MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Ostra jazda z dresiarzami

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Piątek, 11 grudnia 2009, 11:13
Aktualizacja: Sobota, 12 grudnia 2009, 11:19
Autor: TEJO
Fot. .....
Dwóch odzianych w dresy mężczyzn zaatakowało wczoraj kierowcę autobusu MZK, który wyprosił ich z autobusu. – To ciemna strona pracy kierowców miejskiego przewoźnika, której pasażerowie nie zauważają – pisze nasz Czytelnik.

Autor listu był wczoraj świadkiem incydentu, do którego doszło na przystanku przy ulicy Rataja w Cieplicach. Do siódemki wsiadło dwóch mężczyzn w dresach. Byli zdziwieni, że kierowca zażądał od nich biletu i powiedział, że mogą zapłacić za przejazd w kabinie.

– Gdy wysiadali, jeden z nich opluł i zwyzywał kierowcę. Ale odwagi starczyło im na krótko, bo prowadzący złapał jakąś rurę i ruszył z bojowym okrzykiem na nich . Rzucili się do ucieczki – czytamy w e-mailu od pasażera.

Kierowca pogonił niedoszłych pasażerów i wrócił do autobusu. Ale dresiarze nie ustąpili. Wyrwali śmietnik z przystanku i zaczęli nim walić po szybach autobusu. – Jeden z nich kopał pojazd – pisze Internauta. Kierowca odjechał w dalszą trasę zostawiając rozjuszonych osobników na zdewastowanym przystanku.

– Sam incydent może i nie jest wart pióra dziennikarza, ale jak czytam złośliwe opinie o kierowcach i MZK to może pokazania ciemnej strony ich pracy uświadomi wielu malkontentom i wiecznie niezadowolonym, w jakim stresie ci ludzie pracują – pisze nie bez racji autor listu. – Kierowca jest w takich sytuacjach właściwie sam, bo nikt z pasażerów mu nie pomoże – dodaje.

