MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Po kataklizmie w Maciejowej. Woda zalała 180 domów. Mieszkańcom potrzebna jest pomoc

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 6 lipca 2012, 14:16
Aktualizacja: Sobota, 7 lipca 2012, 10:12
Autor: bc
Fot. Angela
Mieszkam tu od ponad 60. lat i takiego kataklizmu, jak wczoraj, nigdy nie było. Woda w Radomierce wzbierała w oczach. To było straszne – opowiadał nam dzisiaj (6 lipca) Józef Janikowski. – Ja mieszkam wyżej i nawałnica nie narobiła mi szkód, ale od znajomych wiem, że woda wdzierała się im do domów, a oni nic nie mogli zrobić – mówił. Dzisiaj w 180 zalanych domach trwa sprzątanie i oglądanie strat. – Wszystko mi „poszło” z tą wodą – mówiła ze łzami jedna z mieszkanek.

Maciejowa jest zamknięta dla ruchu, bo woda zniszczyła most na biegnącej tędy krajowej „trójce”. Z Jeleniej Góry w kierunku Wrocławia trzeba jechać objazdami. Odbudowa mostu będzie drogo kosztować. Szacuje się, że potrzeba na to około 3 mln zł., bo praktycznie trzeba go stawiać od nowa. Na środku widnieje ogromna dziura, asfalt się zapadł i pofałdował. Ludzie przychodzą tutaj i patrzą. - Nie do uwierzenia, co zrobił wczoraj żywioł. Wskazują też na równoległą, do głównej, ulicę Wrocławską, gdzie ucierpiały praktycznie wszystkie domy, a nawierzchnia ulicy jest co trochę zarwana. Takich ulic jest w dzielnicy więcej. Zniszczonych jest też sześć mniejszych mostków, których remont pochłonie kolejny milion złotych.

Aurelia Guza z ul. Wrocławskiej powiadała, że nikt nie spodziewał się takiego obrotu sprawy. - Kiedy po raz pierwszy zaczął padać grad, zerwał się wicher i zaczął padać ulewny deszcz, patrzyliśmy jak Radomierka wzbiera, ale byliśmy przekonani, że nie dojdzie do wystąpienia wody z koryta – mówiła. - Jednak przy nawrocie nawałnicy rzeka zaczęła przybierać dosłownie w oczach. I nagle woda zaczęła się wlewać na podjazd i do domu. W mieszkaniu było jej z 20 cm, w garażu więcej – pokazywała kobieta. Woda wlała się także do zaparkowanych pod domem samochodów.

Strażacy wczoraj do późnej nocy i dzisiaj od rana wypompowują wodę z zalanych domostw. - W tym budynku woda w piwnicy sięgała sufitu, dostała się też do mieszkania – opowiadał naczelnik OSP w Piechowicach Dariusz Uzorko, gdzie trwało usuwanie wody. - Takich budynków jest teraz w Maciejowej wiele – dodał.

W Maciejowej krany są suche. Dlatego miasto zorganizowało punkt poboru wody pitnej. Zadbało też o ustawienie kontenerów, gdzie można wyrzucać zniszczone przedmioty. Od rana do osób poszkodowanych próbuje dotrzeć około 20 pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jeleniej Górze. Spisują straty oraz rzeczy, które są tym ludziom obecnie niezbędne. 

W Maciejowej nie uratował się ani jeden dom położony przy Radomierce. To jest ogromna tragedia setek ludzi. Staramy się dotrzeć do każdego, spisać straty. Na co mogą liczyć z naszej strony? Tego jeszcze nie wiemy, być może na jakieś zapomogi na usunięcie tych najpoważniejszych skutków – mówi Wojciech Łabun, dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. – Obecnie apelujemy do mieszkańców Jeleniej Góry o pomoc na rzecz poszkodowanych z Maciejowej. Na portiernię naszego ośrodka, mieszczącego się przy al. Jana Pawła II od 8.00 do 20.00 można przynosić sprzęt do sprzątania: wiadra, miotły, szufelki, mopy itp. Niezbędne są również wszelkiego rodzaju środki czystości: proszki, płyny do mycia, środki odkażające itp., a my przekażemy je potrzebującym – dodaje dyrektor W. Łubun.

