MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Nie chcą zniewolonego Internetu. Dziś protest w Rynku

Wiadomości: JELENIA GÓRA KRAJ
Środa, 25 stycznia 2012, 8:06
Aktualizacja: Czwartek, 26 stycznia 2012, 8:07
Autor: Es
Fot. dtp
Nie dla ACTA w Polsce. Nie dla ACTA w Jeleniej Górze! – apelują organizatorzy zapowiedzianego na dziś protestu przeciwko podpisaniu przez rząd RP kontrowersyjnej umowy międzynarodowej mocno ograniczającej swobodę w Internecie.

O protestach w związku z ACTA od początku tygodnia huczy cała Polska. Blokowanie oficjalnych stron internetowych, dyskusje, wyrazy potępienia, ale też i poparcia. Wszystko tyczy kontrowersyjnej umowy międzynarodowej dotyczącej „walki z naruszeniem własności intelektualnej”. Przeciwnicy porozumienia obawiają się restrykcji i zagrożeń ze strony władzy pod pretekstem chronienia interesów grup korporacyjnych.

- ACTA tyczy bardziej prawa handlowego i ochrony podmiotów handlujących prawami twórcy niż bezpośredniej ochrony praw i pieniędzy samego twórcy – ocenił na łamach portalu Fronda.pl Paweł Kukiz, przeciwny porozumieniu lider zespołu „Piersi”. Tymczasem Zbigniew Hołdys poparł ACTA, co spotkało się z lawiną krytyki nie tylko ze strony internautów.

Swoje zdanie na temat ACTA zamierzają dziś wyrazić jeleniogórzanie, którzy – jak poinformowano na Facebook.pl – po godz. 18 na placu Ratuszowym chcą powiedzieć „stop” zamiarowi podpisania przez rząd RP porozumienia ACTA. O udział w proteście zachęcają na specjalnie utworzonym wątku dostępnym na popularnym portalu społecznościowym.

- ACTA nie zajmuję żadnego oficjalnego stanowiska, nie jestem osobą do tego upoważnioną,ani nie posiadam kompetencji aby oficjalnie wypowiadać się w tej sprawie - pisze na swoim facebookowym koncie prezydent Marcin Zawiła.

RELACJA Z WYDARZENIA JUTRO (CZWARTEK)

Ogłoszenia

Czytaj również

Radni KO przeciw kupcom?

Jubileusze małżeńskie

O rozpadających się górach

Komentarze (135) Dodaj komentarz

~tubi 25-01-2012 8:22
ciekawe kto ich wysłucha o 18 jak nasi decydenci o 16 kończą prace w Ratuszu
~Seen 25-01-2012 8:29
lepiej o 18 niż 23 ;)
~ 25-01-2012 8:35
Ryży marzy o posadce w Brukseli ,a że jest ich zagorzałym lizodupem jak i całe to PO to podpisze wszystko co mu podsuną euronieroby
~Franek 25-01-2012 8:35
Na idiotów pseudo komunistów i na tych samych ludzi głosujemy od lat 20-stu no i mamy to co mamy. Przecież oni nie mają pojęcia o dobrym rządzeniu dla spraw Polski i taki burdel przez nich jest w Polsce sami kradną i udzielają się korupcjom dając przykład innym....
~Dariusz N 25-01-2012 8:36
Będzie rozpierducha!!!
bogdan80 25-01-2012 8:39
głupcy, najpierw niech dowiedzą się co to jest ACTA a potem / może zrozumieją / niech krzyczą. Zachowują się jak stado gęsi . bogdan
~Dariusz N 25-01-2012 9:13
Co to jest ACTA? Będą Cię kontrolować, nie będziesz mógł napisać, że Tusk jest idiotą i byłym ćpunem. A w ogóle, to niech japońce się nie wpieprzają w polską politykę. Szanuję ich kulturę i osiągnięcia, ale Polska, to nie Japonia.
~:)) 25-01-2012 9:25
Ciekawe czy na protescie pojawi sie pani Basia "królowa internetu":D
~KOSAJP13 25-01-2012 9:30
Politycy uważają Polskę za kraj wolny a przez podpisanie paktu ACTA udowadniają nam że tak nie jest blokują nam wolność w necie przecież internet łączy całą społeczność każdy ma prawo do wyrażania własnej opinii komentarzy itp.itd.ten pakt w walce z hakerami i tak tu nic nie pomorze bo Polska nie ma zorganizowanego rządu więc hakerzy byli są i będą istnieć w sieci nie okłamujmy się taka jest prawda wiele młodych osób nie popiera ACTA rząd tłumaczy że młode pokolenie jest przyszłością kraju i stawia na młodych ludzi ale cóż nam po tym skoro nie chcą nas nawet słuchać i nie idą w tym kierunku aby nas zrozumieć i ustanowić porozumienie z obydwu stron
~arix 25-01-2012 9:33
nie bardzo wiem o co chodzi , ale przyjdę bo rządu nie lubię
~Nemo 25-01-2012 9:53
Witam!Nie wiem,dlaczego maMY (Polacy) dopisywać się do tego szemranego towarzystwa zwanego ACTA, z którego główni akcjonariusze (USA i Francja) powolutku wycofują się rakiem?Gdzie tu sens i logika?Przecież na zdrowy,chłopski rozum,najbardziej zainteresowani tą formą ścigania piractwa...o przepraszam,ochrony podmiotów handlujących prawami twórcy(m.in. RIAA brała udział w tworzeniu ACTA) amerykańscy muzycy udowodnili już jakiś czas temu, że właśnie dzięki możliwości ściągnięcia sobie mp3 i odsłuchania go...globalna wielkość sprzedanych płyt wzrosła.W naszym przypadku uważam,że ACTA jest wodą na młyn ZAIKS'owi,któremu kasiorka skutecznie ucieka,a wprowadzenie ACTA spowoduje/już powoduje ograniczenia w możliwości pozyskiwania do plików mp3.A nasi kochani muzycy winni lepiej nadzorować ZAIKS.
