MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Nie chcą płacić za ekologię

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Środa, 11 czerwca 2008, 14:20
Aktualizacja: Czwartek, 12 czerwca 2008, 12:48
Autor: Angela
Nadzieją może być rosnąca świadomość ekologiczna młodzieży. Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 6 zorganizowali wiosną marsz happening, podczas którego rozdawali ekologiczne torby przechodniom.
Fot. TEJO
W marketach z kas zaczynają znikać foliowe reklamówki. W ich miejsce są torby papierowe wielokrotnego użytku. Trzeba za nie zapłacić, choć torebki z tworzywa sztucznego były bezpłatne. To zniechęcenie do ekologii klientów, zwłaszcza tych, którzy żyją z ołówkiem w ręku.

– Dlaczego mam płacić jeszcze za opakowanie towaru, skoro do tej sklepy rozdawały to za darmo? – pyta pani Anna z Jeleniej Góry. Jeśli ktoś wymyślił sobie „ekologiczne rozwiązania”, to niech za nie płaci, mnie na to po prostu nie stać.

Taką opinię można usłyszeć od większości kupujących w dużych sklepach. Tylko nieliczni zdają sobie sprawę, że jednorazowe reklamówki rozkładają się przez 400 lat, wydzielając przez cały czas m.in. siarkowodór i amoniak.

– Trzeba jasno powiedzieć, że świadomość ekologiczna jeleniogórzan, jak i wszystkich polaków jest bardzo niska – mówi Ewa Tomera, naczelnik wydziału ochrony środowiska jeleniogórskiego urzędu miejskiego. – Biorąc pod uwagę ilość, w jakiej foliowe reklamówki się rozprowadza, dla środowiska jest to ogromny problem.

Szacuje się, że w Polsce zużywa się ich aż 10 miliardów rocznie. Jak to zmienić? Odpowiedź na to pytanie znalazły już Irlandia, Izrael, Chiny, Tajwan i RPA, które w swoim kraju wprowadziły całkowity zakaz sprzedaży jednorazowych foliówek.
Słowacja, Dania i Holandia natomiast wprowadziły opodatkowanie sklepów, które takie reklamówki rozprowadzają. To z kolei znacznie zmniejszyło ich obrót. Teraz więc czas na zmianę polskiej mentalności.

Działania w tym kierunku podjęli już ekolodzy i harcerze, którzy zbierają podpisy pod nowelizacją ustawy, która miałaby wprowadzić zakaz sprzedaży foliówek również w Polsce. Koszt papierowej torby to bowiem zaledwie od trzydziestu groszy do jednego złotego. Ale to i tak za dużo dla wielu klientów, którzy wolą darmową zrywkę wyrzucić po zakupach niż wydać pieniądze, aby chronić środowisko.

Szkoda też, że miasto nie dogadało się z jakąkolwiek siecią handlową i nie wsparło proekologicznych postaw choćby poprzez dofinansowanie papierowych toreb na zakupy z logo Jeleniej Góry i przypomnieniem o 900-leciu. Takie opakowania są, ale nie w powszechnym użyciu.

Czytaj również

Głosy za strajkiem?

