MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Pełną parą idzie budowa nowej galerii

Wiadomości: Jelenia Góra
Poniedziałek, 12 maja 2014, 6:46
Aktualizacja: Wtorek, 13 maja 2014, 8:20
Autor: Angela
Fot. Angela
Miejsce obsługi pasażerów przeniesione od strony postoju taksówek, zburzone perony, pokruszony beton w miejscu zatok przystankowych, wykopy na całym placu oraz wysokie ogrodzenie – tak obecnie wygląda teren przed Dworcem Głównym PKS w Jeleniej Górze. Trwa bowiem budowa kolejnej galerii – Centrum Handlowego „Nowy Rynek”.

Nowy obiekt stanie na 3- hektarowym terenie obecnego dworca PKS pomiędzy al. Jana Pawła II, ul. Podwale oraz Obrońców Pokoju. Będzie miał powierzchnię 56 tys. mkw., w tym powierzchnię najmu 26 tys. mkw. W centrum handlowym powstanie około 115 sklepów oraz punktów handlowych, a także ok. 800 miejsc parkingowych dla klientów (w podziemiu i na dachu obiektu).

„Nowy Rynek” ma być zarówno galerią handlową, jak i centralnym punktem komunikacji dla mieszkańców i turystów, a integralną częścią projektu będzie nowy dworzec PKS wpisany w centrum handlowe.

Jak zapewniali przedstawiciele PKS Tour, inwestycja ma nie kolidować z obsługą pasażerów. Obecnie miejsce podjazdu autobusów przesunięte zostało od strony przejścia podziemnego, prowadzącego na al. Jana Pawła II (nieopodal ZST Mechanik). Bez zmian pozostał natomiast sam budynek dworca autobusowego z poczekalnią, z której pasażerowie będą mogli korzystać przez cały czas realizacji inwestycji.

Otwarcie centrum zaplanowano na jesień 2015 roku, a wartość inwestycji to 55 mln euro. "Nowy Rynek" jest inwestycją wspólną: developera TK Development i inwestora Heitman oraz generalnego wykonawcy Erbud, przy współudziale PKS "TOUR" Sp. z o. o.

