MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Niebezpieczne wyzwania

Wiadomości: Jelenia Góra
Wtorek, 19 listopada 2019, 8:09
Aktualizacja: Środa, 20 listopada 2019, 13:36
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemek Kaczałko
Czy śmierć 11–letniego chłopca, który zmarł po wdychaniu dezodorantu była wynikiem niebezpiecznego wyzwania, czy w wyniku chęci odurzania się niskim kosztem – wyjaśni się w toku śledztwa. Faktem jest jednak, że wśród uczniów szkół (już od podstawówki) nie brakuje pomysłów na tzw. "challenge", niekiedy zagrażające życiu i zdrowiu.

Do naszej redakcji zgłaszają się rodzice, którzy są przerażeni zaistniałą sytuacją.

Dzieciaki wdychają dezodoranty lub psikają sobie skórę - kto dłużej wytrzyma, przy czym parzą skórę - alarmuje anonimowo nasza Czytelniczka. - Najgorsze jest to, że dzieciaki ćpają w szkole te dezodoranty. Moja 8-letnia córka mówiła mi ostatnio, że w toalecie były starsze dziewczyny i tak śmierdziało dezodorantem, że nie mogła wytrzymać i wyszła - dodaje przerażona mama, która ma dwójkę dzieci i wyznaje, że się boi.

Wybraliśmy się w miejsce, gdzie miało dochodzić do odurzania się przez dzieci. Jak informują nas rodzice, zdarzało się, że tam spały dzieci.

To miejsce z kocem jest pod schodami i tam nieraz spały dzieci - dodaje nasza rozmówczyni.

Na miejscu - jak widać na zdjęciach - wiele pozostałości po dezodorantach, odświeżaczach powietrza, a nawet po spray'u na owady. Zgłębiając temat, udało nam się dotrzeć do osób, które znają tego typu zjawiska i anonimowo również nam opisały szczegóły.

W dobie internetu młodzież rzuca sobie różne wyzwania - pauza challenge, czy właśnie dezodorant challenge. Osoba, która decyduje się na takie "wyzwania" zazwyczaj robi to pod presją grupy - chce im udowodnić, że potrafi, że jest najlepsza, nie jest gorsza od nich. Czasami to osoba samotna, która chce się przyłączyć do jakiejś grupy, a oni chcą sprawdzić jak wiele zrobi, żeby do nich dołączyć - opisują nam nasi rozmówcy.

Osoby, z którymi udało nam się porozmawiać, zapewniają, że same nie "bawią się" w takie wyzwania, ale w swoim środowisku znają kilka takich przypadków.

Znam przypadek osoby, która wciągała dezodorant przez ścierkę, żeby poczuć się jak pod wpływem narkotyków. O efektach przeczytała w internecie i jak opowiadała, przez kilkanaście minut był taki efekt jak po narkotykach.

Dezodorant challenge to nie jedyna niebezpieczne wyzwanie, które wyznaczają sobie uczniowie. Mówi się również o śmiertelnie niebezpiecznym "niebieskim wielorybie", czy "wróżce ognia".

Z reguły grają w to osoby w przedziale 12 do 17, nawet 18 lat, bo dziećmi jest łatwiej manipulować. Czasami robią to, żeby stać się popularnymi w internecie - publikują swoje filmiki na snapchacie, instagramie, czy YouTube. Rzadziej na Facebook'u - chyba, że w zamkniętych grupach - dowiadujemy się od anonimowych rozmówców.

Postanowiliśmy również zapytać władze miasta, czy dyrekcja szkoły, do której chodził 11-latek - zna sprawę i reagowała na sygnały rodziców, a także czy władze miasta podejmują kroki, aby przeciwdziałać niebezpiecznym zjawiskom.

Jedenastolatek (uczeń IV klasy, choć powinien być uczniem klasy VI) wdychał intensywnie dezodorant, stracił przytomność, mimo reanimacji zmarł w szpitalu. We wdychaniu śmiertelnej – jak się okazało – substancji towarzyszyła mu niewiele starsza, 13-letnia dziewczynka. Jej życiu nie zagraża niebezpieczeństwo - powiedział Cezariusz Wiklik, rzecznik prasowy Urzędu Miasta. - Chłopiec był jednym z trojga rodzeństwa, od maja w zasadzie nie uczęszczał na zajęcia szkolne, bywał w szkole sporadycznie. Pomimo wysiłków nauczycieli nie udawało się spowodować większego zainteresowania mamy dziecka (ojciec nie mieszka z rodziną). Szkoła, po bezskutecznych próbach zmobilizowania mamy chłopca (jego nieco starszy brat też lekceważy naukę już od dwóch lat i interwencje w jego sprawie także nie dawały rezultatu), skierowała do sądu pismo z prośbą o wyznaczenie kuratora - wyjaśnia C. Wiklik. - Pismo do sądu w sprawie jedenastolatka zostało skierowane w maju 2019, później dwukrotnie jeszcze szkoła monitowała w sądzie (kolejne pismo skierowano we wrześniu, ostatnie – 4 listopada), niemniej do dziś dyrekcja szkoły nie otrzymała oficjalnej odpowiedzi z sądu o sposobie zajęcia się tą sprawą i wyznaczeniu kuratora - kontynuuje rzecznik.

