MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Park Zdrojowy nie dla sportowców

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Piątek, 27 lutego 2009, 8:46
Aktualizacja: 9:29
Autor: TEJO
Fot. TEJO
Boisko, kort oraz „skatepark” nie mają racji bytu w miejscu przeznaczonym dla kuracjuszy i spacerowiczów. To jedno z założeń koncepcji rewitalizacji Parku Zdrojowego w Cieplicach. W ich miejsce zostanie zbudowana przestrzeń pod ogólnym hasłem „sztuka dla dziecka” .

Zakątek, w którym dziś straszą rzadko uczęszczane, w sezonie zarośnięte tereny sportowe, zostanie zagospodarowany z korzyścią dla młodej widowni Zdrojowego Teatru Animacji. – Uzgodniłem z Anną Śniegulską-Pawłowską, architektem, która przygotowuje projekt zmian, postawienie czegoś w rodzaju placu zabaw dla dzieci. Nie będzie to jednak „klasyczny” ogródek jordanowski – mówi Bogdan Nauka, dyrektor ZTA.

W miejscu boisk zostanie zasiana mocna trawa i postawione będą obiekty małej architektury ogrodowej działającej na wyobraźnię dzieci. Jeszcze do końca nie wiadomo, co to będzie. Być może jakaś miniatura zamku lub pałacu. Na tak urządzonym zakątku będzie także możliwość grania spektakli w plenerze. Przyda się to szczególnie wtedy, kiedy zacznie się remont sali w gmachu Teatru Zdrojowego.

Projekt rewitalizacji parku zakłada także likwidację ławek przez muszlą koncertową. Na czas letnich koncertów promenadowych będą tam ustawiane krzesła.

