MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Nagroda dla najlepszych szkół jazdy

Wiadomości: Dolny Śląsk
Czwartek, 22 listopada 2007, 7:41
Aktualizacja: Sobota, 24 listopada 2007, 7:12
Autor: TEJO
Fot. Agnieszka Gierus
Kto najskuteczniej nauczy jazdy samochodem, może liczyć na bonusy od wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego. Placówki przymierzają się do ogłoszenia konkursu, w którym wskażą najlepsze „elki”.

Szkół jazdy namnożyło się ostatnio jak grzybów po deszczu. Jak to na wolnym rynku bywa – są różne. Łączy je jedno: żadna nie narzeka na brak chętnych kursantów. WORD–y z Jeleniej Góry, Wrocławia, Legnicy i Wałbrzycha chcą wyróżnić najlepsze szkoły. Pisze o tym Polska Gazeta Wrocławska.

– Za kryterium oceny przyjmą odsetek kursantów, którzy pomyślnie przeszli przez egzamin na kierowców. Nagroda to tytuł "Lidera skutecznego szkolenia kierowców" i specjalny znak jakości, który laureaci będą mogli przez rok umieszczać na swoich samochodach oraz materiałach promocyjnych. Pierwszych zwycięzców poznamy w styczniu 2008 roku – odnotowuje dziennik.

Rywalizacja będzie się odbywać w dwóch kategoriach: osobno oceniane będą małe szkoły jazdy (do stu kursantów rocznie), osobno duże.

Co prawda ośrodki ruchu drogowego prowadzą od dawna takie statystyki, ale bez większego pożytku dla ogółu mieszkańców. Stanowią one informacje niejawne dostępne tylko dla starostów, którzy nie muszą zgodzić się na ich upublicznienie. Ale znaleziono lukę prawną, która to umożliwi: będzie ranking w formie alfabetycznej listy. A taki powstanie dzięki wspomnianemu konkursowi.

