MenuZamknijRaport
Koronawirus

WIADOMOŚCI

SPORT

Czwartek, 9 lipca
im. Sylwii, Weroniki

(Nie)oczekiwana zmiana miejsc

Wiadomości: Jelenia Góra
Czwartek, 5 października 2006, 0:00
Aktualizacja: Sobota, 3 lipca 2010, 14:15
Autor: Monika
Podczas konferencji od lewej: Miłosz Sajnog, Robert Prystrom, Oliwer Kubicki oraz Jerzy Liber.
Fot. Monika
Miłosz Sajnog a nie Robert Prystrom będzie kandydatem Wspólnego Miasta w wyborach na stanowisko prezydenta Jeleniej Góry.

Poinformowano o tym na zorganizowanej w czwartek konferencji prasowej w siedzibie stowarzyszenia Wspólne Miasto.

Nowy kandydat działa we Wspólnym Mieście od chwili jego powstania. Według Prystroma o wyborze Miłosza Sajnoga zadecydowały kompetencje, jakie posiada. Dotychczas zarządzał przez trzy miesiące w firmie holenderskiej, był też dyrektorem marketingu Tygodnika Jeleniogórskiego. Jest doktorem nauk politycznych na Uniwersytecie Wrocławskim. Pracował także jako dziennikarz Słowa Polskiego Gazety Wrocławskiej.

Stanowisko szefa komitetu wyborczego nowego kandydata zajął Robert Prystrom, który – jeśli Sajnog zostanie prezydentem Jeleniej Góry – obejmie stołek zastępcy. – Jeśli zwyciężę w pierwszej turze, to tego samego dnia mianuję Roberta Prystroma na stanowisko mojego zastępcy – mówi Miłosz Sajnog.

Robert Prystrom zrezygnował o ubieganie się o najważniejszy fotel w ratuszu. Powód? Do lutego przyszłego roku Prystroma obowiązuje sądowy wyrok dotyczący warunkowego umorzenia postępowania karnego. Niedawny kandydat napisał nieprawdę w zeznaniu majątkowym w 2003 roku.
Sąd nie skazał go za to, ale umorzył warunkowo sprawę. Wyrok trafił do Centralnego Rejestru Osób Skazanych.

Nowa ordynacja wyborcza uniemożliwia kandydowanie na szefa miasta jak również na radnego osobie, której taka sprawa dotyczy.

