MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Niepełnosprawni walczą o bezpłatne miejsca parkingowe

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Środa, 18 stycznia 2012, 9:00
Aktualizacja: Czwartek, 19 stycznia 2012, 8:19
Autor: Angela
Fot. RED
Ponad 600 osób podpisało się pod wnioskiem o ponowne rozpatrzenie przez radnych uchwały dotyczącej zasad korzystania z miejsc parkingowych przez osoby niepełnosprawne. Obecnie poza kopertami muszą oni płacić za pozostawienie aut. W miniony wtorek pismo zostało złożone na ręce przewodniczącego rady, Janusza Grodzińskiego.

Inicjatorem akcji zbierania podpisów jest Stanisław Mielczarek z Jeleniej Góry. Wspólnie z członkami założonego komitetu przez dwa miesiące zbierał on podpisy pod Inicjatywą Obywatelską Mieszkańców Jeleniej Góry dotyczącą zasad korzystania z miejsc parkingowych. Obowiązująca uchwała na równi traktuje bowiem osoby niepełnosprawne i zdrowe.

– Ta uchwała nas upokarza. W większości miast w Polsce niepełnosprawni parkują bezpłatnie lub płacą symboliczną kwotę za parkowanie poza kopertami. Chcemy, by tak było i u nas. Przyjeżdżają do Jeleniej Góry osoby niepełnosprawne z innych miast i nie są świadomi, że w stolicy Karkonoszy ktoś mógł wpaść na pomysł by pobierać opłaty za parking od osób niepełnosprawnych – mówi Stanisław Mielczarek.
W załączeniu inicjatorzy akcji złożyli obywatelski projekt nowej uchwały w tej sprawie, który poparło ponad 500 mieszkańców Jeleniej Góry i ponad 100 mieszkańców powiatu jeleniogórskiego.

- Od pana przewodniczącego rady usłyszeliśmy, że nasze pismo zostanie rozpatrzone i otrzymamy zaproszenie na sesję rady, na której omawiana będzie poruszona przez nas sprawa – mówi Stanisław Mielczarek.
Problemem już zajmował się Rzecznik Osób Niepełnosprawnych Stanisław Schubert, prezes Karkonoskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych, ale jego apele mimo obietnic władz i radnych miasta, nie przyniosły żadnych rezultatów. Obecnie jest on pełnomocnikiem akcji.

Do sprawy wrócimy.

Ogłoszenia

Czytaj również

Młodzi przeciw zmianom klimatycznym

Cieplice nie chcą Jeleniej Góry?

Wieści z rejsu Pogorią

Komentarze (75) Dodaj komentarz

~sqandal 18-01-2012 9:44
jakim prawem niepełnosprawni mają nie p[łacić za parkowanie , są takimi jak my obywatelami i mają juz tyle różnych ulg ze za parkowanie powinny płacić i to nawet na tych wyznaczonych miejscach do parkowania dla niepelnosprawnych. Stać Ich na samochód to powino stać na parkowanie . Zbyt < pieścimy > się z niepełnosprawnymi
~Arno 18-01-2012 9:54
A już myślałem, że z taką "inicjatywą" wyszedł ktoś z właścicieli supernowoczesnego KCM z nalepką "niepełnosprawną" na swoim super czarnym Porsche na niemieckich numerach.
~ 18-01-2012 9:58
wiele osob posluguje sie nie swoimi kartami lub juz niewaznymi moze ktos by zaja sie kontrola tych pseudo niepelnosprawnych tak na moje oko jest ich polowa
~do ~sqandal 18-01-2012 10:02
zdecydowanie popieram kolegę. Nie dość, że mają koperty to jeszcze chcą za free parkować. Też chce własne miejsce parkingowe na mieście i pod marketami za co zapłaci mi miasto
~do ~sqandal 18-01-2012 10:06
zdecydowanie popieram kolegę. Nie dość, że mają koperty to jeszcze chcą za free parkować. Też chce własne miejsce parkingowe na mieście i pod marketami za co zapłaci mi miasto
~Prezes PJN 18-01-2012 10:10
koperty jak najbardziej,ale płatne.
~do sqandal 18-01-2012 10:22
Mam nadzieję, że to tylko żart z Twojej strony. Czasami tylko samochód pozwala się osobie niepełnosprawnej ruszyć z domu do lekarza, po zakupy itp. To nie są luksusowe samochody. Uprawnienia różnych cwaniaczków, właścicieli luksusowych samochodów, powinni sprawdzać strażnicy miejscy, czy tez inne służby mundurowe i naliczać za to surowe mandaty. Natomiast proszę, nie wsadzajcie nas do jednego worka z oszustami. Zanim coś napiszesz, zastanów się chociaż chwilę. Życzę Ci dobrego zdrowia i obyś nigdy nie znalazł się w grupie osób ZMUSZONEJ korzystać z w/w uprawnień. Pozdrawiam wszystkich zdrowych i niepełnosprawnych. Miłego dnia życzę.
