MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Nie będzie darmowych parkingów dla niepełnosprawnych

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Poniedziałek, 18 lipca 2011, 7:07
Aktualizacja: Wtorek, 19 lipca 2011, 7:17
Autor: Angela
Fot. Angela
Rzesza niepełnosprawnych z Jeleniej Góry, a także turyści posiadający europejskie karty uprawniające do bezpłatnego parkowania protestują przeciwko opłacie pobieranej przez Jelenią Górę za zaparkowanie auta poza kopertami.

W niemal wszystkich miastach w Polsce i Europie tacy zmotoryzowani parkują za darmo, nieliczne miasta stosują opłatę minimalną, a w Jeleniej Górze pobiera się 100 procent stawki.

Jeleniogórscy niepełnosprawni nie rozumieją, dlaczego samorząd zrobił dla nich wyjątek i za zaparkowanie auta poza kopertą każe im płacić sto procent opłaty pobieranej od osób zdrowych.
– To nie nasza wina, że tych kopert w strefie płatnego parkowania jest za mało i nagminnie są one zajmowane przez osoby do tego nieuprawnione. Niech samorząd zajmie się sprawdzaniem, kto parkuje na tych kopertach i zwiększy ich ilość, zamiast karać i wyzyskiwać ludzi już i tak pokrzywdzonych przez los – skarżą się niepełnosprawni.

W tej sprawie coraz więcej skarg i zgłoszeń wpływa do rzecznika osób niepełnosprawnych działającego przy Karkonoskim Sejmiku Osób Niepełnosprawnych. Wielokrotnie informował on władze miasta o tym problemie, ale dotychczas niczego nie wskórał.

– Najpierw wysłaliśmy pismo do prezydenta miasta z prośbą o zwiększenie ilości kopert dla niepełnosprawnych w strefie płatnego parkowania. Od zastępcy prezydenta Huberta Papaja otrzymaliśmy jednak odpowiedź, że 10 procent wszystkich miejsc parkingowych jest oznaczone kopertą dla niepełnosprawnych i więcej ich być nie może. Złożyliśmy więc kolejne pismo z prośbą o zniesienie lub zminimalizowanie opłat dla niepełnosprawnych, którzy przez brak miejsc muszą parkować poza kopertami. Dotychczas nikt nam na to pismo nie odpisał. W tej sprawie interweniowałem również u zastępcy prezydenta Zofii Czernow, która na jednym ze spotkań w Sobieszowie zapewniała, że pierwszy raz o problemie słyszy i sprawdzi temat – mówi Stanisław Schubert, prezes Karkonoskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych.

Tymczasem Wiktor Żuryński z Jeleniej Góry, który od dziecka ma bardzo poważny problem z poruszaniem się, za zaparkowanie swojego auta pod Karkonoskim Centrum Medycznym przy ul. Bankowej poza kopertą, zapłacił 40 zł kary. – Jako mały chłopiec przechodziłem chorobę Heinego-Medina, po której mam niedowład nogi i częściowy paraliż mięśni brzucha. Poruszam się samochodem przystosowanym do potrzeb osoby niepełnosprawnej. W tym dniu, kiedy ukarano mnie za niewykupienie biletu parkingowego, nie mogłem znaleźć wolnej koperty, stanąłem obok zajętego miejsca i poszedłem do lekarza. Kiedy wróciłem zobaczyłem mandat wystawiony przez kontrolera, na którym było napisane, że muszę zapłacić 40 zł. Odwołałem się do dyrekcji Strefy Płatnego Parkowania, ale to nic nie dało – mówi Wiktor Żuryński

Pan Wiktor jest sportowcem, który uprawia koszykówkę na siedząco, jeździ po Polsce i wie, że w innych miastach niepełnosprawni parkują za darmo. – Byłem m.in. w Kielcach, Busku Zdroju, Krakowie, Warszawie czy Wrocławiu i nigdy nie zdarzyło mi się coś takiego, jak tu, w Jeleniej Górze. Jest to ewenement, dlatego prosimy władze miasta o zmianę tej sytuacji – podkreśla.

