MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Mniejszość romska – Twój głos w Jelonce.com

Wiadomości: Jelenia Góra
Środa, 22 września 2010, 23:27
Aktualizacja: Czwartek, 23 września 2010, 7:59
Autor: admin
admin
Fot. admin
Coś Cię niepokoi, drażni, budzi sprzeciw? Masz okazję powiedzieć o tym w nowym programie Agaty Galas z Jelonka.TV zatytułowanym „Głos ulicy”. Na początek – o mniejszości romskiej.

Raz w tygodniu zastaniesz naszych realizatorów na placu Ratuszowym. Będą czekać z kamerą na Twój głos. Oczekujemy także od naszych Czytelników propozycji tematów, którymi – ich zdaniem – powinni zająć się dziennikarze. Zapraszamy do obejrzenia pierwszego odcinka „Głosu ulicy”. Kolejne – wkrótce.

Ogłoszenia

Czytaj również

Lech Wałęsa w Świeradowie Zdroju

Kierowcy–seniorzy na szkolenia z jazdy?  

Odbudują zbiorniki

Komentarze (80) Dodaj komentarz

___x 23-09-2010 0:05
superpomysł raz tygodniu czyli kiedy dokładnie? a co do romów albo będą żyli tak jak my albo wypad w końcu są w naszym kraju i powinni się dostosować
~vodoun 23-09-2010 0:43
Świetna inicjatywa! nie Cyganie tylko Romowie,dla nich jesteśmy"gadżo",taki śmieszny, czasem denerwujący i jak takiego oszukasz,to dowodzi sprytu. "piękne"tagi na elewacjach,a pan komendant wczorajszy?
~Jeronimo 23-09-2010 0:43
dokładnie określcie się kiedy jak o której to pogadamy....proponuję tematy: samochody na 1 maja!!!!!! brak atrakcji dla dzieci żólerstwo na mieście obrembalski a stronniczoszć PO lenistwo straży miejskiej brak śmietników = ogólny syf vw golfy na naszych drogach:) itp itd et cetera
~J.G. 23-09-2010 7:07
Nie mam nic do Romów oni powinni być zasiedlani daleko od siebie a nie w jednym miejscu chodzi mi o jeden dom czy ulice,myśle ,że wtedy będą musieli nauczyć się żyć normalnie razem ze społeczeństwem.
~Zbigniew L. 23-09-2010 7:16
powinni żyć swoimi obyczajami - ich kultura jest inna i trzeba to uszanować - owszem sa granice których nie powinni przekraczać - ale to juz zależy od wychowania w ich środowisku - Tu powinien bardziej zabrać głoś ktoś z Kowar - gdzie społeczość Romska jest naliczniejsza.
~ 23-09-2010 7:23
Świetny pomysł i realizacja bo to reklamowane plusgsmobile.tv to straszna chała i amatorka.
~aaa 23-09-2010 7:42
Romowie od "zawsze" przedstawiani są jako problem. Są obywatelami polskimi, nie są gorszymi w naszym kraju. Ich odmienność jest interesująca, a próby wtłoczenia w lokalne społeczności bezzasadne. Należy dokładnie wyjaśnić jakie są ich korzenie, historia, obyczaje, język, struktura społeczna. To są ludzie jak każdy inny człowiek na tym świecie. Czym więcej społeczność będzie o nich wiedziała tym mniej będzie się ich bała. Wytwarzanie atmosfery strachu przed Romami, a nie daj Boże zagrożenia z ich strony jest groźne.
~ 23-09-2010 8:04
Mieszkalam w Legnicy przez 30 lat i w Kowar przez 17 lat, teraz mieszkam od 3 lat z Jeleniej Górze. Wszędzie mieszkają obywatele naszego kraju zwani przez nas Romami, Cyganami, itp... Często mialam do czynienia prywatnie, rownież zawodowo z tą grupą społeczną. Są to wspaniali ludzie, przemili i uroczy. Bardzo rodzinni. Potrafią odwięczyę się całym sercem. Nigdy w swoim życiu nie spotkalam się z agresją, wrogością z ich strony. Zawsze stawiają za punk honoru wspieranie się wzajemne, piastowanie swoich romskich tradycji.
~ 23-09-2010 9:37
Tak,tak Romowie to wzór cnót.Są ludzie,którzy mieli do czynienia z tymi"przemiłymi" ludźmi w innych okolicznościach i takie durne teksty do nich nie dotrą.
~OLO 23-09-2010 9:44
DO 23-09-2010 08:04 | ~ | Jak są tacy fajni to zamieszkaj z nimi w jednej kamienicy ;-) szybko zmienisz zdanie
~dziubek 23-09-2010 11:02
Zapraszamy wszystkich romów do Szklarskiej Poręby!:) Włascieciele pensjonatów będą zacierac ręce :))) tyle klienteli :)))
~-.p 23-09-2010 12:34
lenie,brudasy i pasożyty wegetujące na naszym państwie dostają pieniądze od urzędu miasta na siebie i każde następne machnięte dziecko,dostają nowe mieszkania po tym jak zdewastują poprzednie w którym mieszkali a nasze urzędy nic z tym nie robią aby ich ustabilizowac bo to uchodźcy i mają za nic wszystko dostac co potrzebne im do życia.
Hrabia 23-09-2010 13:23
