MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Pasem za brak pasów

Wiadomości: Dolny Śląsk
Piątek, 18 maja 2007, 0:00
Aktualizacja: Piątek, 18 maja 2007, 13:54
Autor: TEJO
Fot. Archiwum
Policja zapowiada wzmożone kontrole na drogach.

W sobotę patrole policji drogowej szczególną uwagę będą zwracały na kierowców oraz pasażerów, którzy nie zapinają pasów bezpieczeństwa w samochodach. Funkcjonariusze policji sprawdzą też, czy na specjalnych fotelikach przewożone są dzieci.

– Jedną z podstawowych przyczyn wysokiej śmiertelności i urazowości ofiar wypadków drogowych jest naruszanie przepisów dotyczących obowiązku korzystania z pasów bezpieczeństwa i urządzeń bezpieczeństwa do przewozu dzieci – argumentują policjanci sobotnią akcję „Pasy”.

Policjanci będą sprawdzali nie tylko używanie przez kierujących i pasażerów pasów bezpieczeństwa oraz sposób przewożenia w samochodzie dzieci.
Skontrolowany zostanie także stan trzeźwości kierujących. Policjanci zwrócą również uwagę na przestrzeganie ograniczeń prędkości.

Pomyśl o tym, zanim wyjedziesz na weekend. Funkcjonariusze zapowiadają, że nie będą pobłażliwi: sypną mandatami i będą odliczać punkty karne.
Akcja zostanie przeprowadzona na drogach całego Dolnego Śląska.