Ogłoszenia

Czytaj również

Studium na początek

Mają w nosie pieszych

Teraz lepiej widać

Komentarze (62) Dodaj komentarz

~Irys 12-05-2014 7:00
Dla kogo ta galeria?Ludzie biedni i można ich spotkać tylko w Biedronce.Czy nie lepiej byłoby pobudować mieszkania socjalne.
~tobyl zamach 12-05-2014 7:14
a czy mieszkania socjalne buduje prywatny inwestor na terenach przeznaczonych pod zabudowe usługową????????????????????????????????????????????????????? frustraci juz zatracaja sie w swoim "frustractwie"
~ 12-05-2014 7:40
Nareszcie bedzie normalna galeria
~1! 12-05-2014 7:41
12-05-2014 07:00 | ~Irys |: Jak to ludzie biedni? Przecież u nas jest najniższe bezrobocie zaraz po Wrocławiu ;). Tak na poważnie podzielam Twoje zdanie. Dla kogo ta galeria? Ona będzie stała pusta, a ludzie nie będą w Niej kupować, chyba że do tego czasu zmienią się władze w naszym mieście, które myślą o ludziach i miejscach pracy.
~przejezdny 12-05-2014 7:43
Budowa galerii to taki tajemniczy plan ,po wybudowaniu wszystkich obniży się ceny wszelkich towarów o 40% i wszyscy będą walić jak na pielgrzymkę a wcześniej muszą poddać się ablucji w termach fabrycznych ,/spowiedź nie konieczna ale ofiarna dycha będzie mile widziana .Alleluja amen.
~jkk 12-05-2014 7:47
jestem za, o ile rowniez zadbacie o wysublimowane galerianki
~n-k 12-05-2014 8:14
Do , Iris, Weź się za robotę a nie licz na mieszkania socjalne, a czy galeria jest budowana za państwowe pieniądze ? Co cię obchodzi na co prywatne spółki czy inwestorzy wyłożą kasę ! Galerie są bardzo potrzebne, nie dalej jak wczoraj byłem w Victorii w Wałbrzychu - oczywiście spory tłumek kupujących , w tym spotkałem parę osób z Jeleniej i okolic . A ceny w firmowych sieciówkach o niebo niższe niż w naszych sklepikach lub na ryneczku, a już nie mówiąc o podejściu do klienta - zawsze miło i z uśmiechem czego naszym sprzedawcom brakuje. A tak poza tym to taka galeria daje pracę około 500 osobom, ale po co powiesz - przecież państwo ma obowiązek dać nierobom zasiłki i mieszkania socjalne !
~investor 12-05-2014 8:49
do [~n-k] dzięki za twoją wypowiedź, niestety pewien element w Jeleniej tego ni widzi, nie mówiąc już o podstawowym zrozumieniu mechanizmu prywatnej inwestycji…
~efh 12-05-2014 8:55
A gdzie miejsca parkingowe dla klientów dworca? Odgrodzony parking, który w połowie stoi pusty przez cały dzień nie przyjmuje pojazdów? Gdzie więc mają parkować auta?
~mad 12-05-2014 9:06
ja tam jestem za galeriami, tak jest na całym świecie - tylko nie u nas ... aha pozdrawiam hejterów, którzy piszą tylko o braku miejsc pracy, mieszkaniach socjalnych, braku perspektyw czy kasy, etc, weźcie się do roboty!
~ran 12-05-2014 9:09
czytamy w artykule, że jak zapewniali przedstawiciele PKS Tour, inwestycja ma nie kolidować z obsługą pasażerów, a gdzie Ci, którzy przywożą i odbierają tych pasażerów mają zaparkować swój samochód?!!! O tym to już nikt nie pomyślał, ani PKS ani nasz cudowny urząd miasta!!! Szkoda gadać!
~re 12-05-2014 9:19
Wszystko fajnie tylko w tych fantastycznych galeriach zarabia się po 1300-1400 zł na rękę. Więc jak tu wyżyć za taką kwotę i jeszcze poszaleć na zakupach w galerii..?
~Ryś z Klanu 12-05-2014 9:20
Dlaczego centrum handlowe nazywa ktoś galerią?To może pójdźmy dalej i nazywajmy to Katedrą Kultury,Bazyliką Niedzielnych Atrakcji czy Mauzoleum Promocji.
~Misiek 12-05-2014 9:26
Jelenia Góra i okolice to perełka turystyczna która niemal kompletnie nie jest w pełni wykorzystywana, zamiast inwestować w turystykę to się promuje w budowanie kolejnych pustych galerii. Mało tego komunikacja w naszej kotlinie kuleje, by dostać się z jednego miejsca na drugie liczy się z cudem i kilkoma przesiadkami. Na całym świecie stosuje się systemy przesiadkowe tylko nie w Jeleniej Górze. Dworzec PKS powinien znajdować się na Wincentego Pola przy Dworcu PKP i połączony z komunikacją miejską by można było z Jednego miejsca dojechać wszędzie naszej kotliny. Niestety dopóki będą rządzić nami komunistyczne buzie będziemy mieć kolejne niepotrzebne galerie i chybione inwestycje które są wybierane dlatego że przynoszą na lewo w łatwy sposób zyski częściowo do prywatnych własnych portfeli.
