MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Niepełnosprawny ciepliczanin: Park Zdrojowy to miejsce dla ludzi bez ludzi!

Wiadomości: Jelenia Góra
Wtorek, 17 lipca 2012, 6:58
Aktualizacja: Środa, 18 lipca 2012, 7:55
Autor: bc
Fot. Czytelnik
Tak uważa Marian Kuźmiński po tym, jak miejscy radni uchwalili regulamin korzystania z Parku Zdrojowego, w którym teraz nie wolno tam przebywać zwierzętom. – Jestem osobą niepełnosprawną, jeżdżącą na wózku, zawsze towarzyszy mi mój pies. Taki zakaz jest krzywdzący – podkreśla. Z oburzeniem mówi, że w magistracie mu powiedziano, że nawet psy pełniące funkcję przewodników, nie mają wstępu do parku...

- Kiedy dowiedziałem się o tym regulaminie, wybrałem się do Urzędu Miejskiego. Zapytałem, czy psy asystujące oraz inne zwierzęta pomagające niepełnosprawnym mogą wejścia do parku. Dowiedziałem się wtedy, że nawet psy niewidomych mają zakaz – opowiada mężczyzna. - Urzędnicy tłumaczą to dbałością o nowo zasadzoną roślinność, o bezpieczeństwo mieszkańców i kuracjuszy, o czystość oraz mówią że jest to rozporządzenie Unii Europejskiej, która dofinansowała rewitalizację – relacjonuje.

- Tyle się mówi, że świat stoi otworem dla niepełnosprawnych, a wychodząc tuż za swoje podwórko napotykamy kolejne bariery – wytyka pan Marian. I dodaje: Jest wiele innych rozwiązań o dbałość, bezpieczeństwo i czystość w parkach, niż zabranianie wstępu tam ze zwierzętami, w szczególności z psami pomagającymi niepełnosprawnym – mówi z goryczą. - Jestem zbulwersowany decyzją rady miejskiej i pomimo zakazów, dalej będziemy z moim psem odwiedzać park – zapowiada.

- Określenie "pies asystujący niepełnosprawnemu" jest w sensie prawnym nieprecyzyjne. Nie wskazuje, czy ten pies jest niezbędny do poruszania się osoby niepełnosprawnej, stąd trudno jest się ustosunkować do tej konkretnej sytuacji. A wątpliwości na temat zwierząt, będących przewodnikami osób niepełnosprawnych rozwiewa ustawa o rehabilitacji społecznej i zawodowej, z której wynika, że pies-przewodnik ma prawo wejścia do pomieszczeń publicznych, w których obowiązuje zakaz wprowadzania jakichkolwiek zwierząt – wyjaśnia rzecznik Urzędu Miejskiego Cezary Wiklik.

- Pies-przewodnik może wejść z osobą niedowidzącą lub niewidomą do każdego urzędu i w granice każdego obszaru, na którym obowiązuje zakaz przebywania zwierząt. Oznacza to, że nie ma potrzeby zmiany regulaminu Parku Zdrojowego w tym punkcie, bowiem ustawa - jako akt wyższego rzędu - reguluje tę sprawę niezależnie od treści uchwał władz lokalnych – dodaje Cezary Wiklik.

- Uważamy, że bezwzględny zakaz wprowadzania psów do parków miejskich powinien być zniesiony, choćby dlatego, że są psy, nawet jeśli nie pełnia oficjalnie roli przewodnika, to pomagają osobom niepełnosprawnym, choć zapewniając poczucie bezpieczeństwa – mówi tymczasem prezes Karkonoskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych Stanisław Schubert. - Dlatego liczymy na szybka zmianę regulaminu korzystania z miejskich parków. Jeśli tak się nie stanie, będziemy o to występować do Rady Miejskiej – zapowiada.

Ogłoszenia

Czytaj również

W Żeromie z... Żeromskim!