Szkoda że się PATOLA nie zapytali co zrobić z tymi brudnymi cyganami!!!
~Xenia7 23-09-2010 13:45
mój sąsiad Polak też dzieci naklepał ,dzieci nie żebrają ale kradną, ojciec nigdzie nie pracuje z żona z opieki dostają zasiłek,dzieci brudne i też mało interesuje ich szkoła. MOże tymi też trzeba się zająć.Mi Romowie nie przeszkadzają, chociaż mieszkam w ich sąsiedztwie.
~ 23-09-2010 13:54
Myslicie zle o Romach=przemilczcie po kawalersku. Juz raz Redakcja dostala po du...pie za to, ze zamieszczali wasze wypowiedzi o Romach, ktore mialy charakter rasistowskiej nagonki. Caly artykul zostal zlikwidowany. Czesto w zyciu jest tak, ze nosi sie w sobie negatywne mysli i uczucia. Ale one nie zawsze musza ujrzec swiatlo dzienne. Takie postepowanie cechuje dobrze wychowanych ludzi, ktorzy wiedza co to dyplomacja i tzw. "emocjonalna inteligencja". To tyle.
~.gfdhs, 23-09-2010 14:27
owszem wśród polskiej społeczności też nie brakuje podobnych przypadków tylko najgorzej mnie wkurza to że mamy wiele biednych rodzin łącznie z głodnymi dziecmi,które te rodziny dostają śmieszne pieniądze z opieki lub nie dostają ich wcale a te pasożyty na każdą osobe dostają ponad 800 zł miesięcznie i na każde dziecko ok 1000 zł za to tylko że są gdzie tu sprawiedliwośc juz nie wspomne o konstytucji która gwarantuje każdemu obywatelowi jakieś minima do przeżycia tylko nszkoda ze lepiej byc pokrzywdzonym uchodźcą niż rodowitym polakiem
~ 23-09-2010 14:28
I jeszcze cos: jesli macie negatywne zdanie i czujecie NIEODPARTA potrzebe powiadomienia o tym na lamach ogolnodostepnej gazety, czyncie to z fasonem. Bo przeciez twierdzicie, ze jestescie madrzejsi, bardziej ucywilizowani, piekniejsi, czysciejsi itp...itd. od Romow- wiec udowodnijcie to przez wasze wpisy! Huzia na Jozia potrafi kazdy, to takie proste (=prostackie?) napisac, ze sa tacy i owacy. Troche dyplomacji i dobrego wychowania oraz zdrowego rozsadku nie zaszkodzi....
~ 23-09-2010 14:37
Do 14: 27: tak jest na calym swiecie. Ja zyje od 1986 roku w Niemczech. Mam do czynienia z roznymi narodowosciami. Niemcy placa wysokie podatki a na socjalu zyja Turcy, Rosjanie i....POLACY. Niektorzy NIGDY nie pracowali . Poprzez moja prace mam do czynienia glownie z...Polakami, ktorzy sa uzaleznieni od alkoholu. Nie beda nigdy pracowac. Kasa chorych placi za terapie, ktora kosztuje tysiace. I co? caly swiat ma psioczyc i narzekac? w Niemczech zyje 5 mln. Turkow. Polowa na socjalu. Tak juz jest-na calym swiecie. Mozna ponarzekac, ale z fasonem.
~s. 23-09-2010 15:59
Byłem w wojsku z cyganem - normalny chłopak
~blabla102 23-09-2010 17:25
trzeba rozmawiać na takie tematy, bo widok grubki małych dzieci z matkami np. na wrocławskim pksie błagajacych o datki i atakujących jednocześnie wysiadających z autobusów turystów to uważam średniowiecze a nie XXI wiek. Szanuję ich tradycję ale rozumiem ją jako obchodzenie świąt, pieśni, sztuka, język a nie uczenie dzieci, że jak udasz smutnego to dostaniesz pieniążka. Poza tym Cyganie w Polsce mają więcej praw niż Polacy, a właściwie można powiedzieć, że wielu żyje poza prawem zarówno państwowym jak i społecznym i to jest dziwne. Należałoby ucywilizować wreszcie nasze prawo!!!!
~`biedrona 23-09-2010 17:34
tak Romowie... ich kodeks zabrania im pracy... więc może stworzą swój własny kraj w którym nikt nie będzie pracować i zobaczymy jak będzie się żyć, dlaczego my mamy ich utrzymywać bo skąd niby te zasiłki się biorą? Ja codziennie muszę swoje dziecko odwieźć do przedszkola, siedzieć w pracy minimum 8 godzin dziennie a oni? Siedzą w KOwarach i dłubią słonecznik a jak zostali wezwani do prac porządkowych by spłacić dług czynszowy to stwierdzili że im kodeks tego zabrania... niezła farsa.. może ja też sobie taki kodeks stworzę i stwierdzę że mój nie dość że mi zabrania pracy to wymaga od społeczeństwa płacenia mi za nicnierobienie 2000 PLN co miesiąc...
~biedrona, 23-09-2010 17:49
- sugerujesz, że każdy Cygan dostaje 2000 PLN (brutto?) zasiłku? dlaczego tak prymitywnie kłamiesz kobieto? nie wstyd ci? jak ci tak źle w życiu (praca, przedszkole, itp. pie..doły), to oddaj swoje dziecko do domu dziecka (albo sprzedaj je na narządy), a sama zajmij się jakimś wolnym zawodem, zostań np callgirl (jak masz warunki) albo wróżbiarką (jak masz warunki) - dłużej pośpisz, więcej kasiory będziesz miała - wyluzujesz się i nie będziesz pisać żałosnych komentarzy.
