MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Palenie zakazane nawet na balkonie

Wiadomości: JELENIA GÓRA/ KRAJ
Niedziela, 16 marca 2008, 6:51
Aktualizacja: Poniedziałek, 17 marca 2008, 7:01
Autor: Angela
Fot. Archiwum
Bezwzględny zakaz palenia w miejscach publicznych i nie tylko ma obowiązywać już wkrótce. Nie zapalisz w samochodzie, jeśli obok jest dziecko. Być może na dymka nie będzie można wyjść również na balkon czy klatkę schodową. To pomysł parlamentu.

Już niebawem palacze będą musieli zmienić swoje nawyki. Zmniejszy się bowiem liczba miejsc, w których będzie można wyjść na papierosa legalnie. Całkowity zakaz ma na pewno obowiązywać w pubach, na ulicach, szkołach, uczelniach, zakładach pracy, teatrach, kinach, hotelach, dworcach, lotniskach, na przystankach, ośrodkach zdrowia, czyli w szeroko rozumianej sferze miejsc użyteczności publicznej.

Autorzy projektu chcieliby również, żeby palacze nie mieli zbytniej swobody na klatkach schodowych lub w windzie. Kwestią dyskusyjną pozostają balkony.
Gdzie więc będzie można palić? W specjalnych palarniach, które będą musiały jednak spełniać wysokie standardy techniczne.

Za złamanie zakazu groziłaby grzywna - sto złotych. Właściciele lokali, którzy nie dostosowaliby swoich placówek do nowych przepisów, zapłacą nawet 20 tysięcy.
Ustawa wymierzona jest przeciw palaczom, których chce ograniczyć się wolność – oburzają się amatorzy papierosów i fajek.

Niepalący są jednak innego zdania i mówią, że ma ona tylko chronić wolność niepalących, którzy wchodząc nawet na obiad zastają puby i restauracje w dymie tak gęstym, że można tam siekierę wieszać.

Ogłoszenia

Czytaj również

Będzie bezpieczniej

Marszałek Senatu w Jeleniej Górze

Tak w szpitalu zachował się lekarz?