Ogłoszenia

Czytaj również

Sesja Sejmiku Dolnośląskiego w Jeleniej Górze

Drożej na Chojnik

W Jeżowie wymieniają piece

Komentarze (36) Dodaj komentarz

~roman 18-05-2007 14:19
Uff dobrze, że w sobote będę jeździł po drogach innego województwa:) A tak swoją drogą podczas ostatiej takiej akcji nie widzałem żadnego miśkowego patrolu:)
~Marce(L) 18-05-2007 14:20
Niech to bedzie kazdego indywidualna sprawa czy zapina.
~dres 18-05-2007 15:04
Popieram. to powinna byc indywidualna sprawa czy ktos zapina pasy czy nie. Nie wiem po co te odgórne nakazy. jak ktoś chce się zabic niech się zabija.
~Waldek 18-05-2007 15:06
Policjanci też powinni jeździć w pasach, a co widzimy bo na pewno nie u wszystkich są zapięte. Znam przepisy dotyczące kiedy i kto może ich nie zapinać. Taxi, policjanci przy konwojach też. Czasem widać ich też w innych sytuacjach. Choćby turystyczny przejazd przez Majówkę bez pasów ale za to w ciemnych okularach. Fakt Jeleniogórzanki mamy ładne, ale bez przesady panowie policjanci.
~cdi 18-05-2007 15:11
Marce(L) ma racje. Co komu do tego czy ja zapinam pas czy nie. Moj cyrk, moje malpy. Ograniczanie swobod bo inaczej nazwac tego nie mozna.
~exxon 18-05-2007 15:38
kobiety nie zapinają panowie policjanci ,łapcie je,bo niby je w piersi gniecie
~Do Waldek 18-05-2007 16:45
Czep się swojej baby !!!
~bezpieczny kierowca 18-05-2007 17:00
Do exxon !!! Kobiety może nie zawsze zapinają, ale coż to jest w porównaniu z ilością pijanych mężczyzn, to jest dopiero zagrożenie.
~MISIEK 18-05-2007 18:01
MIŚKI TEŻ JEŻDŻĄ BEZ ZAPIĘTYCH PASÓW KTO ICH UKARZE/
~toja 18-05-2007 18:20
Panowie Policjanci, a może samemu by tak zapinać, wszak "blacha" w czasie dzwonu wam już nie pomoże...
~do Marce(L),dres,cdi... 18-05-2007 19:30
Wszyscy macie rację. Ale po wypadku leczcie się za swoje pieniążki a nie za środki NFZ (czyli nasze składki).Jak ktoś (lub jego rodzina) wyłoży kilka lub kilkanaście tysięcy na leczenie i rehabilitację to się opamięta. Powinien też ponieść koszty akcji ratunkowej. Ale skoro w/g Marce(L)a,dresa i cdi to ich indywidualna sprawa to może by tak dobijać delikwentów na miejscu wypadku. Będą mieli wtedy "wieczną swobodę". Spijcie słodko – pa...ty!
~bob_budowniczy 18-05-2007 19:38
a co wam przeszkadza w zapieciu pasów?? to jest taka sama czynnosc jak wlaczenie swiatel, bezproblemowa, szybka i latwa. CZepiacie sie juz do glupoty
~do 18.01 18-05-2007 20:52
zakład że w sobotę będą mieli zapięte
~ja 18-05-2007 22:01
jestem za zapinaniem pasów i za bezpiecznym przewożeniem dzieci, ale powiedzcie mi co ja mam zrobić ma dziecko 4 letnie które ma 120cm wzrostu, więc foteliki odpadaja bo głowa jest powyżej oparcia gdzie powinna w nim siedzie do 12 roku życia ewentualnie do jakiejś tam wagi kupiłam jej siedzenie tylko takie pod pupe gdzie jest za mała a pasy ma prawie pod szyją co też nie powinny tam przechodzić. jednym słowem nie wzięto pod uwage że nie które dzieci "wybiegają" poza norme jaką ustalono i ja mam się martwić jak dziecko przewieżć pomimo tego że zwracam na to szczególną uwagę?
~Kierowca 18-05-2007 22:47
Jeżdze juz od 1999 roku i zadnego punktu ani mandatu chyba Panowie Policjanci stoja w złym miejscu :)
~passat 19-05-2007 5:55
fajnie by wyglądało jakby milicjant w zapietych pasach bezpieczeństwa nie mógł pogonić za złodziejem bo zaplątał by się:) liczy sie czas reakcji w jakim państwie jeszcze policja musi zapinać pasy bezpieczeństwa?
~jamp 19-05-2007 7:10
pasy pasami, sprawa indywidualna każdego kierowcy ale dlaczego większość kierowców nie używa kierunkowskazów!!?? jJeżdżą z niesprawnymi? Może była zmiana przepisów o której nie wiem?
~pasy to odruch 19-05-2007 9:19
Zapinanie pasów dla wielu jest niemal odruchem bezwarunkowych, dla wielu jednak dalej nie, a co się tyczy "indywidulanje sprawy" to nikt nas nie uprawnia do decydowania o czimś życiu w przypadku nie zapięcia pasów dziecku i nie wrzucenia go na fotelik....
~cdi do oszoloma 19-05-2007 9:53
Nawet po dzwonie nie NFZ placi za moje leczenie tylko firma ubezpieczeniowa z mojego NW albo z OC sprawcy. Nie ma klauzuli w polisach, ze bez pasow nie przysluguje odszkodowanie. Nie masz pojecia o swiecie w ktorym zyjesz ale bzdury gadac potrafisz.
~robta co chceta 19-05-2007 12:02
Jak widze jak niektórzy jada w pasach w pozycji "złamany nadgrastek" to jest smiech. Mam przejechane juz ponad 200000 km i zawsze bez pasów i co ciekawe czesto stoje na swiatłach obok radiowozu to nawet uwagi mi nie zwroca. Nastepny przykład: kontrola drogowa ich nie interesuje czy jade w pasach tylko ile szuszarka pokazała. I gdzie ta ich prewencja? Wg mnie auto to moja prywatnosc i moja sprawa czy chcem przezyc. Jezlie ktos u mnie jedzie to to sie pyta czy ma zapiac pas a ja mówie chłopie twoje zycie rób co chcesz. Ktos pisał wczesnije ze potem kasa idize na leczenie. Ok a ja tez płace kupe akcyzy przy benzynie i na kazdym kroku podatek wiec mi sie tez nalezy leczenie.
