MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Nie trzeba wypowiadać umów śmieciowych!

Wiadomości: Jelenia Góra
Wtorek, 26 marca 2013, 8:22
Aktualizacja: Środa, 27 marca 2013, 12:45
Autor: UM
W mediach pojawiła się informacja, że właściciele i zarządcy nieruchomości muszą możliwie najszybciej wypowiadać umowy o odbiór śmieci z dotychczasowymi usługodawcami, bo inaczej po 1. lipca br. będą płacić podwójnie. – Nie musza wypowiadać umów – twierdzi zastępca prezydenta Jeleniej Góry Hubert Papaj.

– Przepisy w tym względzie pozwalają przyjąć interpretację wygodniejszą dla mieszkańców i Miasto taką właśnie przyjęło, zresztą ogólna wykładnia zapisów kodeksu cywilnego jest dokładnie taka sama. Uznaje się, że umowy na odbiór odpadów po dniu 31 czerwca 2013 stają się automatycznie bezprzedmiotowe i nie ma potrzeby ich wypowiadania – wyjaśnia Hubert Papaj.

- Nie ma bowiem wątpliwości, że od dnia 1 lipca 2013 r. (wtedy wchodzi w życie tzw. ustawa śmieciowa – dop. red.) usługę odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkiwanej przez jeleniogórzan może świadczyć wyłącznie przedsiębiorca, z którym umowę zawarło Miasto. Inny przedsiębiorca, jeśli nawet do tego czasu był związany umową z zarządcą jakiejś nieruchomości nie będzie miał prawa odbierać odpadów, więc taka, dawniej podpisana umowa, przestaje być źródłem wzajemnych praw i obowiązków – tłumaczy zastępca prezedynta.

- Jelenia Góra jeszcze nie wyłoniła firmy (firm), które będą odbierać odpady, więc ta sprawa jest jeszcze przed nami. Przygotowujemy kilka rodzajów informatorów, w których będziemy wyjaśniać wszelkie szczegóły funkcjonowania firm, systemu segregacji, itp. Tymczasem oczekujemy na zwrot ankiet, w których poszczególni lokatorzy zadeklarują ew. wolę segregacji odpadów. Sukcesywnie będziemy publikować uściślające informacje w tej kwestii - dodaje.