Komentarze (65) Dodaj komentarz

~etam 16-03-2008 7:16
na balkonie nie ukarają nikogo
~k.l 16-03-2008 7:35
o nie? na balkonie też nie będzie można palic? przecież to absurd,to przecież są ludzi balkony i można na nich robić co się podoba,a w domach są też dzieci to co rodzice mają palić w pomieszczeniu zamkniętym? to jest besens.zastanawiam się czy sejmicy będą przestrzegać ty zakazów,bzdura bzdura totalnaaaaaaaaaaa.
~zefirek 16-03-2008 8:06
BARDZO DOBRZE KONIEC Z PALĄCYMI SMIERDZIELAMI !!!!!!!!!!! BRAWOOOOOOO ZAMYKAĆ PALACZY W OBOZACH PRACY !!!!!
~michael grant 16-03-2008 8:08
Najlepiej , niech Donald Tusk zakaże jeszcze oddychać!!!
~xyz 16-03-2008 8:20
Tylko chołota pali. Cóż to za system demokracji, w którym dwóch meneli z piwem pod sklepem mają większą siłę głosu od jednego profesora na uniwersytecie ;)
~bobas 16-03-2008 8:34
i slusznie gdy ktos pali na balkonie pietro nizej to na gorze trzeba zamykac okna dlaczego mam byc teroryzowany przez smierdziela
~Jaco 16-03-2008 8:54
Nareszcie i u nas wzięli się za to świństwo :).Jestem jak najbardziej za!Nareszcie pójdę do pubu coś przekąsić czy wypić piwko ze znajomymi i nie wyjdę śmierdząc papierochami jak to obecnie bywa.
~wredna baba 16-03-2008 9:11
A w otwartym oknie pode mną to będzie można? Sąsiad nie ma balkonu, a pali jak lokomotywa.
~Yarek 16-03-2008 9:17
pomysł dobry ale z tymi balkonami to przesada...
~Tr 16-03-2008 9:42
Ja palę ale jestem za :) może uda mi się wkońcu to rzucic !!
cieplice 16-03-2008 10:08
I bardzo dobrze, ja nie palę i nie życzę sobie bym była ja zmuszona i moje dziecino wdychania, smrodu i dymu papierosowego. Tak smród, bo jeszcze nie spotkałam papieros, który ładnie pachnie (w przeciwieństwie do fajki).Nieraz patrzę jak siedzą sobie na przystankach i smrodzą, a wypad spod wiaty, na świeżutkie powietrze. Na klatkach i na balkonach tez popieram, klatka jest zamknięta i cały smród rozchodzi się po niej, co z kolei powoduje, że do mieszkań wdziera się smród. I ci niepalący też musza to wąchać. No cóż czasem i palenie na balkonie w lecie powoduje obdarowanie sąsiadów zapaszkiem.
~k.l 16-03-2008 10:11
/do zefirka/ nie bądz taki święty? przez kilka ,a nawet przez kilkanascie lat wąchałeś ten smrud tak jak każdy z nas a teraz jak głośno jest na temat fajek to macie najwięcej do powiedzenia ,najlepszy sposób wycofać papierosy z sprzedaży,i jeszcze jedno do /zefirka/przestan ubliżać?jeżeli sprawa tak stoi to z alkocholem niech też cos z tym zrobią.
piipi 16-03-2008 10:13
....KOTLOWNIA to jest rozwiazanie...tam cieplutko i mozna z Panem Palaczem Mieciem...poglady wymienic.
~slamark 16-03-2008 10:28
Nie jestem zwolennikiem PO ale tą decyzję popieram w całej okazałości . Dodatkowo wszystkim palaczom nakazać płacić dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne. Nie życzę sobie by z moich składek opłacano leczenie jakiegoś palacza , który dodatkowo mnie truje... . Jak chce palić niech za swoje leczenie płaci i szanuje zdrowie innych ludzi. Pozdrawiam
~joorek 16-03-2008 10:40
powinno być ograniczenie do ilości zapaleń podobnie jak zakaz prędkości a nie całkowity zakaz. Jeden, dwa papierosy nie zaszkodzą.
dziadek 16-03-2008 10:54
Bardzo dobrze!!!! Zakaz powinien obowiązywać w miejscach publicznych. A jeżeli ktoś chce palić na balkonie to proszę bardzo, może się truć w demokracji droga wolna.
~niepalący 16-03-2008 11:02