Ogłoszenia

Czytaj również

Spotkanie z prezydentem Andrzejem Dudą

Wóz strażacki dla byłego województwa

Kampania: Karkonosze – dodaj do ulubionych  

Komentarze (48) Dodaj komentarz

~poinformowany 5-10-2006 13:13
Robert Prystrom nie jest szefem sztabu wyborczego. Został nim Oliwer Kubicki.
~halama 5-10-2006 13:15
To będzie niezły SajGoN... Trzy miesiące zarządzał? I sam zrezygnował czy z niego zrezygnowano? Był dyrektorem marketingu? Czego? Śmiesznej gazetki? Ale był też dziennikarzem... Długo? A robercik już mu wyjaśnił co ma zrobić w przypadku wygranych wyborów... NIEDOCZEKANIE!!!
~IXI 5-10-2006 13:38
Ciekawe, czy PiS wystawi swojego kandydata, czy poprze nikomu nie znanego Sajnoga?
~M..... 5-10-2006 13:45
To wspaniały, młody człowiek, który przez ostatnie 4 lata, ciężko pracował na rzecz naszego miasta na równi z Panem Robertem. Popieram jego kandydaturę z całego serca !!!
~ok 5-10-2006 14:03
w przeciwieństwie do "moskiewskiego" doktora kusiaka ten ma doktorat polskiego uniwersytetu....
~IXI 5-10-2006 14:47
Pracował dla "naszego miasta" czy "Wspólnego Miasta" na rzecz Roberta Prystroma? Bo coś mi się wydaje że dla tego drugiego.
~cesio 5-10-2006 14:52
Pierszy uczył się jak społeczeństwo za pysk trzymać, drugi jak budować społeczeństwo obywatelskie. Pierwszy w młodości poprzez "młodzieżówkę" doskonalił lewe rączki, drugi - jak służyć drugiemu człowiekowi i jak w razie potrzeby nie bacząc na życie własne ratować inne. To są dwie różne osobowości i jakości.
~Beny Hill 5-10-2006 15:36
Dwie ostatmnie wypowiedzi,to słowa tuby Wm.MC,ksywa cegła
~Zenek 5-10-2006 15:40
Czy Robert Prystrom przeprosił swoich wyborców i mieszkańców Jeleniej Góry że zawiódł ich zaufanie??? W razie wygranej WS ma zostać wiceprezydentem??? To jakieś jaja!!!!
~misio 5-10-2006 16:08
URATOWANI JESTEŚMY !!! BOCIAN !!!! To znaczy, NIE BEDZIE PRYSTROMA!!!
~[Pawe(L)] Nie ma tego złego... 5-10-2006 17:16
Wspólnemu Miastu udało się wyjść z patowej, jak się wydawało, sytuacji. Stowarzyszenie to udowodniło, że ma niezbędne zaplecze intelektualne, że o jego sile nie stanowi tylko Pan Robert Prystrom, ale także Miłosz Sajnog, Jerzy Liber, Oliwer Kubicki, Grzegorz Bielewicz, Piotr Piątek i wiele, wiele innych osób, których nie sposób tutaj wymienić. Jednocześnie godnym podkreślenia jest fakt, iż głos oddany na Pana Miłosza Sajnoga, będzie oddany po części także na Pana Roberta Prystroma. Jeżeli ktoś obawia się, że nowy kandydat na prezydenta miasta Jeleniej Góry ma odmienne koncepcje, plany, zamierzenia odnośnie naszego miasta, to nie ma się czym martwić! Skoro Robert Prystrom będzie (w przypadku wygranych wyborów) zastępcą Pana Sajnoga, to ten drugi z jasnych powodów będzie wcielał w życie wszelkie postanowienia i obietnice przedwyborcze Stowarzyszenia Wspólne Miasto. Oczywiście sytuacja, którą niedawno mogliśmy obserwować w Sejmie, chodzi mi o tzw. "rządy z tylnego fotela" (w wykonaniu Panów Jarosława Kaczyńskiego i Kazimierza Marcinkiewicza) nie będzie miała miejsca w przypadku Jeleniej Góry. Wiele osób pewnie ma odmienne zdanie na ten temat, ale Miłosz Sajnog ma nie tylko niezbędne do pełnienia funkcji prezydenta kompetencje, ale także cechy charakteru. Jest osobą charyzmatyczną, zdecydowaną, inteligentną, potrafiącą bacznie obserwować otaczający nas świat i dostrzegać w nim dobre jak i złe strony, ważne jest także to, że on nie tylko biernie się przygląda, ale przede wszystkim działa. Działa