MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Od grudnia cykliści pojadą wyznaczonym traktem w Parku Zdrojowym

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 30 listopada 2012, 7:41
Aktualizacja: Sobota, 1 grudnia 2012, 7:36
Autor: Angela
Fot. Mea
Radni przychylili się do próśb mieszkańców i nieco złagodzili regulamin Zdrojowego Parku dla cyklistów. Pozostali jednak nieugięci wobec zakazu wprowadzania psów oraz pomysłu pozostawiania parku otwartego na noc.
Dla cyklistów i rolkarzy wyznaczono trasę w Parku Zdrojowym, która biegnie od bramy wjazdowej przy ul. Fabrycznej, następnie aleją wzdłuż ogrodzenia PM Poland, Term Cieplickich i Przedszkola Zaczarowany Parasol do bramy narożnej od strony ul. Podgórzyńskiej.

- To jest bardzo dobre rozwiązanie – mówi pan Adam z Jeleniej Góry, który porusza się rowerem do pracy, na zakupy i rekreacyjnie. - W Parku Norweskim można jeździć wszędzie, a jeśli Park Zdrojowy ma być przede wszystkim dla kuracjuszy, warto to uszanować. Myślę, że z tego rozwiązania wszyscy powinni być zadowoleni – powiedział pan Adam.

Jeśli powinni, to nie są. Zbyszek Leszek, szef Towarzystwa Izersko – Karkonoskiego, zrzeszającego m.in. cyklistów podkreśla, że wyznaczona ścieżka jest jedną z najwęższych i jeśli dopuści się tam ruch pieszy i rowerowy, będzie dochodziło do kolizji.

- W fazie projektowania rewitalizacji parku wnioskowaliśmy by tę ścieżkę poszerzyć. Jest tam miejsce, ale nikt oczywiście nas nie słuchał. Teraz wprowadzono zmianę w regulaminie, ale jest to tylko zmiana teoretyczna, w rzeczywistości problemu to nie rozwiąże, bo jest tam za wąsko – mówi Zbyszek Leszek.

Wśród mieszkańców emocje budziły również dwa inne punkty regulaminu, które dotyczyły wprowadzania do parku zwierząt oraz zamykania parku na noc. O ile w przypadku zwierząt Anna Bałkowska, przewodnicząca Jednostki Pomocniczej Uzdrowiska Cieplice mówiła, że rozważana była koncepcja wyznaczenia jednego miejsca dla psów, o tyle Rada Cieplic stanowczo opowiadała się za zamykaniem parku.

- Sprawdziliśmy i większość parków uzdrowiskowych w Polsce jest zamykana na noc – mówiła po spotkaniu z władzami i radnymi miasta Anna Bałkowska – stąd propozycja by tak było i u nas. Na rewitalizację parku wydano 17 mln zł. Już odnotowujemy dewastacje, dlatego musimy chronić to, co zostało zrobione. Na ogrodzenie parku przeznaczone zostały spore pieniądze. Teraz jest tylko kwestia, w jakich godzinach park ma być zamykany – mówiła Anna Bałkowska.

Regulamin parku ze zmianą w podpunkcie 10 punktu piątego zacznie obowiązywać w ciągu 14 dni od daty ogłoszenia go w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego, czyli jeszcze w grudniu br.

Ogłoszenia

Czytaj również

Areszt za oszustwa

Teatr z połową dofinansowania!  