Mam nadzieję, że projekt jak najszybciej wejdzie w życie. Największym problemem jest jednak kultura (a w zasadzie jej BRAK) palących. Piętro wyżej nade mną palą przez okno dwa babska, parapet u mnie wygląda jak popielniczka, kulturalna prośba nie przyniosła rezultatu. Inny przykład: idę chodnikiem przed blokiem i widzę spadającego tuż przede mną peta wyrzuconego przez okno. Idąc przez miasto widzi się leżące pety przaktycznie wszędzie nawet na chodnikach przy kościele. Dodatkowo powinni jeszcze pomyśleć na podwyższeniem akcyzy na papierosy tak aby paczka kosztowała powiedzmy 20zł. Wielu napewno zaczęło się zastanawiać nie gdzie zapalić ale czy wogóle zapalić. I napewno wyszło by to na zdrowie nam WSZYSTKIM. Pozdrawiam zarówno niepalących jak i palaczy.
~... 16-03-2008 11:10
debilizm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~śmierć śmierdzielom 16-03-2008 11:18
Powinno zakazać się palenia wszędzie, gdzie dym może nawet w sposób niezamierzony oddziaływać na innych. Jeśli chodzi o miejsca typu puby, czy restauracje, to najbardziej idiotycznym tłumaczeniem jest ograniczenie przez zakaz swobód obywatelskich palących. Żaden idiota nie przyjmuje do wiadomości, że jego swoboda, jest ograniczeniem swobód innych. Rzeczą nieweryfikowalną będzie zakaz palenia na przystankach. KTO i w JAKI sposób wyznaczy miejsce które należy do przystanku, a które już nie? Rano kiedy jadę do pracy jestem notorycznie zasmradzany przez palaczy którzy stoją metr od wiaty, a dym w zależności od kierunku wiatru leci gdzie chce. Chamstwo palące należy tępić jak mawia kabaret (nieco zmodyfikowana wersja): SIŁOM, USTAWOM, NAPALMEM I KULTUROM OSOBISTOM!
~do slamark 16-03-2008 11:43
wlaśnie jestes z pisu i tylko zakazać ,nakazać i tak ciągle ,taka twoja partia
~do slamark1 16-03-2008 11:45
nakazac to sobie mozesz dzieciom w domu!
~Ehhh 16-03-2008 11:47
Nie ma sprawy, mogę przestać palić na balkonie, gdzie mojego sąsiada choć trochę przed dymem chroni spód jego balkonu - zacznę palić w oknie i dym będzie sobie bez przeszkód leciał do góry. Wyglądać przez okno chyba mi nikt nie zabroni? Dodatkowo na balkonie mogę sobie spokojnie ustawić popielniczkę i nie śmiecić dookoła - w oknie raczej nie. Pozdrowienia dla pani dozorczyni. Jak również dla tych wszystkich, którzy sprzątają teren przed wejściem do budynków publicznych z zakazem palenia, gdzie ani kosza, ani popielniczki nie uświadczysz.
~do joorek 16-03-2008 11:47
to utworzmy policje do kontrolowania ilości zapaleń
~snuz 16-03-2008 11:58
no własnie, jak chcą ukarać palacza ktory stoi i pali fajeczke na swoim balkownie ? przeciez zeby wejsc do domu muszą mieć nakaz heh bedą czekać az lokator wyjdzie ? hehehe ale przy okazji chciałbym dodać, że ten zakaz to dobra sprawa bedzie, pełno u lokali gdzie wchodzisz (niby fajne miejsce) a tu siwo aż w oczy drapie ;P sam pale ale takie rzeczy to już przesada :) jestem za tylko zastanówcie się nad tymi balkonami bo to troche fatalny pomysł, heh ale przetrawic tego nie moge zobaczcie ile policja miala by roboty dostali by nowe wyposazenie w super lornetki i ganiali by tak za tymi ludzi w góre i w doł po tych blokach heh nie no... co za tęgie głowy wpadły na ten pomysł to niewiem heh Pozdrawiam
~ToolGirl 16-03-2008 12:04
NARESZCIE! Koniec z dmuchaniem mi w twarz i tym okropnym smrodem! Całkowity zakaz jest fantastyczny- w końcu ktoś zadba o nasz zdrowie!
~sloujol 16-03-2008 12:09
i bardzo dobrze dosc trucia normalnych ...
~misiek 16-03-2008 12:36
W końcu jakieś mądre pomysły, mam dość kiedy stoję na przystanku i jakiś koleś lub baka dmucha na mnie dymem z papierosa. No bez przesady, dopominacie sie o wasze prawa a gdzie prawo zwykłego człowieka do nie trucia się. Wszyscy mamy cierpieć, bo wy chcecie sobie pokopcić. A co to palacze to jakaś rasa wyższa??