Od wczoraj w akcji udział bierze ponad 50 policjantów, którzy przez całą noc zabezpieczali budynki, z których ewakuowano mieszkańców. Dzisiaj pomagają oni w usuwaniu skutków tej katastrofy. Bez przerwy pracowali i pracują strażacy i strażnicy miejscy.

Ile potrzeba będzie pieniędzy na odbudowę zniszczeń w Maciejowej, dokładnie jeszcze nie wyliczono, bo trwa szacowanie strat. Wiadomo jednak, że będzie to kilkanaście milionów złotych, a mieszkańcy będą odczuwać skutki tej tragedii jeszcze przez wiele miesięcy.

Ogłoszenia

Czytaj również

DPS po remoncie

Jesienne remontowanie – jakich fachowców potrzebujemy?

Radny KO: Szyszko już, a kiedy reszta?

Komentarze (74) Dodaj komentarz

~Duch 6-07-2012 14:45
Nie trzeba było budować biedronki na cmentarzu...
~do Duch 6-07-2012 14:53
Lecz się idioto!
~MJG 6-07-2012 14:59
Nie dajcie się prowokować ludziom wypisującym komentarze na poziomie @Ducha. Współczuję wszystkim mieszkańcom dzielnicy Maciejowa i mam nadzieję, że tym razem urzędnicy staną na wysokości zadania i pomogą w szybkiej odbudowie zniszczeń.
~...potr 6-07-2012 15:04
czy Magdalena Łońska rzecznik prasowy Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu nadal twierdzi że oczyszczenie i regulacja koryta Radomierki nie jest sprawą pilną i potrzebną jej słowa z przed 2 dni ,jak długo nasze życie los bezpieczeństwo będzie nadal pozostawało w rękach kretynów ,ignorantów ludzie obudźcie się to nie nawałnica wyrządziła szkody to prowizorka,fuszerka olewanie ludzi , wieloletnie zaniedbania totalna amatorszczyzna ludzi bez kompetencji wiedzy skupionych tylko na kręceniu lodów i braniu kasy nie robi się w tym kraju nic miliardy rozpływają się w powietrzu jak długo tak będzie przecież ten kraj tonie popłyniemy wszyscy
~cytat 6-07-2012 15:09
"Woda ma to do siebie że spływa do morza" - czyje to słowa???
~ 6-07-2012 15:09
trzeba uciekac ze wsi bezpieczniej w miescie w bloku:) na 10 pietrze
rymcycymka 6-07-2012 15:24
..do - [~Duch] .. wiesz ? Duchy jeszcze maja swiety spokoj,ale rowniez ..czekaja na zmartwychwstanie od Tego,ktory ich obudzi ze snu wiecznego ! ..wtedy to juz bedzie sprawiedliwiej
~ewa 6-07-2012 15:30
strasznie mi żal tych, którzy stracili swój dobytek. Napiszcie co tym ludziom potrzeba, oprócz mopów srodków czystości itd,,,jestem spoza Jeleniej ale na pewno i oprócz mnie są ludzie, którzy chcieliby pomóc, przywieżć coś...
~ 6-07-2012 15:33
Grabarow jest bez wody!! nikt sie tym nie zainteresuje. kurde co za polityka.... brak slow.... wspolczucia dla ludzi dotknietych tragedia....
~rat 6-07-2012 15:37
@~...potr "oczyszczenie i regulacja koryta Radomierki" jest działaniem wręcz szkodliwym. Chcesz, żeby woda spływała z jeszcze większą siłą, żeby popłynęły nie tylko mosty, ale i domy? Tej wodzie trzeba pozwolić się rozlać a nie usiłować ja zmieścić w wąskim kanale. Wtedy będzie podtapiać, ale nie będzie miała siły by niszczyć budowle.
~ 6-07-2012 15:46
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/wroclaw/alarm-grozba-powodzi-na-dolnym-slasku,1,5181762,region-wiadomosc.html
~ 6-07-2012 15:59