Ogłoszenia

Czytaj również

Wybory: Zwycięstwo PiS

Spór o edukację seksualną

Seniorzy świętowali

Komentarze (71) Dodaj komentarz

~ 26-03-2013 8:49
Coś tu nie tak. Z jednej strony piszą 31 maj a z drugiej 01 lipiec. A gdzie zginął czerwiec?
~doryc 26-03-2013 8:50
Ale Panie Prezydencie Wspólnoty zawarły wcześniej umowy w których zawarty jest punkt o wypowiedzeniach i jeżeli ich nie rozwiążą to będą płacić podwójnie. A jeżeli chodzi o dotychczasowe informowanie mieszkańców o sposobie złożenia deklaracji to jeden urzędnik zaprzecza drugiemu. Jest totalny chaos bo jak ma się składać deklaracje skodo stawki sa określone do na wyższych a jak będą niższe to zgodnie z deklaracja będzie się płacić wyższe co z osobami które są zameldowane a fizycznie nie mieszkają, co z najemcami Gminy Jelenia Góra czy też mają składać deklaracje, co ze sposobem płatności tzn każdy obywatel bezpośrednio wpłacą do Urzędu Miasta, w jaki sposób będzie można dzierżawić pojemniki itp, itd 0 pytań jest wiele a odpowiedzi które mieszkańcy otrzymują są tak różne i bardzo nie spójn
~cityzen 26-03-2013 8:59
Ja ogłaszam przetarg na sprzedaż swoich śmieci. Nie będą mnie okradać z moich śmieci. Płacąc za kawę inkę 2,50zł kupuję kawę i kartonik w którym jest zapakowana. Także nie mają prawa zabierać mojego kartonika po kawie i żądać jeszcze za to pieniędzy!!! Jeszcze raz podkreślam! Śmieci są moje i mogę je ewentualnie sprzedać temu kto zaoferuje najwięcej. NIe zgadzam się na okradanie mnie z moich śmieci. Ludzie musimy zrobić jakąś rewolucję bo inaczej ta zgraja niero... wejdzie nam na głowę!
~bogdan 26-03-2013 9:00
co za jakiś kretyn pisał tą deklaracje. po pierwsze trudno pojąć co z niej wynika np. że odpady organiczne nalezy kompostowac we własnym zakresie - tzn jak , przed domem ? mowa jest o "odrebnych pojemnikach lub workach " gdzie będą , skąd się wezmą ? daej : pojemniki na tzw zmieszane odpady mozna /?/ bezpłatnie przekazac do tu z dużej litery , Punktów Selektywnego Zbierania Odpadków /PSZO/ ; gdzie te Punkty będą stały i kto będzie się nimi zajmował ? dalej: okazuje się że aby pozbyć się śmieci , trzeba sięgnąć daleko w rodowód , pomijając imię ojca i matki , to jeszcze data urodzenia no i hoho PODAC NAZWISKO RODOWE . Pytanie : czy to kpina ? dalej : D2 Pozostałe podmioty /sic!/ punkt 16 podać nr KRS/NIP a punkt 17 podac klasę PKD / a cóż to jest ? Dalej grożnie - POUCZENIE nie , to kara.
~AdamW 26-03-2013 9:12
Patataj, patataj:http://www.prawosmieciowe.pl/popularne-porady/pytania-i-odpowiedzi/06-2012-p53-jakie-przepisy-prawne-stanowia-ze-zawarte-umowy-na-odbior-odpadow-wygasna-z-dniem-1-lipca-2013-roku-z-mocy-prawa
~łubudubutoja 26-03-2013 9:16
A ja chcę informacji gdzie te śmieci będą transportowane? Proszę o zdjęcia sortowni, przetwórstwa .Oni dreptają w miejscu nic nie wiedzą ,czekają na JAKOŚ to będzie życie samo wskaże rozwiązanie.
~bogdan cd 26-03-2013 9:17
