MenuZamknijRaport
Koronawirus

WIADOMOŚCI

SPORT

Wtorek, 14 lipca
im. Kamila, Marcelina

Pieniądze z budżetu obywatelskiego rozdzielone!

Wiadomości: Jelenia Góra
Środa, 29 października 2014, 7:40
Aktualizacja: Czwartek, 30 października 2014, 17:06
Autor: Angela
Tędy pobiegnie wkrótce piękna promenada.
Fot. Stowarzyszenie Promenada Bobru
Jeleniogórska Promenada Bobru (928 głosów) , ścieżka pieszo – rowerowa wzdłuż ul. Ogińskiego (914 głosów), zagospodarowanie podwórka u zbiegu ulic Drzymały, Świętojańskiej i Złotniczej (795 głosów), modernizacja i rozbudowa ciągu pieszo – jezdnego przy Szkole Podstawowej nr 8 (782 głosy) i siłownia w Parku Norweskim (782 głosy) – to pięć z 111 wniosków wybranych przez jeleniogórzan do przyszłorocznego budżetu obywatelskiego, na który zaplanowano 1,5 mln zł.

Projekt, który zdobył najwięcej głosów zgłosiło Stowarzyszenie Promenada Bobru, liczące około 20 działaczy i ponad 200 pasjonatów. – Chodzi o wykonanie traktu spacerowego wzdłuż prawego nadbrzeża Bobru, na odcinku od ul. Wiejskiej 1 do mostu przy ul. Lwóweckiej. Szacowany koszt przedsięwzięcia to około 430 tys. zł – wyjaśnia Eugeniusz Sosnowicz, jeden z pomysłodawców stworzenia 7-kilometrowej trasy turystycznej wzdłuż rzeki Bóbr z licznymi atrakcjami turystycznymi.

Budowę ścieżki rowerowo – pieszej wzdłuż ulicy Ogińskiego, która ma włączyć Zabobrze w system istniejących dróg rowerowych zgłosiła Jeleniogórska Spółdzielnia Mieszkaniowa, a koszt 1200-metrowej ścieżki z nawierzchni bitumicznej to około 600 tys. zł.

Tu mieszkam – tu odpoczywam czyli zagospodarowanie podwórka u zbiegu ulic Drzymały, Świętojańskiej i Złotniczej w Jeleniej Górze to pomysł osób prywatnych. Zakłada on budowę drogi, miejsc postojowych, meliorację terenu, budowę placu zabaw z siłownią, ogrodzeniem i oświetleniem. Koszt szacunkowy to 220 tys. zł.

Projekt modernizacji oraz rozbudowy ciągu pieszo – jezdnego w obrębie Szkoły Podstawowej nr 8 w Jeleniej Górze złożył Mariusz Synówka. Wnioskodawca proponuje, by na terenie byłego ogródka szkolnego wymienić nawierzchnię na kostkę brukową, zrobić nowy wjazd na teren szkoły oraz wybudować nowy trakt i połączyć go z już istniejącym. Do tego mają powstać miejsca postojowe dla aut rodziców dowożących dzieci.

- Po połączeniu nowego ciągu z placem, który obecnie służy do wysadzania dzieci, szkoła będzie miała odpowiednią infrastrukturę komunikacyjną, na której będzie można wytyczyć kierunki jazdy i wprowadzić nową organizację ruchu – wyjaśnia M. Synówka. – Chcemy, by powstało tam kilka miejsc czasowego zatrzymania pojazdów dla osób dowożących dzieci do placówki. - Rodzice lub opiekunowie będą mogli bezpiecznie (i nie stwarzając zagrożenia dla innych) wysadzić dzieci z pojazdu i doprowadzić je na zajęcia. W ramach tego zadania chcemy również, by wymieniona została część 45-letniej nawierzchni przed wejściem do budynku szkolnego, bo obecnie zagraża ona zdrowiu dzieci. Uporządkowanie (rozgraniczenie) ruchu pojazdów i pieszych poprzez wyznaczenie stref dla nich przeznaczonych zwiększy bezpieczeństwo uczniów – dodaje M. Synówka.

Zakwalifikował się również projekt Rady Jednostki Pomocniczej Miasta Jeleniej Góry „Uzdrowisko Cieplice”. Oszacowała ona koszt swojego zadania na 30 tys. zł. Według wniosku, w parku ma stanąć pięć urządzeń do ćwiczeń: twistera, wyciskacza, wahadła, nart bigówek i biegacza.

W tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego 2014/2015 zagłosowało 9145 osób, w tym 349 uczniów i studentów. Nieważnych głosów oddano 275, więc ostatecznie ważnych głosów zostało 8870. Głosować mieszkańcy mogli elektronicznie (8103 głosów), jak i metodą tradycyjną w Urzędzie Miejskim (z holu głównego Ratusza wyjęto 115 kart, a z centrum obsługi klienta 33 karty) oraz w filiach Książnicy Karkonoskiej (łącznie ankiety wypełniło 1042 osoby).

- Cieszę się z aktywności mieszkańców, zarówno tych, którzy złożyli projekty, jak i tych głosujących, bo to świadczy o tym, że zależy im na Jeleniej Górze – mówi Marcin Zawiła, prezydent Jeleniej Góry. – Projekty, które wygrały, to dobre pomysły i na pewno zostaną zrealizowane z budżetu obywatelskiego. Natomiast część z pozostałych zadań zgłoszonych do budżetu obywatelskiego postaramy się realizować w ramach zadań bieżących – oczywiście w miarę możliwości. Mam nadzieję, że w przyszłym roku ta aktywność jeleniogórzan będzie jeszcze większa, a czy większy będzie budżet obywatelski? Zastanowimy się nad tym. Póki co jest on procentowo na poziomie Poznania – dodał Marcin Zawiła.

Początkowo do budżetu obywatelskiego 2015, na który władze miasta przeznaczyły łącznie 1,5 mln zł, zgłoszono 145 wniosków, z czego 23 zostały odrzucone z przyczyn formalnych.

Filmik Telewizji StrimeoTV:

Ogłoszenia

Czytaj również

Spotkanie z prezydentem Andrzejem Dudą

W Podgórzynie za wodę jak za złoto!

Szansa na remont "zameczku"