Czują się oszukani
Karę w wysokości 35 zł zapłacił też Mirosław Sosnowski z Legnicy. W jego mieście niepełnosprawni są zwolnieni z opłaty za parkingi, niezależnie od tego czy pozostawiają swoje auto na kopercie dla niepełnosprawnych czy poza nią.

– Chodzę w protezach z pomocą kul lub jeżdżę na wózku inwalidzkim, bo miałem amputację nóg. W maju br. przyjechałem swoim autem do Filharmonii Dolnośląskiej. W pobliżu wejścia nie było wolnej koperty więc zaparkowałem obok. Nawet do głowy mi nie przyszło, że muszę wykupić bilet parkingowy, bo niemal w całej Polsce niepełnosprawni parkują bezpłatnie. Kiedy wyszedłem z filharmonii czekał na mnie mandat w wysokości 35 zł – opowiada pan Mirosław.

– Odnaleźliśmy biuro Strefy Płatnego Parkowania, do którego trzeba było wejść po schodach. Gdyby nie było ze mną mojej żony, nie miałbym nawet jak zapłacić tego mandatu. Zapłaciłem, ale czuję się oszukany. Jeśli samorząd ustala takie zasady powinien o tym w jakikolwiek sposób informować, na parkometrach czy na jakiś tabliczkach. Było mi przykro, że tak zostałem potraktowany – mówi pan Mirosław Sosnowski z Legnicy.

W tej samej sprawie zgłosiła się do nas pani Małgorzata Weinke, która pochodzi z innej części Polski, a w Berlinie mieszka od 23 lat.
– Podczas targów turystycznych w Berlinie Jelenia Góra miała swoje stoisko, na którym zachęcała niemieckich turystów do przyjazdu w te okolice. Sama wzięłam sobie przepiękne foldery prezentujące szereg atrakcji w tym mieście. 26 czerwca br. przyjechaliśmy do Jeleniej Góry i zaparkowaliśmy auto przy ul. Matejki, za szybą zostawiliśmy europejską kartę uprawniającą nas do bezpłatnego parkowania w całej Europie, niezależnie od stopnia i rodzaju niepełnosprawności – usłyszeliśmy.

– Kiedy wróciliśmy do samochodu czekał na nas mandat w kwocie 35 zł. Dobrze, że znam język polski, bo mandat był wypisany tylko w tym języku. Zapłaciliśmy go, ale uważamy, że jest to absurd. W Niemczech osoby niepełnosprawne mogą pozostawić auto nawet na zakazie, bo takie prawo dają im przepisy międzynarodowe, które wydawało mi się, że obowiązuje również w Polsce która należy do krajów Unii Europejskiej. Jelenia Góra i okolice to rzeczywiście piękne miejsca, ale takimi drobnymi sprawami psuje swój wizerunek i zraża turystów do odwiedzania go. My byliśmy zaszokowani. Skąd o tych wewnętrznych ustaleniach mają wiedzieć turyści z zagranicy? – pyta pani Małgorzata.

Hubert Papaj, zastępca prezydenta Jeleniej Góry tłumaczy, że w strefie płatnego parkowania Jeleniej Góry jest około 630 miejsc parkingowych, z czego 10 procent to koperty dla osób niepełnosprawnych. Obecnie wydanych jest około 3,5 tys. legitymacji osób niepełnosprawnych. – Nawet gdybyśmy wszystkie miejsca parkingowe przeznaczyli dla niepełnosprawnych, byłoby ich za mało. Więcej takich miejsc wyznaczyć nie możemy – stwierdza wiceszef Jeleniej Góry.

– Z tych kopert powinny korzystać tylko osoby z dysfunkcjami ruchowymi, a nie wszyscy niepełnosprawni. Jednak sprawdzanie, kto parkuje na kopertach jest wręcz niemożliwe, bo ludzie zostawiają legitymację za szybą pojazdu i znikają. Tu kłócą się interesy dwóch grup: sprawnych i niepełnosprawnych. My staraliśmy się znaleźć w tej sprawie jakiś kompromis. Gdybyśmy natomiast zwolnili niepełnosprawnych z opłat poza kopertami, wszystkie miejsca byłyby przez nich zajęte. Opłata powoduje, że kierowcy jak najszybciej załatwiają swoje sprawy i odjeżdżają robiąc miejsce innym kierującym. Ten ruch jest konieczny – dodaje H. Papaj.