Ogłoszenia

Czytaj również

O rozpadających się górach

Karkonoskie witraże

Świętują Niepodległość

Komentarze (33) Dodaj komentarz

~... 27-02-2009 9:10
...w Europie, ba nawet na całym Świecie parki kojarzone są właśnie, ze sportem i aktywnym spędzaniem czasu. To taka oaza w miejskiej pustyni... ale u "nas" oczywiście trzeba "iść pod prąd" brawo...:(
ebee 27-02-2009 9:27
Pewnie zabronić wszystkiego , panie Nauka ! Proponuje jeszcze postawić tabliczki : Teren Prywatny- obcym wstęp wzbroniony. Pan Dyrektor "położył" jeleniogórski Teatr, teraz zabiera się za Park Zdrojowy. A może by tak zamiast wyrzucać ławki, burzyć i niszczyć, najpierw po prostu tam posprzątać ? Może nie wszyscy mieszkańcy i kuracjusze nie chcą siedzieć na krzesłach przed muszlą koncertową ? Park , to nie teatr, ani cyrk. Wiekszość ludzi chce po pracy odpocząć w parku, na łonie natury ! Może są tacy co chcą pospacerować, pograć w piłkę, pojeździć na deskorolce ? Młodzież po szkole nie ma gdzie pójść. Stoją po bramach ! Jakim prawem jakiś wizjoner, bez jakiejkolwiek konsultacji chce nas tego jedynego dobra, jakim jest park pozbawić ? I to jeszcze za nasze podatki !
~ 27-02-2009 9:44
I SŁUSZNIE Z TYMI ŁAWKAMI. JAK TURYSTA BĘDZIE CHCIAŁ POSŁUCHAĆ KONCERTU TO SZYBCIUTKO DO DOMCIU PO STOŁECZEK I GOTOWE. PROPONUJĘ ZLIKWIDOWAĆ WSZYSTKIE ŁAWKI W PARKU, KTO BĘDZIE CHCIAŁ ODPOCZĄĆ W PARKU TO NIECH ZABIERA NA WYCIECZKĘ KRZESEŁKO-TAKA ŚWIADOMA TURYSTYKA. A CO ! BRAWA ZA TAKIE ROZWIĄZANIA. ZLIKWIDOWAĆ MUSZLĘ, ORKIESTRA BĘDZIE CHCIAŁA ZAGRAĆ TO NIECH ROZSTAWI SOBIE NAMIOT.KURACJUSZ CHCĄC PRZYJECHAĆ DO SANATORIUM -NAMIOT ZE SOBĄ .TANIE ROZWIĄZANIE.PO JAKIEGO UTRZYMYWAĆ BUDYNKI SANATORYJNE.A PARK ZAORAĆ .
~Kosa2 27-02-2009 10:06
I znowu ebee!!! Ty nie potrafisz czytać ze zrozumieniem?! Co się czepiasz Nauki! Co się popisujesz mową-trawą! Schowaj sobie do ... swoje opinie na temat innych i posprzątaj wokół siebie! zajmie Ci to parę lat! A tekst przeczytaj raz jeszcze!!! "Sztuka dla dziecka" nie najlepiej mi się kojarzy ;) ale mam nadzieję, że ten projekt to zuuuupełnie inna sprawa.
~ 27-02-2009 10:08
spacerowicze i kuracjusze do parku! sportowcy na boiska!
~syty Zenon 27-02-2009 11:00
no głupszego pomysłu to juz nie moga wymyślic,ruszcie głową,a moze jeszcze po parku trzeba będzie chodzić w kapcich???
~syty Zenon 27-02-2009 11:01
a ta mocna trawa to z Iławy????/ hehehe
~Rafael 27-02-2009 11:15
Najpierw narzekają że nie mA CO ZROBIĆ Z MŁODZIEŻĄ, POTEM ŻE MŁODZIEŻ NISZCZY PARK a teraz odbierają im Skate park, marny bo marny ale jest. Bez sensu. Niech wymyślą coś konkretnego.
diablica 27-02-2009 11:24
młodzież 'wszystko niszczy' bo nie ma dla niej żadnych warunków żeby zorganizować czas wolny więc lepiej zamiast boiska zrobić teatr dla dzieci... zimą też będzie działał? ech
~stonek 27-02-2009 11:30
czego tu sie spodziewac po starych zgredach, wydaje im sie chyba ze ich pomysl jest najwspanialszy i jedyny a wystarczy czasem zorganizowac jakies postkanie i zaprosic mlodych ludzi zapytac czego im brakuje, zreszta na zachodzie pogodzili by i skatepark i ten projekt pana Nauki ale to nie w naszym wspanialym kraju.
~ciepliczanin Janusz 27-02-2009 11:40
wy co tak się buntujecie przeciwko temu poslowi, wcale nie korzystalisce ani z tego skateparku ani z boiska - czesto latem spaceruje po parku zdrojowym i jeszcze ani razu na tym boisku nikogo nie widzialem - wszystko tam jest zasyfione i zaniedbane - wolicie mazac cieplice sprejem, a jak co do czego przyjdzie to lamentujecie, ze wam zabierają cos, co i tak mielibyscie gdzies, gdyby stalo dalej - moim zdaniem pomysł pana Nauki jest bardzo dobry, przynajmniej jakis pozytek z tego bedzie o ile banda cieplickiej mlodziezy tego nie zniszczy -