Komentarze (99) Dodaj komentarz

~cerber 29-10-2014 7:57
Spacer nad Bobrem w oparach pięknych zapachów z oczyszczalni ścieków bezcenne.
~zenek111 29-10-2014 8:09
nastepnym razem zglosze organizacje ogrodka, remont tarasu i podjazdu oraz przciecie drzew w sadzie na prywatnej posesji. Sorry ale za remont podworek to lekkakpina. Powninen byc warunek ze inwestycje z budzetu obywatelskiego slluza KAZDEMU!
~hmmm 29-10-2014 8:17
Czy koło tego planowanego podwórka nie mieszka zastępczyni prezydenta ? :)) Jaki to szczęśliwy zbieg okoliczności.
~do 08:17 29-10-2014 8:22
hmmm no piękny jesteś umysł :) :0 :) :)
~ 29-10-2014 8:23
ten remont dojazdu do szkoły, to też raczej z innej puli powinien być; wg mnie pieniądze z budżetu powinny pójść na coś, co będzie służyć ogółowi (każdy będzie mógł z tego skorzystać), a niewybrana grupka ludzi..... ehhhh
~Yrezi Rewor 29-10-2014 8:46
Przyjemna wizja... Rowerem brzegiem Bobru, podoba mi sie bardzo!
~Kalina67 29-10-2014 8:47
Zagospodarowanie podwórka wygląda na manipulację - ileż osób tam mieszka zainteresowanych, które mogłyby głosować? raczej niewiele, a reszty to nie obchodzi i tyle, a tu tyle głosów??????? co najmniej dziwne! Poza tym również uważam,że należy wybierać coś, co służy ogółowi mieszkańców, a nie wybranej grupce ludzi na konkretnym podwórku..... Promenada Bobru - OK, większość skorzysta, podwórko - nie!
~zenek111 29-10-2014 8:48
nastepnym razem zglosze organizacje ogrodka, remont tarasu i podjazdu oraz przciecie drzew w sadzie na prywatnej posesji. Sorry ale za remont podworek to lekkakpina. Powninen byc warunek ze inwestycje z budzetu obywatelskiego slluza KAZDEMU!
~rodzice 29-10-2014 8:57
rodzice dzieci niepełnosprawnych dziękują wszystkim którzy zagłosowali na projekt dojazdu do szkoły nr 8 tzn że wszyscy zrozumieli potrzebę pomocy dla rodziców i dzieci codzienny tłok przy szkole to prawdziwa udręka
~... 29-10-2014 9:07
Malkontenci - trzeba było głosować na inny, bardziej według was potrzebny pomysł, a nie teraz krytykować! @8:17 mieszka zupełnie gdzie indziej.
~? 29-10-2014 9:16
Popieram wnioski,tylko czegoś nie rozumiem ?-koszt 1200-metrowej ścieżki z nawierzchni bitumicznej to około 600 tys. zł., zagospodarowanie podwórka u zbiegu ulic Drzymały, Świętojańskiej i Złotniczej -budowa drogi, miejsc postojowych, meliorację terenu, budowę placu zabaw z siłownią, ogrodzeniem i oświetleniem to 220 tys. zł.,a natomiast k o s z t drogi do osiedla Urocza II tymczasowej-bagatela 900 tyś.zł.(poczytaj fakty w Jelonka). Czyżby ta droga -dojazd do Urocza II była robiona z dodatkiem złoconych kamieni,przecież to tylko krótki odcinek drogi tymczasowej. 200tyś. to za dużo.Nie rozumiem kosztów drogi tymczasowej.Co do wniosków-promenada super sprawa.
~do 9:07 29-10-2014 9:20
i tu się zdziwisz... właśnie w tej!
~ad 29-10-2014 9:29
miasto pod rządami p.Obrębalskiego-Zawiły utopiło ponad 15mln złotych w termach ,po prostu wywalili ponad stan,a mieszkańcom wciska się jakiś kit-budżet obywatelski i proponuje czy chcą mieć drogę czy dojazd do szkoły,...........jak trzeba mieć wyprany umysł ta PO papką by chwytać się na tak bęzczelną manipulację-15mln zł utopionych to 10 budżetów obywatelskich
~Rzzaob1121111255443221 29-10-2014 9:36
Gratulacje dla zwycięzców. Mam nadzieję, że inne projekty też będą brane pod uwagę w przyszłej Radzie Miasta.
~farba 29-10-2014 9:38
Powiem tak inicjatywa budżetu bardzo dobra, każdy mieszkaniec mial prawo zabrać głos w tej kwestii. Dla mnie nieporozumieniem jest zgloszenie wniosków przez szkoly, stowarzyszenia, instytucje publiczne, które mogą pozyskać srodki z zewnętrznych źródeł. Szkoda ze nie dostał się żaden projekt zgłoszony przez lokalną społeczność , który dotyczył m.in. poprawy nawierzchni bądź placu zabaw dla dzieciaków. Z góry takie wnioski były skazane na porażkę, bo skąd Ci mieszkańcy mogą wziąć na to pieniądze???szkoda wielka szkoda :(
~rattlehead 29-10-2014 9:48
A co z rockowym orlikiem ?
~Rico 29-10-2014 9:49
A może by tak postawić na dzieci i wybudować im w mieście (przynajmniej 1 - 2 w centrum i na Zabobrzu , oraz 1 w Cieplicach ) ogródki jordanowskie z prawdziwego zdarzenia jak widuje się często na Zachodzie ,gdzie na jednym placu jest ok. kilkadziesiąt przyrządów do zabaw i treningów dla małych dzieci,gdzie nawet jak jest zimno to place aż ''huczą'' od rozbawionych pociech,które biegają nawet jak jest b.zimno w trykotowych koszulkach.I wstęp ma być darmowy jak na tamtejszych parkach zabaw.Promenada jest tez potrzebna ale najpierw.......
~ 29-10-2014 10:10
Niepojęte !!! Żaden projekt z SP 11 nie przeszedł !!! Przecież tam tyle luda i wpływowi rodzice???
~dj 29-10-2014 10:10
brawo super pomysł z tą drogą rowerową,oby powstało ich jak najwięcej żeby można było śmigać nie tylko po mieście ale do karpacza czy szklarskiej.
~no 29-10-2014 10:37
Lipa bieda dajcie bezrobotnym my wiemy co z tym zrobić
~Jürgen 29-10-2014 11:07
Teraz tylko solidna firma z Niemiec jako wykonawca i po sprawie.
~ 29-10-2014 11:11
Patrzcie ile rzeczy można zrobić za 1,5 mln zł. Pan zawiła ledwie dał radę zbudować jedną fontannę za podobną kwotę.
~xyz 29-10-2014 12:30
szkoda, ze projekt sp 15 odnosnie komputerow nie przeszedł... maki maja 20 lat a miasto ma w nosie, ze ani podstawówka ani gimnazjum nie ma jak realizowac lekcji informatyki
~... 29-10-2014 12:36
Do 11:11; faktycznie, masz racje. Na dodatek są to przedsięwzięcia ważne, potrzebne w codziennym życiu. Co do podwórka: to mieszka tam mnóstwo ludzi, jest ono wnętrzem trójkąta wyznaczonego z ulic: Świętojańskiej,Drzymały i Złotniczej. Zgłosili zagłosowali i mają. I świetnie. Zamiast marudzić na forach, należy ruszyć tyłek sprzed komputera i działać. Rządzący rządzą jak chcą, bo się nikogo nie boją. Nikt im w tym rządzeniu nie przeszkadza. Gratulacje dla wygranych, pilnujcie wykonania! A my wszyscy powinniśmy dążyć do powiększenia budżetu obywatelskiego. Pozdrawiam
~Meg 29-10-2014 13:05