~monki 18-01-2012 10:29
Bezpłatne miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych są dyskryminacją pełnosprawnych! Koperty - TAK, ale płatne! Po samochodach widać, że niepełnosprawni umieją doić państwo, czyli nas wszystkich - oczywiście to jakiś tam procent, bo nie wszyscy, ale to bije po oczach tych, którzy ciężką pracą ledwo ciągną do pierwszego
~--- 18-01-2012 10:30
stać ich na auta, to i stać ich na parking. PROSTE.
~ 18-01-2012 10:36
Znajomy ma uprawnienia zrobione na kogoś z rodziny i wozi ten kwit za szybą swojego bmw 750, parkuje gdzie chce i śmieje się z wszystkich... zdrowy młody byk
~kamkrys1 18-01-2012 10:41
Niepełnosprawni tylko zainteresowani są przywilejami ale nie obowiązkami. Tak samo winni być traktowani w codziennym funkcjonowaniu, czego usilnie domagają się więc za parking naturalnie winni płacić. Oczywiście zastawić im zaznaczone koperty ale nie zwalniać z opłaty. To dyskryminacja.
~Lipa 18-01-2012 10:43
Podaj numery tej Bawarki 750
~do sqandal 18-01-2012 10:47
Ty niepełnosprawny umysłowo jesteś a tacy nie mają ulgi na parking więc wyrazy współczucia że nie jesteś niepełnosprawny ruchowo/ baranie/
~~do sqandal 18-01-2012 10:50
Ty chyba jestes taka zyciowa ciotą co o wszystko wszystkich sie czepia !!!
~ggggggggg 18-01-2012 11:26
Gdzie jest SKM ?!
~xyz 18-01-2012 11:42
Ja z kartą inwalidy dziś na Groszowej musiałem zapłacić za miejsce bo na kopercie stał wypasiony czarny i wsiadła jakaś cizia .Wszystkie zezwolenia do ponownego sprawdzenia! Sqandal podaj adres to Ci nóżki połamie zobaczymy co bedziesz gadał? Ca z autem koło Aldika też z kartą a przyjeżdza po zakupy.
~bankier 18-01-2012 11:43
Bźdżicie głupoty o oplatach , nie powinno być żadnych skoro Jelenia Góra to miasto turystyczne .Wprowadzanie opłat to eldorado dla właścicieli parkometrów czyli wielu cwaniaków , wyrwigroszy - którzy żadna pracą się nie legitymowali a egzystują cudownie.Przykład z informacji prasy warszawskiej. Przychody roczne z parkowania właściciele parkometrów w Warszawie uzyskali 86 milionów z tego własnych kosztów 78 milionów czyli premie , pensje drogie fury ,rady nadzorcze , firmy consuldingowe itd.czyli znakomita kasa do własnej kabzy a dla miasta W-wy zapłacono rróżnicę za udostępnienie terenów do sciągania forsy.Nie wiadomo jak jest w Jeleniej Górze i jak sie będą dzielić parkometrowcy z urzędem miasta. - ile bokiem a ile w/g rejestru księgowego itd. Co skarbowy na to ?
~kll 18-01-2012 11:51
Przede wszystkim należy dokonać rzetelnej weryfikacji wystawionych uprawnień, gdyż tak jak już wspomniano mamy czesto do czynienia ze sfałszowanymi dokumentami, nadużywaniem uprawnień - korzystanie z karty do własnych celów a nie osoby niepełnosprawnej lub posługiwaniem sie kartami wystawionymi dla osób już nieżyjących. Jest to pole do sprawdzeń dla Policji i SM.
~sqandal 18-01-2012 11:51
... może odniose się do TYch co wieszają na mnie psy , będąc w szpitalu mialem łóżko kolo drzwi , za jakies dni przyjeli niepełnosprawnego na wózku , ustąpiłem mu te moje łóżko , było blisko drzi , umywalki i poszedłem zze swojej woli lezej na łóżku w korytarzu i pech chciał ze w tym samym dniu razem wychodziliśmy ze szpitala> Niepełnosprawny ubiegł wszystkich wychodzących w tym dniu po wypis bo maja po niego przyjechac < wypasioną bryką > jednak przyjechali pózniej ale ON miał wypis pierwszy bo niepełnosprawny > Ja mimo ze sprawny pojechalem autobusem , nie stac mnie na auto , to tylko jeden z przykładów o Tych NIBY niepełnosprawnych , niepełnosprawni w domu siedzą a nie jeżdzą brykami po mieście
~popieram 18-01-2012 11:56
Popieram "Sqandal" - trzeba odróżnić prawo do miejsca parkingowego od obowiązku opłaty za nie! Jaki istnieje związek czyjejś ułomności z ponoszeniem kosztów na równi z innymi użytkownikami ulic? Ponadto - obowiązkowo prowadzić weryfikacje kierowców co do ich rzeczywistych praw do korzystania z uprzywilejowanych miejsc parkingowych! Najczęściej uprawnienia wydane są na inną osobę, niż aktualnie korzystającego z takich uprzywilejowanych miejsc.