~Xer 25-01-2012 10:16
Kolejna walka o krzyż wywołana przez pis dla dzieciaków na youtube i kwejk, walczą o coś co nie istnieje, Acta dotyczy tylko i wyłącznie praw autorskich, nic o inwigilowaniu w tej ustawie nie ma, jestem na studiach prawniczych, i nie ma tam żadnych półsłowek nie jasnych o tym, dzieci to tylko youtube! nie dajcie sie sobą tak manipulować!!!
karmazyn 25-01-2012 10:32
Komentarz użytkownika usunięty przez ACTA.
~do Xer 25-01-2012 10:34
Widzę, że dałeś się zmanipulować propagandzie. NIE DLA ACTA !
~NNN 25-01-2012 10:35
Jeśli ktoś nie wie co to jest ACTA zapraszam do oglądnięcia linku http://www.youtube.com/watch?v=zGxTlp9y4zs&feature=player_embedded#!
~acta srakta 25-01-2012 10:35
nie potrzeba ACTY, wystarczy że jelonka równo usuwa co im nie pasuje
~F 25-01-2012 10:37
wszyscy pod ratusz !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~JG-nin 25-01-2012 10:42
Dziś o 18 na Rynku - tylko czy na Florze, czy na Zabobrzu???
~srACTA 25-01-2012 10:44
pamiętajcie o maskach !
~NNN 25-01-2012 10:49
P....pr...O....stu ładnie się uśmiechają a tylimi drzwiami pozbawiają nas pracy,godnej płacy,przywilejów, ulg a teraz własnego zdania !!!! Rucie się w końcu jeszcze takiego traktowania ludzi jak przedmiotów to jeszcze nie było i to z uśmiechem na twarzy !!!
~Dariusz N 25-01-2012 10:55
@ Xer. Wybacz, że tak napiszę, ale już dałeś się sfrajerować ulegając sieci Play. Najbardziej złodziejski operator sieci, zaraz po Plus GSM. Widać, że łykasz wszystko jak młody pelikan. Ty jesteś większym złodziejem, niż ci co ściągają pliki z sieci i nawet o tym nie wiesz, a może i wiesz, tylko masz to w pupie. Owszem w Play masz taniej, ale kosztem użytkowników innych sieci. Gardzę takimi ludźmi.
~;]]]]] 25-01-2012 10:56
http://www.facebook.com/pages/Jeleniog%C3%B3rzanie-przeciw-ACTA/353623157981358
~gngjhy 25-01-2012 10:57
ludzie! tu nie chodzi tylko o to, że ktoś nie ścianie sobie nowej płyty Shakiry. Ta ustawa wymusza na dostawcach internetu KONTROLOWANIE swoich klientów i ZMUSZANIE ich do zgłoszenia odpowiednim organom kiedy ktoś narusza czyją "własność" chronioną patentem. I wystarczy, że jest to cytat, albo opis jakiejś myśli technicznej. O udostępnianiu czegokolwiek (poza swoimi dziełami) nie ma mowy! Ta kontrola może się również odbywać w prywatnych rozmowach. Coś wam to przypomina?
~dde 25-01-2012 11:00
Kiedy ten nasz pseudo rząd zmądrzeje, chcą nam wprowadzić permanentną inwigilację- NIE dla ACTA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~facebook 25-01-2012 11:03
Zachęcam do odwiedzenia strony Jeleniogórzanie przeciw ACTA , gdzie pojawiają się nowe informacji . http://www.facebook.com/pages/Jeleniog%C3%B3rzanie-przeciw-ACTA/353623157981358
~sabotage 25-01-2012 11:04
dziwi mnie jedno: demokracja, rządy większości a tutaj zupełnie odwrotnie. większość nie chce, kilku chce - przecież w demokracji mniejszość nie przejdzie. ale w tą demokrację to ja wątpię, tak jak większość protestujących
~tubas 25-01-2012 11:12
Do @xer! Jako student prawa już na pierwszym roku, w pierwszym semestrze miałeś zajęcia z podstaw prawoznawstwa polegające na ćwiczeniach w czytaniu ustanowionego prawa i interpretacji jego zapisów. Z twojego posta:"...nic o inwigilowaniu w tej ustawie nie ma, jestem na studiach prawniczych, i nie ma tam żadnych półsłowek nie jasnych o tym..." wynika, że opuściłeś te zajęcia! Z artykułów 11 i 12, pkt 2 i 3 "porozumienia" ACTA jasno wynika, że inwigilacja użytkowników internetu oraz gromadzenie na ich temat szczegółowych danych, w celu udostępnienia ich na żądanie będzie obowiązkiem administratorów. Co gorzej wystarczy zarzut podejrzenia, aby wdrożyć wszystkie procedury wskazane w tym "porozumieniu" i to bez zawiadamiania ani nawet wysłuchania "podejrzanego"! Doradzam zmianę uczelni!!!
~advisor 25-01-2012 11:17
Ja powiem tylko tak. Kolejny raz zawiodła mnie partia na którą głosowałem. Głos stracony ! Rząd Tuska nie robi nic a on sam jest, ale jakby go nie było! WIĘCEJ NA WYBORY NIE IDĘ!!!!!!!!
~Dariusz N 25-01-2012 11:18
Ustawiłem kilku chłopa, jeszcze nie do wszystkich się dodzwoniłem, ale zbiorę więcej. Jesteśmy gotowi na wszystko. PRECZ Z ACTA, PRECZ Z KOMUNĄ!!!
~NNN 25-01-2012 11:19
Tylko P...O jest na Tak trochę stołeczków posiadają i boją się pospadać myśleli że się nie wyda a ludzie to imbecyle ........Na Ratusz!!!!!!!
~ 25-01-2012 11:23
Nie wiecie o co chodzi,ale kazda rozroba jest fajna.A moze by tak do szkoly,do pracy a nie zadymy robic.Przeciez tojest bez sensu ,poczekajmy ,a nie jak stado baranow idziemy bo ktos wymyslil sobie zadyme.