do grudnia mieszkam na ul. Złotniczej ale swój głos oddałam na projekt "Tu mieszam..." bo wiem, że takie podwórko jest tam potrzebne, gdzie mają sie bawic dzieci, bo nawet na stadionie już nie mogą
~zez 29-10-2014 13:22
Trzeba było tak jak dyrektorka SP 8 brać od rodziców dane z peselem i w ich imieniu głosować to by coś przeszło. Tak głośno o tym było a i tak projekt Sp 8 przeszedł- żenada....
~ 29-10-2014 13:39
Cóż za wysyp inicjatyw przed wyborami. Moze jeszcze przywróci ktoś województwo?
~ 29-10-2014 13:42
220 tys. na remont czyjegoś zamkniętego podwórka? Za te pieniądze można by było zrealizować kilka innych projektów, z których skorzystaliby wszyscy mieszkańcy a nie tylko wybrana grupka. Takich podwórek w JG są dziesiątki. Dla czego jedno ma być uprzywilejowane i zgarniać aż 220 tys. z budżetu a innych podwórek nie będą w ogóle rewitalizować bo nie znalazły się w wybranej piątce projektów? Ten budżet obywatelski to jeden wielki niewypał. Wszyscy płacimy podatki i powinniśmy wszyscy korzystać z budżetu. Jak ktoś wcześniej napisał, pachnie to jakąś manipulacją w głosowaniu bo coś nie chce się wierzyć, że aż 795 osób tam mieszka lub korzysta z tego podwórka.
~ 29-10-2014 14:44
Kolejny niewypał to ta ścieżka rowerowa wzdłuż ulicy Ogińskiego. Przecież obecnie tam już istnieje asfaltowa ścieżka pieszo-rowerowa. Jakby zrobili ścieżkę od garbatego mostka do Jubilata to rozumiem bo by przynajmniej było połączenie tej nowej Promenady Bobru ze ścieżkami rowerowymi prowadzącymi z Zabobrza do obwodnicy. Ale oni przecież będą robić odcinek od Jubilata w stronę szpitala. Tam przecież są szerokie chodniki o małym ruchu pieszym gdzie od paru lat wyznaczono również ścieżkę dla rowerów i spokojnie mogłoby zostać tak jak jest. Chyba są pilniejsze potrzeby miasta a tak 600 tys. się zmarnuje. Dla czego w naszym kraju wszystko musi być robione bez logiki!
~xcz 29-10-2014 14:51
Podzielam zdziwienie liczbą głosów oddanych na "podwórko". To jest zaprzeczenie budżetu obywatelskiego, tak samo jak wszystkie projekty typu naprawa nawierzchni, remont szkolnych toalet itd. - to wszystko to są konkretne obowiązki konkretnych urzędów. :/
~ad 29-10-2014 15:14
czy naprawdę ktoś wierzy że podwórko zdobyło tyle głosów,ciekawe gdzie stoi serwer który zbierał głosy,albo kto z miasta mieszka w tych blokach
~123 29-10-2014 15:44
Nie wiem czy tak można jak w SP8, że od uczniów zbierano upoważnienia co do dysponowania Peselem rodziców i wszystkich pociotków. Że też dyrekcja się nie boi ani Ci wszyscy co dali swoje dane a co na to ustawa o ochronie danych osobowych.
~ad 29-10-2014 15:58
sp 8 woźna dostaje plik kartek z peselami,i wklepuje do komputera głosy, jak z kultowym Misiu.....o co pani tu robi ....jak to co budżet obywatelski
~ 29-10-2014 16:07
Nawet jeśli nie było przekrętu w tym głosowaniu to i tak sama idea tego budżetu obywatelskiego jest ułomna. W głosowaniu powinny brać udział wyłącznie projekty, z których będą mogli korzystać wszyscy mieszkańcy. To powinien być podstawowy warunek zaakceptowania projektu. A co jeśli jakaś najliczniejsza, zamknięta grupa społeczna co roku będzie zgłaszać projekt na 1,5mln i co roku będzie zgarniać cały budżet bo jest najliczniejsza? Jeśli byłoby to ponad 51% mieszkańców miasta to jeszcze można się zgodzić, że jest to wola większości. O jakiej jednak woli większości można mówić jak to jest tylko 795 głosów na 8870 oddanych głosów. Przecież to jest zaledwie niecałe 9% głosów. Pozostałe 91% głosujących przecież nie chciało wybrać tego projektu bo ma swoje podwórka a nie dostaną ani złotówki!
~Marcin_abc 29-10-2014 16:25
Eeee tam. Ja też uważam, że powinny być projekty dla wszystkich, a nie "prywatne", ale myślę, że Jelenia Góra dopiero uczy się zarządzać budżetem obywatelskim :), zresztą - rozumiem, że plac i atrakcje przy Drzymały będą ogólnodostępne - w sensie - niezamykane :) Są projekty które służyłyby wielu osobom, a dostały bardzo mało głosów. Trudno. Wszystkim się nie dogodzi i lepiej zrobić coś małego niż nie zrobić nic.
~ 29-10-2014 16:28
cd. Jak już to projekty powinny być wybierane na zasadzie "uszczęśliwienia jak największej liczby głosujących". Czyli dla każdego projektu z osobna dzielimy koszty realizacji projektu przez liczbę oddanych głosów a następnie sortujemy projekty według najtańszych w przeliczeniu na oddany głos. Potem wystarczy już tylko wybrać tyle kolejnych projektów z tej posortowanej listy aż wykorzystamy całe 1,5 mln. budżetu. Założę się, że za te 220 tys. można by było zrealizować kilka tańszych projektów, na które sumarycznie głosowało więcej niż te 795 osób.
~Marcin_abc 29-10-2014 16:30
Aha - to samo dotyczy szkoły - pewnie, że można powiedzieć, że powinna sobie to realizować z własnych środków, aleee... jak zaczniemy oprotestowywać takie pomysły to cały sens budżetu obywatelskiego pryśnie. Myślę, że małymi kroczkami da się dużo zrobić.
~MuchaLeniwiec 29-10-2014 16:35
Rockowy Orlik zajął 14 miejsce (na 111 projektów) i niestety nie przeszedł. Od początku bałem się tego, że mieszkańcy skoncentrują się nad sprawami przyziemnymi i projekty dotyczące kultury nie mają szans (w najlepszej 30 tylko Rockowy Orlik to projekt związany z kulturą, jest to jakiś sukces ale szkoda, że się nie udało). Trudno zresztą winić kogokolwiek, że nie głosuje na Orlika skoro do wyboru ma chodnik czy trawnik pod własnym blokiem. Wielkie dzięki za wszystkie głosy (prawie pół tysiąca głosów!) Ogromne podziękowania dla wszystkich za pomoc i mega wsparcie przy promocji Rockowego Orlika. Było blisko - może kiedyś się uda.
~ 29-10-2014 16:40
cd. Zasadę wyboru projektu zwykłą większością głosów to można stosować jak jest co najwyżej kilka projektów do wyboru. Jak jest grubo ponad 100 inicjatyw to taki wybór nie ma najmniejszego sensu bo jest nieekonomiczny. Gdy brakuje pieniędzy w budżecie to powinniśmy myśleć przede wszystkim o ekonomii.
~MuchaLeniwiec 29-10-2014 16:57