Wiceszef miasta, że podobny system jaki obowiązuje niepełnosprawnych w Jeleniej Górze, został zastosowany w Gdańsku, Szczecinie czy Słupsku oraz w wielu krajach Europy: Czechach, Grecji, Holandii, Danii, Estonii, Portugalii czy Francji.

Ogłoszenia

Czytaj również

Promowali się w stolicy

Radni KO przeciw kupcom?

O rozpadających się górach

Komentarze (59) Dodaj komentarz

~-???- 18-07-2011 7:48
Najlepszym sposobem jest wymiana kart a z tej okazji dokładne sprawdzenie komu taka karta się należy. Przecież z tzw.dawną III grupą obecnie lekką niepełnosprawnością wydawanie takiej karty to absurd. Znam osoby z tą grupą które jadą pod ratusz stawiają auto na kopercie i idą na zakupy, bo z tamtąd wszędzie blisko. Z siatami pełnymi wracają i po zajęciu przez 2 godziny koperty odjeżdzają.Dajcie naprawdę zasługującym takie karty, wówczas koperty się zwolnią w dużym stopniu. Przecież w Urzędach przybywa urzędników można przeprowadzić wymianę kart, a karty wydawać okresowo na 1 lub 2 lata, bo są także karty a własciciele nie żyją.
~ 18-07-2011 8:23
Popieram wpis wyżej.
~gallla 18-07-2011 8:24
a ja naszym radnym proponuje wypad do Czech, tam w duzej czesci parkingi sa za darmo, a tak samo jak i nasz kraj byly komunistyczne, tylko ze oni maja i rozum i serce , a u nas ani rozumu a zamiast serca portfel pazernosc naszch pseudo radnych zawstydza mnie, wiec niech sie nie dziwia ze turysci szerokim łukiem omijaja jelenia , nawet gro polakow woi spedzic weekend w Czechach, bo tam jest normalnie, i nie wszystko przeliczone na zyski, tam widza czlowieka bez wzgledu czy niepelnosprawny czy sprawny
~xyz 18-07-2011 8:37
A ja popieram wpis 'Galla'. W tym kraju wszystko jest chore. Swoją drogą, po co zachęcać turystów z innych krajów do odwiedzenia naszego miasta, jak robicie takie strzały? Żenada.
~ERYK 18-07-2011 8:45
Dlaczego ludzie maja oceniać niepełnosprawnośc , którzy posiadaja widoczne wady poruszaia się - ja posiadam kartę inwalidzka bo 35 % serca posiadam nieczynnego ,zamarłego mięśnia sercowego a wyglądam jak okaz zdrowia. Jednakże nie mogę chodzić dalej jak na 30 metrów sprawia mi problem i nie mogę dzwignąć powyżej 1 kg. ,więc filozofie ludzi postronnych kto na kartę zasługuje patrząc z wyglądu a komu się nie należy to niech określaja specjaliści do tego powołani a nie pospolita gawiedź. Faktem jest , że niektórzy posiadacze kart inwalidzkich przeginaja bo posługują się nimi inne osoby często z rodziny i parkuja całymi dniami blokując miejsce tylko dlatego że jemu wolno, ale to już zależy od kultury takiego dziada.
~ 18-07-2011 8:47
popieram autora z 7:48 , znam tez osoby z dawna III grupa a smigaja jak sarenki
~jendrek 18-07-2011 8:48
i to właśnie napędzi nam turystów - jak na razie nabija kasę obsłudze i wystawcy parkometrów
~Julita -Róza 18-07-2011 8:55
W mieście decydenci nastawili sie tylko na zdzierstwa od mieszkańców i turystów tylko tym zajmują sie władze które gniotą kosztowne stołki radnych za ustawione sobie diety. Dlaczego nie zajmujmą sie rozwojem gospodarczym miasta , budową miejsc pracy i sciąganiem nowych firm. Zdzierać pieniądze za parkowaie od osób, ktore z przymusu muszą dojechać do urzędu czy innej instytucji ktore tam jeszcze siedzą to jest obrzydliwe i nietaktowne. Ale co takie tęgie głowy jak nasze władze wymyślą , to widać po efektach.