na rzecz miasta i mieszkańców. Co z tego, że do tej pory stał w cieniu Pana Prystroma, ważne jest, iż razem z nim działał. Dajmy zatem szansę zarówno Prystromowi jak i Sajnogowi. Jest to duet, który na pewno się sprawdzi!!! Uwaga końcowa: Po przeczytaniu mojego komentarza wiele osób pomyśli, że napisała go osoba związana ze Wspólnym Miastem. Otóż odgadliście Państwo. Mimo że od niedawna, mimo że nie pełnię tam żadnej znaczącej roli, to jestem związany ze Stowarzyszeniem Wspólne Miasto. Ale nie napisałem tego, bo tak mi kazali, nie napisałem tego bo taki mam obowiązek, co więcej o tym, że Miłosz Sajnog będzie kandydował na urząd prezydenta Jeleniej Góry dowiedziałem się tak jak państwo z tej strony internetowej. Napisałem ten komentarz, bo taka jest prawda. Sam jeszcze nie mam prawa głosu i nie pójdę w tym roku do urny i naprawdę szczerze nad tym ubolewam, bo chciałbym oddać swój głos na osoby, które zasługują na to by znaleźć się na stanowisku radnego czy prezydenta. Państwo taką szansę macie i jej nie zmarnujcie. Pójdzcie głosować i dajcie szansę sobie, innym i miastu. Gwarancją niezaprzepaszczenia tej szansy jest Stowarzyszenie Wspólne Miasto.
~Stefan 5-10-2006 18:06
Chciałem tylko zwrócić uwagę ,że Radny Robert P. jako osoba karana nie będzie mogła otrzymać "stołka zastępcy"
~Zenek 5-10-2006 19:05
Paweł(L) gdzieś ty pobierał nauki propagandy???Czytałeś Goebbelsa i Lenina???
~Do Zenek od szacuneczek 5-10-2006 19:36
A ja uważam, że Paweł(L) ma rację. Nie należę do żadnego stowarzyszenia czy jakiejkolwiek parti bo nie mam na to czasu ale z tego co tu przeczytałem to gostek wierzy w Prystroma i w Sajnoga. I nie jest to propaganda. Poprostu napisał to co czuje. Twoja wypowiedź Zenek wygląda tak samo jakbym skrytykował cię za to, że wybrałeś sobie głupi nick! Najpierw pomyśl a potem pisz!!! Taka moja rada.
~cis staszek 5-10-2006 19:51
o ja jego
~Jorka 5-10-2006 20:04
Drogi Pawle(L) - a moze Iliczu(L) - otoz chyba sam tak bardzo bys chcial by WM cos jednak wreszcie wyszlo, ze w to uwierzyles wbrew faktom. Otoz niestety mamy przyklad braku profesjonalizmu, slabosci organizacyjnej i zwyczajnej koniunkturalnosci wsrod panow z WM - wszystko to co zarzucali innym okazalo sie ich wlasnym udzialem. Przez lata pan Prystrom wystawial swe oblicze w swiatla reflektorow, az tu nagle sie okazalo ze cala reszta schowana w glebokim cieniu by lidera nie przycmic. Kogo tu znalezc gdy reka w nocniku? I kogo nam proponuje? Milosz Sajnog! Sorry, ale tak bylem zajety ogladaniem, sluchaniem, czytaniem dziel pana Roberta ze nie mialem czasu kolesia Milosza nawet na oczy zobaczyc! Ponadto co ten facet ma do powiedzenia? To co mu pan Robert nakaze? Mielismy juz tego przyklad z Marcinkiewiczem! Ponadto przez lata wrecz pan Robert twierdzil ze jest najlepszy bo stale sie przygotowuje do pelnienia funkcji prezydenta... no to problem, bo Milosz bedzie chyba najgorszy, przygotowywac sie moze niestety najkrocej ;-( I tak kilka wielkich cytatow Mistrza mozna by wymienic i obrocic przeciw biednemu Miloszowi... Ponadto dokonania... niebywale imponujace jesdt szczegolnie 3-mce kariery w holenderskiej firmie, czy tez przygoda ze Slowem Polskim! Idealne kwalifikacje na gospodarza miasta, pogratulowac! Na prawde lepiej wykwalifikowanych WM nie posiada? Niestety slabosci Wspolnego Miasta zostaly bezlitosnie obnazone, stowarzyszenie recznie sterowane przez pana Roberta nie ma zaplecza ani alternatywy. Zapytam krotko panie Miloszu, znam retoryke pana Roberta, ktora zapewne nakazano panu kontynuwac, ma pan moze cos wlasnego do powiedzenia w kwesti programu dla JG? Jesli tak to co? Ciekaw jestem chcialbym pana poznac, jednak kierujac sie slowami pana Roberta, kandydat na prezydenta powinien sie przygotowywac do tej funkcji dostatecznie dlugo... Podsumowujac: ja jestem cala ta sytuacja i dzialaniem WM mocno rozczarowany, nie tego sie spodziewalem!