Jak zapewniają władze miasta, jeleniogórskie szkoły często podejmują działania profilaktyczne (warsztaty n.t. agresji i uzależnień) z udziałem specjalistów i policjantów-dzielnicowych.

W szkole, do której chodził zmarły chłopiec takie rozmowy z uczniami prowadzone są w miarę systematycznie, najczęściej przed okresami świąt i wakacji. W przypadku tej szkoły odbyły się w lutym br., następne na przełomie kwietnia/maja, kolejne zaplanowane jest na koniec listopada. Niestety – popularyzowane informacje o konsekwencjach uzależnień do niektórych osób nie docierają w wystarczającym stopniu. Takie działania są skuteczniejsze w przypadkach, kiedy rodzice reagują na zaproszenia szkół i współpracują z wychowawcami. W sytuacji, kiedy zaproszenia szkoły, kierowane do rodziców by współdziałali w kwestiach wychowawczych nie są efektywne, to i próby dotarcia z przekazem do uczniów nie odnoszą pełnego, pożądanego skutku - dodał Cezariusz Wiklik.

Twoja reakcja na artykuł?

10
8%
Cieszy
0
0%
Dziwi
2
2%
Nudzi
8
7%
Smuci
4
3%
Złości
99
80%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Od jutra Jarmark Bożonarodzeniowy