Międzypokoleniowe warszaty świąteczne

O jeleniogórskim rynku

Komentarze (110) Dodaj komentarz

~GośćJG 17-07-2012 7:46
mówiąć brzydko trutu trutu... a mieszkańców i tak mają gdzieś bo przecież kur.acjusz jest najważniejszy ! Zakaz wstepu dla mieszkańców ! Niepełnosprawnych odstrzelić i po kłopocie ! Park tylko dla przyjezdnych za okazaniem dowodu lub paszportu !
~trw3 17-07-2012 7:47
Bezduszne to w całości anty ludzkie!!!! Jaka my mamy władzę w tym naszym mieście ręce opadają. Tak to jest jak ludziom przyświecają tylko takie cele jak władza, pieniądze i układy. Bez dystansu do tego u każdego urzędnika czy polityka, może być tylko gorzej!!! Trzeba to nagłosnic w mediach krajowych i już!
~T.S. 17-07-2012 7:50
Polityka sobie, a życie sobie... Przykro mi teraz troszkę iak pomyślę na kogo oddałem swój głos na wyborach lokalnych. Regulamin tego parku jest idiotyczny!!! "Cofający Cieplice w czasie" i bezduszny... POlityka, tuskogimnastyka... Pozdrawiam.
~Kalina2 17-07-2012 7:52
"Dbałość o nowo zasadzoną roślinność" w parku widać na każdym kroku wręcz - wszędzie pełno chwastów, nic nie robione, park wygląda tylko jako-tako w okolicy fontann, im dalej, tym więcej chwastów, a pod płotem przyszłych term w ogóle jeden wstyd, mam wrażenie, że tam pod kątem roślin i w ogóle jakimkolwiek nie było robione nic. Park jak dla mnie jest zrobiony wyrywkowo, tylko w części głównej i jest ogólną porażką pod każdym względem. Ta woda stojąca na alejkach!! Chwasty!! Byle jak sikające fontanny! ( ciągle psujące się zresztą) Na co poszły te olbrzymie pieniądze, ja się pytam??? A te bzdurne zakazy - kto niby i jak będzie je respektował??????
~dobrze 17-07-2012 7:57
i dobrze, jak sie psich gówien nie potrafi pozbierać, później dzieci się bawią na trawie pełnym tych odchodów!! najpierw sie nauczcie zbierac psie wymazy a pozniej żądajcie dostępu do parku
~abc 17-07-2012 8:13
Głosujcie dalej na partie polityczne , które mają gdzieś lokalną społeczność a ich marionetki na stołkach samorządowych robią wszystko po dyktando góry . Do puki tak będzie , zawsze będzie beznadzieja . trzeba głosować na ludzi mądrych oddanych miastu i regionowi nie związanych z żadną opcją polityczną , tylko tacy gwarantują rozwój regionu .
~dde 17-07-2012 8:16
pieniądze z rewitalizacji parku poszły do kieszeni różnych osób, czy tego nie widać po parku????? za kasę jaką NIBY wydali na park wybudowano by pałac razem z przepięknymi ogrodami, dlaczego nikt tego nie sprawdzi!!!!! TO SPRAWA DLA PROKURATURY ale nie naszej jeleniogórskiej bo kolesie nie narobią sobie nawzajem kłopotów
~pola 17-07-2012 8:17
w takim razie niech park zamkną na amen ogrodzą wielkim murem, zrobią fotki i niech wywieszą je na bramie z napisem "Park wygląda tak" założę się że jakby wszedł Niemiec z 3 owczarkami to jeszcze by go w dupę pocałowali, taka prawda.
~wrocławianka 17-07-2012 8:21
Szkoda, czuję się bardzo oszukana.... Przez lata odwiedzałam Cieplice i Park Zdrojowy ze swoim pupilem, które do niedawna były miejsce przyjaznym dla czworonożnych przyjaciół. A wystarczyło tylko postawić tabliczki z zakazem spuszczania piesków ze smyczy i postawić parę koszy na psie kupki. W każdym cywilzowanym europejskim mieście tak jest. Kochani jeleniogórscy radni..., a może by wprowadzić zakaz robienia zdjęć z fleszem, żeby trawa się nie popsuła i nie wyblakła :)
~myślę że 17-07-2012 8:23
Jest sposób na to aby pokazać że mieszkańcom się to nie podoba . Trzeba skrzyknąć społeczeństwo aby danego dnia , o danej godzinie przyjechali do parku na rowerach i przyszli z psami , kotami i co tam jeszcze mają . Zaprosić TV np . Polsat który ma przedstawiciela w JG . Sprawa pójdzie w świat i może ktoś się zastanowi że ludzie którzy protestują nie są mniejszością i to ich miasto a nie kuracjuszy , włodarzy itp.
~zdziwiony 17-07-2012 8:23
Faktycznie, zdziwiona byłam jaki zachwaszczony jest park!!! Czy nikt nie zajmuje się jego utrzymaniem ? Co do psów, to karać właścicieli gdy po nich nie sprzątają, zakaz wstepu to nie jest dobre wyjście. Przecież pies to nasz przyjaciel i domownik. Widziałam i popieram zakaz wejscia psów na cmentarz, na teren szzkoły i przedszkola , szpitali itp. Ale pierwszy raz w Cieplicach widzę zakaz wejścia z psem do parku...To jakieś kuriozum. To samo dotyczy rowerów.Proponuję dać DUŻY ZAKAZ WPROWADZANIA PSÓW i WJAZU ROWERÓW Do CIEPLIC - ale będzie spokojnie, czysto i zdrojowo.
~binia71 17-07-2012 8:25
Nasi radni to klika i tyle. Uderzają zawsze w czułe punkty najbardziej uczciwych obywateli. Bo taki człowiek, który kocha zwierzęta nie robi krzywdy ludziom... A to trzeba myśleć, żeby zrozumieć. Poza tym kulturalny właściciel ma psa na smyczy, sprząta po nim i wcale nie musi ten psiak chodzic po trawnikach w parku. Sam spacer jest przyjemnością. A płot parkowy jest tak wysoko zamontowany od ziemi i tak szerokie są odstępy od jednej żerdki do drugiej , że wszystkie okoliczne psy i koty wypuszczane samopas i tak będą załatwiały swoje potrzeby w parku bo mają z każdej strony do niego dostęp. Czy te puszczane luzem zwierzaki będzie łapał prezydent? Czy może to jest kolejne zadanie strazy miejskiej?? Przykro mi, że takie władze mamy. Może referendum w tej sprawie? Jelonko co Wy na to?
~Derik 17-07-2012 8:38
