MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Plac Piastowski po przejściach wandali

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Sobota, 26 lipca 2008, 8:39
Aktualizacja: 8:40
Autor: TEJO
Fot. TEJO
Pobazgrane mury centrum Cieplic robią fatalne wrażenie na turystach i kuracjuszach, których w szczycie sezonu kręci się tu więcej niż tubylców. Chuligani nic sobie z tego nie robią.

Wandale z farbą w spreju w rękach upodobali sobie szczególnie plenerową mini wystawę dawnych fotografii Adolfa Rehnera, artysty z przełomu XIX i XX wieku. Dodająca uroku centrum Cieplic ekspozycja co rusz jest zamalowywana przez łobuzów.

Nie lepiej jest w pozostałych częściach placu Piastowskiego. – Cieplice są tak piękne, ale jestem zawiedziona tymi koszmarnymi napisami. W tym miejscu chyba jest jakaś samowola wandali. Jeżdżę co roku do innego uzdrowiska i czegoś takiego jeszcze nie widziałam – powiedziała nam pani Maria z Krakowa.

Na chuliganów nie mają bata ani policja, ani straż miejska, a centrum Cieplic – odnowione kosztem wielu milionów złotych, znów wymaga sporej inwestycji, aby doprowadzić budynki do stanu przyzwoitości. Na to jednak nie ma pieniędzy, a nawet gdyby były, to próżny byłby to wydatek. – W uzdrowisku panuje jakieś przyzwolenie na wandalizm niewyobrażalne w innych tego typu i tej rangi kurortach – usłyszeliśmy od kilku mieszkańców zdrojowego śródmieścia.