Właśnie zbierają się kolejne chmury i nad Gryfowem już pada. Możliwa powtórka z wczoraj.
~iga 6-07-2012 16:01
To za parking na cmentarzu!! a Bóg wszystko widzi
~biksss 6-07-2012 16:03
Polecam zerkajcie bo jak widac ida nastepne http://www.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/rad/data_jsradview.html
~ 6-07-2012 16:04
Czy ktoś wie na jakiej stronie można obserwować na bieżąco wskazania wodowskazów z naszego terenu? Na stronie IMGW są tylko najważniejsze wodowskazy aktualizowane raz na dobę...
~Kubuś 6-07-2012 16:05
Firmy ubezpieczeniowe też teraz popłyną, nad rzeką ludzie mieszkają to na pewno poubezpieczani od skutków powodzi. Jeśli nie to współczuję.
~Kubuś 6-07-2012 16:07
Firmy ubezpieczeniowe też teraz popłyną, nad rzeką ludzie mieszkają to na pewno poubezpieczani od skutków powodzi. Jeśli nie to współczuję.
~rat 6-07-2012 16:18
@06-07-2012 16:04 http://www.pogodynka.pl/polska/podest/zlewnia_gornej_odry
~THX1138 6-07-2012 16:20
zgadzam się z Piotrem tym bardziej że w czasach komuny powodzi nie było a teraz trochę popada i powodzie i tak co roku latem dawniej oczyszczano rzeki dbano o rowy melioracyjne i ich odpowiednie połączenia a dzisiaj nic się nie czyści rowy się zakopuje wydaje się pozwolenia na budowę na terenach zalewowych (w papierach dotyczących danego gruntu powinno być napisane czy to teren zalewowy by nie wciskać kota w worku) a jak już łaskawie wyczyszczą rzekę to przez wynajętą firmę za nasze pieniądze podczas gdy więźniowie bezczynnie siedzą też za nasze podatki
~do rat 16:18 6-07-2012 16:22
O to chodziło, dzięki wielkie.
~rat 6-07-2012 16:28
@~THX1138 OK, ale popatrz na filmy spod Schneidera... ich nie zalewała woda spływająca łąką, tylko woda z rowu, który przyspieszał spływ ponad miarę. Zamiast bagna (owszem nieprzyjemnego) jest niebezpieczny potok. Ale jeśli jedynym ratunkiem ma być kopanie rowów, żeby wszystko spływało jeszcze szybciej to ja wysiadam...
Nοstradamus 6-07-2012 16:48
DO LUDZI KTÓRYCH ZALAŁA ZAPUSZCZONA RZECZKA!!! Nie bierzcie jakieś śmiesznych kwot "pomocy"! Nie podpisujcie dokumentów że nie będzie ci rościć za wyrządzone szkody! Zbierzcie się i wystosujcie POZEW ZBIOROWY o POKRYCIE STRAT spowodowanych przez zaniedbania PAŃSTWA! Nie martwcie się o ubezpieczenia! To WŁAŚCICIEL RZEKI niech się martwi bo to ON WAM ZAPŁACI ZA WSZYSTKIE SZKODY! Rzeka nie jest BEZPAŃSKA, za odprowadzanie do niej np. wody opadowej Państwo nalicza OPŁATĘ, za szkody które dokonała ta rzeka też niech płaci Państwo ale z budżetu albo z polisy ubezpieczeniowej. Nie bądźcie frajerami, założenie sprawy NIC NIE KOSZTUJE, wnieście o ZWOLNIENIE Z OPŁATY SĄDOWEJ i zostaniecie zwolnieni. Jeżeli było zagrożenie życia i zdrowia złóżcie zawiadomienie do prokuratury.
Nοstradamus 6-07-2012 16:52
IMGW nie udostępnia żadnych danych. Każą sobie płacić np. za wskazania wodomierzy online trzeba zapłacić około 20 tys. zł rocznie. Za podgląd RADARÓW OPADOWYCH trzeba płacić około 30tys. zł rocznie. Polacy, jesteście okradani, państwowy instytut finansowany za WASZE pieniądze żąda opłat za zbierane dane!