Przepis kuriozalny i śmiesznie głupi po prostu. Na teren parku mogą bez problemu wejść bezpańskie zwierzęta, które będą srały gdzie popadnie i wcale przez to nie będzie czyściej. Gdzie można zapoznać się z regulaminem parku? Bo może popełniam jakieś wykroczenia chodząc w nim, a nawet o tym nie wiem. Może powinienem iść z przytupem na lewą nogę, a nie na prawą? Może w parku należy ograniczyć liczbę wdechów i wydechów żeby nie zachwiać subtelnej równowagi gazowej? Dozwolone jest puszczanie gazów, czy strażnicy będą ganiać z detektorem gazów aromatycznych? Dla kogo w końcu jest ten park?
~wrocławianka 17-07-2012 8:40
do ~myślę że z 08:23 i do ~binia71 z 08:25 proponuję skrzyknąć społeczeństwo któregoś dnia i zaprotestować przeciwko miastu i jego "mądrym pomysłom". Czekam na propozycję, dajcie znać kiedy i o której:) Przyjadę oczywiście z psem:)
~binia71 17-07-2012 8:46
do WROCŁAWIANKA - jestem ZA!!!!!!! KTO JESZCZE?
~soclib 17-07-2012 8:50
W ZOO w Kralove Dvur można wejść z psem na smyczy.Czy WY mili nie rozumiecie że Platforma się chwieje! Że obiecanki się skończyły,drożyzna,brak pracy.Juz im nie zależy na mieszkańcach ,każdy zagarnia ile może bo jutro nie będzie >Powtórka z 1989 roku.Jesteśmy parobkami we własnym kraju.Wszystko wskazuje że wybory tuż tuż.
~cd 17-07-2012 8:54
Co grozi za łamanie tego regulaminu? Czy jeśli wjadę do Parku rowerem, to Policja, bądź SM usuną mnie siłą ? Czy dostanę mandat? Jeśli tak, to za jaki paragraf?
~do zawiły 17-07-2012 8:58
Ale co mi zrobią jak wejdę z psem, albo wjadę na rowerze ? Przecież i tak mnie nie dogonią.
~oko 17-07-2012 9:06
Mam to w d...e! Ja mam sukę...
~SARBLE 17-07-2012 9:11
Najbardziej podoba mi się, tłumaczenie włodarzy, że zakaz wprowadzania psów i jazdy na rowerze itp. powstał ze względu na bezpieczeństwo. A czy została przedstawiona statystyka ile osób zostało pogryzionych w parku przez psy i ilu zostało przejechanych przez rowerzystów????? Debilizm totalny, tak jak "nie deptać trawników". No ale cóż - mamy to co chcieliśmy mieć. Przecież wybierane były osoby, które miały nas reprezentować i dbać o nasze dobro, więc po co ten lament? :(
~Gość 17-07-2012 9:16
Rozumię zakaz wprowadzania psów bo srają gdzie popadnie a ich właściciele nie sprzątają tego ,nieraz obserwuje ja panie z pieskami chadzają i te rżną gdzie popadnie nawet nie przejmują sie owe panie kto to posprząta ,więc zakaz tu akurat jest na miejscu i pożądany ,niewidomi i tak po parku nie spacerują bo im jest ten park zbyteczny ,a ja omijam szerokim łukiem park bo tam nie ma nic ciekawego i tyle .
~Derik 17-07-2012 9:16
Dotarłem do regulaminu. Punkt pierwszy tłumaczy wszystko. Pozwolę sobie zacytować: Park Zdrojowy jest dobrem wszystkich mieszkańców Jeleniej Góry.(Tia, na pewno) Teren parku służy do wypoczynku i rekreacji odwiedzających osób, ze szczególnym uwzględnieniem kuracjuszy Uzdrowiska Cieplice.(Czytać między wierszami - tylko dla kuracjuszy.) Wiecie gdzie mam takie wspólne dobro? Ja mam płacić podatki, żeby korzystali z tego kuracjusze - klienci prywatnego przedsiębiorcy, w dodatku niepłacącego u nas podatków. Można chociaż przeprowadzić rower przez ten park? W końcu jesteśmy rowerową stolica Karkonoszy. To jedyny (na razie) park w mieście, gdzie nie wolno jeździć rowerem- czyli nie jest tak źle. Mamy skansen na miarę potrzeb i możliwości.
~uzi 17-07-2012 9:18
PISiory to oszołomy, ale myślę, że zakazu na zakazie by nie było, jak mamy teraz za rządów POpaprańców...
~myślę że 17-07-2012 9:21
Dobrym terminem byłaby niedziela 29 lipca powiedzmy godzina 16 . Informujcie kogo się da , przez wszystkie możliwe portale . Im więcej społeczeństwa się stawi tym większy oddźwięk akcji będzie . Ja już działam . Pozdrawiam
~wrocławianka 17-07-2012 9:24
do ~Gość z 09:16 - proszę nie genaralizować...., ja sprzątam po swoim psie i noszę ze sobą woreczki na psie kupy. wrrrrrrrrrrrrr
~Derik 17-07-2012 9:42
do autorów postów z 17-07-2012 08:54 oraz 17-07-2012 08:58 - mogą Wam to: Art. 54. Kto wykracza przeciwko wydanym z upoważnienia ustawy przepisom porządkowym o zachowaniu się w miejscach publicznych,podlega karze grzywny do 500 złotych albo karze nagany.
~wrocławianka 17-07-2012 9:42
do ~myślę że, 29 lipca godzina 16, będę z moją Zuzią i może Pusię też przyprowadzę :)
~jeżozwierz1 17-07-2012 9:56
Dobrze, że psy nie gadają, A urzędnika, który stwierdził, że psom pełniącym funkcję przewodnika też do parku wchodzić nie wolno, należy zamknąć w jednej klatce z labradorem, owczarkiem niemieckim i berneńskim psem pasterskim. Dlaczego? Żeby zaliczył w jednym czasie lekcje uległości (labek), karności (K-9) i zdyscyplinowanej przydatności w stadzie.
~Przerzutka 17-07-2012 9:59
Obiecałem, że się dowiem. Zapamiętajcie tych co wprowadzili te zakazy. Myślę, że podejmiecie stosowne skreślenia w nastepnych wyborach samorzadowych. Zdecydowanie za wprowadzeniem regulaminu byli prezydenci miasta Hubert Papaj i Marcin Zawiła oraz radni : Grochala, Grodziński, Kałużny, Kroczak, Miedziński, Pawlukiewicz-Rehlis, Sażyński, Tomera, Wojtas, Wójcik, Wrotniewski.Przeciw byli radni : Gajewski i Ragiel zaś wstrzymali się od głosu nie wiedzieć czemu ? : Chadży, Duziak, Kubicki, Łojek, Mróz, Sajnog, Wachowicz. Nieobecni : Ładziński, Szymański i Pleskot .
~Wyindywidual 17-07-2012 10:04
Widocznie Radni założyli, że parku w ramach oszczedności w ogóle nie będzie się sprzątać, dlatego też każdy pies stanowi zagrożenie w ciągłości jego ciągów pieszych w postaci ekstremów na których to potencjalny kuracjusz może się poślizgnąć, wdepnąć itp. i o zgrozo, zarządać odszkodowania! (Cpecjalnie napisane urzędniczym językiem).Tylko czy te bezpańskie psy o tym zarządzeniu wiedzą? Już nie mogę...
~ 17-07-2012 10:06