Rok niespełnionych obietnic

Komentarze (66) Dodaj komentarz

Bluszcz 30-11-2012 8:15
W końcu jakaś mądra decyzja.
~beee 30-11-2012 8:37
Głupia decyzja. Polak niestety zdyscyplinowany nie jest i jak będzie wiedział że do parku rowerem wjechać może to już nie będzie się dalej zastanawiał którymi ścieżkami może jeździć, a którymi nie. Efekt? Rowerzyści będą pedałować wszędzie gdzie się da, tak jak było zresztą do tej pory, kiedy obowiązywał pełen zakaz. Mimo monitoringu nie widziałem żeby nasza "sprawna" straż miejska kogoś zatrzymała.
~danuta67 30-11-2012 9:06
Ludzie, co Wam Ci rowerzyści złego zrobili? 1000 x więcej szkód wyrządza pijana hołota - to oni niszczą ławki, wyrywają drzewka, uszkadzają oznakowania - i co? Straż miejska boi się interweniować...
~lobi 30-11-2012 9:08
a ja mam pytanie ile musze zaplacic jak bede jezdzic na letnich
~cerber 30-11-2012 9:11
No i już się zaczynają dalsze wymagania .Sciezka za wąska jak to może byc żeby rowerzyści nie jezdzili główna aleją.Od nowa ta nieliczna grupka będzie tyranizowac pozostałych mieszkańców.Nie wie czy jazda rowerami koło przedszkola nie będzie kolidowac z wychodzącymi z przedszkola dziecmi.Nie wiem czy rowerzyści zastosują sie do regulaminu kiedy do tej pory jeżdzili gdzie chcieli pomimo całkowitego zakazu.Teraz bedą się czuli pewniejsi widząc ustępstwa na ich korzyśc.
~ 30-11-2012 9:33
Jak jadę rowerem to wkurzają mnie plączący sie pod kołami piesi. Natoniast jak idę piedchotą - to irytują mnie ci na rowerach. Też tak macie?
~17sqandal 30-11-2012 9:34
Park to jest parki i basta! żadnych rowerów psów a i zamykac należy w rosądnych godzinach w zależności od pory roku a komu się nie podoba to wont z parku !!
~j/g 30-11-2012 9:36
cerber - czy ty czytasz ze zrozumieniem?. Po wpisie widać, że nie – poczytaj, poczytaj i jeszcze raz poczytaj tak powoli – może w końcu zrozumiesz. Jak nie to już tylko czytanie bajek dla dzieci ci zostaje.
~rumcajs54 30-11-2012 9:41
A ta POCHYŁA brzoza na 11 fotce też jest po rewitalizacji ? Już wcześniej pisałem, że jest parę drzew, które zagrażają bezpieczeństwu, także przy głównej alei.
~ 30-11-2012 9:48
Najlepiej ZAMKNĄĆ na głucho !!Nie będzie problemu,że wąsko,szeroko,że błoto i psy... W tym GRAJDOLE nie dogodzi się nikomu..Zamknąć,a wrota zaspawać...Będziecie mieli jak AQUA... Co za GRAJDOŁ..!!!
~Gość 30-11-2012 9:49
Jeszcze niech wyznaczą jak mają cykliści żyć ,co to za miasto debili i nieudaczników z magistratu ,pożal sie boże matoły ,to my takich idiotów wybieramy na radnych i prezydentów ,okręgi jednomandatowe załatwią tych pseudo polityków ,wreszcie przesieją to kolesiostwo i łapówkarstwo ,no oni mi będą mówić czy mam jeżdzić przez park i którędy no co za jełopy jedne ,ja tu płace podatki i tu żyje a taki matoł za moje pieniądze mi mówi jak żyć .
~Pieszy 30-11-2012 10:25
