MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Młodzi przeciw zmianom klimatycznym

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 6 grudnia 2019, 11:24
Aktualizacja: Niedziela, 8 grudnia 2019, 8:32
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemek Kaczałko
Dzisiaj (6.12) w Jeleniej Górze odbył się Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, który ma być sygnałem dla rządzących bez względu na poglądy polityczne, że przyszłość naszej planety leży w ich rękach i domagają się zdecydowanych działań na rzecz ochrony środowiska.
Chcemy przekazać, że liczy się zdanie w kwestii tego, co się dzieje na świecie, bo nie jest to tylko problem Polski - podkreśliła Ania Cybulska z I LO. - Starsze pokolenia nie chcą nic zadziałać, to nas dotknie ten problem, gdy ich już nie będzie. Mam nadzieję, że wymusimy pewne zmiany na władzy i korporacjach - dodała uczennica "Żeroma".

Jak zaznaczają uczestnicy manifestacji, wśród młodzieży coraz więcej mówi się o sprawach ekologii - o segregacji odpadów, jakości powietrza itp. Inicjatorkami akcji były uczennice klasy drugiej I LO.

Tak naprawdę organizatorami jest młodzież z drugiej klasy. To ich inicjatywa, a ja jestem bardziej opiekunem - mówi Małgorzata Kleczewska, nauczycielka biologii z I LO. - Na lekcjach biologii widać, że jest duża świadomość ekologiczna wśród młodych osób. Bardzo często opowiadają o tym, że rodzice ich negują. To jest związane z tym, że wiele osób uważa, że to jest moda na ekologię, a tak naprawdę może to doprowadzić do katastrofy ekologicznej - dodała formalna organizatorka akcji.

W Młodzieżowym Strajku Klimatycznym wzięli udział uczniowie z wielu jeleniogórskich szkół - wszystkich łączyła troską o swoją przyszłość, a także przyszłych pokoleń. Wśród haseł wznoszonych podczas marszy były m.in.: "Najpierw natura, później matura", "Kto nie skacze, ten za węglem" itp. Manifestacja przebiegła w kulturalny sposób, była całkowicie apolityczna i po przejściu spod Kościoła Podwyższenia Krzyża Świętego na Plac Ratuszowy, każdy chętny mógł wygłosić swój apel o poszanowanie środowiska.

Twoja reakcja na artykuł?

45
58%
Cieszy
2
3%
Dziwi
2
3%
Nudzi
7
9%
Smuci
13
17%
Złości
8
10%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Jeleniogórski polonez