~sf.k 6-07-2012 16:56
O tym, co się będzie działo w lipcu,jak sobie z tym radzić mówiono na prelekcji w Książnicy Karkonoskiej."My i katastrofy". Niestety zainteresowanie tematem było minimalne. Dopiero jak coś się stanie.
~ 6-07-2012 17:09
Kto to wylicza i szacuje ?Jak odbudowa tego mostku może kosztować 3 mln ? No chyba że kosztorys i projekt,bo na pewno nie materiał i robota
~lulu 6-07-2012 17:30
jeden mostek złamany i wielki kataklizm.Niektórym nory pozalewało ale to dobrze bo teraz trochę będą musieli je przewietrzyć.
~do rat 16:28 6-07-2012 17:43
że schneidera zalało to żadna tragedia bo to obóz koncentracyjny a co do reszty wypowiedzi to po prostu w kwestii zapobiegania trzeba robić tak jak za komuny a powodzi nie będzie bo jak na razie to dekomunizacja polega na usuwaniu samych pozytywnych rzeczy z tamtych czasów a te negatywne mają się całkiem dobrze
~ 6-07-2012 18:23
Nic nie będzie. Burze zaczynają zanikać, opady też. Na tym profilu na fejsie nic ciekawego nie ma. Dużo więcej info jest na innych stronach.
~rat 6-07-2012 18:47
O... komentarz zniknął, bo widać Jelonce przez klawiaturę nie przejdzie wieść, że jest jeszcze jedna gazeta w mieście, którą można cytować... żenujące :/
~emeryt 6-07-2012 19:14
tu i tylko tu się liczy ,Czesiu Lang i jego wyścig , wszystka , kasa idzie na trase przejazdu i to kieszeni organizatorów ,ul Mickiewicza jak nowa Maciejową woda zalewa a Poważni Obywatele mają nas w du
~do emeryt 6-07-2012 19:40
Ulica Mickiewicza aż do Balatonu to tor przeszkód po frezowaniu, ci co tam pojadą więcej niż 30km/godz będą niemile zaskoczeni!
~Zrozpaczony 6-07-2012 19:43
BARDZO DZIEKUJEMY PANU ROBERTOWI STAWSKIEMU ZA OKAZANIE NAM CHOCIAZ TROCHE ZAINTERESOWANIA I PRZYWIEZIENIE NAM CIASTA DLA OKOLICZNYCH SASIADOW. JAKO JEDYNY OKAZAL ZE MA SERCE I PAMIETAL O NAS. RESZTA GAPIOW JEZDZILA I OGLADALA ZDEWASTOWANE MIESZKANIA I PODWORKA. A GDZIE SA INNI MIESZKANCY KTORYCH WODA OSZCZEDZILA? GDZIE POMOC? CHOCIAZ LITR WODY KTORA JEST TERAZ NAM DO ZYCIA TAK POTRZEBNA? OD RANA ZADNEJ POMOCY!!!!! TACY POLACY :(
~ZALOSNE 6-07-2012 19:55
ZDJECIA FAJNE ALE GDZIE SA ZDJECIA DOMOW KTORE ZOSTALY ZALANE? DROGA NAJWARZNIEJSZA? LUDZIE PRZECIEZ TO KPINA!!! JELONKA OD CZEGO TY JESTES? POMAGACIE LUDZIA CZY NAJWAZNIEJSZA JEST DROGA? LUDZIE NA WROCLAWSKIEJ I TRZCINSKIEJ STRACILI WSZYSTKO CO MIELI A WY CO ZROBILISCIE ZEBY IM POMOC? GDZIE BECZKOWOZ Z WODA? NIC NIE MA. WSTYDZE SIE ZE MIESZKAM W POLSCE
~derk 6-07-2012 20:08
Szkoda ludzi, a władza jak zawsze na dwa!!!! Pozew na włodarzy złóżcie zbiorowy o zaniedbania, nie może być tak ,ze oni laskę kładą na wszystko i w głowie im tylko aby ich wybierać!
~wkurzony 6-07-2012 20:18
Magdalene Łońską obciążyć kosztami dfo końca życia bedzie to nauczka dla reszty niedołężnych urzędasów którzy wszystko mają w dupie oprócz swoich płac i diet........
~chcę pomóc 6-07-2012 20:26
proszę o konkrety jeśli chodzi o najważniejsze potrzeby jakich Państwo nie są w stanie zapewnić sami sobie, co potrzeba na cito!
~sąsiad 6-07-2012 20:32
