydencie. Przed nami ciężki okres. Trzymajmy się i nie poddawajny się.
faraon 23-04-2020 20:51
do: ~j-g (18:08)
Czy można takie oświadczenie podpisać on-line czy trzeba wysłać poleconym?
~teesa 25-04-2020 15:14
do: faraon (20:51)
Można wysłać ePUAP-em, ale trzeba mieć profil zaufany. Można też zanieść (z kopią do potwierdzenia) do sekretariatu.
~ 23-04-2020 18:21
Prezydencja miast to ostoja demokraci w Polsce reszta już padła został tylko samorząd.
~jacek21 23-04-2020 20:15
do: ~ (18:21)
chciałeś napisać nierząd prawda?
~Kotlinowski 23-04-2020 18:38
Prosta sprawa. Informacje o dacie urodzenia, adresie PESEL to NIE SĄ DANE WRAŻLIWE. Poczytajcie trochę głąby. Każdego prezydencika, który ich nie prześle zgłoszę do prokuratury za uniemożliwianie mi czynnego prawa wyborczego.
~nomasz 23-04-2020 18:56
do: ~Kotlinowski (18:38)
sam doczytaj głąbie . Ustawa o ochronie danych nie zawiera słów “dane wrażliwe”. Artykuł 27 dotyczy danych… ….ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub filozoficzne, przynależność wyznaniową, partyjną lub związkową, jak również danych o stanie zdrowia, kodzie genetycznym, nałogach lub życiu seksualnym oraz danych dotyczących skazań, orzeczeń o ukaraniu i mandatów karnych, a także innych orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym. Zapis “a także innych orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym” dotyczy – numeru PESEL, A przede wszystkim ujawnienie PESEL w tej sytuacji prowadzi bezpośrednio do ".....ujawnienia poglądów politycznych" ((patrz treść artykułu)
~Oddłużnniak 23-04-2020 19:38
do: ~nomasz (18:56)
Poucz się trochę, zanim zaczniesz bez zrozumienia cytować to, o czym nie masz zielonego pojęcia.
~tykon 24-04-2020 9:52
do: ~Kotlinowski (18:38)
a ja zgłoszę ciebie za narażenie mnie na śmierć .
~ryszard w swetrze . 26-04-2020 17:40
do: ~tykon (9:52)
ty już sztywny tylko o tym nie wiesz...
~pff 24-04-2020 19:21
do: ~Kotlinowski (18:38)
Twoje czynne prawo wyborcze na dzień 24.04.2020 r to prawo do udania się do lokalu wyborczego i prawo do oddania tam osobiście głosu. Nie ma innego prawa. Co do tego Poczcie Polskiej ? A teraz biegnij do prokuratury, ... nie zapomnij zasłonić.
wodecky 26-04-2020 17:00
do: ~pff (19:21)
Nie można tego lepiej ująć ... wszelkie akcje typu drukowanie kart wyborczych pod nieistniejącą ustawę są bezprawne ... wg. obowiązującego kodeksu wyborczego wyborami zajmuję się PKW a nie pan Sasin którego już raz koledzy wybronili bo był w komitecie organizacyjnym wylotu delegacji do Smoleńska. Ten człowiek teraz bez mrugnięcia okiem wykona każde polecenie Jarka bo wie że gdy PiS straci władzę po prostu pójdzie siedzieć za błędy w przygotowaniu tego wylotu.
~ksiadz 27-04-2020 12:21
do: ~Kotlinowski (18:38)
No właśnie kto tu jest głąbem: art. 27 dotyczy ujawnienia danych… numeru PESEL
~Kotlinowski 23-04-2020 19:06
Tylko takim t..ukom, którym skorzystanie z czynnego prawa wyborczego kojarzy się jednoznacznie z określeniem swoich poglądów politycznych możesz podobną ciemnotę wciskać kodziadzie.
użytkownik facebook 23-04-2020 19:32
RODO
~jurysta 23-04-2020 19:46
Dziennik Ustaw 2020 poz.695. Prostytucja, prostytucja, prostytucja... Jeszcze sobie Bolka niech prowincjonalny pokomon na pomoc wezwie.