~Hugo czuly 27-02-2009 12:03
Przeciez miejsce za teatrem w latach piędziesiatych , należalo do jednych z ladniejszych w parku , byla tam bowiem ladna tryskająca fontanna , gdzie sie tez czasami moczyliśmy i kapalismy jako dzieciaki,dookala byly scieżki i lawki , byly trzy "boiska" do badmingtona , siatkowki obsadzone żywoplotem, a za nmi tereny piknikowe przy starodzrzewiu, gdzie ludzie w sloneczne dni zwlaszcza w niedziele calymi rodzinami wypoczywali na kocach, czytali książki . Mysle że nie należy wydawać i marnowac pieniędzy na jakies projekty czyli papiery dla. p.Pawlowskiej - tylko wziąc sie do roboty i przywrócić dawny uklad tej częsci parku. Wówczas tez bylo bezpieczniej bowiem nie bylo tak nasrane przez psy.
~Ehe 27-02-2009 12:06
widac juz jaki obraz sie maluje osob ktore NAPRAWDE korzystaja ze skateparku. Mozecie wierzyc lub nie ale sa osoby ktore przychodza tam jezdzic i jest ich troche, z pewnoscia nie chcemy nic niszczyc a tymbardziej jestesmy przeciwnikami mazania sprejem wszedzie gdzie popadnie. Pozostala czesc ktora jak zwykle robi sobie tam meline albo utozsamia sie z jezdacymi wystawia nam niestety wlasnie taka "wizytowke". Bylem juz na niejednym skateparku w Polsce i zagranica dlatego wiem z doswiadczenia ze najlepszym rozwiazaniem jest skateaprk w hali gdzie nie ma bazgrania, picia palenia, jest spokoj nikt nie przeszkadza w jezdzie bo ktos to wszystko ogarnia, nie robi nie kolejna miejscowka dla tych ktorzy z miejsca do jazdy robia sobie kolejne miejsce do przesiadywania i dorabiania nam wizerunku na miescie. Na koniec moze troche do artykulu, pomysl pana Nauki oczywiscie chwalebny, miejsce ktore nazywacie skateparkiem w parku to nieporozumienie ... trzy rurki w ziemi to nie skatepark tylko jakas farsa, tylko moze zamiast tego i przy okazji rewitalizacji parku dacie cos z prawdziwego zdarzenia ?
ebee 27-02-2009 12:28
Do Kosa 2 Chętnie cię zaproszę, abyś się zdziwił/ zdziwiła , że czyściutko mam wokół siebie. A w wolnym kraju, kazdy może wygłaszać swoje opinie. To nikogo nie bije po kieszeni. Natomiast chore pomysły decydentów- tak. I mam prośbę: Zanim znów zarzucisz mi nierozumienie tekstu- zastanów się czy aby ty zawsze wszystko i wszystkich rozumiesz. A poza tym Twoja łacina ukryta po wielokropku wystawia Ci ocenę , niekoniecznie pozytywną z Twojego poziomu kultury. Pozdrawiam: EBEE
~portier 27-02-2009 12:31
Dlaczego jest TO albo TO? Nie można połączyć obu rzeczy i przestrzeń podzielić? Nie oszukujmy się, nigdy nie będzie tam się bawić 200 dzieci, żeby cały plac musiał być dla nich, a z drugiej strony miejsce gdzie trochę starsi mogliby pograć w kosza zamiast mazać ścian też nie musi mieć hektarów. Ktoś dobrze radzi spotkajcie się z młodzieżą i uzgodnijcie rozwiązanie, które zadowoli wszystkich, a nie tylko wizje architektoniczne jednego dyrektora i ambicje jakiejś tam Pani architekt.
Patol 27-02-2009 14:49
Co za debilny pomysł!! Zamiast dzieci trenować sporty to będą się bawić w głupie gry na placu zabaw. A wieczorem małolaci z browarkami będą mieli dobrą miejscówkę na imprezowanie!! Do tego pomysł z ławkami! Ciekawe kto będzie co chwilę nosić te krzesła??
~Tomy M. 27-02-2009 14:52
Patol 27-02-2009 14:53
ciepliczanin Janusz, W kościele Jana chrzciciela jest 2 skate park ale bez raili więc młodzi tam latają. Poza tym asfalt w parku jest nierówny więc ciężko utrzymać równowagę!! Gdyby nawierzchnia była zrobiona to by codziennie ktoś tam wymiatałł takie rzeczy że jak byś to zobaczył to byś padł!