Ogłoszenia

Czytaj również

Utrudnienia w ruchu na Sudeckiej

Park już gotowy

Nowy man dla OSP

Komentarze (41) Dodaj komentarz

~ooooo 26-07-2008 9:08
http://syrenkowa.blogspot.com/2007/08/jelenia-gra-to-mi-si-nie-podobao.html Tu macie wiecej zdjec z dzialalnosci rozwydrzonych band mlodocianych wandali,nawet w dalszych zakatkach Polski pisza o tym,wstyd.
~Gucio 26-07-2008 9:47
Cytuję: "Na chuliganów nie mają bata ani policja, ani straż miejska" Jakby chcieli, to by się tym zajęli. Niestety mają to głęboko, bo przecież są ważniejsze sprawy:/ Chyba się sam muszę zająć tą zgrają gówniarzy w kapturach. Ale to już będzie dla nich bolesne.
~Paweł 26-07-2008 9:52
Prosta zasada, jednego dorwać dla przykładu, dowalić byczą karę za zniszczenie mienia a nie 500PLN, do tego surowy wyrok, odpracowanie np społecznie w odblaskowej kamizelce przez cały rok albo dwa regionów centrum miasta, żeby każdy widział i wiedział za co taki menel to robi. Tylko do kogo to mowic, jak prawo i u nas takie, że żadne :P
~P_R_O_P_O_Z_Y_C_J_A 26-07-2008 10:10
Proponuję wyznaczyć nagrodę 30% kosztów naprawy. A IDIOTĘ na pewno znajdą.Sam bym szczeniakowi ręce pourywał.
~P_R_O_P_O_Z_Y_C_J_A 26-07-2008 10:12
a na foto widać kamerkę z tyłu, może policja sprawdziła by zapis.
~abc 26-07-2008 10:27
dorwać takiego i zlinczować - na pokaz innym
~Sprawiedliwy 26-07-2008 10:36
Nic dodać do tego co powiedzieli mieszkańcy. Panuje przyzwolenie społeczne dla tego typu działań. Gdzie jest "Stowarzyszenie Miłośników Cieplic"? Czy Policja i Straż Miejska naprawdę nie mogą zorganizować skutecznej zasadzki na tych "śmieci" ???
~ooooo 26-07-2008 10:59
Nie wierze,i nigdy nie uwierze,ze przy tych srodkach technicznych,jakimi sie dzisiaj dysponuje,nie MOZNA ZLAPAC WANDALA!!!Trzeba poprostu chciec!!!
~ 26-07-2008 10:59
Gucio nie radze ci...
nol_ 26-07-2008 11:06
To jest właśnie prawdziwe graffiti. Nielegalne i kontrowersyjne.
~00000 26-07-2008 11:23
Mowiono mi, ze niedawno mlodociani wandale zabrali sie za nowy mostek w parku norweskim,powyrywali slupki i powrzucali do rzeki.. Rada dla policji:Zorganizowac pare groszy dla paru meneli,za tydzien bedziecie mieli namiary z detalami.Tak zrobiono w jednym z miast i zlikwidowano szajke wandali
~riko 23 26-07-2008 11:25
a co tam robi wystawa niemieckiego artysty,czyżby już polskich zabrakło a może jesteśmy już niemieckim landem,to byli poprostu patrioci
~SMC 26-07-2008 11:39
Stowarzyszenie Miłosnicy Cieplic wielokrotnie interweniowało , była nawet skarga na Posterunek w Cieplicach nota bene prawie na Pl.Piastowskim i spotkania z Policjantami.Nawet mamy nagrania jak chuligani pod Posterunkiem Policji wykrzykuja i nikt nie reaguje.Wniosek taki ze Policja w Cieplicach boi się chuliganów a władze miasta o obiecanym monitoringu na razie snują opowieści i udają bezradnych.
~Cypis 26-07-2008 12:02
To nie kamerka, to tylko atrapa. Żeby odstraszała wandali, rzecz jasna. I tylko wszyscy poza samymi zainteresowanymi myślą, że to prawdziwa kamerka.
~obywatel Cieplic 26-07-2008 12:08
Policja zajęła by się tym gdyby mogła nakładać za to mandaty. Przykładem policji Śląskiej w całym kraju jedynym miernikiem ich pracy jest ilość nałożonych mandatów. To samo dotyczy Straży Miejskiej. Proponuję zmienić sposób oceniania tych służb. Głównym elementem oceny powinno być poczucie bezpieczeństwa mieszkańców a nie ilość nałożonych mandatów.
~Ahoj 26-07-2008 12:08
Policja nic nie moze z robic z jednego powodu. Nic nie robi w tej sprawie. Pytanie do panow policjantwo. Posterunek jest przy Placu Piastowskim, nie mozna postawic zadnego wywiadowcy na tym placu, zeby tak dla przykladu zlapal kilku grafficiarzy? Pytanie dla wladz miasta: Nie mozna uzgodnic z policja i straza miejska takiego scenariusza? Pytanie dla wszystkich? Jak dlugo chcecie to tolerowac i nie dopuszczac w jeleniej zmian?
~Do SMC 26-07-2008 12:44
W Cieplicach jest Komisariat a nie Posterunek. Nawet nie wiesz na kogo pisałeś skarge !!! Skoro tak wiele robićie to sie pochwalcie !!! Bo narazie wiemy że skarge napisaliście, a po skardze to chyba efekt bedzie odwrotny..... nie ???
~zdziwiony kuracjusz 26-07-2008 13:00
Całe sztaby ludzi w straży miejskiej, komisariat policji 50m dalej,Towarzystwo Miłośników Cieplic,setki okolicznych mieszkańców i nikt niczego nie widzi,zdarzenia są ciągłe,działania prawie jawne,"kapturków" w Cieplicach pełno i nikt niczego nie dostrzegł dotychczas...zadziwiające!!!