~tubas 25-01-2012 11:31
...c.d. Dodatkowa informacja to ta, że USA, gdzie prawnicy wielkich korporacji stworzyli to "porozumienie" nie podpisze go, ani nie wdroży jego zapisów do prawa wewnętrznego! Będzie tylko "obserwatorem"!!! Oczywiście w całej treści "porozumienia" wielokrotnie padają wzniosłe odwołania do wolności słowa i praw obywatelskich, ale jednocześnie jego zapisy umożliwiają np. kontrole i rewizje graniczne dowolnego "podejrzanego" łącznie z prawem zajęcia jego "podejrzanej" własności, np. laptopa, telefonu komórkowego, aoaratu fotograficznego, rejestratorów dźwięku itp. Mało tego - wszystkie te faszystowsko-bolszewickie zapisy muszą być wdrażane natychmist po otrzymaniu wniosku od zagranicznego, a więc głównie amerykańskiego, właściciela praw do "podejrzanej" zawartości!
~Xiander 25-01-2012 11:32
Ogarnąć się - jakby ACTA to było nic , to by nagle nie zaczeło się tyle buntów , prawnik nie prawnik - znaczy że lepiej czytać potrafi ? Osobiście czytałem te piepszone ACTA i dla wszystkich bedzie źle - tak , dotyczy to praw autorskich , czyli od dziś jak zrobisz dziewczynie zdjęcie wrzucasz to na FB/NK i mozeszm iec sowicie przesrane bo .. TA OSOBA Z TŁA MOGŁA NIE WYRAZIC ZGODY NA UMIESZCZANIE SIEBIE NA PORTALACH , zobaczymy czy prawnik dalej bedzie taki mądry , bo wkoncu prawnik ...
~NNN 25-01-2012 11:32
P...O pod TRYBUNAŁ !!!!!!
~ACTA 25-01-2012 11:38
Boguś 80 nie bądź taki do przodu,bo ci tyłu zabraknie hehe
~tubas 25-01-2012 11:41
...c.d. Szanowny @xer przeoczył także fakt, że każde prawo powinno zawierać w swojej preambule wyjaśnienia wszystkich kluczowych nazw użytych w dokumencie. "Porozumienie" ACTA nie wyjaśnia znaczenia bardzo wielu, kluczowych nazw. Wystarczy przeczytać ten dokument ze zrozumieniem(!), aby zdyskwalifikować go z powodu niejasności i wieloznaczności sformułowań dających nieograniczone możliwości nadinterpretacji. Należy jeszcze zwrócić uwagę na zapis pozwalający na późniejsze zmiany w treści "porozumienia" bez jakiejkolwiek konsultacji z jego uczestnikami. Zmiany te może wprowadzać do treści niezidentyfikowana z nazwy "komisja", której zasady powoływania nie są nigdzie w tym porozumieniu zawarte! I na to wszystko zgadza się nasz Rząd!!!
~DO ~srACTA | 25-01-2012 11:41
Nie potrzebujemy masek czas przestać się bać komuna się skończyła dawno temu i nie pozwolimy jej wrócić oczywiście jet to możliwe jak będziemy działać wszyscy razem to niech nas się boją !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pozdro :)
~ 25-01-2012 11:45
Tusk to taki żydowski Janosik..."zabiera biednym i rozdaje bogatym..
~NNN 25-01-2012 11:45
http://www.facebook.com/pages/Jeleniog%C3%B3rzanie-przeciw-ACTA/353623157981358
~tubas 25-01-2012 11:50
...c.d. Mam tylko nadzieję, że w pędzie do unijnego koryta na wysoko płatne stanowiska, powinie się naszym "politykom" noga na wazelinie używanej przez nich w stosunku do wielkich korporacji amerykańskich oraz Banku Światowego! Myślę, że prawnicy Kancelarii Prezydenta RP wystarczająco znają nasza Konstytucję, aby zalecić Panu Prezydentowi zawetowanie tego szkodliwego "porozumienia" wymierzonego bezpośrednio w wolności obywatelskie, a leżącego w interesie amerykańskich korporacji. Na Sejm i Senat nie ma co liczyć bo o inteligencji naszych posłów wystarczająco świadczą uchwalane ustawy! Ostatnia afera "refundacyjna" jest pięknym przykładem!...
~acab 25-01-2012 11:51
Tylko ACAB! Nie ACTA!!!
~Wierny tylko 25-01-2012 11:54
Tak się nad tym zastanawiam. Żyjemy, podobno, w kraju katolickim. Całe towarzystwo jest wierzące. Ale gdy idzie o piractwo, buntujemy się przeciw prawu. Nie jest nam wygodne "Tak dla ACTA! Nie dla złodziejstwa!"...Czytałeś w ogóle ACTA, dokument - nie opinie w sieci, panikę w mediach, czy artykuł na Wiki - czy czytałeś sam dokument, czy tak jak zawsze podążyłeś za instynktem stadnym i tym co powiedzieli inni? Ludzie którzy tworzą czy publikują swoją pracę w internecie, i w ten sposób zarabiają (tak jak ty na co dzień) - mają prawo do tego, aby ich praca nie była rozkradana. Tak dla ACTA!
~acab? 25-01-2012 12:02
All cops are bastards? bhehe amyrhańskie chodzmy wszyscy do pabu :D
~tubas 25-01-2012 12:03
Aktywnych zwolenników podpisania "porozumienia" ACTA zapraszam do dalszej dyskusji. Chętnie wykażę zagrożenia płynące z podpisania tego dokumentu, ze wskazaniem odpowiednich fragmentów, potwierdzających moją opinię o jego faszystowsko-bolszewickim charakterze! Zapraszam oczywiście także "studenta prawa" @xer, aby wyjaśnił z jakiego to dokumentu źródłowego korzystał pisząc swoją opnię o braku zagrożeń?! Może ma on dostęp do jakiejś utajnionej wersji, pozbawionej takich zapisów!