Proces sprawców tragedii

Ta droga już po remoncie

Komentarze (92) Dodaj komentarz

~s 19-11-2019 9:23
ogromnie trzeba uwazac, zeby przez "edukacje" nie spowodowac niebezpiecznego zainteresowania, zeby nie stalo sie ono instrukcja jak sobie "pomoc" gdy przyjda trudne momenty w niedojrzalym zyciu czy wzrosnie pobudzone w ten sposob zaciekawienie.Nie chcialbym zeby moje dzieci byly edukowane w tej kwestii. Uwazam, ze tu trzeba docierac do rodzicow
~Marta - Anna 20-11-2019 8:02
do: ~s (9:23)
Czy dokładnie pani przeczytała ? Co może szkoła , jeżeli rodzice są wychowawczo nieudolni ? Chłopiec i jego starszy brat niechodzących do szkoły ; dzieci w nocy poza domem . Brak zainteresowania własnymi dziećmi ...
~fortuna 19-11-2019 9:42
Sorry, ale obecni nauczyciele są jak owieczki - wilk w postaci dziecka czy rodzica dziecka pożre nauczyciela w całości. Kiedyś nauczyciel był osobą , przed którą dzieciaki czuły respekt. Teraz naumiciele boją się uczniów, a z drugiej strony jeśli któryś z nich wrzaśnie na dzieciaka albo trzepnie po łapach to momentalnie zjawia się mamuśka i drze ryja na pół miasta, ściąga policję, prokuraturę i całą resztę bajzlu kuratorskiego. Mamy 21 wiek i jesteśmy państwem idącym w chorym kierunku nietykalności cielesnej, a to prowadzi właśnie do takich sytuacji jak w artykule, że dzieciaki są beztroskie i robią co chcą.
~No, tak 19-11-2019 10:29
do: ~fortuna (9:42)
To prawda, kiedyś była dyscyplina i powiem szczerze, że nikomu to na złe nie wyszło. Przede wszystkim nauczyciel miał wpływ nawet na to, co działo się w szkole poza murami szkoły. Dziś młodzież wychowywana bezstresowo, a w rodzinach patologicznych nikt nie martwi się, co porabia dziecko.
~ 19-11-2019 10:38
do: ~No, tak (10:29)
Nie ściemniaj.Kiedyś były nie mniejsze patologie.Kwestia danej szkoły i środowiska.
~BRZECHOTNIK 19-11-2019 22:05
do: ~ (10:38)
Patologie były zawsze. Pytanie: w jakiej ilości? Tam gdzie była większa dyscyplina, gdzie uczono szacunku do drugiego człowieka, gdzie uczono poprawnego zachowania, właściwego postępowania i dobrych manier nie było zachowań patologicznych w takiej ilości jak dzisiaj, bo... dzisiaj króluje chamstwo i arogancja, przemoc, kasa i głupota. Jakie czasy - tacy ludzie.
~Marta - Anna 20-11-2019 8:06
do: ~fortuna (9:42)
Rodzice obojętni albo niewydolni , a wezwani do szkoły zachowują się gorzej od własnych dzieci . Chłopiec wagarujący , jego starszy brat także , matka bezradna .
~wladyslaw 19-11-2019 9:51
taki jest efekt rzadow prawa i sprawiedliwosci ktore dotuja patologie i gloryfikuja zachowania autodestrukcyjne, bo przeciez po co dbac o samego siebie, panstwo zadba. proponuje nie glosuj na pis challenge
~8y 19-11-2019 10:13
do: ~wladyslaw (9:51)
a co myslisz o wprowadzeniu edukacji sexualnej dla dzieciaczków?
~s 19-11-2019 14:06
do: ~8y (10:13)
NIE!nie mozna deprawowac. Dawac maluchom wodki i uczyc jak pic z kultura. Wreczac pistoletu i apelowac by nie zabijalo. Wstawiac za ster samolotu i prosic by sluchalo (jesli zechce - bez przymusu naturalnie) drugiego pilota. Podarowac prawko jazdy i przestrzec, ze kiedy spowoduje wypadek to bedzie odpowiadalo. Ludzie - nie widzicie zagrozenia deprawacja? Od tego sa rodzice! Chyba, ze ich niema - to co innego
~` 19-11-2019 10:10
Kto był w Lubawce w latach 90 to wie jak to tam wyglądało. Takie rzeczy były zawsze dzieciaki szczególnie te z nizin muszą mieć zajęcie ktoś musi się nimi zająć bo rodzice albo nie mają czasu bo są zarobieni albo wiadomo. A u nas takie rzeczy przecież leżą i kwiczą. Psychiatria dziecięca? Kto to słyszał dzieci leczyć. Średniowieczna mentalność w budynkach z 20 wieku.
~ 19-11-2019 10:26
Świat idzie do przodu, nie zawsze w dobrym kierunku.
~BRZECHOTNIK 19-11-2019 22:09
do: ~ (10:26)
No, tak... Właściwie, idąc do przodu można cofać się w rozwoju. To też jest postęp, ale... wsteczny. ;)
~ 19-11-2019 10:34