Shantahram 18-01-2012 12:11
Dziwię się tym wpisom. Jedni uważają niepełnosprawnych za zło konieczne i ludzi z przywilejami. Ale jak to Wy chcecie zrobić zakupy lub załatwić swoje prywatne sprawy swoim autem i parkujecie gdzie popadnie po podwórkach bo żal wam 2 zł lub zwyczajnie zajmujecie kopertę dla inwalidy. To jak widzę takie wpisy pełnosprawnych malkontentów to jest mi ich zwyczajnie szkoda. Wam naprawdę wydaje się, że bycie niepełnosprawnym to uśmiech losu i życie które jest proste. Dla Was życie zaczyna się od wpisu głupich tekstów, podczas gdy osoba niesprawna ruchowo ,która ma od urodzenia niedowład stochastyczny kończyn dolnych ma zwyczajnie przejeb****. Znajdź miejsce w Jeleniej Górze gdzie możesz swobodnie zaparkować oznakowanym pojazdem blisko centrum na kopercie?
Shantahram 18-01-2012 12:15
Znajdź choć jednego sprawnego zdrowiem i umysłem osobnika, który widząc twoje kalectwo choć raz się do ciebie uśmiechnie i pomoże zamiast się czepiać jak mu się zwróci uwagę?Jak widzisz, że coś jest nie tak, to wezwij straż miejską. Miejsce dla niepełnosprawnego jest przeznaczone tylko i wyłącznie dla niego, a nie cizi w bwm robiącej zakupy. Znak za szybą tzw. wkładka jasno precyzuje kto z tego miejsca może skorzystać (kto ma taki przywilej). A obowiązkiem SM jest sprawdzić wiarygodność takiego delikwenta – cizi w bmw.
~ 18-01-2012 12:22
11:51 sqandal, z twoim sposobem myslenia nigdy cię nie będzie na nic stać.......biedyś - boś głupi i zawistny, a zawistnyś i głupiś - boś biedny. (koli cie to po oczach i nie daje spokoju, ale wbij sobie do swojego pustego łba że nie każdy niepełnosprawny musi byc biedniejszy od ciebie)
Shantahram 18-01-2012 12:35
Nie wiem drogi sqandal, czy mozna przezwyciężyć własne wady, ale na pewno można zniechęcić się do własnych zalet, zwłaszcza odnajdując je u innych.
~tubi 18-01-2012 12:51
płacić za parkingi i tyle. To nie majątek Równo dla każdego. może najwyżejsz zrobic wiecej kopert I taka maja ulgi
~geronimo 18-01-2012 12:51
W zamierzeniu Ustawodawcy koperty miały służyć wyłącznie osobom chorym z dysfunkcją narządów ruchu. Wydaje się to być oczywiste.Brak kończyny, czy noga w "gipsie". Kręgosłup już raczej nie, bo skoro chory może wsiąść i wysiąść z samochodu o własnych siłach, to może tez prawdopodobnie samodzielnie się poruszać.Niewidomi raczej nie prowadzą pojazdów, więc TAK - ale wyłącznie z opiekunem-przewodnikiem. Żadna inna choroba z powodu której orzeczono stopień niepełnosprawności nie powinna być powodem dla jakichś szczególnych uprawnień w zakresie parkowania samochodów! Owszem, w pobliżu przychodni lekarskich, aptek, itp. powinny być miejsca zastrzeżone dla tych osób, ale -na Boga- dlaczego bezpłatne? Skoro niepełnosprawnego stać na wypasioną brykę, to stać i na opłatę parkingową!
~geronimo 18-01-2012 13:02
Jak zwykle winę za zamieszanie ponoszą urzędasy, bo źle napisali i źle interpretują przepisy. Każda osoba z orzeczonym stopniem niepełnosprawności ma w/g nich prawo do uzyskania przywileju parkingowego, bez względu na przyczynę orzeczenia stopnia niepełnosprawności. /Znam gościa, który ma II grupe przyznaną na ... chorobę alkoholową.(niepijący od wielu lat). Parkuje na "kopercie". :-)
Shantahram 18-01-2012 13:07
Zastanawiam się co Was tak boli? To czy inwalida nie może zaparkować, czy raczej to, że ma wyznaczone bezpłatne miejsce? A może widać z wpisów nieliczni zwyczajnie zazdroszczą np. rzeczy. No cóż ludzie są tak skonstruowani, że nawet i pięknego pogrzebu potrafią zazdrościć.
~~~ 18-01-2012 13:11
W głowie się nie mieści co Wy tu wypisujecie. Żałujecie niepełnosprawnym bezpłatnego parkowania??? Wydają masę pieniędzy na leczenie, bo w tym kraju nowe leki nie są refundowane. Jestem niepełnosprawna, pracuję jako księgowa. Zanim zachorowałam ukończyłam studia i pracuję w swoim zawodzie. Ciężko mi się poruszać, ale to skutki choroby. A że pracuję na dobrym stanowisku to i zarabiam i stać mnie na auto. Ale z chęcią zapłaciłabym nie 2 zł za godz parkowania ale i dużo więcej by móc nie korzystać z uprawnień, by być zdrowa. Więc zanim bedziecie pisać głupoty to pomyślcie - niepełnosprawność i choroby to nic fajnego. A tu piszecie, jakby każdy niepełnosprawny był zadowolony, że nim jest.