Przed nami finał WOŚP

Nowy dyrektor WORD

Komentarze (145) Dodaj komentarz

komentarz usunięty
~ok b00mer 6-12-2019 14:54
odpowiedź na usunięty komentarz
Czekam nadal na przelew. Masoni coś się spóźniają.
~eko sreko 6-12-2019 16:55
odpowiedź na usunięty komentarz
Może zaczną hipokryci od siebie. Mniej używania komórek, mniej energii do zasilenia. Mniej gier na PS , mniej energii zużytej. Mniej burgerów , mniej dwutlenku węgla z produkcji. Zacznijcie od siebie kartonowi krzykacze. A kartoniki chociaż zawieźliście do skupu, czy zalegają gdzieś koło kosza?
~ 6-12-2019 23:36
odpowiedź na usunięty komentarz
Nawet nie wiedzą kto to DMOWSKI!
~jan 7-12-2019 9:29
odpowiedź na usunięty komentarz
Dzieci do szkoły ......
~aaa 7-12-2019 14:00
odpowiedź na usunięty komentarz
a ty taki głupi z natury czy po wypadku?
~ 8-12-2019 9:18
do: ~eko sreko (16:55)
Nic dodac nic ujac:-).
komentarz usunięty
~--\(°°)/-- 6-12-2019 14:57
odpowiedź na usunięty komentarz
ach ta dzisiejsza młodzież
~paradox 6-12-2019 19:19
do: ~--\(°°)/-- (14:57)
wyszli w godzinach lekcyjnych, to im sie opłacało.nic bezinteresownie.moze za dobre oceny..?
~BRZECHOTNIK 6-12-2019 12:47
A świeczuszkami nie pomachali.... ? Kolorowymi kredkami czegoś nie namalowali w proteście? Matka Ziemia stęknie ze zrozumieniem i wdzięcznością, ale czy ktoś jeszcze ich tak naprawdę, na poważnie zauważy i przejmie się tym realnie?
~BRZECHOTNIK 6-12-2019 13:19
do: ~BRZECHOTNIK (12:47)
Hej, Młodzi!!! Chrońcie swoje zdrowie i życie, dlatego zainteresujcie się wnikliwie smogiem elektromagnetycznym (promieniowaniem elektromagnetycznym - PEM), którego najbardziej szkodliwym źródłem są stacje bazowe sieci telefonii komórkowej i urządzenia działające w sieci bezprzewodowej.
~ 6-12-2019 13:37
do: ~BRZECHOTNIK (13:19)
gadu gadu stary dziadu
~paradox 6-12-2019 19:20
do: ~ (13:37)
małolat
~BRZECHOTNIK 6-12-2019 22:31
do: ~paradox (19:20)
Dzisiejszy małolat to gorąca głowa, niewyparzona gęba i bezstresowe wychowanie. Takimi najłatwiej sterować, a na ich emocjach załatwiać swoje sprawy.
komentarz usunięty
~Uczen 6-12-2019 20:04
odpowiedź na usunięty komentarz
Organizatorem strajku byli uczniowie a nie dyrektor...
~BRZECHOTNIK 6-12-2019 22:45
do: ~Uczen (20:04)
A kto był adresatem tego strajku? Poszliście pod ratusz...
~electra 7-12-2019 10:13
do: ~Uczen (20:04)
dawajcie uczniowie przykład poprzez czyny. jedzie taki autobusem,ryj w telefon wlepiony i udaje ,ze nie widzi starszej pani. Zatemj jak taki małolat może mieć pojęcie w innych tematach. Czy wiecie w jakim stopniu szkodzi środowisku wyprodukowanie kilo pudru na gębę, tipsów, przyklejanych rzęs..to jest zakłamanie całej sytuacji i zaspokojenie swojego EGO.
~Anonim 7-12-2019 15:51
do: ~electra (10:13)
Z tego co mi wiadomo ekologia nie ma nic wspólnego z ustępowaniem miejsc w komunikacji publicznej, z reszta sporo starszych osób ma więcej siły i energii niż mogloby się wydawać wystarczy spojrzeć jak się pchają do autobusu nie patrząc na inne osoby, skoro maja siłe pchac się do autobusów za wszelka cenę i poza kolejka to raczej stanie zamiast siedzenie nie sprawi im problemu. Poza tym nie chodzi o całkowite zaprzestanie używania kosmetyków, czy innych rzeczy tylko ograniczenie, zamiast kupowania na przecenie w rossmanie pięciu pudrów można kupić jeden, zamiast ze sztucznych składników np naturalny
~stary zgred 11-12-2019 15:22
do: ~Anonim (15:51)