Takie patologie były od zawsze.Kiedyś przyprawiali butapren czy gaz z zapalniczek.Dziś dezodoranty.No cóż różni ludzie mają różne rozrywki.
~BRZECHOTNIK 19-11-2019 22:21
do: ~ (10:34)
Nie, nie takie. Były mniejsze, na zdecydowanie mniejszą skalę. Powszechność głupoty, która generuje nieszczęścia jest dzisiaj ogromna, niestety.
~Marta - Anna 20-11-2019 8:16
do: ~ (10:34)
Na przykład Terlecki , a wyszedł na ludzi ... selekcja naturalna ; będzie miała matuś o jedno pińcetplu mniej ‚ jak tu żyć ?
~Markiz 19-11-2019 10:43
Coz za moich czasów, grając w "gale" często wybijalismy ta "gala" szyby w oknach. Nie było boiska, więc graliśmy na podwórku. Działo się... Które czasy byly/są ciekawsze? To co się teraz dzieje jest po prostu chore. Gdzie ten świat zmierza?
~ 19-11-2019 11:00
do: ~Markiz (10:43)
Chyba odezwał się nie tutejszy bo w tych stronach grało się w "nogę"a nie w "gałę"😉
~Markiz 19-11-2019 11:35
do: ~ (11:00)
Urodziłem się w tym mieście. Jednak wychowywalem się w innym.
~kościelny 19-11-2019 17:09
do: ~ (11:00)
To prawda,gałę to robiły dziewczyny w różnych dziwnych miejscach.
~BRZECHOTNIK 19-11-2019 22:12
do: ~Markiz (10:43)
W niebyt, Panie Markizie.
~zabijsiepls 20-11-2019 13:53
do: ~Markiz (10:43)
a no tak wandalizm był dużo lepszą opcją niż narkotyki brawa dla pana wypierdalaj
~Rattlehead 19-11-2019 11:19
To może zastanowić się nad legalizacja pewnych miękkich dragów? Przynajmniej będzie wiadomo co się ćpa
~Guras 19-11-2019 11:25
Po 1. To "błękitny wieloryb" jest ściemą - wymyśloną dla wkręcania mediów. Po 2. Te "wypadki" gnojków z dezodorantami itp, to brak nadzoru rodziców nad dziećmi, rozmów z nimi o niebezpieczeństwach otaczającego świata itd. Teraz daje się dziecku smartfon żeby mieć z młodym "kontakt" (hue, hue) oraz mieć go z głowy. Ja mając te 12 lat nigdy nie wpadłem da debilny pomysł wdychania dezodorantów, palenia papierosów, próbowania alko. Byli tacy koledzy, ale to wszystko wywodziło się z tzw patologii
~Xxx 19-11-2019 11:46
Czy to z SP 7 czy z innej szkoły ?
~Smutny 19-11-2019 12:12
do: ~Xxx (11:46)
Co to za różnica. W każdej szkole jest to samo.
~Xxx 19-11-2019 12:26
do: ~Smutny (12:12)
Zgadza się ale stawiam na SP 7
~ 20-11-2019 13:23
do: ~Xxx (11:46)
Tak 7
użytkownik facebook 19-11-2019 11:49
Wiecie co mnie wkurza ???....ze ci co wiedza,o tym ,.. znaja miejsca chyba nie reaguja...!!!!..Co sie robi w tej sprawie ????..Nie chce nikogo osadzac, ale.....używki, srodki odurzajace znane sa nie od dziś,..Rzecz w tym by reagować w pore, zgłaszac...Trzeba coś robić,,,Osobi,scie nie znam miejsc, nie znam tego srodowiska..
użytkownik facebook 20-11-2019 8:28
Grazyna Adamczyk „ trzeba coś zrobić " - słuszna uwaga , ale co ?
~ 19-11-2019 11:56
Wypracują sobie kiedyś emeryturę jak dożyją ,
~gruszeczki 20-11-2019 9:45
do: ~ (11:56)
Niestety to pokolenie ma pracować na nasze emerytury. To jest tragedia a nie ludzie.
użytkownik facebook 19-11-2019 12:35
Gdzie te osoby które wiedziały o tych miejscach były wcześniej?
użytkownik facebook 19-11-2019 13:47
Ewa Weronika Sandor tylko może nikt nie wiedział co oni tam robią tak naprawdę, a informacje już były podawane, ze tam przesiadują i władze nic z tym nie robiły... a tak naprawdę to wina rodziców jak się nie rozmawia z dzieckiem to takie są skutki ✌️
użytkownik facebook 19-11-2019 14:03
Michał Kaczałko pełna zgoda a od takiego sprawdzania miejsc jeżeli były zgłaszane jest Straż Miejska
użytkownik facebook 19-11-2019 16:11
Michał Kaczałko masz może nastoletnie dzieci?
użytkownik facebook 19-11-2019 16:37
Justyna Lewandowska moja córka póki co ma 2,5 roku, ale nie wyobrażam sobie nie mieć z nią dobrego kontaktu... trzeba rozmawiać na wszystkie tematy by właśnie później nie zdarzały się takie sytuacje czy inne ✌️
użytkownik facebook 19-11-2019 18:21
Michał Kaczałko ok, powodzenia w okresie dojrzewania.
~Marta - Anna 20-11-2019 8:27
do: użytkownik facebook (18:21)