~qba 16-03-2008 13:00
NARESZCIE!! Jak mnie wk...ia jak wielka pani sąsiadka wychodzi rano z mieszkania i przez kilka pieter schodzi juz z zapalonym papierosem!!! Juz nie raz mialem ochote jej zwrocic uwage, a teraz bede mogl zrobic cos wiecej!! A o zadymionych pubach czy restauracjach juz nie wspominam, bo z tym juz dawno powinien był ktos zrobic porządek.
~do slamark 16-03-2008 13:16
nie wiesz czy wiesz mozgu,ale palacze placa akcyze i to nie mala przy kazdej paczce papierosow,z ktorej pozniej sie korzysta w razie choroby. takze jak nie wiesz to sie nie wypowiadaj.po 2 jak ty zachorujesz to plac sobie ubezpieczenia bo niby dlaczego ty masz byc leczony/a z moich pieniedzy ? w ten sposob dojdziemy do absurdu
~do ~slamark 16-03-2008 13:19
ja sobie nie zycze, zeby z moich skladek oplacano leczenie tych co sie obrzeraja w McDonaldzie. Mogliby zakazac jezdzic tez autami... nie chce wdychac biernie spalin!!!
~joorek 16-03-2008 13:26
Zrozumcie, że to nie tytoń szkodzi tylko nadmiar. W nadmiarze szkodzi wszystko. Niedawno było głośno o człowieku który zmarł po wypiciu nadmiernej ilości wody. Tak samo jak tytoń szkodzą słodycze, tłuszcz, alkohol, kawa, herbata, oglądanie telewizji, słuchanie zbyt głośnej muzyki. Może zakażecie wszystkiego?
~LuckyCrown 16-03-2008 13:28
I bardzo dobrze, juz od dawna powinny być wyznaczone miejsca gdzie można się samemu truć, czyli palarnie publiczne!!
~kate 16-03-2008 13:34
do pabu czy restauracji mogę po prostu nie wejść i w ten sposób uniknąć dymu, ale klatką schodową muszę przejść i się nawdychać tego smrodu , nawet we własnym mieszkaniu muszę to znosić, kiedy sąsiad piętro niżej pali na balkonie. palacze niech sie inhalują we własnych mieszkaniach, najlepiej szczelnie zamkniętych, żeby innym nie zatruwać życia!
~levyyvel 16-03-2008 13:41
wreszcie się skończy te palenie i trucie niepalących, nie mówiąc już o tym, że będzie można wyjść do pubu i wrócić nie śmierdząc wszystkimi markami papierosów!Brawo!
~Rudebwoy 16-03-2008 13:48
Dobrze, że chociaż joint'a sobie będzie można zapalić....:D nikt przecież się o to nie przywali :] hehee... kłucą się o tytoń xD
~budowlaniec 16-03-2008 14:20
mylicie pojęcie balkonu i loggi, w większości budynków są loggie, natomiast balkony to raczej stare budownictwo. Nawet jak wprowadzą zakaz palenia na balkonach to logia jako część mieszkania nie będzie pod ten przepis podlegać. Życzę wszystkim palaczom zwycięstwa nad nałogiem. Natomiast mandat za palenie na balkonie będzie i tak niewykonalny - przecież nie ma latających policjantów, a alpinista też nie wejdzie na balkon. Jeżeli sąsiadowi przeszkadza to i tak zakabluje tylko upierdliwy - jeden na 1000.
zloty666 16-03-2008 14:26
No i super. Oby ustawa weszła w życie. Nie wszyscy przecież muszą inhalować się dymem papierosowym. Jak ktoś musi, to niech popala w domowym zaciszu.
~Skalek 16-03-2008 14:29
czy kierowca kopcącego autobusu też będzie karany.Poza tym,czy jakiś krzykacz zdefiniuje mi pojęcie miejsca publicznego?w żadnej ustawie nie mogę tego wyczytać
HankaOdRumcajsa 16-03-2008 14:35
Najlepiej rzucić palenie. Tak jak ja w sierpniu. I teraz się każdego ranka świetnie czuje, bez żadnego gluta w przełyku. :)
~Ato 16-03-2008 15:20
I bardzo slusznie palaczy nalezy tepic bo są to balaganiarze - szkodza sobie , innym a do tego smiecą - a przede wszystkim są to ludzie bez wyobrazni a ponadto co to za pracownik ktory w godzinach pracy kilka razy wychodzi na papierosa?