Stało się bardzo źle, że wpuszczono rowerzystów do Parku. Jest to początek końca tego pięknego miejsca. Ścieżki nie są przystosowane do jazdy rowerem. Koszta tej głupawej decyzji Rady Miasta będą więc wysokie. Dojdą nowe! Bo kto będzie odpowiadał za zdewastowane przez koła rowerów nawierzchnie ścieżek. Czy Rada przewidziała na to pieniądze? Rada Miasta zlekceważyła bezpieczeństwo i prawa pieszych. A pieszych jest dużo więcej niż paru zwariowanych, wrzaskliwych i nieodpowiedzialnych rowerzystów. Okazuje się, że w pojęciu radnych nie większość rządzi w demokracji a mniejszość. Tylko trzeba głośno wrzeszczeć a na pewno wystraszeni radni ustąpią. A swoją drogą tacy wysportowani i silni rowerzyści nie maja sił na objechanie Parku?
~lololo 30-11-2012 11:18
Ludzie powinni sie ruszać.A gdzie maja to robic jak nie w parku miedzy innymi.Na rolkach tam sie zabijesz.Nie da rady.A na rowerach jeżdzi sie w parkach na calym świecie.W krajach poludniowych w zakazach ruchu jeżdzi sie również na motorowerach i wszyscy sie mieszcza włącznie z policja na koniach. W w tym dzikim kraju masz co masz.
~zaaaa 30-11-2012 11:20
Zaorać i postawić Biedronkę - wtedy wszyscy będą zadowoleni
~ 30-11-2012 11:24
nic na tych zdjęciach nie widać w ogóle się nie otwierają czy ktoś ma ten sam problem z was?
~Brevik 30-11-2012 11:56
Piękna 500M trasa
~ 30-11-2012 12:38
wasze wpisy są nic nie warte, do czasu aż nie wypowie się Ciepliczanin Kaflik
~Ti 30-11-2012 12:41
A ja tam od samego początku ... na zakaz i śmigałem rowerkiem przez park.
~Zbadać! 30-11-2012 12:48
Wynik agresywnej akcji rowerzystów przeciw pieszym i matkom z dziećmi to uchwała Rady Miasta. Ale dlaczego radni nie zapytali o zdanie jeleniogórzan tylko poparli chamskie zagrania rowerzystów. Rowerzyści nie są w stanie objechać Parku? Wniosek: jazda rowerem szkodzi organizmowi, osłabia go i niszczy. Może lepiej i taniej dla miasta byłoby ustawić przy Parku pawilonik z obowiązkowym badaniem wydolności fizycznej rowerzystów. Może trzeba tym ludziom pomóc np. darmowymi kanapkami, zanim ruszą niszczyć nasz piękny Park?
~haha 30-11-2012 12:53
pocałujta w dupe wójta - jeździłem i będę jeździł gdzie mi się podoba , adios
~Nieładnie! 30-11-2012 12:56
Redakcja Jelonki bardzo chętnie pyta o zdanie rowerzystów olewając zdanie pieszych. Jest zagranie bardzo nieładne i stronnicze. Nie rozumiem waszego sprzeciwu, drodzy redaktorzy, wobec porządku, bezpieczeństwu i ładowi. Rzetelne dziennikarstwo to dziennikarstwo bezstronne a nie kadzące jednej strony konfliktu, który zresztą wywołali rowerzyści.
~ 30-11-2012 13:10
do wyzej: na jelonce sa nawet wypowiedzi video ze zdaniem pieszych, temat byl walkowany z 10 razy, zanim zaczniesz nieladnie pisac poczytaj i poszperaj, bo to nieladnie wmawiac nieprawde
~Ala 30-11-2012 13:13
Pieszych na lekarstwo jedna, dwie osoby a na rowerach jeżdżą i z pieskami chodzą a mnie to wcale nie przeszkadza.Ludzie co się czepiliście tych rowerów i psów nie macie innych zmartwień?
~nieładny 30-11-2012 13:14
Do 13.10. Może i był wałkowany tylko efekt tragiczny. Widocznie był podobnie "wałkowany" jak wybiórcze relacje Jelonki.
~oko 30-11-2012 13:14
ja proponuje bilety wstepu pieszy 1 zl rowerzysta 2 zl a z psem 3zl ha ha ha
~Ala 30-11-2012 13:15
Pieszych na lekarstwo jedna, dwie osoby a na rowerach jeżdżą i z pieskami chodzą a mnie to wcale nie przeszkadza.Ludzie co się czepiliście tych rowerów i psów nie macie innych zmartwień?
~do 13,13 30-11-2012 13:17