Rockowy Orlik zajął 14 miejsce (na 111 projektów) i niestety nie przeszedł. Od początku bałem się tego, że mieszkańcy skoncentrują się nad sprawami przyziemnymi i projekty dotyczące kultury nie mają szans (w najlepszej 30 tylko Rockowy Orlik to projekt związany z kulturą, jest to jakiś sukces ale szkoda, że się nie udało). Trudno zresztą winić kogokolwiek, że nie głosuje na Orlika skoro do wyboru ma chodnik czy trawnik pod własnym blokiem. Wielkie dzięki za wszystkie głosy (prawie pół tysiąca głosów!) Ogromne podziękowania dla wszystkich za pomoc i mega wsparcie przy promocji Rockowego Orlika. Było blisko - może kiedyś się uda.
~ 29-10-2014 16:59
do MuchaLeniwiec: No widzisz jaki jest bezsens tego głosowania. Wasz projekt potrzebował tylko 32 tys. a głosowało aż 455 osób. Jak to się ma do tych 795 osób które wybrało projekt za 220 tys.? Jakby wybrać Wasz projekt plus projekt nr 92 (~50tys.) i projekt nr 26 (45 tys.) to w sumie wydane by było tylko 127 tys. a w sumie głosowały na te projekty aż 1403 osoby! W tym kraju zawsze wszystko musi być robione bez sensu i bez logiki.
~Ala 29-10-2014 17:00
Taka będzie promenada jak w Cieplicach nad Kamienną.Ha ha ha ha ha ha
~vefr 29-10-2014 18:31
Odbyło się głosowanie na 110 projektów i wyniki są znane.Śmieszne są wypowiedzi ludzi,którym nie podobają się wyniki ale tak już jest w Polsce po każdym głosowaniu,że nie ci wygrali.Każdy mógł zgłosić projekt na przykład budowy toru Formuły 1 i wygrać.Budżet obywatelski to dobry pomysł ale problem w tym żeby władze miasta potrafiły z niego korzystać.Potrzebna jest promenada,ścieżka rowerowa,nowa nawierzchnia czy też podwórko.Wszystko jest potrzebne bo jak tak szczegółowo popatrzeć na nasze miasto to potrzeby są ogromne.Sprząta się na bieżąco Plac Ratuszowy i ul.1-go Maja a inne ulice sprząta się tylko sporadycznie a dlaczego nie zatrudnić ludzi do stałego sprzątania wszystkich ulic? Dużo jeszcze potrzeba zrobić w JG,dużo kilkadziesiąt budżetów obywatelskich zabraknie.
~Furutaka 29-10-2014 19:18
Zagospodarowanie podwórka u zbiegu ulic Drzymały, Świętojańskiej i Złotniczej (795 głosów) - jawna kipna w biały dzień. Z natury kazdy głosuje na swój obszar. Ciekawe kto zagłosował, ( czy też w ogóle ktoś głosował ) na ten fe fakto prywatny projekt. A może rzeczywiśćie koleż u UM tam mieszka i sobie załatwił. Może jakaś mądra osoba zwróci na to uwagę do Prokuratury. Przecież chodzi tu o pieniadze publiczne, czyli nasze .. ale jak zwykle prywata i kolesiostwo
~do vefr 29-10-2014 19:31
To nie wyniki głosowania się nie podobają ale zasady wyboru projektów. Widocznie, tak jak nasi włodarze, masz problem z ich prawidłową interpretacją. Pytam się co to za sprawiedliwość jak głos 9% grupki wyborców za przyjęciem danego projektu jest ważniejszy niż głos 91% grupy, która nie chciała tego projektu? d...lne i bezsensowne zasady wyboru zostały przyjęte a władze powinny się na przyszłość zastanowić trzy razy zanim ustalą jakiś nowy konkurs. Wyniki tego głosowania odzwierciedlają jedynie rozkład potrzeb obywateli. Wiadomo, że wszystkich potrzeb się nie spełni ale te wyniki to powinien być dopiero wstęp do rozmów i wypracowania takiego kompromisu, który zadowoli jak największą ilość obywateli.
~blee 29-10-2014 19:49
to co na 1 podwórku oświetlenie parkingi plac zabaw siłownia a ulice dalej dziury po kolana ze trzeba być ciągle czujnym by nogi nie złamać ,no niezłe szambo z tymi funduszami i sprawiedliwością!!!!!!!!!!!
~Złotko 29-10-2014 19:58
Tak się składa,że mieszkam na Złotniczej przy tym podwórku,które jest otoczone dokładnie przez 20 kamienic.W każdej kamienicy mieszka delikatnie licząc 30-40 osób co daje liczbę 600-800 mieszkańców.Projekt zagospodarowania tego podwórka nie jest więc takim prywatnym jakby się wydawało.Mogę dodać,że miasto już dawno miało zrobić porządek z tym podwórkiem lecz zawsze było coś ważniejszego i tak od kilkudziesięciu lat.795 głosów oddanych na ten projekt to liczba niezbyt duża bo wiem,że głosowali mieszkańcy z ulic Drzymały,Złotniczej,Świętojańskiej i Flisaków a mieszka tutaj w około 50 kamienicach 1500 ludzi.Inne projekty nie są "prywatne"? Nie mam roweru a po promenadzie nie będę spacerować i.t.d Nic nie robić bo wszystkie projekty są prywatne ?
~ 29-10-2014 20:09
Kto w ogóle wymyślił takie zasady głosowania, że wystarczy tylko podanie numeru PESEL oraz imienia i nazwiska! Przecież w Jeleniej Górze są dziesiątki instytucji, których pracownicy mają dostęp do takich danych i mogli oddawać fałszywe głosy. Energetyka, gazownia, wodociągi, telekomy, sprzedawcy telewizji kablowej i satelitarnej, banki, agenci ubezpieczeniowi, urzędnicy magistratu, urzędu skarbowego itp. instytucji, z którymi mamy podpisane umowy. Pewnie jakby policzyć uzbierałoby się kilkaset osób, które mają dostęp do takich danych. Zbyt łatwo było zafałszować te głosowanie co było do przewidzenia już na samym początku. Ciekawe czy można było zagłosować za pośrednictwem sieci Tor? Wtedy fałszerz jest praktycznie nie do namierzenia.
~Ewka 29-10-2014 20:42
Ot polska specjalność - kiedy coś Polaków zadowoli ?! Nic nie robić , źle - jak coś zacznie się dziać też źle. Ludzie przestańcie narzekać - takie projekty jakie potrzeby. I jeszcze do 20:09 dlaczego Pan/i wszystkich podejrzewa ? Mieszkańcy głosowali na te projekty, które uznali za najbardziej im potrzebne. Ja sama głosowałam na rondo w Goduszynie i co mam teraz z wszystkich zrobić oszustów bo projekt nie przeszedł? I na koniec wielka szkoda, że ogólnie odzew mieszkańców był tak mały Jelenia Góra to przecież około 80 tyś. mieszkańców a głosowało zaledwie niecałe 9 tyś osób.
~babel 29-10-2014 20:56
Faktycznie ilosc glosow na podworko przy drzymaly pachnie niezlym przekretem; no coz jak mieszka tam pani wiceprezydent to jest wszystko mozliwe
~` 29-10-2014 21:17
Grabie grabią tylko do siebie a nożyczki sobie rączek nie odetną. A że Polak Polakowi wilkiem to miałeś chamie złoty róg.
~ 29-10-2014 21:17
Przestańcie biadolić tylko zasugerujcie zmiany w regulaminie: budzet obywatelski to niechże każdy obywatel dołozy swoją cegiełkę.