~slamark 16-03-2008 15:49
Ale bardzo dobrze , że płacicie akcyzę i do tego powinniście mieć dodatkowe ubezpieczenie . Jak myślisz , że pieniądze z Twojej akcyzy idą na leczenie .... puk puk w główkę . Panowie jak chcecie się truć to się trujcie ale szanujcie zdrowie innych . Do wszystkich , którzy tak "grzecznie" odpowiedzieliście na wcześniejszy komentarz : Coś czuję , że dresiarstwo przez Was przemawia ... A poza tym do szkoły nauczyć się pisać po Polsku. Mimo tego Pozdrawiam
~do slamark 16-03-2008 16:39
slamark nie denerwuj sie tak cieńki bolku hehehe
~JG 16-03-2008 17:09
"Ilość zapaleń" najlepszy tekst w komentarzach heh może liczniki zapaleń zamontowac;) Generalnie wiekszosc tu piszących jest za zabobrza wiec nie ma problemu unoszenia się dymu do góry do sąsiada. Na zabobrzu tak wieje ze dym leci zawdze w bok tym problemem trzeba sie zająć;)
~sylwana 16-03-2008 18:44
wszystko by było ok,gdyby nie to że za pijakow i narkomanów to się nie biorą.oni mogą.A palacz jest najgorszy,wstyd!!!!!!!!!
~bel 16-03-2008 19:18
tez jest zakaz wyprowadzania psow by zalatwiali swoje potrzeby a jednak pupilki sraja a wlasciciele udaja ze tego nie widza w schronisku jest mniej kup lezacych jak na Zabobrzu i mieszkanca to nie przeszkadza jezeli chodzi o palenie propokuje by ludzie przestali pic palic a zobaczycie jak szybko zniosa wszelkie zakazy bo skarb panstwa na tym zyje
~ed 16-03-2008 19:23
najlepszy motywator do określonego zachowania to motywator finansowy, państwo powinno taką akcyzę dowalić za papierosy, żeby paczka kosztowala ze 30 zł, od razu liczba palaczy spadłaby o połowę.
~do ~niepalący 16-03-2008 19:46
jak masz takie poglady kolezko to przeprowadz sie na Bialorus
~do ~śmierć śmierdzielom 16-03-2008 19:55
"Żaden idiota nie przyjmuje do wiadomości, że jego swoboda, jest ograniczeniem swobód innych." No właśnie... A dodatkowo nawołuje się do zadawania śmierci myślącym inaczej, co już podpada pod paragraf.
~niepalący 16-03-2008 20:28
myslę, że w każdym bloku powinno się przeprowadzić rederendum...
~Jan 16-03-2008 20:34
Dajcie spokoj palaczom !. To nie Oni są winni tak olbrzymiej zachorowalności na raka . Wszyscy Jeleniogórzanie powinni mieć wiedzę i świadomość , że żyjemy w kotlinie radonowej / !/ otoczonej ze wszystkich stron górami z zawartością uranu .Po drugie żywność , naszprycowana chemikaliami i diabli wie czym ?!.A co do papierosów ; to najostrzej powinniśmy zareagować właśnie przed ich chemicznym / ulepszaniem !/ . Sam tytoń nie jest tak zabójczy jak papierosowe mieszaniny . A za to odpowiedzieć powinny firmy i ich producenci .
~gemba 16-03-2008 20:48
Nie trują spaliny , nie truje upierdliwy szef , nie truje praca po godzinach , nie truje trzysta komputerów w jednym pomieszczeniu , nie truje chemia w żarciu , nie truje stress i nic nie truje oprócz palenia.A już najgorsze jest to bierne palenie. Ja uważam jednak , że najgorzej truje trucie d..y. Jak rządzący nie mają pomysłu na rządzenie to biorą się za takie duperele. Trzeba na coś zwalić niepowodzenia . Najlepiej na palących , bo taki jest dzisiaj trynd. A pocałujta mnie w d.łoń. Idę se zajarać. "SLAMARK"- naucz się pisać po polsku z małej litery.
~ja;] 16-03-2008 20:48
no cóż ja nie palę i nie lubie przychodzić z pubu cała śmierdząca..kurtka i wszystko od razu do prania.nie wiem jakie rozwiązanie jest dobre gdyż wielu moich znajomych pali..na pewno wszysycy nie rzuca z powodu ograniczeń..1 jest pewne-zakaz palenia na własnym balkonie to przesada;]