Ogłoszenia

Czytaj również

Studium na początek

Wypadek przy baniakach  

Odbudowa mostu

Komentarze (55) Dodaj komentarz

~ 11-12-2009 11:20
To prawda. Wiele razy widziałem jak rzucali się z łapami na kierowców.
~taki 11-12-2009 11:29
Dresiarze to naprawdę przekleństwo naszego kraju.., no ale głupich nie sieją, sami się rodzą.
~ 11-12-2009 11:31
Bym pomógł ale nie jeżdżę autobusami, takich jak za starych czasów spalić na stosie, tylko, po co im to było? dla satysfakcji? że komuś coś zepsuli, dresiarze to jednak mają coś cienko w głowie ale to jednak ludzie, jak my sami sobie nie będzie pomagali to nikt inny nam nie pomoże, kierowca mógł też zawołać o pomoc? a jakby nikt nie wstał to by było jak teraz napisane jest w artykule, ale jakby kto wstał to "drechy" pewnie poszłyby dalej i nie zawróciły.
~pytanko 11-12-2009 11:34
dlaczego nie zadzwonil nikt od razu na policje? pytanie do dyrekcji MZK-dlaczego kierowcy nie maja polaczenia przez radio z dyspozytorem lub bezposrednio z policja?
~m 11-12-2009 11:55
dlaczego nie ma monitorowanych autobusów? Wsiadają chamscy pasażerowie, monitoring ich wyłapuje i policja zjawia się natychmiast na przystanku! To mrzonka ?
~Jano 11-12-2009 11:58
poprostu bylo tym ciezkim przedmiotem zdzielic po lbach i po krzyku , Homsto tepic Hamstwem
~korekta 11-12-2009 12:01
tacy co jezdza kapsulami w dresach to smieciarze a nie dresiarze.
~pariss100 11-12-2009 12:07
bzdura!! ja bym pomógł.... tym debilom.
~ 11-12-2009 12:10
Kamery w autobusach powinny być i rejestrować takich gnojków. Niestety rejestrowałyby też porządnych pasażerów, ale coś za coś.
~pariss100 11-12-2009 12:12
a tak na prawdę leciałbym z DRAJWEREM na tych kolesi i na bank bym nie odpuścił!!! ludzie są w jakiejś depresji jesli chodzi o taki marginessssss!
~szkot107 11-12-2009 12:16
policja za nim przyjedzie to dresy uciekna i nic nie wskóra nasza milicja, a takich incydentów to jest masa i chyba co dzień:( pozdrawiam normalnych pasażerow
~pariss100 11-12-2009 12:16
a tak na marginesie to nie każdy kto nosi DRES musi być dresiarzem...
~Gosc p. 11-12-2009 12:16
Stroj zobowiazuje... Bylem przekonany, ze panowie w dresach jezdza styranymi bmw-icami lub vw golfami.
~ 11-12-2009 12:31
żeby tępić takie bydło,to potrzebne są pieniądze i organizacja....byłem w tym roku na wakacjach w Gdańsku,gdzie korzystałem z autobusów MZK,wszystkie nowoczesne,szybkie,przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych,w środku każdego pojazdu czyściutko,wręcz sterylnie...oczywiście w każdym monitoring,co jest zapewne głównym powodem takiego ich wyglądu
~Aaaa 11-12-2009 12:34
To chyba jakaś biedota co się wystrojła w lumpexie i cwaniakuje. Jakby trafili na jakiegos normalnego kolesia to by był ich ostatni wyskok bo by mieli połamane te tepe karki albo kulasy !!!!!
rymcycymcy 11-12-2009 12:44
Jeleniogórzanie w co drugim artykule proszą o kamery ...mają jakieś straszne parcie na szkło ! :)
rymcycymcy 11-12-2009 12:45
...ja nawet dysponuję jakąś małą kamerką w moim telefonie, więc mógłbym pomóc w potrzebie jakiejś powiedzmy ...niestarej i nieskromnej ;)
~Jas 11-12-2009 12:50
Panie Jano z 11:58 ! Kierowca w takich przypadkacj ma skulic uszy , bo jakakolwiek z jego strony " samoobrona" jest ciezkim naruszeniem obowiazków pracowniczych , i grozi dyscyplinarnym rozwiazaniem umpowy o pracę . Uzycie przez niego ciezkiego narzedzie z ktorym wyskoczył naraza go na odpowiedzialność karną. Kierowca opluty i zbluzgany w ramach swej pragmatyki zawodowej moze wyłącznie w miare mozliwosci technicznych wezwac na interwencje policje lub straz miejską i czekac tatka latka .