~Szanowni Państwo 29-10-2014 21:17
czepiliście się tego podworka jak rzep psiego ogona. A bezsensowność wypowiedzi osoby z 20:09, aż boli.Ludzie którzy tam mieszkają bardzo sie cieszą. I bardzo dobrze. A ci co marudza, niech się biora do roboty. Niech wymyslaja, działaja i głosują. W przyszłym roku. jest dobrze a będzie jeszcze lepiej. Pozdrawiam
~do Szanowni Państwo 29-10-2014 21:40
Jaki brak sensu widzisz w mojej wypowiedzi? Ja tylko przedstawiam fakty.Nawet dziecko w podstawówce zauważy jak niedoskonały i podatny na manipulacje był to sposób głosowania. Dla czego mam się cieszyć, że coś zrobione zostało byle jak? A sposób wyłonienia zwycięskich projektów to już zupełnie totalny d...lizm. Uszczęśliwić grupkę osób z jednego podwórka a olać kilka tysięcy pozostałych wyborców których projekty wszystkie razem wzięte kosztowałyby tyle samo. Gdzie tu jest sprawiedliwość? To jest budżet wszystkich mieszkańców JG a efekt tego konkursu jest taki, że wystarczyły głosy niecałego 1% mieszkańców aby na jednym podwórku zrobić "fontanny z wodotryskami" a podwórka pozostałych 99% mieszkańców nie dostaną ani złotówki. Jak się mam cieszyć z takiego d...lizmu? Gdzie tu jest demokracja?
~do Szanowni Państwo 29-10-2014 21:55
cd. Najłatwiej wydaje się cudze pieniądze i w dodatku na cudze cele bo nie trzeba się zbytnio zastanawiać aby zrobić to rozsądnie. Do ludzi nie dociera, że budżet obywatelski to nie są cudze pieniądze tylko nasze, mieszkańców miasta. Nie upieram się aby pieniądze trafiły na na realizację projektów, na które głosowałem. Nie wygrały, to trudno. Żyjemy w demokratycznym kraju (podobno) więc muszę zgodzić się z wolą większości. Tylko, że mamy tu mały problem bo przy takiej liczebności projektów to wyniki głosowania nie oddają woli większości a jedynie wynik konkurowania ze sobą pewnych lokalnych mniejszości.
~Do 20.09 29-10-2014 21:58
Ty to jednak trochę ograniczony jesteś, właśnie na tym polega budżet obywatelski, że to nie władze decydują co jest wazne tylko obywatele, najpierw skłądają pomysły a potem głosują, i projekty, które wygrał musiały się mocno napracować i to jest właśne piękne, kto się bardziej przyłożył i więcej popracował to ten projekt wygrał. Ja np. głosowałem na szkołę nr 8 i bardzo się cieszę, że ten projekt przeszedł. i Bardzo doceniam jak wielu nauczycieli ze szkołu zachęcało rodziców uczniów do głosowania na ten projekt i właśnie ta ciężka praca zaowocowała, to jest właśnie obywatelskość i to jest sprawiedliwe. A ty gościu tylko narzekać potrafisz, system był jak najbardziej sprawiedliwy
~do 21:58 29-10-2014 22:25
Jeśli ktoś tu jest ograniczony to chyba tylko ty skoro nie pojmujesz istoty tego problemu. Już wcześniej napisałem jak można wybrać projekty aby zadowolić największą liczbę mieszkańców i zmieścić się w budżecie 1,5mln. Przeczytaj sobie mój wpis z godz. 16:28. To zwykła matematyka. Żeby nie być gołosłownym to we wpisie z godz. 16:59 podałem przykład trzech projektów, które łącznie zdobyły 1403 głosy a wymagają budżetu 127tys. Dla czego zatem wygrał projekt, który zdobył tylko 795 głosów i kosztuje obywateli aż 220 tys.? To ma być sprawiedliwy system? Ja tu żadnej sprawiedliwości nie widzę. To może niech mieszkańcy ul. Noskowskiego zmówią się i co roku tworzą jakiś swój projekt za 1,5 mln. Przy takich zasadach konkursu i liczebności mieszkańców tej ulicy to mają zwycięstwo w kieszeni.
~gndr 29-10-2014 22:31
Ja sie pytam gdzie jest skatepark w tym miescie nic dalej nie ma wszystko sie niszczy tragedia jak najszybciej sie wyprowadzam z tego miasta,bo to inwestuja w jakies gowna,ktore juz sa niech miasto jeszcze rozdzieli budzet na budowe biedronek bedziemy zadowoleni ;)
~znawca 29-10-2014 22:58
Gdy chciałem zagłosować swoim PESELEm to pokazało że głos już został oddany pomimo że ja nie głosowałem :-) rozumiem że wygrały te projekty które musiały wygrać - rączka rączkę myje jak to mówią, cała POlska.
~do gndr 29-10-2014 23:02
No właśnie. Kolejny projekt, na który głosowało 279 osób a potrzebuje do realizacji tylko 36 tys. Dodajmy do siebie projekty nr 6, 26, 66 i 92 to już mamy 1682 głosy a potrzebny budżet to tylko 163 tys. Dla kontrastu na ścieżkę pieszo-rowerową wzdłuż ul. Ogińskiego pójdzie 620tys. a głosowało na nią tylko 914 osób. Gdzie tu jest sens i logika? Przecież tam już jest ścieżka-pieszo rowerowa. To, że Spółdzielnia JSM wymyśliła sobie taki projekt i dobrze go zareklamowała wieszając ogłoszenia na każdej bramie to ma oznaczać, że wydane zostanie 600 tys. na inwestycję, która nie jest "niezbędna"?
~xcz 30-10-2014 0:38
@*.adsl.tpnet.pl (83.10.*.*) Koncepcja generalnie słuszna… z drugiej strony przy takiej metodzie głosowania duże projekty nie miałyby szans, bo zawsze taki projekt można wymienić na kilka/kilkanaście małych. Ja bym się skupił raczej na dopuszczaniu projektów do głosowania - parkingi pod blokiem, remonty w szkołach itp. powinny być z góry odrzucane, a przechodzić powinny tylko takie jak Rockowy Orlik, place zabaw, czy choćby ta promenada Bobru - czyli coś, czego urząd sam od siebie nie da.
~Meg 30-10-2014 8:07
nikt w SP 8 nie pobierał oświadczeń co do peseli ! rodzice sami glosowali, glosowali również mieszkańcy sasiadujacych budynkow ze szkołą Dyrekcja przypominal a jedynie o mozliwości głosowania, a to nie jest zakazane
~ 30-10-2014 8:45
Ja nie głosowałem, bo właśnie nie będę dawać namiarów na siebie jakimś firmom aby wiedzieli wszystko, jeszcze tylko im podać nr konta i będzie dla nich ok:) To strasznie śmierdzi pod płaszczykiem konkursu, uzyskuje się dane od obywateli i wtedy dowolnie można je sobie sprzedawać lub wykorzystywać np. do celów propagandowych w wyborach itd.
~ 30-10-2014 9:35
Człowieku, pomyśl przez chwilę. Przecież Urząd Miasta ma już Twoje dane i to znacznie więcej niż tylko imię, nazwisko i PESEL.
AnonimGall 30-10-2014 10:08