___x 18-07-2011 8:55
popieram wpis z 8:24 kapitalizm w najgorszej postaci u nas jest wszędzie albo słono płacić albo wogóle nie wolno (fabryki za grosze złodziejom z zachodu posprzedawane jeziora mafii wędkarskiej posprzedawane a parkingi wszędzie płatne) nie długo to z domu wogóle nie będzie można wyjść bo wszystko będzie czyjeś albo płatne a co do samych kopert to bardzo często widziałem sytuacje że parking pełny tylko koperty puste no ale nie można skorzystać bo tylko dla niepełnospr więc na takie sytuacje też trzeba coś wymyślić ale to nie ja zgarniam grubą forsę co miesiąc za myślenie aby obywatelom i miastu było dobrze
~olo 18-07-2011 8:58
Te opłaty to nic innego jak podatek od posiadania samochodu i według mnie czyste złodziejstwo zrobione tylko na potrzeby nabijania kasy miejskiej. Zima pokazała że tak jest w d...ie mają dbanie o zmotoryzowanych tylko liczy się kasa dla urzędasów i cudownej firmy która bierze niezły haracz od tej opłaty. Obrębalskiemu podziękowaliśmy za takie usprawnienie komunikacji podziękujmy i Zawile !!!
~Witryna 18-07-2011 9:06
Urzędasy posiadaja swoje miejsca parkowania ,za ktore nie płacą a powinni , bo zajmuja mnóstwo miejsca jako społeczna własnośc łącznie z tym placem przed ratuszem i na sudeckiej - bo nie może być tak , że są równi i równiejsi jak za Putina w Rosji. Nie maja urzędasy kart inwalidzkich tylko zezwolenia z tzw miasta na wjazdy do pracy i parkowanie. Przez te konflikty miasto stało sie nie atrakcyjne .Nawet dobrze ze w niektorych miejscach śmierdzi uryną
~DjKosa 18-07-2011 9:07
Pytanie tylko, kto w PL jest prawdziwym inwalidą? Niby jest nim, co 7 obywatel. Z resztą, co tu sie dziwic oczekiwania grupy inwalidzkiej ma dzisiaj każdy pracodawca ;) PYTAM SIĘ DLACZEGO????
~nie marudzić 18-07-2011 9:25
Sami ich wybraliście do rady, może wreszcie ludzie obudzicie się i zaczniecie chodzić na wybory!
~ 18-07-2011 9:28
Zobaczymy co włodarze będą mówili zimą jak zasypie parkingi.
~Ifka 18-07-2011 9:40
Mieszkańców wali siię gdzie jest tylko możliwe - w całej europie i ameryce a znam Kanade - to nigdzie nie ma oplat przed szpitalami , bankami i urzędami. Wynaturzenia są w Jeleniej Górze , bo konstytujcja zapewnia obywatelowi dostep wraz z infrastrukturą do szpitala spolecznego , który został wybudowany za spoleczne pieniadze wraz z parkingiem .Obecnie za ten parking i drogi przy szpitalu przymusowo cwaniackie firmy i jacyś ludzie uzurpowali sobie interes na wspólnej własności czerpiąc dochody z placu, ktory nie jest ich własnościa ani nie wniesli pieniędzy w ta budowę a żerują na potrzebie dostania sie pacjenta do szpitala bo innej alternatwyw dojazdu mieszkańcy nie maja, więc muszą bulić myto w imię łamania prawa konstytucyjnego .Stop cwaniakom żerującym na ludziach.
~canon49 18-07-2011 9:41
To tylko pazerność radnych. Zobaczymy, już wkrótce nowe wybory.
~............ 18-07-2011 9:44
Popieram wpis z 7:48. Niech za darmo parkują ludzie z inwalidztwem kończyn dolnych. Weryfikacja kart!!!! Urzędnicy i Radni z Ratusza też niech parkują za opłatą, bo nie może być tak, że są równi i równiejsi. Jeśli za parkowanie na placu RATUSZOWYM inni muszą płacić, to i te grupy też niech płacą. Jest przecież parking na Pijarskiej, mogą tam wykupić abonamenty. Prawo niech będzie równe dla wszystkich!
~xxx 18-07-2011 10:06
