MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Nie wszędzie widzi diabła

Wiadomości: REGION
Piątek, 4 grudnia 2009, 7:46
Aktualizacja: Sobota, 5 grudnia 2009, 7:57
Autor: Ania
Fot. Ania
Z Ryszardem Nowakiem, przewodniczącym Ogólnopolskiego Komitetu przed Sektami, radnym powiatowym, który żałuje, że pod wpływem emocji nazwał Peję bandytą.

Jelonka: – Ryszard Nowak prowadzi krucjatę przeciwko gwiazdom. Stwierdzenie to wygłasza coraz więcej osób. co Pan na to?

Ryszard Nowak: – Nie jest to krucjata i na pewno nie jestem przeciwny ludziom show biznesu. Sam przyjaźnię się z kilkoma „gwiazdorami”, np.; od wielu lat z Adamem Hanuszkiewiczem. W swoim stowarzyszeniu działam długo i czasami wystarczy, że powiem jedno słowo, a wiele osób myśli, że ja dokonuję bardzo spektakularnych czynów. Moje wypowiedzi ze względu na tematykę, faktycznie mogą być bardzo sensacyjne. Nie zmienia to jednak faktu, że obecnie udzielam wywiadów wyłącznie przez telefon, a na ogół jest to zwykła wymiana zdań z dziennikarzami. Czasami sam nie zdaję sobie sprawy z tego, że to co mówię, ma aż tak ogromny wydźwięk. Dowiaduję się o tym dopiero po przeczytaniu artykułów, czy wysłuchaniu informacji w radiu. Za przykład może posłużyć ostatnia sprawa z Peją. Dotarły do mnie informacje, że na koncercie w Zielonej Górze namawiał on publiczność do pobicia nastoletniego chłopca, co zresztą kilka osób z widowni uczyniło. Wysłuchałem też jego utworu, w którym używał wulgarnych słów pod adresem policji. Było to dla mnie bardzo niezrozumiałe i nie mogłem pogodzić się z tym, że stosuje się tego rodzaju praktyki. Zadzwoniłem więc do Prokuratury Okręgowej w Poznaniu i telefonicznie poinformowałem o całym zajściu. Żałuję jedynie, że pod wpływem emocji podczas jednej z rozmów nazwałem Peję bandytą.

– Peja nie należy przecież do żadnej sekty. Nie można więc powiedzieć, że jest to typowa dla stowarzyszenia działalność.

- W tym przypadku po prostu uważałem, że sprawą powinna zająć się prokuratura. Nie mógłbym spać wiedząc, że podobna sytuacja może się powtórzyć. Jeżeli chodzi o Dodę to ona jawnie obraziła wartości chrześcijan, co również należy piętnować, a Chick Correia należy do sekty zwanej Kościołem Scjentologicznym. Ogólnie rzecz biorąc moje działania skupiają się na walce z sektami. Większość informacji na ten temat otrzymuję listownie. Ma to ogromne znaczenie zwłaszcza teraz, kiedy z powodu choroby nie mogę podróżować. Wiadomości przekazują mi anonimowi ludzie, którzy liczą na to, że zrobię coś w sprawie, o której piszą. O wielu z nich powiadamiam prokuraturę i to ona weryfikuje przekazane przeze mnie wieści. Z czasem okazuje się, że są one wiarygodne. Kilka lat temu w Bydgoszczy, podczas rozprawy przeciwko szefowi Bractwa Zakonnego Himavanti, sędzina zapytała, skąd mam tyle informacji na temat tej sekty. Odpowiedź była prosta: przekazały mi je zainteresowane osoby.

– Ostatnio mówi się jednak głównie o pańskich działaniach przeciwko osobom znanym z show biznesu.

– Nie działam przeciwko gwiazdom. Piętnuję jedynie te działania, które są niezgodne z prawem, obrażają wartości i przekonania wielu ludzi, albo przyczyniają się do czyjegoś nieszczęścia. Sam uwielbiam muzykę, daje mi ona wiele radości. Teraz, kiedy, jak mówią moi przyjaciele, stałem się więźniem własnego mieszkania, właśnie wszelkiego rodzaju utwory rozrywkowe oraz książki, wybawiają mnie z szarości codziennego dnia.