Shantahram 18-01-2012 13:12
~geronimo zgadzam się z tobą, w każdym społeczeństwie są osobniki które będą wykorzystywały słabość systemu. Zwyczajni hipokryci.
~tubi 18-01-2012 13:14
niepłnosprawni wszedzie mówią ze chcą byc tacy jak pełnosprawni wiec niech płaca jak pełnosprawni. Rozumiem leki, rehalibitacja itd musza miec bo to drożyzna a bez leków im ciezko ale zapłacić za parking zeta nie zbiednieja
~pero 18-01-2012 13:17
niepełnosprawni to są tylko pretensjonalni i myślą i wręcz żądają, że wszystko im się należy. Należy mu sie tyle samo co i mnie. Zaczynaja kalectwo traktoweać jako przywilej. Ja wiem że są naprawdę ludzie którzy wymagaja pomocy i opieki i dla tych mógłbym zrobić wiele.
Shantahram 18-01-2012 13:29
~pero - cyt:" Należy mu sie tyle samo co i mnie." Jeśli tak to do kogo niepełnosprawny ma się udać jeśli nie ma kończyny dolnej i chce być taki jak ty? Oddaj swoja nogę i żyj pełen przywilejów. HIPOKRYTO
~az 18-01-2012 13:54
Co redakcja ustaliła w sprawie SPP? Przecież narusza to kodeks wykroczeń, ustawę o NBP oraz Konstytucję RP. Czy Jelonka tylko potrafi cenzurować komentarze?
~mieszkanka ł 18-01-2012 14:20
Niepełnosprawnym można zostać w każdej chwili!!! Wszystkim tym którzy są przeciwni ,życzę dużo zdrowia....
~geronimo 18-01-2012 14:54
Znam kilka osób w bardzo podeszłym wieku posiadających również tzw. grupę inwalidzką. Sąsiedzi ci i znajomi niestety nie posiadają samochodów, ani zmotoryzowanych członków rodzin w rozsądnej odległości od miejsca zamieszkania. Oferuję im swoją pomoc w dotarciu do lekarza, czy urzędu. Niestety, sam nie posiadam przywileju parkingowego i w takiej sytuacji na kopercie zatrzymać mi się nie wolno. Płacę za normalne miejsce parkingowe i do nikogo nie zgłaszam pretensji. Z racji wieku i chorób są to osoby naprawdę potrzebujące takiej pomocy. Krew zalewa, gdy obok na "kopercie' zatrzymuje się pańcia z pieskiem na rękach i żwawym krokiem podąża na zakupy,albo poplotkować-zostawiając za szybą SUW-a (albo na niej) znaczek "INWALIDA".
~dragon37 18-01-2012 15:03
skoro moga prowadzic fure to niech sie tez postaraja jak zaparkowac.jeszcze troche tak wogule to za zaparkowanie wozka dzieciecego bedziemy placic.pojebane pomysly za placcenie za parking kto jest za
~xyz 18-01-2012 15:07
geromino masz rację ,tak samo ja pomagam ,ale "moi " inwalidzi wyrobili sobie kartę inwalidy,no i co z tego jak dzisiaj na Ul Wiejskiej pod przychodnią było zajęte miejsce na podjazd ,chorego na wózku taegaliśmy po schodach. A straż miejska niech się zajmie porkującymi na kopertach więcej zarobią niż na zakazie .
~tencowie 18-01-2012 15:19
Czynię tak: Jeśli na kopercie stoi nieuprawnione auto, staję swoim w pobliżu, robię odpowiednie zdjęcia temu gnojowi i swojemu autu. Na zdjęciu są pojazdy, daty, godziny, cała sytuacja. Raz - tylko raz - się zdarzyło, że parkingowy chciał pieniądze. " Olewam cię koleś - rzekłem. Tu są zdjęcia, że nie wykonujesz swojej pracy dobrze. Możesz mi naskoczyć." I naskoczył. Poszedł jak niepyszny. Wiedział, że jak wezwie policję, to... on dostanie kare za tolerowanie nieuprawnionego auta na kopercie. JASNE??? Kiedy kmioty się nauczycie walczyć o swoje??
~Edyta 18-01-2012 15:20
Kto wogóle wymyślił te opłaty przecież kierowca już płaci w akcyzie za paliwo ,w latach 70-tych - 80-tych oraz 90-tych takiego zdzierstwa na mieszkańcach za postawienie samochodu włodarze miasta nie uprawiali.- może wprowadzono to w Jeleniej Górze po to aby były konflikty.A dla niepełnosprawnych winny być oznaczone miejsca a generalnie parkowanie winno być bez opłat, bo na dziadostwie nikt się jeszcze nie dorobił z wyjątkiem szulerów.