Czytaj również

Miłośnicy zabytków na swoim kolejnym zlocie

Powiat Jeleniogórski na Targach Infotour

E–projekt w Kowarach już wkrótce

Komentarze (109) Dodaj komentarz

~ziooom 22-11-2007 8:04
no to ja proponuje na najgorzy word w polsce zrobic ranking jak slysze od ludzi za co nie zdali i ktory raz to wlos sie na glowie jezY
~Anna 22-11-2007 9:31
Najlepiej ucza jezdzic na UL Wolnosci PZM a instruktor oczywiscie Pan Jorek K . Super facet do nauki
rymcycymcy 22-11-2007 10:01
Aby poznać poziom szkolenia wystarczy popatrzeć jak eLki pokonują rondo. Mało który instruktor wie jak włączać kierunkowskazy. Potem na Spółdzielczej elki suną czterdziestką, oczywiście lewym pasem, zmuszając do łamania przepisów przy wyprzedzaniu. W JG głównie produkuje się egoistyczne drogowe łamagi. A największy odsetek zdających jest ...no właśnie. Każdy kto ma problemy z uzyskaniem prawa jazdy w końcu trafi do szkół w których się bankowo "zdaje". Proponuję wyniki konkursu od razu przesłać do CBA. ;)
~Mirek 22-11-2007 11:19
Zgadzam się z kolegą Rymcyrymcy. A o używaniu kierunkowskazów nie mjaą pojęcia i szkoleni i szkolący. Kodeks mówi, że uzywa się kierunkowskazów w przypadku zmiany kierunku ruchu i zmiany pasa ruchu. Są w mieście różnie dziwne krzyzówki gdzie niby jadąc prostu powinno się uzyć kierunkowskaz bo zmienia się pas ruchu. Ale Elki nie dają żadnych sygnałów!!! Tak jest na krzyzówce przy Agacie w Cieplicach. Jadąc od ulicy Staszica nie skręcają główną na Jelenią ale jadą prosto w Cervii w stronę Hotelu Cieplice. Zjeżdżają z jednej drogi w drugą czyli zmieniają pas ruchu. Żadna Elka nie sygnalizuje tego manewru. Podobnie w Cieplicach jadąc Cieplicką w stronę Sobieszowa wjeżdza się na łuku w dalszą cześć Cieplickiej Kierunke ten sam tylko pas ruchu inny. Starzy kierowcy oraz kierowcy autobusów migaja lewm kierunkowskazem mimo, że jadą prosto. I to jest prawidłowe. A Elki nie migają. Jesli będziemy mieli takich kierowców to ja emerytury nie dożyję bo mnie kiedyś ktoś załatwi na drodze. A instruktorom zabrałbym prawa do nauczania innych.
~gosia 22-11-2007 11:23
Bardzo dobry poziom szkolenia mialam w szkole jazdy KOSZAK.Bardzo starannie wykonuja swoja prace i zalezy im na tym aby kazdy kursant dobrze pojal technike jazdy i zrozumienia zachowania innych kierowcow.Najwieksze brawa przeznaczam dla P.Jurka ktory uczyl manewrow na placu oraz pani Koszak za cierpliwosc i swietna nauke jazdy po miescie.
~Krzy 22-11-2007 11:46
L.O.K. - moim zdaniem lider. Od pierwszej do ostatniej godziny jeździłem z jednym instruktorem. Wysoki poziom szkolenia teoretycznego jak i praktycznego. Mam nadzieje, że to się nie zmieniło. Zdałem za pierwszym razem bez żadnego dawania w łapę. W pewnej szkole jazdy z Sobieszowa jest problem z wyjeżdżeniem godzin z jednym instruktorem i to jest wielki minus... Każdy instruktor na swoje widzi mi się i miesza kursantowi w głowie... Efekt... Bankowo oblany egzamin. Pozdrawiam.
~do rymcycymcy 22-11-2007 12:08
Jadąc w kierunku jeleniej jest jeden pas ruchu :( niestety dlatego eLki jadą "lewym"pasem -ponieważ pas obok to pobocze :D.Ale zdarzyło mi się ,że eLka mi zjechała .Mieszkam w Cieplicach niedaleko osrodka egzaminacyjnego-niestety czasami nerwy nie wytrzymują jak na drodze są samy Nissany Micry - eLki .Permanentna jazda za nimi az kusi do łamania przepisów.Niestety takie ich prawo bo sie uczą.Pozdrawiam wszystkich uczacych się i nie zapominajcie o włączaniu świateł -szczególnie na egzaminach bo bardzo czesto sie tak dzieje.
~OK 22-11-2007 12:43
A ty pewnie zdawales prawo jazdy w CZIKAGO i jestes najlepszy... Argumenty wyssane z palca - CZE!
~do rymcycymcy 22-11-2007 12:55
Jeżeli chodzi ci o kierunek ulica spółdzielczą do miasta od strony lubańskiej to tam niema dwóch pasów ruchu prawa strona tej drogi to pobocze świadczą o tym linie na jezdni jak i odblaski czerwone, które również mówią ze to pobocze kierowcy myśla ze tam są dwa pasy i zmuszają innych do zjeżdżania i łamania przepisów, bo jazda poboczem jest zabroniona, co do prędkości to masz racje tam jest 80 a jadą ok 50kmH.
~BDK 22-11-2007 14:20
Panie Rymcycymcy i Panie Mirek... jeżeli nie macie pojęcia o nowych przepisach to sie nie odzywajcie bo wprowadzacie ludzi w błąd. Ja też jestem po "starej szkole" ale niestety to sie zmienilo. jeżeli jedziesz przez skrzyzowanie na wprost to nie ma tu mowy o zmianie pasa ruchu nawet jezeli droga przechodzi z podporządkowanej w główną czy też odwrotnie!!! pas na spółdzielczej w kierunku jeleniej to pas postojowy po którym jazda jest zabroniona!! wjezdzając na rondo nie włączasz kierunkowskazu a juz napewno nie włączasz lewego jezeli jedziesz na rondzie w lewo!! na rondzie włączasz tylko wtedy kiedy z niego zjezdzasz!!!!! to są fakty Panowie ...jeżeli macie inne zdanie i plujecie na instruktorów to niestety nie jesteście "na czasie". Pozdrawiam i zapraszam do lektury "Prawo o ruchu drogowym".
~ed 22-11-2007 14:31
kolejna korupcjogenna sytuacja, szkoły jazdy teraz będą dawać w łapę żeby sie znaleźć na czele rankingu, rymcycymcy dobrze napisał, a po za tym o poziomie szkolenia nie decyduje szkoła tylko konkretny instruktor, a nie jest tajemnicą że szkoły podkupują sobie instruktorów
~alfonso 22-11-2007 14:52
eLki to jeszcze małe piwo, ale jak jeżdzą kierowcy posiadający prawo jazdy... temat rzeka. Na rondach to cudy się dzieją... jedzie po rondzie taki delikwent i ma wrzucony lewy kierunkowskaz. Ciekawe czy na łukach drogi też wrzucają jak w lewo to lewy a jak w prawo to prawy? Inna bajka to też jak wjeżdzamy do Jeleniej z kapeli koło echo jest droga gdzie trzeba się w razie czego zatrzymać i ustąpić pierwszeństwa ... tu dużo ludzi sygnalizuje prawym, a bezpieczniej jest lewym, bo widoczny jest dla nadjeżdzających z naszej lewej (czasami bardzo zresztą pędzących). W zasadzie to zasady zasadami, a i tak czasami jest że ludzie stosują migacze w nieodpowiedni sposób. Wpierw lusterko, później kierunkowskaz, znów lusterko i dopiero zmieniamy pas lub kierunek. A nie, kierunek, zmiana i dopiero lusterko (tak jest w najlepszym przypadku) bo najgorsi są Ci którzy nie dają znaku w ogóle. Oczy dookoła głowy i szanujmy prawo jazdy! Szerokiej na trzeźwo życzę!