~Kowarzanin 23-09-2010 19:00
Urządzać czarne niedziel, co niedziala jeden budynek z romami obrzucać granatami, a później wyburzyć. Po miesiącu takich imprez sami się wyprowadzą i problem z głowy. Francja dała rade to my też damy, nasłać na nich kiboli, skinów i dresiarzy, niech policja nie interweniuje, to taż poskutkuje.
Plac_Ratuszowy 23-09-2010 19:25
Oj ludziska cyganie to rozumny naród mnie zaczepiła cyganicha dwa razy chciała wrózyć pierwszym razem grzecznie podziekowałem nie zrozumiała drugim razem powiedziałem jej spi....j i o tego czasu omija mnie na 20 metrów ;--)))
~ 23-09-2010 20:22
DOLNOŚLĄZAK. Czy ta - fajna inicjatywa - "Jelonkowej" tv nie przekształci się- po jakimś czasie - w kampanię promującą radnych PiSpartii. Muszę przyznać, że pomysł jest dobry. Czy Jeleniogorzanie dadzą się nabrać?
~ 23-09-2010 21:25
ad.~ Kowarzanin. Wspaniały pomysł. Od przyszłej niedzieli wkraczam do akcji. Zacznę od Twojego domu, gdyż z gęby przypominasz mi cygana. DOLNOŚLĄZAK
~NOP 23-09-2010 21:48
Romów do rumunii
~srus 23-09-2010 22:23
Powiem wam że mieszkali cyganie przez dwa lata w naszej kamienicy.Już myślałem że będzie tragedia bo mieli drzwi naprzeciwko moich.W małym mieszkanku było ich siedmioro.Kłucili się jak przeciętny polak,ale nie zauważyłem burd,pijaństwa czy narkomani.Z komórki też mi nic nie znikło,nawet kiedyś porąbali mi drweno na opał.Zawsze się kłaniali na korytarzu,dzieci nie.Teraz wprowadziła się polska rodzina.Codziennie facet przychodzi nachlany do domu,piją razem a na końcu leją się po mordach.Policja w mojej kamienicy jest standardowo raz w tygodniu.Ostatnio straż zrobiła pobudkę wszystkim o 04.rano bo zasnąłi nachlany z petem.
~sasiedzi 23-09-2010 22:25
jak pomieszkacie kolo takich to się wam odechce wszystkiego NIE WSZYSCY bo sa normalni ale jest ich mniejszosc.... niestety a kradną, piją, biją i zebrają brak słów jak nie mieszkali kolo mnie to nic sie nie dzialo jak sie cyganiska wprowadzily to swiat sie wali....kradzieze i nic wiecej...
~xxxxxxxxxxxx 23-09-2010 22:27
Romowie nie są pochodzenia rumuńskiego! Rumuńska ludność jest taka jak my, blond włosy itp ! Romowie pochodzą z indii, wy nie wiecie co mówicie ale najlepiej się znacie. Taka jest Polska. Niedouczona ale za to najlepiej wszystko wiedząca ! A straż miejska zamiast zająć się porządkiem to zakłada jakieś smieszne blokady codziennie na ulicy fortecznej obok Atrapy i się szczycie jaka to nie jest. Zakaz parkowania obok płatnego parkingu widnieje 200 metrów wcześniej więc kierowcy widząc ten znak mają sobie liczyć metr po metrze gdzie nie można parkować hahaha
~blabla102 23-09-2010 22:35
nie skumałam o co chodziło z tym Pisem.......to nie ma byc program polityczny, są już inne programy poruszajace takie tematy, raczej nie trafiona to była próba obelgi, czy o co tam chodziło w tym komentarzu hehe i pierwsze słyszę żeby Jelonka była za PiSem, to są media więc powinny by bezstronne, w tym państwie to ciężko byc za czymkolwiek w sumie..... ech to niezrozumialstwo.... ;)
~._> 23-09-2010 23:40
rumuni to nie romowie nie ubliżajmy rumunom
~Zyta 24-09-2010 3:30
A które media są bezstronne??? Jak na razie to chyba tylko te co sami sobie założymy! Media z ludu robią głupców, którzy we wszystko wierzą i powtarzają tym co nie widzieli lub nie słyszeli! I koło się zamyka. Głupie "nowinki" lub jak kto woli " ważne sprawy naszego kraju" krążą a ludzie za tym ślepo podążają wierząc we wszystko. A to tylko sterowanie by odciągnąć nas od bezlitosnej rzeczywistości, która dzieje się na każdym podwórku. Wszyscy klepią biedę, musza oszczędzać jak tylko się da i trzymając banknot w ręku myśleć czy dzisiaj można kupić dziecku lizaka czy lepiej odłożyć i za tydzień kupić czekoladę!!!
~Zyta c.d. 24-09-2010 3:44