~s. 27-02-2009 15:13
Niech nasi decydenci wejdą na "allegro" i pooglądają sobie przedwojenne pocztówki z parku. Nic więcej nie trzeba, tylko urządzić to miejsce tak jak kiedyś.
~? 27-02-2009 17:43
ta pani Pawlowska to pewnie zona tego Pawlowskiego dyrektora politechniki klika sie robi i kasiore ciagnie .Ot co ,moze Pystrom pomoze ,zeby byly sciezki rowerowe i skate parki i cos dla malych dzieci ,i potem dla wiekszych i jak beda mlodzieza i potem ta mlodziez robi sie rodzicami i kolo sie zamyka. PANIE PYSTROM CZAS NA POPRAWE REPUTACJI I DZIALANIA, W SPRAWIE DURNOWATEGO PROJEKTU ZANIM ON POWSTANIE I OKALECZY CIEPLICE.
~ago od kosmosu 27-02-2009 18:01
Pomysł z usunięciem ławek nie jest dobry. Dla kogo będą tam te krzesła? Ławki są dla wszystkich i były zawsze. Poza tym nie są jeszcze zniszczone. Co się z nimi teraz stanie? Jakie będą miały przeznaczenie? Co do robienia teatru na boisku -- czy nie można dawać przedstawień dla dzieci w muszli koncertowej? Przecież ona jest tak postawiona, że widzowie zobaczą co się na niej dzieje. Pamiętam letnie przedstawienie robione przez teatr animacji na tym przyległym do teatru boisku. Ci, którzy stali z tyłu - NICZEGO nie widzieli. Poza tym na tym boisku także będą potrzebne krzesła - dla widzów. Będzie się je za każdym razem wynosić i wnosić? No i dlaczego te boiska zamiast odnowić w celach takich, jakie były na początku ich funkcjonowania - zabierać i przeznaczać tylko dla teatru animacji? Czy teren boisk należy do teatru animacji? Z jakiego powodu dyrektor wymyśla rzeczy, dla zrealizowania których zabiera teren rekreacyjny dla starszej młodzieży? W Cieplicach młodzież nie ma dokąd udać się, aby znaleźć jakieś sensowne zajęcie. Dla malutkich dzieci jest przedszkole. Jeśli jest przeładowane - należy zorganizować następne. I w przedszkolach wymyślać miejsca typu ogródek jordanowski. Popieram to co mówi EBEE, STONEK, EHE i PATOL. W miejscu tych boisk należy zrobić porządny skate park z prawdziwego zdarzenia, a nie robić tam jakichś dziwadeł dla przedszkolakow, w których potem będzie i tak miejsce dla okolicznych pijaków, zamiast miejsca dla cieplickiej młodzieży. Czy pan Nauka z kimkolwiek konsultował swoje pomysły? Ciepliczanin Janusz nie widział młodzieży w tym miejscu, bo może chodził w niewłaściwych godzinach. Albo tylko w niedzielę. Nie należy zabierać tych boisk na miejsce dla teatrzyku. Przedstawienia będą parę razy w miesiącu, natomiast latem to miejsce jest potrzebne dla młodych ludzi. Lepiej o nich pomyśleć zawczasu, a nie narzekać potem na graficiarzy. Przedstawienia teatrzyku mogą być w muszli koncertowej, a ludzie/widzowie niech siedzą na postawionych tam ławkach. Po to są. Można je co najwyżej odnowić, a nie wyrzucać nie wiadomo gdzie (lub dla nie wiadomo kogo).
piipi 27-02-2009 18:41
..niech likwiduja !.*Piiipi uwielbia sluchac muzyki w pozycji lezacej.Przyjde na koncert ...z moim *fajnym kocykiem.
~ago od kosmosu 27-02-2009 19:10
Piipi, w tym parku jest nierówny asfalt pod muszlą koncertową. Jeśli chcesz po deszczowym dniu wylądować w kałuży z kocykiem to powodzenia. Lepiej niech zostawią te ławki tak jak były. Będziesz mogła położyć się na ławce i przykryć kocykiem. Albo leżeć na ławce na kocyku.
~Bartek 27-02-2009 21:26
Jeżdżę po kraju i po Europie na zawody w biegach na orientację, ale pierwszy raz "słyszę", widzę i czytam z niedowierzaniem takie niedorzeczności. Władze miasta, brzuchacze, piwosze i jeszcze głowomózgowcy skutecznie na siłę chcą wyeliminować mało znane dla przeciętnego zjadacza chleba (Jeleniogórzan i kuracjuszy), widowiskowe pokazy, imprezy sportowe. Właśnie w takich parkach są organizowane rodzinne dyscypliny sportowe np. w gimnastyce, w biegach. To znaczy, że nie będzie można potrenować fitnesu, gimnastyki estetycznej, hunk-fu, origami i tym podobnych dyscyplin sportowych w plenerze. GRANDA !!!