Popieram.Pan Robert Stawski to wspaniały CZŁOWIEK.
~komar 6-07-2012 20:41
a o KOMARNIE to nikt nie wspomni, że też połowa domów była zalana, że zmyło drogę i ludzie nie mają jak z domu wyjechać i nikt nie wspomni, że Kamil Kowalski - wójt gminy Janowice Wielkie olał mieszkańców i nawet nie dowieziono pitnej wody, a worki z piaskiem przywieźli dzisiaj[tzn. 06.07.12] o godzinie 20:00 czyli kiedy woda już opadła i na nic te worki się nie przydały! Wójcie taczka na pana czeka - ZAPRASZAMY!!!
~kossss 6-07-2012 21:17
Za godzinke powtorka, choc juz lagodniejsza.
~TURYSTA 6-07-2012 21:31
Ogromne współczucie dla poszkodowanych!!! Byłem w Maciejowej godzinę temu. Tylko straż pożarna się uwija... no i sami mieszkańcy oczywiście ( dla mniej wtajemniczonych straż jest państwowa, a nie samorządowa ). Pytam gdzie Wasi "urzędnicy", bo z Waszych podatków wynagradzani... Grille teraz palą a potrzebujących mają w głębokim poważaniu. Pisze redaktor, że kontenery ustawiono... trzy chyba są. Ludzie Wasza władza jaja sobie z Was robi, to Wy ich za te jaja i na drzewa... jeśli jaja mają, bo po odpowiedzialności to śmiem twierdzić, że wydmuszki raczej! Z-ca prezydenta mówi, że na usuwanie skutków klęsk żywiołowych zapewnił w budżecie jeden mln zł. Ten to dopiero jajcarz...!!! Jeszcze raz współczuję i ogromny szacun dla poszkodowanych... Władzy lokalnej "pała" i do sądu... popieram!!!
~HE-MAN ! 6-07-2012 21:33
W niemcach, taką drogę już na drugi dzień by burzyli żeby odbudować ! Komisja natychmiast przyjeżdża i zaraz za nią maszyny! A W polsce trzeba HE-MENa miecz i Pole elektromagnetyczne Wild Darius-a
rymcycymka 6-07-2012 21:36
..do - [~Iga] .. "Cmentarz to miejsce swiete" - powiedzil ks.dr.A.Bokiej z Parafii Podwyzszenia Krzyza Swietego w Jeleniej Gorze,ale wspomniany proboszcz jest katolikiem ! Powiedz ?.. kto pamieta o cmentarzu ewangielickim,cz on jest inny ????
~powodzianka 6-07-2012 21:43
Dlaczego dzisiaj mimo ponownych ostrzeżeń o burzach nie udrożniono ujścia Radomierki do Bobru? Tam jest prawie tama z kawałków muru oporowego, który miał rzekę trzymać w ryzach orac zwalonych drzew, które rosły w jego sąsiedztwie. Przez brak przepustowości domy w Grabarowie przy ul. Batalionów Chłopskich były zalane a co będzie dzisiaj i jutro? - strach myśleć! Czy nikt tego nie widział z osób władnych? podmytej i pękniętej drogi przy przepompowni ścieków również? Dzury w murze oporowym oraz posiekanie go przez wodę na kawałki dowodzą tego o czym pisali moi poprzednicy - NIKT o to nie dba, nie kontroluje stanu naszych rzek! Może zamiast zajmować się "wielką polityką" zajmiecie się Państwo po prostu mieszkańcami?
~Gość 6-07-2012 21:47
Ale Maciejową zalewa co roku ,i dalej żaden prezydent ,żaden Papaj nie stanął na wysokości zadania ,to już jakieś fatum nad tą Maciejową wisi,a kolejni prezydenci tylko rozczulają się nad tym faktem i tyle po tym zostaje ,a ludzie cierpią.
~xxxxxxxxx 6-07-2012 22:12
niedobrze się dzieje
~TOMWOJ 6-07-2012 22:17