Wiesz coś na ten temat , bo jeszcze nie dojrzałeś ?
użytkownik facebook 20-11-2019 8:29
Ewa Weronika Sandor proponuję przeprowadzić dochodzenie ...
użytkownik facebook 20-11-2019 8:30
Michał Kaczałko mowa o dysfunkcyjnej rodzinie , jakich wiele ...
~chyba 19-11-2019 15:16
Dzieci wychowują rodzice nie szkoła,więc jak dbasz tak masz,skutki 500+.
~ 19-11-2019 16:01
do: ~chyba (15:16)
Co ma do tego 500+ "yntelygencie"? Podobne rzeczy niestety zdarzały się również wcześniej. Dorastałem jako nastolatek w latach 90. i dobrze pamiętam, że wtedy też zdarzały się tragiczne śmierci młodych i bardzo młodych ludzi, którzy wpadali na różne dziwne pomysły, które kończyły się dla nich tragicznie. Zejdź z tego opluwania 500+, bo żałosny jesteś.
~` 19-11-2019 16:47
do: ~ (16:01)
Szpitale zadłużone na 40 miliardów złotych, zus ma obniżać emerytury , zamykają całe oddziały ale 'Bynajmniej bombelkom dały' Fuck logic.
~ 19-11-2019 17:08
do: ~` (16:47)
Wcześniej to nie zamykano szpitali i nie były zadłużone!? To posłuchaj sobie co mówił były minister zdrowia Bartosz Arłukowicz na taśmach z "Sowa&...". A połowę pieniędzy 152 mld. z OFE do ZUS to po co transferowano w 2014 roku? No, ale "piniędzy nie ma i nie będzie" to był podstawowy tekst. To była logika, co nie!?
~` 19-11-2019 17:58
do: ~ (17:08)
To co znaczy że teraz nic z tym nie trzeba zrobić czy co? Że to jest ok? Bo za PO to było a teraz jest ok?
~Marta - Anna 20-11-2019 8:25
do: ~ (16:01)
Beneficjent pińcetplu ? Pochwał się na co je wydajesz i czy pracujesz , a może starcza na siedzenie w domu i oglądanie TVP ?
~456 20-11-2019 9:20
do: ~Marta - Anna (8:25)
A Tobie ktoś do portfela zagląda? Ty myślisz, że kim Ty jesteś? Tak Cie to boli, że biedniejsze rodziny dostają parę groszy, że mogą opłacić dzieciom zajęcia dodatkowe lub kupić w końcu ta zabawkę, o której marzy dziecko? A politycy zawsze kradli i kraść będą. Więcej nakradli jak rozdali przez tyle lat a Ty kretynko myślisz, że jak zniosa 500+, to Ciebie deszczem złotych monet obsypią. Zejdź na ziemię idiotko
~Iks 21-11-2019 9:53
do: ~` (16:47)
Kolejny, co nie odróżnia "bynajmniej" od "przynajmniej". Trzeba było nie uciekać z polskiego.
użytkownik facebook 19-11-2019 16:10
11 lat, nie mam pytań.
użytkownik facebook 19-11-2019 17:51
Dlaczego sprawę oddana do Sądu w maju 2019 roku do chwili śmierci dziecka nie podjęto ...
~chyba 19-11-2019 18:15
Odpowiadam na pytanie co dotego ma 500 plus,otóż ma dużo ta PATPLPGIA 500 + to albo ćpa albo pije tam przeznacz nasze podatki,oni nie wiedzą co to jest PRACA na prochy kleje i dragi wykorzystują nasze pieniądze.ale TY jesteś jednym z nich dlatego się prujesz przyjdzie pora i na ciebie życzę powodzenia,
~Bla bla 19-11-2019 21:57
do: ~chyba (18:15)
Ja POBIERAM 500 plus i nawet ich z konta nie ruszam ponieważ zbieram je aby w przyszłości mieć grosz by pomóc własnym dzieciom w dalszej edukacji :p póki co stać mnie i męża na życie z wypłaty bo oboje pracujemy. Ten który pisze że to wina 500 plus to uważam że jest to wpis osoby który nie ma pojęcia ile dostaje się na dzieci w innych krajach i jest to osoba która sama nie pobiera bo nie może i wylewa tu swoje żale.. Żałosne..
~BRZECHOTNIK 19-11-2019 22:17
do: ~Bla bla (21:57)
A jak pogłębi się inflacja, a potem, za jakiś czas, nastąpi denominacja pieniądza? :)
~ 19-11-2019 22:43
do: ~BRZECHOTNIK (22:17)
To są np. lokaty lub konta oszczędnościowe po to by zminimalizować skutki utraty wartości pieniądza.
~BRZECHOTNIK 19-11-2019 23:12
do: ~ (22:43)
Wiesz... to ciekawe co piszesz... Bardzo ciekawe. Inflacja omija lokaty i konta oszczędnościowe. :) Ciekawy mechanizm ekonomiczny. Skąd go wziąłeś i gdzie się sprawdził?
~ 20-11-2019 0:02
do: ~BRZECHOTNIK (23:12)
Chyba masz trudności w czytaniu ze zrozumieniem? Minimalizuje/zmniejsza nie omija. Inflacja nie omija, lokat i kont oszczędnościowych, ale dzięki nim skutki utraty wartości pieniądza powodowane inflacją są mniejsze. Teraz rozumiesz czy jeszcze bardzie łopatologicznie trzeba tłumaczyć?