Jedna wielka masakra! Lepiej postawić krzyż i drzeć koty pod nim- bida z nędzą schodzi na dalszy plan i wszyscy zadowoleni bo w tym chaosie nie widać gdzie 90% naszych pieniędzy zabieranych nam przez państwo w podatkach itp- znika. Normalnie jestem pełna podziwu dla ludzi utrzymujących się " jakoś" w tym państwie. Za...ć po 10 h, przynieść do domu 1500 złi( jak pracują oboje ) utrzymać 4-5 osobową rodzinę i jeszcze zap...ć w domu--- hehehe CUUUDA!!! Trzymajmy się dzielnie kochani :-)
~rebol 24-09-2010 8:38
Wiecie że najlepszym przysmakiem Romów są jeże?robią z nich zupe. Kiedyś jadłem romski rosół-pycha.
~ 24-09-2010 8:38
Zawsze i wszedzie-na calym swiecie, w kazdym kraju jest problem z mniejszosciami narodowymi. Niemcy maja Turkow i Ruskich, Anglicy Pakistanczykow i Polakow, Holendrzy jeszcze tam kogos....kazde panstwo boryka sie z odmiennoscia kultury, religii, jezyka takiej mniejszosci . Czemu inaczej ma byc w Polsce??? Prosze mi konkretnie napisac o tym, ze "Romowie maja wiecej praw niz Polacy", bo jakos w to nie wierze. Moze sie ktos tu wypowie, kto w tym siedzi, bo czcze dyskusje typu nagonka oraz jakies wymyslone dane mnie nie interesuja. Poza tym poczytajcie o hostorii Romow (i Sinti). TO NIE RUMUNI!!! Pochadza z Indii i nie maja "wlasnego" kraju. Stworzyc Romom panstwo? Chcecie drugi Izrael? taki pomysl sie nie sprawdzil.
~poczytajcie 24-09-2010 8:42
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1441
~ 24-09-2010 8:48
do 08:38-nie wiem czy to akurat dobry przyklad z tymi jezami...moja kolezanka z pracy (Turczynka, pielegniarka) nie moze sobie za nic w swiecie wyobrazic, ze...my jemy mieso swinskie!!!! ona go nie je nie tylko ze wzgledow religijnach (Koran), ale tez dlatego, ze sie bardzo brzydzi. Ja nie jadlabym pieczonych na ogniu wezy, krokodyli czy gasienic a Aboryginami z Australii dlatego nie gardze-wrecz przeciwnie.Dlatego przyklad-co kto je-jest kiepski.Niemcy nie moga sobie wyobrazic np. zupy ogorkowej ("heeeee??? ZUPA Z OGORKOW???), weic dajmy z tym spokoj, co Romowie jedza, a co nie.
~do 08:38 24-09-2010 9:15
Polacy,którzy wyjechali do Anglii i których znam pracują ciężko na swoje utrzymanie.Nie porównuj ich do nierobów cygańskich,którzy żyją tylko i wyłącznie z zasiłków.
~ 24-09-2010 9:41
...a widzisz...ja znam Polakow w Anglii (czesto bywam w Londynie, tam mieszka moja przyjaciolka ze szkolnej lawy), ktorzy nie pracuja i kombinuja. Albo pracuja na czarno.Takich znam tez tu w Niemczech-siedza od wielu, wielu lat na socjalu i koncza...w klinice odwykowej, w ktorej pracuje. Naturalnie-niesprawiedliwym byloby wszystkich jednakowo potraktowac. Sa tacy i tacy. Ale ja znam osobiscie wielu kombinatorow. Przykre, ale prawdziwe.
~ 24-09-2010 11:27
...a widzisz sam/a przyznajesz,że są Polacy pracujący za granicą(zdarzają się też kombinatorzy).Natomiast Romowie to tylko kombinatorzy i tu jest różnica,która doprowadza uczciwie pracujących podatników do białej gorączki.Są tacy,którzy posądzają takich ludzi o rasizm.Mylą się.To proste:albo Romowie pracują i płacą podatki,albo wio do Indii(skąd pochodzą) Rumunii,Bułgarii czy gdziekolwiek chcą. Byle dalej stąd.
~ 24-09-2010 13:04
Ja ciebie rozumiem i to bardzo doskonale. Sama place ogromne podatki i jak widze np. tureckie/pakistanskie/rosyjskie rodziny, ktore maja po 7 dzieci i siedza na socjalu to tez mnie szlag trafia! Ale na to nie ma rady. Tak jak i nie ma rady na Romow. Do Indii juz sie ich nie wysiedli, bo to historia liczaca tysiac lat (poczytaj w linku powyzej). Jedyna szansa dla obu stron to jednak proby integracji-chociaz w przypadku Romow jest to trudne-oni mowia wprawdzie po polsku, ale maja tyle swoich "przepisow", ze do pracy nie pojda. I co?? a NIC. Sytuacja trudna, ale nie beznadziejna, bo z tym problemem jakichs tam mniejszosci boryka sie caly swiat. A wyzywanie od brudasow, paskudne epitety pod adresem cyganskich dzieci (=one sa naprawde niewinne-dzieci sa zawsze bez winy, chodziaz denerwuja!!!!) sa nie na miejscu-jakby sie o nich nie myslalo. Ja tez mam rozne mysli na te tematy i mnie pasozytnictwo zlosci. Ale obrazac nikogo nie mozna, tym bardziej ze wzgledu na etniczne pochodzenie, bo s
~maniek xd 24-09-2010 16:22
ja jestem za ! zagonić ich do pracy albo tam do rumunów ich deportować
~ 24-09-2010 17:08