~s. 23-04-2020 19:48
Najpierw trzoda platformerska ujada w obronie pseudokonstytucji. Teraz chce jej złamania w sprawie wyborów. Niech się opozycja w końcu określi czego chce. Odnoszę wrażenie, że chce tylko pokwiczeć
użytkownik facebook 23-04-2020 19:54
Nie zgadzam się na udostępnienie moich danych osobowych
~jacek21 23-04-2020 20:13
do: użytkownik facebook (19:54)
a ja się zgadzam i co mi zrobisz?
faraon 23-04-2020 20:52
do: ~jacek21 (20:13)
My Ci nic nie zrobimy ale możesz się zdziwić jak ktoś na Ciebie weźmie np. kredyt.
użytkownik facebook 25-04-2020 19:07
pani dane osobowe są wszędzie dostępne. haker z przedszkola sobie poradzi .
~rem 23-04-2020 20:53
Pisowcy niby walczą z komuną ale z ich metod czerpią wiadrami!!!!!!!!!!!To pisowskie bezprawie się skończy prędzej aniżeli im się wydaje!!!!! I to przed Trybunałem Stanu i Sądami będą dowodzić jakim to prawem się kierowali w podejmowaniu swoich bezprawnych decyzji!!!!!!!!!!!!!Kwestia czasu!!!!!
~Iza 23-04-2020 21:39
do: ~rem (20:53)
Gdzie sie podzialo 250 miliardow.Gdzie kasa z Amberd Gold.
~~ 24-04-2020 10:10
do: ~Iza (21:39)
w Skokach, na Srebrnej, u Misiewiczów, Kuchcińskich i setkach innych afer pisowskiej szubrawii
~Kier 23-04-2020 21:15
Panie prezydencie kończ was wstydu oszczędź.Jawna anarchia,jak PO podwyższało wiek emerytalny to było praworządne?Jak PO ukradło kasę z OFE to było praworządne?Na jakiej podstawie pozbawia mnie pan prawa wyborczego?
~ksiadz 27-04-2020 12:11
do: ~Kier (21:15)
Poruszasz dwie różne sprawy. Sprawa jest o ochronę danych osobowych, które mogą być wykorzystane do popełnienia przestępstwa: kredyt, umowa itp.
~likuyhtg 23-04-2020 21:35
Czyżby sprawy miały się tak, że na żądanie żenującego szeregowego posła partyjki, co ma ok. 20% poparcie, firma PAŃSTWOWA (totalnie uzależniona jak widać od widzimisię upartyjnionych kolesi) prosi? / żąda? na podstawie ANONIMOWEGO MAILA wydania milionów wrażliwych danych (na podstawie których można wyłudzić np. wielotysięczne kredyty bez wiedzy zainteresowanych) I to jest niby normalne? W jakim WTF popierdo.nym kraju żyjemy, że takie WAŁY próbuje się przepychać? Naprawdę myślicie kolesie firmujący ten cyrk (pod pozorem tzw. walki z tzw. koronowirusem), że pozostaniecie po wsze czasy bezkarni?
~z polski 23-04-2020 21:47
a ja chce do urny !! wyborczej !!!
~soclib 23-04-2020 22:39
Wiecie co ja tak po prostu to Was nie żałuję ,niech Wam się naleje trochu wody do uszu ,80% ludności nie zasługuje nazywać się Polakiem,to widać jeszcze lud pańszczyźniany lubi być ciemiężony przez pana lub plebana.Sprzedaliście się za Judaszowe 500+ .
