MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Modlitwa o maturalny cud

Wiadomości: JELENIA GÓRA/ KRAJ
Sobota, 21 marca 2009, 13:13
Aktualizacja: 13:14
Autor: Angela
Fot. .....
Jeleniogórscy maturzyści odwiedzili w miniony piątek (20 marca) Częstochowę, gdzie przed jasnogórskim obrazem Czarnej Madonny modlili się o powodzenie na maturze.

Jak mówi Helena Kasperczyk, dyrektorka Zespołu Szkół Licealnych i Zawodowych nr 1 w Jeleniej Górze, sama modlitwa nie zaszkodzi, ale też nie pomoże. Swoim uczniom pani dyrektor cały maturalny rok powtarza więc, że żeby liczyć na cud, trzeba mieć pewną wiedzą. I maturzyści mają tego świadomość.

– Modliłam się nie o to, żeby stał się cud, ale o to, żebym jak najlepiej wykorzystała na maturze wiedzę którą posiadam i żebym obrała jak najlepszy kierunek dalszej edukacji i dalszego życia – mówi Joanna Tłaczyk, tegoroczna maturzystka.
– Co roku dostajemy od kurii pisma z proponowanym terminem wyjazdu maturzystów na Jasną Gorę i co roku uczniowie chętnie się do tego włączają. Wczoraj też mieliśmy pełny autobus maturzystów – mówi Robert Moszak, wicedyrektor Zespołu Szkół Licealnych i Zawodowych nr 2 w Jeleniej Górze.

Wyjazd sprzed szkół odbył się wczesnym rankiem. Do Jeleniej Góry uczniowie wrócili późnym wieczorem. W tym roku Jasna Góra przeżyła prawdziwy szturm maturzystów z diecezji legnickiej. Do jasnogórskiego sanktuarium przybyło ponad 4,5 tysiąca młodzieży. Przed ikoną Matki Bożej młodzież dziękowała nie tylko za lata nauki w szkole średnie, prosiła także o pomyślność na maturze i o dokonanie właściwego wyboru dalszej edukacji.

Wraz z maturzystami modlili się duszpasterze, katecheci, nauczyciele oraz przedstawiciele Dolnośląskiego Kuratorium Oświaty. Następny tego rodzaju wyjazd już za rok.

Czytaj również

Głosy za strajkiem?