~ość portalu 25-01-2012 12:41
Protestowali już: górnicy, pielęgniarki, rybacy, nauczyciele, strażacy, strażnicy graniczni, policjanci, kibice, więźniowie, cykliści, lekarze, farmaceuci... Teraz "internauci" mają swoje pięć minut.
~Xander 25-01-2012 12:46
Albo polacy beda rzadzic polska .... ale 10 osob na krzyż bedzie nas brało za marionetki ... POLACY NIE CHCĄ ACTA a premier swoje ... 1 przeciwko milionom ? To normalne ? Nie dla mnie ... to już nie demokracja , tylko komuna XXI wieku ...
~123 25-01-2012 12:51
BOŻE TYLKO NIE ZABIERAJCIE BIEDRONEK
~Xander 25-01-2012 12:52
Albo polacy beda rzadzic polska .... ale 10 osob na krzyż bedzie nas brało za marionetki ... POLACY NIE CHCĄ ACTA a premier swoje ... 1 przeciwko milionom ? To normalne ? Nie dla mnie ... to już nie demokracja , tylko komuna XXI wieku ...
~GośćJG 25-01-2012 12:54
Szanowni zwolennicy gdyby ACTA nie były problemem to nie występowali by przeciwko niej wielcy świata internetu - facebook, wiki itd, itp. Nie chodzi o to, żeby upowszechniać piractwo bo to jest zakazane i niemoralne. Chodzi o niejasne zapisy w tym dokumencie a także o środki jakie można stosować aby teoretycznie zapobiegać łamaniu praw autorskich ... Totalna inwigilacja to mało powiedziane i tak nie powinno być. Jestem za ochroną praw autorskich, ale zdrową ochroną a nie chorymi wytworami typu ACTA !
~sada 25-01-2012 12:59
Ja sie ciesze ze w końcu Polacy sie zmobilizowali. ACTA ,paliwo ,pielęgniarki itp nagle zaczynaja wych na ulice. I to jest piękne kraj czesto uważany za kompletnie obojętny w końcu sie zjednoczył. Powiem jedno zróbmy ROZPIERDZIEL! Pokażmy ze z narodem naszym nie można walczyc bo nie ma sie szans! Hakerzy po naszej stronie! Teraz wszystko zalezy od nas!
~cowygadacie 25-01-2012 13:02
:)
~Xander 25-01-2012 13:06
Ja popieram ~GośćJG jak i ~sada , czas wziąźć sprawy w swoje rece ...
~ 25-01-2012 13:31
do @Wierny tylko! Masz świętą rację pisząc: "Ludzie którzy tworzą czy publikują swoją pracę [...] i w ten sposób zarabiają [...] - mają prawo do tego, aby ich praca nie była rozkradana". Pozwoliłem sobie pominąć słowa "w internecie" bo pozbawia to sensu Twoje poparcie dla ACTA. Kto tworzy lub publikuje w Internecie(!), ten z samego założenia udostępnia swoją twórczość jego użytkownikom! Co do podstawowego sensu Twojego poparcia, to ustanowione juz w Polsce prawo jest bardzo restrykcyjnym narzędziem do ścigania tego typu wykroczeń i przestępstw przeciwko własności intelektualnej. Nieskutecznośc takiego ścigania wynika z nieudolności organów do tego powołanych, a nie z braku narzędzi prawnych. ACTA nie polepszy skuteczności , natomiast jego zapisy są batem przygotowanym do łamania wolności.
~5kris 25-01-2012 13:42
A O TO CO MA DO POWIEDZENIA PAN CEJROWSKI GDYBY KTOŚ JESZCZE NIE CZYTAŁ I W TYM MOMENCIE WŁAŚNIE WG ACTA ŁAMIE PRAWO WKLEJAJĄC JEGO TEKST :))) TEKST ZACZERPNIETY Z JEGO STRONY NA FB: Wojciech Cejrowski na face book Na temat ACTA myślę tak: ZAGROŻENIE. Należy zwalczać ten akt prawny, należy zwalczać władze, które chcą ACTA wprowadzać. Zwalczać... mało powiedziane! Władze, które wpadają na takie pomysły są niebezpieczne i należy je obalić, bo nawet jeśli dziś powstrzyma się ACTA, to jutro oni wymyślą coś następnego. Już teraz pełno jest kamer w miastach, pełno śledzenia obywatela w internecie, w sklepie, w zbliżeniowej karcie kredytowej, w komórce, w odciskach palców na granicy, w skanerach całego ciała przed wejściem do samolotu, w tych numerach pesel i NIP, które nam nadają, w kolczykowa
~ 25-01-2012 13:47
...c.d. do @"Wierny tylko". Batem przeciwko konkretnym, wskazanym personalnie osobom, organizacjom lub stowarzyszeniom. Czy naprawdę sądzisz, że jak tylko Polska wprowadzi obowiązek przestrzegania tego "porozumienia" to natychmiast nasze organa zlikwidują dzieki temu piractwo internetowe?! Na pewno nie!!!!! Choćby, za przeproszeniem, osrały się z wysiłku! Natomiast bez problemu mogą, na podstawie podejrzenia(!) zarekwirować sprzęt komputerowy i inny (łącznie z biurkiem i krzesłem) wskazanej przez tajemniczą "Stronę" osobie, a jego samego "zabezpieczyć" tzn po prostu zamknąć w pierdlu bez wyroku na "odpowiedzni" czyli np. 40 lat, czas... Czy ja przesadzam? A niby co powstrzyma chętnego bolszewio-faszystę od takiego wykorzystania "porozumienia" ACTA? Może Ty???!
~5KRIS 25-01-2012 13:47
MOZE TAK :) http://www.facebook.com/#!/Wojciech.Cejrowski/posts/319413244770241
~ja,osobiście 25-01-2012 13:56
nikt nie wystapil o zgode na manifestacje. jesli faktycznie przyjdzie wiecej niz 15 osob, moze byc zabawnie :)
~5KRIS 25-01-2012 14:11
MOZE TAK :) http://www.facebook.com/#!/Wojciech.Cejrowski/posts/319413244770241
~NNN 25-01-2012 14:14
niedługo będziemy potrzebowali zgody ryżego żeby się wy...rać >>ludziska na Ratusz!!