~ 11-12-2009 12:51
Monitoring w autobusach stanie i tak się koniecznością. Ostatnio student z Lulina wygrał proces z tamtejszym MZK. Dostał solidne odszkodowanie za pobicie w autobusie. Skasował bilet, zawarł umowę o bezpieczną podróz i został pobity, bo MZK nie zapewniło mu bezpieczeństwa. Jak znajdą się następni i ruszy lawina pozwów to szybko znajdą pieniądze na monitoring i ochroniarzy.
~maryjan 11-12-2009 13:21
ludzie... nie popadajmy w paranoje.. bo zaraz wszyscy będziemy ścigać ludzi chodzących w dresie... nawet tych co biegają po lesie... nie dres czyni z człowieka dresiarza.. a często ludzie pod krawatami są dużo bardziej szkodliwymi i bezwzględnymi bestiami.. pozdrawiam i życze umiarkowanej krytyki
~swercru 11-12-2009 13:58
Eee Ja nosze dresy i nie rozwalam przystanków !!! i co zrobimy z tym fantem Redakcjo jelonki ! Pózniej dziwicie się że ludzie nie lubią paparazzi i reporterów !
~ 11-12-2009 14:27
a co ten dres ma swiadczyc o człowieku.to wychodzi na to ze wszystcy piłkarze swiata sa zli
~prawnik 11-12-2009 14:43
To brak mózgu i wyobraźni ze strony kierowcy. Przede wszystkim pasażerowie i ich bezpieczenstwo, a potem szybki kontakt przez radio z dyspozytorem i policja. Takie kozaczenie ze strony kierowcy to podchodzi pod artykuł niestety. To nie była obrona konieczna, ani stan wyższej konieczności. Moim zdaniem, chore ambicje lub jakies stare przyzwyczajenia skłoniły kierowcę do takich działań. A gdyby, ci rozjuszeni napastnicy, rzucili np. karnistrem z benzyną, to co wtedy ?! Pojawia się natychmiast problem. Osobiście uważam, że Pan kiesrowca, sprawdziłby się w innym zawodzie... Pozdrawiam !!!!
~maariusz 11-12-2009 14:53
Za PRL to by taki wp... od milicji dostali ze juz głupoty by im do głowy nie przychodziły,a teraz rusz takiego to jeszcze cie ukaraja.Polskie prawo jest chore i coraz częściej szkodzi niż pomaga.Zgodzi ktos sie ze mną?
~maariusz 11-12-2009 15:29
Za PRL dostali by od milicji pałami to by głupoty im z głowy wyleciały.A teraz ruszyc takiego typka nie wolno.Chore prawo,coraz bardziej szkodzi niz pomaga....
~..... 11-12-2009 15:30
do prawnik-kiesrowca ?! BRAWO PRAWNIK !!!
~ 11-12-2009 15:36
Niedługo będą wpuszczać do autobusów pod krawatem! Klient w krawacie jest mniej awanturujący się... ----tak chcecie?
~manik 11-12-2009 15:51
Takie zachowania sa bo tak naprawde nasze chore prawo na to zezwala.W szkole juz nie wolno dziecka za ucho potargac albo dać linijką po łapie zeby ustawic do pionu.Kiedys milicja dała pałą po pleckach i juz taki zastanowił sie nad tym co robi.A teraz ruszyć nie można....
~Schengen 11-12-2009 15:57
Brak mi informacji czy uciekli, czy ustalono ich personalia. Wszak w autobusie było pewnie kilku świadków. Tak siężko zrobić zdjęcie telefonem ? Zastanawia mnie również reakcja kierowcy ! Wyleciał za nimi z rurką !!! A jak by dogonil ... i jak by mu wtedy dokopali W OBRONIE WASNEJ to co ...
wupe 11-12-2009 16:09
młodzieńcy pewnie przepuśćili kieszonkowe od rodziców w "kasynie" na Rataja i zabrakło na bilety (lub zostało kilka złotych na amfę, a to ważniejszy wydatek niż jakieś bilety)
~wrocławski student 11-12-2009 17:52
znowu debile z Kiepury ?
~sed 11-12-2009 18:44
Wyposażyć kierowcę w broń długa i niech strzela jak zabije to tylko zrobi przysługę społeczeństwu.
~ Baca 11-12-2009 19:58