Do Ali: widocznie ludzie już zaczęli się bać. Ale chyba to wynik słabej pogody. A to, ze rowerzyści jeżdżą w taką pogodę to tylko dowód na ich nieodpowiedzialność
~Ala 30-11-2012 13:23
Pieszych na lekarstwo jedna, dwie osoby a na rowerach jeżdżą i z pieskami chodzą a mnie to wcale nie przeszkadza.Ludzie co się czepiliście tych rowerów i psów nie macie innych zmartwień?
~cieplicznin2 30-11-2012 13:28
Codziennie wieczorem biegam po parku. Cykliści i tak mają w głębokim poważaniu regulamin. Jeżdżą po całym parku. Najgorzej jest z psami, których właściciele też mają w głębokim poważaniu regulamin. Np. przedwczoraj między 17.00 a 18.00 naliczyłem 5 rasowych bydlaków, które tuż obok ścieżek zadowolone (tak jak ich właściele) "stawiały klocki". W listopadzie w tych godzinach 1 (jeden) raz widziałem Strażników Miejskich drzemiących w granatowym "Lublinie" przy wjeździe do parku za pawilonem "Edward".
~ 30-11-2012 13:41
a mój pies jeździ rowerem po parku. i co teraS?
~ed 30-11-2012 13:43
jestem rowerzystą i jakoś nigdy nie odczuwałem dyskomfortu z powodu zakazu wjazdu rowerem do parku. wręcz przeciwnie, odczuwałem dyskomfort jak musiałem tam wjechać (bo żona chciała) i co chwilę dzwonić albo zwalniać bo piesi, dzieci itd. dużo lepiej i szybciej jest objechać park ulicą niż przedzierać się pomiędzy spacerującymi. nie wiem o co tyle szumu. czyżby pan Leszek znalazł obszar na zbicie kapitału politycznego? bo jakoś nie sądzę żeby dla tak wytrawnych rowerzystów jacy są w Towarzystwie ten park był jakąś szczególną atrakcją rowerową. jak chcę pojeździć na rowerze to jest setki km bardziej atrakcyjnych miejsc niż park, ale jak chce pospacerować bezpiecznie z dzieckiem to zostaje mi tylko ten jeden park z zakazem. więc kto tu jest bardziej pokrzywdzony? rowerzyści czy rodzice?
~swój 30-11-2012 13:59
Dobra i rozsądna decyzja !. I nic nie trzeba poszerzać i przebudowywać . Dla tego Leszka i podobnych ,zakazać wyścigów , rajdów i szaleńczych jazd .A z pewnością nikomu nic się nie stanie .Dajcie też spokój tym nielicznym psom bo ośmieszamy się przed światem !. Naszym problemem jest głównie wandalizm , bałaganiarstwo i brak szacunku dla wszystkiego co społeczne i ogólnodostępne . I tu należy koncentrować wysiłki i edukację .
~nemezis 30-11-2012 14:30
Przepraszam koło czego mają jeźdźić??? Jakich Term Cieplickich???Gdzie one są???..................................................................................
~haha 30-11-2012 14:36
poproszę wszystkich krzykaczy o statystyki potrąceń pieszych przez rowerzystów w parku, ile było takich przypadków ? ktoś sobie uroił jakiś problem w swojej pustej główce i teraz reszta powtarza jak nawiedzona.
~ed 30-11-2012 14:53
do haha. statystyk się znalazł, nawet jak takich potrąceń nie ma za wiele w oficjalnych statystykach to nie znaczy że nie ma zagrożenia. już wiele razy biegłem po dziecko bo widzialem jadących całą szerokością ścieżki wielmożnych rowerzystów w rajtuzach. sorry ale nie chciałem sprawdzać czy poprzez swoje ciemne okulary zajęci intensywną rozmową zauważą biegające po ścieżce dziecko. pustą główkę to ma ten kto nie potrafi przewidywać pewnych rzeczy i konsekwencji swoich zachowań, a potem biadoli na forach jaki to pokrzywdzony. przypuszczam że najbardziej przeciw zakazowi są ci co 1. są przeciw wszystkiemu, 2. na rower wsiadają raz a ruski rok i nagle zapragną pojeździć 5 minut po parku, bo dla aktywnych rowerzystów ten park to żadna atrakcja rowerowa, 3. działacze, którzy chcą się wykazać