~x 18-01-2012 15:29
Dajmy na przyklad miasto Nowa Sol. Ciasne,ale i nie malenkie miasto. zakazem objeta jest tylko glowna ulica miasteczka. reszta, wolna od zakazow i.... uwaga, wolne od oplat parkowanie!!!!! pelna swoboda, ale pojazdow multum. Jak wladze miasta podchodza do problemu????- poprostu po LUDZKU! U nas pazernosc na pieniadze nie ma granic, ale co my mieszkancy z tego mamy? W przykladzie ludzie i u nas tez ludzie ale- DWA SWIATY. Myslenie o turystach.... a tutaj - bat na nich. Debilizm jakich malo.
~diabelek 18-01-2012 15:37
...pomijając kłótnię o płacenie... przydałoby sie, aby służby typu straż wiejska lub policja skrupulatnie sprawdzała auta parkujace na "kopertach" gdyz czesto widzę miejsca te zajete przez "zwykłych" kierowców. Oczywiscie kwestia "niepełnosprawnych" np bez 1 palca tez jest istotna, jednak juz trudniejsza. Pomine juz całkiem "karków" których straż wiejska i policja najwidoczniej sie boją, bo nawet na 1-go maja omijaja czarne auta patrząc w inna stronę! Ale wypadło, że mam kolezankę, która ma niewładne obie nogi, porusza sie na wózku inwalidzkim, ale także autem. Byłem swiadkiem, gdy pod Kauflandem nie znalazła miejsca na "kopertach" bo były zajete przez "zwykłe" samochody. zaparkowała na normalnym miejscu, ale inny kierowca stanał tak blisko, że z wózkiem nie mogła podjechac pod drzwi auta!
~diabelek 18-01-2012 15:46
c.d. przyjechała dziewczyna na wózku po mnie, po pół godzinie oczekiwania na tego inteligenta. musiałem "wyjechać" jej samochodem, bo z niesprawnymi nogami musi wciągnąć sie do auta, zdemontować i wciagnąć za sobą wózek, a do tego potrzeba 1 metra przestrzeni od strony kierowcy. A zapytana, dlaczego nie zadzwoniła na Policje albo Straż Miejska, powiedziała, że nikomu z tych parkujacych na kopertach nie chciała narobić problemów !!! Jak ktoś chce spróbować, niech przywiąże sobie nogi do tyłka, wlezie na wózek inwalidzki, a potem spróbuje przesiąść sie do samochodu ! A co do płatności, wg mnie możemy, a własciwie i tak nic nam z tego, odżałować te kilka zlotówek i niech niepełnosprawny na wózku nie lata do parkometru i spowrotem! Oczywiście sprawni niepełnosprawni moga płacić ... a karki nie
~geronimo 18-01-2012 15:48
15:07 | ~xyz | "Moi" też mają odpowiednie legitymacje. Legitymacja jednak nie uprawnia do parkowania na kopercie. Na podstawie takiej legitymacji odpowiedni Urząd MOŻE wydać zezwolenie, ale przecież nie przykleję sobie nalepki INWALIDA na swoim samochodzie.
~x 18-01-2012 16:11
Tak naprawde,niepelnosprawni sa sola w oczach wladz. Mydli sie tylko oczy ze jest to temat priorytetowy.Patrzac na blokowisko Zabobrze i ilosc stanowisk dla inwalidow to kpina z ich ulomnosci, to tez ludzie, niektorzy musza dorabiac by wyzyc z renty wracajac po pracy maja pozamiatane- brak miejsca by zaparkowac,rozumie, zdrowy moze kawalek przejsc ale ktos z problemem ruchowym lub niewydolnoscia? TAKIEGO ZDROWY NIE ZROZUMIE przy obecnym egoizmie i zobojetnieniu POLAKOW.Nawet niektozy inwalidzi parkuja na dwoch stanowiskach jednoczesnie bo sa za waskie by wysiasc z auta i wtedy miejsce drugiego juz nie jest aktualne.Tego problemu wladza nie widzi,tutaj jest slepa. dzisiaj parkowanie na osiedlu to jak zabawa w siadanego,kto nie pracuje to parkuje, po 15tej szanse maleja,po 22ej jest ich brak
~geronimo 18-01-2012 16:13
Nieuprawnione parkowanie na "kopercie" to teraz 5 punktów karnych i mandat. Emocje by opadły, gdyby Policja i SM konsekwentnie kontrolowały samochody tam parkujące. Zezwolenie dotyczy OSOBY niepełnosprawnej poruszającej się samodzielnie, bądź jako dysponent takim samochodem.Kierowca takiego pojazdu, ale bez osoby uprawnionej "w zasięgu" łamie przepisy parkując na "kopercie" i podlega karze. Chyba, że uwiarygodni konieczność takiego czynu.np. oczekiwaniem na właściciela samochodu. Prędziutko zdrowe byki poruszające się samochodami rodziców, albo dziadków przestałyby nadużywać tej naklejki na szybie.