~LUDZIE 25-01-2012 14:34
****** http://referendum-acta.interia.pl/ ******* GŁOSUJCIE JESZCZE NIE WSZYSTKO STRACONE ! W KUPIE SIŁA ! http://referendum-acta.interia.pl/ GŁOSUJCIE JESZCZE NIE WSZYSTKO STRACONE ! W KUPIE SIŁA ! http://referendum-acta.interia.pl/ GŁOSUJCIE JESZCZE NIE WSZYSTKO STRACONE ! W KUPIE SIŁA ! http://referendum-acta.interia.pl/ GŁOSUJCIE JESZCZE NIE WSZYSTKO STRACONE ! W KUPIE SIŁA ! http://referendum-acta.interia.pl/ GŁOSUJCIE JESZCZE NIE WSZYSTKO STRACONE ! W KUPIE SIŁA !
~Xander 25-01-2012 14:38
Dziś zgoda na manifestacje ? błagam Was ... jutro bedziemy się pytali czy możemy zjeść bo umieramy ? MÓZG MODE : ON z tego co wiem to w demokracji jest WOLNOŚĆ słowa , a nie o pozwolenia .... premier ma gdzieś narod , narod ma gdzieś pozwolenia - proste i logiczne ...
~jgkgj 25-01-2012 15:40
Stanowcze NIE !!!
~adam.an 25-01-2012 15:41
ludzie pod przykrywką walki z piractwem próbuje się wprowadzić cenzurę internetu bo tylko tu jeszcze jej nie ma i o to w tym wszystkim chodzi
~adam.an 25-01-2012 15:45
jeżeli AKTA zacznie działać to zapewniam was że nawet takie komentarze jak niektóre tutaj będą niezgodne z prawem
~aaa 25-01-2012 16:10
każdy taki mocny, a jak przyjdzie co do czego to może przyjdzie z 10 osób i tyle z tego będzie...
~illuminati 25-01-2012 16:12
~xer ma racje. Wszyscy ktorzy idą na ten strajk zapoznali się z tą ustawą jedynie poprzez oglądanie kwejka i filmików na youtube. To jest na prawde żenujące
~odczepta sie 25-01-2012 16:33
LEEAVEEE BIEDRONKAS ALONEEEE !!!!!!
d-_-b 25-01-2012 16:34
pewnie na fejsie inicjatywę "zalajkowało" kilkadziesiąt osób, a przyjdzie 5 :(
~F 25-01-2012 16:57
ubieram sie i ide na ratusz.bierzcie znajomych i wbijac !
~Nie dla ACTA 25-01-2012 17:00
Za godzine protest.Cos zjem i ruszam !!! Badzcie tez !
~Dewo 25-01-2012 17:59
POLSKA była i jest zniewolona.W tym kraju nie ma już mądrzejszych ludzi od tych co teraz nią WŁADAJA.
~fenik 25-01-2012 18:15
protestujmy bo rzad do d........ mamy i ON NAS MA BIEDA I BIEDA BEDZIE W KRAJU ZOBACZYCIE
~..piotr 25-01-2012 18:35
tępić korporacje niech żyje wolny człowiek ,skorumpowane rządy na ich usługach tworzą nowy system gorszy od faszyzmu tu nie chodzi o piractwo tu chodzi o zniewolenie ludzi by się nie buntowali przeciwko syfowi który ogarnął świat ,by się nie zrzeszali by nie zakładali stowarzyszeń ,by nie organizowali protestów demonstracji , od ponad 10 lat istnieją konwencje instrumenty prawne pozwalające na ściganie piractwa w sieci po co więc ACTA
~Olaboga 25-01-2012 18:50
A cos to za artykół bes kumentarza pana Marcina ,,Ciepliczanina :Hej !
~InterServus 25-01-2012 19:16
Servitus est postremum malorum omnium! Sprzedali ciało (nie swoje) , a teraz sprzedają duszę (nie swoją). Kupa sprzedajnych szmaciarzy.
~HD 25-01-2012 19:29
Frustraci z PiS demonstrują swoją siłę na ulicy, a nie przy urnach wyborczch. Do kiboli dołączyli internetowi piraci. Mogą sobie poużywać, szkalować bezkarnie prmiera i prezydenta -wybrnych w demokratycznych wyborach. Wkrótce się dowiemy, że policja i sądy też tłamszą wolność.
~się pytam 25-01-2012 19:32
ACTA-srakta, a Smoleńsk???
~ 25-01-2012 19:33
Jestem pozytywnie zaskoczony, że przyszło tyle osób! Brawo!
~karkonoskatv 25-01-2012 19:43
Łapska precz od internetu!!! takiej treści baner główny na karkonoska.tv będzie wisiał aż do skutku. P.S. To co ONI próbują zrobić i jak to zamach na demokrację. Każdy może być prze Nich uciszony, na podstawie samego tylko podejrzenia. Niech ten protest będzie wskazaniem TU JEST GRANICA WASZEJ WŁADZY. NO PASARAN
~Innowacja 25-01-2012 19:56
Kłamiesz Xer!
~Dariusz N 25-01-2012 20:00
Było trochę wiary, ale za mało! Nawet policji nie było widać, tylko jeden śmieszny radiowóz SM. Mam nadzieję, że na następny protest przyjdzie więcej ludu, a napewno jakiś protest niedługo będzie.
~wow 25-01-2012 20:05
Tez jestem w szoku.. szli ulicami. wprost na ratusz! Nie wiem ile Jeleniogorzan sie stawilo...ale baaaardzo duzo! Szacunek! Nie wiem czy ktos sie tego spodziewal...