~rex 30-11-2012 15:11
Gdzie komentarz pana Kaflika?!
~do ed 30-11-2012 15:57
tym tokiem rozumowania to trzeba też zakazać jeżdżenia autami po ulicach tam Ci też mogą potrącić dziecko. skoro takiś przewidujący to najlepiej siedź w domu chociaż tam też musisz uważać bo jest dużo zagrożeń.
~ed 30-11-2012 16:01
no co mam odpowiedzieć na takie teksty? nie wiem jak ty, ale ja nie wypuszczam dziecka 1,5 rocznego żeby sobie swobodnie biegało po chodniku przy jezdni już nie mówiąc o samej ulicy. park się do tego nadaje, no chyba że zaczyna przypominać jezdnię. czy rodzice cię w młodości tak wypuszczali po auta i rowery, skoro masz taki poziom rozumowania?
~Rowerzysta 30-11-2012 16:15
Pewnie i tak buractwo jeleniogórskie (czyt. osoby, które zostały w tym mieście, bez kultury i wychowania, nie mówiąc o intelekcie) będzie się wtryniać na te ścieżki rowerowe i z wielkim grymasem reagować na dzwonek. Niestety, zacofane miasto, zacofani ludzie. Ścieżka nic nie zmieni. Ludzie się będą dziwić "ooo... to dla rowerów?". SZOK. Jak to dobrze, że uciekłem od was buraki. I że mądrzy ludzie uciekają. Zostaje nisza genetyczna, która w końcu wymrze i będzie dobrze, a my wrócimy w te piękne tereny, gdzie już nie będzie pacaństwa. I będzie nam się dobrze żyło w mieście na miarę zachodu, bez kościołów i buractwa. I każdy będzie mądry.
~do ed 30-11-2012 16:18
a co ja mam powiedzieć na takie, sam chodzę z dzieckiem 1.5 rocznym do parku i nie widzę problemu, tyle lat można było jeździć rowerem i nikomu to nie przeszkadzało, wszyscy żyją nikt nie zginął, wirtualny problem urojony w czyjejś głowie i tyle.
~Biker 30-11-2012 16:23
Zbyszek Leszek, ale w czym problem? Wy w TIK przecież i tak zakazów nie uznajecie a tu nagle zaczęły wam przeszkadzać? W Karkonoskim Parku Narodowym dacie radę minąć się z pieszymi na wąskiej ścieżce a w Parku Zdrojowym to już nie?
~do 16:18 30-11-2012 16:54
już nie raz widziałem takich cwaniaczków, którym się wydawało że ich nieszczęścia nie dotyczą. oczywiście nie życzę twojemu dziecku (choć wątpie w jego istnienie) i tobie źle, ale żebyś kiedyś nie żałował tej zbytniej pewności siebie. a jak będę jechał rowerem i głośno z daleka dzwonił, albo krzyczał "uwaga" to mnie nie wyzywaj od pedałów, co często niestety ma miejsce na ścieżce rowerowej na sudeckiej. a rowerzyście z 16:15 odpowiem tyle że potwierdzasz swoją wypowiedzią że zakaz był i jest słuszny, a takim jak ty to się w ogóle powinno zakazać jazdy czymkolwiek - zbyt duże niezrównoważenie emocjonalne reprezentujesz.
~ja on 30-11-2012 17:48
a ja i tak bede jezdził a jak mi ktos podsokczy to w mazak dostanie !!! i tyle
CН.W.D.P. 30-11-2012 18:16
ZAKAZAĆ POSIADANIA ROWERÓW!! I PO PROBLEMIE...
~@ 16:15 30-11-2012 18:58
Ta "nisza genetyczna" to również Twoi rodzice, jak rozumiem? Bo skoro tu się urodziłeś... No i widać, że geny zabrałeś ze sobą, zgodnie z biologią - dziedziczne buractwo widać gołym okiem.