nie podoba mi się to słowo: POUCZENIE, po prostu nie zyczę sobie żeby mnie ktoś pouczal . W p. 1 tego pouczenia stoi że jak ktoś się pomyli i albo zapomni w terminie zapłacić lub mało / chyba i dużo/ zapłaci, to może być wystawiony do / wiatru ? nie / tytułu wykonawczego , czyli EGZEKUCJA nas czeka . I jeszcze: pisze tam " wyrażam zgode na przetwarzanie " itd moich danych a niżej data i "czytelny podpis / podanie imienia i nazwiska ; pieczątka /" To czy musze wyrazić zgodę czy nie musze ?
~18 sqandal 26-03-2013 9:28
jak zawsze bałagan i nikt nic nie wie ale? ano wlasnie wladza da sobie rade umieją Ci z ratusza skubać mieszkańców , spokojna glowa , dadzą rade
~n/n 26-03-2013 9:30
ciekawe kiedy zajmą się wysokością stawek za te śmieci, gminy ościenne mają stawki prawie o połowę niższe (Mysłakowice 13 i 15 zł), Complex jak zwykle zachłanny.....
~ 26-03-2013 9:36
Wniosek z tego jeden: nie ma potrzeba wypowiadania umów zawartych z MPGK, szanowny prezydent kilka miesięcy temu sugerował, że przetarg wygra MPGK
~zz 26-03-2013 9:38
Kiedy będą organizowane spotkania informacyjne dla mieszkańców, co z miejscami na pojemniki, za ile dzierżawa terenu pod śmietnik na takie informacje czekają mieszkańcy. Radni i odpowiednie wydziały urzędu do pracy.
~pikuś 26-03-2013 9:40
Jeśli w sprawie tak oczywistej jak śmieci Miasto pod zarządem Martina Complexa jest pogrążone w takim chaosie informacyjnym, to wolę nie wiedzieć jak rozwiązywane są naprawdę poważne sprawy.*** Dostałem pocztą przesyłkę z mi.in."Informacją Prezydenta (...) o zasadach gosp[opdarowania itd.". Stek bzdur i bełkot podpisany przez w/w. Telefon do Informacji (757549896) rozjaśnił sprawę o tyle, ze Bardzo Miła Pani poinformowała mnie o "NIEFORTUNNEJ' redakcji owej Informacji firmowanej przez Complexa własną pieczątką i podpisem. Dowiedzialem się , że : ---Male wspólnoty (do 7 właścicieli) muszą składać deklarację indywidualnie, tzn. Każdy członek Wspólnoty musi ją złozyć. Wspólnoty powyżej 7 członków załatwia Zarząd, lub zarządca Wspólnoty. ***
~EM 26-03-2013 9:40
Gmina Podgórzyn zamieściła na swojej stronie wzory umów i pismo dot. nowych zasad zagospodarowania odpadami, to już nic nie rozumiem czego tu się trzymać jedni zobowiązują drudzy dementują. Przyjmijcie jedno stanowisko, bo powstaje jeden wielki bałagan, bo po 1 lipca zatoniemy w górach śmieci.
~Pikuś 26-03-2013 9:52
C.d. Pani była zdziwiona, ze na stronie Urzędu Miasta v-ce Papaj wyraził inne zdanie w sprawie obowiązku wypowiadania dotychczasowych Umów. *** Zrozumialem, że różnica między segragacją i jej brakiem polega na tym: Za 18zł. segregujemy śmieci i wyłoniona w przetargu firma wywiezie je w odpowiednie miejsce.Kłopot z głowy. Za 28 zł. nie wolno nam do kubła wysypać rzeczy wymienionych w w/w Informacji. PANI poinformowała mnie, ze mogę je w drodze do pracy wyrzucić do specjalnie do tego celu wyznaczonych pojemnikach w WIELU PUNKTACH MIASTA.Wynika z tego, za owe 28 zł. MUSZĘ SAM KAŻDĄ GAZETĘ, BUTELKĘ PO MLEKU I FLASZKĘ PO PIWIE ZAWIEŚĆ NA WŁASNY KOSZT DO POJEMNIKA NA DRUGIM KOŃCU MIASTA ! Trochę zgłupiałem. K..! O co tu chodzi?
~JEŻ 26-03-2013 10:02
Jednoznacznie określona wysokość stawki na śmici /mieszane, selekcjonowane/ powinna decydować o wyborze wariantu.W tym fatalnie przygotowanym piśmie nic na ten temat!!!
~ad 26-03-2013 10:07