~doradca 26-07-2008 13:01
Należy zacząć od zwykłego legitymowania tych w kapturkach
~xcxc 26-07-2008 13:48
Policja nic z tym nie robi!!!? A ja pytam jak ma to zrobić!! Jeden patrol na Cieplice, Sobieszów, Piechowice, Gm. Starą Kamienicę i wiele innch wioch pobocznych. Wystarczy że, starsza pani usłyszy hałas przemieszczającego sie jeża w Barcinku i po policji w centrum. Co oni maja zrobić, wnioskujcie o podwojenie patroli lub sami cos z tym zróbcie!
~Wilma 26-07-2008 13:53
"Na chuliganów nie mają bata ani policja, ani straż miejska ..." Czyżby? Gdyby zechcieli ruszyć ... ciała, to mieliby i bat, i inne "instrumenty". Potrafią tylko robić poważne i skupione miny, jakby co... Diabli mnie biorą, że z moich podatków są za to wynagradzani!
~Pytek 26-07-2008 14:51
1. Zastanawia mnie jedna istotna sprawa: Towarzystwo (raczej Towarzycho) Miłosników Cieplic tłumaczące się ze swojej" działalności" i internauta śłący wieloznaczne , nie mniejchyba i karalne pogróżki Guciowi za " wzięcie sprawy w swoje ręće"nadają z tego samego numeru internetowego ( JP. odsł.tpnet. pl). Co więcej - ppmiędzy obydwoma wypowiedziami istnieje luka czasowa zaledwie 40 minut... Jak zatem wyglądaja w swietle powyższego " interwencje?!!!TMC?!!! 4.Jak to jest z działalności profikatyczną i wywiadowczą tubylczej Policji - skoro taki preceder jakim jest owo "grafiti " trwa juz chyba 3 rok - dzieje się to tuż pod nosem Komisariatu w Cieplicowie, kapturowcy szaleją wieczorami, ze nie można wręćz przejśc spokojnie przez CENTRUM CIEPLIC - PL. PIAsTOWSKI i co? Ano DUŻE ZERO!!!!! Wróbelki( mniej od szpaków poinformowane) cwierkają, że tatus nie może podjąć działań bo ukarać musiałby synalka!!! Coś w tym chyba jest????!!! A przecież takie coś dzieje się z budkami teleionicznymi, wrzeskami do godziny 2- 3 w nocy itp zabawami rozwydrzonych młodzieniaszków? 4. A być może , że sierżant dyżurny ( pardon Inspektor) na vectrze znów prześłe kolejne pogróżki o kolegach, którzy wezmna sprawe w swoje ręce wzgl dochodzeniu Policji..jak to juz mam taka wypowiedź w archiwum .... i to własnie w poprzednim podobnym wystapieniu dziennikarzy i podobnej dyskusji internautów. 5. Ponadto , jak to słusznie zauważa internatua przeciez tam m.in. Galeria Korytarz z reprodukcjami zdjęć Karkonoszy) pracuje chyba 2- 3 kamery ( Kawiarnia, i Dom zdrojowy . I co ? Nic na nich nie widać???. A nie można nawet zainstalowac czasowo przenośnej kamery aby dobrac uie w końcu do KIESZENI TATUSIOWEJ, aby zapłacił za synalka. A potem nie ma watpliwosci, że tatuńcio paskiem wzgl innym kurturalnym ( bład celowy) wytłumaczy zasady współżycia spolecznego 5 Ponadto dlaczego Tatuś Miasta Obrębalski, dla którego przecież Cieplice Zdrój winny być wizytówką, a nie zakałą i antyurekllama miasta nie da paru złatych na owe kilka kamer zainstalowanych nawet czasowo w miejscach, gdzie sie gromadza i przebywaja CHULIGANI!!!!
~Cypis do Pytka 26-07-2008 16:50
Wymierzanie samosądów jest chyba bardziej karalne niż stosowanie pogróżek (o ile to rzeczywiście można nazwać pogrożkami), a nakłanianie do nich chyba również. Jeszcze dodam, że choć skończyłem tylko przedszkole, wiem, że po 1 jest 2, a nie 4. PS. Uprzedzę twoje "podejrzenia": jak świadczy mój IP, jestem kolejnym wcieleniem Gucia (których na dodatek na tej stronie internetowej jest bez liku).
~ja 26-07-2008 18:07
To jest niemodne, beznadziejne, oznacza jedynie niską inteligencję wykonawcy. Rozumiem osoby, które na już dawno nieużywanych murach malują piękne i to naprawdę piękne rysunki. Bo są tacy i za to ich podziwiam, bo to przecież też sztuka. Ale osoby, które na nowo odremontowanym budynku co 5 cm napiszą swoją ksywę są po prostu osobami, których chyba matka nie kocha, albo mają kompleksy i próbują zwrócić na siebie uwagę. Może niech lepiej pomalują sobie ściany we własnym pokoju i spraszają kumpli. Poczują się bardziej docenieni?
~Gucio do Pytka 26-07-2008 18:08
Nawet sobie Pańciu nie zdajesz sprawy jak wiele wcieleń ma telekomunikacja Polka S.A. pozdrawiam
~s. 26-07-2008 19:48
A może zrobić tak. Złapać jednego gnojka (nieletniego), ojcu lub matce w/w dowalić karę za brak nadzoru i albo go zatłuką, albo wychowają w poszanowaniu cudzej własności. Ewentualnie wywalą go z domu i delikwent nie będzie miał czasu bazgrać po ścianach.
