MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Park Zdrojowy. Żmudny etap rewitalizacji

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Środa, 27 lipca 2011, 8:23
Aktualizacja: 8:24
Autor: Agrafka
Fot. RED
Z jednej strony wciąż plac budowy, z drugiej – już wyłaniająca się wizja XIX–wiecznego ogrodu, który odtwarzany jest w cieplickim Parku Zdrojowym. Do finału robót rewitalizacyjnych jednak wciąż daleko.

Zgodnie z harmonogramem prace przy rewitalizacji zabytkowego Parku Zdrojowego miały zakończyć się jesienią tego roku. Mieszkańcy, którzy odwiedzają to miejsce, mają jednak wątpliwości, czy w ciągu najbliższych miesięcy uda się oddać całość do użytku. Roboty rozpoczęły się tu bowiem z kilkumiesięcznym poślizgiem w ubiegłym roku i nic dziwnego, że opóźnienie ma wpływ na terminowość.

Aktualnie w Parku Zdrojowym trwa pokrywanie nawierzchni głównych alejek kostką granitową, częściowo już jest położona. Tak będzie także przed Galerią i Teatrem Zdrojowym, reprezentacyjnymi budowlami na tym terenie. Są już stylizowane latarnie. Na parkowych rabatach dokonano już części nasadzeń, które ubarwią całość.

Do finału zbliżają się także prace przy grodzeniu parku stylizowanym ogrodzeniem, choć nie ma jeszcze bram. Najbardziej efektowna stanie przy wejściu od placu Piastowskiego. Będą też cztery boczne bramy: od strony Cervi, wjazdu do teatru Zdrojowego, pawilonu Edward oraz Przedszkola Zaczarowany Parasol, a także cztery furtki.

W zakres działań nie wpisano pierwotnie remontu muszli koncertowej i najpewniej pozostałe prace zakończą się wcześniej niż modernizacja tej budowli, symbolu Parku Zdrojowego, która jest własnością Zdrojowego Teatru Animacji.

Tak czy inaczej trudno liczyć, że Park Zdrojowy od razu po rewitalizacji zyska piękny wygląd, który zakładali projektanci. Będzie to realne dopiero, kiedy zasadzone rośliny przyjmą się, a ekipy wykonawców inwestycji zakończą wszystkie prace kosmetyczne. A te są najbardziej żmudne i wymagające precyzji.

Rewitalizacja Parku Zdrojowego to jedna z najdroższych inwestycji w Jeleniej Górze. Całość kosztuje około 15 milionów złotych, a środki pochodzą z funduszy unijnych oraz z budżetu miasta.