i te posegregowane śmieci wrzucą do jednej dziury i zasypią,cała ta historia to eurounijna nagonka do wyciągania kasy
~masakra 26-03-2013 10:10
a w MPGK mówią, że umowy należy wypowiadać do końca czerwca, więc pytam gdzie sens gdzie logika i właściwa segregacja?
~mamamalucha 26-03-2013 10:40
Pytanie: A co z maluchami ? Czy do deklaracji wpisywać nawet malutkie dzieci ?
~ 26-03-2013 10:52
O co tu chodzi???? Jedni mówią by wypowiadać, inni by nie wypowiadach tych umów z MPGK. Jak w końcu jest?
~ 26-03-2013 10:53
Przepisy prawne mówią co innego a Prezydent co innego!!! Czy to jest normalne????? Ze społeczeństwa robią chyba jakiś głupków.
~Ja 26-03-2013 10:56
Mieszkańcy nie muszą wypowiadać umów, bo one same wygasną. Z początkiem lipca, gdy gminy przejmą gospodarowanie odpadami, dotychczasowe umowy na odbiór odpadów automatycznie wygasną. W związku z tym nie ma konieczności ich pisemnego wypowiadania. Na podstawie art. 475 §1 Kodeksu Cywilnego w momencie, gdy wykonanie określonego w umowie świadczenia (w tym przypadku jest to świadczenie usługi odbioru odpadów) stało się niemożliwe na skutek okoliczności (zmiany prawa i przejęcia obowiązków przez podmiot wybrany przez gminę w przetargu), za które strona zobowiązana do wykonania danego świadczenia odpowiedzialności nie ponosi, zobowiązanie to wygasa bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń woli. Jeśli już to firmy śmieciowe powinny wypowiadać umowy to one tracą prawo do odbioru odpadów.
~Wild men 26-03-2013 10:59
Ludzie! Nie podpisujcie niczego, robimy strajk, aż ceny będą do przyjęcia i zrezygnują z nakazu mycia opakowań. Jest jeszcze jedna rzecz, kupując niektóre towary, opłacamy przy okazji utylizację ich opakowań, czyli mamy tu do czynienia z przestępstwem, chcą byśmy płacili podwójnie. Mycie opakowań też nie jest ekologiczne, bo korzystniej jest umyć większą liczbę opakowań, niż kilka sztuk, na które zużyje się tyle samo wody, co na umycie nawet czterokrotnej liczby tych opakowań. Nie podpisujmy żadnych umów, niech miasto zasypią śmieci, może władze miasta pójdą po rozum do głowy. Władze miasta nas oszukują, tak samo jak z odpracowaniem długów, ponad miesiąc temu napisałem pismo w sprawie odpracowania długu i cisza do tej pory.
~jt 26-03-2013 11:16
w tym chaosie który nam się szykuje -ustawa śmieciowa - /patrze i słucham wypowiedzi różnych ważnych osób w mieście/ ciągle nie mogę zrozumieć jednej rzeczy jeśli do tej pory płacę za śmieci nie segregowane 14,58 zł od osoby to dlaczego mam płacić wg władz miasta 18 zł za segregowane lub 28 zł za nie posegregowane.Odbieram to w ten sposób że będę ukarany finansowo za to że sam segreguję swoje śmieci.A przecież podstawą tej wielkiej akcji powinno być nagradzanie ludzi za to że segregując swoje śmieci powodują wzrost czystości /trochę to takie górnolotne myślenie / i za to wg mnie powinni być nagradzani obniżką opłaty a nie jej podnoszeniem do kwoty wziętej chyba z sufitu.Niestety po raz kolejny widać że ,,władza,, wie co dla nas najlepsze i co stołek to inna wypowiedz.
~Anonim2 26-03-2013 11:23