ad.~blabl 102 z godz. 22:35. Akurat nie chodzi o ten artykuł, ani wywiady. Zwróć uwagę, że rozpoczęła się kampania wyborcza. Takie wywiady i artykuły to doskonały materiał na wychwycenie problemów, które nurtują lokalne społeczności. Potem te zagadnienia grupuje się w określone bloki tematyczne i kandydat na radnego z określonego ugrupowania zaczyna się propagować temat jako osoba godna zaufania, która ma sposób rozwiązania problemów. Czyli innymi słowy: jestem kandydatem na radnego i znam problem omawiany w publikacji i jestem jedyną osobą gotową - jako radny, lub samorządowiec - go rozwiązać. Głosujcie na mnie.Wybierzcie mnie. Jest to stary chwyt propagandowy stosowany przez media. Redakcja "JELONKI" bezstronną nie jest. Jest politycznie zaangażowana. Konkretnie w tych wyborach promować będzie kandydatów na radnych oraz prezydenta z PIS. Redakcja zgrywa się na bezstronną. Tak nie jest. Zwróć uwagę na treść publikacji, sposób prezentowania kandydatów itp. itd. Jednych można pokazać
~ 24-09-2010 17:16
cd. z godz. 17:08. Jednych można pokazać ciekawie, innych wręcz odwrotnie. Przykładem strony tytułowe "JELONKI" z ostatnich tygodni. Na jednej pani Machałek jest piękna i uśmiechnieta, inni kandydacji są zaprezentowani obrzydliwie. Niestety ludzie lubią kolorowe obrazki i potrafią odróżnić brzydkie od ładnego. Potem wybierają ładną panią z obrazka, nie zdając sobie sprawy że ta pani nie ma nic konkretnego do zaoferowania jeleniogorzanom. Dlatego temat nowocześnie wrzucony przez "JELONKĘ" może - choć nie musi - być rozwinięty dla celow kampanii wyborczej. Pozdrawiam. DOLNOŚLĄZAK.
~Zyta 24-09-2010 17:31
DOLNOŚLĄZAK popieram Twoje zdanie jak najbardziej !!! Pozdrawiam
~CYGAN 24-09-2010 17:38
Co za dureń chce zapędzić Romów do pracy.Niech robią to co najbardziej umieją:zachowywać swoją tradycję (także w strojach),śpiewać,tańczyć,wróżyć,sprzedawać miedziane garnki i patelnie (bardzo dobre) i wtedy przestaną być postrzegani jak zakały społeczne.Oni są inni niż Polacy ,ale to oni tworzą klimat Kowar.Jeśli nie chcą się polonizować to wykorzystajmy ich kulturę do promocji miasta.Trzeba im dać tylko możliwości i ułatwić działania.A może w Kowarach utworzć Muzeum Kultury Romskiej (takiego chyba nie ma w Polsce).Romowie zamiast zakałą mogą się stać chlubą Kowar.
~ 24-09-2010 18:03
Bardzo popieram zdanie Cygana z 17:38- integracja tak wlasnie pojeta. Romowie sa inni, ale tak juz ma byc: tak bylo, jest i bedzie i upieranie sie przy tym, ze maja "zyc jak Polacy" nic nie przyniesie. Niech pokazuja, co maja w kulturze najciekawszego, w ramach tak pojetej intergracji mozna udzielic moze nawet pomocy. A ty Maniek xd poczytaj linka o Romach i nie pisz juz wiecej bzdetow, bo my sie tu produkujemy, a ty ciagle o tej Rumunii.....jesli uwazasz sie za faceta -cywilizata to zmien tok myslenia, bo takiemu nie przystoi nagonka na mniejszosci (zycze ci, zebys ty nigdy nie stal sie nigdzie na swiecie polska mniejszoscia...)
~Kowarzanka 24-09-2010 21:15
Jeżeli Jeleniogórzanie są tacy mądrzy to niech wprowadzą sie do Kowar i zobaczą kto tu jest mniejszością Narodową bo z mojego punktu widzenia napewno nie Romowie oni mają wszystko co chcą a my Polacy na tym cierpimy i musimy o wszystko błagać rasistką nie jestem ale znam pewne granice których nie zna nasz Burmistrz bo nie liczą się tylko dotacje za Romów ale też MY KOWARZANIE!!!!!!!!!!!!!!!
~kiciak 24-09-2010 22:18
niech tylko nie oszukują i nie kradną i nie śmiecą ...to też ludzie
~CH.W.D.P. 25-09-2010 8:11
NO, TROLLU... BRAVO!! PO TYM TWYM OSTATNIM POŚCIE STWIERDZIĆ NALEŻY, IŻ NIEGŁUPIA Z CIEBIE DZIEWCZYNKA... LECZ, NIESTETY, TO TYLKO JEDEN POST-JAK TA JASKÓŁKA NA PRZEDWIOŚNIU...
~ 25-09-2010 9:53
Tak czytam sobie i myślę, że niepotrzebnie wyrzucaliśmy ruskich z Legnicy - to też byli mili ludzie i tworzyli w Legnicy specyficzny klimat...
~ 25-09-2010 10:40
Czesc Kowarzanka-piszesz, ze "Romowie maja wszystko". Napiisz mi prosze CO MAJA ROMOWIE, czego Polacy nie otrzymuja, konkretnie, to ci uwierze. Bo tak to sa puste wypowiedzi, nagadasz sie, nawysilasz, a konkretow brak.
~ 25-09-2010 12:09