Większosć aut z kartą niepełnosprawności które parkują na kopertach i jeżdżą po 1-go maja mają wartość grubo ponad 100tys zł i prowadzą je młode wypasione zdrowe karki PRAWDA???? PYTAM SIĘ KTO DAŁ IM TE ZEZWOLENIA??????????? CZYŻBY KORUPCJA???????
~DjKosa 18-07-2011 10:20
A co innego???? no co???
ebee 18-07-2011 10:29
Nie rozumiem niektórych wpisów. Przecież tak ochoczo popieraliście Zawiłę. A przecież rządy tego Pana wraz z Zofią Czenow już przerabialiśmy. Do kogo więc pretensje ? Za poprzedniej kadencji Pan Prezydent uwił sobie gniazdko w Ksiąznicy. Pani Zofia zawładnęła Aniluxem. Przrd wyborami było wiadomo, że Anilux jest na krawędzi bankructwa. Zawiła złapał was na wirtualnej i nierealnej koncepcji SKM. I się udało, naiwnych, co na niego zagłosowało nie zabrakło. Przy okazji Pani Zofia załapała ciepłą posadkę na min 5 lat, choć 120 osób z "jej" firmy poszło na bruk. Wiec nie dziwota, ze niepelnosprawni w tym miescie bul jak za zboze. pozdrawiam, EBEE
~olo 18-07-2011 10:46
Zobaczcie jak władza - urzędasy podzielili inwalidów juz się szarpią kto jest bardziej chory a kto nie. Wiadomo skłóconym społeczeństwem lepiej się rządzi i manipuluje. Jakie to łatwe wystarczy zrobić bardziej równych i równiejszych
~DjKosa 18-07-2011 10:52
RÓBTA CO CHCETAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
~Janosik2 18-07-2011 11:10
"Gdybyśmy natomiast zwolnili niepełnosprawnych z opłat poza kopertami, wszystkie miejsca byłyby przez nich zajęte" Hahaha a niech jeszcze turysci przyjada niepelnosprawni to wogole zablokuja cala Jelonke i nawet autobus MZK nie przejedzie :))) HAHAHAHA Jak taka osoba moze nadal pracowac jako z-ca prezydenta??!! Porazka
~ala:-( 18-07-2011 11:55
Wystawianie kar osobom niepełnosprawnym jest nieporozumieniem - ośmieszamy się na całą UE. Czy Sz. P. Zastępca wyobraża sobie, że nastąpi szturm niepełnosprawnych na centrum Jeleniej?! Poza tym przypominam, że mamy w Cieplicach uzdrowisko więc może czas zrozumieć, że niepełnosprawny dla JG to skarb - może przyjechał się leczyć? Może powie o tym znajomym i zrobi nam reklamę?(chociaż może lepiej, żeby nic nie mówił...)
~ 18-07-2011 12:39
Ilość tych kopert w stosunku do ilości wszystkich miejsc parkingowych powinna być wyliczona współczynnikiem ilości legitymacji z niepełnosprawnością do ilości ogółu mieszkańców, czyli 3500 (z tekstu)/ok.10000. Ile jest ogółem miejsc parkingowych w Jeleniej Górze?
~sqandal 18-07-2011 13:01
a dl;aczego maja nie placić , stac na auto , zdrowie ppozwala jezdzić więc płacic
~Kierownik 18-07-2011 13:08
Może by tak najpierw zrobić porządek z dość sporą grupą ludzi, którzy inwalidami nie są, a dziwnym trafem mają karty inwalidzkie. W samej Jeleniej i okolicy taka grupa jest spora, i co ciekawe im droższe auto tym większe prawdopodobieństwo że ma kartę inwalidzką za szybą. Że nie wspomną o bardzo częstym zajmowaniu kopert przez zwykłych kierowców i nie egzekwowaniu tego przez odpowiednie służby.
~ 18-07-2011 13:19
1 : 0 Zawiła kontra niepełnosprawni
~ 18-07-2011 13:54
No dlatego ja JG omijał dużym ukiem niech się kiszą.sokiem parkingowym
~szkda 18-07-2011 14:47
Stosunek do niepełnosprawnych jest miarą cywilizacji, niestety zastępca prezydenta i wybrani radni nie stanęli na wysokości zadania
~bez przesady 18-07-2011 15:01
dlaczego mają miec za darmo już się tak nie oburzajcie bo popadacie w paranoję są normalnymi ludźmi jak wszyscy