~internauta 25-01-2012 20:21
PO wprowadzi internetowy komunizm!!!!! teraz niech sie puknie w łeb ten kto głosował na tego debila tuska!!! brawo!!!!!!!!!!!!!! niedługo kobiety bd musły pracowac do końca życia i wszyscy zaczną kraść bo jak tu żyć za takie śmieszne pieniądze i nie kręcić co sie da na boku
~O.Kubicki 25-01-2012 20:24
Ludzi było sporo - jak na Jelenią Górę. W większości młodych, dla których zapewne była to pierwsza demonstracja polityczna. Byli ludzie od lewa do prawa. Obszerniejsza relacja na moim blogu: oliwerkubicki.pl
~ 25-01-2012 20:28
zadymy w całej Jeleniej.No i macie demonstracje!
~Mama Tusk 25-01-2012 20:31
Ćpanie i tak będzie !
~w-106 25-01-2012 20:36
Witam!Demokracja???!!!!A co to takiego????jak Policja wszystkich legitymuje chodzących w małych grupach 3-4 osobowych-demokracja!!!Wolność słowa przekonań....Policja z każdego miejsca cię obserwuje i sprawdza-Demokracja!!!I Policja w samochodach na sygnałach aby "społeczeństwo widziało"Co????? Jak właśnie nasza demokracja lega w gruzach.Jesteśmy niewolnikami systemu naszego rządu.Trzeba z tym skończyć!!!
~W-106 25-01-2012 20:40
WIELKIE BRAWA!!!!!!!!!!!!!!!!DLA ???????????? 25-01-2012 12:51 | ~123 | PRAWDZIWY OPTYMISTA... DOBRE HEHEHEHEHEH POZDRAWIAM!
~ 25-01-2012 20:51
co za po jeb godzine ustalał tej manifestacji.w całej Polsce były w ciagu dnia demonstracje a my jak zwykle opóźnieni i do tyłu!
~ 25-01-2012 20:56
DONALT TY MATOLE GDZIE TERAZ BĘDZIESZ ŚCIĄGAĆ PORNOLE!
~Viper1994 25-01-2012 21:08
to jest śmieszne blokują internet po to abyśmy nie oglądali stron porno,ani ściągali plików jeb...... na RP .Łukasz z Mysłakowic
~W-106 25-01-2012 21:09
Leki, paliwo, ceny w górę - pensje w dół!!! i zaś ma z Nas ubaw Pfuuuu....nasz premier (złodziej) Donald Tusk...
~sada 25-01-2012 21:12
A tak na oko ilu ludzi było ? Bo ja niestety nie mogłem przyjsc ; /
~agusia1996 25-01-2012 21:12
było ekstra szkoda że policja była ale i tak było niezle :D:D choć myślałam że nas będzie więcej do i tak gratuluję wszystkim że odważyli się i nie uciekli przed policją :D:D:D
~~~ 25-01-2012 21:20
w ogóle tyle policji co się zjechało, to chyba przez całe życie nie widziałem ;d
~napoleon III 25-01-2012 21:26
Napoleon Powiedział swoim gwardzistom w dniu 18 II 1814 "NIE LEKAJCIE SIĘ: JESZCZE KULA NIE ULANA KTÓRA MNIE ZABIJE" MAMY ROK MARSA I PROTESTY,WYCHODZENIE NA ULICE WSKAZANE. MY POKOLENIE SPADKOBIERCÓW KOŚCIUSZKI NIE LEKAMY SIĘ !!!!!
~nACTAwiacz 25-01-2012 21:50
ACTA to........Awanturnicy Cepy Tumani Analfabeci wiec popierajmy by ich wyeliminowac z internetu BRAVO za podpisanie ACTA:))))))))
~jood 25-01-2012 21:57
Przechodziłem akurat tamtędy. Było około 100 - 150 osób. Większość to była oczywiście pryszczata gówniarzeria w modnych ciuchach, lubiąca z nudów buntować się za pieniądze rodziców. Ponieważ szedłem z dzieckiem, musiałem przyspieszyć kroku, bo głównym hasłem buntowników z właśnie sypiącym się wąsem było "jebać ACTA". Na szczęście dziecko nie zrozumiało, co krzyczał tłum. Ogólnie - żenada i niesmak.
~W-106 25-01-2012 22:01
Leki, paliwo, ceny w górę - pensje w dół!!! i zaś ma z Nas ubaw Pfuuuu....nasz premier (złodziej) Donald Tusk...
~`~~` 25-01-2012 22:11
~jood ty też jesteś ACTA komuchem? Pieprzona policja zrobiła na nas obławę! I gdzie tu wolność słowa i zgromadzeń?! Pryszczata gówniarzeria? Tak! Bo to my jesteśmy przyszłością narodu i potrafimy wyjść na ulicę i bronić swych praw, a wy siedzicie w zaciszach swoich domów i po cichu plujecie na rząd!
~pppp 25-01-2012 22:13
no to tak : politycy juz nie maja pomysłów na to jak dobijac polaków jeszcze bardziej ... niedośc , że podwyzszaja ceny wszystkiego , każa więcej pracowac , wiecej siedziec w sql to jeszcze chca internet odebrac ... to po co w takim razie został on wgl stworzony ? ... ja prosze tylko o to by polityka nie mieszala sie w sprawy internetu ...!!
~Rico 25-01-2012 22:17
A dlaczego Niemcy i Szwajcaria nie chcą podpisać tej ACTY?
~Dariusz N 25-01-2012 22:27
Fakt, godzina trochę nie teges, a z tego co czytam, to najciekawsze przegapiłem. Było nudno i nic się nie działo mimo, że prowokowałem SM, to nawet z auta nie wysiedli, no i temperatura nie do zniesienia, więc poszliśmy sobie.
~goś123 25-01-2012 22:33
Dziś była niezła manifestacja problem w tym ,że niestety w urzędzie miasta nikogo nie było ,lecz ludzie godnie bronili swojego,wykrzykiwali prawdę,chodzili ulicami . Jeżeli podpiszą ACTA ,SOTA czy PIPA to mogę dać sobie głowę uciąć,że ten koniec świata w 2012 roku będzie jak najbardziej prawdą wybuchnie taka wojna,pozabijają się wszyscy. Chyba padli na łeb żeby blokować takie strony typu wikipedia jak dzieci maja kształcić swoją edukacje ? bo oni chcą więcej zarobić ...widocznie mało się starają , ale żeby od razu usuwać strony z filmami,edukacyjne czy głupiego facebooka z tego co słyszałam . Rozumiem hakerstwo typu ściągnie nielegalnych systemów operacyjnych,muzyki,filmów ale bez przesady już drodzy. Mam serdecznie tego dość !!