Moje śmieci to TOWAR, który przekazuję nieodpłatnie (wg obowiązującego prawa) firmom utylizacyjnym, które mają z tego zysk – dlaczego zatem, muszę jeszcze do ich zysku dopłacać? Rozumiem, że firma utylizacyjna używa środków transportu i przekazuje swoje pojemniki właścicielom nieruchomości , a te koszty najmu i transportu jestem gotowy ponosić, ale dlaczego mam wnosić horrendalne opłaty, segregować i MYĆ pojemniki z tworzyw??? A może to całe ekologiczne zamieszanie, to tylko zasłona dymna nad jeszcze jedną formą podatku?
~znawca 26-03-2013 11:26
Moje drogie Lemingi, wyprane przez propagandę PO i TVN. Ta cała ustawa śmieciowa nie służy sprzątaniu naszego kraju a jest jedynie kolejnym podatkiem, opłatą którą gnębi się społeczeństwo. Z tego powodu NIE MIEJCIE NADZIEI że opłaty za śmieci spadną. Jak już złodzieje raz ustalili stawki 18/28 zł to NIGDY z nich nie zejdą a tylko będą one szły do góry. Zapewnienia że ceny spadną po przetargu na firmę wywożącą śmieci, są tylko mydleniem oczu i najzwyklejszym kłamstwem. Po przetargu powiedzą, że jednak nie da się tego zmienić, że jest im przykro ALE PŁAĆCIE FRAJERZY - WŁADZA SIĘ WYŻYWI. Dużo ludzi zacznie pozbywać się śmieci gdziekolwiek: do lasu, na skwerki, na ulicę. Tak jak było to do tej pory a nawet gorzej. POlska - by żyło się lepiej.
~znawca 26-03-2013 11:30
P.S. żeby nie było. Jestem zwolennikiem odzyskiwania odpadów i normalnej selektywnej ich zbiórki. Ala POlska jak zwykle 100 lat za murzynami. Złodziejstwo w majestacie prawa.
~ 26-03-2013 11:34
Ciekawe dlaczego niszczyć coś co jakoś funkcjonuje.Odpowiedź jest prosta.KASA!!! Władzy zaczyna chyba brakować pieniędzy na premie dla siebie więc kolejny skok na kasę.Ja chcę płacić za usługę temu co ją wykonuje i pośrednik (czyt.urząd)nie jest mi do tego potrzebny.Ale niestety prawo i przepisy są po stronie władzy.
~Wild men 26-03-2013 11:34
Weźmy przykład: http://pressmix.eu/index.php/2013/03/23/mlodzi-ludzie-wyszli-na-ulice-podejmujac-heroiczna-walke-o-odzyskanie-polski/ Trzeba ustalić datę i wyjść na ulicę, bo inaczej nas zjedzą żywcem.
~Wild men 26-03-2013 11:43
Zróbmy z umowami śmieciowymi to samo co Bułgarzy zrobili z rachunkami za prąd, spalmy je wszyscy razem przed ratuszem, wygońmy zawilca i jego kolesi z ratusza, nie dajmy się okradać. Zawiła to zło..!!!
~ 26-03-2013 11:48
Ciekawe dlaczego niszczyć coś co jakoś funkcjonuje.Odpowiedź jest prosta.KASA!!! Władzy zaczyna chyba brakować pieniędzy na premie dla siebie więc kolejny skok na kasę.Ja chcę płacić za usługę temu co ją wykonuje i pośrednik (czyt.urząd)nie jest mi do tego potrzebny.Ale niestety prawo i przepisy są po stronie władzy.
Nοstradamus 26-03-2013 12:02
TO JESZCZE NIE WSZYSTKO! Dojdą opłaty za: - dzierżawę pojemników (co najmniej 4 szt.) i inne dodatkowe opląty np. tzw.: OPŁATA PALIWOWA. Przedsiębiorstwo które wygra przetarg może praktycznie DOWOLNIE PODNOSIĆ stawki za śmieci. Zrobi to dodając mnóstwo nowych opłat DODATKOWYCH.
~ 26-03-2013 13:06
czyli przez maj i czerwiec nie beda smiecie zabierane bo umowa staje sie bezprzedmiotowa a przedmiotem do zabrania sa smieci
~rumcajs54 26-03-2013 13:22