15 MINUT 15 MINUT 15 MINUT Tyle to trwało potok po kostki w Maciejowej gdzie łączą się trzy mniejsze potoki. Wczoraj tak popadało że w 15 minut można było stanąć w tym potoku i było ok. 3 metrów a do dwóch woda zalała niektóre domy. Tylko 15 minut wystarczyło a żaden człowiek nie mógł tego przewidzieć. Jedyne co to POMOC od nas się należy
~cd 6-07-2012 22:26
Proszę dać władzy określony czas na zorganizowanie środków a pózniej referendum
~13 6-07-2012 22:34
Serdeczne podziękowania dla jednostki Ochotniczej straży pozarnej z ulicy Wiejskiej za pomoc w wypompowywaniu wody z zalanych pomieszczeń przy ulicy Trzcińskiej
~jackkkk 6-07-2012 22:40
Ubezpieczacie swoje mieszkania/domy?
~Toma'' 6-07-2012 22:47
@Nostradamus. A ten pozew zbiorowy to przeciw komu? Przeciw włąścicielowi rzeki? A kto jest tym włąścicielem? Bo z tej twojej pokręćonej logiki wynika,ze "jakieś obce panstwo", jakaś obcas władza", "jakaś obca firma", "jakaś obca grupa z nieprawdziwej partii politycznej"? A ty Nostradamus kim jestes? mongołem? A skoro poszkodowani mają odmowić przyjęcia odszkodowan to może ty cwaniaku im dasz swoje pieniadze, nie kradzione, nie państwowew, nie cudze, ale swoje prywatne? Skoro radzisz im nie brać odszkodowań ty pomóź tym ludziom!!! I to już, gumiaki na nogi, rekawice na rece, wiador w ręce i won do roboty! Bo następnym razem to tobie może rzeczka zalać dom. Jak się siedzi w wygodnym fotelu przy komputerze to ma się inne spojrzenie. A nikt ludziom tyle nie da co tacy jak ty
~Toma'' 6-07-2012 22:48
@Nostradamus. A ten pozew zbiorowy to przeciw komu? Przeciw włąścicielowi rzeki? A kto jest tym włąścicielem? Bo z tej twojej pokręćonej logiki wynika,ze "jakieś obce panstwo", jakaś obcas władza", "jakaś obca firma", "jakaś obca grupa z nieprawdziwej partii politycznej"? A ty Nostradamus kim jestes? mongołem? A skoro poszkodowani mają odmowić przyjęcia odszkodowan to może ty cwaniaku im dasz swoje pieniadze, nie kradzione, nie państwowew, nie cudze, ale swoje prywatne? Skoro radzisz im nie brać odszkodowań ty pomóź tym ludziom!!! I to już, gumiaki na nogi, rekawice na rece, wiador w ręce i won do roboty! Bo następnym razem to tobie może rzeczka zalać dom. Jak się siedzi w wygodnym fotelu przy komputerze to ma się inne spojrzenie. A nikt ludziom tyle nie da co tacy jak ty
~Warmbrunn 6-07-2012 22:53
Nad Jelonką kolejne burze.Czy wie ktoś jaka jest teraz sytuacja w Maciejowej?Mam tam bliskich,a wystąpił problem z GSM.
~R.E. 6-07-2012 23:00
W Bogatyni ludzie podpisali jakieś dokumenty i nie mogli później rościć o odszkodowania z elektrowni i jej przerwanego zbiornika. Dostali grosze, a mogli dostać prawdziwe odszkodowania i zadośćuczynienia.
~666 6-07-2012 23:14
JEST CORAZ BLIZEJ http://www.google.pl/search?q=nibiru&hl=pl&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=kVT3T8QTi-2yBvuWzbkF&sqi=2&ved=0CFYQsAQ&biw=1280&bih=642
~666 6-07-2012 23:19
A TO DOPIERO POCZĄTEK
~taurok 7-07-2012 0:25
odnosnie schneidera obozem to on nie jest praca tam jest dobrowolna ale fakt że mieli ostrzezenie o tym ze sytuacja morze byc kryzysowa, a jednak nie zrobili nic aby ludzi ewakuować.
~Nostradamus2012 7-07-2012 0:43
Zaczyna się 2012 ;D