~diabelek 18-01-2012 16:15
!!! powypuszczać złodziei samochodowych, otworzyć granicę na ukraine, gruzje kazachstan ... myślę, że po kilku dniach na zabobrzańskich parkingach znacznie sie przeluźni ... nooo, chyba, ze policja upilnuje całego osiedla ... ale nic pewnego, bo chłopaki jadą busem jedna strona "bloku" a na drugiej stronie chłopcy akurat spokojnie wypinaja radyjko i szukaja cegieł do postawienia na nich autka, z którego właśnie skubneli aluski ...
~x 18-01-2012 16:20
Kultura parkowania ma tez wiele do zyczenia, gdyby parkujac myslano o innych. ludzie przez egoizm, proznosc i bezmyslnosc parkuja jak by to robily krowy. na ukos, dwa metry od sasiada, bo cenia sobie wygode i otwieranie drzwi z zapasem miejsca. ten styl juz powinien byc karany mandatem SM. to mysle jest rodzaj hamstwa i myslenia - MAM TO W DU>>>E gdzie ktos zaparkuje. Polakow inaczej a nizeli karaniem nie zmusi sie do myslenia o innych w tej kwestii, podbnie jak z apelami o rozwage na drogach. Potem sa oburzeni ze uwaza sie Polakow za baranow i bezmozgi, ale rozwazajac nasze postepki drodzy rodacy czy to nie racja? nie wpsomne tutaj o inwalidach i miejscach na ich parkowanie.
~x 18-01-2012 16:37
do Sqandal 9;44. Ciesz sie ze nie masz tych ulg i renty. Kiedy juz nim bedziesz, kiedy sikajac z bolu trzymac sie bedziesz drzewa a do poruszania sie zabraknie Tobie pojazdu i zdany bedziesz na spirdolone wlasne nogi lub cialo, zglos sie do kogos kogo dzisiaj obraziles swoim debililym zdaniem obraziles i wtedy skamlaj by ci wybaczono idiotyzm w jakim sie dzisiaj znajdujesz. przyjdzie czas i na 1000 zl renty i ulgi dla ciebie. poki co zycze w imieniu tych z ulgami zdrowia bez ulg.
Laguna 18-01-2012 16:39
Ja rozumiem niepełnosprawnych ale dlaczego za darmo parkowanie? OK - rozumiem że w większości przypadków jest im ciężko ale dlaczego za darmo - połowa stawki i proszę sobie stawać gdzie popadnie. Druga sprawa to nadużywanie karty która uprawnia do parkowania na kopertach a która jest pożyczona od wujka cioci, babci i dziadka etc......
~ 18-01-2012 16:49
do ~x zgadzam sie z Toba, wiele razy bylo tak, ze nie moglam wyjechac spod bloku, bo sasiedzi mnie zastawili- to chcialam byc sprytna i zostawilam sobie z przodu wiecej miejsca, a i tak postawili auto na ukos i wgl nikt o mnie nie pomyslal! ale jakby im tak zrobic to dopiero by byla rewolucja!
~INWALIDA 18-01-2012 16:59
PRZEZ LUDZI KTORZY NIESLUSZNIE KOPRZYSTAJA Z KART PARKONGOWYCH I TYCH KTORZY DOSTALI KARTE NA KERGOSLUP A SMIGAJA JAK 18 MY INWALIDZI CIERPINY BO TO JEST PRAWDA ZE ZDROWI Z KARTA PARKUJA NA KOPERCIE KARTY POWINNO SIE WYDAWAC TYLKO NA NARZADY RUCHU I TO POWAZNE NIE BYLO BY PROBLEMU A TAK KOPERTY STALE ZAJETE JESTEM INWALIDA BEZ NOGI I ZNAM TROCHE SRODOWISKO NIEPELNOSPRAWNYCH W JELENIEG GORZE PRAWDZIWYCH KALEKOW NIEMA U NAS TAK DUZO. POWINNO SIE ZWERYFIKOWAC KARTY I PRZYZNAWAC KARTE PRAWDZIWEMU INWALIDZIE. SPRAWNYM KTORZY TU NA NAS WYPISUJA BZDURY ZYCZE DUZO ZDROWIA. CIEZKO SIE ZYJE KALECE PRAWDZIWEMU. POZDRAWIAM
~geronimo 18-01-2012 16:59
Komu należy się Karta Parkingowa? Proszę bardzo : cyt. ...Osoby zaliczone do lekkiego stopnia niepełnosprawności będą mogły otrzymać kartę parkingową tylko w przypadku ustalenia przyczyny niepełnosprawności oznaczonej symbolem 05-R (upośledzenie narządu ruchu) lub 10-N (choroby neurologiczne).Koniec cytatu. One i tylko one.