Ogłoszenia

Czytaj również

Wreszcie dobra droga

Jest nowy skwerek

Remiza jak nowa

Komentarze (32) Dodaj komentarz

~Rex 27-07-2011 8:53
Ten park jest robiony po chinsku,... Bedzie wiecej zakazow niz to warte. Nie bedzie mozna wjechac rowerem, jakby to nie mozna bylo wytyczyc jednej wzdluz sciezki rowerowej. Zas matki z dzieckiem na rowerku ZAKAZ WSTEPU oraz mlode matki z wozkiem to tez bedzie ZAKAZ WSTEPU do tego parku. Niewiem czy same buraki nami rzadza czy Sciezki beda wykladac zlotem!!!!!
~ 27-07-2011 9:08
jak były koncerty w parku to pełno było ludzi z rowerami.chociaż jedna ścieżka połączona z parkiem norweskim mogła by być.
~ja 27-07-2011 9:26
Panie Zawiła niech pan coś zrobi z tymi zakazami!!! W końcu ten park ma służyć nie tylko niemieckim kuracjuszom, ale także a może przede wszystkim Mieszkańcom Jeleniej Góry zakaz rowerowy jest absurdalny, pozdrawiam
~Rafal 27-07-2011 9:51
Weźcie się w końcu ludzie przymknijcie. Park nie skończony a ci już narzekają. Tak naprawdę plac powinien być zamknięty a po skończeniu otwarty. Ja wiem że pięknie będzie a dywagacji i narzekań nie ma końca. A co do tych głupich zakazów to mam nadzieję że mieszkańcy nbie pozolimy na stuknięte przepisy. Poczekajcie i dajcie budowie się zakończyć.
~nynka 27-07-2011 10:03
I bardzo dobrze że będzie zakaz dla rowerów. Nie ma nic bardziej wkurzającego niż rowerzyści przeciskający się między przechodniami, strach dziecko z rąk puścić żeby jakiś wariat go nie potrącił. Na rower to w góry, do lasu, ścieżkę rowerową wam robią na obwodnicy a nie tam gdzie się z założenia SPACERUJE.
~do nynka 27-07-2011 10:32
najpierw do tego lasu, na ścieżkę rowerowa, czy gdziekolwiek trzeba jakoś dojechać.. nie sądzisz??
~JOy-o 27-07-2011 10:32
do nynka Ciekaw jestem skoro uważasz że z rowerem to w góry gdzie twoim zdaniem mają jeździć małe dzieci i rodzice z dziećmi? W założeniach Pani architekt dla mieszkańców (w tym dla rowerów) miał być park norweski tylko jak twoim zdaniem mają się dostać np 7-8mio latki z placu piastowskiego do parku norweskiego? zakaz chodzenia z psami też w dechę wiadomo psy burodzą a w XIX wiecznym parku nie było pojemników na psie odchody tylko znowu doką iś z psem jeśli się mieszka w centrum Cieplic? no i oczywiście którędy tam iść jesli ma to być park norweski lub wydumany przez TPC teren za ulicą PCK?
~:) 27-07-2011 11:05
Gdyby właściciele czworonogów sprzątali po swoich pupilach nie byłoby zakazu wprowadzania psów.Tyle w tym temacie. Wielu protestuje z powodu zakazu jazdy rowerami, a ja również go popieram. Jest wiele innych miejsc, a niestety kultura jazdy na rowerze w naszym kraju leży i kwiczy. Widziałam dziecko potrącone przez inne dziecko i oczywiście awanturę chwilę potem o to, który z rodziców nie dopilnował swojej pociechy. Chociaż jeden park będzie bezpieczny pod tym względem.
~Ciepliczanka 27-07-2011 11:06
Każdy tylko marudzi i marudzi nic innego nie umiecie? Przez park nie będzie można PRZEJECHAĆ rowerem ale "przeprowadzić" go na pewno będzie można. Tak samo sprawa rowerów nie dotyczy 3-latków tylko starszych szalejących dzieciaków(w tym dorosłych). Poza tym sprawa z psami - SUPER pomysł ! To nie jest wychodek tylko park! Jakbyście sprzątali po swoich pupilkach, i nie było by z nimi aż takiego problemu to nikt by takiego zakazu nie dał! Cieszmy sie, że będzie gdzie pospacerować czy usiąść na czystej trawce, a nie martwić się o kupy. Pozdrawiam nieszczęśliwców.
~nynka 27-07-2011 11:14
ale nikt nie broni przez park przeprowadzić roweru. Mi chodzi o to aby rowerzyści nie jeździli po ścieżkach dla pieszych i odwrotnie- też nie lubię buraków którzy chodzą po ścieżkach rowerowych.
~nynka 27-07-2011 11:22
ale nikt nie broni przez park przeprowadzić roweru. Mi chodzi o to aby rowerzyści nie jeździli po ścieżkach dla pieszych i odwrotnie- też nie lubię buraków którzy chodzą po ścieżkach rowerowych.