Udana zbiórka zachełmian

Marcowa wierszolandia

Komentarze (34) Dodaj komentarz

~zuo 21-03-2009 15:08
"Bo jak trwoga, to do Boga" - trzeba było się po prostu uczyć :P
~zak 21-03-2009 15:11
modlitwy tu nic nie pomogą. :P
HAVA_NAGILA 21-03-2009 16:28
Slyszalem , ze Jaroslaw Kaczynski powoluje sie na nauki kosciola przy podejmowaniou jakichkolwiek decyzji . Czy nie jest to totalitaryzm ? Czy moze dyskryminacja innych wyznan i religii ? A moze Polska to ultra katolickie panstwo wyznaniowe , gdzie niekatolicy nie maja prawa bytu ? Wiem , ze sa sporzadzane listy uczniow nie uczeszczajacych na religie , ja bedac w Polsce dzieckiem tez nie chodzilem bo nie jestem katolikiem . Ale wtedy nie bylo z tego zadnego problemu . Katolicyzm dominuje w Polsce, jak to sprawdzic ? Powiedzcie przy staraniu sie o prace ze jestescie Zydem / Zydowka . Praco -zegnaj . Teraz widze , ze nauka nawet lezy w rekach religii. Wycieczka . pewnie niezle nakrapiana %%% co Czestochowy nie pomoze zdac matury z pewnoscia . Wiedza a nie wiara w katolicyzm jest wazna . Juz sie pojawili wyznawcy katolicyzmu , ktorzy twierdzili , ze czlowiek nie pochodzi od malpy , teoria Darwina to utopia a jedeynym zrodlem wiedzy jest Bibia . Jaden z nich byl ministrem edukacji a drugi -ojciec-euro.deputowanym . Idiotyzm , zadne modliwty wam nie pomoga zdac matury . Tylko wiedza i to sobidna . Juz niedlugo w 2012 roku przenonacie sie czym jest katolicyzm .I kim jest wasz "bog" katolicki .
rymcycymcy 21-03-2009 17:35
Jeśli jest grupa, która ma jakiegoś stresa, a do tego nie całkiem dojrzałą osobowość, to nic prostrzego jak wsadzić to towarzystwo w autokar i zawieźć w jakieś fajne miejsce. Młodzież poczuje ulgę na duchu, a organizatorzy z przyjemnością przytulą po stówce od każdego :) Z jednej diecezji 4,5 sztuk ! ...to już prawie przemysł ;)
~maturzystka 21-03-2009 17:55
a ja mam nadzieje ze pomoga- było cudownie:))
~jelgór 21-03-2009 18:15
Przypomniał mi się stary żarcik, dedykuję przyszłym studentom. Święty Piotr relacjonuje Panu Bogu, jak uczą się studenci. I zdaje relacje po swoich wizytacjach: 3 mce przed sesją na prawie kują, na medycynie rozglądają sie za książkami, na ekonomii imprezują. 1 mc przed sesją: na prawie kują, na medycynie zbierają się do nauki, na ekonomii imprezują. 3 dni przed sesją: na prawie kują, na medycynie kują, na ekonomii imprezują. 1 dzień przed sesją: na prawie kują, na medycynie kują, na ekonomii modlą się. O widzisz- mówi Pan Bóg do Świętego Piotra- i właśnie ci zdadzą!
~urczi 21-03-2009 19:54
Oczywiście wiedza jest bardzo ważna w całej tej nieszczęsnej nowej maturze, ale bez modlitwy i tak nic się nie osiągnie Więc pielgrzymka maturzystów to wspaniały pomysł i fantastycznie spędzony czas dziękujęwszystkim organizatorom także za cenę - 50 zł, a nie jak piszą antyklerykałowie - choć na pewno wierzący -100 zł
~amro 21-03-2009 20:21
Kiedy skończy się ten katolicki kraj i będziemy wolni ?
~pedagog 21-03-2009 20:25
Pełne złości na polską religijnośc sugestie pana Hava Nagila świadczą o jego "tolerancji". Pewnie dla siebie życzyłby sobie życzliwości i tzw. "tolerancji" (główne propagandowe pojęcie jemu podobnych). Pisanie o procentach i nakrapianiu bez stwierdzenia faktów to podłość. Poza tym, mówienie przez p. dyrektor jednej, że modlitwa nie pomoże, to jej wyłącznie pogląd - daleki od przekonań religijnych większości Polaków. A uczyć się trzeba. Bo Bóg pomaga tym, którzy sobie pomagają.
~... 21-03-2009 20:34
chciałbym podkreślić, że przytoczony wyżej dowcip jest bardzo prawdziwy ;)
rymcycymcy 21-03-2009 22:16
| ~urczi | ...wiem, że 50,- to koszty wyjazdu. Ale do tego dorzuć jeszcze ofiarę i jakąś pamiątkę ;) Policz dokładnie czy nie pęknie stówka ? Hava przestań w końcu obrażać Żydów pisząc takie brednie. To na ogół wykształceni i inteligentni ludzie. Każda prowokacja daje mnóstwo radości, ale jak trwa zbyt długo staje się niestrawna ;) Przypominasz trochę tego upośledzonego klona z wrocławskim IP.