~ 30-11-2012 21:20
No i zgrzyt! Nie wspomniano o deskorolkach, wszak to nie rolki! i o sankach na ktorych wozi sie dzieci po sniegu, nastepnie hulajnogi, te sa tez pojazdem. Oj posypia sie mandaty podczas polowania SM by uzbierac dla nich samych na wyplate- to ostatni tred zdobywania kasy z mobilnych osob.
~rr 30-11-2012 21:21
Nie rozumiem po co ten zakaz. Nigdy to nikomu nie przeszkadzało. Drodzy piesi - czy nie przeszkadza Wam to że większość ludzi spacerujących po parku pali papierosy i nie sposób wyminąć ich (nawet na szybkim rowerze!) żeby się nie zaciągnąć? A przecież też jest zakaz! A nie przeszkadza Wam że Straż miejska jeździ po parku ciężarówką (WIDZIAŁEM!) No więc może jak władza zacznie przestrzegać sama przepisów - zaczniemy i my. Stolica rowerowa Polski nie powinna wydawać zakazów ruchu rowerem. Przecież ten przepis jest martwy zanim go wydrukowano na nowych tabliczkach! A kto zapłacił za te stare, które okazały się przedwczesne? Może by tak w końcu rozliczyć kogoś za idiotyczne decyzje i kręcenie lodów? Proszę!
~myśl 30-11-2012 22:14
czyste szaleństwo ,park który nie ma żadnego ogrodzenia ,żadnego ,otaczający Pałac króla w Norwegii ,jest dostępny DLA WSZYSTKICH .Im więcej zakazów tym więcej wandali.Zamykanie parku ??ludzie to śmiechu warte .Najwięcej krzyczą podli ludzie,którzy sami siebie nie trawią .Mają chyba po 101 lat.
~oko 30-11-2012 22:19
uwolnić Park........Park ma być dla wszystkich .........Dla zwierząt również(bezwzględny nakaz sprzątania po nich).........Potrzebujemy więcej empatii ,tolerancji i szacunku.........Nie dajmy się prowokować zgnuśniałym ludziom .Park jest Twój ,mój i wszystkich...........Uwolnić Park............
~ 30-11-2012 22:27
Moim zdaniem wyznaczanie trasy w parku zdrojowym to jest jeden z głupszych pomysłów.Ale jeśli chodzi co do zwierząt to jest akurat dobry pomysły żeby ludzie nie wprowadzali zwierząt do parku bo przynajmie nie istnieje ryzyko wdepnięcia w kupe. I uwarzam,że park powinien być na noc zamykany poniewasz, z powodu wandali kturzy wszstko niszcza. i przynajmiej jak park będzie na noc zamykany to zmiejsza się ryzyko zniszczenia parku przez wandali.
~łza 30-11-2012 22:40
Park jest nasz WSPÓLNY,bez nakazów i zakazów .Dla wandala zamknięty park to dopiero uciecha by tam pograsować (logiczne).Zamknięte? no to ja wam pokażę jak to zamknięte.Ludzie przestancie robić problem gdzie go nie ma.Mówię to szczególnie do osób o niskiej tolerancji do samego siebie.
~rr 30-11-2012 22:43
Uwolnić park! Tak! Im więcej zakazów, tym więcej problemów. Uwolnić park! Pikieta? Akcja?
~oko 30-11-2012 22:57
Popieram ,UWOLNIĆ PARK :) ,WOLNOŚĆ dla PARKU ,LUDZI i PRZYRODY.
~straznik m 30-11-2012 23:30
znowu rowerzyści w modzie, lepiej wygonić ich do lasu by nie zawadzali
~straznik m 30-11-2012 23:37
a ci z pieskami to już dano powinni płacić podatek -podatek od posiadania psów
~straznik m 30-11-2012 23:39
znowu rowerzyści w modzie, lepiej wygonić ich do lasu by nie zawadzali
~ 30-11-2012 23:55
Uwielbiam Jelenia Gore i okoliczne tereny, ale niestety.., drog dla rowerów (DDR) to pewnie nawet w Wenecji jest wiecej niz w moim rodzinnym mieście :-(