~do passat – Waldek 19-05-2007 12:20
W każdym. Wyłącznie w określonych przepisami przypadkach NIE MUSI. policjanci doskonale o tym wiedzą. Jak również o innych sytuacjach gdy łamią przepisy prawo o ruchu drogowym.Pozdrowienia dla rajdowców. Wolności w nocy Wasza nie? Do 16.45 Martw się by Twoja się nie dowiedziała lub nie zobaczyła jak zza ciemnych okularów – prawie jak – Brudny Harry / prawie robi wielką różnicę / zerkasz na tych za których podatnicy Ci nie płacą.
~tetpol 19-05-2007 12:59
dobra kretyni dzieci poatomowa ja wam wytłumacze. nie jest tak ze nie zpinajac pasow zagrazasz sobie i tylko sobie,bo o ile sie znam na prawach fizyki to przy hamowaniu lub zdezeniu wypada delikwent przez szybe..... wpadajac np panu wiazacemu dzieci z przedszkola pod koła a ten pomimo zapietych pasow laduje na słupku wiec nie chromolcie bzdur zanim nie przmyslicie:P
~Do Waldek, cdi i innych 19-05-2007 17:00
Po co się wymądrzacie, nie chcecie zapinać pasów to nie zapinajcie–przy kontroli zapłacicie 100 i już. Niemal na całym świecie jeździ się w pasach, ale taki TYPOWY POLAK nie bedzie jeździł bo to dużo kosztuje i wogóle spory proble zapiąć pas. Problem jest w tym że to obowiązek, a przecież nikt nie będzie mi nic kazał nie ? Ciekawe czy podczas kontroli z Policjantem też tak dyskutujecie i jęczycie że Policja jeździ bez pasów ???
~hugo 19-05-2007 17:41
rozne sa definicje zapinania pasow mi kiedys uratowalo to zycie bo w wypadku ktory mialem auto zlamalo sie tak ze jak bym je mial zapiete to bym mial zlamany kregoslup a tak fakt ze polamany ale wypadlem z auta i nie cierpie zapinac pasow mam do tego odraze przez ten fakt wiec popieram niech zapinaja ty co chca ale dzieciak bez gadania
~do 17.00– Waldek 19-05-2007 19:59
Policjant powinien być tym który daje przykład. Jeżdżę w pasach Audi WI23476 do zobaczenia na drodze
~do cdi cd. 19-05-2007 21:24
1.Nie NW tylko NNW i to nie są koszty leczenia ale odszkodowanie za % uszczerbku zdrowia (i nawet nie przeczytałeś na umowie jak śmieszna to kwota) 2.OC sprawcy tak samo. 3.Za akcję ratowniczą i leczenie zawsze płaci NFZ 4.To wielka szkoda, że nie ma takiej klauzuli w polisach – było by mniej wypłat za ewidentne łamanie prawa. 5.Masz rację – robisz za małpę we własnym cyrku! Jak kiedyś zatrzymasz się na drzewie i przyjedzie pogotowie – powiedz ratownikom niech "spadają" bo zrobiłeś to na własne życzenie!!! 6.Śpij słodko!
~Do Waldek 19-05-2007 22:56
Posłowie, Senatorowie, Sędziowie, księża i szereg innych ludzi którzy powinni dawać przykład......Ich się nie czepiasz tylko Policjantów, pewnie dlatego że Policjant jadący bez pasów wypisał Ci mandat za brak pasów.
~mo 20-05-2007 7:26
chłopie co Cię obchodzi czy policjant zapina pasy czy nie? to że nie ma zapiętych pasów to może Ci tylko pomóc a na pewno nie zaszkodzi. policjant ma dawać przykład? choćby był najświętszy i nieskazitelny to i tak dla 90% społeczeństwa to PIES, ŚWINIA, CH.., DARMOZJAD...wymieniać dalej???
~Waldek 20-05-2007 10:38
... taa, urażona duma policjanta. Wymienieni przez Ciebie raczej trudno są rozpoznawalni od tych co noszą mundur.
~Hej Waldek 20-05-2007 13:46
Argumentujesz że zapinanie pasów to indywidualna sprawa każdego, więc czego się czepiasz Policjantów niech też decydują o swoim życiu !!! Tak na nich psioczysz,a i tak w Jeleniej mam bardzo ugodowych Policjantów w porównaniu do całego kraju. Jeżdze dużo i nie raz czepiali się o byle co np. w Szczecinie , Kutnie itp. Karaja za pasy bo taka ich praca......
~Waldek 20-05-2007 14:28
ojoj w Kutnie i Szczecinie, ojoj... JESTEM ZA ZAPINANIEM PASÓW żeby było jasne JESTEM ZA RÓWNOŚCIĄ WSZYSTKICH WOBEC PRAWA żeby było jasne
~Do 14:28 Waldus 20-05-2007 23:27
Z Tobą wszystko jest OK ?
~Do waldek 21-05-2007 14:45
A za gejami i lesbijkami tez jesteś ???
~Do waldek 21-05-2007 14:46
Zeby było jasne oczywiście !
~hugo 22-05-2007 18:25
waldek na kombajn tam nie trzeba i zeby bylo jasne oczywiscie filozfie
~hugo 22-05-2007 18:25
waldek na kombajn tam nie trzeba i zeby bylo jasne oczywiscie filozfie

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Przed nami finał WOŚP

Nowy rekord zbiórki! (Aktualizacja)

Biegacze narciarscy apelują do pieszych

Nowy dyrektor WORD

Orszak Trzech Króli

Sonda

Dzień nauki polskiej - kolejne święto państwowe. To dobry pomysł?

Oddanych
głosów
176
Tak
18%
Nie
76%
Nie wiem
6%