~Dag 21-03-2009 22:18
Hehe. Naiwniaki i tyle, cóż poradzim. Ciekawe co zrobili uczniom, którzy odmówili wyjazdu. Widział-li ich ktoś żywych?...
~grr 22-03-2009 0:25
tak, ja proponuje maurzystom sie wcale nie uczyc tylko non stop mydlic, to na pewno pomoze na maturze...
~grr 22-03-2009 2:00
tak, ja proponuje maurzystom sie wcale nie uczyc tylko non stop mydlic, to na pewno pomoze na maturze...
~ago od kosmosu 22-03-2009 7:08
HAVA_NAGILA, coś się tak uczepił katolików. Popatrz co wyprawiają Świadkowie Jehowy, jak zachowują się Zielonoświątkowcy, co czynią Babtyści! Znam kilku ludzi z tych wyznań, więc mówię na podstawie ich zachowania. Świadkowie Jehowy są wręcz nachalni z tym swoim nagabywaniem, a jeśli nie chce się z nimi rozmawiac, to wręcz straszą! Zdarza się, że jeśli ktoś ich nie wpuści do mieszkania, to potrafią włożyć między drzwi parasol, a wtedy nie da się ich zamknąć. Mnie się zdarzyło poświęcić takiej jednej z tego wyznania dwa razy po całe dwanaście godzin (w pewnym odstępie czasowym).Za każdym razem jak się rozgadała to nie chciała skończyć. Do niczego mnie nie przekonała, a tylko straciłam czas na tę rozmowę. I bądź tu dobrze wychowany!
~edesz 22-03-2009 8:21
Nie nauka, lecz Częstochowa zrobi z ciebie naukowca. I jak taki kraj ma funkcjonować?
~ago od kosmosu 22-03-2009 10:04
Poprawka: "baptyści"
~Seen 22-03-2009 11:08
Słuchaj Panie Hava, chrześcijaństwo jest powiązane z naszym krajem od ponad tysiąca lat i nie odkryłeś Pan Ameryki pisząc, że katolicyzm dominuje w Polsce. Powiedz, czy tak Cie to denerwuje, że ktoś w coś wierzy, że jedzie na pielgrzymkę do najświętszego miejsca w naszym kraju pomodlić się o swoją przyszłość, że oddaje swoje decyzje pod Boską opiekę? Żal mi Ciebie, bo widzę, że nie znasz historii naszego kraju, a później się dziwisz, skąd Ci katolicy się wzięli w Polsce. Twoja wypowiedź jest na bardzo marnym poziomie, chciałeś błysnąć inteligencją a wyszła ignorancja. Bardzo rozbawił mnie ten fragment Twojej wypowiedzi: "Wycieczka . pewnie niezle nakrapiana %%%". Po pierwsze to nie wycieczka a pielgrzymka, po drugie skąd ta pewność w Tobie, że nieźle nakrapiana, byłeś, widziałeś? Byli tam moi znajomi i o żadnym pijaństwie nie słyszałem, a Ty na czym opierasz swoje stwierdzenie? Według mnie to na własnym doświadczeniu, bo coś mi się wydaje, że reprezentujesz taki typ człowieka, co idzie zwiedzać obóz koncentracyjny z puszką piwa w ręku.
HAVA_NAGILA 22-03-2009 12:13
do ...Seen... piszesz, ze jest ci mnie zal , a mi ciebie nie zal . Ja nie mam najmniejszej ochoty " blyskac" na stronach www.jelonka Czlowieku , ja mam wazniejsze sprawy niz " blyskanie" na www.jelonka . Zastanow sie co ty piszesz? Jesli chodzi i %%% to i ksiadz podczas mszy popija z kieliszka na oczach dzieci , swiadomie , bez zahamowan . A pewnie wycieczka do Czestochowy miala w planach i msze . Jesli swoje opinie opierasz na wlasnych przemysleniach to prosze przeczytaj jakas ksiazke , wyjedz z kraju na miesiac , zobacz cos , pozyj miedzy ludzmi , naucz sie jakiegos jezyka obcego , najlepiej kilku , miej jakis papier ukonczenia uniwersytetu , posluchaj sobie waszego polskiego Radyja Maryja , wyciagnij wnioski z tego co tam mowia .......wtedy napisz pomownie do mnie a ja ci napisze kim jestem . Pochwal sie swoim stalym ...nick... a wtedy napisze ci jaki ty reprezentujesz typ czlowieka , jesli ten typ czlowiekeim mozna bedzie nazwac .
~Rastafari 22-03-2009 13:31
Hava nagila jak byś był chociaż żydem to byś takich rzeczy nie pisał bo byś miał wiarę w Boga i chociaż trochę tolerancji do innej religi.... A co do 2012 to pewnie jesteś jakimś jehowym bo inaczej byś wiedział że końca świata się nie da przewidzieć.... Bless ya