~cd 18-01-2012 17:27
No i właśnie należy mi się karta: 05-R. 10-N, ale ja jej nie potrzebuję. Jężdzę autobusami , biegam i na dzisiaj jest nieżle. Teraz wiem skąd tylu uprawnionych a ja chciałam uzyskać orzeczenie odnośnie zatrudnienia a nie parkowania
~pensylwania 18-01-2012 17:27
Sqandal, Laguna... zamieńcie sie miejscami z niepełnosprawnymi, otrzymujcie glodowe renty inwalidzkie, za które możecie wyżyć i wtedy będzie ok, bo jak na razie to nie macie im czego zazdrościćcwaniaki
~Seen 18-01-2012 18:13
Ja zbiorę 1000 podpisów pod wnioskiem by niepełnosprawni normalnie płacili na kopertach!
~misięnależy? 18-01-2012 18:13
Do: x z 16:37 - wiedz jedno, że tacy jak Ty "inwalidzi" wogóle nie powinni otrzymywać żadnych praw, a w szczególności prawa jazdy, skoro inwektywami wymuszasz dla siebie tolerowanie swego chamstwa, bo wygląda to na Twoje inwalidztwo intelektualne. Tu nie chodziło o pozbawianie inwalidów miejsc do parkowania, tylko o odpłatności za miejsca parkingowe. Nie widzisz różnicy? Jakich jeszcze "uprawnień" zażądasz za swoją ułomność? Może dopłaty za grzeczność i kulturę?
~123 18-01-2012 19:31
Znajomy ma uprawnienia zrobione na kogoś z rodziny i wozi ten kwit za szybą swojej szpanerskiej Hondy, parkuje gdzie chce i śmieje się z wszystkich... zdrowy młody byk !!! DOPÓKI NIE ZWERYFIKUJECIE TYCH MŁODYCH ZDROWYCH SPRAWNYCH, sprawa nie powinna być przez miasto rozpatrywana Albo niepełnosprawni, tacy prawdziwi, którzy ze względu na tę część ciała, która uniemożliwia im poruszanie, sami zrobią porządek i wyłapią tych którzy mają lewe, bo tatusiowe papiery. nie ma co szukać ulg! Najpierw zrobić porządek potem składać petycje.
~KrzysiekM 18-01-2012 19:55
Z całą pewnością nie chciałbym być inwalidą i nie płacić za parking czy korzystać z jakichkolwiek przywilejów.Cieszę się ,że jestem zdrowy.
~MACIE RACJE! 18-01-2012 20:20
JESTEM NIEPELNOSPRAWNA OSOBA,I BARDZO CHETNIE ODDAM KARTE PARKINGOWA RAZEM Z CHOROBA ZA DARMO.---JEST CHETNY?
~edekM 18-01-2012 20:30
Ci tak zwani normalni są chyba prześladowani. Mam sąsiadkę która ma wszelkie uprawnienia i jak będą jej potrzebne tak zwane gumowe papiery to też sobie załatwi. Tak wygląda nasza polska byle jaka.
~abc 18-01-2012 20:56
Popieram wszystkie wnioski dot.weryfikacji uprawnień.Sama jestem niepełnosprawna z niepełnosprawnością kończyn dolnych / chodzę o kulach / i szlag mnie trafia kiedy nie mogę korzystać z miejsca dla niepełnosprawnych usytuowanych blisko wejścia do sklepu czy instytucji tylko dyrdać z odległego miejsca gdy na moim stoi samochód bez uprawnień / tak się zdarza / czy zdrowy byk z tabliczką wystawioną na nieżyjącego dziadka.Co do odpłatności to skoro ma budzić tyle kontrowersji i zawiści ze strony sprawnych użytkowników dróg mogę płacić choć przy wydatkach na leki czy inne przywileje których tak zazdroszczą zdrowi to jest to jednak dla nas niepełnosprawnych najczęściej rencistów już wydatek.Pozdr. zdrowych i życzę aby nigdy nie musieli korzystać z tych dobrodziejstw jakich my doświadczamy
~TypNiepokorn 18-01-2012 21:38
Najwieksza walka niepełnosprawnych już w kwietniu 2012 w kategorii MMA stoczą walkę " Hardorowy koksu" vs Marcin Najman ...
~ 18-01-2012 22:02
Równouprawnienie! A czy tych niby "normalnych" , to kieszeń zamożniejsza.....? Oczywiście koperty, ale kasa z równouprawnieniem!
~bel 18-01-2012 23:04
maja same przywileje bilet pks do Karpacza kosztuje 23 gr ale pelnosprawni zaplaca w inny sposob za nich drozej do swojego biletu
~Jeloneczka 18-01-2012 23:07
No i czego zazdrościecie... sorry... głupcy! Że właściciel ferrari zaparkował na kopercie... bo nie ma nóg i porusza się na wózku???! Że matka dziecka z porażeniem mózgowym ma piękne auto???! A puknijcie się z swoje jeszcze zdrowe głowy zawistni jeleniogórzanie... i zajmijcie się swoimi sprawami... dorabiajcie się ferrari i cieszcie się, że macie dwie nogi!!!