~jacek21 24-04-2020 6:23
do: ~soclib (22:39)
To nie 500+ zadecydowało o przegranej PO tylko fakt że platforma obywatelska była tylko z nazwy.Dbala i dba dalej tylko o "swoich" i to ich interes reprezentuje i reprezentowała. widać jak nieudolnie zarządzała państwem i gospodarką.Niejasne okoliczności prywatyzacji licznych przedsiębiorstw w tym też strategicznych dla kraju.
~Michrou 24-04-2020 11:17
do: ~jacek21 (6:23)
O swoich to dba PiS, na nagrody wydali 12 razy więcej niż PO jak wykazała NIK. Nieudolne zarządzanie państwem? Tak nieudolnie zarządzali, że starczyło na kilkadziesiąt miliardów na socjal. Teraz mamy rząd który konsultuje ustawy na twitterze, bo wypuszcza same babole pokroju nowelizacji prawa budowlanego, które w pierwszej wersji uniemożliwiło kierowanie każdą budową. Z prywatyzacji się cieszę, mniej stołków do obsadzenia przez partyjnych kolesi. Oni potrafili wsadzić nawet niegrzeszącą inteligencją Kaję Godek w zarząd spółki mechanicznej, by zamknęła m..dę ze swoimi antyaborcyjnymi dewiacjami i nie burzyła im elektoratu katolickich fundamentalistów. PO rządziło nie najlepiej, ale to co teraz nami rządzi to jakaś porażka.
użytkownik facebook 23-04-2020 23:23
Brawo!
użytkownik facebook 24-04-2020 7:36
Nie!!!! dla udostepniania moich danych osobowych.
~ 25-04-2020 13:43
do: użytkownik facebook (7:36)
na papierowych listach przekazywanych do komisji wyborczych zawarte byly takie same dane .Więc o co te protesty
~obywatel w demokracji 24-04-2020 10:59
Przepisy są wydane w tzw. Tarczy za którą głosowało 411 posłów a więc i pańscy sejmowi ziomkowie. Zapoznaj się pan panie prezydencie z tą ustawą !!! I jeszcze jedno, za mnie pan nie będzie decydował czy ja mogę głosować bo to jest moja sprawa a jeżeli uniemożliwi mi pan oddanie głosu obojętnie w jakie formie to poniesie pan konsekwencje wynikające z Konsrytucji i KK.
~rom 24-04-2020 13:21
do: ~obywatel w demokracji (10:59)
popieram ! to ja decyduję , czy bedę głosował i na kogo. OTUA panie prezydencie , OTUA !!!!
~ 24-04-2020 11:45
Blokowanie przeprowadzenia wyborów powinno być karane tak samo, jak niszczenie plakatów wyborczych albo agitacja w dniu wyborów. Łużniak powinien dostać wyrok bezwzględnego pierdla. Ten chłoptaś sobie ostatnio na zbyt wiele pozwala. Niech jedzie rządzić sobie jakąś republiką bananową. Zapomniał, że w Polsce jest na niższym szczeblu władzy i ma się podporządkować władzy nadrzędnej.
~ 24-04-2020 11:48
Kidawa w ostatnim sondażu wyborczym dla Kantar aż 4% poparcia. Przegonili ją wszyscy istotni kandydaci, a nawet ci mniej istotni typu Hołownia i Biedroń. D#pa platformersom się pali i dlatego podejmują takie żałosne próby odwołania wyborów.
~"rokosz " 24-04-2020 12:59
Rokosz w wydaniu liliputa spod Śnieżki.Próbuje naśladować "wielkich" POpaprańców z dużych miast.Najpierw p..przył,że przesyłki pocztowe spowodują wzrost zarażeń korona wirusem i aby to sprawdzić właśnie do skrzynek pocztowych powrzucał maseczki dla mieszkańców .Sprawdziło się Jelonka pod względem ilości chorych ma zaszczytne drugie miejsce po Wrocku.Zawsze marzył aby Jelonka była zaraz po Wrocku nawet struktury urzędu rozbudował i dopasował do tej metropolii.Mamy drugie miejsce, ale czy o to chodziło.Jelonka to bankrut o czym niedługo wszyscy się dowiedzą, a tymczasem przejdźmy do wyborów.Człowieczku odpuść sobie wielką politykę !