~jood 25-01-2012 22:37
@ 22:11 No tak, jak zwykle zła policja sprowokowała i zaatakowała pokojową demonstrację. A co robiliście? Pokojowo wybijaliście szyby w samochodach, czy też pokojowo okradaliście sklepy? A bardziej ogólnie mówiąc - jak dorośniecie, i skończy się szkoła, to dowiecie się, wszyscy wy superzbuntowani, że wasze ciuchy, glany, a nawet arafatki na twarz nie biorą się z powietrza - ktoś musi na nie zarobić. Tak samo musi zarobić artysta, który nagra piosenkę, albo napisze książkę.
~goś123 25-01-2012 22:41
tak na oko to gdzieś hmm 100 ileś , ale zgrana grupa była dosyć. Głośno krzyczeliśmy,ludzie obserwowali. Dziekuję,dobrze było. Szczerze mówiąc myślałam,że mało osób będzie z jakieś 20 ale byłam zakoczona.
~TR 25-01-2012 22:43
Ludzi było spokojnie od 300~500!
~`~~` 25-01-2012 22:47
Sam artysta wcale aż tak dużo nie zarabia. Większość dochodu zabiera rząd, menager, studio, tłoczarnia itd. Z 60zł za płytę artysta dostaje ok 10%.
~`~~` 25-01-2012 22:59
A jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Tu tak na prawdę nie chodzi tylko o cenzurę, ale o grube miliony. Przykład: Jelfa ma swoją stronę internetową prawda? Po podpisaniu ACTA konkurencja stwierdza, że firma nie posiada praw autorskich na obrazek umieszczony na stronie. Wystarczy sam domysł! I firma Jelfa.sa zostaje zamknięta, a prezes aresztowany. LUDZIE OBUDŹCIE SIĘ! Za ACTA stoją głównie firmy takie jak na przykład SONY. Poprzez ACTA chcą się pozbyć konkurencji!
~berta 25-01-2012 23:00
A gdzie FOTKI - dawać filmy na yt! ;) Nie mogłam być niestety! Ale sercem byłam ;p
~Dariusz N 25-01-2012 23:20
A skąd ci artyści mają te luksusowe auta, złote łańcuchy, ząbki jak perełki, szampany itd.? Tu nie chodzi o piractwo, tylko o kasę dla rządów. Faktycznie, jak tak dalej pójdzie, to będzie wojna, tyle, że ostatnia w dziejach ludzkości. A ci, co tak bronią ACTA, najwięcej kradną. Cwaniaki żyją ludzką krzywdą. Jak ten Tusk pasożyt, palant, cwel, świnia przy korycie!
karmazyn 25-01-2012 23:23
Do 25-01-2012 22:47 | ~`~~` | około 10%? Nikt w Polsce chyba nie jest tak szczodry dla artysty. Nie zależnie czy to piosenkarz, literat...
~kyodo 25-01-2012 23:26
Byłam obecna na proteście i szczerze przyznam,iż jestem mile zaskoczona naszą współpracą.Zauważyłam,że jeśli rozchodzi się o rzeczy istotne dla,praktycznie,każdego z naszych rodaków,to na prawdę potrafimy się zjednoczyć.Protest uważam za udany,chodziaż mogło być nas więcej. A do pana Tuska mam pytanie: DONALD TUSK,GDZIE TWÓJ MÓZG?!! ^^
~`~~` 25-01-2012 23:30
fakt może trochę zawyżyłem dane, ale to i tak dowodzi, że tu nie chodzi właśnie o ochronę artystów, bo oni i tak nic nie dostają, tylko właśnie o te wszystkie inne instytucje tracące pieniądze na piractwie. Znacie ZAIX? Oni też pobierają niebotyczne sumy od właścicieli lokali usługowych i innych a artyści nic z tego nie mają, bo nawet nic nie wiedzą o tym złodziejskim, zbrodniczym procederze.
Piipi Jelonkowa 25-01-2012 23:40
~Drogi Redaktorze ! .. chociaż te gołębie nie są picasowskie to ... jednak jestem z Tobą ! ~BRAVO ! .. dla Wolności !
~!!STOP ACTA! 25-01-2012 23:42
Mlodzi sa swiadomi tego co sie dzieje.Nareszcie !! STOP ACTA !
karmazyn 25-01-2012 23:50
Do 25-01-2012 22:37 | ~jood | Taak... Przeciwnicy ACTA zdemolowali w Jeleniej całą Majówkę, sterroryzowali obsługę Chaty Polskiej zmuszając do wydania wszystkich lizaków, a zorganizowana bojówka zajęła Dom Spokojnej Starości "Stokrotka" biorąc na zakładników wszystkich podopiecznych i personel... Niestety, jeszcze nie wystosowali żądań. Bądź człowieku poważny! Akurat jeśli chodzi o ACTA, to "pomysłodawcy" tego dokumentu mają gdzieś artystę. Bo artysta nie musi jeść, wystarczy mu życie sztuką.
~`~~` 26-01-2012 0:01
fakt może trochę zawyżyłem dane, ale to i tak dowodzi, że tu nie chodzi właśnie o ochronę artystów, bo oni i tak nic nie dostają, tylko właśnie o te wszystkie inne instytucje tracące pieniądze na piractwie. Znacie ZAIX? Oni też pobierają niebotyczne sumy od właścicieli lokali usługowych i innych a artyści nic z tego nie mają, bo nawet nic nie wiedzą o tym złodziejskim, zbrodniczym procederze.