Pies na smyczy, nie ma wstępu ale bezpanskie i owszem , a co z wandalami? dla nich tez jest zakaz, bo nie doczytałam.
~rowerman 17-07-2012 10:12
Rowerem nie można ale chlać piwsko na ławkach to można!!!!!!!!!!!Wystarczy wytyczyć ścieżkę rowerową tak jak w innych parkach europejskich.
~12sqandal 17-07-2012 10:15
czy aby ta psina pana niepełnosprawnego na zdjęciu jest niezbędny jako przewodnik czy otwierający mu bramy... jakoś nie widze żeby ten kundel to potrafił zwykłe widzimisie tego pana i takich psów tylko do dekoracji powinno się do parku nie wpuszczać i nie ważne ze to pan niepełnosprawny , wszystkich traktujemy jednakowo przecież Oni ( niepełnosprawni ) o to walczą
~rowerman 17-07-2012 10:23
Rowerem nie można ale chlać piwsko na ławkach to można!!!!!!!!!!!Wystarczy wytyczyć ścieżkę rowerową tak jak w innych parkach europejskich.
~binia71 17-07-2012 10:27
do 12sqandal - człowieku skąd tyle jadu w Tobie? Ty masz w ogóle przyjaciół??? Ta psina Pana niepełnosprawnego (osobiscie widuję) - poza tym koszyczkiem na wózku nie łazi, nie brudzi i nikimu nie wadzi w miejscach publicznych!!!. Dodaje otuchy i poprostu jest blisko - jak na przyjaciela przystało!!!!!!!!!!! Szkoda, że nie rozumiesz co znaczy pies - przyjaźń psa i człowieka. To takie ubogie... Zamiast dodawać takie głupie teksty poświęć swoją energię na coś pożytecznego:-)
~binia71 17-07-2012 10:28
do 12sqandal - człowieku skąd tyle jadu w Tobie? Ty masz w ogóle przyjaciół??? Ta psina Pana niepełnosprawnego (osobiscie widuję) - poza tym koszyczkiem na wózku nie łazi, nie brudzi i nikimu nie wadzi w miejscach publicznych!!!. Dodaje otuchy i poprostu jest blisko - jak na przyjaciela przystało!!!!!!!!!!! Szkoda, że nie rozumiesz co znaczy pies - przyjaźń psa i człowieka. To takie ubogie... Zamiast dodawać takie głupie teksty poświęć swoją energię na coś pożytecznego:-)
~TOMASZJG 17-07-2012 10:28
Niby rowerowa stolica polski, a ani ścieżek rowerowych wytyczonych przez miasto, ani do parku wjechać nie można. Żenada, lepiej było wydać kasę na organizację Tour de Pologne. Nic nam to nie dało, a 300tys by było. Jeszcze te fatalne błędy komentatora.
~rowerman 17-07-2012 10:31
Rowerem nie można ale chlać piwsko na ławkach to można!!!!!!!!!!!Wystarczy wytyczyć ścieżkę rowerową tak jak w innych parkach europejskich.
~tomtom 17-07-2012 10:33
Tak bardzo zależy jelonce.com, żeby zrobić smród wokół Parku Zdrojowego, bo paru osobom z psami zakazano wstępu...? Dziwi mnie ten artykuł, bo Regulamin jest przemyślany i słuszny. Takie miejsce - spokojne, bez rowerów i zwierząt - jest w Cieplicach jak najbardziej potrzebne. Z psami i na rowerach do Parku Norweskiego!
~Lura 17-07-2012 10:36
Tu nie rozchodzi się o to, że wszelkie określenia w sensie prawnym mogą być nie precyzyjne. Tu nie chodzi również o prawo. Chyba nie chcemy żyć w państwie gdzie każdy najmniejszy aspekt życia będzie regulowany prawem. Problem w tym, że u władzy są ludzie pozbawieni w 100% wyobraźni, a jeżeli spojrzeć na te sprawy z perspektywy Jeleniej Góry - Cieplic to jeszcze dochodzi do tego bezczelna ignorancja władz na sprawy mieszkańców. Tak będzie do momentu jak przy korycie u władzy będą zasiadać tacy ludzie jak obecnie. Prywat za państwowe pieniądze i ciepłe posady na stanowiskach obsadzanych często z pominięciem konkursów.
~mieszkanka 17-07-2012 10:37
a ja popieram zakaz, bo większość właścicieli psów nie sprząta po swoim pupilu i zapomina lub celowo nie zakłada kagańca .Jest wiele innych miejsc gdzie można z pupilem wyjść lub stworzyć jedno takie typowo psie miejsce .Tylko jak długo było czyste ???
~wrocławianka 17-07-2012 10:39
TEN pies na zdjęciu (tzw przez osobę podpisującą się jako ~12sqandal "kundel" i "pies do dekoracji) to najprawdopodobniej najlepszy przyjaciel Pana Mariana... a nie jego widzimisie. Też mam psa .... wiernego i oddanego jak nikt na tym świecie. Ludzie, którzy nie mają psów, nigdy tego nie zrozumieją!!!!
~ 17-07-2012 10:43
JAKIE WŁADZE TAKI PARK!!!!!!!!!
~binia71 17-07-2012 10:47
Do tomtom i mieszkanka - Ludzie popatrzcie na to inaczej - co da taki zakaz??? Dalej będzie w parku brudno i niebezpiecznie, ktoś, kto dotąd ma w nosie obowiązki wynikające z posiadania psa czy kota (puszcza go bez smyczy samopas), będzie dalej zabrudzal park.Psy biegające bez opieki dalej będą załatwiać się na ulicach, placu itp..... Dlaczego nie reagujecie na psa sąsiadów jak zostawia kupę na klatce schodowej ??? Strach w oczy tak zwrócić uwagę??? A ile czasu spędzacie w Parku??? Czy ktoś zwrócił uwagę właścicielowi czworonoga jak nie posprzątał po nim??? Czy tylko teraz tak ukrycia za swoimi pseudonimami obrzucacie błotem ludzi posiadających psy??? Chyba chodzi o to żeby było czyściej i bezpieczeniej??? A zatem reagujmy wszędzie a nie tylko z ukrycia. A dyskryminacji STOP!!!!
~Znawca 17-07-2012 10:58
Może jeszcze palić zabronią?!
~kama 17-07-2012 11:04
gdyby ludzie nie zachowywali sie jak zwierzęta i sprzatali po psach bło by inaczej a n ie dziecko co chwile przylatuje z kupa na bucie bo miła starsza pani lub pan stoi i patrzy jak pies nawali potem go pogłaska i ida dalej a kupsko zostaje
~,, 17-07-2012 11:06
Należy pójść dalej - "pańskich" nie wpuszczać do parku , a do bezpańskich strzelać. Moze ktoś z radnych jest mysliwym - niech ma zabawę..
~SoFk 17-07-2012 11:09