Bolidy wyścigowe dziełem studentów

Wszyscy za strajkiem

Komentarze (52) Dodaj komentarz

~no 11-06-2008 14:50
no tak może teraz po zakupy będzie trzeba chodzić z plecakiem na stelażu.chora polityka
~iga 11-06-2008 14:57
http://www.kraking.pl/images/gazeta.JPG
~dzanik 11-06-2008 15:02
dlaczego w wiekszosci krajow UE torby papierowe sa za darmo?
~gość 123 11-06-2008 15:30
Koszt papierowej torby to bowiem zaledwie od trzydziestu groszy do jednego złotego, a w sieci Chata Polska było to ponad 3 złote-więc mało czy duzo .Proszę odpowiedzieć sobie samemu?Ekologicznie to nie oznacza tanio!
~Patka 11-06-2008 15:32
trzeba raz zainwestować w torbę na zakupy (ale taką z materiału) i brać ją ze sobą to nie trzeba będzie kupować tych w markecie. Uważam, ze wycofanie foliowych torebek to świetne rozwiązanie. No ale zawsze znajdą się tacy, którzy będą narzekać i chcieliby wszystko za darmo...
~ 11-06-2008 15:42
To teraz wszędzie nośmy ze sobą torby... Bez sensu! Skoro kupuje u nich, daje im zarobić, to jest w ich obowiązku zapewnić mi opakowanie tegoż towaru. Zdziercy!
~modi 11-06-2008 15:45
Bo tylko w Polsce politycy są tak nieudaczni, że nie potrafią tego dogadać z większymi sieciami. Teraz dokładnie każdy poczuje się oszukany, bo jak było "niezdrowo" dla środowiska, to było za darmo. Jak ludzie w większości zaczeli zwracać uwagę na problem, to mają "zdrowo", ale płatnie. Dziwne postępowanie tych potężnych sieci np. TESCO, które mają swoje sklepy w wielu krajach Europy, i tam torby papierowe są za darmo. Po prostu chcą od nas jeszcze wyciągnąć kasiorę.
~Hipokryzja. 11-06-2008 15:46
Mówi się o nich opakowania ekologicznie samodegradowalne. Rozkładają się na wodę i dwutlenek węgla. No właśnie nasuwa się putanie: A co z walką odnośnie emisji CO2 do atmosfery i globalnego ocieplenia?
~Sratatata 11-06-2008 15:51
po pierwsze chorzy są ci którym nie pasuje ekologiczne podejście, zadufane bubki które patrzą tylko na siebie, po drugie chorzy są również ci którzy żądają od ludzi zapłaty za ekologiczną torbę, skoro mogli produkować i rozdawać za darmo zrywki to i te papierowe też tak mogą rozdawać!!!
~Iza 11-06-2008 15:55
Dopłacanie do opakowania kupionego towaru jest bzdurą. Kupiłeś samochód, ale za kluczyki dopłać?? Na zmniejszeniu ilości odpadów plastikowych skorzysta finansowo gmina, bo to ona odpowiada za składowanie (że z naszych podatków, to inna sprawa). Więc i gmina powinna finansować opakowania ekologiczne, we własnym interesie. Czy władze państwowe i samorządowe w Polsce odpowiadają tylko i wyłącznie za pobór podatków??? Za te podatki nam się chyba coś należy, u licha? Choćby czyste środowisko... że o innych szczegółach nie wspomnę.
~iga 11-06-2008 16:02
Faktem jest, ze wszyscy przyzwyczailiśmy się do otrzymywania za darmo tych foliówek i bez zadnego zastanowienia się pakujemy do nich zakupy. Zdarza mi się, ze w sklepie dziękuję za reklamówkę a sprzedawczyni prawie na siłę mi ją wciska. Rozumiem, że czasami nie przewidzimy wyjścia na zakupy, ale nie rozmiem ludzi, którzy jadą np. samochodem do supermarketu a potem wielki kosz zakupów pakują w tonę darmowych reklamówek. Przyznam się, że kiedyś i mnie zdarzały się takie sytuacje. Teraz zawsze mam przy sobie mocną reklamówkę "wielorazowego użytku" lub inną torbę w razie chęci zrobienia zakupów w drodze do domu. Ludzie naprawdę to nie boli!!!! Do wszystkiego można się przyzwyczaić. Bardzo szybko przyzwyczailiśmy się do darmowych reklamówek, to i szybko się od nich odzwyczaimy!!!!!!!!!!! Wszystkim opornym i negatywnie nastawionym do tematu życzę POWODZENIA!!!