rymcycymcy 22-11-2007 15:27
Chwileczkę :) ...wiem co o Spółdzielczej mówią i czego uczą jeleniogórscy niedouczeni instruktorzy. Ja mówię o faktach. Kilka lat temu poszerzono tam drogę tworząc dodatkowe pasy mające usprawnić ruch na podjazdach. Dodatkowy pas jest przeznaczony dla aut poruszających się z mniejszą prędkością niż zalecana. Prędkość zalecaną wyznaczają znaki informacyjne D-13. W przypadku Spółdzielczej jest to bodajże 50 km/h. Auta jadące wolniej (w tym część EL-ek) mają OBOWIĄZEK zjechać na pas ruchu powolnego. Również kierowcy jadący ponad 50 km/h, ale widzący zbliżający się pojazd POWINNI ustąpić, bo tego wymaga kultura i tego (teoretycznie) powinni również uczyć nasi spece od nauki jazdy. Skąd zatem błąd i wlekące się, wkurzające EL-ki na lewym pasie ? Otórz, linia oddzielająca pas ruchu powolnego to linia P-1 o podwójnej szerokości, gdzie długość linii jest równa lub krótsza od przerwy. Jest ona bardzo podobna do linii KRAWĘDZIOWEJ, oddzielającej pas pobocza. Nasze instruktory uczą zatem, że to pobocze i każą bogu ducha winnym kursantom wlec się po lewym, narażając ich na trąbienie i niebezpieczne manewry wyprzedzania przez mniej cierpliwych. A wystarczy żeby sierota podniósł głowę i zauważył znaki pionowe. D-13 na pewno nie oznacza początku pobocza :))) To znakomite świadectwo poziomu szkolenia naszych kierowców. Jeśli macie wątpliwości zajrzyjcie TUTAJ jest zbliżony temat >>> http://www.grupa33.jgora.pl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=271
PrYk 22-11-2007 15:32
do BDK - Brawo ! w koncu ktos napisal cos madrego i zgadzajcego sie ze stanem faktycznym :) Dodam jeszcze, ze teraz na warunkowym skrecie w prawo na "swiatlach" mozna wjechac po uprzednim zatrzymaniu sie przed sygnalizatorem ! Troche sie zmienilo ale "starzy" wyjadacze jezdza na pamiec... Szkoda bo potem niepotrzebnie oskarzaja innych kierowcow, ktorzy jada jednak przepisowo !
~mała 22-11-2007 15:33
ja polecam szkołę "Renomę", która ma swoje biuro w budynku starej Iskry;) bardzo dobry instruktor - pan Zbyszek - jeden jedyny doświadczony. Świetnie uczy !! Dla mnie najlepsza szkoła:))
~Łowca byków 22-11-2007 15:33
"...Ja też jestem po "starej szkole" ale niestety to sie zmienilo. jeżeli jedziesz przez skrzyzowanie na wprost to nie ma tu mowy o zmianie pasa ruchu nawet jezeli droga przechodzi z podporządkowanej w główną czy też odwrotnie!!!..." Nawet jeśli tak jest po nowemu to ja wolę włączyć, bo to karalne nie jest, a przynajmniej nikt mi zadka nie rozjedzie , gdyż otrzyma sygnał o tym, że coś się dzieje. Wyobraź sobie ul. Rataja. Jedziesz koło ośrodka szkolenia kierowców w kierunku Sobieszowa, ale jedziesz na krzyżówce prosto jak do Agatu Cieplicką w lewo. Na łuku drogi jak nie wrzucisz kierunku w lewo to na bank ten za Tobą rozwali Ci kufer, gdyż się zatrzymasz, aby przepuścić nadjeżdżających z prawej strony mających zresztą pierwszeństwo. Co z tego, że będę na prawie jak auto do warsztatu. Mam w nosie takie przepisy po nowemu.
~katt 22-11-2007 15:46
Ja uczyłam się w LOK-u sympatyczni ludzie, miła atmosfera , dobrze prowadzone wykłady :D . Z jazdami nie było problemów ,pozdrowienia dla instruktorów z LOK-u . :)
~obserwer-gość 22-11-2007 16:28
a ja chciałbym pokazac jak nie powinno sie uczyć , kto wydał takim osobom pozwolenie no bo jak mozna w trakcie nauki jazdy w czasie poruszania sie po jezdni jeść posiłek -obiad .Po pierwsze nie wychowawczo , po drugie kursant nie musi wąchać tego co spozywa jego rzekomy nauczyciel, rozprasza mogąc spowodować wypadek lub kolizję.jak mozna jechac z kursantem i rozmawiać przez tel.komorkowy- uwagi podobne jak wyzej.Tak prowadzi swoje zajęcia jegomość ze szkoły 'Czubocha"- taki na łyso ogolony jegomość.O czym i o jakiej kulturze my mowimy i czego mozemy oczekiwać od kursanta ktorego nauczycoilem był tenze nauczyciel?
~do rymcycymcy 22-11-2007 16:57
Wszystko fajnie, tylko ze nie wiem czy zauważyłeś ze jadąc od strony szklarskiej nie ma znaku informujacego o dodatkowym pasie do ruchu poajzdów wolniejszych, co oznacza ze taki pas nie istnieje!!! Czyli ten pas o którym mówiesz jest pasem awaryjnym po którym nie wolno sie poruszać. Instruktorzy są nabierząco z przepisami i szkolą dobrze, a ty zapewne "stary kierowca" pamiętasz kodekes sprzed 20 lat. O mojej racji poświadcza także postawa egzaminatorów, którzy oblewają za zjechanie na tamten pas. Co innego gdy jedziemy od strony jeleniej, tak widoczny jest znak i rzeczywiście istnieje pas wolnego ruchu.
~ 22-11-2007 17:25
do Rymcymcymcy... poczekaj! Ty mówisz o pasie w strone szklarskiej i tu masz rację :) ja mówie o pasie w stronę jeleniej pod górę od strony lubańskiej. w strone szklaraskiej to zgadzam sie ze jest pas ruchu powolnego i eLki powinny zjezdzac jezeli jadą wolno- tu sie zgadzamy:) mi chodzilo o pas z drugiej strony tej góry... chociaz też sie pospieszyłem pisząc ,że jest to pas postojowy :) ponieważ nie jest chyba linia P-19 a linia P-7a wyznaczająca poprostu pobocze słuzące do ruchu pieszych, niektórych pojazdów, postoju, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt. myślę ,że się wyjaśniło i już wiemy co, jak, kto i z której strony góry :) Pozdrawiam ........co do wypowiedzi "Łowca byków" to ja sie zgadzam i przyznam ze tez tak robie :) celowo łamiąc przepis:) przyznaje! ale niestety na egzaminie nie moge tak zrobić! i instruktorzy uczą dobrze. jeżeli dam kierunkowskaz jadąc na wprost niezaleznie od drogi głównej czy podporządkowanej to oblewam! Pozdrawiam