~ 27-07-2011 11:26
Widzę że Ciepliczanka rozumie o co mi chodzi. Ludzie, jesteście tak nastawieni na przekór wszystkim zakazom, że nie da się Wam nic wytłumaczyć. Zakazy są po to aby regulować pewne rzeczy a nie wzbraniać wszystkim wszystkiego. Wystarczy się chwilę zastanowić w jakim celu są one założone a nie krzyczeć od początku "ja p**le zakaz!"
~ 27-07-2011 11:57
Zawsze uważałem że aby Cieplice zyskały trochę klasy , niezbędne byłyby pewne ,nazwijmy to ,ruchy ludnościowe. Nie - powiedzmy wprost - przesiedlenia i to całych ulic! Większość dzisiejszych postów utwierdza mnie w tym przekonaniu...
~rumcajs54 27-07-2011 12:39
A co z krzakami przysłaniającymi owo cudowne ogrodzenie, np. na całej długości ulicy zaraz za przedszkolem aż do Agatu ?
ebee 27-07-2011 12:40
Cieplice to kurort. Cieszę się, że obecne władze to dostrzegają. W końcu ! Najwyższy czas uświadomić sobie, że w kurorcie nie ma miejsca dla pijaczków, na parkowych ławkach, puszczanych luźno psów, rowerzystów jeżdżących slalomem miedzy spacerującymi. Nikt natomiast nie zabrania matkom z dziećmi spacerów po parku. Ale pod warunkiem, ze jest to spacer, anie bezrtroska zabawa polegajaca na deptaniu trawników i niszczeniu roślinności. Każdy cywilizowany człowiek to wie. Nie rozumiem więc tylu słów krytyki wobec próby wprowadzenia nowrmalności w tym miejscu. Pozdrawiam, EBEE
~kamil. 27-07-2011 12:59
Tak to jest jak wybiera sie najtansza oferte. Jezdza tam dwie ciezarowki i kilku panow stoi opartych o lopaty. W takim tepie to nigdy tego nie zrobia. Normalna firma taka inwestycje przeprowadzilaby w jeden sezon a tu potrzeba lat, smieszne.
~ 27-07-2011 13:29
Popieram to co napisałeś, Ebee. Pozdrawiam!
~marysieńka 27-07-2011 14:09
najbardziej podoba się dla mnie kosiarka kosząca nowo zasianą trawę w wypukłych czytaj nie równych miejscach kosi równo , do samej a nawet z ziemią
~Grześ 27-07-2011 14:36
Od samego początku, gdy temat parku pojawił się na łamach uważam że jest to jakieś nieporozumienie. Największe to sam pomysł i projekt. W Europie parki są dla ludzi i ich wygody. Można i należy korzystać z trawników, wyłożyć się tam na kocu, bawić z dziećmi wypoczywać. Ale u nas musi być inaczej. Zapewne Straż miejska będzie tam gęsto machać mandatownikami i karać nieposłuchliwych. Druga rzecz - podnoszona przeze mnie każdorazowo. Czy miasto ma w planie bieżące pieniądze na rzeczywiste utrzymanie takiego wspaniałego parku? Czy na czas będzie sprzatało, kosiło, naprawiało, czy jest to na zasadzie zastaw się , a postaw się i potem jak to u nas - brak środków i " jakoś to będzie". Przyglądajmy się temu i reagujmy na nieprawidłowości. Pozdrawiam myślących inaczej.
~jfk 27-07-2011 14:51
idąc z duchem wypowiedzi internautów proponuję wybudować KFC w Pałacu Zdrojowym. Ucichną narzekania na cokolwiek innego a wszyscy zyskają jednego, wspólnego wroga :)
~siema 27-07-2011 15:54
hahah jaka cenzura to jeszcze raz napiszę, a co tam :d mogą mi skoczyć i tak będę jeździł sobie przez ten park na rowerze, bo tak mi bliżej, co mnie obchodzą bezsensowne (!) zakazy, będą mnie gonić ? szkoda, że nie dogonią :D
~effka 27-07-2011 19:55
E tam! Szlag z zakazami. można by jeszcze zakaz latania ptaków nad Parkiem wprowadzić, inaczej nici z czystych ławek. na dodatek nie doceniacie Kochani, że nasi zacni Włodarze nie wprowadzili jeszcze biletów za wstęp do Parku ;) a przecież mogli!! I tak to ogrodźcie jeszcze park norweski, a potem wygońcie rowerzystów na Zabobrze, wszak śliczności trasę tam mamy, niech wdychają spaliny!! A psy? A kogo może obchodzić los czworonoga, skoro tak trudno dogodzić kochanemu obywatelowi? tak na marginesie, w Ogrodzie Saskim w stolicy pieski sobie spacerują, tylko na smyczy a worków na psią produkcję nikt nie kradnie i regularnie są uzupełniane.. Cóż.. coś jeszcze? ;)