..."niech tylko nie oszukuja...nie kradna...nie smieca..." .Romom tego nie wolno. Polakom tak? bo sa u siebie? a gdzie sa Romowie? GDZIE JEST ICH "U SIEBIE?". Wielka hypokryzja tak napisac. Jesli by Polacy nie kradli, nie smiecili i nie oszukiwali, to mozna by bylo zastanowic sie nad slusznoscia takiego stwierdzenia. A tak-to smieszne i zalosne. Prawo dziala w Polsce w jedna strone? a ...to nie wedzialam....co wolno wojewodzie (=Polak) to nie tobie smorodzie (="Cygan").
~CH.W.D.P. 25-09-2010 14:28
BRAVO, TROLLU!! DRUGA JASKÓŁKA...
~cezary 25-09-2010 19:57
Pracuje już 30 lat w paru zakładach pracy.Nigdy nie spotkałem Roma,który by pracował.Spotkał ktoś takiego?
rymcycymcy 26-09-2010 1:02
Strasznie fajny pomysł z tą kamerą dla wszystkich :) ...też tam kiedyś przyjdę i opowiem jak mnie coś wkurzy :) No, bo pomysł adresowany jest do wkurzonych ("...jeśli niepokoi, drażni, budzi sprzeciw") ...a jak coś uspokaja, i budzi aprobatę, to gdzie można o tym opowiedzieć ? :) Chyba nikt nie lubi zadowolonych z życia i spokojnych, bo dla nich nie ma takiej "JelonkaTube", szkoda ...;)
*Piękny Roman* 26-09-2010 8:25
Z Kowarzanką też się nie zgodzę...To jakieś bzdury wyssane z palca.Sam mieszkam w Kowarach od czterdziestu lat i jakoś nie widzę żeby kowarscy Romowie mieli wszystko czego nie mają Polacy.Po co te słowa na wyrost ? To właśnie takie osoby tworzą wrażenie,że Romowie są bardzo uprzywilejowani.A wcale tak nie jest.Trochę więcej obiektywizmu. I sam nie jestem Romem.Po prostu staram się trzeźwo i bez rasistowskich emocji patrzyć na sprawę.
~ 26-09-2010 10:50
ad.~blabla102 z 22:35. Zwróć uwagę,że w okresie kampanii wyborczej ugrupowanie PIS będzie wyciągało i przypominało obrzydliwości PO. Beata Sawicka ponownie gości na "Jelonkowym" portalu, chociaż trochę o tej jelogórzance zapomnieliśmy, a ponadto PO się od niej odcięło i wywaliło ją ze swojej partyjki. Ale dla PIS-owskiej "Jelonki" taki temat jest nośny i może trafić do pospólstwa. I oto chodzi.
~ 26-09-2010 11:55
Szkoda, ze Pani Kowarzanka sie juz nie odezwala. Ja bardzo chcialam sie dowiedziec, co otrzymuja Romowie, czego nie dostaliby znajdujacy sie w tej samej sytuacji Polacy. No coz, wyglada jednak na to, ze byly to czcze slowa. Jak zawsze: BLA BLA BLA i huzia na Jozia.
~ 26-09-2010 12:20
Przykład romskiej kultury.Tylko promować;) www.milanos.pl/vid-20415-Efektowne-wyprowadzenie-Cyganki-z-teatru.html
~ 26-09-2010 12:32
http://www.youtube.com/watch?v=tHpa2XlJpqo&NR=1
qwerty100 26-09-2010 12:37
romów ,cyganów, rumunów różne są określenia. moje zdanie jest takie przejechałem się na kilku osobach z tego środowiska to chamy i prostaki tak się wychowują że mają łeb na karku ,wszystkich by nas sprzedali i zarazem kupili po 300 razy gdzie wy ludzie macie oczy świat jest okrótny...... chyba w dupie. Wsparcie dla rodaków z Kowar oraz Kamiennej Góry tam tego syfu mieszka najwiecej pogonić dziadów do pracy albo wyjebać do ich kraju tzw. Rumunia ,Bułgaria. Chyba macie oczy zamydlone zobaczci co dzieje się we Francji albo we Włoszech tam to ludki zaczynają myśleć po tylu latach a my się opamietamy dopiero za 100 gdzie i tak tyle jesteśmy za murzynami trzeba działać a nie się namyślać co z nimi robić....................
~blabla102 26-09-2010 12:39
kulturę cygańską trzeba promować, oczywiście, ale dzieci błagające o pieniądze na ulicach to średniowiecze a nie XXI wiek. Często też cyganie dostają pieniądze, nie za grę ale po to żeby już grać przestali. potrafią podejść rano w niedzielę pod otwarte okno i grać doputy, dopuki im ktoś nie rzuci kasy. prosty przykład że żyją poza prawem ogólnospołecznym.... jadąc autobusem mogą jechać na gapę, nikt im nie sprawdzi biletów, grają na akordeonie w autobusie czy tramwaju aż im ktoś da pieniądze, to nie sztuka to zykłe wymuszanie kasy, a ja musze zapłaić za bilet i jeszcze dać kase małemu cyganowi żeby już przestał mi strasznie gośno grać przy uchu..... szanuję ich kulturę ale oni mieszkając w Polsce też poiwnii uszanować pewne przepisy prawne i kulturowe. Ile razy jeszcze mam mówić małemu, brudnemu dziecku, że nie dam mu kasy, że mogę conajwyżej kupić mu bułkę!!!!! Niech idą do szkoły i zachowując swoją odrębność kulturową, jak sztuka, muzyka czy święta, poszerzają swoją wiedzę i niech ma
~ 26-09-2010 15:06