~BDK 22-11-2007 17:28
do Rymcymcymcy... poczekaj! Ty mówisz o pasie w strone szklarskiej i tu masz rację :) ja mówie o pasie w stronę jeleniej pod górę od strony lubańskiej. w strone szklaraskiej to zgadzam sie ze jest pas ruchu powolnego i eLki powinny zjezdzac jezeli jadą wolno- tu sie zgadzamy:) mi chodzilo o pas z drugiej strony tej góry... chociaz też sie pospieszyłem pisząc ,że jest to pas postojowy :) ponieważ nie jest chyba linia P-19 a linia P-7a wyznaczająca poprostu pobocze słuzące do ruchu pieszych, niektórych pojazdów, postoju, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt. myślę ,że się wyjaśniło i już wiemy co, jak, kto i z której strony góry :) Pozdrawiam ........co do wypowiedzi "Łowca byków" to ja sie zgadzam i przyznam ze tez tak robie :) celowo łamiąc przepis:) przyznaje! ale niestety na egzaminie nie moge tak zrobić! i instruktorzy uczą dobrze. jeżeli dam kierunkowskaz jadąc na wprost niezaleznie od drogi głównej czy podporządkowanej to oblewam! Pozdrawiam
~Anonim 22-11-2007 17:32
Polecam "ZAPŁON" chyba nikt nie umie uczyć lepiej od pana Krzyśka. Pozdrawiam
rymcycymcy 22-11-2007 17:33
Jeszcze słówko uzupełnienia do mojego komentarza. Jeżeli piszę ulica Spółdzielcza, to myślę Spółdzielcza i kropka. Podjazd od strony Lubańskiej, to nie jest Spółdzielcza tylko Trasa Czeska. Do BDK ...przeczytaj jeszcze raz, co pisałem o używaniu kierunkowskazów, o rondzie, o ulicy Spółdzielczej i ... może tym razem uda się zrozumieć ;)
~Ja 22-11-2007 18:27
do obserwator - gosc: Jak nie wiesz jak prowadzone sa zajecia w OSK Czubocha, to wez sie nie wypowiadaj, uczylem sie u niego i zdalem za 1 razem, chociaz nigdy wczesniej przed kursem nie siedzialem w samochodzi, Moim zdaniem OSK CZUBOCHA to najlepsza szkola w Jeleniej Górze!!!
~BDK 22-11-2007 18:27
hehe nie no ok Rymcycymcy :) masz racje ,ze zajechałem za daleko z tą spółdzielczą ale to dlatego ,że nie jestem z jeleniej :) a co do reszty to my sie rozumiemy w 100% mysle.... tu jedynie zmyliła mnie całkowicie wypowiedz Mirka którą niesłusznie potraktowałem jako rozwinięcie twojej - przyznaje :) a co do kierunkowskazów, ronda itd to myślę ,że sie zgadzamy bez żadnych zgrzytów. poprostu niepotrzebnie połączyłem te wypowiedzi razem :) bo o ile z Tobą zgadzam się całkowicie to z Mirkiem nie zgadzam sie wogóle. myślę ,że już wszystko jasne:) pozdrawiam
~Mirek do BDK 22-11-2007 18:33
Ustawa "Prawo o ruchu drogowym" wyraźnie precyzuje, w jakich sytuacjach kierowca jest zobowiązany do używania kierunkowskazu. Artykuł 22.5 ustawy mówi: kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru. Pokaż mi kolego stosowny zapis w ustawie mówiący o tym, że możesz sobie na tych krzyzówkach o których ja pisałem jechac prosto i nie migać?
~jeaaahsss 22-11-2007 19:08
PZM!!!!najlepsza szkoła i fachowa nauka:)pozdro dla pracowników:)!!
~abcd 22-11-2007 19:33
Najlepsza szkola moim zdanie to "U Romana" Pan Roman genialnie uczy, mila atmosfera. Polecam i pozdrawiam pana Romka.
~gemba 22-11-2007 20:08
Gdyby pan Rawski uczył jeździć , to na pewno byłby najlepszy.i
~popis 22-11-2007 20:19
ranking w postaci alfabetycznej listy .... Czyli firma "A" bez wzgędu na osiągnięcia wygra z firmą "Z".
~BDK do Mirek 22-11-2007 20:30
ja Ci kolego nie muszę nic pokazywać. to Ty mi pokaz gdzie w ustawie napisane jest ze jak jedziesz na wprost przez skrzyżowanie to zmieniasz pas ruchu. jeszcze raz powtarzam ,że jeżeli jedziesz na wprost przez skrzyżowanie to nie zmieniasz ani kierunku ani pasa ruchu a to ,że droga zmienia sie np z podporządkowanej na główną nie ma żadnego znaczenia. Jeżeli natomiast droga główna którą jedziesz odchodzi w lewo badz w prawo i jest to pokazane na znaku T-6 przed skrzyzowaniem to musisz dać kierunkowskaz poniewaz mimo iz pozostajesz na głównej to zmieniasz kierunek jazdy. ale jezeli chodzi o zmiane pasa ruchu to takie zjawisko nie występuje na skrzyżowaniu gdy jedziesz na wprost! TO NIE JEST ZMIANA PASA RUCHU i każdy instruktor i egzaminator w jeleniej górze (98% :)) tak właśnie Ci powie- i nie jest to nie douczenie tylko faktyczny stan rzeczy na dzień dzisiejszy. Pozdrawiam
~Rudebwoy 22-11-2007 20:37
A co myślicie o OSK BUJAK? Ja zamierzam uczyć się od grudnia więc pytam...
~Kaśka 22-11-2007 20:44
Jeżdziłam w PZM ot -naprawdę polecam!! Pozdrawaim Pana Janusza Z.!
~dudek 22-11-2007 21:14
Ja robiłem kurs w nauce jazdy "SPEED".konkretnie szkolą ludzi,miła atmosfera,no i zdawalność.oczywiście za pierwszym razem.Maja porządne autka,a najlepsza złota micra.pozdrowionka dla instruktorów Pawła i Tomka.
rymcycymcy 22-11-2007 21:20
BDK ...aleśmy za to pogadali i w dodatku się zgodzili ;))) ...a to rzadkość w wirtualiach. Życzę przyczepności, widoczności i szerokości (byle nie u starej ;))
~DIABLO 22-11-2007 21:41
Tylko u KOSZAKA - Wiesiek to super instruktor-gwarancja dobrego wyszkolenia oraz humor. POLECAM WSZYSKIM ja już 11 lat po kursie , a nadal pamiętam:))
~Gosia-czarne 22-11-2007 21:52
Ja polecam naukę jazdy państwa Suchecckich zdawalność 100% uczą super, atmosfera domowa, cierpliwość anielska
~szczera 22-11-2007 21:56
Akademia Lepszej Jazdy - polecam - zdałam za pierwszym razem :)
~abc 22-11-2007 21:59
eLka BUJAK!!!
~Mirek do BDK 22-11-2007 22:26