-Czy taka postawa nie jest przypadkiem autopromocją?

– Od czasów, kiedy byłem posłem wiele osób zarzuca mi, że organizuję różnego rodzaju przedsięwzięcia pod publikę. To nieprawda. Po prostu t,o czym się zajmuję, wzbudza sensację. Sam początkowo nie zdawałem sobie z tego sprawy. Przekonałem się o tym dopiero po publikacjach w mediach. Gdyby bardzo mi zależało na zaistnieniu, to nie odmawiałbym wielu spotkań w telewizji w Warszawie. Ostatnio z powodu choroby zrezygnowałem z bardzo ważnego sympozjum w Uniwersytecie w Toruniu (26 listopada) dotyczącego sekt, gdzie miałem wygłosić wykład. Była to dla mnie naprawdę trudna decyzja.

– Jakie działania podejmuje obecnie Ogólnopolski Komitet Obrony przed Sektami?

– Naszym głównym celem jest rozpowszechnianie wiedzy o zagrożeniach, stwarzanych przez sekty. Nie ukrywam także, że nie chcemy spotykać się z ludźmi prywatnie, jeżeli już to decydujemy się na dyskusje w miejscach publicznych. Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że wśród zgłaszających się do nas może być jakiś przedstawiciel sekty. Nikogo jednak nie pozostawiamy bez pomocy.

– Czy nie ma Pan czasem dosyć działalności w stowarzyszeniu i walce ze złem, jak to Pan w pewnym sensie ujmuje?

– Czasami sam się zastanawiam po co to robię. Ostatnio nawet kolega zapytał się mnie, dlaczego krytykuję Dodę? On uważa, że ona jest taka ładna, że chętnie wybrałby się z nią na randkę. W moim wieku dochodzi się też do wniosku, że tego typu działalność nie przynosi żadnych materialnych korzyści, ale coś trzeba robić - mieć po co żyć.

– Mówi się, że załatwił Pan sobie zwolnienie, aby nie stracić pracy, z której chciano Pana zwolnić. Podobno nie
ma pan też dobrej opinii wśród radnych, bo opuszcza sesje.

– Jestem chory i mam poważne schorzenia. Mogę sobie pozwolić tylko na wyjście na zakupy, na badania lekarskie, czy w innych pilnych sprawach. Nie rozumiem, dlaczego ktoś podważa moje zwolnienia lekarskie, przecież nie ja je wystawiłem. To poważne oskarżenie i w dodatku bezpodstawne. Uczestniczę w sesjach rady powiaty, ale ze względu na chorobę opuściłem ok. 25 procent, a moja absencja została usprawiedliwiona. Mimo swojego stanu pomagam często mieszkańcom Szklarskiej Poręby i Piechowic. Każdy może się do mnie zwrócić, a ja za pomocą telefonów i poczty elektronicznej staram się rozwiązywać wiele spraw. Nie ukrywam, że bezcenna jest dla mnie w tej sytuacji pomoc starosty i wicestarosty oraz szefa rady powiatu.

– Czy zamierza Pan w przyszłym roku kandydować w wyborach samorządowych?
– Nie. Nie zamierzam.

– Dziękuję za rozmowę

Ogłoszenia

Czytaj również

Będzie referendum w Jeleniej Górze?

Trwa remont Krakowskiej

Podgórna zarasta!