~jurand ze sp 7-07-2012 0:53
no i co a to już innych drug do jeleniej nie ma ? A druga sprawa co to taka jelenia i tak u was nic już nie ma wszystko polikwidowane i zaorane po co wam most jak i tak nikt już poza mieszkańcami tam nie jeździ.
~jurand ze sp 7-07-2012 0:55
rząd i państwo ma was głęboko w d.. a do wyborów i tak pobiegniecie i znowu będziecie glosować na tych frajerów.
~d3dx 7-07-2012 1:25
do jurand ze sp: drogi drogami... ale w licznych bibliotekach mamy słowniki ortograficzne, a jako ludzie sympatyczni i otwarci zapraszamy takie niedouczone jednostki i wyjaśniamy subtelne różnice między u otwartym i kreskowanym
~zula 7-07-2012 6:16
kto ma ubezpieczony dom pomocy od państwa nie dostanie. LUDZISKA LICZCIE NA SIEBIE A URZĘDASÓW DZISIAJ I JUTRO ZA BRAMĘ POSESJI. IM WIĘCEJ OCALICIE I WYSUSZYCIE TO WASZ DOROBEK ZOSTANIE. RZECZYWISTOŚĆ JE TAKA, ŻE ŻADEN URZĘDAS WAM NIE POMOŻE .MAMY KAPITALIZM NIE SOCJALIZM. SŁOWA KOMOROWSKIEGO "WODA PRZYPŁYNIE WODA ODPŁYNIE" TYLE DOSTAŁAM OD PAŃSTWA POLSKIEGO POMOCY.WE WSZYSTKICH PISMACH NA TEMAT KLĘSKI ŻYWIOŁOWEJ URZĘDASY PISALI ŻE OTRZYMAŁAM POMOC W POSTACI WYPŁATY 1244 ZŁ Z PZU ONI W MOPSIE NIE MAJĄ PIENIĘDZY.SPISZCIE STRATY JAKIE PONIEŚLIŚCIE ZRÓBCIE FILMY I ZDJĘCIA A TERAZ RATUJCIE CO MOŻECIE SAMI. zYCZĘ OWOCNEJ PRACY DZISIAJ I JUTRO MIMO IŻ TO NIEDZIELA. współczuję wszystkim poszkodowanym przez głupich urzędników co zrobili fuszerkę asfaltową i mostową przez znajomych wykonawców
~acab 7-07-2012 9:20
07-07-2012 00:43 | ~Nostradamus2012 | 2012 trwa już jakieś siedem miesięcy, proponuję zajrzeć w kalendarz:)) Albo lepiej będzie jak postarasz się pomóc tym ludziom dotkniętych tragedią, choćby w jakiś minimalny sposób... Zdrowia życzę i współczuję mieszkańcom... :((
goscniedzielny 7-07-2012 9:33
06-07-2012 23:00 | ~R.E. | co ty tu za pierdoły pociskasz, zbiornik Elektrowni jest w Wilce - kilka km od Zawidowa, a przez Bogatynię przepływa jedynie Miedzianka i to ona narobiła tylu szkód w Bogatyni. Nie ma tam żadnego zbiornika Elektrowni...więc jak mieszkańcy Bogatyni mogli czegokolwiek dochodzić od Elektrowni?! :D
~MJG 7-07-2012 12:11
Kwestia pozwu cywilnego jak najbardziej wchodzi w grę, i Nostradamus ma rację. Prawo Wodne stanowi, że właścicielem rzek i potoków jest Skarb Państwa (czyt. administracja rządowa), który sprawuje nadzór właścicielski poprzez powołane do tego Regionalne Zarządy Gospodarki Wodnej ( w naszym przypadku RZGW Wrocław) bądź Marszałkowie województw który powołują Regionalne Zarządy Melioracji i Urządzeń Wodnych ( w naszym przypadku DZMiUW we Wrocławiu). Za konserwację Radomierki odpowiada o ile się nie mylę RZGW. Tyle teorii. Tylko teraz udowodnijcie w sądzie, że szkody jakie wczoraj zostały wyrządzone są skutkiem zaniedbania urzędasów a nie nagłego nieprzewidzialnego zdarzenia atmosferycznego. Nie ma szans.
~ewa 8-07-2012 5:46
to prawda za czasu komuny nie bylo powodzi bo regularnie oczyszczali rowy a teraz wszyscy co rzadza to maja to gdzies i ludzi tez maja w tylku!!!!!
~ 8-07-2012 12:55