dO pANA pRAWNIKA vECTRY!!! Zajcie miało miejsce przy ul. Rataja.. Słynne Osiedle "Glinianka" ( Mili / Policyjne) Tego typu ekscesy nie tylko autobusach, ale i okiolicznych terenach, gdzie mieszkają ZWYKLI ludzie TO DO NIEDAWNA CODZIENNOŚĆ!! Interwencje Policji czy Straży Miejskiej... gdzy będę miał dziurawe skarpety to pozwolę się połechtać bo wtedy bĘdę się smiał. na samo wspomnienie " interwencji".. Przyjedzie patrol - pogada po kumplowsku - i jadzie dalej - bo przecież to synaljkowie kolegów. .. A wrzaski9 i pijaństwo do godz. 2- 3 w nocy nadal trwa. Ludzie przestałidzwonić - bo przecież to nie ma sensu, a tylko się wydaje zbędne piniądze.A zobaccie całe zamazane graffitii Cieplice, A zniszczone przystanki, budki telefoniczne itp. A Pan z Vectry typowym żargonikiem policyjnym na temat odpowiedzilnosci kierowcy, karnistrów z benzyną , kozaczenie kierowcy, niedopuszczalności użycia gazrurki itp dyrdymałki, ABY TYLKO WYCISZYĆ SMRODEK.
maniekjg 11-12-2009 20:17
te prawnik-głupotę masz wrodzoną czy nabytą?Spróbuj najpierw pomyśleć zanim coś napiszesz.
~ 11-12-2009 21:14
Londyn, Frankfurt, Berlin, Madryt, Rzym... itp., itd., w każdym z tych miast w kazdym autobusie jest monitoring i takie rzeczy sie nie przytrafiają... Do włodarzy MZK- pomyslcie troche, wydajcie troche (I tak nie swoich) pieniedzy i po kłopocie...
~ 11-12-2009 21:18
Do prawnik: Właśnie takie podejście jest też przyczyną rozwydrzenia takich idiotów. Mogą pluć na człowieka, wyzywać, uderzyć, ale nie wolno krzyknąć i pogonić synalków. Potulne, tchórzostwo jest sygnałem dla debili, że mogą wszystko. Kierowca też człowiek i nie pozwoli sobie na plucie w twarz. Tego w umowie o pracy nie ma.
~andrew 11-12-2009 21:56
do prawnik. to dawaj kolego ustaw sie np na 1go maja a przechodnie tak dla jaj będą ci pluć w twarz,i co zrobisz kozaku?będziesz dzwonił po policje albo straż miejską?Przed kompem każdy może pokozaczyć,jeżeli naprawde jesteś prawnikiem to szkoły pokończyłeś ale mądry to ty nie jestes.
*piipi* 11-12-2009 22:06
~Co się dziwicie !!! ~Męzczyzni .. zawsze będą walczyc między sobą ..jak *opóznione koguty !
~facet 11-12-2009 22:24
Jak kierowcy nie będą zdecydowanie na takie chamstwo reagować, tylko potulnie z uśmiechem będą oblizywać oplute przez barachło buźki, to muszą być przygotowani, że przyjdzie czas gdy przy wejściu do autobusu taki pewny bezkarności dresik da mu w pysk na dzień dobry i popraw na do widzenia. Brak reakcji rozzuchwala. Mamy doskonały przykład jak nie wiele trzeba, by pijane dresiki uciekały w popłoch przed jednym facetem. Uciekali bo taka reakcja była dla nich całkowitym zaskoczeniem. Z natury są tchórzami, dlatego zawsze jak pasożyty poruszają się grupami. Gdyby kierowca dostał wsparcie od kogoś z autobusu lub ulicy to by przywiązali gnojków do przystanku i czekali na policję.
~ja 11-12-2009 23:02
krytykowac kazdy potrafi jednych i drugich kierowcow dresiazy itp.zacznijmy od tego malolaty po browarku i tyle wielkie ura bura dres tyko sie przyja ze ten co ma dres to dresiasz zalozmy je wszyscy .a tak wracajac do kierowcy szacunek dla niego usiadzcie ludzie za kiera autobusu ,krotkie streszczenie pracy caly dzien od przystanku do przystanku i setki ludzi przewijajacych sie przez autobus a 50% to ludzie nieras potrafiacy byc gorsi niz te gnoje .a jednak musi dbac o bezpieczenstwo w czasie jazdy i nietylko o kase moze smieszna z biletow ,a jakby wsiedli on by niezareagowal i rzucili by sie do jakiegos pasazera teoretycznie kazdy z nas moglby byc tym pasazerm .popieram kierowce i gratuluje odwagi ,a temat znam moj ojciec ŚP.byl zawodowym kierowca MZK przez ponad 20 lat opowiadal nieraz co ludzie potrafia odstawiac w autobusach iebede wymienial bo szkoda slow pozdrawiaw wszystkich .D.D.