~donald marzy ;D 16-03-2008 21:46
bardzo dobrze!!! donald wam pokaże:D wymyślili fotoradary... wymyślą też palaczoradary, zamieszczą ja na śnieżce i całe zabobrze już ma popalone ;D pozdro dla niepalących i dla śmierdzieli też
~palacz 16-03-2008 22:33
Wiedziałem że te propozycje większych emerytur dla palaczy tak sie w końcu skończą.......
~macios21 17-03-2008 0:10
<i> regulamin złamany </i>
~natalia 17-03-2008 0:17
ja mieszkam w kanadzie i u nas to juz od dwana tak jest ! zobaczycie kwestia przezwyczajenia i wszystko bedzie ok
~kierowca passata 17-03-2008 0:35
A ja obiecuję że jak kierujący przede mną rzuci peta ta go zatrzymam i wpier .. Bozia mi swiadkiem bo mam już dosyć tych pseudo kierowców z petem w pysku...
~kupajeza 19-03-2008 3:34
Prędzej PIS zniknie niż palacze :]
~zzzz 24-03-2008 13:41
Prohibicję! Wypieprzyć caly alkohol , a pędzących bimber zamknąc za kratami!
~KrzysioM 9-05-2008 0:01
Jesli uważacie że na balkonie możesz robić co chcesz to sobie tam się załatw io przyklep. Jesteście kretynami nie licząc się z innymi. Możesz to robić ale nie bądź moim sąsiadem .. to twój ostatni dzień.........
~rolph 10-04-2009 13:25
jestem za zakazem, ponieważ w gorące dni nie można otworzyć swojego balkonu, tylko trzeba się smażyć i pocić za szybami i tęsknić do świeżego powietrza - a nie zawsze można być poza domem (nawet wtedy każde przecież mieszkanie wymaga wietrzenia). Mam sąsiada, który regularnie nas podtruwa papierosami, kamforą i innymi specyfikami i nie można nic z tym zrobić, jak tylko poprzeklinać na takiego i zamknąć swój balkon dusząc się za szybami z upału (oczywiście mając już w mieszkaniu sporą dawkę tegoż oto dymu) następnie spryskuję pokój oustem (preparat likwidujący nieprzyjemne zapachy). A dodam, że mamy niemowlę, które też jest już od urodzenia regularnie trute tytoniem. Co więcej nasz uprzejmy sąsiad wypala te swoje śmierdziuchy (przykładowo - jak to dziś miało miejsce) o 11:35, następnego o 11:50, kolejnego o 12:05, potem o 12:30, 12:45, 13:10... I tak to trwa przez cały dzień. I gdzie tu znaleźć czas na wywietrzenie mieszkania, na pooddychanie świeżym powietrzem, na zagwarantowanie dziecku godnych warunków do życia, do zdrowia...??? Niech mi odpowie na to jakiś mądry palacz, albo niech się zamieni sytuacją ze mną i niech sam przecierpi cały rok bez otwierania okna!
~Antoni 9-02-2010 20:04
Błagam nie palcie przy mnie,nic Wam nie powiem!
~Antoni 9-02-2010 20:19
Błagam palaczy aby nie zatruwali i nie zasmradzali otoczenia i dali żyć niepalącym w czystym od dymu otoczeniu. Niech palą w oddaleniu od niepalących a nic im nie powiem
~maciek098765 5-04-2010 22:43
właśnie \"sąsiad\" poniżej spala sobie papieroska a ja muszę wdychać całe to g.... Ciekawe co by powiedzieli czy wszyscy zwolennicy wolności gdybym mieszkał poniżej ich i wystawiał na balkon worki ze starymi śmieciami czy innymi śmierdzielami Czy wtedy tez by bronili wolności? Gdzie ta wolność? Chamstwo i nic więcej
~severian 22-08-2010 1:01
Precz z balkonowymi śmierdziuchami !!! Dla mnie to szczyt chamstwa. Trzeba chyba udawać głupiego, żeby nie rozumieć, że dym wchodzi do mieszkania sąsiada. Zakaz i to jak najszybciej.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Jeleniogórscy policjanci na podium

Komunikacja miejska nas łączy

Uczniowie dla janowickich Sybiraków

Cenny dar dla niedowidzących

Lista Lewicy do Sejmu

Sonda

Czy majątki żon i dzieci polityków również powinny być jawne?

Oddanych
głosów
358
Tak
79%
Nie
17%
Nie mam zdania
4%