A czy Pan Wiklik wie, że prawo uchwalane na podstawie aktu wyższego rzędu nie może stać z nim, i z innymi aktami w sprzeczności? Jeśli tak jest, to uchwalony regulamin stoi w sprzeczności, więc jest nieważny. Problemem jest tylko fakt, że jest to regulamin, i chyba nie podlega pod nadzór prawny wojewody, inaczej jako niezgodny a aktem wyższego rzędu został by unieważniony z urzędu - ale tu mogę się mylić i może podlega? A pan Wiklik - może być nieomylny, jak zwykle....
~Trzcinka 17-07-2012 11:11
27 czerwca radny Szymański składał interpelację w sprawie psów asystujących i psów przewodników w Parku Zdrojowym. Ale to przecież Pisior, więc nikt nie kiwnął palcem w tej sprawie.
~oj!oj! 17-07-2012 11:16
Myślę, że gdyby rada podjęła uchwałę pozwalającą na wprowadzanie psów do parku i jazdę po nim rowerem, to było by tak samo dużo głosów temu przeciwnych. Tacy juz niestety jesteśmy przekorni. Lubimy władzy dowalić. W narzekaniu jesteśmy mistrzami. PS. Co z pomnikami lwów przy wejściu i wstrętnymi fontannami????? To ważniejsze niż psy...
~do znawcy 17-07-2012 11:19
wypalanie trawy....każdej zabronione
~T.S. 17-07-2012 11:22
"Dzękuję" wam drodzy radni za zakaz jazdy rowerem po parku... Ale spokojnie.., ;-) Przecież to my "oddamy" na was głosy, a nie kuracjusze i szychy z polskiej miedzi;) Wy nam zakaz.., my wam zakaz (zasiadania w radzie miasta) Pozdrawiam.
~marek W. 17-07-2012 11:44
BRAWO RADNI- !!!! LUDZIE nie chodzi o mieszkańców normalnych tylko o ludzi posiadających psy i traktujacych park zdrojowy jao sralnię dla nich- Właściciele psów nauczcie się sprzątać po swoich \"pupilach\" to wtedy radni nie będą musieli uchwalać idiotycznych uchwał !- a co lepsza kupa i smród czy piękny pchnący park i w nim normalni ludzie...?
~ 17-07-2012 11:51
a co jak lisy albo kuny lub inne stworzenia narobią na trawniku, a kuracjusz się pobrudzi, bo wdepnie lub siądzie? To wtedy może w ogóle zabetonować murem dookoła park i najlepiej jeszcze zakryć go żeby i ptaszki nie fajdały na główki? może wyciąć jeszcze drzewa żeby nie deptać po liściach i żeby gałązki nie spadały? i jeszcze zrobić sklepy i porozstawiać telewizory i pobierać za wstęp... Do czego to zmierza?
~marianiwiki 17-07-2012 12:06
Regulamin korzystania z parku wydała Rada Miasta Jeleniej Góry. O tym, że zakaz wstępu jest z każdym zwierzakiem poinformowała mnie sekretarka prezydenta miasta. Ze wszystkiego wynikło, że jest ona niezbyt kompetentną osobą, a władze mówią, że zakaz ten reguluje ustawa, w której jest napisane, że psy asystujący itd. mają prawo wstępu do "pomieszczeń" publicznych. Żadne zwierzaki nie mają wstępu do parku, dziwie się, że jeszcze nie wynajęto osób, które "wykurzają" wiewiórki, ptaki, owady ... Park powinien być dostępny dla psów, a zamiast budowania ogrodzeń, powinno się postawić pojemniki z workami na psie odchody! Zapraszam na moją stronę www.fb.com/obzda Pozdrawiam Serdecznie, Marian Kuźmiński
~... 17-07-2012 12:10
Mimo zakazu i tak ludzie chodzą po parku z psami. Tak samo jak jest zakaz poruszania się rowerami a rowerów tam niekiedy więcej jak spacerowiczów. Żeby było czysto, wystarczy egzekwować obowiązek prowadzenia psa na smyczy i w kagańcu oraz sprzątania po nim. Tak się to odbywa w innych krajach i nie ma problemu... Zakaz wprowadzania psów nie jest skierowany przeciw osobom niepełnosprawnym ale przeciw wszystkim, także tym pełnosprawnym. Po swoim psie należy sprzątać! Tym powinno się zająć w pierwszej kolejności.
~... 17-07-2012 12:19
Park dla kuracjuszy? A ja widziałam kuracjuszy spacerujących z psami, Yorkami... Nawet z kilkoma rozmawiałam i wiem, że z okolic Poznania byli. Co wtedy? Wygonić kuracjusza z parku? Jeszcze raz mówię. Wypuścić ochronę do parku i egzekwować kary nawet za nieposiadanie worków na odchody. Jest monitoring, ktoś monitoruje teren. Egzekwować kary, nakładać grzywny po 500 zł i szybko problem zniknie...
~andree 17-07-2012 12:39
I bardzo dobrze. Może choć w tym miejscu można będzie wyjść bezpiecznie z dzickiem na spacer, wiedząc że zaraz nie bedzie upaćkane w psich odchodach. Żebyście właściciele czworonogów potrafili p\\sprzątac po swoich pupilach byłoby na pewno inaczej. Popieram jak najbardziej ten zakaz i z chęcią zabroniłbym wpuszczać ze zwierzętami w pobliże każdego placu zabaw i parku
~hexe 17-07-2012 13:52
to jakaś kpina żeby robić takie zakazy! jeszcze większą jet fakt że uchwalają decyzje niezgodne z obowiązującymi przepisami ! KTO TAM SIEDZI??
~hexe 17-07-2012 14:33
po remoncie jest pełno koszy na śmieci, nie można tam przywiesić zestawów dla właścicieli psów? w wielu parkach sa worki i właściciele sprzątają po swoich psach. A dla rowerzystów powinna być dróżka rowerowa ... nie musi byc przy głównej alejce , miejsca w Parku jest dość!
~ 17-07-2012 14:36
Zabronienie ludziom wchodzenia z psami do parku to dobry pomysł bo nie bedzie nasrane w każdym kącie. Ale niepełnosprawni powinni mieć prawo do wchodzenia z psami przewodnikami. To jest ograniczanie swobód obywatelskich !
~Gooral 17-07-2012 14:57
Jeździłem, jeżdżę i będę jeździł do parku rowerem i to z dzieciakami. I mam głęboko gdzieś zakazy. Nikomu nie szkodzę i nie zagrażam. Urzędnicy mogą mnie co najwyżej cmoknąć w pompkę. Pamiętajcie tylko przy następnych wyborach nazwiska tych co takie zakazy wprowadzają. Zapłacimy im wtedy za wszystko. I niech się nie zastawiają przepisami Unii, bo do cywilizacji to im jeszcze daleko.
~hala 17-07-2012 15:00
Też przyjdę ze swoim pieskiem 29.07.2012r o godz 16.00,tj,z moją sunią.
~hala 17-07-2012 15:08
Też przyjdę ze swoim pieskiem 29.07.2012r o godz 16.00,tj,z moją sunią.
~Grzes 17-07-2012 15:24