~zwykla_baba 19-11-2019 18:36
Niby jest obowiązek (cywilizowany kraj) ukończenia szkoły podstawowej!!! Gdzie były odpowiednie służby ??? Teraz będzie poszukiwanie winnych? Za późno!!!!!! Gdyby działo się to w innym kraju dziecko już od maja albo wcześniej zostałoby zabrane matce.
~ha ha ha 19-11-2019 19:00
selekcja naturalna tak zwana...
użytkownik facebook 19-11-2019 19:11
Policjanci zamiast za ucho zaprowadzić takie dzieciaki do szkoły ... strzelają do 20-latków na ulicach... Chyba coś się w tym systemie mocno pojebało. Kiedyś przyszłaby Policja po takiego wagarowicza, dostałby 3 gumy na plecy i chodziłby jak zegarek.
użytkownik facebook 20-11-2019 7:24
Tomasz Miroszkin bardzo dobrze, że strzelają. Jakby koleś był czysty, to by nie uciekał i nie groził policjantowi. Może się chociaż trochę zaczną bać policji i nabiorą szacunku, bo póki co tacy właśnie gówniarze i przestępcy mają policję za nic i śmieją im się w twarz... Policja raczej nie jest od zaprowadzania uczniów do szkoły.
użytkownik facebook 20-11-2019 13:58
Ewa Duszyńska Nie znam szczegółów tej sprawy i pewnie ich nigdy nie poznam, bo je zatuszują. Ale nigdy nie uwierzę że ten policjant nawet jeżeli się poczuł zagrożony to nie mógł użyć środków przymusu bezpośredniego żeby go obezwładnić, a w najgorszym wypadku strzelić w nogi jeżeli tamten chłopak chciał go rzeczywiście czymś zaatakować. Nie nawołuje tutaj do samosądów na policję, ale nie możemy jako społeczeństwo pozwalać na bezkarność osób strzelających do naszych rówieśników, czy dzieci- tylko dlatego ze uciekali z gramem narkotyków.
użytkownik facebook 20-11-2019 18:09
Paweł Kaczałko To uciekanie z gramem jest przestępstwem? No jest. Czyli mam rozumieć, że lepiej "dla społeczeństwa" jest przez tego typu argumentacje gdy policja daje komuś takiemu uciec, a następnie zwołać akcje poszukiwawczą, która kosztuje? Albo co gorsza, zignorować uciekiniera, który nie reaguje na ostrzeżenia organów ścigania? Bądźmy poważni. Taka argumentacja jest absolutną bzdurą, ponieważ jeszcze bardziej ośmiesza powagę tej instytucji. Piszę Pan o celności strzałów? Zgoda, ale nie zapominajmy o tym, że prawdopodobnie nasz policjant w swoim życiu służbowym wystrzeli mniej nabojów od człowieka mieszkającego na amerykańskiej prowincji.
użytkownik facebook 20-11-2019 20:14
Poza tym wątpię, że policjant specjalnie celował w głowę. Poza tym tak jak Piotr Werpulewski napisał, właściwie nic dodać, nic ująć. Niestety prawda jest taka, że policja w Polsce niewiele może i dlatego nie szanuje jej się. Dlatego każdy gnojek myśli, że mu wszystko wolno.
użytkownik facebook 20-11-2019 20:56
Ewa Duszyńska ... młody tylko uciekał, a policjant co nie mógł zanim poleciec ?? Myślicie ze policja w stanach odrazu strzela... najpierw biegnie, później oddaje ostrzegawczy strzał, a w razie zagrożenia strzela. ✌️
użytkownik facebook 20-11-2019 20:58
Ps: jeśli uciekał to znaczy, ze policjant nie był zagrożony co oznacza ze zabił go z premedytacją i powinien zostać ukarany ✌️
użytkownik facebook 20-11-2019 22:11
Michał Kaczałko Dokładnie, Paweł Pawel Wilk jednak nie może zrozumieć że gdy ktoś UCIEKA... to się go GONI ... po to aby GO ZŁAPAĆ ... a nie ZABIĆ! Za uciekanie, baaa... nawet za handlowanie narkotykami nie grozi w Polsce wyrok śmierci.
użytkownik facebook 21-11-2019 6:44
Michał Kaczałko a skąd wiesz, że tu nie było takiej sytuacji, jaką opisałeś? Nie rozumiem dlaczego ludzie bronią przestępców... Nie twierdzę, że ten chłopak musiał zginąć, ale gdyby wszystko było ok, to by nie uciekał.
użytkownik facebook 21-11-2019 10:49
Tomasz Miroszkin jeśli na polecenie nie zatrzymuje się tylko ucieka może być dilerem broni z bombą, groźnym pedofilem mordercą ściganym przez Interpol, dilerem niebezpiecznego narkotyku który zabija młodzież... Mnóstwo scenariuszy. Dlatego policjant powinien mieć kamerę mikrofon przy takich sytuacjach. Ale użycie broni jest logiczną opcją nie podlegającą takiej debacie bez pełnej wiedzy