Jak chcesz to Ci to na rysunkach przedstawię w dwóch wariantach i sam zobaczysz jak to jest. Skoro wjeżdżasz z drogi podporządkowanej na główną i ta dalsza dla Ciebie wydaje sie prostą to nie dajesz sygnału przedtem co zamierzasz zrobić? A jak jedziesz drogą i widzisz znak, że główna droga jest po kiełbasie w lewo (czyli łuku w lewo) a jest zjazd na drogę podporządkowaną i ten zjazd w drogę jest faktycznie na wprost Twojego kierunku jazdy (ale nie po głównej drodze - w lewo- jak wskazuje znak) to też nie sygnalizujesz, że zjeżdżasz z drogi głównej w prawo? A to jest własnie ta sama krzyżówka tylko widziana z drugiej strony. Ludzie klikają, albo nie, i chcą wjechać na drogę główną a tam w na Ciebie wszyscy jadą bez kierunkowskazów!!!! Ci co jadą po kiełbasie wiedzą, że nie muszą klikać kierunkowskazem w lewo bo są na głównej drodze a inni, podobni do Ciebie, nie klikają bo uznają ,że jadą na krzyżówce na wprost!!! A jakby nie było zjeżdżają z drogi głównej w prawo czyli zmieniają kierunek ruchu. Tylko mi nie pisz, że można prawo o ruchu drogowym interpretować ja się chce. Prawo jest prawem Zapisane słowa stanowią prawo. Zmieniasz kierunke albo pas ruchu i masz to wcześniej zasygnalizować. takie jest prawo. Jak tego nie zrobisz to możesz dostać mandat karny. Pozdrawiam
~marcino 22-11-2007 22:58
hmmm. Ja zdawałem ponad 7 lat temu prawko na B u Bujaków z Sobieszowa. Bardzo dobrze mnie przygotowali i egzamin poszedł za pierwszym razem. Pozdro dla Grzesia Bujaka tak przy okazji. A w tym roku zdałem kat. C przez PZM u Mariusza Łęckiego - bardzo dobrze mnie przygotował, a na kat. B ma jedną z ładniejszych Nissanów Micra w Jelonce, no może poza tej jedną w werscji bez dachu.Ale umiejętności w nauczaniu na pewno bez porównania. Pozdrowionka... Natomiast od października tego roku robię kat. E do C również przez PZM, jednak u Janusza Zapory i także nie mam zastrzeżeń. POZDRAWIAM CAŁY PZM-ot. hehe
~infernal angel 22-11-2007 23:03
Ja też robiłam kurs u KOSZAKA i jestem ogromnie zadowolona. Uczą jeździć bardzo życiowo, ale zgodnie z przepisami i bezpiecznie. Mają bardzo dobry stosunek do kursantów, instruktorzy są mili, cierpliwi i dostosowują się do Ciebie. A z efektów nauki jestem bardzo zadowolona. Gorąco polecam!
joten52 22-11-2007 23:11
Ile ludzi tyle zdań. Każdy kto zdał za pierwszym razem bedzie chwalił swojego nauczyciela. A tak na prawdę, to umiejętności po kursie są mizerne. Jestem za wydawaniem prawa jazdy na okres zamknięty. W cenie kursu powinien być zawarty koszt ponownego egzaminu, np. po roku od otrzymania prawka. Zda, ok. Nie zda - jeszcze rok próbnego. Nie zda ponownie? Jeszcze raz na rok, a potem w razie trzeciej klapy... Koniec z uprawnieniami do prowadzenia pojazdów. Na zawsze. Prawo jazdy nie jest przypisanym konstytucją prawem człowieka, jest to praktycznie zawód, a nie każdy musi mieć predyspozycje do jego wykonywania. Znam mnóstwo osób, którycvh prawo jazdy to zezwolenie na produkcję horroru i przepustka do nonsensu na jezdni. Fakt, że są to często osoby, które po wielu latach kiszenia prawa jazdy w szufladzie, kupiły sobie na starość jakiś pojazd i wioooooo! Kierowca bombowca! Tak więc potrzebna weryfikacja. Jeśli ktoś rejestruje na siebie pierwszy pojazd i ma prawo jazdy wydane więcej niż rok wczesniej, równiez powinien poddać sie egzaminowi kontrolnemu. To powinno być warunkiem zarejestrowania. Wiem, że znajdą się ścieżki obejścia, ale wielu przypadkowych uczestników ruchu drogowego stwarzających zagrożenie się wyeliminuje. A uprawnienia do kierowania wydawać dopiero od 21 roku zycia. I w przypadku zawinionego wypadku, jeśli w ciagu pierwszych 5 lat będzie ich trzy, to dożywotnio cofać uprawnienia. To mogą być skuteczne sposoby w walce z zagrozeniami stwarzanymi przez gówniarzy za kierownicą. A nie wycinanie drzew, jak niektórzy porąbańcy proponują.
~BDK do Mirek :) 22-11-2007 23:57
Dobra Mirek ....ale schowaj już sobie ten stary kodeks do szafy :) teraz liczy się to co jest namalowane na znaku T-6 przed skrzyżowaniem. jezeli jedziesz na wprost to nie sygnalizujesz, jezeli jedziesz gdzies w bok to sygnalizujesz bo to jest zmiana kierunku jazdy. a to czy droga jest główna czy podporządkowana to nie ma żadnego znaczenia!! to się jakiś czas temu zmieniło i musisz się z tym pogodzić, czym szybciej tym lepiej :) jeszcze raz powtarzam ze jezeli przejezdzasz skrzyzowanie na wprost (jak mówi Ci znak T-6) to nie sygnalizujesz tego poniewaz to nie jest zmiana pasa ruchu! a skoro nie zmieniasz pasa ruchu ani kierunku to nie sygnalizujesz. wiecej nie bede pisał w tym temacie bo został on wyczerpany moim zdaniem... ale zadam Ci tylko jeszcze jedno pytanie tak na dobranoc do przemyslenia. czy jezeli masz znak D-10 "koniec autostrady", czyli kończysz jechać autostradą ale jedziesz nadal na wprost drogą dwujezdniową to też zmieniłeś pas ruchu tylko dlatego ,że zmienia sie status drogi i pewne prawa na niej obowiązujące?? według Twojego rozumowania tak to właśnie wygląda. to ,że zmienia się na skrzyżowaniu status drogi z podporządkowanej na główną bądz odwrotnie to wcale nie znaczy ,że zmieniasz pas ruchu. zostawiam Cię z tym Mirku i życzę szybkiego uzupełnienia informacji :) Pozdrawiam
~_motocyklistka 23-11-2007 8:19
Motyl, Motyl, i jeszcze raz Motyl.
~Bandi 23-11-2007 9:00
stanowczo odradzam nauke jazdy STOP !!! Masakra instruktozy sami powini sie nauczyc jezdzic zanim zaczna uczyc jezdzic!!! zreszta co za doswiadczenie moze miec instruktor jazdy co ma 24 lata, Odradzam!!
~obserwator -gość 23-11-2007 9:21
od obserwator - gosc:do ja... cyt."Jak nie wiesz jak prowadzone sa zajecia w OSK Czubocha, to wez sie nie wypowiadaj, uczylem sie u niego i zdalem"...a ja prosze wypowiadac sie merytorycznie , prosze jeszcze raz a moze i kilkanaście razy przeczytać i postarac sie zrozumi eć o czym pisałem.a dalszy komentyarz będzie zbędny.
~sc 23-11-2007 10:03
a ja uwazam ze zadna szkoła nie uczy dobrze.U nas uczy sie jak zdac egzamin a nie uczy sie jezdzic.Stad na mijance na spoldzielczej L ki suna 60 km/h lewym pasem,dlatego kaza ruszac z kazdego skrzyzowania lekko pod gore z recznego itp
~jur 23-11-2007 10:54
Popieram "motocyklistkę" tylko Jola i Jurek Motylowie.
~!p 23-11-2007 12:19