~iga 11-06-2008 16:23
Jeszcze jedno, myślę, ze coraz więcej ludzi zaczęło dostrzegać problem foliówek, o czym świadczy fakt, że jednak coraz więcej widzi się sytuacji, w których klienci pakują zakupy do swoich toreb. Pod wpływem szumu medialnego (chyba zaczęło się od Łodzi) również pomału sklepy zaczynają coś w tym kierunku robić. Carrefur - wprowadził torby biodegradowalne, a w Biedronce wprowadzili większe reklamówki i (przynajmniej ja to zauważyłam) wydają je klientom pojedynczo! Ludzie zrozumcie, akcja dotyczy przede wszystkim tego darmowego śmiecia, które jest zużywane w tonach, a nie tego, żeby wogóle wycofać torby foliowe.
zloty666 11-06-2008 16:30
ja kupiłem sobie składaną skrzynkę i zabieram ją zawsze na zakupy, to nagłe zaprzestanie wydawania toreb jednorazowych, to nie najlepszy pomysł na wzrost świadomości ekologicznej społeczeństwa. Może Pani Tomera pomyśli nad jakimiś kampaniami proekologicznymi w Jeleniej Górze i okolicach zamiast naśmiewać się z tego, że świadomość ta jest niska ? ! ?
~*_Piipi na wygnaniu.. 11-06-2008 16:57
Mój Rumcajs to w... łapce wszystko nosi. A łapki ma duże... A i swojej kochanej piipi zawsze jeszcze coś...PRZYNIESIE...
Patol 11-06-2008 17:10
Jednak jeleniogórskie społeczeństwo to banda kretynów. Nie ma innego stwierdzenia na to co Ci ludzie mówią. Trudno raz w miesiącu kupić torbę za 1zł albo i mniej. Ja się nauczyłem chodzić na zakupy z plecakiem a jak się do plecaka nie mieści to proszę o karton. Do sklepu nie idzie się po reklamówki "bo dają za darmo" tylko po zakupy! A i tak cena zrywek jest wliczona w cenie zakupu bo tylko debil myśli że dostaje coś zupełnie za darmo!! 0 folii w marketach!!
HankaOdRumcajsa 11-06-2008 17:14
... a ja tez jestem przeciwko plastikowym woreczkom... kiedys kupiłam w Lidlu płócienną torbę za grosze i teraz się z nią noszę... jest dużo wygodniejsza od foliówek, pakowna...
~Sir 11-06-2008 17:28
Jest kilka prostych metod by wykorzenic stosowanie papierowych zrywek. Po pierwsze to wprowadzenie podatku za ich stosowanie lub oplaty. Po drugie rozpowszechnienie wielorazowych toreb bawelnianych. W Niemczech sa dostepne przy kazdej kasie za 50centow. W innych krajach dostepne sa za darmo, bo nosza na sobie nadruki reklamowe sklepu badz czegos tam innego. No i w koncy torby papierowe, powinny byc darmowe bo przeciez dlugo nie posluza... Swoja droga wiem ze pewne miast w naszy regionie przygotowuje torby bawelniane z nadrukiem herbu miasta, dla jeleniogorskich specow od promocji to niewykonalne....
~_rymcycymcy___ 11-06-2008 17:30
| ~Iza | ...z tym samochodem bardzo kiepski przykład, bo właśnie przy rejestrowaniu auta poniesiesz dość wysoką opłatę ekologiczną ;) | ~Sratatata | ...zdrowe podejście ... nic dodać, nic ująć, z ust mnie to wyjąłeś ;)
~kamil 11-06-2008 17:47
wycofać wszystkie zrywki
~JEŻ 11-06-2008 17:57
Brawo!! tylko w taki sposób, choćby to trochę kosztowało ratujemy środowisko.Zarówno zmora torebek jak i plastikowych butelek powinna stać się złym wspomnieniem
~JG 11-06-2008 17:58