To jednak ściema z ta "obywatelskością" budżetu. Do realizacji poszły projekty, które Miasto powinno z obowiązku realizować! W ten sposób prawdziwe obywatelskie projekty nigdy nie będą miały szansy na realizację. Przykre ale prawdziwe.
~ 30-10-2014 10:15
do xcz: Nie koniecznie muszą zwyciężać małe projekty. Duży i drogi projekt też ma szansę wygrania ale musi go po prostu poprzeć odpowiednio duża liczba mieszkańców. To by było chore jakby miały być robione tylko duże, drogie projekty tylko dla tego, że głosowało na nie trochę więcej osób niż na inne mniejsze projekty. Trzeba jeszcze patrzeć ilu mieszkańcom będzie służyła ta inwestycja. Poza tym czy ktoś weryfikuje kosztorysy tych projektów? Może wystarczyłoby 100tys. na remont tego nieszczęsnego podwórka i dałoby radę zrobić jeszcze kilka mniejszych projektów. Tak jak pisałem, wyniki tego konkursu to powinien być dopiero wstęp do negocjacji, które projekty wybrać, gdzie można jeszcze obciąć koszty tak aby zadowolić jak największą liczbę mieszkańców.
wieladekkasia 30-10-2014 11:43
Witam wszystkich tych co są oburzeni projektem nr 9 czyli podwórko przy ulicy drzymały. Głosy zostały zebraliśmy uczciwie. podwórko nie jest własnością lokatorów tylko UM dlatego taki projekt został wykonany i będzie służył obywatelom. Każdy mógł wykonać projekt i głosować na co chce ilu z komentujących oddało głos na jakikolwiek projekt pewnie na palcach można policzyć a teraz narzekanie, zazdrość że komuś się udało. Chciałam jeszcze wyprostować sprawę z zastępczynią prezydenta otóż ta Pani nie mieszka na tym podwórku tylko w sąsiednim. Żenada tylko narzekać potraficie!!!!!
~ 30-10-2014 12:45
@wieladekkasia... tja ;>
~do wieladekkasia 30-10-2014 12:46
Nikt chyba nie jest oburzony samym projektem nr 9 tylko sposobem wyboru zwycięskich inicjatyw, a to jest pewna różnica. 91% wyborców nie chciało remontu tego podwórka, bo nie oddało na ten projekt głosu. To jest fakt. Ale oczywiście ich zdanie się nie liczy i ich podwórka nie dostaną ani złotówki. To jest właśnie bezsens tego całego konkursu.
~prawnik 30-10-2014 12:49
W Polsce tylko krętacze mają jakieś szanse, więc udzielanie bezpłatnych pełnomocnictw na głosowanie za innych przyniosło sukces i tteraz pani dyrektor SP 8 ręce zaciera. A To było niezgodne z prawem! Pełnomocnictwa można udzielać tylko notarialnie! No ale jak to w Polsce, na przekręty przymyka się oczy.Szkoda.
~ 30-10-2014 12:50
Po cholerę władze miasta pytają się obywateli na co chcieliby wydać pieniądze z budżetu jak potem 91% wyborców mówi , że nie chce remontu czyjegoś podwórka a władze wybierają właśnie ten projekt.
wieladekkasia 30-10-2014 13:28
jak już mówiłam głosy zostały zebrane zgodnie z regulaminem i kazdy oddał głos z własnej woli wyobraźcie sobie że są ludzie którzy nie patrzą tylko na swoje dobra i ktoś napisał że tu mieszka mało ludzi którym zależy na podwórku chyba się nie orientuje!
~123 30-10-2014 14:35
WSP8 zbierano oświadczenia od rodziców, wiem bo mam jedno z nich.Wypełnić i dać pani a resztę sie zrobi
~prawnik 30-10-2014 14:38
W Polsce tylko krętacze mają jakieś szanse, więc udzielanie bezpłatnych pełnomocnictw na głosowanie za innych przyniosło sukces i tteraz pani dyrektor SP 8 ręce zaciera. A To było niezgodne z prawem! Pełnomocnictwa można udzielać tylko notarialnie! No ale jak to w Polsce, na przekręty przymyka się oczy.Szkoda.
~ 30-10-2014 15:03
Poczytajcie co to jest "budżet obywatelski": http://www.maszglos.pl/strefa-wiedzy/budzet-obywatelski/budzet-obywatelski-krok-i/
~prawnik 30-10-2014 17:50
W Polsce tylko krętacze mają jakieś szanse, więc udzielanie bezpłatnych pełnomocnictw na głosowanie za innych przyniosło sukces i tteraz pani dyrektor SP 8 ręce zaciera. A To było niezgodne z prawem! Pełnomocnictwa można udzielać tylko notarialnie! No ale jak to w Polsce, na przekręty przymyka się oczy.Szkoda.
~prawnik 30-10-2014 18:59
W Polsce tylko krętacze mają jakieś szanse, więc udzielanie bezpłatnych pełnomocnictw na głosowanie za innych przyniosło sukces i tteraz pani dyrektor SP 8 ręce zaciera. A To było niezgodne z prawem! Pełnomocnictwa można udzielać tylko notarialnie! No ale jak to w Polsce, na przekręty przymyka się oczy.Szkoda.
~Soliver 30-10-2014 19:14
Standardowa mentalnosc Polakow ... ktos wygral to juz im przeszkadza a ciekawe czy w ogole oddali choc jeden glos... Zlozcie projekt, glosujcie i zbierajcie glosy a nie czekacie na gotowe ... Wstyd to jest to ze na to podworko oddalo glosow tak malo osob ... tam wokol jest okolo 30 klatek, w kazdej klatce 12 rodzin, kazda rodzina 3-4 osobowa czyt. 30x12x4 =1440 glosow plus znajomi :) wiec nie czepiajcie sie tepaki bez matury z matmy :)
~Xavier 30-10-2014 20:30
Solivier, t...k to ty jesteś. Uprawnione do głosowania były tylko osoby pełnioletnie wiec to już jest średnio 2 osoby na rodzinę czyli 30x12x2=720 osób. Ale pewnie sam nie głosowałeś skoro o tym nie wiesz. Zresztą mieszka tam sporo starszych samotnych osób wiec nie wiem czy nawet bedzie średnia 2os. na mieszkanie. Biorąc pod uwagę fakt że nie wszyscy mają internet to tym bardziej wynik 795 głosów jest mocno podejrzany.
~zazdrosna 30-10-2014 20:59
a ja będę zazdrosna żaden projekt mi się nie spodobał ale skorzystam z wszystkich pięciu pozdrawiam
~Soliver 30-10-2014 21:44
do Xavier Przeczytaj wpierw regulaminpozniej pisz... glosowac mozna bylo przez internet jak i tradycyjnie, a po 2 starsi z wieksza ochota oddaja glosy niz ludzie ponizej 30 roku. Wynik podejrzany = idz do ratusza i sprawdz :) Po to powstal budzet obywatelski zeby obywatele zglaszali i mowili co chca zrobic a nie szkoly i inne instytucje ktore maja inne zrodla zabieraly jeszcze wiecej. A drogi publiczne itp powinny byc robione z budzetu miasta i tyle w tym temacie. A co do podejrzenia... mozna bylo oddac glos na 5 projektow wiec niektorzy oddawali na swoj i na znajomych. To nie sa glosy tylko mieszkajacych wokol tego podworka.
~do Soliver 30-10-2014 23:55