~Cesio vel jeleń 5-10-2006 20:26
No no, a gdzie mój wpis, miał być po "ok"?
~Pisowiec 5-10-2006 20:39
a ciekawe gdyby każdy z kandydatów sie zlustrował to ilu by zostało ? A ja wiem ŻADEN
~Wyborca 5-10-2006 20:57
kto to jest Oliwer Kubicki? Wyglada jak kosmita. A J. Liber jest tam chyba za kare. Czemu oni tacy smutni?
~bary33 5-10-2006 21:08
Miłosz na Presidente! 3 miesiące przepracował w jakiejś firmie. Doskonale! Był szefem marketingu w gazecie, która z...ła! Świetny życiorys jak na kandydata! tylko kto teraz będzie pisał wazelinowe komentarze dla WM?
~Willy Wonka 6-10-2006 6:22
Przy całym szacunku, to "kandydat zastepczy", to ktoś kto nie ma kompletnie kwalifikacji, nawet gdy założymy że jest to człowiek inteligentny i szybko sie uczy oraz ma dobre intencje.Będzie czekał na TELEFON OD PRZYJACIELA Roberta co i jak?Wolał bym kogoś z doświadczeniem administracyjnym, wiedzą ekonomiczną a nie gościa który w wieku trzydziesktukilku lat ma za soba wolontariat i zabawe w dziennikarstwo.No sorry, po za tym wyraźnie jest w w jego słowach sugestia że bez "drogiego" Roberta sobie nie poradzi.Dosyć groteskowa sytuacja, Prystrom nie może kandydowac na radnego ani prezydenta może zostac wice?Jakis absurd prawny.Zastanawiam się na co liczył wiedząc o swoim wyroku po zmainie przepisów wyborczych i dla czego do jasnej cholery nie był w stanie wypelnic prawidłowo swojego oświadczenia majatkowego.Nie spotkałem się z wyjaśnieniem w tej kwestii a twierdzenie ze to było "nieumyślne" mnie nie przekonuje tak jak i nie przekonało sądu.najzabawniejsze że kazdy z kandydatów obiecuje wybudowanie w Cieplicach basenów na bazie wód termalnych pewnie znowu skończy sie na szumnym pokazie projektów.W kazdym razie wniosek jest jeden, nie ma kompletnie na kogo głosować, pan Obrębalski dawny działacz UW to żadna alternatywa dla wiadomej opcji.Może jeszcze ktos się zgłosi?:)
~vmax 6-10-2006 7:19
Kierowanie z drugiego fotela już przerabialiśmy mam nadzieję że to już sie nie powtórzy. W typowo populistyczne hasła pana Prystroma oraz jego zachowanie chyba wszyscy przestali wierzyć.Jeszcze na ostatniej debacie w Sobieszowie pan Prystrom zapowiadał kogo zwolni z ratusza, ale w jaki sposób chciał dotrzymać tej obietnicy mając świadomość ,że nie może ubiegać się o fotel prezydenta????
~Do Jorka od Mocny 6-10-2006 8:01
Brak mi słów na twoje z góry nastawione negarywnie zdanie. Otóż mylisz się. Ja jestem związany z WM i wiem, że oni MAJĄ! naprawdę dobry program wyborczy. Piszesz że nic WM nie zrobiło. Otóż znowu się mylisz. Oni coś robią - wejdź na ich stronę i czytaj gazety. Sam mam zamiar stanąć w wyborach samorządowych i mam do tego naprawdę dobre kwalifikacje. Więc takie bzdury to pisz gdzieś ale nie na tutaj.
~Radny 6-10-2006 8:11
I po co była ta cała błazenada ze strony Prystroma na debacie w Sobieszowie gdy wiedział, że już nie będzie ubiegał się o fotel prezydencki. Mógł wysłać Sajnoga aby uczestniczył w dyskusji.Nawiasem mówiąc marnie wypadł, ponownie atakował wszystkich jego wystąpienie ograniczyło się do rzucania tanich haseł w które już chyba nik nie wierzy. WAZELINOWE KOMENTARZE DLA WSPÓLNEGO MIASTA PISZE MARIUSZ C.