~ja 11-12-2009 23:03
krytykowac kazdy potrafi jednych i drugich kierowcow dresiazy itp.zacznijmy od tego malolaty po browarku i tyle wielkie ura bura dres tyko sie przyja ze ten co ma dres to dresiasz zalozmy je wszyscy .a tak wracajac do kierowcy szacunek dla niego usiadzcie ludzie za kiera autobusu ,krotkie streszczenie pracy caly dzien od przystanku do przystanku i setki ludzi przewijajacych sie przez autobus a 50% to ludzie nieras potrafiacy byc gorsi niz te gnoje .a jednak musi dbac o bezpieczenstwo w czasie jazdy i nietylko o kase moze smieszna z biletow ,a jakby wsiedli on by niezareagowal i rzucili by sie do jakiegos pasazera teoretycznie kazdy z nas moglby byc tym pasazerm .popieram kierowce i gratuluje odwagi ,a temat znam moj ojciec ŚP.byl zawodowym kierowca MZK przez ponad 20 lat opowiadal nieraz co ludzie potrafia odstawiac w autobusach iebede wymienial bo szkoda slow pozdrawiaw wszystkich .D.D.
Cień 11-12-2009 23:15
Do Baca. Jeżeli chodzi o zachowanie policji, to masz rację, ale prawnik też ma rację, ponieważ kierowca takim zachowaniem naraził pasażerów na niebezpieczeństwo. Dresiarze mogli napaść kierowcę, zabrać mu kluczyki i sami się obsłużyć, mogli kamieniami obrzucić autobus i zrobić krzywdę jakiemuś pasażerowi. Jak ja bym był pasażerem tego autobusu, to złożyłbym skargę na tego kierowcę za narażenie mojego bezpieczeństwa.
Cień 11-12-2009 23:17
Do Baca. Jeżeli chodzi o zachowanie policji, to masz rację, ale prawnik też ma rację, ponieważ kierowca takim zachowaniem naraził pasażerów na niebezpieczeństwo. Dresiarze mogli napaść kierowcę, zabrać mu kluczyki i sami się obsłużyć, mogli kamieniami obrzucić autobus i zrobić krzywdę jakiemuś pasażerowi. Jak ja bym był pasażerem tego autobusu, to złożyłbym skargę na tego kierowcę za narażenie mojego bezpieczeństwa.
~Yhm 12-12-2009 0:36
Tak na przyszłość mała lekcja ortografii.Pisze się "chamstwo",a nie "hamstwo".Analfabetyzm w czasach obecnych jest niebywale popularny jak widać. Z tego co wiem,kierowca zawiadomił o całym zdarzeniu dyspozytora i prosił o przysłanie policji. Z komentarzy można wywnioskować,że Jelenią Górę zamieszkują sami odważni ludzie.Szkoda,że demonstrujecie to tylko w taki sposób. Większość z Was zapewne siedziałoby na miejscu i tylko obserwowało. Podejrzewam,że tym autobusem jechało przynajmniej pięciu takich "kozaków" i jakoś żaden nie zareagował,aby pomóc kierowcy. Darujcie sobie więc te beznadziejne wypowiedzi typu:"co ja bym nie zrobił,gdybym tam był" Jak zwykle tytuł artykułu zwala mnie z nóg. Nie każdy,kto nosi dres ma we krwi wandalizm i pasjonuje go niszczenia autobusów MZK,oraz napadanie na ich kierowców. Proszę nie myśleć schematami.
~zdziwiony 12-12-2009 7:45
Do cień: Czyli według Ciebie winny zajścia jest kierowca bo ośmielił się poprosić o kupienie biletu. Czyli wszyscy muszą płacić, ale taka hołota nie, bo mogą się zdenerwować i za karę obrzucić autobus kamieniami. Opluty (może jakąś gruźlicą?) kierowca ma się wytrzeć i spokojnie jechać dalej? Takie rady w sumie dla kierowców są na rękę. Po co im narażać się na takie sytuacje sprawdzając bilety? Lepiej spokojnie jechać, nic nie widzieć i nic nie słyszeć. Hołota niech podróżuje za darmo i tylko nieliczni niech płacą za przejazd. Musimy jako mieszkańcy miasta robić wszystko, by nie zdenerwować pijanego młodego śmiecia. Przecież jest tak jak napisał prawnik. Mogą rzucić kanistrem z benzyną i podpalić. Nie denerwować bo zabiją.
