MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Piotr Paczóski: SLD zwolennikiem zjednoczenia na lewicy

Wiadomości: Jelenia Góra
Czwartek, 2 lipca 2015, 8:02
Aktualizacja: 8:47
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemo
Jeleniogórski Sojusz Lewicy Demokratycznej jest zwolennikiem trwających rozmów na szczeblu ogólnokrajowym ws. zjednoczenia lewicy przed wyborami parlamentarnymi. W ostatnim czasie kilka osób odeszło z partii, ale nie ma to związku z budowanym porozumieniem na czele z Barbarą Nowacką. O sytuacji w partii z szefem lokalnych struktur Piotrem Paczóskim rozmawiał Przemek Kaczłko.

Przemek Kaczałko: Ostatnio odeszło kilka osób z jeleniogórskiego SLD. Jak pan to skomentuje?
Piotr Paczóski: Czy to w przedsiębiorstwie, instytucji, partii politycznej, czy jakiejkolwiek organizacji - następuje fluktuacja i to jest zupełnie naturalne. Ludzie przychodzą, odchodzą, zmieniają się, lat im przybywa.

Czym te osoby argumentowały swoje odejście?
Myślę, że tutaj argumentacja nie jest na tyle istotna, najistotniejsze jest to, że rzeczywiście w SLD w ostatnim czasie – zwłaszcza w strukturach centralnych – daje się zauważyć dość poważny rozłam, rozmaitość koncepcji, ale jednocześnie brak jakiejś wizji nie tylko jeśli chodzi o SLD, ale również w odniesieniu do innych partii, które mienią się lewicowymi.

SLD w Jeleniej Górze jest zwolennikiem zjednoczenia na lewicy?
Tak, zdecydowanie! To jest slogan, ale w jedności siła.

Pod wodzą Leszka Millera, czy kogoś innego?
Gdybym powiedział, że nie ma to znaczenia, to byłoby to nieprawdziwe. Natomiast zawsze wychodzę z założenia, że jeśli mówi się, że nie ta osoba, to trzeba dać alternatywę. A kto jest alternatywą dla Leszka Millera? To jest nierozstrzygnięte.

Może Barbara Nowacka?
Barbara Nowacka nie jest członkiem Sojuszu Lewicy Demokratycznej. Gdyby była to struktura, kompilacja eklektyczna, składająca się z wielu partii i stowarzyszeń stojących po lewej stronie sceny politycznej, być może rzeczywiście Barbara Nowacka – ładna dziewczyna, mądra dziewczyna, elokwentna, młoda – być może tak, ale to wszystko jest do rozważenia.

Leszek Miller zapowiedział już, że nie będzie startował na kolejną kadencję przewodniczącego SLD. Jak państwo oceniają decyzję szefa Sojuszu?
To prawda, 30 maja odbyła się Rada Krajowa SLD i podczas tego posiedzenia Leszek Miller zapowiedział, że od jesieni nie będzie się ubiegał o ponowne prowadzenie jako przewodniczący Sojuszu Lewicy Demokratycznej. Chcę przypomnieć (a jest to ważne, bo wiele osób o tym zapomina), że SLD jest pierwszą i jedyną partią, która doprowadziła do tego, że wybory przewodniczącego partii odbywają się w sposób bezpośredni i powszechny. W poprzednich wyborach to Leszek Miller zdobył największe zaufanie naszych członków. Meandry ambicjonalne różnych osób z kierownictwa naszej partii doprowadzają do sytuacji takiej, jaką mamy w chwili obecnej.

Kto mógłby zastąpić Leszka Millera?
Nie chciałbym jednoznacznie mówić, kto mógłby go zastąpić, ale myślę, że powinna być to osoba młodsza, ale już z pewnym bagażem doświadczeń politycznych, samorządowych być może, parlamentarnych. Powinna być dynamiczna, a takich osób jest sporo u nas w partii nie tylko na szczeblu centralnym, ale również regionalnym.

Trwają już prace nad listami kandydatów do parlamentu?
Tak.
Na jaką pozycję mogą liczyć obecni posłowie SLD: Małgorzata Sekuła-Szmajdzińska i Ryszard Zbrzyzny?
Obecni posłowie z naszego okręgu deklarują wolę ubiegania się o ponowny wybór i myślę, że może on stać się realną szansą.

Sondaże nie rozpieszczają SLD, ale w naszym okręgu sojusz zawsze osiągał dobry wynik.
W ostatnich wyborach parlamentarnych (w 2011 r. - red.) jako jedyni zdobyliśmy dla SLD dwa mandaty w okręgu. W wyborach samorządowych wprowadziliśmy pięciu radnych do Rady Miejskiej – to też jest niewątpliwy sukces. Naturalnie można krytykować, ale proszę popatrzeć na tych, którzy startowali w wyborach samorządowych w Jeleniej Górze i w okolicy. Np. ugrupowanie Pawła Wilka – relatywnie dobry wynik osiągnął w wyborach prezydenckich - ale kto o nim pamięta dzisiaj?