rymcycymcy 1-12-2012 1:01
Podczas jazdy rowerem piesi zupełnie mi nie przeszkadzają ...bo lubię sobie między nimi slalomować ! :)
~Sainz 1-12-2012 3:43
No a jak wtf !!!!kto sobie wyobraza park bez wózków rowerzystów i innych ... was Park to Park
~vem 1-12-2012 9:16
O! dobrze ktoś tu napisał, że podczas jazdy rowerem, piesi tez potrafią być uciążliwi i nie mówię tu o parku, ale o wyznaczonych dla rowerzystów trasach. Piesi często wchodzą na te trasy choć obok mają swoją ścieżkę. Dużo trudniej jest rowerzyście w takiej sytuacji się poruszać niż pieszemu zrobić unik przed jadącym rowerzystom. Trochę uczciwości wobec samych siebie nie zaszkodzi. KOMPROMIS - wielu osobom takie słowo jest widzę całkiem obce.
~zdziwiony 1-12-2012 10:57
Pomijając emocje- fobie i uprzedzenia często tu wyrażane- muszę przyznać rację p.Leszkowi. Czego nie uwzględniono w projekcie, nie da się teraz zastąpić samym zapisem w regulaminie. Dodam tylko, że nie tylko, jak mówi Z.L. nie rozwiąże to problemu, ale wręcz sprowadza zagrożenie. Tak niestety musiało się zakończyć "wyabstrachowanie" z przestrzeni miasta, tej wielkości i tak położonego terenu. Ogrodnicze wykształcenie szefowej projektu też o tym zdecydowało. Nic tu nie pomoże ogrodzenie, które stanowiło znaczny koszt tej inwestycji ani przeprowadzane doraźnie zmiany w regulaminie. Pytanie kto za to odpowiada pozostaje zwyczajowo bez odpowiedzi.
~oko 1-12-2012 11:17
ach te nasze polskie zwyczaje ,tylko krytyka nas satysfakcjonuje ,grzebanie w życiorysach itd.Dla mnie park jest piękny ,cieszę się ,że jest.Rowerzysta ,rolkarz ,wózek dziecięcy ,zwierzaki ,pieszy ,biegający ? Ci wszyscy ludzie to przecież społeczeństwo.Nikt nie jest tu zagrożeniem dla siebie.Pod warunkiem ,że nawzajem będziemy się szanować .To tak niewiele,a dla niektórych tak dużo.
~zdziwiony 1-12-2012 11:52
Są w przestrzeni publicznej miejsca (np.drogi) gdzie wzajemne poszanowanie zależy nie tylko od naszej woli, ale ustanowienia i przestrzegania pewnych reguł (np. ruch prawostronny). Problemy i krytyka pojawiają się wtedy gdy reguły są niekonsekwentne lub bezsensowne. Za wprowadzanie tych reguł ktoś odpowiada i zwykle jest to jego praca, za którą społeczeństwo płaci.
~Ala 1-12-2012 13:43
Całkowicie popieram oko, też tak uważam tylko szacunek dla drugiego człowieka nas uratuje.
~Ala 1-12-2012 13:44
Całkowicie popieram oko, też tak uważam tylko szacunek dla drugiego człowieka nas uratuje.
~zdziwiony 1-12-2012 21:53
Największy nawet szacunek sprawcy wypadku nie uratuje jego ofiary, jeżeli inżynier ruchu źle ustawił znaki. Mam nadzieje, że w tym przypadku najgorszą konsekwencją będzie przyjęcie z szacunkiem serii zastrzyków pochodnych fraksyparyny w przypadku problemów z wchłonięciem się "siniaków" po bliskich spotkaniach 3. stopnia na parkowej alejce, niewiadomego przeznaczenia.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Remont Drzymały – czasu coraz mniej

Trwa jarmark świąteczny

Na roboczo o partnerstwie

Coraz bliżej święta

Młodzi przeciw zmianom klimatycznym

Sonda

Czy coraz więcej przepowiedni o zbliżającym się końcu świata należy traktować poważnie?

Oddanych
głosów
994
Tak
22%
Nie
70%
Nie wiem
8%