do alfonso i innych, nie krytykuj tych co dają lewy kierunkowskaz na rondzie bo robią dobrze! jeżeli jedziesz z jeleniej góry w stronę spółdzielczej to na rondzie włączysz lewy kierunkowskaz, zaś gdybyś jechał w stronę zgorzelca - prawy. i naucz się najpierw zasad ruchu drogowego, a potem - skoro to lubisz - krytykuj innych... Pamiętaj kierunkowskazy są potrzebne aby Ci co jeszcze nie wjechali na rondo, wiedzieli w która stronę zmierzasz...
~zo 23-11-2007 12:53
SZKOŁA JAZDY "GOSIA"
~Buzka 23-11-2007 13:28
Zapamietaj taki zwrot NAJLEPIEJ uczy PZM i pan Jerzy Kopczynski
~roxy 23-11-2007 14:19
Koszak the best!
~do !p 23-11-2007 14:20
Gościu ty idź na douczani na rondzie nie włącza sie kierunkowskazów wjeżdżasz na rondo bez kierunku dopiero wyjeżdżając włączasz prawy przed wyjazdem, w który wjeżdżasz. Jadąc po rondzie dookoła osi ronda możesz cały dzien., sie kręcić bez włączonego Kierku! Jak będziecie tak interpretować przepisy to współczuje poczucia humoru?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ps. nie krytykuj innych jak sam nie umiesz.
~Kursant 23-11-2007 14:25
Powiem wam ze każdy chwali swego ja mam zaufanie i dobre słowo o szkole pana Koszaka robiłem u nich kurs i nauczyli mnie bardzo dobrze narzekać będą ci, których nieudało sie nauczyć, bo tak im ta wiedza ciężko wchodziła. Jeżeli kurs na prawko ja polecam szkole "KOSZAK"
~danielloo 23-11-2007 16:34
Polecam CZUBOCHE na zabobrzu ! ! ! Ucza bardzo dobrze no i wiekszosc zdaje za 1 . P.O.L.E.C.A.M. ! ! !
~sunny 23-11-2007 17:02
Akademia Lepszej Jazdy - miła atmosfera , super Instruktorzy (pozdrawiam Pana Andrzeja), dobre przygotowanie... Egzamin zdany za pierwszym razem - brak zastrzeżeń! Polecam :-)
~KACHA 23-11-2007 17:35
OSK GOSIA -POLECAM;)))
~Kasia 23-11-2007 19:06
Z calą odpowiedzialnością polecam Akademię Lepszej Jazdy. Super instruktorzy, fachowe podejście do kursanta. przystępna cena, teoria w tydzień... nic tylko chwalić. Za to szkoda mówić o Zapłonia... poziom szkolenia straszny... Już nie wspomnę o nachodzeniu przez nich konkurencji. Zaczyałam w Zapłonie, ale czym prędzej uciekłam do ALJ. Zmiana zaowocowała zdaniem za pierwszym razem!
~ela 23-11-2007 22:29
Jeżeli w Akademii uczą 30 godz teorii w tydzień to widać że robią tanią masówkę! Codziłam do Zapłonu i chyba nikt lepiej nie uczy teorii nie wspomnę o praktyce! Polecam!!!
~john 23-11-2007 22:54
jesli chodzi o komentarze dotyczace szkolenia i uzyskiwania uprawnien TO WSZYSTKO WYJDZIE ODGORNIE smiac mi sie chce z was POZDRAWIAM
~Kamla 24-11-2007 9:40
Najlepiej uczyc sie u MoTyLkOw ;-)
~Kasia 24-11-2007 10:28
Tak, "Zapłon" - teoria na starych filmach i nieaktualnych przepisach, nie zaczynasz od początku, tylko od momentu kiedy przydziesz, wiec jest zamieszanie, już nie wspomne o bałaganie w dokumentacji (ani jedna data nie zgadzała mi się z rzeczywistymi zajeciami) jeśli kogoś to interesuje to rzeczywiście można polecić zapłon. Co do teorii w ALJ to teoria jest robiona profesjonaline nie to co u konkurencji...
~do obserwator-gosc 24-11-2007 11:03
nprawde masz problemy...nie masz sie czego czepiac....co to za roznica czy instruktor je czy nie jje....wazne zeby cie czegos nauczyl! czepiasz sie pierdol...nie lubie czytac takich tematow bo jak widze co ludzie za pierdoly i glupoty wypisuja to mi sie odechciewa zyc....
~Gosia ;) 24-11-2007 11:22
do "Bandi": co ma za znaczenie wiek instruktora?!:|...liczy sie raczej to jak potrafi Cie nauczyć jeździć :P ...a akurat w STOP-ie na to nie można narzekać..poza tym sympatycznie, milo i tak jak być powinno :) Jestem zadowolona i polecam wszystkim :) Pozdrowienia dla panów instruktorów :)
~Dorota 24-11-2007 11:56
Osobiscie polecam "Czuboche".Zdalam za 1-szym razem, a kolezanki, ktore poszly tam za moja namowa rowniez:)Do rymcycymcy i innych denerwujacycgh sie na "L": nie poamietacie jak sami sie uczyliscie jezdzic?Troche wyrozumialosci i cierpliwosci!!
~Piechowice88 24-11-2007 17:51
SKORPION!! :D:D:D POLECAM... Super Super Super... :) Dodam też że Bez problemów zdałam za 1ym razem :) Cenne wskazówki..
~KACHA 24-11-2007 18:02
OSK GOSIA PRZEBIJA WSZYSTKICH Z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ
~BDK 24-11-2007 19:09
podpisuje się pod tym ,że STOP to bardzo dobra szkoła. chłopaki młode, utalentowane i dzięki temu chcą nauczyć czegoś kursanta a nie jak te niektóre stare pryki z PZMotu co mają cie głęboko w d*** i chcą tylko przerobić godziny. Pozdrowienia dla Gosi :)
~Justyna 25-11-2007 2:12
Njalepsza szkoła w mieście, na dolnym śląsku i w całej Polsce to oczywiście "C Z U B O C H A" :) Uczą bardzo dobrze, czego dowodem jest to że zadałam za pierwszym razem :) Na jazdach panuje bardzo miła i sympatyczna atmosfera. Pozdrowienia dla Anety, Piotrka i Przemka (który mnie podnosił na duchu 2 godzinki przed egzaminem:P). Już za wami tęsknie ;) i z pewnością będzie mi brakowało waszego towarzystwa podczas jazdy :)
~ed 25-11-2007 13:05
i już widać które szkoły nie stać na reklamę tylko korzystają z okazji żeby podszywać się pod kursantów i naganiać nieuczciwie na wątku. widać to po stylu, np wielkie litery, odstępy pomiędzy literkami, kropeczki mające przyciągnąć wzrok itd, normalny człowiek by tak nie napisał bo tak sie nie pisze postów, robią to same szkoły, w życiu bym nie wybrał takiego czubochy, motylka, skorpiona czy innego gada, właśnie dlatego że oszukują w necie. a co do jakości szkolenia, pewnie opinie są podzielone gdyby tak przepytać wszystkich szkolonych, odsetek zdawalnosci o niczym nie mówi, każdy chyba wie za jakie błędy oblewa się na egzaminie. tam decyduje szczęście w dużej mierze a nie to czy taki czubocha albo inny jadł w czasie szkolenia czy nie. no poza względami estetycznymi i zapachowymi oczywiście
~ 25-11-2007 14:09