Przeczytaj sobie artykuł. Tradycyjną metodą głosowały 1042 osoby a przez internet 8103. Udział głosów "papierowych" to 11,39% czyli odnosząc to do liczby 795 głosów oddanych na ten projekt wychodzi, że około 90 osób głosowało tradycyjnie a pozostałe 705 musiało głosować przez internet. Czy rzeczywiście mieszka tam tyle internautów?
~do Soliver 30-10-2014 23:59
Ale to nie ważne. Może i wasz projekt rzeczywiście zdobył tyle głosów. Istotne jest co innego. Tysiące osób musiało sobie kupić działkę budowlaną razem z podwórkiem i nikt im tego podwórka nie remontuje. Muszą sami o nie dbać. Chyba czas skończyć z tą roszczeniową postawą, że się wam należy coś od miasta. Dostaliście mieszkania komunalne za półdarmo i jeszcze chcecie aby teraz wszyscy mieszkańcy płacili na utrzymanie waszego podwórka? To jest szczyt bezczelności! A może tak wzięlibyście się sami do roboty i je posprzątali!
~ 31-10-2014 0:08
To jest szczyt niegospodarności wybrać projekt za 220 tys., który spełni potrzeby tylko 795 osób! Projekt budżetu obywatelskiego pokazał, że potrzeby mieszkańców są szerokie bo zgłoszonych zostało grubo ponad 100 projektów. Dobry gospodarz dążyłby do zaspokojenia potrzeb jak największej liczby mieszkańców i starałby się zrealizować jak największą liczbę projektów. Gdy brakuje pieniędzy to nie można pozwolić sobie na realizację rozbuchanych i nieekonomicznych projektów. To jest rażąca niegospodarność i dla tego Pan Zawiła przez ustanowienie takiego ułomnego regulaminu głosowania nie zdobędzie mojego głosu w nadchodzących wyborach.
~Dorka 31-10-2014 0:15
Guzik mnie obchodzi czy przy ul.Drzymały mieszka Pan Zawiła czy ktoś inny "ważny". Mieszkam tu ja i jestem dumna z tego, że daliśmy radę! Na każdej klatce wisiały ogłoszenia, wszyscy o tym rozmawiali, sąsiedzi zachęcali się wzajemnie do głosowania. Co, żal niektórym d--- ściska, że się zebraliśmy i daliśmy radę??? Fajnie się teraz krytykuje, wylicza jakieś "chore" 91% przeciwnych... Mógł zagłosować każdy, pełnoletni, zameldowany w Jeleniej Górze i to aż na 5 PROJEKTÓW!!! Trzeba było się ruszyć, przejrzeć wszystkie (ponad) 100 projektów, zachęcić znajomych i zagłosować. Ja zachęcałam do głosowania wszystkich znajomych, którzy spełniali wymogi i co? Poskutkowało... ku rozpaczy "matematyka" z 91%. Pozdrawiam lożę szyderców i malkontentów, a sąsiadom i znajomym dziękuję za aktywność : )
~do Soliver 31-10-2014 0:29
Poza tym, skoro mieszka tam jak obliczyłeś 1440 osób, to dla czego do tej pory nie zrobiliście zrzuty na remont swojego podwórka? Przecież to wychodzi tylko 153zł na osobę i to jednorazowego wydatku. Skoro nie potrafiliście do tej pory dbać o to podwórko to może nie warto go remontować bo za kilka lat znowu będzie zdewastowane i tylko 220 tys. zostanie wyrzucone w błoto. Dla czego mieszkańcy Zabobrza muszą co miesiąc płacić niemałą opłatę eksploatacyjną do spółdzielni mieszkaniowej aby ta mogła między innymi sprzątać i remontować podwórka a wy nie chcecie nic płacić i jeszcze oczekujecie, że miasto (czytaj: inni mieszkańcy Jeleniej Góry) zrzucą się na remont waszego podwórka i jeszcze przyklasną wam, że to świetny projekt.
~Dorka 31-10-2014 0:35
Kiedyś o podwórku z Projektu numer 9 mówiło się "trójkąt bermudzki", teraz kiedy chcemy i możemy coś zmienić, to też się mówi "plując" na pomysł, na projekt, na budżet, popisując się mądrościami matematycznymi i filozoficznymi. Dlaczego to miasto się "zwija", skoro mamy tu tyle mądrych, myślących, umiejących dyskutować - szkoda tylko, że anonimowo przez internet - ludzi? Do Xaviera - nie dostałam tu mieszkania za darmo, czy nawet za półdarmo. Kupiłam je. I oprócz tego projektu wsparłam jeszcze 4 inne, z których mogę nigdy nie skorzystać, ale posłużą komuś innemu... I chyba o to chodzi w Budżecie Obywatelskim? Pozdrawiam mimo wszystko : )
~ 31-10-2014 0:53
do Dorotki: Kobieto, te 91% to są osoby, które głosowały na inne projekty więc nie bełkocz, że trzeba było napisać własny projekt i iść zagłosować. Tak właśnie uczyniło sporo obywateli bo w głosowaniu brało udział 10 tys. osób i stworzonych zostało ponad 100 projektów. Tylko nie mogę zrozumieć dla czego teraz, jak oddaliśmy swoje głosy to olewa się ciepłym moczem te 91% głosujących i wybiera jakiś nieekonomiczny projekt. Przecież wyniki głosowania jasno pokazują, które projekty należałoby wybrać aby spełnić potrzeby jak największej liczby mieszkańców. A co do twojej "dumy" to raczej powinnaś się wstydzić, że wyłudzacie od innych mieszkańców miasta pieniądze na remont waszego podwórka gdy inni sami muszą płacić za utrzymanie swoich podwórek (patrz przykład Zabobrza).
~Terefere 31-10-2014 1:36
@Dorotka: A niby jak ty wsparłaś te cztery inne projekty?Czy wpłaciłaś pieniądze na ich realizację? Bo jeśli tylko oddałaś głos na inicjatywy, kóre ciebie nie dotyczą to tylko niepotrzebnie zaburzyłaś obraz faktycznych potrzeb obywateli. To nie jest żadne wsparcie bo tylko bezsensownie zagłosowałaś za czymś na czym i tak ci nie zależy a przez to nie zostaną zrealizowane inne projekty, na których bardzo zależało komu innemu. Wydawanie cudzych pieniędzy na cudze potrzeby to najgorszy sposób wydawania.
~Dorka 31-10-2014 7:06
~do Terefere: A niby skąd Szanowny/-a Pan/-i zna "obraz faktycznych potrzeb obywateli"? I czy sam/-a już wpłacił/-a pieniądze na realizację jakichś projektów? A co do głosowania, to głosowałam na to co uważałam za słuszne i potrzebne, a czy z tego skorzystam, to nie wiem. Może dzisiaj się udławię albo trafi mnie szlag i - pomimo zagłosowania - nie skorzystam i podepczę czyjeś marzenia i faktyczne potrzeby. Czytając wpisy podobne do wyżej zamieszczonego zastanawiam się czy za rok nie wpłynie do Budżetu Obywatelskiego zadanie "Zaoranie tego co nie jest obrazem faktycznych potrzeb obywateli" - pod dowództwem Pana/-i Terefere grupa malkontentów pójdzie w miasto rozwalać bezsensowne projekty... A swoją drogą na co Pan/-i Terefere głosował/-a? Tak z czystej, babskiej ciekawości pytam... ; )
~Terefere 31-10-2014 11:03