Polecam uwadze wszystkich list otwarty Ruchu Społecznego Obrony Mieszkańców skierowany do Prezesa Rady Ministrów Pana Donalda Tuska, w którym to liście wymieniono cały szereg rozbieżności, niejasności, dwuznaczności czy wręcz sprzeczności co do stosowania przepisów tzw. ustawy śmieciowej. List otrzymali m.in. Prezydent RP, Marszałkowie Sejmu i Senatu, Prezes NIK jak również władze Dolnego Śląska oraz Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych. B. ciekawa lektura opublikowana w Gazecie Wrocławskiej 25.03.2013 r. oraz na www.smiecijakzloto.eu
~sarna 26-03-2013 14:47
No wogółe wiele niejasności jest pojemniki albo trzeba będzie mieć swioje albo dzierżawić tak jak teraz np od MPGK o workach nie wspomne bo podobno trzeba będzie za nie płacić osobno !!! a w końcui tak przyjedzie jedna śmieciara i wrzuci wszystko do jednego więc p oco ta segregacje ?!!! I dopłacając do worków i dzierżawy pojemników wyjdzie na to że i takbędziemy placić więcej niż obecnie
~czyj interes 26-03-2013 15:06
Pan Papaj ma dorych prawników, którzy mu doradzają i zapewne doskonale wiedzą czy należy wypowiadać umowy cywilnoprawne czy nie.
~rumcajs54 26-03-2013 15:22
Polecam link do publikacji zamieszczonej w WP http://finanse.wp.pl/kat,104124,title,Za-smieci-zaplacisz-podwojnie,wid,15445729,wiadomosc.html
~dadek1 26-03-2013 15:47
Nie ma dnia 31 czerwca (patrz artykuł)
~tok mu 26-03-2013 15:57
musimy wszyscy razem zorganizowac chyba protest pod ratuszem w sprawie wysokosci oplat bo te stawki to granda w bialy dzien
~Bamo 26-03-2013 16:28
Sposób przesyłania tych deklaracji pozostawia wiele do życzenia. Wysyłane są listem zwykłym. Więc trafiają do śmieci. Narusza to Kodeks Postępowania Administracyjnego..... To są działania robione na "chypcika".
~Wild men 26-03-2013 16:30
Napisałem, że trzeba spalić przed ratuszem umowy za wywóz śmieci, tak jak spalili rachunki za prąd w Bułgarii, jak to nie pomoże, to przynieśmy worki ze śmieciami pod ratusz.
~Wild men 26-03-2013 16:47
Przepraszam, pomyliłem się, dwa posty wtedy pisałem.
~ 26-03-2013 16:47
31 CZERWIEC? to te umowy nigdy nie wygasną
~ 26-03-2013 17:16
a ja wypowiedziałem umowę bo dzwoniłem do MPGK i powiedzieli ze trzeba wiec coś tu nie halo:P
~yydu 26-03-2013 17:40
ja proponuje za smieci 28 od osoby 28 za wode od osoby 28 za prad od osoby 28 gaz od osoby 28 zl od osoby za to ze mamy tak wsanialego prezydenta ktorego zesmy wybrali i wplacac do urzedu gosciom na premie
~gość portalu1 26-03-2013 17:40
Tutaj też jest fajny kwiatek: \"gościu\" najpierw wywodzi, że nie trzeba wypowiadać, a później stwierdza, że on by jednak wypowiedział: http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/789504,umow-smieciowych-nie-trzeba-wypowiadac-radca-prawny-z,id,t.html Reasumując - nie wierzcie nikomu \"na gębę\", szczególnie na gębę Pana \"pafaja\". Proszę zwrócić uwagę, iż ładnie nazwałem Pana H. Papaja, bo przecież mogłem tak jak Pani E. Wójciak ...
~bys 26-03-2013 17:43
a jak z bezdomnymi rolnikami knajpy i inne dzialalnosci
qukaj 26-03-2013 18:42