~uczestnik 26-01-2012 0:01
"Pieprzona policja zrobiła na nas obławę!" weź się nie kompromituj... :D
valentine 26-01-2012 0:03
Przedstawiciele rządu informowali, że „wszystkie kraje europejskie” podpisały ACTA. Portal Niezależna.pl ustalił, że że jest to nieprawda, a Polska będzie pierwszym sygnatariuszem paktu. Na antenie RMF FM minister administracji i cyfryzacji Michał Boni zapewniał, że Polska nie może się wycofać z podpisania ACTA i podkreślał, że porozumienie podpisały już „wszystkie kraje europejskie”. - Ja myślę, że jest trochę za późno. Ten proces przecież trwa tak naprawdę od 2006 r., Polska w nim uczestniczy od 2008 r. i on ma też bardzo duże pozytywne znaczenie, jeśli chodzi o walkę przeciwko podróbkom, szczególnie z państwami trzecimi, to jest także ochrona polskiego biznesu. Nie możemy tego nie podpisać – powiedział Boni. POCZYTAJCIE NA NIEZALEŻNEJ.PL
~`~~` 26-01-2012 0:05
Jak widzę jelonka niezbyt chętnie publikuje niewygodne komentarze -.-
~kuba.zaw 26-01-2012 0:08
Masakra. banda debili krzyczące \\\'j policję\\\' a potem banda policji (6 samochodów) lapiacych 3 dziewczyny pijące 1 piwo na spółe... żenada
~NnN 26-01-2012 0:22
Gadacie o tym acta a tak naprawde nie macie pojecia dowiedzcie sie najpierw o co chodzi przeczytajcie bo pewnie 95% nie przeczytało a idzie jak bydło bo sie cos dzieje i nie gadajcie o wielkich internetu bo oni mają kase z reklam dla tego są przeciw powiedz mi kto finansuje reklame sponsorowaną na fb ??? hmmm raczej nie dzisiejsi protestanci :P
karmazyn 26-01-2012 0:55
My, internauci, nie ugniemy się pod terrorem Pańskiego rządu, Panie Premierze!
~ 26-01-2012 0:57
CHWDpo ( po celowo małymi literami)
~do nemo 26-01-2012 1:37
I tu masz rację. Zaiks, Spav i inne tego typu podmioty tracą kasę, stąd chcą podpisania ACTA. Szukają kasy na każdym kroku. Niestety, muzyka jest droga. Wejdźmy do empiku i popatrzmy za ile sprzedawane są płyty. To właśnie doprowadza do ściągania utworów na dużą skalę.
~Anon 26-01-2012 3:37
http://www.facebook.com/pages/Anonymous-Jelenia-G%C3%B3ra/174567045981047
~123 26-01-2012 7:42
NIE ZABIERAJCIE BIEDRONEK
~? 26-01-2012 7:47
Redaktorzy nadal śpią i nie moderują wpisów, a może podpisanie ACTA już wchodzi w życie i należy jeszcze bardziej inwigilować piszących? Czekamy na reportaż z wczorajszego spontanicznego spotkania anty ACTA pod Ratuszem! ;p
~Arno 26-01-2012 8:08
Nie potrafią nawet konkretnie odpowiedzieć na pytanie, dlaczego są przeciw... Ja się wcale nie dziwię, bo złodziej nie powie oficjalnie że kradnie a ACTA mu to ograniczy... A poza tym widziałem tych protestujących. Kupa zmanipulowanych gnojków po 15-18 lat...
~sisi 26-01-2012 11:12
http://wiadomosci.wp.pl/title,Szwedzki-europosel-polski-rzad-klamie-w-sprawie-ACTA,wid,14198851,wiadomosc.html?ticaid=1dce8&_ticrsn=3
~Ona 27-01-2012 17:49
...jesli ktos chce dyskutowas o ACTA musi wiedzie nie tylko "cokolwiek" tylko musi weidziec "DOKLADNIE" w jakim zakresie ogranicza ten dokument "prawo do wolnosci internetu"...Przecietny Polak mam fobie na temat "OGRANIECZENIA NAM WOLNOSCI!!!"... nie wie w czym to cale zamieszanie...ale jest na wszelki wypadek "PRZECIW TAKIEMU OGRANICZENIU MU WOLNOSCI"... Moze zastanowi ten przecietny czlowiek nad tematem OCHRONY PRAW AUTORSKICH!!!
~ 1-02-2012 9:51
Przyglądam się temu sporowi od samego początku i mimo że niby wszyscy znają ACTA nie mam pojęcia dlaczego wiąże się go tylko z Internetem. W mediach mówi się o ACTA jako o problemie Internetu ale jeżeli przeczyta się ten dokument uważne to widać że internet to tylko mała część jakiej on dotyczy. ... rozwiń całośćACTA jest traktatem handlowym narzuconym przez USA, na warunkach USA. Nacisk jest wręcz fizycznie odczuwalny. Jak wiemy ACTA dotyczy przeciwdziałania rozpowszechniania podróbek nie tylko w Internecie ale przede wszystkim w świecie realnym. ACTA będą miały zastosowanie wszędzie tam gdzie zostanie naruszenia zasada rzekomej oryginalności. Narzuci to rozprowadzanie produktów opartych na konkretnych patentach.
~Alibaba 3-02-2012 14:49
Gadu gadu... karawana jedzie dalej
~J23 12-02-2012 14:28
dawno mówiłem że trzeba odwołać PO,wców bo oni zniszczą nasze miasto, oni szykują sobie termy Cieplickie i pałace , Pan Prezydent RP Był osobiście oglądać .Bo już wiedzą że to ich ostatnia kadencja ,dlatego trzeba ich szybko odwołać . WOTUM NIE UFNOŚCI dla PO, puki jeszcze czas ,bo będzie za puzno .

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

VI Bieg Niepodległości – utrudnienia w ruchu

Stoi kolej na Kopę

Dla kobiet w Czekoladziarni

Będzie kręcone!

Śledztwo ws. KPR–u umorzone

Sonda

Wypalenie zawodowe należy uznać za chorobę?

Oddanych
głosów
858
Tak
64%
Nie
29%
Nie wiem
7%