~Mieszkaniec 24-04-2020 13:44
Nie ma podstaw, bo ustawa jest procedowania. To żadne dane nie powinny być udostępniane.
~myslacy 24-04-2020 15:43
ja soie nie zycze by bele lachudra dysponowal moimi danym osobowymi.i nikt nie ma prawa zmuszac mnie bym pod kara wiezienia glosowal.jesli jestesmy polska krajem praworzadnym i mamy cos co okresla moj status prawny czyli konstytucja to kto dziala na moja niekorzysc to mam prawo go zaskarzyc .a ze juz w tym panstwie nie ma konstytcyjnosci wiec bede postepowal tak jak mi sumienie mowi.i kazda proba zniewolenia mnie bedzie oporem.wybory tajne to dlaczebo chca wiedziec na kogo glosowalem. pewien dyktator w1933r tak samo robil. nie bylem nie jestem i nie bede czyjas wlasnoscia.ci wszyscy cwaniaki niech dadza swoje dane zobaczymu co bedzie po wyborach .a wyborcy pisu to widac ze demencja zniszczyla wam tak rozum ze juz nic i ikt nie jest wstanie wam pomoc.jestescie wirusem tego kraju.kiedys to sie skonczy komuna tez sie skonczyla i wy tez podniecie.a reszte sie rozliczy.
~ryszard w swetrze . 26-04-2020 1:28
do: ~myslacy (15:43)
kogo to obchodzi co ty to sobie życzysz...
~ryszard w swetrze . 26-04-2020 1:31
do: ~myslacy (15:43)
ty siedź na d..ie twoje fobie nikogo nie interesują
~oj tam 24-04-2020 18:47
Łużniak jest gupi a mieszkańcy jeszcze gorsi
~bkjljmn 24-04-2020 18:55
taki typ jak Łużniak nie ma żadnego prawa zabronić komukolwiek pójść na wybory. Nie chce to niech nie głosuje a obywatelowi prawo wyboru należy się jak psu buda. Wara Łujżniak
~ksiadz 27-04-2020 11:58
do: ~bkjljmn (18:55)
Dla ciebie PAN Łużniak!!! Pan Prezydent Łużniak nie zabrania komukolwiek głosować i na kogo masz ochotę, twoje prawo!!! Pan Prezydent Łużniak nie chce udostępnić danych osobowych, między innymi twoich, ch.j wie komu. Więc choćby za to należy się Jemu szacunek i wdzięczność! A tak dla jasności nie jestem zwolennikiem PO ani innej partii!!!
~piotrr 24-04-2020 20:31
Trzeba się jakoś ratować skoro lider PO czyli najlepszy kandydat jak rozumiem partii pana prezydenta w sondażach ma ok.5%. Z góry było wiadomo że PO zrobi wszystko aby te wybory nie odbyły sie w maju. Nawet jednak jak odbędą się później PO i tak pójdzie na dno z czego z całą pewnościa jeleniogórskie lemingi nie zdają sobie sprawy mając codziennie nakręcany makaron na uszy przez TVN-ik.
~RS 24-04-2020 21:58
Brawo Panie Prezydencie
~!!janek 25-04-2020 0:21
Brawo Panie Prezydencie ja też nie chce aby poczta pis miała moje dANE I TYLE !! p{RTECZ Z PISEM !!!
~!!janek 25-04-2020 0:24
Metodas oszustów czYli PIS !!!