~Adwokat 12-12-2009 8:02
Godność jest dobrem osobistym chronionym przez prawo. Razem z dobrym imieniem składa się na zdefiniowane w art. 23 Kodeksu cywilnego pojęcie czci. Z punktu widzenia kodeksu karnego naruszenie czyjejś godności jest przestępstwem znieważenia. Tak rozumiana godność nie podlega wartościowaniu, a jej naruszenie występuje, gdy bez uzasadnionych podstaw, zwłaszcza w obecności osób trzecich, traktuje się kogoś negatywnie i wyraża się o nim w sposób poniżający.
~PMK 12-12-2009 8:28
243 kodeksu postępowania karnego. Zgodnie z treścią tego przepisu, każdy ma prawo ująć osobę na gorącym uczynku przestępstwa lub w pościgu podjętym bezpośrednio po popełnieniu przestępstwa, jeżeli zachodzi obawa ukrycia się tej osoby lub nie można ustalić jej tożsamości. Osobę ujętą należy niezwłocznie oddać w ręce Policji.
Cień 12-12-2009 11:40
Do Zdziwionego. Tu nie chodzi o to czyja wina, tylko o to, że kierowca naraził pasażerów na niebezpieczeństwo próbując bronić swoją dumę zamiast zamknąć szybko dźwi i oddalić się od idiotów.
Cień 12-12-2009 11:42
Do Zdziwionego. Tu nie chodzi o to czyja wina, tylko o to, że kierowca naraził pasażerów na niebezpieczeństwo próbując bronić swoją dumę zamiast zamknąć szybko dźwi i oddalić się od idiotów.
Szkot 12-12-2009 13:49
Łyse debile w dresach trafiły na nadgorliwego kierowcę. Od momentu durnego przepisu wprowadzonego przez MZK, nakazującego wejścia pasażerom przednimi drzwiami, co rusz dochodzi do incydentów między nadgorliwymi kierowcami, którzy poczuli w sobie nieodpartą chęć władzy a zbuntowanymi pasażerami. I po co ?
~ 12-12-2009 15:35
Do szkot: Czyli to że kierowca sprawdzał bilety to źle? Czyli dresiki mają podróżować za darmo? Czy nie lepiej to oficjalnie to ogłosić, że w miarę normalni pasażerowie mają płacić za bilety, a pijane matoły już nie muszą, bo tak jest bezpieczniej i problem znika.
~e. 14-12-2009 8:54
Widzę, że znakomita większość pasażerów to osoby, które nigdy nie wyjechały za Jelenią Górę i nie wiedzą jak to się robi za granicą. Wsiadanie przednimi drzwiami to nie wymysł tylko pewien standard, który jak widać u bydła jeleniogórskiego nie spotyka się ze zrozumieniem. I nie dziwię się małomiasteczkowe matoły, bo czego wymagać?
Szkot 15-12-2009 0:34
do ~ : Kierowca żąda okazania biletu, pasażar odmawia, kierowca zawiadamia właściwe służby, że ma pasażera na gapę a nie lata z rurą ...
~ 15-12-2009 15:46
Do szkot: Pasażer bez biletu pluje na kierowcę, wyzywa o najgorszych. Wyciąga łapy do bicia i razem z kumplem grozi. Zadowolony, uśmiechnięty kierowca jedzie dalej. Powiadomiona policja nie przyjeżdża. Zadowoleni dresiarze cieszą się z bezpłatnej jazdy. Opluty kierowca myśli czy ten co pluł miał gruźlice czy Aids. Najważniejsze to nie zdenerwować śmieci.
~elvi 30-12-2009 14:17
póki nie zostałem kierowcą autobusu MZK miałem dobre zdanie o ludziach , jak bym wiedział nigdy w życiu nie zrobiłbym sobie kat .D i nie zatrudniłbym się w MZK , teraz muszę się męczyć , pozdrawiam kolegów , pasażerów nie bo i tak mają nas w d...

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Zamknięty szlak przez Kocioł Łomniczki

Jeleniogórzanka z szansą na tytuł Miss Polski

Radni KO przeciw kupcom?

Święto Białej Laski

Problemy krwiodawców

Sonda

Wypalenie zawodowe należy uznać za chorobę?

Oddanych
głosów
930
Tak
65%
Nie
28%
Nie wiem
7%