~niesprawny 18-07-2011 15:11
Legnica jest większa od Jeleniej Góry,ma większą ilość wydanych kart parkingowych,nie jest miejscowością turystyczną jak Jelenia Góra,a jednak inwalidzi parkują tam za darmo.Dobrze ,że Jelonka podjęła ten temat,ale czy na tych publikacjach się skończy?Nie powinniśmy do tego dopuścić.
~az 18-07-2011 15:33
Art. 138. Kto, zajmując się zawodowo świadczeniem usług, żąda i pobiera za świadczenie zapłatę wyższą od obowiązującej albo umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany,podlega karze grzywny.
~marco111 18-07-2011 16:17
Dlaczego te oarkingi są takie tanie? Akcyza do paliwa to ponad połowa na kazdym litrze. Wzrastające niesamowicie OC i AC. Podatki od nie wiadomo czego, o równowartości półrocznych zarobków. Za wydanie każdego dokumentu i zaswiadczenia, zmiana dowodu, rejestracja auta - kolejny szmalec. A tu tylko 2 zł trzeba za zaparkowanie;) Stanowczo za mało... hehe. Pozdrawiam wszystkich.
~jar. 18-07-2011 16:48
07:48 - wypowiedź roku na jelonce popieram !
~pero 18-07-2011 18:13
Z drugirj nstrony chcą równego traktowania a z przywileji korzystać. 90 procent tych ludzi porusza się normalnie i nie ma żadnych ograniczeń w ruchu to dlaczego mają korzystać z przywilejów. Ja rozumiem protest ludzi, którzy nie chodzą samodzielnie, poruszają się na wózkach i tym należy pomóc.
~zuśka5 18-07-2011 19:39
ubeki ,komuchy,nawiedzeni mają pszywilej,robol budowlany,sprawny fizycznie ma przywilej-zwielkim szacunkiem do kalek,pruszają się na wóskach to im zrobić pszywileje parkowania,a nie za dole finansową kopertę.
~^^ 18-07-2011 19:50
Jaki wyzysk na niepełnosprawnych ? Owszem jestescie pokrzywdzeni przez los ale na auta do was stac...pracujecie dostajecie renty inwalidzkie ... i zal wam dac 2 czy 4 zlote za parking ? Przeciez to jakis absurd...Wstyd pisac że miasto na was ździera...!!!
~MoR 18-07-2011 20:07
weryfikacja kart nic nie daje, bo autem jeżdżą 4 rózne osoby w rodzinie, a karta jest na babcie, ktora nie ma prawa jazdy.
~ookkkoo 18-07-2011 20:35
SKANDAL !!! Kolejny dowód na to iz miasto umiera i jest w złych rękach !!! Brawo dla idioty co to wymyśił...dodam tylko ze nie jestem niepełnosprawny !!!
~pola 18-07-2011 20:51
a ja zapraszam do Czech, kraj innych ludzi, kraj dla ludzi !!! Jest pieknie parkingi w wielu miejscach za darmo, własnie tam gdzie można coś zobaczyć,gdzies być, plaże w centrum miasta nad zalewami, zaporami, istny raj, i ludzie łagodniejsi, otwarci. Czesi mądry naród, aż zazdrośc bierze, tam sie ludzie bawia na wolnym powietrzu, zakochani w sportach, a do tego masa miejsc do jazdy na rowerach rolkach, a u nas? dziadostwo, poprostu dziadostwo!!! zapleśnialy basen, i full zakazów. Czesi na wprost pieknej zapory gdzie ludzie maja wolny wstep na plaze, wybudowali obok basen kryty i jedno i drugie dla ludzi nie ma konfliktów interesów u nas by zaraz albo podpalili albo zaorali. nasz kraj jest poprostu do dupy! a z dupy cięzko wyjść.
~@ MoR 18-07-2011 20:53
Tyle, że karta jest na OSOBĘ, a nie na auto. Jaki problem, żeby SM sprawdziła, czy osoba uprawniona wsiada / wysiada z auta? Przecież ponoć patrolują miasto...??? Mam kartę, bo jestem inwalidą ruchu - ale jak mąż jedzie sam do miasta, to woli MPK niż autem, bo miejsc do parkowania jest ogólnie za mało. A zdrowy parkujący na kopercie "na chorego krewnego" to jest zwykłe chamstwo, i tyle.