~teos 6-10-2006 8:42
Mamy wiec wiele wypowiadajaycych sie ... sztabowcow... heheh ....odbija sie na mysl o was wszystkich:) Miłosz Sajnog no coz... doswiadczenie ma niezgorsze od doswiadczonego samorzadowca kusiaka, teoretyka obrebalskiego, egzotycznego kwasnickiego aha zapomnialbym piotrowski z byle jakim stylem tez nie jest lepszym. Sajnog ma takie same szanse a ma atuty jest mlody dynamiczny i nie jest zgrana karta jak inni. Pozdrawiam starcyh i schorowanych sztabowcow:)
~marta z 6-10-2006 8:52
Brawo! Cieszę się, że bedzie to kandydat niezalezny, młody i wykształcony. To szansa na zmianę pokoleniową na nowoczesne zarządzanie miastem. Popieram z całego serca - dość partyjniactwa i partyjnych kandydatów. Jacy są widać w Sejmie, zależy im na interesie partii a nie miasta i jego mieszkańców. Zagłosuję na Pana Miłosza Sajnoga.
~lolo 6-10-2006 9:23
Właśnie na debacie w Sobieszowie było widać jakimi wodolejcami są kandydaci na prezydenta oprócz kandydata Wspólnego Miasta , obecnie Pana Sajnoga.
~niko 6-10-2006 9:29
Miłosz nie należy do tych osób, które robią co mu każą. On trzyma się swoich poglądów, jestem za tym, aby dać szansę młodemu pokoleniu coś zmienić w naszej Jeleniaj dziurze. Jeśli znowu będzie rządził Kusiak, to staniemy w martwym punkcie. Ja zaufam Miłoszowi, niech się w końcu coś zmieni w Ratuszu!
~antykusiak 6-10-2006 13:27
Znami miłosza od dwudziestu kilku lat. Jest o tysiąc klas lepszy od Kusiaka. To inteligentny facet z poczuciem humoru i zasadami. W tej chwili to najlepszy kandydat. Dajcie szanse młodym, starzy sie juz wypalili. Co pokazał kusiak przez ostatnie 8 lat, tylko tyle ze jest małym zawistnym człowieczkiem.Popatrzcie jak rozwija sie Wrocław, a w Jeleniej kicha i wszyscy stad wyjeżdżają. W obecnej sytyuacji Miłosz jest szansą na zmiany w tym miescie.
~bajo 6-10-2006 13:39
Znowu w siedzibie WM (dobrze, że nie MW - młodzież weszpolska) włączyli internet... Miłosz, tj. przepraszam, Pan Miłosz jest jak widać lepszy od wszystkich... Powiem więcej - jest NAJLEPCIEJSZY! Może jednak na niego zagłosuję? Może będzie trzymiesięcznym prezydentem? Tylko co z tego będzie miało to biedne miasto? Kolejne wybory za trzy miesiące?
~krak 6-10-2006 13:55
antykusiak - zgadzam sie z Toba niech Wroclaw bedzie dla nas przykladem - tam rzadzi od 8 lat Platforma. Popieram Cie w 100% Platforma to opcja dla JG. Ciesze sie ze sa ludzie ktorzy to dostrzegaja. Jestes na prawde wlasciwie ukierunkowany. Nie rozumiem tylko o co ci chodzi z tym biednym Miloszem, przeceiz on jest od populistow z WM.
~SUL przez "U" 6-10-2006 14:09
Stawiam na młodych,zero korupsjii!! BRAWO>BRAWO> itd.
~maria 6-10-2006 14:44
Mialam nie glosowac w ogole. Ale jak pojawil sie ten mlody czlowiek to chyba sie zdecyduje glosowac skoro mamy satwiac na nowych, mlodych i dynamicznych ludzi.
~lolo 6-10-2006 14:45
Popatrzcie jak rozwija się Bolesławiec. A nie tak dawno było tam tragicznie z pracą. Kusiak zdegradował Jelenią do trzeciej ligi
~Zolfik 6-10-2006 15:52
Co by nie powiedzieć o p. Sajnogu, to lepszego kandydata, jak tego, który wywodzi się z "WM" po prostu nie ma - ani p. Obrębalski, ani tym bardziej p. Kusiak nie mogą liczyć na tyle zaufania ludzi.. Jeżeli już WM ma tyle poparcia w wyborach do Rady Miasta, to trudno, żeby nie mieli też prezydenta.. a p. Miłosz wygląda na człowieka inteligentnego i bardziej wiarygodnego niż p. Prystrom