Gdziekolwiek byłem - w Berlinie, Wiedniu, Pradze, w każdym z tych miast są parki. Ładne i mniej ładne. Ale przeznaczone dla mieszkańców. Z ich( mieszkańców) przyzwyczajeniami z ich psami i rowerami. Na trawnikach można się opalać lub poleżeć można grać w piłkę, Można wypoczywać jak komu wygodnie. Bo park w zamyśle ma umożliwiać mieszczuchowi bycie blisko natury niedostępnej w murach ulic. Po to jest. Oczywiście wszystko w granicach zdrowego rozsądku. Nie można śmiecić , demolować czy z rabatek zrywać kwiatów. Ale u nas zawsze coś trzeba inaczej. Temat tego konkretnego miejsca i dziwnego regulaminu ciągle powraca. Ktoś bardzo twardogłowy i odporny na argumenty nie dopuszcza do zmian. Oby jak najrychlej nastąpiło przebudzenie i oświecenie decydentów. Pozdrawiam inaczej myślących.
~~mieszkanka 17-07-2012 15:26
Kochana władzo skoro jest zakaz wprowadzania psów do parku wskażcie proszę miejsce gdzie ten biedny zaszczuty miłośnik psów może pójść ze swoim pupilem nie narażając się na żadne konsekwencje.Dlaczego w innych europejskich krajach z psem można wejść wszędzie do parku,kawiarni,centrum handlowego.Karzmy właścicieli którzy nie sprzątają po psie,a nie twórzmy bzdurne zakazy(najłatwiej jest ukarać przysłowiową babcię z psem ). Czy nikomu nie przeszkadzają te poprzestawiane i po bazgrane ławki,grupki degustatorów obok których są obawy aby przejść,stojące po kilka dni a może i tygodni worki pełne chwastów które nie są wywożone i swoją barwą psują estetykę parku?
~Ola* 17-07-2012 15:36
Banda złodzieji UKRADŁA nam park!Bo te zakazy ja tak odbieram.I w d...e mam wszystkie wybory do końca życia,bo te wszystkie ugrupowania to zbieranina oszstów,którzy poza oczami wyborców razem chleją i wyżerają z jednej michy!!!
~ 17-07-2012 15:41
Ludzie zawsze chodzili tam z psami, a ja i tak nigdy w żadną kupę nie wszedłem ani żadnej nie widziałem. Po kątach i po zaroślach nigdy nie chodziłem wiec może dlatego... więc bez przesady z tymi zakazami. Fakt że jak ktoś narobi psem to powinien to posprzątać... wtedy niepotrzebny byłby zakaz. a co do psów które czasem latają wolno to przecież od sprzątania po takich są służby porządkowe i też nic się nikomu nie stanie. Bez paranoi!
~Lutek 17-07-2012 16:52
Nowo zasadzona roślinność albo uschła albo chwasty ją zarosły! Dziadygi. Jestem z Cieplic i poruszam się o kulach. Ławek jest tak mało że trzeba się o nie niemal bić.
~Jel.. 17-07-2012 16:58
chciałam koleżance(przyjechała z Wiednia)pokazać park w Cieplicach.Rozczarowałam się- nie widać tych pieniędzy które zostały tam włożone.Kiedyś w tym parku było życie.W lipcu ławki postawione w kupie obok muszli.Drzewka pordzewiałe od mrozu?licho wie ale straszą"jesienią"TEN PARK JEST STRASZNY-na co poszło tyle kasy?
~ 17-07-2012 17:44
Co za glupota jeleniogorskich wlodarzy,mieszkam od wielulat w Danii i tutej mozna wszedzie wejsc z psem ,jedynie zabronione jest wejscie do sklepow z zywnoscia/wyjatek psy przewodnicy/,w polska mysle ze jest najmniejprzyjazna zwierzetom,to i nie dziwie sie ze tyle zwierzat jest wyzucanych na ulice.Mamy obowiazek sprzatac po swoich pupilach to obowiazek,a niszczenie czegokolwiek w parku ,no coz wiecej szkody czynia wandale lub dzieciaki/w tym drugim wypadku jest to wina rodzicow/.
~GośćJG 17-07-2012 18:12
Ludzie czytajcie ze zrozumieniem. Pies przewodnik może wejść razem ze swoim panem na teren parku i nikt nie ma prawa mu tego zabronić (ustawa). Pozostaje sprawa fuszerki, którą "odwalono" w parku. Nie da sie zaprzeczyć, że pieniądze poszły w błoto. Trzecia sprawa to wyludnienie... nie moi drodzy to nie wynik zakazów czy nakazów ale wynik tego, że dorośli nie mają czasu na spacery bo muszą "zapi...." w pracy a młodzi wolą potrolować rózne fora i powgapiać się w ekran monitora zamiast wyjść na podwórko. Kiedyś cieżko było dziecko sprowadzić z powrotem do domu a teraz ciężko jest je odciągnąć od komputera/konsoli. Ot cywilizacja... Nie zawsze na dobre wychodzi.
~CIEKAWY 17-07-2012 18:14
a ja mam takie pytanie: Artykuł mówi o Parku Zdrojowym, a czy to zdjęcie nie zostało wykonane przypadkiem w Parku Norweskim???
~123 17-07-2012 18:33
JAK WIDAĆ W TYM KRAJU NIE MA NA KOGO GŁOSOWAC BY MADRZE RZADZIŁ,WIEC CO ROBIC??? NOOOOOOO PRZEMĄDRZY WYPOWIADAĆ SIE- CO ROBIC??? KOMUNA BE,DEMOKRACJA BE A MOZE MONARCHIA ??? ANARCHIA ??? A MOZE POPROSTU UCIEKAĆ TRZEBA Z TEGO PADOŁU BO TU JUZ SIE NIE DA NIC ZROBIC????
~GośćJG 17-07-2012 18:40
do ~123, były młode i dynamiczne osoby, na które można było głosować ale... Mieszkańcy trzęsą porami i głosują na "starych" wyjadaczy, którzy od wieków są przy korycie i każdy wie co robią - NIC ! Jest szansa to zmienić ale czy znowu nie będzie tak, że zagłosuje się na znane nazwisko bo gdzieś je widziałem/słyszałem ? Możemy jako mieszkańcy to zmienić...
~ 17-07-2012 18:47
Nie ma co się podniecać oddawaniem głosów w przyszłości. Może się okazać, że radni następnej kadencji już są wybrani.
~ 17-07-2012 18:48
TRZEBA ZROBIĆ ZAKAZ DO WSZYSTKICH PARKÓW I POZAMYKAĆ JUŻ O DWUDZIESTEJ ...................
~!!! 17-07-2012 18:49
A ja myślę że jest to dobry zakaz .Pomimo że jest parę pojemników na psie odchody to i tak nikt ich nie zapełnia.Właściciele czworonogów powinni być karani za swoich pupili . W innych państwach właściciele sprzątają a nasze miasto jest całe os..ne .Wyprowadzają gdzie popadnie ,psy latają bez smyczy i kagańców nawet te duże i niebezpieczne .Więc obojętne czy jest to Park Zdrojowy czy inny to powinno się dbać o jego czystość .A nie sądzę żeby właściciele sprzątali .
~pig 17-07-2012 18:54