~ago od kosmosu 27-02-2009 21:58
Tak, Bartek ma rację! Poza bardzo nielicznymi wyjątkami - władze miasta posiadają maja nadmiar tłuszczu w tych okolicach, co nie potrzeba! Razem z panem Prezydentem na czele! Widać to było najbardziej przy (nie)strzelaniu goli przez nich przy oddawaniu boiska Orlik w listopadzie zeszłego roku! Tylko co to za sporty: "hunk-fu" i "origami"? Bo to ostatnie to sztuka układania kwiatów, a nie dyscyplina sportowa, natomiast w Jeleniej Górze jest kyokushinkai, a nie "hunk fu" (może chodziło Mu o "kung fu").
~debilizmDOkwadratu 27-02-2009 23:29
mesjah 27-02-2009 23:49
do ago;p i reszty fanów kultury i sportu...nie przerobicie tematu,nic z tego nie bedzie,to jest kasa dla inwestorów,wiele jest robione teraz pod turystyke,czyli czytajcie pod starych pierdzieli z niemiec,oni zostawiaja euro i sobie nie zycza mlodych w parku bo park zdrojowy kiedys nalezał do niemców ale nie tylko,starzy chca wypoczywac w spokoju,w domu im sie nudzi,wiec chca domy przeniesc do parku,maja inne emerytury niz my mozemy pomazyc za 20,30 lat,z tym sie nie wygra,wiem cos na ten temat,bylem organizatorem i pomysłodawca "jam"-ów graffiti i sportów extremalnych(bmx,deska,rolki) w cieplicach,najpierw był pierwszy w CIeplicach na terenie ogólniaka "Norwid"dzieki pomocy Pani Małgorzaty Turowskiej bez której nigdy by nie doszło do czegos takiego,no i P.Dabrowskiej,byłej dyrektorki norwida...pozniej nastepny bez graffiti(niestety złe towarzystwo zjechało ze wzgórza i juz mielismy mieszane uczucia) tez na norwidzie ale dodalismy za to muzyke,koncerty młodych kapel(hip-hop i rock a bardziej HC) nastepne juz organizował kolega Jacek Niemiec rowniez wspaniała postac od propagownia sportów extremalnych w Cieplicach ale juz na terenie koscioła w Cieplicach,dzieki Bike Action nadmienie...teraz juz jest coraz gorzej z tego typu tematami,zaczeli sie mieszac sponsorzy którzy chca kase z tego,reklame itp.i zmieniaja wszystko tak ze coraz gorzej organizowac tego typu spoty,rowniez organizowałem imprezy na amfiteatrze w Cieplicach,te muzyczne ale te wolne od komercji,elektronika szeroko rozumiana,ochota juz mi przeszła dawno,teraz tzreba by bojkotowac jakos tego typu działania,zbierac podpisy wielu tysiecy młodych,pisac petycje a i tak radni wyloza tak zwana laske i swoje bebechy zatłuszczone a kasa w euro która jest z UE przyznawana na tego typu imprezy kulturalne i sportowe idzie na cos innego,wiem ile jest rocznie przyznawane(gruby pieniadz strasznie,wiele setek tysiecy)mimo to idzie tylko na jakies inne dziwne imprezy które smierdza reklama i komercja pewnych firm ów radnych i ich znajomych...juz jest po jabłkach jak sie to przyjęło mówić...z miła checia bym powtórzył te imprezy z przed 3,4 lat ale juz nikt sie na to nie zgodzi zabardzo,za duzo schodów...a co do tematu parku zdrojowego to juz termy i reszta komercji wyprzedała NAS MŁODYCH,dla nas juz nic nie bedzie tutaj,najwyzej grube wejsciówki na termy...pozdrawiam!!!
~Spity Gonzales 28-02-2009 17:33
Pamiętam. W zamierzchłych czasach w tym miejscu były boiska. Tam , gdzie stoi "Agat " też były korty. Proponuję zaorać park cały albo jeszcze lepiej wybetonować . Róbmy tak dalej ale potem nie dziwmy się , że młodzież pisze po ścianach.Mnie to lata.Ja będąc gówniarzem wybiegałem się po obu parkach, Popływałem kajakami, pośpiewałem w muszli w morweskim.Nie było asfaltu na parkowych ściezkach i naprawdę było ładnie. Zresztą Cieplice w latach sześćdziesiątych wyglądały prześlicznie.Z roku na rok jest coraz gorzej . A wystarczyło nie psuć tego , co nam Niemcy zostawili. ZABETONOWAĆ.