~cos o pielgrzymkach 22-03-2009 14:18
........Pielgrzymi oblegają Jasną Górę Twój głos został dodany. 2006-08-14 13:32, aktualizacja: 2006-08-14 15:31:12 -wiadomosci24.pl-............... Ale nie dla wszystkich pielgrzymka ma duchowy wymiar.......– Szedłem z zupełnie nieznaną sobie grupą. Do zmroku było wszystko w porządku, jak to na pielgrzymce – modlitwy, pobożne śpiewy. Ale potem... rozpoczynały się wielogodzinne libacje alkoholowe. Ich młodzi uczestnicy przyznawali, że idą tu tak naprawdę tylko po to, by wyrwać się z domu i móc dobrze wypić. Potem wypróżniali się na namioty... Modlitwa ich nie interesowała – przypomina swoją jedną ze swych pielgrzymek Kamil Machura, ministrant........
HAVA_NAGILA 22-03-2009 14:23
hahahahahaahah -~Rastafari -----hahahahahaah ........ale mnie rozbawiles ...jak byś był chociaż żydem to byś takich rzeczy nie pisał bo byś miał wiarę w Boga i chociaż trochę tolerancji do innej religi......ahahahahahah. To znaczy , ze ty oceniasz ludzi po ich nick ? Hahahahahah -to jesli nick bylby Al Azis Kahra bylby wtedy muzulmanin ? Hahahahahaahahahahahahahaha . A gdyby byl Jurij Wasyliew to bylby Grekokatolik? Hahahahahahahaaha.Niech ciebie twoj bog blogoslawi , prosze ty mnie w zadne takie nie mieszaj .
~Danielo 22-03-2009 14:36
Matura ? nie ma nic prostszego ;) podszedlem do niej jak do zwyklej kartkowki
~Tarantula 22-03-2009 14:51
A cóż to za maturzyści ? którzy ignorują oficjalna naukę ? wiara w zabobony ! no rzeczywiście szykuje nam się wspaniałe społeczeństwo na miarę talibów. Szkoły katolickie kontra szkoły koraniczne ! No cóż u niektórych ewolucja jeszcze nie ruszyła. I ci święci ! z normalnego człowieka idiotę próbują zrobić. Pomódl się do świętego a załatwi ci maturę, zdrowie, pracę itd. itp. Ale jak proboszczyna zachoruje, to nicholery nie zamierza zawierzać swojego życia opiece boskiej, zasuwa do najlepszej kliniki i leczy się u doktorka ateisty. Cholera piękna jest ta nasz Polska, ale głupia ! A bałwanów z każdym rokiem przybywa, a większość nie zna nawet postaw swojej wiary, tylko wierzą w to co im ktoś powiedział. A gdzie tu pęd do zdobywania wiedzy ? Gdzie tu sprawdzanie , czy ci co mi coś przekazują nie kłamią ? Tak z matematyki każda teza musi mieć dowód, wiara nie musi mieć żadnych dowodów. I chcecie powiedzieć, że te dzieci się czegoś uczyły ?
~AAAMM 22-03-2009 16:10
ojej Pani Dyrektor jaka inetresująca wypowiedz ;))
~ruina 22-03-2009 17:40
do ~Rastafari. jak nie wiesz to Ci to wytłumaczę na czym polega tolerancja w naszym kraju: jesteś katolik, jesteś nasz, nie jesteś katolik (nie ważne czy innego wyznania czy niewierzący) jesteś gorszy i z góry zaszufladkowany. wielu ludzi, z którymi rozmawiałem nie wiedziało, że jestem niewierzący. dopiero po tym jak powiedziałem, że nie wierzę widziałem dziwne miny, słuchałem głupie uwagi typu "jak można nie wierzyć" albo "to w co wierzysz?" itp. a w skrajnych przypadkach było odwrócenie się o 180 stopni i koniec rozmowy. to się nazywa tolerancja? a może bardziej dyskryminacja. wychowanie w tym wyznaniowym kraju opiera się na jedynej słusznej religii. każdy kto myśli inaczej jest gorszy. owszem są wyjątki ludzi, dla których wyznanie drugiej osoby nie ma znaczenia a liczy się co ta osoba sobą reprezentuje ale jest też pogarda dla ludzi, którzy ośmielili się myśleć inaczej. to co pisze Hava_Nagila to szczera prawda. jak ktoś tego nie widzi to niech zdejmie klapki z oczu i postawi się na miejscu niekatolika (oczywiście jak starczy mu na to odwagi).
~Tarantula 22-03-2009 17:59