użytkownik facebook 21-11-2019 12:02
Tomasz Nikt z nas nie zna całej sytuacji. Zatem ta dyskusja to akademickie bicie piany. Policja ma pistolet do użycia. Ma określone sytuacje użycia. I POWINNA mieć techniki monitorujące te sytuacje. Jak w USA. I wyrażanie tu opinii że mógł gonić, że może kiedyś zabić nasze dzieci że jak ucieka to powinien gonić że lepiej puścić niż zatrzymać... To infantylne zabawy w sąd społeczny. Pozdrawiam.
~piko 19-11-2019 21:36
Szkoła pomaga wychowywać dzieci,ale to zasrany obowiązek rodziców.Pogoń powiedzmy za kasą lub czymś innym do tego doprowadza.Brak kontaktu z pociechami z braku czasu,a potem płacz i zgrzytanie zębów.Pozdro dla normalnych.
~BRZECHOTNIK 19-11-2019 22:14
do: ~piko (21:36)
A kto nam wszystkim każe się modlić do pieniędzy? No, kto...?
~eoo 19-11-2019 22:55
nie dziwie się że ten koleś kiblował. Po takim czyś ma zryty beret do końca zycia
~z innejbajki 20-11-2019 1:09
11 lat - 4 klasa, 12 lat - 5 klasa , 13 lat - 6 klasa. Dziecko nie uczęszcza do szkoły od maja i realnie nikt nic nie zrobił żeby się nim i bratem zająć.
~Marta - Anna 20-11-2019 8:12
do: ~z innejbajki (1:09)
Kto ma się zająć ? Szkoła zgłosiła problem do sądu ‚ a rodzina to świętość wg KK i PiS ‚ i sama najlepiej wie , jak wychowuje się dzieci i co zrobić z 500+
~Rympympyn 20-11-2019 7:20
"...i jak opowiadała, przez kilkanaście minut był taki efekt jak po narkotykach." - ale jakich? Po marihłanen w aorte?
~Pasażer 20-11-2019 9:56
Chory jest system, dawno rodzina powinna być pod opieką kuratora, opieki spolecznj.Starszy brat już wcześniej wagarował, wszyscy mieli to w nosie . Musiało dojść do tragedii aby stała się afera. Mamuiśka. wcale nie interesowała się dziećmi ,aby dostać 500 i balangowac . Rodzice !! wychowywać!! niestety są rodzice , którzy nie dają rady, jest coraz więcej patologii w rodzinie
~Bliska znajoma 20-11-2019 18:06
do: ~Pasażer (9:56)
Jak juz tak cię boli to ze jest taka pomoc dla rodzin to ci zdradzę ze ta matka na swoje dzieci od roku 500+nie pobiera 😉 pozdro
~ 20-11-2019 11:53
Te "czelendże" to wierzchołek góry lodowej. Dzieciaki mają milion patentów m.in. znalezionych w necie, jak mogą się oburzać. Popularna jest mocna kawa + energetyk wypite jednocześnie. Pogotowie juz takiego 13-latka ratowało.
komentarz usunięty
~Bliska znajoma 20-11-2019 18:10
odpowiedź na usunięty komentarz
I oby ciebie spotkało coś podobnego ! Jak sprawa zostanie wyjasniona wszyscy ci którzy źle wyrażają się na temat tego dziecka jeszcze przeprosicie!
~chyba 20-11-2019 20:49
Do bliskaznajoma.Jak świat światem tak gówno zawsze za gównem stało i tak w tej sytuacji PATPLOGIA za POTOLOGIĄstoi a500+ to to w a nie do łaśnnie PATOLOGIA i nikt normalny nie strzępi sobie pyska za nasze pieniądze,.DO PRACY a nie do M,OPS.
~chyba 20-11-2019 20:55
Brawo POLICJA tępić patologię liczy się skutek do normalnych ludzi nie strzelają ćpunów i dilerów wystrzelać i zutylizować żeby zaraza nie rozmnażała się.
~chyba 21-11-2019 15:39
Do 456.Dzieciom zabawki powinni kupować rodzice to prawda ale za zarobione pieniądze a nie za wyżebrane500+ nie prubój mnie przekonywać swoimi zakłamanymi teoriami tylko bierz się do pracy i nie cwaniakuj tylko pokaż dzieciom co potrafisz oprucz kłamstwa nieróbstwa i żebractwa.Naprodukować dzieci to żadna sztuka ale zapracować na ich potrzeby.BIERZ SIĘ DO PRACY.
~456 21-11-2019 16:58
do: ~chyba (15:39)
Za każdym razem jak czytam Twoje komentarze, to brzmisz jakbyś się jąkał. Niestety nie trafia do mnie zdanie kogoś, kto pisze "próbuj" i "oprócz" przez "u".
~DN 21-11-2019 15:41