@Dorotka: Lista zgłoszonych projektów i wynik głosowania to jest właśnie obraz potrzeb obywateli. Oczywiście pod warunkiem, że ludzie głosowali tylko na to co jest im potrzebne. Oddając głos na dodatkowy projekt, którego Pani nie potrzebuje stwarza Pani fikcyjne zapotrzebowanie. Niech Pani pomyśli co by było jakby wszyscy zagłosowali na jakiś projekt, którego nie potrzebują ale fajnie brzmi jego tytuł a głosują tylko dla tego żeby wykorzystać wszystkie 5 głosów. Co się wtedy stanie? Ano wygra ten nikomu nie potrzebny projekt a na wasze podworko nie wystarczy już pieniędzy. Ja głosowałem tylko na projekty, które są mi faktycznie potrzebne. Każdy głos oddany na inny projekt to przecież głos przeciwko mojemu wybranemu projektowi.
~Dorka 31-10-2014 11:34
~do Terefere: Co za paskudny uparciuch! Czy ja gdzieś napisałam, że projekty, na które zagłosowałam wybrałam metodą losową??? Otóż nie Pani/-e Terefere! Spędziłam jeden wieczór na przeglądaniu wszystkich projektów i wybrałam - oprócz "dziewiątki" - te, z których mogę w przyszłości, jak już powstaną, skorzystać ja lub moje dzieci. Wieczór płynął przyjemnie, ponieważ wstąpiła we mnie nadzieja, że "inicjatywy obywatelskie" mają szanse. I jak widać - wsparcie innych pomysłów - nie zaszkodziło naszemu projektowi. I na tym koniec przyjemności, bo właśnie jesteśmy świadkami wylewania żółci, plucia jadem i wzajemnego obrażania się i krytykowania. Jakie to typowe... Bez odbioru : )
~do Dorotki 31-10-2014 11:52
Pamiętaj, że Budżet Obywatelski to są pieniądze z podatków wszystkich mieszkańców więc miej na przyszłość więcej powściągliwości i nie głosuj na coś co nie jest ci niezbędne bo tylko zdecydowałaś o wydaniu nie swoich pieniędzy a przez to nie zostanie zrealizowanych sporo mniejszych, na prawdę potrzebny projektów, jak choćby ten Rockowy Orlik. Teraz młodzież zamiast mieć jakieś zajęcie i możliwość rozwijania się to nadal z nudów będzie piła wino w parku i niszczyła ławeczki.
~Dorka 31-10-2014 15:13
~do 11:52 "Wydawanie cudzych pieniędzy na cudze potrzeby to najgorszy sposób wydawania" - no ale najważniejsze, że podatki, które ja i mąż płacimy mieszkając i pracując w JG Pan/-i uparcie chce wydać na Rockowy Orlik. Nie neguję projektu Rockowego Orlika, bo jest ciekawy, ale każdy widzi koniec swojego ogona... I działa to zarówno w moim jak i Pana/-i przypadku. Pan/-i twierdzi, że zagospodarowanie działki należącej do miasta to strata pieniędzy, a ja też nie skorzystałabym z czegoś co jest umiejscowione w Cieplicach czy Sobieszowie. I co, da się to pogodzić? Nie. Na "dziewiątkę" poszło blisko 800 głosów, na Orlik ponad 450. Jeżeli idea jest tak bliska Pana/-i sercu, to w przyszłym roku warto się lepiej zorganizować.
~Dorka 31-10-2014 15:24
~do 11:52 A jeszcze mi się nasunęła jedna rzecz, że chyba Pan/-i pomylił/-a uzdolnioną, inteligentną młodzież z gnojkami rozwalającymi ławki w parku... Do rockowej muzyki wino czy piwko pasuje, ale żeby zaraz rozwalać ławki w parku... Ten projekt nie wymaga osobnego etatu opiekuna, pojawia się pojęcie "ogólna opieka"... kto będzie odpowiadał ze ew. szkody, straty, jak wpuścić tam młodzież - która według Pana/-i - w ramach nudów pije wina i rozbija ławki w parku...
~Dorka 31-10-2014 15:32
~do 11:52 A jeszcze mi się nasunęła jedna rzecz, że chyba Pan/-i pomylił/-a uzdolnioną, inteligentną młodzież z gnojkami rozwalającymi ławki w parku... Do rockowej muzyki wino czy piwko pasuje, ale żeby zaraz rozwalać ławki w parku... Ten projekt nie wymaga osobnego etatu opiekuna, pojawia się pojęcie "ogólna opieka"... kto będzie odpowiadał ze ew. szkody, straty, jak wpuścić tam młodzież - która według Pana/-i - w ramach nudów pije wina i rozbija ławki w parku...
~do Dorotki 31-10-2014 16:31
A jak ja mam się składać na remont waszego podwórka a sam nie dostanę ani złotówki mimo, że płacę niemałe podatki to czy jest to w porządku? O to właśnie chodzi aby każdy głosował tylko na to co jest mu niezbędne i nie decydował za innych na co wydać cały pozostały budżet obywatelski. Dostaliście 220 tys. to się cieszcie i przynajmniej nie decydujcie bez potrzeby o wydatkach pozostałej kwoty budżetu skoro i tak średnio was to obchodzi i nie będziecie korzystać z tych inwestycji. Poza tym oddając pięć głosów to wskazała Pani, że wszystkie te pięć projektów popiera w równym stopniu. Czy rzeczywiście taka była Pani wola? Proszę się na drugi raz lepiej zastanowić przed głosowaniem bo mogła Pani sama sobie zaszkodzić.
~prawnik 4-11-2014 13:50
W Polsce tylko krętacze mają jakieś szanse, więc udzielanie bezpłatnych pełnomocnictw na głosowanie za innych przyniosło sukces i tteraz pani dyrektor SP 8 ręce zaciera. A To było niezgodne z prawem! Pełnomocnictwa można udzielać tylko notarialnie! No ale jak to w Polsce, na przekręty przymyka się oczy.Szkoda.
~jeżozwierz1 14-11-2014 14:08
Jak zwykle wiele planów i małe pieniądze. Kilka projektów, które przeszły "obywatelski magiel" ma szansę realizacji. I chyba nasuwają się pytania, jak zostaną przeprowadzone przetargi, jakie będą warunki umów, czy pierwotnie zaplanowane środki wystarczą , jak za 5 lat dzisiejsze wybory będą ocenione przez pomysłodawców i resztę obywateli naszego miasta. Szkoda, że ciągle nie dostrzega się potrzeby rozbudowania Schroniska dla małych zwierząt, stworzenia wybiegów miejskich dla zwierząt, adaptacji opuszczonych domów dla seniorów, bezdomnych i osób eksmitowanych do zasobów komunalnych, wyburzenia niebezpiecznych pozostałości domów mieszkalnych, kontynuacji usuwania wad terenów szczególnie cierpiących z powodu powodzi. Może spacer po Promenadzie Bobru pomoże przemyśleć kolejne zamiary?

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Boże Ciało w Bazylice Mniejszej

Plaża nad Bobrem otwarta

Wsparcie leczenia po zawale

Powstanie obwodnica Kaczorowa

Senator zaklejał plakaty? Jest odpowiedź K. Mroza

Sonda

Powstała miejska plaża nad Bobrem, czy to dobre miejce, także na rodzinny, relaks?

Oddanych
głosów
615
Tak
47%
Nie
40%
Nie wiem
13%