Hehe no to grubo! szkołe raczej stać na reklamę, a to że napisałam o niej z jak najlepszej strony to chyba mam do tego prawo! A Ty sie nie baw w jakiegoś Sherlock'a Holmes'a bo napisanie nazwy szkoły w ten sposób nie świadczy o tym, że jestem jej właścicielem - swojej szkółki jeszcze się nie dorobiłam. Ale skoro napisałam nazwe w ten a nie inny sposób to według Ciebie znaczy, że jestem nienormalnym człowiekiem, hehe może mam jakieś zdolności nadludzkie:P
~Justyna. 25-11-2007 14:52
a co do jedzenia, to nigdy nie spotkałam sie z tym żeby instruktorzy to robili w czasie jazdy.
~john 25-11-2007 16:14
P R O S Z E Z A C H O W A C S Z C Z E G O L N A O S T R O Z N O S C JEDZIE " L " i moze to byc SAMOCHOD EGZAMINACYJNY wlasnie twoje dziecko ma dzis egzamin N I E S T R E S U J G O !!!!!!
~xyz 26-11-2007 13:11
dziękuję za pozdrowienia i pozytywną ocenę... hej :-)), pozdrawiam także ~sunny
~B.. 27-11-2007 17:24
u Romana najlepiej!!!!!:D:D:D
~bz 27-11-2007 17:57
Czubochaaaa rządziiiiiiiiiiiii :)
~kierowca 27-11-2007 22:21
Polecam Piotra Czubochę, nie zdałam od razu ale i tak nauczył mnie więcej niż inny pan z PZM. Myślę, że zdanie egzaminu to łut szczęścia i jak nam się uda to stwierdzamy, że to dlatego , że instruktor dobry...a i tak najważniejsze są nabyte umiejętności
~kursantka 30-11-2007 11:22
za najlepsza szkołe proponuje dac szkołe nauki jazdy u "RUMCAJSA'':)
~babsi SZKL.P. 30-11-2007 17:11
Osobiście polecam szkole jazdy "SKORPION"... instruktorzy są po prostu wspaniali - wszytko ładnie wytłumaczą, i przy nich można na prawde czućsie sobą i nie ma żadnych nie potrzebnych nerwów przed jazdą. A teoria... jest prowadzona wprost wyśmienicie! Są robione przerwy i jak widzą, że ktoś już nie może wysiedzieć na miejscu to po prostu jest przekładana... ludzie dla ludzi a nie dla pieniędzy! Pozdrawiam serdecznie całą rodzinę od "SKORPIONA"...
~~∙●◘◙◙◘●∙~ 3-12-2007 18:16
"U Romana" - bardzo dobra szkoła jazdy. Polecam!
~kasia.k 3-12-2007 20:56
!!!!!!!!!!!!!!!!NAJLEPSZA SZKOłA "L - ZGARDA"!!!!!!!!!!!!!!!!! Moim zdaniem najlepszą ze szkół jest "L-ZGARDA" ,która to nota bene mieści się na ul.Morcinka w budynku geodezji. Malutka reklama (*.*) Szczerze polecam tą szkołę ,nauka jest bezstresowa a instruktorzy-pełen profesjonalizm!!! Sama robiłam w tej szkole prawo jazdy i zdałam za drugim razem.Instruktor zawsze dostosowuję sie do kursanta w przypadku terminów jazd i teorii co bardzo ułatwia . Pan Rysio nigdy nie krzyczy na kursanta i nie lekceważy ,dokładnie i rzetelnie podchodzi do swojej pracy. Nie jednokrotnie w czasie mojego kursu przychodziły osoby z innych szkół aby się podszkolić bo oblały egzamin.Szkoła Pana Rysia ma bardzo dobrą zdawalność co również jest OGROMNYM plusem!!!!!! szczerze polecam,nie można się zawieść !!!!!!!!!!! NAJLEPSZA SZKOłA " L ZGARDA"
~Marcin 24 3-12-2007 22:08
L ZGARDA!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja również uważam ,że szkoła Pana Rysia !!! L ZGARDA!!! jest THE BEST!!!!!!!!Zdałem za pierwszym razem !!!!!!!!! Pełen profesjonalizm polecam tylko L ZGARDA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~andrzej a. 4-12-2007 12:07
odpuśćcie już sobie, wątek stary i nikt już nie czyta tych waszych reklam, wszyscy jesteście jednakowo beznadziejni, wystarczy wyjechać na ulicę i być zmuszonym toczyć sie za taką L-ką i obserwować błędy. żenada, że np są limity w mieście dla ilości taksówek a nie ma dla szkół jazdy, niedługo przez miasto będzie się jechać godzinę i to nie z powodu korków czy "inteligentnych inaczej" świateł, ale z powodu zagęszczenia eLek.
~marcin 5-12-2007 18:57
No niestety szkół jest wiele ,ceny różne, fahowcy młodzi ,starzy . Tak naprawdę sami wiecie u kogo chcecie się szkolic. Wybieramy to co nam polecają znajomi. Ale sugestie na necie są najlepsze. Pozdrawiam M.Baranowski ps. TAK TAK DOBRZE SIĘ PISZE O SWOJEJ SZKOLE POZDRAWIAM WSZYSTKIE SAMOREKLAMUJĄCE OŚRODKI. ,, RUMCAJS ,, jelenia góra
~obiektywny 7-12-2007 17:03
hahaha widze ze motylowa sama wypisuje super rzeczy na temat swojej szkoly: "Motyl", bo żaden kursant by nie napisal nic obiektywnego o tej szkole jazdy. No moze poza panem jurkiem, ktory fajnie wyklada teorie. A tak to tragedia! w czasie 30h wyjezdzilem moze 25, bo zawsze wczesniej konczylem, a z tego chyba 15h bylem poza jelenia- Swieradow, Milkow, Lubomierz itp. Nie raz czekalem Motylowa zrobi sobie zakupy albo odwiedzi rodzine ( raz czekalem w aucie pol godziny). Nie wspominajac o tym ze je i ciagle gada przez komorke w czasie jazdy i w ogole nie uczy parkowac ani zawracac. Chyba nikt by nie pomyslal ze po kursie mozna nie wiedziec jak wglada parkowanie rownolegle, ale ja tak mailem bo nic na ten temat mi nie powiedziano a co dopiero zebym cwiczyl. Odradzam ta szkole w 100%!!
~arturturek 9-12-2007 10:14
no tak tam gdzie sie uczyłeś i zdałeś tam polecasz innym... ja zdawałem u MOTYLA bo ma automat. A moja kochana zdawała u OSK BUJAK i tez zdała i chwali ta szkołę. Ciekawy jestem jaki będą wyniki tego rankingu... i mam nadzieje że będą sprawiedliwe
sebastianpolo 11-12-2007 10:38
Teraz widac ktore osrodki szkolenia maja internet i wolny czas aby poświecic go na zabawe w komentarze :) Gratuluje pomyslowosci (a raczej jej braku). Szczegolnie osrodków jazdy czubocha, motyl, zgrada, gosia czy akademie... Załosne :) radze zainwestowac w lepsza reklame albo poprawic jakos swiadczonych "usług" :]
~Matrix 12-12-2007 0:19
Ja polecam szkołe u Bujaka zdałem za pierwszym razem
~kursantka 14-12-2007 22:46
a ja polecam szkołe Radar i pana Pawła, super instruktor!
~@g@waldek 16-12-2007 12:00
ta cala nagroda dla najlepszych szkol jazdy to glupota! bo jak to sprawdzic? nawet gdy do najlepszej szkoly pojdzie osoba mniej uzdolniona, a do najgorszej osoba, ktora juz wie swoje to wiadomo, ze mimo statystyk, ciezko bedzie spojrzec obiektywnie na cala sprawe. wiekszosc ludzi jest zadowolona z tej szkoly do ktorej sam chodzil i jeszcze jak ktos zdal za pierwszym razem to w ogole... a dzisiaj przeciez zeby zdac nie wystrczaja tylko umiejetnosci, trzeba miec przy okazji farta i trafic na dobry humor instruktora...