~kibic 12-05-2014 9:41
tylko nie tesar
~Kandydat 12-05-2014 9:44
Więc, może ja wystartuje w wyborach ? Co trzeba zrobić? Mam plan na modernizacje Jeleniej Góry. Poważnie mówię
~Pablooo 12-05-2014 10:24
haha, zobaczycie, że ta galeria wykończy inne galerie hahaha! będą bankructwa! szok, co trzeba mieć w głowie, by budować galerię obok galerii hahaha! szoook! Jelenia to nie Londyn! MASAKRA!
~sed 12-05-2014 11:33
Dobrze że powstanie ta galeria,nie ważne czy będzie dochodowa ,czy nie. Najważniejsze że to miejsce stanie się estetyczne,poza tym będzie w końcu dworzec autobusowy z prawdziwego zdarzenia ...Miasto na tym nic nie traci...Podobne rozwiązanie jest w Mlada Boleslav w Czechach (galeria ''BONDY'')
~eco 12-05-2014 11:54
... i ta debilna reklama 'audi"! jeleniodziurzanie pragną i marzą wyłącznie o jego zakupie!Tak. Mogą sobie tylko pomarzyć.
~piko 12-05-2014 11:57
będzie etat dla stróża w tym przyszłym pustym molochu.............
~hmm 12-05-2014 11:59
też nie rozumiem po co druga galeria obok Grodzkiej, no, ale to prywatny inwestor i widocznie mu się opłaca... no właśnie - prywatny i może sobie budować co chce. Ja też chciałbym żeby rozwijali tutaj turystykę na maksa, bo JG to przepiękne miejsce i doskonałe na bazę do wypadów w okoliczne góry - trzeba to lepiej wykorzystać...
~mich 12-05-2014 12:22
Galerie buduje prywatny inwestor za swoje pieniądzeTo jest jego problem czy będą klienci czy nie. Wy macie wybór-galeria , biedronka albo flora.Nikt Was nie zmusza do zakupów w galerii.Cała swoja inwencje skupcie lepiej na tym zebyscie mieli jak najwieksze dochody w swoim domowym budżecie. Wtedy przestaniecie robic z siebie notorycznych nieudacznikow co tylko potrafia wszystko krytykowac i na wszystko narzekać.
~do eco 12-05-2014 12:25
Jedni mogą pomarzyć drudzy kupić taki albo jeszcze lepszy model,nie mierz wszystkiego swoją miarą.
~Pirzmak 12-05-2014 13:37
Widze że PKS Legnica swoim luksusem przybył :))))))
~ot co 12-05-2014 14:05
Do 12:22 Jeśli masz jakąś "inwencję"na poprawę domowego budżetu to podrzuć proszę,bo wiesz ja kraść nie potrafię a moja emerytura i żony pensyjka w "kombinacie" Arłukowicza na niewiele wystarcza.
~ 12-05-2014 14:06
Ciągle piszą, że budują jakąś galerię, ale jak narazie żadnej nie ma w JG. Mam nadzieję, że w końcu chociaż tą uda się zbudować i otworzyć!
~ 12-05-2014 14:10
Ciągle piszą, że budują jakąś galerię, ale jak narazie żadnej nie ma w JG. Mam nadzieję, że w końcu chociaż tą uda się zbudować i otworzyć!
~Derik 12-05-2014 14:13
Wczoraj straż miejska zrobiła polowanie na kierowców, którzy przyjechali na dworzec autobusowy przywożąc lub odbierając pasażerów PKS-u i jak zwykle zaparkowali na parkingu przy dworcu. Większość pojechała na pamięć i nie zwróciła uwagi na znak zakazu ruchu oraz prawo wjazdu tylko dla pojazdów upoważnionych. Nie wiem czy ta interwencja zakończyła się wręczeniem mandatów, bo nie chciało mi się tyle stać i czekać na rozwój wypadków. Nie ma w tej chwili żadnej możliwości przywiezienia pasażera na dworzec PKS nie naruszając przepisów ruchu drogowego, ponieważ na ulicy dojazdowej jest zakaz zatrzymywania a przy wjeździe na parking - zakaz ruchu. Ale przecież inwestycja nie koliduje z obsługą pasażerów, a że pasażerowie nie mogą dojechać na dworzec...a kogo to?
~ja 12-05-2014 14:25
A gdzie jest sklep Komfort!?
~ 12-05-2014 14:36
Fajnie, a jakie tam będą sklepy? Ktoś wie?
~!!!! 12-05-2014 14:47