~Pytek do Cypisk 26-07-2008 20:36
Istotnie popełniłem błąd pisząc zbyt wele. Dlatego postarałem się dla lepszego zrozumnienia ponumerować poszczególne tematy. Wybacz, ale istotnie pisałem o napędzaniu rozumu do głowinki przez d*****ę, ale byłby to jeden z wariantów zacieśnienia więzów rodzinnych, gdzyz czynnośc te miałby wykonać rodzic( celowo nie piszę o ojcu biologicznym, bo czasami mopga byc w tym zakresie watpliwosci), którego własnie zgodnie z prawem można obciązyc kosztami naprawy szkód. Byłaby wówczas alternatywa, że albo rodzic: 1) wytłumaczyłby własnoręcznie niestosowność takich gryzmołów, 2) jeszcze bardziej włazłby w kąt bojąc się reaakzji takiego DRYBLASA - WANDALA iSTOTNIE W PIERWSZYM PRZYPADKU BYŁBY TO SAMOSĄD, ALE ODPOWIADAŁBYMA NA PRAWACH PO0DŻEGACZA!! A takie coś zagrożone jest kara niższą... Ale skutki takowej działalnosci byłyby bardziej widoczne w czystych Cieplicach, które powoli zaczynaja urastać w Kraju do rangi konkurenta Psimia i Wąchocka, że wsponę jeszcze o Klaju
~tak 26-07-2008 21:43
popieram jak wyżej,z tym że cieplice to żulernia,więc jak nie ma szmalu to do łopaty lub innych robót tak np. przez miesiąc za darmoszkę po 10 godzin szybko się nauczą.
~do pytka 26-07-2008 22:22
to nie zadne pogrozki tylko ostrzezenie. mi to za przeproszeniem "zwisa"
~do ja 26-07-2008 22:24
u siebie w domu tez sie maluje :)
~mich 26-07-2008 22:39
Jezeli zlapanie tych wandali przekracza mozliwosci naszych "Strożów Prawa".to niestety nalezy ponosic koszty naprawy tych zdwastowanych obiektów.Przeciez nie mozna bezsilnie sie tylko przygladac efektom dewastacji tych wandali!Przeciez to wstyd dla naszego miasta.O ile naprawa elewacji jest bardziej kosztowna to oczyszczenie gablot na Placu Piastoskim oraz wielu znakow drogowych wymaga tylko szmaty i kilka butelek rozpuszczalnika!!!!!!!!!!!!!!
~edyta 27-07-2008 0:14
proponuje abyśmy sami mieszkańcy wymierryli kare tym zboczeńcom trzeba się skrzyknąć i zrobić z nimi porządek.A stowrzyszenie Cieplic dalej się kompromituje
~Iza 27-07-2008 1:19
Z którą to szmatą powinien wystąpić komendant - ostatecznie odpowiada za (nie)działanie swoich pracowników. Pomachałby chłop szmatą parę razy i od razu wzrosłaby umiejętność egzekwowania obowiązków od podwładnych. A "dreptaków" by przez ten czas nie ubyło na ulicach.
~antyNEO 27-07-2008 10:31
"Nawet sobie Pańciu nie zdajesz sprawy jak wiele wcieleń ma telekomunikacja Polka S.A. pozdrawiam" No masz racje ... "to nie zadne pogrozki tylko ostrzezenie. mi to za przeproszeniem "zwisa"" kolejny przykład "IP: *.adsl.tpnet.pl" tak zwanych DZIECI NEOSTRADY.. podobnie jak chuliganów tak i tych jest wszędzie pełno ... to jakaś plaga .. szarańcza .. a kysz!
~do pytek 27-07-2008 10:58
kolego nie widzisz, że połowa czytających i komentujących jelonkę, to dzieci i ludzie neo? :)
~do Pytka 27-07-2008 12:10
czlowieku jacy rodzice?! 3/4 z nich ma ukonczone 18 lat
~ 27-07-2008 13:37
sie znalezli ciagna internet na lewo tylko po to zeby nie zostac dzieckiem neo
~kostia 27-07-2008 15:03
A kto się odważy na napis na budynku policji na Placu Piastowskim? Wtedy nasza policja zdobyła by zaufanie...
~zmarnowane paliwo 27-07-2008 19:10
~Ciepliczanka 28-07-2008 8:36
Mieszkam 30 lat w Cieplicach , ale to co teraz się dzieje to zakrawa na kpinę. Policja nic sobie nie robi z wandali,ich krzyki i pijaństwo to normalka .Mieszkam blisko ulicy Radosnej i Zielonej ,tam prawie codziennie są krzyki ,pijaństwo i wandale a jeszcze nie widziałam tam Straży Miejskiej nie mówiąc o Policji. Może warto przejechać się po godzinie 22 ej i zobaczyć co się tam dzieje , zwłaszcza w piątki i soboty.To skandal,płacimy podatki i nikt nie może nam zapewnić spokoju po 22.Tak samo jest z tyłu Hurtowni GOLDA Tam zrobiono z tyłu dom swawoli ,są wrzaski ,muzyka gra że człowiek nie słyszy swoich myśli, przekleństwa ,Całe wieczory i nikt na to nie reaguje.
~ 28-07-2008 13:58
kf

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Stop marginalizacji średnich miast

Trudny dojazd do SP 3

Seniorzy na scenie

Będzie referendum w Jeleniej Górze?

Manewry: pościg, strzały, 30 rannych

Sonda

Dla piratów drogowych, jak w Estonii, zamiast mandatu godzinny postój. To dobry pomysł?

Oddanych
głosów
44
Tak
70%
Nie
25%
Nie wiem
5%