Komentarze (42) Dodaj komentarz

~ 4-12-2009 8:02
Żenujący gość... Nawet nie potrafił dystrybuować mleka wśród pracowników firmy na J... Prawda, Rysiu? To było bardzo trudne... Na szczęście podziękowano ci szybko...
~edesz 4-12-2009 9:49
Czy Pan nie wie Panie Nowak, że chrześcijaństwo tez było sektą i było zwalczane. Ale cóż, jak an mówi z czegoś trzeba żyć. Pan jest pracownikiem obecnej cenzury. Kto ma siłę, ten ma rację.
~jerzy 4-12-2009 9:56
W Krusie w Szklarskiej do tej pory lejemy ze śmiechu na jego działania.
~Szkoda chłopa 4-12-2009 10:13
Szkoda chłopa! Gdyby nie to, że postanowił zrobić karierę polityczną żerując na nietolerancji i nienawiści katolików do innych wyznań, może poparłbym go. Niestety poglądy Nowaka Ryszarda trącą średniowieczem i inkwizycją.
~Adam420 4-12-2009 10:33
...
~zuo 4-12-2009 10:58
Zastanawia mnie czy zaatakowałby również Freddiego Mercury'ego? Eltona Johna? I innych bardziej znanych muzyków? Czy jest mu znane pojęcie "tolerancji religijnej"? Przecież ten pianista, na którego ostatnio naskoczył, ma prawo być scjentologiem, ludzie przyszli posłuchać jak gra a nie jego wypowiedzi n/t religii!
~obserwator10 4-12-2009 11:15
Uważam, że pan Nowak robi od wielu lat świetną robotę. A krytykanci jego osoby niech pokażą - co sami potrafią zrobić. Bo krytykować i wyśmiewać jest przecież bardzo łatwo.
~m 4-12-2009 11:32
niespełniony mężczyzna, pełen kompleksów. Niech Pan przestanie się bawić w Pana Boga. On już jest wśród nas!
*piipi* 4-12-2009 11:44
..nie jestem feministką i *lubię normalnych męzczyzn, ..ALE uwazam,ze słowa tej piosenki powinne byc ..ZAKAZANE: - "Facet .. kłamie bez umiaru,tylko po to by zaciągnąc Cię do łózka / Pózniej na drugi dzień nie wie,jak się nazywasz / Dla nich miłośc jest jednoczesnie utratą naśienia .. / Facet to świnia / nie ufaj im dziecko / Wszyscy chcą tylko jednego i są ślepi na prawdziwą miłośc" .. ~Stwórca stworzył *ich na swoje podobienstwo ..hi,hi, .myślał tutaj o sobie ?
~... 4-12-2009 11:45
A gdzie kończy się religia a zaczyna sekta? Patrząc na zachowania fanów pewnego radio to ciężko to odróżnic od sekty - którą trzeba tępic, nie?
~ 4-12-2009 11:58
~mistrz prowokacji 4-12-2009 12:05
Uważm, że Ryszard Nowak to mistrz prowokacji. A dlaczego mam takie przemyślenia? Bo pan Rysiu coś powie i już najważniejsze media w Polsce się o tym rozpisują. Inna sprawa, że tematy którymi się zajmuję są nośne medialnie.
~ser 4-12-2009 12:12
Pan Nowak robi bardzo dobrą robotę. Szkoda, że nie ma więcej takich osób. Zastanawiam się, dlaczego uczciwym ludziom jest tak trudno przebić się i dlaczego nie są doceniani.
grzegorz 4-12-2009 12:19
Pan Nowak, jak widzi sens i potrzebę stanięcia w czyjejś obronie, to bezinteresownie służy pomocą. I nie boi się siły, władzy, armii itd. Przytoczę myśl jednego z komentujących: kiedy komuś dzieję się krzywda, to jego ból. Jeśli zainteresowanego, to jest problem. Jak kogoś pobiją, obrażą, "znikną" np. w sekcie - to ból i za bardzo nie wiadomo gdzie iść najpierw. Kiedy zawodzą organa państwowe szuka się wszędzie. Jeśli z działania Pana Nowaka uratowało się choć jedno dziecko, nastolatek, żołnierz,jeden człowiek, przywrócono godność jednej osobie - to jest zasługa niepodważalna. Większość z nas boi się "wystawić" przeciw tak silnym ludziom, jakim są artyści na miarę Dody, silnym związkom o charakterze wyznaniowym. Ktoś obraził Biblię na całą Polskę - ilu, kto stanął w obronie przekonań religijnych, szacunku dla kanonów określonej moralności, nauki etc? Działalność Pana Nowaka nie może być oceniana pochopnie i bez analizy dokonań, podstaw i skutków. A takie tam rozlewanie mleka każdemu możenie pasować. więc jak będzie temat o mleku, albo ocena pracy P. Nowaka w to niech "kolega" głos wówczas zabierze i na poważnie.
~paradise 4-12-2009 13:00
Brawo panie Nowak, dość już uznawania różnych dod, czy wojewódzkich za proroków, czas dla ludzi honoru, mądrości, a nie dla jarmarcznych błaznów.
~achorn 4-12-2009 13:16
Pan Nowak był marnym przewodnikiem, marnym posłem, a teraz ledwie się ostał jako radny powitowy. I to już chyba koniec jego polityczno społecznej działalności. Powinien ukończyć studia u Ojca Doktora. Może to go postawi.
Cień 4-12-2009 13:17
Chrześcijanie, to też sekta, nie wierzycie? To sprawdźcie sami, do czego macie internet?
~Adam420 4-12-2009 13:39
SKLADAM PROTEST! MÓJ WCZESNIEJSZY KOMENTARZ NIE ZOSTAŁ UMIESZCZONY A NIE ZAWIERAŁ ZADNYCH OBRAZLIWYCH TRESCI (?!)
~do grzegorza 4-12-2009 13:40
1. "Jeśli z działania Pana Nowaka uratowało się choć jedno dziecko" - NIKT JAK DO TEJ PORY SIĘ NIE URATOWAŁ (choć Rysio twierdzi inaczej, ale kłamie). 2. "Ktoś obraził Biblię na całą Polskę" - to książkę można obrazić?! Bredzisz Grzesiu!!! Coś mi się wydaję, że jesteś Rysiem, który się zarejestrował, aby nie było widać jego IP:)))
~ED 4-12-2009 13:44
Fredi i Elton to homosie, nic od nich nie mam do momentu, w którym to promują Pan Nowak robi dobrą robotę.
~obserwator10 4-12-2009 14:18
Pan Nowak ma wielu przyjaciół i wielu wrogów. Taka jest prawda. Widziałem kiedyś jego akcję rozwieszania plakatów antysektowych w jelonce - było z nim wiele osób i byli w niego "wpatrzeni". Ale również widziałem osoby, które wręcz z wrogością mówli o Nowaku. Rysiu Nowak wzbudza emocje swoją postawą.
grzegorz 4-12-2009 15:03
Trudno" Komuś" zrozumieć, co napisałem? Zatem nikomu nie życzę, aby jego dziecko znikło: czy to w sekcie, czy to w narkotykach, czy w alkoholu, czy wróciło pobite, znieważone itd. Tobie "Ktosiu" szczególnie. A Biblia to nie biblia, książka.Znajdź zasadniczą różnicę, to pogadamy. Ryszard Nowak nie musi się tu wypowiadać. Cyt:"Pan Nowak ma wielu przyjaciół ...".
grzegorz 4-12-2009 15:05
Trudno" Komuś" zrozumieć, co napisałem? Zatem nikomu nie życzę, aby jego dziecko znikło: czy to w sekcie, czy to w narkotykach, czy w alkoholu, czy wróciło pobite, znieważone itd. Tobie "Ktosiu" szczególnie. A Biblia to nie biblia, książka.Znajdź zasadniczą różnicę, to pogadamy. Ryszard Nowak nie musi się tu wypowiadać. Cyt:"Pan Nowak ma wielu przyjaciół ...".
~zuo do ed 4-12-2009 15:05
Brawo, tylko że ten pianista nie promował scjentologii, a jednak protest ze strony Rysia był...
grzegorz 4-12-2009 15:07
Tak na marginesie pytanie do Redakcji: Czy Pan Nowak pozował przed tak sugestywnym gobelinem, czy też to fotomontaż?
~Paweł123 4-12-2009 15:45