Zlikwidować SM ,gnębi ludzi.Dość że coraz ciężęj się żyje ,to jeszcze czepiają się niewiadomo czego .
~Mieszkaniec 12-05-2014 14:51
Ech... a po co tyle galerii? Dlaczego nie park, dlaczego nie cokolwiek innego, niż sklepy, których nam już nie brakuje? Popatrzcie na Warszawę, ile tam jest ciekawych budynków, muzeów, parków, ogrodów, fontann, czemu u nas tego nie ma w mieście? Tylko same Biedronki... Nawet porządnego skateparku nie mamy. Jakiegoś ośrodka sportu, boisk, dobrych uczelni, otwartych sal konferencyjnych i spotkań naukowych, nic. Takie rzeczy by przyciągały ludzi i poprawiały komfort życia. A nie kolejne sklepy... Błagam! Przynajmniej okolice mamy piękne i błagam, chociaż tego nie zepsujcie i zostawcie lasy w porządku. Jedyny defekt to ..., którzy tam śmiecą, ale i tak nie jest tak źle... Na szczęście. Więc zamiast do miasta, jeździ się poza miasto. Gratuluję panie prezydencie!!!
~zabobrzanin 12-05-2014 15:26
Do n-k z 8:14: Może i jest potrzebna galeria, ale spokojnie by wystarczyła jedna, biorąc pod uwagę ilość mieszkańców. Na zabobrzu niedługo zostanie otwarta, ilość sklepów ma być podobna, pewnie będą sklepy tych samych dzierżawców, co w tej na terenie PKS-u. Więc, jaki sens jest w dublowaniu? Do "nich" 12:22 No i co z tego, że za prywatne pieniądze, ale teren jest miasta, to władze powinny rozsądniej gospodarować naszym mieniem. Po co nam kolejny pustostan (jeden jest na Pijarskiej), co prawda tam w końcu powstanie hotel, a tu, jak znów inwestor ustawi zaporowe ceny dzierżawy, istnieje prawdopodobieństwo powtórki z rozrywki. I zamiast galerii będziemy mieli jeszcze jeden hotel, albo co innego.
~ 12-05-2014 15:33
w jaki sposób odebrać z dworca autobusowego osobę niepełnosprawną? Jak zaparkować żeby poczekać na przyjazd lub wyjazd osoby autobusem PKS? może Pan Naczelnik od "dróg i mostów"wypowie się na ten temat. Nazwa tego rondo tam pasuje.
~18 sqandal 12-05-2014 15:58
.... miasto nie ma < ciągu komunikacyknego ) zakorkowane i niemiłosiernie brudne , kamienice wygladające jak rudery , brak pracy , brak wszystkiego , poza biedronkami i galeriami , udlawicie się jeszcze tymi galeriami , no
~Jamniczek 12-05-2014 16:02
Zamiast w tą galerię która będzie większości stała pusta, prywatny inwestor powinien zainwestować przynajmniej jedną linię turystyczną tramwajową która by woziła turystów z dworca wokół starego miasta a konduktor przewodnik by opowiadał ze szczegółami wszystkie po drodze zabytki. Lepiej by na tym interesie gościu wyszedł.
~Wdzięczna Justyna 12-05-2014 16:31
Pragnę w imieniu korzystających z PKSów złożyć szczere podziękowania, za udostępnianie nam ochraniającej przed zimnem, brudem i wiatrem wiaty oraz osłoniętych miejsc siedzących, coby nam oczekiwanie na transport było komfortowym. Dziękuje także, za wspaniałą, czystą i świeżą poczekalnie, która (gdybyśmy jednak przy 0 stopniach i deszczu na dworze, nie dali dziwnym trafem usiedzieć pod przystankiem) nie tylko nas ochroni, ale także przygotuje do panujących w autobusach zapachów oraz pozwoli rozwinąć relacje międzyludzkie ze śpiącym obok, pijanym panem żulem. Na koniec podziękuje jeszcze za dbanie o rozwój ruchowy, poprzez zamknięcie dojazdu na dworzec, nic tak nie pomaga na kręgosłup niż chód z obciążeniem w postaci torby, najlepiej w deszczu! I powrót z rodzinnego miasta od razu milszym!:)
~Andrzej6 12-05-2014 16:42
A co z naszymi ulicami w mieście?. Wszystkie ulice włącznie z główną Wolności w opłakanym stanie. Jazda z Cieplic do centrum i na Zabobrze to męka dla kierowców. Mamy połowę maja i czekamy na zimę.
~Marian2 12-05-2014 16:43