Taaaaaaaaak, wypowiedź zapewne interesująca, ale jaka przerażająca ! Jak zawierzyć takim ludziom egzystencję państwa ? Oni je na powrót zaciągną w mroki średniowiecza. Bo albo się wie, że ziemia ma ok. 4,5 mld lat, że żyły na niej dinozaury itd. Albo się wierzy w to, że bozia stworzył tą ziemię niecałe 6 tys lat temu !!! Różnica - NIE ? - Oj nadchodząca inteligencjo ile kościołów jeszcze zbudujecie ? ołtarzy ? ile miliardów złotych przekażecie tym co miast dzieci robić i rodzić, czarne kiecki pozakładali i żyją za frajer ? Nie dziwię się naszym, rodzicom, dziadkom i pra ...... wszak oni mieli ograniczony dostęp do wiedzy, nauki. Że książki albo były za drogie, a jak były to nikt nie umiał ich czytać, a jak już się nauczył, to nie miał czasu ich przeczytać, bo nową Polskę budował ! Teraz są książki, telewizja popularnonaukowa, internet - wiedza na wyciągnięcie ręki - a młodzież na pielgrzymkę jedzie pomodlić się aby bozia pomógł im zdać maturę - jakaż ciemnota jakież zacofanie ? Nie twierdzę, że wiara ma zniknąć na zawsze z naszego społeczeństwa, gdyż naszych rodziców i dziadków trudno byłoby zagonić do nauki o świecie, wszechświecie itd. Ale młodzież ? Do ~Seen - człowieku jakbyś ty uczył się, powiedzmy historii, to wiedziałbyś, że na naszych terenach, ta wiara nie tysiąca lat istnieje ! To wiedziałbyś w jaki sposób była wprowadzona i dlaczego ? ale ciebie to nie interesuje, nawet nie interesuje cię dlaczego klepiesz mantrę "Jam jest Pan Bóg twój, który cię wywiódł z ziemi Egipskiej z domu niewoli ......" przypomnij sobie kogo z twojej rodziny wywiódł ten bóg ? nawet nie interesuje cię to, że klepiesz mantrę o dziesięciu przykazaniach, a tam jest tylko dziewięć. No kogo to interesuje ? Powiedzieli, że jest dziesięć, to znaczy, że jest dziesięć ! Nawet liczyć was w tej szkole nie nauczyli ! nie mówiąc już o zrozumieniu tego co klepiecie.
~pedagog 22-03-2009 19:41
do Tarantula: Twoja zarozumiała głupota jest obezwładniająca. W dawnych wiekach też żyli mądrzy ludzie i byli bardzo religijni. I dzisiaj są. Tylko takim jak ty się wydaje, że wszystkie rozumy pojedli. Brawa dla młodzieży, która uznała za słuszne pojechać do Jasnogórskiego Sanktuarium i podziękować za lata nauki. Niech Was te brednie bezbożnych zarozumialcow (nie mówię tu o skromnych i mądrych ludziach niereligijnych) nie deprymują. Christus vincit.
~ago od kosmosu 22-03-2009 20:22
Te pielgrzymki maturzystów to były, są i będą, też w tym uczestniczyłam. Jednakże pamiętam, jak ksiądz na religii nauczał nas, że Bóg jest wszędzie. Zatem - jeśli jest wszędzie - to wszędzie można się do Niego modlić. I On to wszędzie usłyszy - czy to będzie na Jasnej Górze czy w Jeleniej Górze - efekt modlitwy będzie ten sam. Nie każdy z naszej klasy był na tej pielgrzymce, jednak maturę zdali wszyscy za pierwszym podejściem. I tyle.
HAVA_NAGILA 22-03-2009 23:44
Jak się rodzi fanatyzm ? Jak się rodzi fanatyzm religijny ? Wystarczy ustanowić następujące zasady : - dana religia jest jedyną słuszną religią - wpisuje sie w konstytucję powiązanie danej religi z państwem - mułłowie nie podlegają jurysdykcji sądowej , podatkowej jak i innym formom kontroli - wszystkie inne kościoły jak i wybrane szkoły , przedszkola , żłobki , szpitale zabiera się na użytek danej religii - religię wprowadza się ustawowo do szkół wszystkich stopni ( w relacji : 6 lekcji religii na 1 lekcję WF ) - ustanawia się mułłowskie komisje podręcznikowe do spraw historii i wychowania w rodzinie - żadne większe uroczystości państwowe nie mogą odbyć sie bez lokalnego mułły i daniny - na ordynariat polowy przeznacza się ( bezpośrednio i pośrednio ) kwoty porównywalne z modernizacją sprzętu wojskowego ( najwazniejsze są morale ! ) - dzieli sie kraj na diecezje a każdy mułła dostaje własną parafię z lokalnymi podatnikami - stawki za posługi religijne są w wysokości 50-500 USD niezależnie od stanu majątkowego podatnika - pozyskiwanie gruntów - w księgach do 8 wieków wstecz wyszukuje sie majątki danej religi i windykuje ( na terenach