Brata się teraz z Pawłem Kukizem.
Zobaczymy co z tego bratania wyniknie, oby to nie było jak Kain z Ablem (uśmiech). Natomiast nie wprowadzili ani jednej osoby do Rady Miejskiej, ani do Sejmiku, czy Rady Powiatu. Nie chcę wnikać w źródła dobrego wyniku PSL, bo interpretacje tego wyniku są ekstremalnie różne, natomiast nie wprowadzili nasi koledzy z PSL ani jednej osoby do Rady Miejskiej. Nawiązuję do tych sondaży – myślę, że w dużej mierze zależy to od tego, kto te sondaże przeprowadza, na jaką potrzebę i jaka koniunktura jest. Chcę zapewnić, że w Jeleniej Górze wynik naszych kandydatów do parlamentu będzie co najmniej przyzwoity.

Wracając do rezygnacji z członkostwa kilku osób z koła „Nowocześni dla Jeleniej Góry” - za nimi pójdą kolejne osoby? Koło przestało istnieć?
Nie, koło nie przestało istnieć. Odeszło parę osób (3 albo 4), ale przychodzą inni ludzie. Jak porównać partię do przedsiębiorstwa, to ludzie odchodzą na emeryturę, inni się nie nadają, a inni nie chcą pracować.

A może powodem ich rezygnacji był konflikt personalny?
Myślę, że trudno tu mówić o jednoznacznym konflikcie personalnym. Jestem człowiekiem, który przyszedł do Sojuszu Lewicy Demokratycznej nie dla określonych osób, tylko mówiąc górnolotnie – dla idei. Nie jest dla mnie ważne, czy w partii jest pani Kowalska, pan Krzyś, czy inna Dorota. Dla mnie istotne jest to, że jest to ugrupowanie polityczne, które ma określony kierunek. Jest to partia polityczna, która jest potrzebna w skali kraju, ale i lokalnie.

Dziękuję za rozmowę.
Dziękuję również.