Po swoich pupilach trzeba sprzątać.A w życiu pies się ze..a a właściciel idzie dalej.Wiosną w parku widać efekt.
~Polpol 17-07-2012 19:46
Co za kretyni to wymyslili, teraz Cieplice to zacofany kurort.Placimy podatki, a nawet nie mozemy pojsc na spacer z psem do parku,Moze powinni ustwic kosze na odchody psie i tak jak w innych europejskich pieknych parkach, bedzie czysto!!Bo tam ludzie ;moga siedziec na trawnikach, robic pikniki,wyprowadzac psy, jezdzic po wyznaczonych alejkach rowerami i rolkami i jakos parki sa cale i zadbane.Szkoda slow, wyglada na to ze teraz paniusie kuracjuszki ktore sie madruja i rzadza moga przebywac w tym parku.Tylko co z tymi innymi ktore biegaja polnago w Norweski??!!!! Tam powinni wprowadzic zakaz opalania !!!
~swiety 17-07-2012 20:07
A może wprowadzić karty dla kuracjuszy i tylko oni będą mieli dostęp do tego " super " przybytku, pójdźmy dalej. Proponuję wprowadzić wzorem szpitali odpowiednie obuwie dla dostępujących zaszytu wstępu do " Zawilegoparku " .
~Fizia 17-07-2012 20:30
Odchody to nic z tym co dzisiaj widziałam w Empiku.Na górze szczur jak kot przechadzał się po salonie:mokry,brudny-ZGROZA! Pracownicy przestraszeni bo koło kasy lata chyba drugi...widać było ogon.Poprostu masakra...
~sisi 17-07-2012 20:36
Zamknąć bramy parku, pokazać dziecku drzewo z daleka , zrobić scieżkę rowerową dookoła , a reszta na www.parkcieplicepanorama.pl i po kłopocie.
~do fizi 17-07-2012 20:42
Co ma szczur w srempiku z tym wspólnego????
~Fizia 17-07-2012 20:47
Odchody to nic z tym co dzisiaj widziałam w Empiku.Na górze szczur jak kot przechadzał się po salonie:mokry,brudny-ZGROZA! Pracownicy przestraszeni bo koło kasy lata chyba drugi...widać było ogon.Poprostu masakra...
~hmm 17-07-2012 20:49
a co z wiewiórkami ?
~fizia 17-07-2012 20:50
Może i nic,ale ta dyskusja też nic nie wnosi:)A Srempik to wkońcu też kultura...
~soclib 17-07-2012 20:52
I PO co się denerwować? Afera w PSLu zaraz będą wybory ,zobaczymy kogo polecicie i PO kim polecicie?
~darek s 17-07-2012 20:53
po pierwsze na zdjęciu ten pies nie wygląda na przewodnika. po drugie teraz mogę iść z dzieckiem i usiąść na trawie bo wiem , że nie będzie tam psich odchodów. Czy wielcy miłośnicy psów szlio rano parkiem???? Pełno właścicieli czworonogów kręci siępo alejkach a psy robią gdzie chcą.
~fizia 17-07-2012 21:18
Może i nic,ale ta dyskusja też nic nie wnosi:)A Srempik to wkońcu też kultura...
~!!! 17-07-2012 21:29
Ten pies nie wygląda na pewno na przewodnika to potencjalny czworonożny obsraniec !!! Pan Marian może Wiki wysadzać na podwórzu oczywiście u siebie .Narobił zamieszania (to u niego norma)wokoło swojej osoby dobry aktor !!!
~lxx 17-07-2012 23:55
temat wałkowany tak długo jak długo będziemy zdrapywali psie kupy z buta... więcej kultury u włascicieli czworonogów i niebyłoby gównianych dyskusji na temat srania po krzakach... jak zwykle temat zastępczy jak kiedyś etykiety na papierze toaletowym... zajmijcie się naprawde ważnymi tematami... a piesek Pana Mariana zawsze może pomóc wyciągnąc wózek jak ugrzęźnie w błocie, które powstaje po ulewnych deszczach
~joanka 18-07-2012 0:16
Ten zakaz to Rozporządzenie Unii Europejskiej?! Dziwne tłumaczenie wprowadzenia dziwnego regulaminu. W krajach zachodnich w parku można leżeć na trawnikach i nikt się nie protestuje. A u nas dalej zacofanie i same zakazy. Miało być normalnie, a jest ...
~oko 18-07-2012 4:34
ja tam kupe zrobie razem z psem a regulaminem podetre dupe PARANOJA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a jeszcze nasikam po piwie .................... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i nie posprzatam po sobie ziemia potrzebuje nawozu ............................................!
~oko 18-07-2012 4:44
ja tam kupe zrobie razem z psem a regulaminem podetre dupe PARANOJA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a jeszcze nasikam po piwie .................... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i nie posprzatam po sobie ziemia potrzebuje nawozu ............................................!
~GośćJG 18-07-2012 7:15
do ~darek s - nie, nie możesz bo za niszczenie zieleni miejskiej jest mandat ! Zgodnie z przepisami możesz poruszać się tylko po wyznaczonych alejkach i wara Ci od trawniczka :) Faktem jest to, że sprzątanie po pupilach to problem ale jakby jeden z drugim zapłacił za g...o psie mandacik to szybko by się nauczyli.
~Maciej Cz. 18-07-2012 8:23
Gratulacje dla miasta za wybór MPGK jako zarządcy parku, te lenie nic nie robią tylko cały dzień siedzą na ławkachi palą papierosy, park jest zasyfiony jak nigdy, tym się ktoś powinien zainteresować, a co do zakazu wprowadzania psów to Polska jest jakimś chorym ewenementem, w całej cywilizowanej Europie są pojemniki na psie kupy, i jeżeli ktoś sprząta po swoim czworonogu to nie ma wogóle tematu, tylko u nas radni nie mają nic ciekawszego do roboty tylko zabierać nam przestrzeń z NASZEGO parku, jakim prawem ta chołota z ratusza będzie mi mówić gdzie mogę a gdzie nie wyjść z psem, sami do parku nie chodzą bo boją się pobrudzić buty w bagnach które tam powstają po deszczu, ja bym proponował się skrzyknąć i napisać masową skarge do ratusza.
~binia71 18-07-2012 8:59