dziewiczych najpierw stawia się stosowny element sakralny , potem plebanię a następnie meczet) - uzyskanie dobrej pracy ( np. w samorządzie ) jak i zgody na prowadzenie własnego interesu ( np baru , restauracji ) uzależnione jest od decyzji lokalnego mułły ( i kwoty haraczu ) - każda większa firma zobowiązana jest do darowizn - fatma danego mułły ma moc ustawy - w dni świąteczne ustanawia się zakaz pracy ( szczególnie w hipermarketach ) - lokalny mułła przed wyborami ogłasza listę partii poprawnych i osób na które trzeba głosować - głosowanie odbywa się bezpośrednio po porannych modłach - z pieniędzy podatników tworzy się sieć stacji radiowych i ideologiczny , nasycony nienawiścią kanał TV - ustanawia się cenzurę moralną w mediach (w postaci np.Krajowej Rady ds Radia i Telewizji ) - bojkotuje sie w kioskach prasę wypowiadającą niepoprawne poglądy ( tzw. grupy parafialne ) - osoby nie wyznające danej religii nazywa się niewiernymi , zdrajcami narodu , komunistami i życzliwie sugeruje opuszczenie kraju ( np do Izraela , USA , Indii , piekła ) - do walki z innymi religiami ( tzw. sektami ) tworzy się formy organizacyjne i prawne - informacje dla wywiadu wewnętrznego jak i zewnętrznego tworzy się na podstawie cotygodniowych raportów z indywidualnych spowiedzi wiernych - śmierć za wiarę skutkuje beatyfikacją i dostąpieniem zbawienia
~do hava.... 22-03-2009 23:47
Żal to mało powiedziane...będę się modlić za Ciebie byś przestał pisać tak proste i nielogiczne wypowiedzi..a wiesz dlaczego?byś nie zrobił krzywdy sobie a przede wszystkim innym młodym ludziom,by nigdy nie zastanawiali się głębiej nad treścią Twoich wypowiedzi,bo może to dla nich w przyszłości okażą się zgubne.Moje 9 letnie dziecko wie dlaczego kapłan podczas mszy św. symbolicznie spożywa wino..to pamiątka po Jezusie za ciebie i za nas wszystkich za niewinnie przelaną krew JEZUSA...To tylko w przypomnieniu,bo widać że z pamięciom kiepsko u Ciebie.Z wcześniejszych Twoich wypowiedzi wieje pychą,zarozumiałością i ironią.To nie są wartości jakie zostawił nam Jezus wręcz przeciwnie...stały nick jest dla Ciebie czynnikiem wartości człowieka?Przemyśl głębiej treść tego co piszesz
~Tarantula 23-03-2009 9:11
do ->~pedagog - wiesz to takie trochę głupie, że podpisujesz się pedagog i wypisujesz takie bzdury ! Bo albo nie znasz podstaw swojej wiary, albo nic nie wiesz o nauce ! Ja osobiście nie mam nic przeciwko temu abyś nadal w czarnej kiecce sobie chadzał i modlił się o zdrowie itp. abyś w zaciszu kruchty kalkulował sobie jak to w niebie ci będzie dobrze i co tam będziesz robił. Ale jeżeli podkreślasz mą głupotę, to mądry acz niedouczony człowieczku, napisz tutaj, że dinozaury to wymysł ludzi głupich takich jak ja ! a jak uznasz, że jednak były, to znaczy tylko, że ten twój bozia w pisaniu o stworzeniu świata natchnął jakowegoś idiotę, który przekręcił co ten chciał mu przekazać ! Pedagogu ! pewnie też nie wiesz, że Jahwe nadal jest czczony w Izraelu i modlą sie do niego pod ścianą płaczu i składają mu ofiary z całopalenia, tylko taki pedagog jak ty twierdzi, że ten bóg to inny, bo ty o tym nie wiesz !!!
~do rymcycymcy 23-03-2009 21:40
uposledzony to ty jesteś. Jak ci twój nick miły, to radzę się powstrzymywać od durnych wypowiedzi bo później znowu będziesz jęczał,że ktoś ci nicka zabrał . k.p.w.???
diablica 24-03-2009 17:02
eeeeeeeeeeej! odczep się od rymcycymcy! nick jest w porządku tak jak jego właściciel!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Mali szachiści przed Pucharem Polski

Wiosna Biedronia sprawdza i zapowiada

Prezesi spółek miejskich o cenach energii

Rowerem przez Amerykę Południową

Prace zgodnie z planem

Sonda

Czy wszyscy młodzi do 26. roku życia powinni być zwolnieni z podatku PIT?

Oddanych
głosów
1012
Tak
38%
Nie
54%
Nie mam zdania
8%