~ja czyli ja 6-10-2006 17:00
we Wrocławiu nie rządzi PO tylko kandydat niezależny POPIERANY przez PiS i PO... gdyby nie ośli upór jednego żałosnego człowieczka (mam nadzieję kandydata PO z Jeleniej Góry) to u nas mogłoby być tak samo
~pola 6-10-2006 17:41
Jaki Wrocław ma PO? PO nie ma nikogo. Tam prezydentemn był i bedzie niezalezny DUTKIEWICZ. NIEZALEZNE PARTYJNIAKU Z PO
~Jejku 6-10-2006 18:15
Klakierzy lub klakier z WM hurtowo wpisujacy to te same lizusostwa - sprobuj(cie) jakos roznicowac te wpisy slawiace wspanialosc waszych kandydatow bo od razu widac ze jedna reka pisane. Probuj(cie) jakos roznicowac styl, skladnie, sposob konstrukcji zdan. Bedzie ciekawiej! I tak wiemy ze wszystko pisaen jest przez 2-3 osoby ale wiecie, jakies pozory stwarzajcie. No i podpisy... maria, krysia, zenek z cieplic, franek z orlego - to brzmi juz nudnie, pokombinujcie z czyms nowym! Taka moja rada! Co wy na to?
~bary33 6-10-2006 22:23
widzę, że etatowych wazeliniarzy nie brak we WM. Gratuluję.
~Aktywyny obserwtor 7-10-2006 7:02
Panowie i Panie szkoda czasu na jałowe dyskusje,W sytuacji,która wytworzyła się zastanówwmy się: co jest najlepsze dla naszego miasta?Sajnog czy Obrębalski.Każda siła/opcja/ma coś dla miasta.Często to samo mówiono innymi słowami.Najlepsze byłoby wspólne ustalenie,typu:Marek szefem,Miłosz zastępcą.A Robert przez cztery lata "miejskim guru samorządności".A,że zasługuje na to,to nie podlega dyskusji.A potem kolejne rozdanie kart.Wybaczcie to "skrót myślowy?Jestem za łączeniem a nie dzieleniem.Inaczej z urny wyjdzie jaśnie panujący moskiewski doktor.Czy tego chcemy?
~Hrabia Schaffgotsch 7-10-2006 7:21
Nie od dziś wiadomo,że tubą wspólnego miasta,który odpisuje na wszystko jest Mariusz Ceglarski
~ja, czyli ja 7-10-2006 8:59
Hrabio- nie tylko Mariusz, nie tylko...
~magda 7-10-2006 10:26
też myślę, że opluwacz WM jest jeden,ale doświadczony. powiedz mi Jejku skąd znasz takie metody? sam je stosujesz? piszę po raz pierwszy, nazwijcie mnie tubą Miłosza, bo na niego zagłosuję ja, moja rodzina i wielu znajomych
~kusiak musi odejść 7-10-2006 13:20
tez już przekonałem rodzinę i wielu znajownych do zagłosowania na Miłosza. Kusiak miał 8 lat zeby sie wykazać. Teraz musi odejść.
~SULEWSKA 8-10-2006 9:48
NIE TYLKO KUSIAK MUSI ODEJŚĆ JEGO EKIPA RÓWNIEŻ.
~gacek 9-10-2006 15:39
wm w programie ma pozytywne zmiany dla jeleniej góry .jak widać wm z determinacją wdraża program pz. na początek eliminuje skazańców takich jak r.p. powinni zastanowić sie nad samorozwiązaniem co też byłoby pozytywną zmianą dla jel. góry
~gacek 9-10-2006 15:39
wm w programie ma pozytywne zmiany dla jeleniej góry .jak widać wm z determinacją wdraża program pz. na początek eliminuje skazańców takich jak r.p. powinni zastanowić sie nad samorozwiązaniem co też byłoby pozytywną zmianą dla jel. góry
~CIEMNY 10-11-2006 14:55
A JA MYŚLAŁEM, ŻE OLIWER TO OCHRONIARZ.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Mobilizacja przed II turą

Senator zaklejał plakaty? Jest odpowiedź K. Mroza

Odnowili Kostiala i Kamienne Schodki  

Oficjalne wyniki wyborów – Jelenia Góra i powiat jeleniogórski

W KSON–ie dzieje się

Sonda

Przed nami II tura wyborów prezydenckich w Polsce. Kto ma większe szanse na wygraną?

Oddanych
głosów
2085
Andrzej Duda
40%
Rafał Trzaskowski
55%
Nie wiem
5%