Serce peka gdy oglada sie dramat tych ludzi. Moze ktos zorganizuje akcje zbiorkowa by pomoc najbardziej poszkodowanym, w zakupie podstawowych sprzetow do zycia i remontach mieszkan. jest czas do jesieni.Polacy potrafia sobie pomagac w biedzie. Wierze dobre serca ludzi, nie wszystko przepadlo w nas w tych dziwnych niesprawiedliwych czasach.
~ 8-07-2012 13:05
Rzeka Radomierka od lat czekala na rekonstrukcje koryta. Po obserwacji wystepujacych ostatnio zjawisk, mozna bylo to przewidziec. Ktos projektowal sposob umocnien brzegowych - zakret koryta przed mostem powinien byc z betonu!!!!, zrobiono go z kamieni.... wiadomo juz czym sie skonczylo. Wyplukane zbocze i potem podbudowa mostu, przytkalo przepust i pa,pa... reszta dokonala sie sama.Ale to nasza gospodarka- utrzec tylek szklem- zawsze to taniej. Niestety,czesto ta oszczednosc obraca sie przeciw! i to do kwadratu. Mamy madrych inzynierow, zawsze ktos wbrew ich konstrukcjom probuje ciac koszty.
~Tak jest!!! 9-07-2012 11:09
Natury nikt nie oszuka!!!! żadna pseudo-partia Natura się zemściła!!!!! I bardzo dobrze!!!!!. gdzie te przekręty co budowali , remontowali , naprawiali ????? . KTOŚ planował uzycie materiału , a jaki został użyty??? Bylejakość wykonastwa, byle jaki materiał użyty . To są już GÓRY!!!!Wzięto to pod uwagę?? Tak właśnie się buduje , naprawia, następnie z wielką pompą rozdaje nagrody , dyplomy, obsypują się pochwałami , medalami POLITYCZNE party na setki darmozjadów., Liczy się tylko siano, zysk ??!!!!! władze tego kurortu powinny za taki stan beknąć!!!!!!! Następny przekręt dał znać o sobie!!!!!!!! Trzeba zgonić na?? będzie kozioł OFIARNY?? Jeszcze obwodnicę szlak trafi , kwestia czasu , NATURA NIE POPUŚCI I BĘDĄ NASTEPNE JAJCA, widać wykonastwo , zwłaszcza utwardzenie zboczy.
~no to co? 9-07-2012 11:12
Zlikwidować strumyki postawić biedronki, markiety!!!!
~ALI 9-07-2012 11:14
Niemiaszki nie budowali tuż tuż, ZNALI CHYDROLOGIĘ TEGO TERENU !!!!!!
~bumcyk 9-07-2012 13:16
Takich w Polsce inżynierów mamy co niczego nie potrafią zbudować a jak coś zbudują to i tak źle.
~ccc 10-07-2012 18:55
Po Katakliźmi w Bogatyni nikt nie wyciągnął wniosków :( Polska to kraj wojny o stołki a Ludzie sie nie liczą lub tylko przez chwile przed wyborami:( Współczuje wszyskim a tych rzadzacych to do Bobru z nimi...
~MONICA 13-07-2012 13:45
A dzisiaj w radiu słyszałam, ze specjalisci od analiz szkod stwierdzili ze (m. in. w Maciejowej) jest tylko kilkanascie podtopionych domostw. Więc jak to jest?Ktoś tutaj "pracy domowej" dobrze chyba nie odrobił.....?
~pawel 2 31-03-2013 17:07
urodzilem sie w maciejowej pamietam ze w roku ok 1965 tez bylo oberwanie chmury rodomka wylala, domy byly jak wyspy ,w komarnie droge zmylo strat bylo sporo.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Wybory: Zwycięstwo PiS

Kto do Sejmu? (aktualizacja)

Mandat za wypalanie kabli

Mino Cinelu gwiazdą urodzinowego koncertu Marka Napiórkowskiego

Chcą odwołania przewodniczącej

Sonda

Dla piratów drogowych, jak w Estonii, zamiast mandatu godzinny postój. To dobry pomysł?

Oddanych
głosów
383
Tak
55%
Nie
38%
Nie wiem
7%