~precz z polityką prezydencie 25-04-2020 12:26
Zajmij się tym do czego zostałeś powołany.Zarządzaj miastem nawet w chwilach ciężkich bo po czynach ciebie poznamy.Pamiętaj że to my wybraliśmy ciebie na opiekę nad naszym Miastem, a nie twoja nędzna partyjka.Wróć na ziemię i do roboty, a politykę zostaw politykom. To że opozycji nic nigdy nie wyszło oprócz samych nieszczęść dla Polski wynika z tego co powiedział klasyk , zwolennik łączenia Europy - Adolf Hitler : "Co za szczęście dla polityków, że ludzie nie myślą".
~ksiadz 27-04-2020 11:49
do: ~precz z polityką prezydencie (12:26)
W całości się zgadzam ze słowami: "Co za szczęście dla polityków, że ludzie nie myślą"!!! Jesteś najlepszym tego przykładem. Właśnie Prezydent miasta wykonuje swoje obowiązki, chroni swoich mieszkańców-wyborców przed przestępstwem i ujawnieniem ich danych ch.j wie komu!!!
~nihilscire 25-04-2020 14:08
...brawo Panie Prezydencie...
~Anonim+ 26-04-2020 10:12
Listę poparcia sędziów do KRS - nie wolno bo RODO, dane wrażliwe 30 miliona Polaków - nawet trzeba, wręcz pod groźbą kary...Co to ma być, San Escobar, czy kraj będący członkiem Unii Europejskiej???
~elektor 26-04-2020 13:30
No niech ja tylko będę miał trudności z głosowaniem to ten cały b..del w ratuszu kloaką obleję !!!
~nihilscire 26-04-2020 17:56
do: ~elektor (13:30)
...wylej sobie na głowę pisowski dzbanie...
~JANUSZ BIZNESU 27-04-2020 19:25
do: ~nihilscire (17:56)
JESTES TU wynajetym cwokiem łuzniaka - ale nie jestes anonimowy poSRANCU
~piotrr 26-04-2020 13:45
Głosowanie korespondencyjne jest niebezpieczne i złe. Korespondencyjne zamawianie "Gazety Wyborczej", chodzenie do pracy, robienie zakupów, spacerowanie bez masek w lesie, spotykanie sie z ludźmi, tajne usługi fryzjerskie w domach klienta- bezpieczne i dobre. Aha.
~ppp 26-04-2020 15:09
wybory nie mogą sie odbyc z wielu powodów: 1. nie będą niejawne 2. nie będą powszechne 3. zagrażają życiu i zdrowiu obywateli (jak mają zagrozic nawet jednemu obywatelowi to juz nie powinny sie odbyć chyba ze dla rzadzących nie liczy sie jednostka) 4. obywatele muszą miec pewnosc czy sie odbeda przynajmniej 1 miesiac lub 2 przed zeby spokojnie sie zastanowic na kogo glosowac, ja osobiscie w ogole w tym czasie nie mysle o tym kogo wybrac 5. co z polonia (usa , anglia, niemcy i cała reszta) i ludzmi na kwarantannie
~ksiadz 27-04-2020 11:41
do: ~ppp (15:09)
Zgadzam się z tobą, że wybory nie mogą się odbyć ale jestem przeciwny udziału w wyborach Poloni, chodzi mi o stałych mieszkańców, którzy mają obywatelstwo danego kraju. Tam mieszka więc niech tam głosuje na przywódcę, a Polskę niech zostawi mieszkańcom i tym co w najbliższym czasie wrócą do kraju.
użytkownik facebook 26-04-2020 16:03
Panie Prezydencie żeby było jasne. Nie zgadzam się na jakiekolwiek udostępnianie moich danych osobowyvh. Jeśli ktokolwiek ma z tym problem niech przyjdzie do mnie 😀
~koronny świadek 26-04-2020 21:50
Panie Prezydencie proszę nie odbierać obywatelom prawa wyborczego!