Do anonimowej Pani/Pana z godz. 13.40. 1) Było kilka programów telewizyjnych (ogólnopolskich), gdzie rodzice dziękowali Nowakowi za pomoc i uratowanie ich dzieci z sekt. Szkoda, że Pani/Pan tego nie oglądała/ł. 2) Biblia, to nie jest zwykła książka. Biblia jest chroniona nawet prawnie. Proszę przeczytać na ten temat Art. 196 Kodeksu Karnego.
~Polack 4-12-2009 16:03
Brawo Ryśku, Tak Trzymaj dalej. Walcz Walcz Walcz i Trzymaj się !!!
rymcycymcy 4-12-2009 17:25
Grzegorzu ..."zniknęło" ;)
~O.Muchomor 4-12-2009 17:50
gosciu niech jedzie sie lansowac do torunia tam znajdzie posluch wsrod bojownikow radyja, obciach dla regionu.
grzegorz 4-12-2009 18:37
Znikło / zniknęło: znikło - od znikać - aspekt niedokonany, zniknęło - od zniknąć - aspekt dokonany. Nie jestem asem gramatyki, więc sprawdziłem. W kontekst chyba trafiłem. Acz temat o wiele ważniejszy.
~asir 4-12-2009 19:46
I o co WAM chodzi!!! Zawiœć i zazdroœć to polska specjalnoœć. Jestem pewien, że gdyby ktokolwiek, nawet Ci najwięksi i najbardziej mu krytyczni a nawet mu wrodzy, miał jakichœ problem (wcale nie musiałby być zwišzany z sektami) to R. Nowak na pewno starałby się mu pomóc. Poza tym jesteœcie teraz złoœliwi ale tylko jako anonimowi Internauci. Publicznie, a szczególnie w jego obecnoœci zachowywalibyœcie się jak dworzanie z bajki „Nowe szaty cesarza”. W przeciwieństwie do R. Nowaka jesteœcie „jak miedŸ brzęczšca albo cymbał brzmišcy” a On po prostu w pomaganiu ludziom widzi swoje przeznaczenie. pewnie większoœć z Was (wyœmiewajšcych się z R. Nowaka) chodzi do koœcioła – pytanie tylko po co. pan Bóg to nie napuszony cesarz lubišcy wazeliniarstwo, On widzi Wasze fałszywe dusze.
grzegorz 4-12-2009 19:57
Takie tam jeszcze: R.N. jest p-cym Ogólnopolskiego Komitetu Obrony przed Sektami. We wstępie artykułu "obrony" zabrakło. Niby nic, ale, jak tu zauważono, chrześcijaństwo czasami porównuje się do sekt, zależy od położenia geograficznego, czy też historii. Popieram Pana Nowaka za bojowanie ze złem, w jakiej formie by nie występowało, obronę słabszych itd.
~ 4-12-2009 20:24
Takie tam jeszcze: R.N. jest p-cym Ogólnopolskiego Komitetu Obrony przed Sektami. We wstępie artykułu "obrony" zabrakło. Niby nic, ale, jak tu zauważono, chrześcijaństwo czasami porównuje się do sekt, zależy od położenia geograficznego, czy też historii. Popieram Pana Nowaka za bojowanie ze złem, w jakiej formie by nie występowało, obronę słabszych itd.
*piipi* 4-12-2009 20:57
~GRZEGORZ ..to jest tylko repro !~Hi,.. nie *martw się Panu Ryszardowi to nie grozi !
~jerry 4-12-2009 21:42
Ryszard Nowak - użyteczny społecznik czy sprytny autopromotor wykorzystujący nośność medialną tematów okołoreligijnych? Dyskusja przypomina mi bardzo ożywioną dyskusję historyczną na temat celowości ustawienia krzyża na szczycie Giewontu w 1901 roku. Wiele świeckich osób protestowało, uważając, że to nie jest miejsce na promowanie jakichkolwiek symboli religijnych. Zwyciężyła jednak uparta frakcja katolicka i krzyż na Giewoncie stanął promując jedynie słuszną religię w mniemaniu jej wyznawców. 15 sierpnia 1937 roku w czasie mszy świętej odprawianej na Giewoncie z okazji święta kościelnego a także rocznicy ustawienia krzyża na górze uderzenie pioruna bezpośrednio w krzyż zabiło 4 uczestników na miejscu a 13 zostało ciężko rannych. Tak więc życie samo odpowiedziało na pytanie dokąd może nas zaprowadzić zaślepienie religijne, które bardzo często zwalcza zwykły zdrowy rozsądek. Oczywiście nawet w 21 wieku, każdy ma prawo przedkładać wyższość wiary nad logikę i naukę ale życie zazwyczaj samo brutalnie to weryfikuje...