Tak jest w Katowicach a Jak w Jeleniej i ościennych gminach ? Dzień dobry, w odpowiedzi na otrzymane zapytanie informuję, że na fakturze za I kwartał 2013 zostanie umieszczona informacja: MPGK INFORMUJE, ŻE DOPISUJE SIĘ W §10 UMOWY PUNKT 2 O BRZMIENIU: „2. W ZWIĄZKU Z WEJŚCIEM W ŻYCIE USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI UMOWA ULEGNIE ROZWIĄZANIU W TERMINIE PRZEJĘCIA OBOWIĄZKÓW ZG.Z W/W USTAWĄ PRZEZ GMINĘ KATOWICE.” Tym samym zwalnia to naszego klienta z konieczności wypowiadania wiążącej nas umowy i podwójnych opłat.
rymcycymcy 26-03-2013 18:52
Poprawiono 31 maj na 31 czerwiec ! :) ...taki dzień ma byc wprowadzony uchwałą Rady Miasta ! ...i będzie Świętem Śmiecia Segregowanego ! :)
~fana 26-03-2013 19:05
Dostałam właśnie deklaracje do domu - i czytam w załączniku do deklaracji "Informacja Prezydenta Miasta J.G " Drugi akapit : "aby uniknąć podwójnego płacenia należy rozwiązać obecnie obowiązujące umowy z dniem 30.06.13 /na zasadach określonych w tych umowach/". Mam więc rozwiązywać umowę czy nie bo prezydent Zawiła pisze , że trzeba rozwiązać a Papaj w Jelonce tłumaczy, że nie. Po prostu cyrk .
~Krzychu 26-03-2013 19:14
Wg prawa trzeba rozwiązać co było zawarte.
~ll 26-03-2013 19:25
to wszystko to jeden bałagan tylko kasa sie liczy
~los 26-03-2013 19:27
tak to jest w naszym miescie jak w ratuszu koziol i czerepach
~aha 26-03-2013 20:03
A JA MYŚLAŁAM, ŻE O UMOWY-ZLECENIA CHODZI..
~jt 26-03-2013 20:23
Do 19.05 myślę że Panowie Z i P /wiadomo o kogo chodzi /powinni wyjść na uklepaną ziemię i tam w okrutnym boju udowodnić który ma rację i dopiero wtedy przekazać wieści zbałamuconemu plebsowi .Ale spoko plebs i tak będzie płacił co wielce szanowni Rajcy uchwalili.
~Boss 26-03-2013 20:48
Czy ktoś z was zauważył jedną podstawową sprawę że opłata za śmieci stała się nowym podatkiem
~hd 26-03-2013 21:11
skąd władze nasze wzięły stawkę 18 i 28 złotych skoro jeszcze nie wiadomo jaka firma wygra przetarg.Chyba że nasz Prezydent wie kto wygra bo jest podstawiony.W Jeżowie Sudeckim proponowane opłaty to 12 zł a nie 18.
rymcycymcy 26-03-2013 21:16
Nie zgadzam się z przedmówcami, że należy rozwiązać co było zawarte ! :) ...bo rozwiązać to można co było zawiązane, a co było zawarte ...należy zrobić by było rozwarte !! ;)
~nn 26-03-2013 21:57
To wszystko jest chore. Ludzie! Zapamiętajcie nazwiska tych radnych i nigdy na nich nie głosujcie. Oni mają nas gdzieś. Dbają o swoje.
~Irezi Rewor 26-03-2013 23:02
Nie trzeba? Mi się jednak wydaje, że to kolejny akt desperackiego okradania "przysłowiowego Kowalskiego" tylko patrzeć jak nam podatek od Smierci "kochane władze" wprowadzą:-(
~miś 26-03-2013 23:14
zagonić pana prezydenta jg do segregacji naszych śmieci które przyniesiemy pod ratusz
~ 26-03-2013 23:41
Ile będzie kosztował wywóz jednego metra 3, czy jednej tony śmieci niesegregowanych? O tym się nie pisze.
~ 27-03-2013 2:08
nowa data wg jelonki: 31 czerwca - odkąd pamiętam czerwiec miał 30 dni ;)
~ 27-03-2013 7:50