do 12:37 siedzi w tobie duzo zlosci. Szkoda, ze nie umiesz tego, co masz w lepetynie przekazac bardziej dyplomatycznie (i bez bledow ortograficznych CZYSTY POLAKU). Podsuwasz nam pomysl Francji, gdzie pan Prezydent Sarkozy Romow chcial sie pozbyc??? kiepski przyklad. Wiadomosci w dzienniku widziales tylko do polowy. Sarkozy chcial wprawdzie wywalic Romow z Kosowa (i tylko tych!!!), ale cala Europa sie wzburzyla. Poczytaj (jak umiesz) wypowiedzi na ten temat innych glow panstw europejskich tudziez pani komisarz UE Viviane Reding- byla ona zbulwersownana, jak inni. Nie pisz glupstw. Nie ma dokad usunac Romow, ktorzy z pokolenia na pokolenie , od moze tysiaca lat zyja w Polsce. To tak, jakby pra-pra-pra-wnuki repatriantow zza Buga kiedys tam, w roku 2090 chciec wyrzucic ...do Lwowa. ja widze, ze glupoty ludzka jednak NIE MA GRANIC.
~ 26-09-2010 15:14
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/reding-nie-ustepuje-ws-romow-we-francji,1,3698941,wiadomosc.html poczytajcie. UE broni Romow. Kolega z 12:37 sie pomylil....MA OCZY ZAMYDLONE NIENAWISCIA.....
~ 26-09-2010 15:19
Służby prawne KE w ciągu kilku dni będą gotowe z ewentualnym wnioskiem o wszczęcie procedury przeciwko Francji w związku z deportacjami Romów. W tydzień od wybuchu sporu na linii KE-Paryż komisarz Viviane Reding zapewnia, że zawsze będzie bronić wartości UE. Przy okazji konferencji prasowej poświęconej równości kobiet i mężczyzn w Parlamencie Europejskim w Strasburgu luksemburska komisarz ds. sprawiedliwości, praw podstawowych i obywatelstwa bardzo długo odpowiadała na pytania dziennikarzy dotyczące sporu z Francją i burzy krytyki, jaka na nią spadła po zapowiedzi procedury karnej przeciwko Paryżowi za dyskryminację Romów.
~do | ~ | 26-09-2010 19:13
Mam pytanie,czy Ty mieszkając(jak dobrze przeczytałem w postach),stosujesz się do tamtejszego prawa,zasad,obyczajów, próbujesz zrozumieć pewne zwyczaje czy nawyki,czy po prostu robisz swoje tzn. skoro jesteś Polką i dajesz do zrozumienia np przy stole u niemieckiej rodziny,że bekanie przy stole to domena prymitywów i nie kryjesz oburzenia(taki najprostszy przykład żeby nie było),a może również bekasz z nimi,bo w końcu nie jesteś u siebie? albo inny skrajniejszy przykład, jedziesz do któregoś z krajów Lewantu,bo Cię tam wydelegowali w związku z pracą na kilka lat.Będziesz się stosować do ograniczeń jakie dotyczą kobiet?czy jednak będziesz chodzić w krótkich bluzeczkach,spodenkach,rozpiętych włosach bo po prostu jest Ci cholernie gorąco,no i raczej jesteś kobietą z innej kultury. Piszę to w zamyśle,że jak jesteś w innym kraju(nie turystycznie), to wypadałoby przestrzegać praw jakie tam obowiązują,a nie"czuć"się jak u siebie!
~ 27-09-2010 7:29
Bekanie???? Niemcy nie bekaja, nie pierdza itd. To stereotypy znane tylko Polakom. Od 1986 roku, czyli od mojego 12 -tego roku zycia mieszkam w Niemczech i mam prawie wylacznie z Niemcami do czynienia. NIGDY nie zaobserwowalam tego rodzaju zachowan....nie myl pojec. Zachowanie np. w Iraku czy Dubaju a bekanie przy stole. To mieszanie jablek z gruszkami. Twoj tok myslenia jest chory. Idz se...beknij.
~ 27-09-2010 8:21
Bekanie???? Niemcy nie bekaja, nie pierdza itd. To stereotypy znane tylko Polakom. Od 1986 roku, czyli od mojego 12 -tego roku zycia mieszkam w Niemczech i mam prawie wylacznie z Niemcami do czynienia. NIGDY nie zaobserwowalam tego rodzaju zachowan....nie myl pojec. Zachowanie np. w Iraku czy Dubaju a bekanie przy stole. To mieszanie jablek z gruszkami. Twoj tok myslenia jest chory. Idz se...beknij.
~ 27-09-2010 8:25
http://www.gender.uni.wroc.pl/index.php?lang=pl&dzial=artykuly&k=teksty_online&p=anacik_agata_kobiety_romskie zloscicie sie na garstke Romow, ktora zyje w Polsce.(30 tysiecy).W Niemczech zyje...2 miliony Turkow, w tym polowa siedzi na socjalu. To jest problem! nikogo nie lubicie: innowiercow, Zydow, Romow, choc to naprawde sladowe ilosci w masie. Dajcie spokoj. Lubicie sami siebie?????
~ 27-09-2010 13:56