W końcu budowa ruszyła i bardzo dobrze. W końcu może nie beę jeździł do Legnicy, Lubina, Wałbrzycha czy Wrocławia na porządne zakupy. Chociaż do TK MAX czy Outlet Factory pewnie jeszcze się do Wrocławia wybiorę. Do wszelkiej maści narzekaczy: ludzie gadanie w stylu "mogliby w coś innego zainwestować" jest zupełnie pozbawione sensu, więc nie ośmiejszajcie się takim tekstami, dlatego że tu prywatny inwestor inwestuje ponad 200 mln i powinniśmy się tylko cieszyć. W końcu ta część miasta będzie jakoś wyglądać, no ale narzekaczom pewnie się PKS podobał...
~duzy 12-05-2014 16:54
Był tam bar Edward chodziłem tam 15 lat na browarka komu to przeszkadzało pozdrawiam szefa i wszystkich którzy tam przebywali
~Jarek84 12-05-2014 17:17
"Do duzy" masz racje i zgadzam się Z tobą. Mają powstać dwie duże galerie w Jeleniej Górze jedna koło Reala a druga jak w artykule, a ludzie narzekają nie zdając sobie sprawy ile to da miejsc pracy dla nas. Banda narzekaczy nic poza tym.. Pozdrawiam
~Mieszkaniec 12-05-2014 17:33
Rozróżnij narzekaczy od ludzi z racjonalnymi argumentami. Jest 100 tys. innych sposobów na miejsca pracy. Choćby promowanie regionu wśród przedsiębiorców. Będą miejsca pracy? Czyli rozumiem, że Jelenia będzie samowystarczalna w ten sposób, że będziemy jedynie sprzedawać i kupować? Ciekawe. Bar Edward miał spoko ceny, ale też go nie pochwalam. Uważam, że miasto turystyczne i nie tylko ma więcej możliwości, niż kolejna z dziesiątek galerii na obszarze kilku km kw. Totalnie bez sensu. Tyle galerii, same sklepy, same Biedronki, a nawet ... kręgli nie mamy. Nawet na to nikt nie wpadł. Nie mówiąc o skateparku, boiskach, salach konferencyjnych, uczelniach, parkach, przedsiębiorstwach, osiedlach z prawdziwego zdarzenia, porządnych klubach bez ...dajek i ... koksów, można by wymieniać.
~Michał321 12-05-2014 18:02
@Irys Hahaha mieszkania socjalne za pieniądze prywatnych inwestorów. Ręce opadają...
~wert 12-05-2014 18:44
za co tam kupować struktura zatrudnienia i zarobki w naszym kraju są smutne, potrzeba technologii fabryk a my jesteśmy kolonią zachodnią
~wert 12-05-2014 19:01
do Jarek jak utrzymac rodzine za 1400 zł w Kanadzie mogłem żyć i wynajmować mieszanie i jeszcze odłożyć czas tam wracać
~do Wert 12-05-2014 19:16
To na co czekasz? Pakuj się i z bogiem, jednego narzekacza w Jelonce mniej, mnie akurat stać i ja chciałbym taką galerię w jeleniej, co więcej znam też wiele osób któe twierdzą, że dzięki tym dwóm gakeriom jelenia będzie się w końcu cywilizować. Pzodr
~kiss 12-05-2014 19:33
Super!!! Będzie tam nareszcie miastowo i nowocześnie ;)
~Ja 12-05-2014 19:35
Ja tam chętnie pójdę do galerii an zakupy
~cyga 12-05-2014 20:03
Nic nie ma w tych smiesznych galeriach tylko ceny wysokie
~słoik z jg 12-05-2014 20:47
W ten weekend miałam przyjemność podróżować PKS JG -> Gorzów oraz Gorzów -> Wrocław i kilka dworców po drodze jest jakby dodatkiem do mini galeri. Ale nie takiej jak u nas planują tylko np z biedronką. A w Lubinie perony plus pasażyk= kebab, pepco, textil market chiński i aptekia Złotoryja- perony na parkingu netto. I takie sklepy to mają jeszcze u nas branie.... A nie kolejną galerię budują żeby stała pusta. A nasz pks to wygląda obecnie jak burdel, szczególnie na śpiąco o 6 rano ;)
~ 12-05-2014 21:19
Do 12-05-2014 11:59 | ~hmm | -grodzka to nie galeria . Trzeba się cieszyć będzie Galeria ,będą galerianki ;)
~do 16:31 12-05-2014 21:26
Justyna, nie histeryzuj. Jeśli coś ci śmierdziało w autobusie to zapewne nie umyłaś rowa, bo takich autobusów jakie my mamy mogą w innych miastach tylko pozazdrościć. A jak się nie podoba to jeździć np. starymi, zdechłymi autosanikami PKS Legnica czy PKS Kamienna Góra, zamiast wysokopodłogowymi zachodnimi autokarami, jakie w większości ma nasz PKS "Tour".
~Mieszkaniec 12-05-2014 22:52
Popieram. PKS Tour Jelenia Góra rządzi!!!
~obcy 12-05-2014 23:33
Niech budują tylko z tym sprzętem co widać to terminu i tak nie dotrzymaja
~ssmarian 12-05-2014 23:52