~Jarek K 27-04-2020 22:52
do: ~koronny świadek (21:50)
Biegnij w taki razie do urny
~Ok 30-04-2020 22:44
do: ~koronny świadek (21:50)
Ile bachorów naklepales że tak chcesz głosować ? Banda nierobów najgłośniej krzyczy wybory
~666 27-04-2020 8:36
Mam to wszystko gdzieś! Po cholerę narzekać! Będzie tak jak ma być! Wybory w naszym kraju nie są obowiązkowe i nikt obywatela nie będzie karał za nie oddanie głosu. A te j....e RODO jest do kitu! Już dawno nasza Konstytucja powinna mieć szereg poprawek. UE też do wymiany. My Polacy jesteśmy nazbyt "nerwowi", spokoju człowieki!!!
~JANUSZ BIZNESU 27-04-2020 19:23
MOJE DANE SA MOJE I WARA łuzniakom do nich - jak mi kłamczuszku uniemożliwisz głosowanie to sad i ciupa dla łuzniaka - i nielocie a z jakiej paki dostałem zabójcze koperty z wadliwymi maskami od ciebie geniuszu - jak zachoruje - BEDZIESZ SIEDZIEC
~Jarek K 27-04-2020 22:51
Bardzo dobrze ze odmawia Pan Panie Prezydencie,a jeżeli jakimś cudem to przejdzie to w karcie napisze Jarosław Kaczyński i jego pesel i zagłosuje na pewno na innego kandydata niż ....... duduś.
uspeb 28-04-2020 1:09
W poniedziałek "Rzeczpospolita" opublikowała na Twitterze zdjęcie pierwszej strony wtorkowego wydania. Dziennik napisał, że Poczta Polska otrzymała 22 kwietnia za zgodą Ministerstwa Cyfryzacji dane obywateli z bazy PESEL, potrzebne do przygotowania wyborów prezydenckich w formie korespondencyjnej. Tak że prezydenci miast mogą machać szabelkami!!!
~gość 28-04-2020 3:09
A czy te skrzynki na listy przy ulicy są zgodnie z prawem .Przecież adresat na liście napisał wyrażnie ulice numer domu itp.A poczta ma to w duuuuuu.... a nadawca zapłacił za dostarczenie przesyłki .
~Difenor 28-04-2020 13:55
Stonoga w akcji https://www.youtube.com/watch?v=at7Umekq8_I
~elektor 28-04-2020 14:01
Powinni napisać były już prezydent !!!!!!!!!!!!!
~Pięknie i Superaśnie 29-04-2020 14:09
Obraz Poczty Polskiej przedstawia dokładnie ta fotka. Teraz nagle reklamują swoją spec działalność w TV. Ciekawe co z osobami, które są na kwarantannach i przebywają pod innymi adresami. Oj będzie sporo odwołań.
~Ok 30-04-2020 22:39
Przekupili was waszymi pieniędzmi patologia z..rana się cieszy i krzyczy wybory .To nie będą wybory tylko jedno wielkie oszustwo precz z Kaczorem i jego dążeniem do dyktatury!
~mmmmm 1-05-2020 14:27
Łużniak nie jesteś Bogiem dane chętnie byś przekazal swojemu panu Michnikowi lub T.podo. Polacy glosujemy na Bosaka ostatecznie na Dudę reszta to smród PO bolszewicki
~Aniol 1-05-2020 16:33
PiS pandemia i susza stop 2020
~!!janek 3-05-2020 12:20
wybory korespondencyjne to metoda oszustów nawet Tramp to potwierdza, pis to jedno wielkie oszustwo !!! czekam jak skończą na przykładzie CaUSESCU W rUMUNI,

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Kapitalna wiadomość w sprawie linii kolejowej do Karpacza i Kowar!

Pełna mobilizacja zwolenników Rafała Trzaskowskiego

Sprawcy "złapani" przez fotopułapkę

Sonda

Pojawiają się głosy, że w związku z zaległościami w nauce, spowodowanymi pandemią, wszyscy uczniowie powinni powtarzać rok. To dobry pomysł?

Oddanych
głosów
630
Tak
24%
Nie
73%
Nie wiem
3%