Proponuję zabrać działki, psy, rowery, a miejsca pracy nam już zabrano, bo po co szkoły, szpitale, fabryki ???????? Państwo radni !!- będziemy promować patologię, ludzi bezrobotnych, bez pasji, bez celu.....świat będzie piękniejszy.... A potem będziemy konkurować z Japonią w ilości samobójstw tyle, że tam z natłoku zajęć a u nas z nicości i szarości........ i bezsensu życia. Fajny pomysł:-) Natomiast okoliczni żule i lumpy będą bezkarnie lać i nie tylko ! pod ścianami w centrum, ćpać i chlać po parkach, chodzić i dokuczać innym, niszczyć elewacje i wszystko co się da...A straż i policja będzie z daleka, bo to strach do takiego podejść, a poza tym to jedyna rozrywka!!! Faktycznie Wy radni - jesteście dla ludzi... Tylko czyjego pokroju? Tak ma wyglądać rewitalizacja Cieplic? CUD!
~hala 18-07-2012 15:33
Smutek w tych Cieplicach.Chodzę po parku codziennie i jakoś tych kup nie widzę a już nie mam pojęcia jak ktoś w nie wchodzi.Pieski chodzą pięknie z właścicielami na smyczy aż miło popatrzeć.Pieski to przeszkadzają chyba tylko tym co nie lubią zwierząt,oni chyba sami siebie nie lubią i wyszukują sobie problemy.Radni Jeleniej Góry przejrzyjcie na oczy dlaczego utrudniacie ludziom już i tak ciężkie życie.
~ 18-07-2012 17:38
DOLNOŚLĄZAK. Prezes KSON zapowiedział interwencję. Drogi Staszku a uzgodniłeś to ze swoim mocodawcą-wspierajacym, szefem magistrackiego dialogu społecznego Korzonkiem. Sprawdź czy nie występuje konflikt interesów, wszak Korzonek to teraz pełnomocnik prezydenta d/s osób niepełnosprawnych. Kto będzie godniej reprezentował niepełnosprawnych: szef KSON, czy magistracki urzędnik? Załapałeś Staszku w jaki fantastyczny sposób zostałeś przez Korzonka wpuszczony w maliny? Po co komu Twój KSON, skoro Korzonek mianował sam siebie pełnomocnikiem. Ale jaja, jak berety. DOLNOŚLĄZAK.
~Sturmführer 18-07-2012 22:58
Włodarze miasta chcą w parkach i na deptakach więcej Niemców, a mniej Polaków! Zatem zalecam wprowadzenie godziny policyjnej! Wystawianie mandatów pod murem! Łapanki psów! Parki, kina i teatry tylko dla Niemców! Cmentarze dla nas!
~xyz 19-07-2012 2:15
Miałam przyjemność wiosną odwiedzić chyba wszystkie parki we Wiedniu i jakoś sobie nie przypominam osób spacerujących po parku z psami. Chociaż nie, był jeden przeznaczony dla psów . Natomiast miło byłam zaskoczona, że w wielu parkach ludzie po prostu leżą na trawnikach :). Pamiętam z dawnych lat tabliczki z naszych trawników, w stylu "szanuj zieleń" "Nie deptać trawników" dlatego z przyjemnością patrzyłam na osoby wylegujące się na trawie. Generalnie jestem psiarą ale równocześnie szanuję tych, którzy niekoniecznie muszą kochać mojego psa.
~ 19-07-2012 9:44
Ja byłem w wielu parkach w Amsterdamie i nie przypominam sobie żeby w którymś był zakaz wprowadzania psów i zakaz jazdy rowerem, a ludzie i tak leżeli na trawie robiąc sobie pikniki. Obywają się tam koncerty, festyny i inne zabawy. Jakoś wszystko można...
~zyta 22-07-2012 21:39
do'' Przerzutki ''....przecież Pawlukiewicz Grażyna czyli Relis jest radną ze srodowiska niepełnosprawnych.Niedowidzi ale podobno prowadzi samochód.Spróbuj sprawdzic jak głosowała w innych sprawach dotyczących niepłnosprawnych mieszkańców.
~12sqandal 23-07-2012 8:40
całkowity zakaz wprowadzania psów do parków i to nie ważne czy to pies niepełnosprawnego czy sprawnego , nie będzie mi tu w parku smierdziało psami i ich odchodamy , popieram całkowity zakaz wprowadzania psów
~Tom--84 25-07-2012 16:18
Tak na szybko o Polsce i Jeleniej Gorze Trawka w kieszeni 3 lata...pobicie ze skutkiem smiertelnym 3 lata.... 80% ludnosci mieszka w blokach... ale z psem do Parku nie mozna wyjsc - ZAKAZ ! Ustawa o wychowaniu w trzezwosci...Zule co pili pod sklepem pija wszedzie bo maja w d....mandaty jak z zasilkow zyja...ale jak ja ide sobie przez park z malym piwkiem musze sie rozgladac bo LAMIE prawo i moge dostac mandat ! Aborcja ~NIELEGALNA...chociaz nie ma granic! I zarabiaja Czescy i Niemieccy lekarze zamiast nasi!
~zelda 2-08-2012 14:48
psy hałasują, brudzą, są niebezpieczne i smierdzą.
~nutka 3-08-2012 22:26
Ten park mocno rozczarowuje swoja, estetyka,.Na co poszly tak wielkie pieniadze.Niechze ktoś się w końcu temu przyjrzy.Wróciłam właśnie z Kudowy:przepiekne klomby,zadbane trawniki,czysto,radośnie,ludzie spacerujacy ze swoimi pupilami ,nikt nikogo nie straszy mandatami,hotele i pensjonaty przyjmuja z psami.....Co tu sie u nas dzieje?kto dokonał formalnego odbioru tej inwestycji,kto rozliczył nakłady,kto monitoruje jakość prac przy utrzymaniu tego naszego zalosnego parkowego"cymesiku".Zenada.Panowie Radni życzymy powagi w sprawowaniu waszych funkcji i takze pewnej świadomości.
~Ciepliczanin 8-08-2012 19:20
Uważam, że wprowadzanie psów na teren parku powinno być jak najbardziej dozwolone, ale pod pewnymi nakazami. Wprowadzanie psów przede wszystkim na smyczy a po drugie sprzątanie po swoim ulubieńcu :) Powinniśmy sobie nawzajem pomagać a nie utrudniać sobie życie. Myślę że władze miasta powinny przemyśleć Cały regulamin Parku i kilka punktów zmienić tak jak już mówiłem z pewnymi odniesieniami to zezwoleń ;) Pozdrawiam
~archimedes 15-08-2012 21:01
ja rowniez mam dosc latajacych w samopas psow zasranych chodnikow trawnikow czy tez olanych latarni i elewacji zakazami nie wiele sie zdziala ale zwykla ludzka reakcja wiele by zalatwila a nie strzepienie pyska na forach ps moze by takiemu wlascicielowi czworonoga tez cosik sporzadzic na wycieraczke ot tak w ramach solidarnosci miedzyludzkiej

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Jubileusz TPD

Cieplice nie chcą Jeleniej Góry?

Mikołaj nie zawiódł

Fetor na Moniuszki

Rok niespełnionych obietnic

Sonda

Czy coraz więcej przepowiedni o zbliżającym się końcu świata należy traktować poważnie?

Oddanych
głosów
793
Tak
21%
Nie
70%
Nie wiem
9%