~zabobrzanin 19-01-2012 3:25
Popieram sqandala, ma 100% racje. Po pierwsze część niepełnosprawnych, którzy jeżdżą autami to zwykli kombinatorzy, którzy gdzieś zapewne "kupili" kartę inwalidy, albo jeżdżą na karcie kogoś z rodziny, oczywiście sami będąc całkowicie zdrowym, więc z jakiej racji tacy mają być podwójnie uprzywilejowani? Po drugie, ci prawdziwi inwalidzi są dziwnym trafem uprzywilejowani, jak dostają prawo jazdy, dlaczego? Zdrowy kandydat na kierowcę musi przejść szereg testów, a wystarczy, że nosi okulary nawet o niskiej wadzie, automatycznie dostaje tzw. "czasówkę", dlaczego więc traktowany jest gorzej, niż ten kto nie ma np. nóg??? Jak taki niepełnosprawny może być dobrym kierowcą i nie stwarzać zagrożenia na drodze??? Jakiś chory paradoks? Po trzecie, skoro takiego inwalidę stać na samochód,...
~zabobrzanin 19-01-2012 3:27
... to stać na zapłacenie tych paru złotych. Jak chcą być traktowani na równo z pełnosprawnymi, to dlaczego tutaj ma być jakiś wyjątek, no bez przesady!!!!
~x 19-01-2012 7:09
Coz Misienalezy, Twoje logo mowi samo za ciebie jakim jestes egoista. wygladasz na osobe mloda i pelnosprawna a zatem mozesz dopasowac swoje wydatki do standardu zycia. sam stwierdz czy jest sluszne obdzierac kogos kto pracowal za komuny, placil skladki a dzisiaj panstwo okradlo go i dalo ochlapowa rencine. zyc trzeba. Auta ktore pozostaly z lepszych czasow, czesto stare sluza za nogi. jest i tak drogo- paliwo oplaty itp. Czy hamstwo jakie niezasadnie przypisujesz mojej wypowiedzi nie wyplywa od Ciebie, osoby zawistnej, zachlannej i olewajacej dbalosc o innych. Czy widzial ktos Ciebie z lopata do sniegu oczyszczajacego miejsce na ktorym chciales zaparkowac?? NIE< NAPEWNO NIE!!!! bo ludzie tacy na chama wjezdzaja w syf aby sie udalo. Troche szacunku paniczu z napewno zapuszczonego pojazdu.
~geronimo 19-01-2012 9:06
Nikt o zdrowych zmysłach nie kwestionuje prawa osób niepełnosprawnych do ułatwień poprawiających ich jakość życia. Nagminne nadużywanie Karty Parkingowej przez osoby nieuprawnione budzi jednak złe emocje. Jak napisała Pani ~abc - najpierw WERYFIKACJA zezwoleń. Petycja - TAK, ale do Starosty o jej przeprowadzenie. Dopóki z uprzywilejowanych samochodów będą wysiadać młode, zdrowe byki, dopóki po ul.1 Maja będą jeździli zdrowi kierowcy z legitymacją babci - sytuacja taka będzie zawsze budziła kontrowersje.
~szofer 19-01-2012 9:31
Jutro wyruszam z aparatem marki Zenit na cały dzień zabawie sie w mysliwego.Takie małe safari po Jeleniej.Pa. Wszystkie parkingi przed marketami ,przed przychodniami,.
~op 19-01-2012 10:51
Na początku weryfikacja uprawnień. Po tym poznamy skalę ewentualnych zwolnień.
Shantahram 19-01-2012 11:27
Jak widać nie tylko w świecie cywilizowanym ale i w Jeleniej Górze nienawiść, zawiść do niepełnosprawnych uzewnętrznia się w wyrażeniach, które napisane wydają się całkiem niewinne.
~jerzy n. 19-01-2012 14:36
Poraża mnie głupota i prostactwo wielu z wypowiadających się-czyt. bełkoczących na obce sobie tematy. - Jak można obrażać ludzi pokrzywdzonych przez los, zazdrościć im niby przywilejów, które mają ułatwiać im trudy życia codziennego. Nikt nie staję się niepełnosprawnym na swoje życzenie, może dotknąć to każdego Gdybym myślał kategoriami tych "pisarzy" to powinienem życzyć im znalezienia się w sytuacji tych, którym tak zazdroszczą i których tak nienawidzą. Mam jednak wiele empatii dla osób kalekich więc tak im wybaczam - obyście nie musieli korzystać z "przywilejów", na które tak rzygacie...
~gość2353420 21-01-2012 16:42
Koperty - oczywiście rozumiem. Ale niby dlaczego mają gdziekolwiek parkować bezpłatnie? Co, może paliwo też mają mieć za darmo? Może każdy niepełnosprawny powinien ubiegać się o darmowy samochód? Tak jak ktoś już napisał - to jest dyskryminacja pełnosprawnych.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Od piątku Jarmark Bożonarodzeniowy

Nie daj się naciągnąć!

4 pomysły na biżuterię jako prezent na święta

Nowe drogi w Janowicach Wielkich

Zabarwiona woda, będzie krążyć w sieci...  

Sonda

Czy coraz więcej przepowiedni o zbliżającym się końcu świata należy traktować poważnie?

Oddanych
głosów
869
Tak
22%
Nie
70%
Nie wiem
8%