Spotkał się pan pewnie z opiniami, że państwo polskie wydaje na Romów mnóstwo pieniędzy, które można by przeznaczyć na pomoc dla biednych Polaków, którzy nie zabiorą swoich córek ze szkoły w wieku 14 lat i nie uważają współpracy z policją za coś złego. Co powiedziałby pan tym, którzy wygłaszają takie sądy? Państwo ma obowiązek zapewnić wszystkim swoim obywatelom równe szanse. Romowie już na starcie mają niewielkie szanse na odniesienie sukcesu edukacyjnego i zawodowego, bo są grupą o pewnym stopniu upośledzenia społecznego i ekonomicznego. Dlatego należy stosować wobec nich tzw. dyskryminację pozytywną: ułatwiać im naukę, pomagać w sferze socjalnej, aktywizować ich. Państwo robi to od 2001 r. w ramach rządowego programu na rzecz społeczności romskiej. On naprawdę daje efekty. (Rozmowa z Adamem Bartoszem, etnografem)
~do tyldy 28-09-2010 12:17
Nie unoś się tak,bo dublujesz swoje posty. Dziękuje za rozwianie stereotypu,mnie on również się nie podobał, jednak żadna z osób które znam,a jeździły do DE nie zaprzeczyła. Hm zapewne myślisz,że jestem jakimś ksenofobem,rasistą itp. otóż nie, sam często odczuwałem uroki dyskryminacji(niepełnospr),więc jestem w stanie zrozumieć sytuację romskich obywateli i innych nacji w naszym kraju.Z ich postaw razi mnie ich niechęć do pracy-nie mówię że oni wszyscy.To,co to za tłumaczenie,że ich kodeks nie pozwala na sprzątanie terenów zielonych czy inne prace w ramach odrabiania własnych zaległości czynszowych itp. To,może jako lekarz w szpitalu będą pracować?A zapomniałbym,na to też im kodeks nie pozwala,bo to nieczyste.A jak dają pieniądze,to już nie przeszkadza,że"gadźo"dotykał? Ty przyjechałaś do DE, zakasałaś rękawy i zaczęłaś szukać pracy czy może siedzisz na socjalu,bo mają tam wyższy niż niejedna pensja tutaj.Rozumiesz już co chciałem napisać?Przyjeżdżasz do kraju z zamiarem zamieszk
~do tyldy... 28-09-2010 12:21
Przyjeżdżasz do kraju z zamiarem zamieszkania w nim,to rób wszystko by się asymilować,a nie obstawać przy swoim i robić za świętą krowę,bo jesteś innej nacjii. Być obciążeniem dla państwa i mieć jeszcze pretensje,że mało dają. A"se"to możesz do swego dziecka zwracać,tylko wyjaśnij mu,że to nie jest po polsku.
~K_asia 30-09-2010 10:57
Pracuję we Wrocławiu, stąd często jestem na tamtejszym dworcu PKS. Takiej zakały i pasożytów jak tamtejsi Cyganie to ze świecą szukać, nieraz jak wysiadam z autobusu to napastują mnie po koleji 2 -3 ich chmary, mam ich zupełnie dosyć. A wiem, że nie jest najgorzej, to zwykli żebracy, a wśród nich są klany złodziei, nie da się wypłacić w spokoju pieniędzy z bankomatu. Nie jestem rasistką, niech się wezmą za jakąkolwiek robotę i żyją w spokoju, ale z dworca won.
~kowarzanka2 2-10-2010 23:41
co romowie maja np:mieszkania ktore dewastuja.ja jestem kobieta w ciazy i nie mam szans na to zeby dostac mieszkanie
~ 3-10-2010 0:33
w ogóle won. to kompletne dna społeczne, nikt ich tu nie zapraszał a jak już są to niech pracują jak wszyscy. czy ktokolwiek widział żeby te nieudaczniki choć śnieg w zimie za 5 zloty odwalili. im rączki tylko do wyciągania po kasę służą... ale to także nasza wina bo jakby nikt nie dawał drobnych za darmo to w końcu by wyjechali chociaż z naszego miasta.
~kowaryy 6-10-2010 20:28
powybijać brudasów banda cwaniakó jak sa w grupia sa mocni pojedyncza grzeczni
~ 15-10-2010 13:35
kowary to obskurna dziura, właśnie dzięki cyganom. brud, smrud i ubustwo....siędzą na tych ulicach, dzieci po ulicach latają, żebraja pod biedronką a jak nie dasz tej starej brudasce złotówki to wyzywa i mało cię nie pobije...! co to ma znaczyć do holery....niech spier....gdzie ich miejcse a nie robia syf z naszego kraju a władze jeszcze im w tym pomagają...z jakiej racji siedzą na dupach? niech zabiorą sie do pracy...wstyd, dorośli ludzie a potrafią tylko usiąść z dzieckiem i trobić z siebie błazna, że na chleb zbiera..kup mu chleb a nie daj 5 zł. to jeszcze w pysk dostaniesz...! nie moge na nich patrzec
~Agnes 23-11-2010 12:57
Rasistowskie wypowiedzi.. !!! Niedługo będziecie tych ludzi do komór gazowych wysyłać.. Ech szkoda słów..

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Jacek Sutryk i Jerzy Łużniak o 21 tezach

PiS ujawnił listy kandydatów

Odpust na szczycie

Młodzi kierowcy z zakazem jazdy nocą?  

Seans plenerowy z Janem Nowickim

Sonda

Czy poprzez budżet obywatelski mieszkańcy powinni mieć coraz większy wpływ na miejskie inwestycje?

Oddanych
głosów
530
Tak
86%
Nie
9%
Nie mam zdania
5%