Pełną parą z prawie 2 miesięcznym opóźnieniem :). Galeria się przyda, ale fakt faktem że turystyka kuleje i to bardzo!! Może seks turystyka w galerii się chociaż rozwinie w co też wątpię :P This is complex story :)
~zabobrzanin 13-05-2014 0:41
Do n-k z 8:14: Może i jest potrzebna galeria, ale spokojnie by wystarczyła jedna, biorąc pod uwagę ilość mieszkańców. Na zabobrzu niedługo zostanie otwarta, ilość sklepów ma być podobna, pewnie będą sklepy tych samych dzierżawców, co w tej na terenie PKS-u. Więc, jaki sens jest w dublowaniu? Do "nich" 12:22 No i co z tego, że za prywatne pieniądze, ale teren jest miasta, to władze powinny rozsądniej gospodarować naszym mieniem. Po co nam kolejny pustostan (jeden jest na Pijarskiej), co prawda tam w końcu powstanie hotel, a tu, jak znów inwestor ustawi zaporowe ceny dzierżawy, istnieje prawdopodobieństwo powtórki z rozrywki. I zamiast galerii będziemy mieli jeszcze jeden hotel, albo co innego.
~Mocny 13-05-2014 0:57
Super, że będzie nowa galeria! Przecież lubimy chadzać do galerii, zwłaszcza w niedzielę. Dlaczego tak się wzbraniacie, Państwo, przed kolejnym miejscem handlu. Wszyscy brykają do marketów, buszują w galeriach, a tu raptem wielkie halo? Nieładnie... Oczywiście ten przytyk nie dotyczy tych, którzy bywają do galeriach wszelkiego rodzaju.
~1! 13-05-2014 7:31
Wiecie dlaczego turyści omijają Jelenią Górę? Jest dużo powodów, ale podam ten najważniejszy. Chodzi o to, że Dworzec PKS jest daleko od Dworca PKP i to znacznie przekreśla Jelenią Górę. Gdyby Dworzec PKS był nieopodal Dworca PKP, to Jelenia Góra miałaby sporo turystów. Dla przykładu Dworzec PKS mógłby znajdować się za Dworcem PKP lub na ul. Wincentego Pola. Tam na pewno znalazłoby się miejsce na tego typu inwestycje.
~Marian2 13-05-2014 8:24
Do Zabobrzanin: Szanowny Panie jak nie wiemy to się nie wypowiadamy, w galerii na PKSie będzie wiele sklepów, których nie będzie w Galerii Sudeckiej np. H&M, Bershka, Stardivarius, Home & You itp. więc proszę nie mówić że to będzie to samo. Po drugie co to znaczy że miasto powinno rozsądnej gospodarować naszym mieniem jak nie ma innych inwestorów. Więc pozostaje albo mieć brzydki i obszczany dworzec PKS albo nowy, ładny , estetyczny z galerią, ja zdecydowanie wolę tę drugą wersję. Jeleniej nie stać aby odrzucić inwestora, któy chce zainwestować 55 MLN EURO. Pozdr.
~do 07:31 13-05-2014 19:07
Bredzisz. Bardzo dobrze że dworzec PKS jest w centrum bo to lepiej dla mieszkańców. Z Wrocka też większość ludzi przyjeżdża do Jeleniej autobusami. Więc jaki jest sens przenoszenia dworca autobusowego w pobliże dworca PKP? Dworzec PKP już dawno opustoszał, pociągami przyjeżdżają tylko najwięksi fanatycy kolei. A centrum komunikacyjnym jest dworzec PKS. Inna sprawa, że przy dworcu PKP nie ma miejsca na w miarę duży dworzec PKS - na Wincentego Pola jest gęsta zabudowa, a za dworcem PKP byłoby to jeszcze dalej niż ze stacji do centrum. Jelenia Góra ma jeden z najlepiej usytuowanych dworców PKS na Dolnym Śląsku (blisko obwodnicy, a jednocześnie centrum), więc nie ma co szukać dziury w całym.
~ghvmt 13-05-2014 23:32
Galerie rosną jak grzyby po deszczu. Puste już stoją. Pralnia brudnych pieniędzy? Niech mi ktoś to wytłumaczy.
~ 16-05-2014 17:18
Tak się ludzie podniecają tymi galeriami,a nie wiem czy wiedzą ,że wszystkie te ciuchy szyją biedne kraje za marne grosiki, są wykorzystywani. Zastanówmy się czy aby tak bardzo jesteśmy spragnieni tych galerii i napychanie kieszeni tych bossom ? A małe sklepy bankrutują ! To samo jest ze sklepami spożywczymi barachła napchają na półki, a my latamy z wózkami po nich.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Warsztaty modelarskie

„Grabarów” bezpieczny

O rozpadających się górach

Trwa remont Krakowskiej

"Gorące przyciski" w autobusach MZK

Sonda

Wypalenie zawodowe należy uznać za chorobę?

Oddanych
głosów
1015
Tak
65%
Nie
28%
Nie wiem
7%