~ 5-12-2009 9:57
Są rózne rodzaje prawd. Skoro pierun trafił w Giewont, to znak Boży, albo prawo natury - jak kto woli.
aristo 5-12-2009 17:09
Wyznawcy jedynie słusznej religii w Polsce mają zwyczaj stawiać krzyże w miejscach gdzie jej wyznawcy zginęli. Jest więc wielkim niedopatrzeniem, że obok krzyża na Giewoncie nie ma krzyży ku pamięci rażonych piorunem (to na temat poruszony przez jerr`ego). Skoro Nowak tak skutecznie walczy z sektami, powinien raczej spodziewać się ochrony, a tu zsyłane są schorzenia i choroby. (Syndrom Giewontu?). Wniosek - nawet u Najwyższego nadgorliwość nie popłaca.
~g... prawda 7-12-2009 12:41
Nowak NIKOGO nie uratował przed sektami! To tylko sprytny chwyt marketingowy! Ci ludzie byli podstawieni! Niby "satanista" który się "ukrywał" u Ryszarda N. jakoś dziwnie wyparował, po tym, jak wyszło, że to ściema! Nie jest trudne pokazać znajomych przed kamerami, którzy będą dziękowali Ryszardowi za "uratowanie" dziecka przed sektą! Najlepszy przykład? Program Ewy Drzyzgi!
~siewie 8-12-2009 6:24
Zenada,dno i wodorosty...nie chce kandydować do samorządu to lepiej dla niego i samorzadu.Samodzielne stanowisko jakie piastował w Krus-ie wykazało jego calkowity brak cech zwykłego pracownika,on poprostu nie umie pracować,miota sie od ściany do sciany.Slusznie ktoś napisal,żę Nowaczek i jego dokonania w zakladzie pracy(ostatnim) wywolują salwy śmiechu i rechot pracowników tego obiektu.Niech chlopina zajumje sie wszystkim,tylko niech go nie kierują na8 godzdo zakładu pracy,do dla niego śmierć.
~obserwator10 9-12-2009 12:41
Do siewe. Dlaczego nie byłeś na rozprawie sądowej w Jeleniej Górze w dniu 3 grudnia 2009 r. Każdy mógł na nią wejść z "miasta". Była przesłuchiwana główna księgowa KRUS w Szklarskiej Porębie pod kątem pracy właśnie Rysia Nowaka. Główna księgowa zeznała, że R. Nowak jest dobrym pracownikiem, wychwalanym przez przełożonych, bo między innymi jakieś tam plany inwestycyjne dobrze zrobił i inne plany oszczędnościowe.
~sekciarz 18-12-2009 9:27
~Antek B. 3-01-2010 14:23
Ryszard Nowak - za swoje paranoidalne ataki na gwiazdy polskiej sceny muzycznej powinien być bezwzględnie skierowany na przymusowe badania psychiatryczne i najlepiej poddany sądowemu leczeniu psychiatrycznemu. Działa jak muzułmańscy terroryści, co chcą zabijać filmowców i karykaturzystów za ich pracę artystycznych. Artyści są po to, aby parodiować. Głupotę nawiedzonych religijnie także. Dlatego trzeba aby kierować do prokuratur w których Ryszard Nowak oskarża artystów, wnioski o badanie Rysia Nowaka pod kątem paranoi pieniaczej, bo tak się ta choroba nazywa, najprawdopodobniej. Nasila się okresowo i może się skończyć morderstwem jakiegoś artysty, kiedy wścieknie się Nowak Ryszard olany przez kolejny sąd...

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Uroczysty Dzień Edukacji

Jeleniogórzanka z szansą na tytuł Miss Polski

Radni KO przeciw kupcom?

Ulica Tabaki gotowa

Wypadek przy baniakach  

Sonda

Wypalenie zawodowe należy uznać za chorobę?

Oddanych
głosów
1011
Tak
65%
Nie
28%
Nie wiem
7%