~ 16-12-2007 12:29
do andrzej a. A TY OD SAMEGO POCZATKU JEZDZILES JAK TERAZ? DAJ SZANSE MLODYM KIEROWCA, DOPIERO SIE UCZA... A JEZDZAC PO ULICACH... FAKT - JEST DUZO "L" A BLEDY PODCZAS JAZDY MOZE I SA POPELNIANE... ALE SA PO TO ZEBY SIE NA NICH UCZYC... POCZATKUJACY KIEROWCA JEST PRZERAZONY WYJECHANIEM NA MIASTO I MA JESZCZE PRAWKO GDZIES POPELNIC JAKIS BLAD. PO TO ROBI KURS ZEBY SIE NAUCZYC.
~zadowolona 16-12-2007 16:11
OSK ATUT - więcej nie trzeba pisać. www.oskatut.za.pl
~Adam Siemaszkiewicz 19-12-2007 20:41
SKORPION - Jan Filar. Dzieki niemu zdałem za pierwszym razem! :]
~zadowolona 22-12-2007 23:17
Osk Atut- nic wiecej nie trzeba dodawać!
~Karolina 3-01-2008 19:04
oczywiście polecam kurs u Pana Rysia tj. OSK ZGARDA :) świetna atmosfera i pełem profesjonalizm, a pan Rysiu to złoty, pełen poświęcenia, cierpliwy, doświadczony i zawsze uśmiechniety człowiek. OSK ZGARDA to mała szkoła, dlatego i teorie i jazdy ma się z Panem Rysiem, bądź czasami z jego córką Agatka :D polecam :) ps.slyszałam że atut ma już wyrobioną opinie w wordzie i egzaminatorzy po błędach od razu widzą, że kursant jest z atutu ;>
~kamila 5-01-2008 20:26
moim zdaniem : skorpion
~Zdający 7-03-2008 22:35
<i> regulamin złamany </i>
~Michalina 31-03-2008 0:54
Nie polecam ALJ, nie wspominam miło tej szkoły. A gdy przy 26 godzinie spytałam czy wystawią mi już papiery abym mogła do WORDU iść i zapisać się na egzamin, a reszte godzin wyjeżdze przed egzaminem to powiedzieli mi NIE. A wiele innych szkół tak robi. A dodam że przy tym jak teraz długo czeka się na egzamin takie sprawy są bardzo ważne. Może teraz coś zmienili ale 10 miesięcy temu mówili Nie. Na doszkolenie poszłam do Romana i zdałam . Więc polecam szkołe u Romana.
~siwy dym ;) 19-04-2008 16:32
poolecam szkole jazdy "Renoma" najlepsi są! oczywisice prawko zdalem. Pan Jan jest wporządku bardzo dobrze uczy jeździc. Jest najlepszym nauczycielem. Polecam go poniewaz umie pozartowac a przy tym swietnie zna zasady ruchu drogowego i potrafi je przekazac!!!! nie to co niektorzy... pozdrawiam pana Janka !! Łukasz
~KamilBr 15-03-2009 18:08
Witam! Co do nauki jazdy... wiadomo, sa male firmy dla których najwazniejsze jest aby zainkasowac pieniażki a reszta ich nie obchodzi... Moim zdaniem najlepszym Osrodkiem Szkolenia Kieerowcow jest PZM w Jeleniej. Robilem tam wszystkie kategorie, a posiadam ich kilka i wiem ze panowie przykładaja sie do tego aby kursant byl kierowca a nie morderca na drodze. Wszystkie egzaminy zaliczylem za pierwszym razem, co zawdzieczam Panu Januszowi Zaporze, który profesionalnie przygotowal mnie do roli kierowcy. Dzis jezdze zawodowo w Austryjackiej firmie i planuje wyslac moja dziewczyne na kurs kat. B. Naturalnie do PZM i do Pana Janusza, ktorego serdecznie pozdrawiam!!! Niestety nie mam numeru tel. do Pana Janusza, jakby byl ktos uprzejmi i podal mi go, bede bardzo wdzieczny...
~8+ Dioptri Zabytkowy Pan Instruktor 20-06-2009 18:41
RYMCYMCYM- nie dał bym tobie taczki do samodzielnej jazdy,nawet się nie przyznawaj że masz uprawnienia na hulajnogę!!!!, I uważaj bo za Jelonką w kierunku na Szklarską niekiedy zwijają asfalt na około 2 godziny, tylko trzeba uważnie obserwować znaki poziome , ze Szklarskiej na Jelenią napewno są!!!!! W wojsku stosowali zasadę : lwa noga to siano/ścięta trawa/, prawa noga to: słoma/to taka sucha część rośliny zboża/ i musztra : siano, słoma !!, siano, słoma !! siano, słoma !! i w ten sposób uczyli się kroku marszowego , i w ogóle kroku , bo niby mądry ale w wojsku głupi.Tak też tylko nauka i wyłącznie nauka!!! odnośnie przepisów ruchu , obojętnie o jaki ruch chodzi !!!
~Profesor Przechabilitowany 20-06-2009 18:49
Nie ma dobrych instruktorów , nie ma dobrych kierowców , a to dlatego że nie będzie nigdy takiej samej sytuacji na drodze, każdy dzień jest zawsze inny, ale są : tylko podobne!!!!! Kto twierdzi inaczej jest tylko laikiem , definicja naukowa , proszę pomyśleć .?ZNAKI SĄ STAŁE , ALE TYLKO DO REMONTU NA DRODZE !!!
~dopiero po kursie /spawalniczym/ 20-06-2009 18:58
PANOWIE , MISTRZOWIE KIEROWNICY!!!! czy którykolwiek jechał w szczycie , zaznaczam w szczycie przez Wrocław na Ośle i w dodatku na oklep tyłem do przodu??? Orły wielkie!!!!! Tam dopiero jest znaków mnogo!!! Natomiast tylko i jedynie DWA ZAKRĘTY- są we Wrocławiu , w prawo i w lewo, innych zakrętów nie stwierdziłem , a obserwowałem uważnie. Nie wiem jak jest w Jeleniej ?????!!!!
~romek 10-10-2010 16:17
omijajcie szerokim łukiem Pana Samochodzika z Wlenia zdawalność bardzo słaba koleś nic nie uczy, a jak coś uczy to błednie jako jedyny jeździ yarisem a nie microm na egzaminie jest problem z opanowaniem micry trzeba wykupywać godziny u innych instruktorów którzy czegoś nauczą a nie spią przez 30godz nauki jazdy jak ten pseudo instruktor.
~ 1-11-2011 21:38
pozdrawiam Pana Janusza Z
~aniawaga 16-05-2012 12:41
A ja dziekuje i daje 6 z plusem szkole ALJ i instruktorowi Panu Tomaszowi , wszyscy naprawde mili potrafia przekazac wiedze , spokojnie odnosza sie do kursanta i dziekuje bo juz jezdze swoim VW !!!
~ 5-04-2014 8:10
Janusz Zapora z PZM uczy najlepiej . Cierpliwy i doskonale tłumaczy. Egzamin zdałam za pierwszym podejściem
~ 5-03-2016 18:57
Pan Janusz Zapora z pezetmotu uczy dobrze

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Udana zbiórka zachełmian

Mali szachiści przed Pucharem Polski

Prezesi spółek miejskich o cenach energii

Co to były za tańce!

Głosy za strajkiem?

Sonda

Czy wszyscy młodzi do 26. roku życia powinni być zwolnieni z podatku PIT?

Oddanych
głosów
992
Tak
38%
Nie
54%
Nie mam zdania
8%