~do-pola 18-07-2011 22:01
Koles chyba pomyliles proszki;) i nie bywasz dalej niz własne pole. Czechy? Tutaj masz opisane kraje ze strony niepelnosprawni.pl/ledge/x/15141 i do innych pseudoznawcow Czechy Osoby posiadające kartę parkingową mogą parkować w miejscach ogólnie dostępnych do parkowania. W większości miejsc w Czechach parkowanie jest płatne i osoby niepełnosprawne nie są wyłączone z tego obowiązku, chyba że znaki mówią inaczej. HOLANDIA w strefach płatnego parkowania osoby niepełnosprawne muszą uiszczać opłaty parkingowe. Lokalnie mogą występować wyjątki od tej zasady GRECJA W Grecji nie obowiązują żadne ulgi parkingowe dla osób niepełnosprawnych –można parkować jedynie w miejscach, gdzie jest to dozwolone. Ponadto osoby niepełnosprawne muszą płacić za parkowanie.
~Nika 18-07-2011 22:09
U nas nie jest tak źle, pojedźcie sobie nad morze. Tam to dopiero kasują na wszystkim: wejście na zruinowane molo 2.5zl, toaleta 2.5zł. Tam nawet w sklepie zupka chińska jest po 2,5zł, 1.5l Coli to ok 5zł. A poza tym to widziałam raz jak niepełnosprawny wybiegał z samochodu= czyli był sprawny, albo wiem, że daleka sąsiadka załatwiła swojemu synkowi taką plakietkę i też może wszędzie parkować, mimo że jest zdrowy. Jakie to wszystko jest niesprawiedliwe ;]
~cd.......... 18-07-2011 22:14
Do pozostałych PSEUDOZNAWCÓW którzy dalej niż ogródek nie byli a się wypowiadają jak to gdzie indziej jest Estonia W Estonii obowiązuje alternatywny do kart parkingowych system, jednak posiadacze kart mogą parkować na miejscach oznaczonych symbolem osoby niepełnosprawnej. FRANCJA w strefach płatnego parkowania konieczne jest uiszczenie opłaty za parkowanie. Wyjątek stanowi Paryż PORTUGALIA w strefach płatnego parkowania posiadacze kart parkingowych nie mają żadnych ulg
~"Z" 18-07-2011 22:31
Odezwała się w niektórych moralność Kalego. Najpierw ludkowie poczytać przepisy które tworzą pOSŁOWIE a później się brać za czuby! Z niektórych postów to nienawiść (do wszystkich i za wszystko), aż się wylewa na klawiaturę! A szczególnie od tzw. stałych "felietonistów" którzy znają się na wszystkim i za wszystkich. Dziki, chory kraj i zapyziałe miasteczko jeżeli ma takich mieszkańców i takie władze. W poście poniżej przypominam ten sam temat z 3 lipca.
~"Z" 18-07-2011 22:39
Karta parkingowa jest dokumentem o standardzie międzynarodowym, który obowiązuje nie tylko na terenie Polski, ale także w krajach Unii Europejskiej. Jednak w poszczególnych krajach członkowskich obowiązują odrębne przepisy wynikające z prawa drogowego dla danego kraju, a co się z tym wiąże, odrębne ulgi i uprawnienia dla niepełnosprawnych. Zgodnie z ustawą Prawo o ruch drogowym kartę parkingową można otrzymać tylko na podstawie orzeczenia o niepełnosprawności, wydawanego przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności. Kartę parkingową wydaje osobie niepełnosprawnej starosta lub prezydent. Za wydanie karty parkingowej pobiera się opłatę w wysokości (25zł) ustalonej przez ministra właściwego do spraw transportu. A więc narzekacze do dzieła! Załatwiać własną kopertę!
~Niggers 18-07-2011 22:44
Nie dali łapówki prezydentowi, będą płacić za parkingi...
~"Z" 18-07-2011 23:12