ROZWIAZANIE PROBLEMU : Jak kogos nie stac i mu za droga.... NIECH KUPI JEDNA TORBE SZMACIANA, ktor bedzie zawsze bral na zakupy. ZAPOMINALSCY niech placa i placza.
~ 11-06-2008 18:01
Papierowe torby są ekologiczne,ale ich produkcja nie,Bardzo obciąza środowisko(ogromne ilości toksycznych ścieków).Używając papierowych toreb wcale nie jesteśmy ekologiczni.
~ 11-06-2008 18:13
zakazac foliowek
~poltergeist 11-06-2008 18:23
Pseudo-ekologia !!!!! Markety zarabiają na ekologicznych torbach sprzedawanych przy kasie, a na samym sklepie - pieczywo, mięso i warzywa dalej pakuje się w zwykłe foliowe toby, w te same które znikeły z kas.
~ASA 11-06-2008 18:49
Torby kosztują aby ograniczyć ich używanie. Były by bezpłatne to ludzie brali by po 10 tak jak miało to miejsce z torbami plastikowymi. A co stoi na przeszkodzie żeby nosić ze sobą torbę z materiału? Jedną można wozić w samochodzie a drugą brać kiedy idziemy na zakupy pieszo. Czy wydatek 10 ba 7zł uszczupli budżet domowy na tyle że rodzina będzie głodować do następnej wypłaty? Nie
piipi 11-06-2008 18:53
<i> dziękuję, naprawdę też jestem bezsilny, pozostaje mieć nadzieję na ustąpienie tej osoby, nie mam na to ŻADNEGO wpływu - pozdrawiam :-) </i>
~mieszkanka 11-06-2008 19:00
Jestem za środowiskiem, i podoba mi się LIDL w Cieplicach, są wykładane opakowania kartonowe do wykorzystania dla klientów, a o folię trzeba poprosić, wielu ludzi ma skrzyneczki, kartony w autach i przepakowuje z wózka, nie wylewajmy dziecka z kąpielom. Ludzie najwyższy czas, abyśmy zawalczyli o to aby Zarządy mieszkaniowych zasobów komunalnych zkanalizowały swoje budynki bo to jest potworna bomba ekologiczna, fekalia lecą prosto do rzeki a dalej wiele miast jest zasilanych z tych rzek w wodę. Przemysł jest pod kontrolą ochrony środowiska, a komunalka jest poza prawem jej wszystko wolno.
~obywatel x 11-06-2008 19:22
Tak się zastanawiam , a ile drzew trzeba wyciąć żeby zaspokoić dzienne zapotrzebowanie na torebki papierowe w hipermarkecie , ile , w trakcie procesu technologicznego odzyskującego papier z makulatury trzeba zastosować najróżniejszych środów chemicznych , to ma być ekologia ? W tym przypadku , patrząc pod kątem ochrony środowiska , wolę już foliowe torebki . Przyznaję że walają się one w szędzie , ale jest to już inny problem , mianowicie zbyt mała jeszcze świadomość ludzi o potrzebie segregacji odpadów , i gdyby zamiast reklamy 900 - lecia Jeleniej Góry umieścić na takiej torebce foliowej przypomnienie co należy z tą torebką zrobić gdy już nie będzie potrzebna to myślę że będzie to krok w dobrym kirunku
~Juhas z Lubiechowej 11-06-2008 20:05
Czy naprawdę Was pogięło?!? Ekoligia i ekologia!!! A gdzie ludzie? Wymyśli jeden idiota z drugim podobnym, że wszystko truje, że nie można nic robić bo szkodzi to przyrodzie. Zapomneliście już Raspudę i tym podobny cyrki, gdzie " zaangazowani" przywiązywali się do drzew, włazili na nie, itp hsterie wyprawiali ale tylko oprzed kamerami!!! A potem wszystkie zwierzęta z okolicy pouciekały, nie mówiac juz o zatruciu rzeki... A znajdzie tam teraaz chronione rośliny, czy żyjątka wodne w Raspudzie!!! A gdzież tam - wszystku ekologi potruli!!!A teraz te ekologiczne ciołki siedza w wygodnych domach na wygodnych kanapach zażerają aż się z ... kurzy nieekologiczną żywnościa , Paniusie smarują mordy i pazury takimi chemikaliami, że tylko AIDS jest gorszy, a potem łaża po lekarzach : sermatologach, endokrynlogach ginekologach itp ..logach bo sie cholery opozatruwały ta ekologią,. Jak to tylko przycicło z tą Raspudą to zaraz Paniusie Nauczycielki. Profesorki, belferki i czort wie jakie jeszcze nazwy dla siebie powymyślały zamiast lekcjami się zająć bo dzieci nie douczone uczyć - to sobie wymyśliły marsze ekologioczne po sklapach i Osiedlach i tylko się tak ustawiały cioby fotogenicznie wyjśc. I za to jeszcze żadały w drodze strajku podwyżek wynagrodzenia!!! Nie wierzycie - zobacie niedawny reportaż. Rozumie TEJA i innych groszorobów ( pardon wierszowkorobów ) pisza bo za to im płacą. Ale inni??! A na drzewo i banany zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej prostować, I WON OD MOICH OWIECZEk bo jeszcze je zarazicie jaka EKOLOGIĄ!!! I przestańcie się opiopisywać jakie to z Was WIELGIE EKOLOGI CO TO SIĘ TAK PRZYRODY BRONICIE WŁASNĄ nie tylko głową, ale i co przystojniesza piersią, Anuż Was zauwazą
~Kwiczoł 11-06-2008 21:49
Co wam powiem, to wam powiem, ale wam powiem: zbójnicka miłóść zawsze jest bardzo romantyczna, nawet Rumcajsa i piipi. Dlatego nie próbujmy jej niszczyć, tylko dyskretnie kibicujmy zakochanej parze. A nuż nowe Cypiski z tego na świat przyjdą. Dobrze, że Redaktor Tejo to rozumie i nie przeszkadza zakochanym w miłosnych uściskach. Miłość to najcenniejsza rzecz w życiu i Redaktor Tejo zdaje sobie z tego sprawę. Czołem Redaktorze, szacun w imieniu Zbójnikiej Braci... Co wiedziałem, to wykwiczałem...
~xxx 11-06-2008 22:01
LUDZIE wasza głupota i totalna indolencja problemu jest przerażająca jak ktoś mi mówi że papierowa torba jest bardziej ekologiczna od foliowej to niestety jesteś DEBILEM który nie ma pojecia o tym zagadnieniu ja poświęciłem ponad 10 lat życia ucząc się o ochronie środowiska najpierw 5 lat Technikum Ochrony Środowiska pózniej studia w tym samym kierunku więc chyba trochę wiedzy na te tematy posiadam i BŁAGAM jak nie macie pojęcia to nie wypowiadajcie się bo tylko się kompromitujecie nakręcani przez takich samych "ekologów" jak Wy
~Chemik 11-06-2008 22:02
<i> przekażę </i>
~zuo 11-06-2008 22:18
W stanach w sklepach daje się torby papierowe na zakupy. Starsi pamiętają pewnie, jak za komuny takie były, szczególnie dobrze je pamiętam z "zieleniaków". A carrefour... przegrało u mnie definitywnie. Ani nie opakują alkoholu (nie ma siatek, nie ma papieru), przy kasie nie ma również, ale można kupić - i to ciekawe, bo tesco jakoś potrafi zaopatrzyć klientów w torby ekologiczne za darmo. PS W carrefourze siatki trzeba sobie teraz brać samemu ze stoiska warzywa-owoce. A że idzie ich n-razy więce, bo mniejsze i delikatniejsze...
~k 11-06-2008 23:20
Chyba zapomnieliście, że jeszcze kilka lat temu w ogóle nie było w sklepach reklamówek. Torby z sztucznego tworzywa sprowadzone z Aldika kupowało się na straganie. W dupach Wam się poprzewracało od tego dobrobytu. Lenistwo i głupota, te można powiedzieć!
~mo 11-06-2008 23:22
market carrefour: duża torba plastikowa kosztowała 40gr, a teraz torba ekologiczna (mniejsza) kosztuje 60 gr, natomiast duża plastikowa( taka jak poprzednio) 80gr. czy ktoś chce na tzw. ekologii zarobić, czy tylko mnie się wydaje? do tego market będzie podkreślał swoje zasługi dla ekologii- a robi to na koszt klientów. niech dają torby ekologiczne za darmo!!!