Ludzie Co się z wami dzieje!!!!!!!!! Czytam co niektóre komentarze i po prostu nie wierzę. Jest mi wstyd że jestem obywatelka kraju gdzie ludzie śmierć 12-latka traktują i komentują jako SELEKCJA NATURALNA!!!! BOŻE WIDZISZ I NIE GRZMISZ . Nie wiem jak złym podłym i pozbawione jakiegokolwiek kręgosłupa moralnego człowiekiem trzeba być żeby takim stwierdzeniem takimi słowami określić śmierć dziecka płakać się chce po prostu płakać i nic więcej "nie osądzajmy to sami nie będziemy sądzeni" stała się tragedia nie żyje dziecko moim zdaniem wszyscy jesteśmy winni śmierć tego chłopca szkoła dyrekcja nauczyciele sąsiad sąsiadka kolega koleżanka znajomi rodzina sąd opieka społeczna i reszta instytucji jakichkolwiek która mogłaby się przyczynić do tego żeby chłopiec żył. W szkole na korytarzu słyszę się tylko komentarze różnych ludzi że co nikt nie widział jak ta przychodziła pijana jak ten przychodził pijany wypowiadają się a sami nie są lepsi skoro widzieli że ktoś taki nie reaguje na coś takiego to znaczy że sami byli świadkami więc pytam dlaczego nie zareagowali liście ludzie Dlaczego nie reagujecie na kogoś kto przychodzi do szkoły pijany naćpany najlepiej usiąść skomentować i obwiniać wszystkich wokół chory kraj podli ludzie. Mam dzieci w tej szkole i Uwierzcie mi obserwuję uczniów kolegów koleżanki i naprawdę aż serce ściska.
~DN 21-11-2019 15:41
Jestem w tej szkole codziennie i Uwierzcie mi nie zauważyłam zeby ktos...ktokolwiek i nieważne czy jest to nauczyciel nauczycielka kolega koleżanka bądź czy nawet rodzina chlopaka która chodzi do tej szkoły byla w jakims smutku po smierci chlopca. Po prostu usiąść i płakać i właśnie po takim zachowaniu wszystkich można tylko i wyłącznie stwierdzić jak bardzo chłopiec musiał być samotny. Szkoła zamiast ogłosić żałobe po śmierci chłopczyka to ogłasza jarmark bożonarodzeniowy wstyd wstyd i jeszcze raz wstyd pani dyrektor. Do wszystkich tych którzy twierdzą że nawet 500 Plus jest winne za śmierć chłopca..... Jak jak dla mnie każdy komentujący w ten sposób tą sytuację to pewnie ktoś kogo szlag trafia bo mieszkający obok sasiad ktory ma rodzinę i ktory ciezko pracuje i ktory dzieki 500 + staje się nagle w twoich przeliczeniach tym co ma miesięcznie wiecej kasy jak ty sam. I nie nie możesz przeżyć tego ze ktoś może mieć lepiej jak ty. Wstyd. Żal patrzeć na to wszystko. Ja sama choć nie znałam osobiscie chlopca czuje sie winna dlatego nie moge pojąć tej nienawisci i jadu wokoło. "Boże świec nad jego duszą((((
~chyba 21-11-2019 17:06
Do DN.Jesteś poprostu pusta i zakłamana albo z tej samej grupy która żeruje na 500+,ja swoje dzieci wykształciłam za własne zarobione uczciwie pieniądze,nikt mi nie dawał nic za darmo dlatego są uczciwymi ludzmiA WAS NIEROBY ŻEBRAKI nic nie wykształci bo nie macie wstydu i umiecie tylko swymagać i brać .WSTYDU nie macie i nie udawaj tu takiej poczciwoty bo nikt normalny nie PAJACUJE tak jak TY.
~456 21-11-2019 17:10
do: ~chyba (17:06)
Jeśli je wykształciłaś w takim samym stopniu jak siebie to współczuję :^))
~DN 22-11-2019 7:12
do: ~chyba (17:06)
Skoro wykształciłas dzieci to bardzo dobrze wiesz ze to kosztuje dużo więcej jak sama suma ktora jest 500 zl więc nie ma to nic wspólnego z wykształceniem dzieci. A dla twojej wiadomości to nie pobieram 500+ na własne dzieci. A jeżeli ty wykształciła dzieci tak dzieci jak sam twoj komentarz to mysle ze dalej jak zawodowa to one nie doszły.
~xxx 23-11-2019 12:36
Dostałby po dupie pasem od ojca, a po łapach linijką od nauczyciela to inaczej by tańczył . Taka dyscyplina była jak chodziłam do szkoły, nie było tego co się obecnie dzieje.
~Bezdomny 1-12-2019 9:53
Narkotyki towarzyszyły człowiekowi od zarania dziejow.nikt z tym nie wygrał.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Pożegnanie ks. Steca

Bulwar Cieplicki otwarty!

Z KARR o przemyśle przyszłości

Młodzi przeciw zmianom klimatycznym

Rok niespełnionych obietnic

Sonda

Czy coraz więcej przepowiedni o zbliżającym się końcu świata należy traktować poważnie?

Oddanych
głosów
857
Tak
22%
Nie
70%
Nie wiem
8%