Ogłoszenia

Czytaj również

O rozpadających się górach

Studium na początek

Jubileuszowy trening

Komentarze (23) Dodaj komentarz

~tata 2-07-2015 8:40
Panie Piotrze. Lewicy potrzebna jest młodzieżówka. Dzisiejsi wyborcy PiS jeszcze 4 lata temu mieli po 14 lat. Lewica zaczyna przypominać wiekowo partie wieku mocno dojrzałego i uniwersytety trzeciego wieku. Bez młodzieżówki nie ma przyszłości. Jaką średnią wieku mają Wasi politycy?
~ted 2-07-2015 9:40
Komuchy niech sie jednoczą i wyjezdzaja do Korei Północnej na korepetycje.
~soc-lib 2-07-2015 9:59
ted pisowsko-radyjkowy smieciu . W każdym kraju istnieje lewica !! Prekariusze ze spółdzielczej łączcie się dość wyzysku ,bo skończymy jak Grecja ,Hiszpania .Koniec z finansowaniem KRK, konkordat na śmietnik.
~ 2-07-2015 11:46
z młodej piersi się wyrwało i powędrowało dalej ...
~mleko 2-07-2015 12:11
Rozlane jak Miller podał łapke prez\esowi w sprawie jak się okazało bardzo dętej o sfałszowaniu wyboroów.Gdzie byliście wtedy uzurpatorzy i karierowicz e ,w tzw lewicy.?Dlaczego nie broniliście honoru zabitej swojej posłanki?Odsuneli się od was wszyscy ludzie lewicy.Kto został obejrzyjcie się na około.I do jasnej cholery dlaczego nie może być od nas kandydat do Sejmu a nie zrzutki z Warszawki.cO zrobili dla miasta?
~do mleko 2-07-2015 13:53
Tak zgadzam się powinni jeleniogórzanie głosować w wyborach parlamentarnych na osoby zamieszkałe w Jeleniej Górze i regionie.Lewica powinna iść do wyborów zjednoczona. Ma rację pan Piotr Paczóski mówiąc o tym w rozmowie z Przemkiem Kaczałko.
~lol 2-07-2015 14:00
Oby czerwone komuchy w następnej kadencji zobaczyli sejm, jak świnia niebo - to moje marzenie :)
~def 2-07-2015 14:01
Nowa twarz na lewej stronie a za nią stoi młode pokolenie. No i dobrze bo już się rzygać chciało od tych dziadków, co zawsze lepiej wiedzieli.
~ 2-07-2015 14:03
SLD ( został ci się jeno sznur )
TomaszZylewicz 2-07-2015 14:28
Cóż powiedzieć? Życzę aby opluwanie ludzi, którzy tak jak nasza koleżanka - Malwina robili lwią częśc pracy technicznej a porównuje się ich do pracowników przedsiębiorstwa, którym nie chce się pracować, aby taka postawa przyniosła organizacji same korzyści wizerunkowe. Tym bardziej cieszę się, że żadne z nas odchodzących, którzy byliśmy pytani, nie zajęło stanowiska w mediach nie przenosząc dyskusji wewnętrznych na poziom na który ową przeniesiono... Tyle komentarza do artykułu, bo ustosunkować się wypada, mimo wszystko.
~def 2-07-2015 14:30
Jak powiedział Gawkowski: Lewica w Polsce powinna być jedna. I dla starych, i dla młodych. I dla robotników, i dla gejów. I dla katolików, i dla ateistów. Taką lewicę chcemy budować. Dajcie nam kredyt zaufania, a jeśli nie chcecie, nie przeszkadzajcie.
~def 2-07-2015 14:31
odezwała się palikociarnia !
~td 2-07-2015 14:32
Gdzie ten człowiek pracuje czy też jest na etacie partyjnym ?
~a kto 2-07-2015 14:51
to Tomasz Zylewicz i o co chodzi?
TomaszZylewicz 2-07-2015 15:02
hehe kolega "def" odważnie bez imienia, nazwiska z anonima...choć się domyślam, stąd ten "kolega" w nazewnictwie ;-)
TomaszZylewicz 2-07-2015 15:08
hehe kolega "def" odważnie bez imienia, nazwiska z anonima...choć się domyślam, stąd ten "kolega" w nazewnictwie ;-)
~ 2-07-2015 15:51
hehe kolega "def" odważnie bez imienia, nazwiska z anonima...choć się domyślam, stąd ten "kolega" w nazewnictwie ;-)
~T.Ż 2-07-2015 17:39
Przepraszam, za powtórzenia komentarza, jakieś techniczne awarie - dodałem jedne i się potroił :-)
~MF 2-07-2015 18:17
Skoro już wywołano mnie do tablicy to powiem tak .... co do pracodawcy jak to się tutaj określa... to się zgadzam z jednym... jeśli jest nieudolny i sam działa na szkodę pracowników i firmy to się go wywala lub zmienia i tyle ...to nie pracownicy są winni nieudolności zarządzającego.Przedsiębiorca musi mieć wewnętrzna mądrość i przysłowiowe jaja aby by poprowadzić firmę i posiąść szacunek i zaufanie pracowników aby osiągnąć sukces ... a nie tylko robić dobry zewnętrzny wizerunek a w środku pełny rozkład i smród . Standardowo tutaj wszystko wrzucono do jednego worka, bo w ten sposób najłatwiej zobrazować pewne sytuacje i po prostu nagiąć wszelkie analizy pod swoje potrzeby, co finalnie przyczynia się do wywołania odpowiednich reakcji u nie do końca nieświadomych czytelników.
~MF 2-07-2015 18:22
Na koniec dodam iż życzę powodzenia w łączeniu ... nie trzeba by było tego robić gdyby lewica nie zapomniała o ludziach pracy ,którzy głosują na tych którzy o nich pamiętają i gdyby zamiast myśleć o swoich prywatnych sprawach i ambicjach skupiła się na działaniu dla dobra całości . A skoro jest tylko " ja " to niech będzie to " ja " wkrótce całkiem samotne " ja ".......................
~ 2-07-2015 22:25
Jak istnieje ta partia wyznawcow Stalina , tak los robotnikow zawsze byl im obcy. Kazda, jak dotad partia rzadzaca to mydlarze i lgarze. Ich docelowe dzialanie to prywatny interes i pakowanie kont bankowych. W tym kraju nigdy nie doczekamy sie normalnosci.
~* 3-07-2015 10:01
Zawsze lepiej łączyć niż dzielić. Zgadzam się, że ludzie przychodzą i odchodzą. To co robią zależy od nich samych, a argumentacja zawsze się znajdzie.
~karamba111 7-07-2015 12:57
Myślałem że nigdy się nie doczekam takich czasów... SLD poza sejmem, sld poza radą miasta w następnej kadencji......jest pięknie......

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Genius loci – Salon Biznesu i Kultury

Jeleniogórzanka z szansą na tytuł Miss Polski

Niebezpieczne wyzwania

Jezioro Łabędzie z owacjami na stojąco!  

Wypadek przy baniakach  

Sonda

Miejscowości turystyczne bez zakazu handlu w niedziele?

Oddanych
głosów
180
Tak
60%
Nie
36%
Nie wiem
4%