~_rymcycymcy___ 12-06-2008 0:38
Myślę, że można zorganizować takie konkursy dla klientów pod hasłem: "Moja torba najekologiczniejsza !!!" Dla zwycięzców ekologiczne, kartoflane medale ! ;)
~szuster 12-06-2008 0:50
Jasne ze zrywki byly za 'darmo' bo byla na nich darmowa reklama sklepu w ktorym robiles zakupy. Owszem tak jak plastiki byly za darmo, tak i torby papierowe powinny byc za darmo jak na 'zachodzie'. Nie rozumiem dlaczego chca za nie kasowac. Ale zgadzam sie sie ze trzeba ograniczyc walajace sie wszedzie po ulicach reklamowki. Wystarczy kupic porzadna torbe materialowa i po sprawie. Na dodatek masz pewnosc ze sie nie urwie jak wasze kochane zrywki. To co pisano wyzej,w hipermarketach maja manie wkladania wszystkiego w zrywki. Im wiecej tym lepiej.. A co tam, zasypmy sie tymi zrywkami, budujmy z nich domy :P
piipi 12-06-2008 1:02
..do - [~Juhas z Lubiechowej..]..mam jeszcze duzo pracy,a jest juz pozno.~Tak na Dobranoc dla Ciebie:...."Gonia wilki za owcami,a chlopaki za dziewczynami...".~Uwazaj na swoje owieczki,bo cyt.z wypowiedzi Ewy Tomery.."Trzeba jasno powiedziec,ze swiadomosc ekologiczna jeleniogorzan jest BARDZO NISKA.~Juhas,..wracaj do hal i swoja wiedze o ekologii uzupelnij. ~z pozdrowieniami.piipi.
Hava Nagila 12-06-2008 1:09
.......piipi.... jak widze powiekrzasz liste wrogow . Zauwazam rowniez , ze domosisz "do wladz naczelnych " tej strony . Oj -piipi- ....... "panta rhei" (gr. &#928;&#940;&#957;&#964;&#945; &#8165;&#949;&#8150; &#954;&#945;&#8054; &#959;&#8016;&#948;&#8050;&#957; &#956;&#941;&#957;&#949;&#953;) Pozdrowienia ps . szykuje ci pewnie wiadomosci na temat . osob , ktore wyjechaly z Poslki a nazywane sa przez ciebie -cyt. ZDRAJCAMI . Tak na poczatek Karol Wojtyla . Lista kolejnych sie tworzy .
~toja 12-06-2008 7:48
kiedyś jak chleb kosztował 10zł takie z Kopernikiem /teraz też tak będzie niedługo/to wysyłając mnie rodzice do piekarni zawsze dawali torbę materiałową lub taką siatkę z żyłki eeh kto to pamięta a pózniej nazwozili kolorowych toreb foliowych z RFN i wszyscy za nie płacicili a polscy kupcy żeby wejść w d.... kupującym wprowadzili nieodpłatne zrywki i jak to wszyscy nagle zapomnieli o płaceniu za opakowanie i nagle 1zł to za drogo a może te foliówki szkodzą na PAMIĘĆ.......................................
~ 12-06-2008 8:29
cytat z artykułu: "– Dlaczego mam płacić jeszcze za opakowanie towaru, skoro do tej sklepy rozdawały to za darmo?" - No przecierz kupujemy towary jakoś opakowane - a reklamówka, zrywka czy jak ją zwał - to rzecz dodatkowa - nikt wam nie każe kupować papierowych toreb, raz w życiu możecie sobie zainwestować w płócienną torbę albo w ostateczności koszyk. Ale jak czytam te wypowiedzi - to szczerze jest mi przykro - bo najważniejszą inwestycją jaka powinna spotkać 80% wypowiadających sie -to inwestycja w nową świadomość ekologiczną - albo już nie nową - po prostu w świadomość!!!!!!!!!!!!
ebee 12-06-2008 8:58
Pani Naczelnik. Co ma piernik do wiatraka. Wyprodukowanie torby foliowej kosztuje. Papierowej też. Więc w tym problem ? Dlaczego mamy płacić za te papierowe ? Dlatego, że jakiś decydent dogadał się z producentem i obaj robią na tym kasę..........znów naszym kosztem ?