~boapl 2-03-2009 18:21
Do WSZYSTKICH: parkiem do aktywnego odpoczynku bedzie Park Norweski. Park Zdrojowy ma byc miejscem spokoju i odpoczynku mniej aktywnego. Jedynym problemem z Parkiem Zdrojowym jest brak przwidzianej drogi rowerowej. Wszystkie te informacje znajdziecie w projekcie rewitalizacji cieplickich parkow.
~tiaaa 2-03-2009 20:49
bo tak napisałeś? hehehehe juz mi za biurko tam,raz dwa urzedasie:D
~boapl 3-03-2009 19:23
@tiaaa no coz czlowieku, jak sie nie bylo na prezentacji koncepcji rewitalizacji to twoj problem. Napisalem tylko informacje o tym co sie tam dowiedzialem. I jeszcze jedno, nie jestem urzedasem.
~willma 16-03-2009 21:33
w 100% zgadzam sie z "ebee" młodzi dzis nie mają kompletnie co robić, włuczą się po opuszczonych budowach piją ićpaja bo nie ma dla nich żadnej rozrywki..skateparki i inne tego typu miejsca sa potrzebne, myślicie tak naprawdę tylko osobie..pomyślcie o mnłodzieży troche.. zróbcie coś i dla nich..mówi sie ze mlodziez jest przyszościa kraju.. dbajcie o ta przyszlosc jakos.. i faktycznie zamiast burzyc i budowac jakies pierdoly za przeproszeniem faktycznie posprzatajcie.. ile stoi budynkow mieszkalnych ktore sie rozsypuja? tego nie widzicie ?? odremontujcie budynki, bloki i osiedla mieszkalne za te pieniadze ktore przeznaczacie na takie zbedne narazie glupoty.. ehh..wiele mam jeszcze do powiedzenia ale po co? i tak to zlekcewazycie..wiec na co sie scierac?? co z tego ze "sQrka jest ladna jak splesnialy srodek?? zacznijcie od wnetrza..a potem skorupka" zainteresujcie sie spoleczenstwem, ludzmi mlodymi..dla "starych" juz jest dosc miejsc.. chlpaki na deskach i na rolkach jerzdza po ulicach bo nie ma gdzie..sa wypadki a wy macie to gdzies..sami siebie zaijamy na wzajem...wezcie to pod uwage..zacznijcie myslec glowa..
~willy 16-03-2009 21:40
w 100% zgadzam sie z "ebee" młodzi dzis nie mają kompletnie co robić, włuczą się po opuszczonych budowach piją i ćpaja bo nie ma dla nich żadnej rozrywki..skateparki i inne tego typu miejsca sa potrzebne, myślicie tak naprawdę tylko osobie..pomyślcie o młodzieży troche.. zróbcie coś i dla nich..mówi sie ze mlodziez jest przyszościa kraju.. zadbajcie o ta przyszlosc jakos.. i faktycznie zamiast burzyc i budowac jakies pierdoly za przeproszeniem faktycznie posprzatajcie.. ile stoi budynkow mieszkalnych ktore sie rozsypuja? tego nie widzicie ?? odremontujcie budynki, bloki i osiedla mieszkalne za te pieniadze ktore przeznaczacie na takie zbedne glupoty.. ehh..wiele mam jeszcze do powiedzenia ale po co? i tak to zlekcewazycie..wiec na co sie scierac?? co z tego ze "powłoka jest ladna jak splesnialy srodek?? zacznijcie od wnetrza..a potem zajmijcie sie zewnetrzna warstwa-o ile bedzie jeszcze taka potrzeba" zainteresujcie sie spoleczenstwem, ludzmi mlodymi..dla "starych" juz jest dosc miejsc.. chlpaki na deskach i na rolkach jerzdza po ulicach bo nie ma gdzie..sa wypadki a wy macie to gdzies..sami siebie zabijamy na wzajem...wezcie to pod uwage..zacznijcie myslec glowa.. przepraszam za te dosc ostre slowa..ale taka jest prawda..a prawda czesto boli..

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Wernisaż w Galerii Korytarz

Radni KO przeciw kupcom?

Motocykliści dla Niepodległej

„Grabarów” bezpieczny

Wieczór wspomnień

Sonda

Wypalenie zawodowe należy uznać za chorobę?

Oddanych
głosów
933
Tak
65%
Nie
28%
Nie wiem
7%