Karta parkingowa jest dokumentem o standardzie międzynarodowym, który obowiązuje nie tylko na terenie Polski, ale także w krajach Unii Europejskiej. Jednak w poszczególnych krajach członkowskich obowiązują odrębne przepisy wynikające z prawa drogowego dla danego kraju, a co się z tym wiąże, odrębne ulgi i uprawnienia dla niepełnosprawnych. Zgodnie z ustawą Prawo o ruch drogowym kartę parkingową można otrzymać tylko na podstawie orzeczenia o niepełnosprawności, wydawanego przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności. Kartę parkingową wydaje osobie niepełnosprawnej starosta lub prezydent. Za wydanie karty parkingowej pobiera się opłatę w wysokości (25zł) ustalonej przez ministra właściwego do spraw transportu. A więc narzekacze do dzieła! Załatwiać własną kopertę!
~sabotage 18-07-2011 23:18
jawne działanie na niekorzyść społeczeństwa, sabotaż, sr*anie we wlasne gniazdo.
~Jorge 18-07-2011 23:35
Niech wszyscy maja za darmo. Oczywiscie oprocz tych mend co pis popieraja i na szkodePolski dzialaja.
~~marii11! 18-07-2011 23:55
Boże!Jak większość zazdrości niepełnosprawnym...ZRÓB COŚ............!!!!!!!
~ 19-07-2011 10:41
sam znam kilka osób którzy mają karty do parkowania załatwione na lewo o zgrozo są to pracownicy simetu
~ 19-07-2011 10:50
panie WIKTORZE pan też wie o kartach niech pan popyta swoich kolegów
~asad 19-07-2011 11:27
A czemu inwalidzi nie płacą? Że są miejsca specjalnie dla nich to rozumiem, ale powinny być PŁATNE. Albo może znieśmy opłaty parkingowe też dla np. emerytów, bezrobotnych i studentów! Ich przecież też nie stać...
~ 19-07-2011 11:42
asad chcesz moje miejsce weż moje kalectwo
~asad 19-07-2011 12:08
A umiesz napisać coś od siebie, czy tylko slogany potrafisz powtarzać? Mam gdzieś twoje miejsce. Masz wyznaczone koperty, żeby ci było łatwiej i to jest OK. Ale za parkowanie powinieneś płacić, jak każdy.
~............ 20-07-2011 7:08
Też uważam, że za parkowanie KAŻDY powinien płacić na płatnym parkingu, jeśli niepełnosprawnego stać na samochód i na paliwo do niego, które wydziela spaliny do atmosfery, na OC, ew. AC, to stać i na opłacenie parkingu. Niepełnosprawny nie oznacza biedny. Dobrze ustawieni niepełnosprawni zarabiają duże pieniądze. Biedni niepełnosprawni nie tylko nie posiadają samochodu, ale i nie mogą znaleźć pracy, bo są np. z dawną III grupą, która niczego nie daje, bo zakłady pracy chronionej zatrudniają tylko tych z dawną II grupą, chociaż ci mają mniejszą przydatność do pracy z oczywistych względów.
~Niepelnospr. 5-05-2012 1:57
Ten caly Gosc na wstepie niech sobie wymien Mozg a nie karty. Kolejny oszolom ktory mysli ze ktos bedzie placil co dwa lata oplate za nowe wydanie karty. Raczej niech sie wezma za urzedasow ktorzy za lapowe wydaja swoim znajomym ow karty. Dodam ze poruszanie sie samochodem i parkowanie przysluguje rowniez osobom ktore przewoza ow Osoby Niepelnosprawne. Moze ten mondrala na wstepie tez ma jakis dziki pomysl na Ich wykluczenie.???? A w Jeleniej Gorze to jest jedna masa radnych ktorzy radnymi sa wylacznie dla swojej D...y Nie dla Mieszkancow ktorzy ich do reprezentowania prawa wybrali.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Zamknięty szlak przez Kocioł Łomniczki

Cecylia Woźniak skończyła 100 lat!

Marcin Wyrostek patriotycznie

Oszust pod kluczem

Jubileusze małżeńskie

Sonda

Wypalenie zawodowe należy uznać za chorobę?

Oddanych
głosów
832
Tak
64%
Nie
29%
Nie wiem
7%