pytam ile metrów sześciennych lub kilogramów mam miesięcznie "wyprodukować "śmieci za opłatę 18zł l( już teraz segreguję) W uchwale Rady miasta nr 334.XXXIII.2012 w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych- w paragrafie 2.1 cyt."za określoną opłatę będą odbierane odpady komunalne w każdej ilości". Ja mam zamiar płacić tylko i wyłącznie za ilość (kg, m3)faktycznie mieisęcznie wywiezionych odpadów, a nie za wirtualną ilość. Już teraz płacę za ilości śmieci których nie mam.
~mapa 27-03-2013 8:28
czy mam kupic sobie druga zmywarkę do mycia puszek, pojemników po jogurtach, smietanach itp. przy zmywarce zuzyje mniej wody, chyba?
~qaz 27-03-2013 10:51
a ja mam pytanie, czy w tej deklaracji należy uwzględnić równiez dzieci, niemowlęta? Czy to znaczy że jak komuś właśnie urodziły się bliźnięta to jest stówkę miesięcznie w plecy? co za chore miasto. ... mać żyć się tu nie chce. czy mamy tu jakąś opozycję? Szymański, Kubicki robicie coś czy tylko kasę bierzecie i wam dobrze? polityka prorodzinna, rodzina odmieniane przez wszystkie przypadki, a jak przychodzi do konkretnych decyzji to woda w usta, byle tylko zachować stołek w radzie.
~ 27-03-2013 11:25
Jak wiadomo od lat na śmieciach można się dorobić, dlatego nasze miasto chce byc monopolistą, a gdzie moje święte prawo wyboru usługodawcy i zdrowa konkurencja. Co z ustawą antymonopolową?
~50857 27-03-2013 11:52
dlaczego nie mamy wyboru jest demokracja jesl w domu mieszka dwie osoby to koszt jest maly ale w domach mieszkaja rodziny z dziecmi wielo osobowe i dlaczego trzeba oplacac od osoby a nie od pojemnika wiadomo ze od osoby rachunek bedzie o wiele wiekszy za caly 2013r bym zaplacil 655 zl od pojemnika a od osoby zaplace 1680 zl bo w domu mieszka 7 osob przepraszam za pismo pierwszy ras pisze
~ 27-03-2013 12:56
Nie trzeba wypowiadać umowy link do oświadczenia MPGK http://www.mpgk.jgora.pl/pl/aktualnosc/uwaga-oswiadczenie
~gsdgs 27-03-2013 13:26
do idioty powyżej: Nie każdy jest idiotą i ma umowę z MPGK, SIMEKO jest tańsze i uczciwe dlatego sporo mieszkańców podpisało umowy z SIMEKO.
Nοstradamus 27-03-2013 13:31
Możecie sobie jęczeć. Będziecie PŁAKAĆ, PŁACIĆ i KABLOWAĆ NA SĄSIADA ŻE ZGŁOSIŁ MNIEJ OSÓB. Tacy jesteście, wszyscy w tej CZERWONEJ KOTLINIE. Tutaj nikt nigdy nie miał ikry by cokolwiek zmienić, za komuny to była OSTOJA KOMUNISTÓW. Oczywiście również MIASTO KABLARZY I KONFIDENTÓW. Na miejscu Zawiły i jego żołnierzy dowaliłbym Wam 128 zł za śmieci ...i to miesięcznie! Też byście płacili, gamonie.
~do nostradam 27-03-2013 14:47
kablowanie, czy też informowanie w słusznej sprawie jest jednak mniejszym złem w porównaniu z oszukiwaniem. Oszuści oszukują miasto, czyli nas wszystkich, a nie władzę. Mniejsze pieniądze w budżecie za śmieci, to wyższe podatki, mniejsze wydatki, a to dotyczy mieszkańców. Każdemu polecam donieść na oszusta, który drwi sobie z tych co są uczciwi. mam nadzieję że miasto zweryfikuje szybko deklaracje i dowali kary oszustom.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Powstaje taras widokowy na Szrenicy

Radny KO: Szyszko już, a kiedy reszta?

Utrudnienia w ruchu na Sudeckiej

Mandat za wypalanie kabli

Przebudowa Alei Wojska Polskiego  

Sonda

Dla piratów drogowych, jak w Estonii, zamiast mandatu godzinny postój. To dobry pomysł?

Oddanych
głosów
247
Tak
54%
Nie
38%
Nie wiem
8%