piipi 12-06-2008 10:29
..do - [~Hava Nagila..]..Witam,..widze,ze moja "rozmowa" z Tejo TEZ Ciebie interesuje.~Chyba jest w Tobie pozostalos z "tamtych lat"...lat trudnych dla Polski,a kiedy PEWNE osoby szpiegowaly !!.~ZDRAJCY .~*PA.piipi.
piipi 12-06-2008 10:34
..cd.- [~Hava Nagila..]..NIGDY nie nazwalam ludzi,a ktorzy opuscili Ojczyzne zdrajcami.~Moim Szefem byl Zyd...Cudowny Dobry Czlowiek
piipi 12-06-2008 10:56
...do - [~Hava Nagila..]...przepraszam,ale musialam to moje pisanie przerwac.~Moj "staruszek"computer odmawia juz posluszenstwa i bede musiala ...Adieu powiedziec.~Obecnie korzystam z uprzejmosci szefa i pisze do Ciebie ten post.~Dobrze,ze to zauwazyles..ze bez zalogowania NIE mozna tutaj korespondencji prowadzic.~Hava Nagila..moim ostatnim szefem byl Cudowny Czlowiek ,a ktory byl pochodzenia Zydem.~Chcialam Tobie to napisac,gdyz ludzi lubie !!.~Religia ?.~Mysle,ze to JEST wielka Tajemnica Boga ..jezeli chodzi o inne religie.~BOG JEST..a ja go odnajduje w modlitwie,a takze w kosciele protestanckim i w Moschee.~Hava Nagila,prosze zrozum mnie dobrze,..bo w moim sercu NIE ma nienawisci do ludzi.~Pozdrawiam Ciebie.piipi.
~do piipi 13-06-2008 0:14
Tak to czytam co nabazgroliłaś i muszę ci napisać, iż wynika z tego, że Twoje życie jest jak papier toaletowy, szare długie i sama wiesz do czego.
piipi 13-06-2008 11:03
..do - [~postu z godz.00:14..]..co niektorzy,to papieru toaletowego NIE uzywaja.~a woda im do "tego"tego sluzy.~Woda to czystosc..a takze.."..wszystko plynie,nic nie stoi w miejscu".
~jjjj 16-06-2008 17:26
bez kitu... normalnie nie czaje niektórych ludzi.... ;/ moja mama uważa już, że wyjście do sklepu bez takiej "ekobag" to już wielki obciach... nie mówiąc jak pojedziecie na zakupy do większego miasta to zobaczycie ile ludzie mają ekobagów... moja babcia na wsi nawet ma taką torbę... szkoda wam 4 zł?! masakra....
~Locke 16-06-2008 18:37
Wszystko fajnie i ok. Płacę 60 gr. za reklamówkę co waży 1/10 tego co darmowy plastikowy pojemnik na pączki w Carrefouree
~Zlikwidowac Flore........................... 17-06-2008 16:43
Zlikwidowac Flore........................... Zlikwidowac Flore...........................
~marIjac 17-06-2008 22:32
Ludzie, przestańcie narzekac! Ja noszę ze sobą plucienne torby na wszystkie zakupy, nie pękają, nie rozrwają się i nie muszę się prosic o zrywki. jak się ubrudzą to je piorę i mam spokój - każdy chce miec czysto - ale o zrywki sie upomina - może czas nosic ze sobą te zrywki, które sie po Waszych mieszkaniach walają. A w ogóle to w sklepach nie mają obowiązku dawac zrywek, gdy towar jest pakowany, np. chipsy, napoje - na konsumenta spada ciężar transportu
~bez przesady 17-11-2008 19:00
niemam nic ekologi ale takiej gdzie ludzie robią coś dlaniej ale jestem PRZECIWNYczemuś takiemu gdzie pod hasłem "ekologia" kryje sie czysta chęć zysków. więc NIE płatnym torbąale też NIE organizacjom "ekologicznym" które blokują jakieś budowy tylko poto żeby później ustompić jak się im zapłaci

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Senator Mróz o "piątce"

Kończy się referendum strajkowe

Konferencja Kobiet

Żeromalia na filmowo

Filia zamiast Wydziału

Sonda

Czy wszystkie handlowe niedziele powinny wrócić?

Oddanych
głosów
3
Tak
67%
Jest dobrze, jak jest
0%
Nie
33%
Nie ma zdania
0%