~effka 27-07-2011 20:02
E tam! Szlag z zakazami. można by jeszcze zakaz latania ptaków nad Parkiem wprowadzić, inaczej nici z czystych ławek. na dodatek nie doceniacie Kochani, że nasi zacni Włodarze nie wprowadzili jeszcze biletów za wstęp do Parku ;) a przecież mogli!! I tak to ogrodźcie jeszcze park norweski, a potem wygońcie rowerzystów na Zabobrze, wszak śliczności trasę tam mamy, niech wdychają spaliny!! A psy? A kogo może obchodzić los czworonoga, skoro tak trudno dogodzić kochanemu obywatelowi? tak na marginesie, w Ogrodzie Saskim w stolicy pieski sobie spacerują, tylko na smyczy a worków na psią produkcję nikt nie kradnie i regularnie są uzupełniane.. Cóż.. coś jeszcze? ;)
Tomy M. 27-07-2011 20:24
Widzieliście główną aleję w tym parku?! Szeroki deptak zmienili w dwa wąskie chodniczki!!! tam dwie osoby mają problem się minąć. Paranoja!
~ 27-07-2011 22:00
Faktycznie, to widać na zdjęciu 6. To przez to nie będą mogli tam wjeżdżać rowerzyści, chyba, że będą prowadzili rower. Tam po prostu inaczej się nie da. No to i paniusie z pieskami nawet na smyczy nie będą miały czego tam szukać, bo nie ma jak się wyminąć. Ludzie będą sobie musieli nawzajem ustępować przy wymijaniu jak na ciasnym chodniku. Ten park chyba nie jest dla ludzi, którzy przyjdą do niego w towarzystwie więcej niż jednej osoby.
ebee 27-07-2011 22:07
Do Grzesia z 14,36. Doprawdy ? To spróbuj rozłożyć kocyk, albo puścic pieska bez smyczy choćby w warszawskich łazienkach, czy też w parku pod Wieżą Eifla w Paryżu. Tu wypisujesz bzdury, a w tych miejscach zabrakło by ci odwagi wywalić cialko do słońca. No chyba, że śpisz na kasie. Pozdrawiam, EBEE
~realista XXI wieku 27-07-2011 22:56
To,że zakaz jazdy rowerami będzie to mnie bardzo cieszy,bo gdyby polacy poruszali się na tych bicyklach z mądrym mózgiem,to nie było byłoby zakazu. Ale nasz naród to jedna wielka banda nieuków.Dla takich ludzi to trzeba tego barana co wszystkich tępił w XX wieku.
~realista XXI wieku 27-07-2011 23:00
To,że zakaz jazdy rowerami będzie to mnie bardzo cieszy,bo gdyby polacy poruszali się na tych bicyklach z mądrym mózgiem,to nie było byłoby zakazu. Ale nasz naród to jedna wielka banda nieuków.Dla takich ludzi to trzeba tego barana co wszystkich tępił w XX wieku.
~ 28-07-2011 17:25
W XX w. było dwóch tępiących baranów. Którego masz na myśli?
~nieewiedzący 28-07-2011 21:19
Mam pytanie czy do EURO 2012 zdążą z tą rewitalizacją parku
~JOGI 30-07-2011 21:04
Jedźcie zobaczyć do Zdroju w Inowrocławiu jak się robi rewitalizację parku. Bo te pozostające chaszcze na obrzeżach parku na pewno nie przynoszą chluby projektantom tego badziewia.
~jolek 30-07-2011 23:06
w Paryżu ,pod wieżą Eiffla i okolicy swobodnie rozkładasz koc , jesz śniadanko i nikomu nic do tego.Tereny zielone są dla ludzi!!! Dziwi mnie to koszmarne parcie na wszelkiego rodzaju kostkę, po której źle się chodzi w każdego rodzaju obuwiu , źle pcha się wózek z dzieckiem a już nie wspomnę o wózku ,którym porusza się osoba niepełnosprawna.Widziałam jazdę po PL.Piastowskim i tym osobom serdecznie współczuje. To jakiś koszmar ! Nikt nie bierze pod uwagę ,że wszelkiej maści kostka nie nadaje się do spacerów, taką kostkę wymyślono ze sto lat temu !!! Bez obuwia sportowego nie można wyjść na główne deptaki naszego kochanego miasta Jelonki a teraz do parku. Nikt nie bierze pod uwagę opinii mieszkańców !!!. PARK MA SŁUŻYĆ LUDZIOM A NIE JEDYNIE PROJEKTANTOWI !!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Komisja w terenie

Przy Złotniczej będzie chodnik do boiska

Bulwar Cieplicki otwarty!

Niebezpieczne wyzwania

Studium na początek

Sonda

Miejscowości turystyczne bez zakazu handlu w niedziele?

Oddanych
głosów
307
Tak
62%
Nie
36%
Nie wiem
3%