A jednak ustępowanie starszym miejsca ma związek z ekologią , bardzo pośredni, ale jednak ,ma. Starsze osoby , tutaj nie będę truć o wychowaniu lecz tylko wspomnę o tym,że nieco spróchniałe, siadają skromnie. Natomiast bezsilni młodzi panowie w swoich pedalskich ,przyciasnych rurkach, siadają tak,że podeszwami butów brudzą siedzenia. Zawsze mam obawę,że pedalskie spodenki przyczynią się do pęknięcia skorupek jaj i wielkiego smrodu.Brudne siedzenia wymuszają więcej chemii do czyszczenia tapicerek. Więcej chemii to mniej ekologii.No i ta obawa o zachowanie gatunku.... Potłuczone jaja żle wróżą. Panowie lepiej niech zgredy sobie siądą i jadą, stójcie ,niech nabiał sobie pooddycha swobodnie bo nawet pincet plus na rozmnożenie nie pomoże !
~Anonim 12-12-2019 21:36
do: ~stary zgred (15:22)
Co do siedzeń powiedzmy, że coś w tym jest jeżeli chodzi o trzymanie nóg na siedzeniach. Co do obrażania mężczyzn chodzących w rurkach mógł pan/pani sobie podarować zero kultury. Nie rozumiem czepiania się o to w czym ktoś chodzi ubrany. Jest pan/pani zazdrosny, że oni mogą nosić rurki, bi zazwyczaj piszą tak mężczyźni, którzy są grubi albo maja tak Krzywe nogi, ze sami nie mogą ich nosić, ewentualnie bardzo nie pewni swojej męskości.
~ 6-12-2019 12:56
"Dinozaury też myślały, że mają czas" - tak, tak, bo jak mówiła Ewa Kopacz lekarz z wykształcenia i jeden z tytanów intelektu opozycji totalnej ludzie jak nie mieli jeszcze strzelb to rzucali w dinozaury kamieniami.
~Bezdomny 6-12-2019 13:13
I znowu kościół A nie lepiej było przejść z placu b Bieruta.
użytkownik facebook 6-12-2019 13:15
W młodzieży jak widać świadomość wzrasta..to cieszy..to ich przyszłość💕💕
~electra 6-12-2019 19:22
do: użytkownik facebook (13:15)
ich przyszłość to gęba gapiąca sie w smartfona
~znów PO miesza 6-12-2019 13:23
Wkręcają młodzież w swoja ideologię.Powiedzieć im ze za zmiany klimatu powoduje m.in telefonia komórkowa czy moda .Ciekaw jestem czy zrezygnowali by ze swoich komórek i modnych ciuchów na rzecz telefonu stacjonarnego i ubrań po starszym rodzeństwie?Wiekszośc rzeczy pochodzi z Chin a tam czystego przemysłu a ekologi tym bardziej nie ma
~BRZECHOTNIK 6-12-2019 13:32
do: ~znów PO miesza (13:23)
Przekonanie jest błędne, że należy zrezygnować z telefonów komórkowych. One nie potrzebują takich mocy jakie są faktycznie wokół nas.
~ 6-12-2019 14:52
do: ~znów PO miesza (13:23)
Chciałabym wtrącić że z fast fashion też walczymy.
~Nasta 6-12-2019 13:25
A ile z nich kupuje w sieciowkach ubrania, pali papierosy, pije z jednorazowych butelek... Chodzenie kartkami papueru(czy byly z makulatury) za wiele nie zmieni. Trzeba powolutku rezygnowac z niektorych rzeczy typu plastikowe butelki, sprzatac smieci na spacerze, nie brac dlugich kapieli... Male rzeczy, ktore kazdy z nas moze zrobic.
~pff 6-12-2019 14:36
do: ~Nasta (13:25)
W punkt.
~paradox 6-12-2019 15:33
do: ~Nasta (13:25)
sztuczne plastikowe rzęsy=tez szkodliwe
~Uczen 6-12-2019 20:07
do: ~Nasta (13:25)
Nikt nie rozkazuje nikomu rezygnować lecz ograniczać i właśnie o to chodzi żeby obudzić świadomość innych ludzi
~BRZECHOTNIK 6-12-2019 22:39
do: ~Uczen (20:07)
Najlepiej świadomość budzi wiedza, analizowanie faktów, samodzielne myślenie i wyciąganie wniosków.
~front 6-12-2019 13:27
no tak a większość młodzieży pali e-pety.Kopci i zmusza innych do wdychania tego mulącego smrodu. Pseud O
~ 6-12-2019 13:36
Moze to zmobilizuje władze miasta dokonkretnego dofinansowania wymiany piecow zeby te spalone plastiki kleje i miał nie trupy naszych dzieci i nas.A potem zdziwienie że tyle młodych choruje na raka.
~paradox 6-12-2019 15:32
do: ~ (13:36)
nie ma pinidzy bo priorytetem jest remont ratusza
użytkownik facebook 6-12-2019 13:38
Jesteście super. Popieram całym sercem. Wielki Szacunek i ukłon dla Was
~front 6-12-2019 14:17
do: użytkownik facebook (13:38)
a na co dzien smartfon
~Gość 6-12-2019 18:58
do: użytkownik facebook (13:38)
To może i szlachetne, ale naiwne. Jak malowanie kredkami na asfalcie przeciw terroryzmowi.
~Guras 6-12-2019 13:58
A po WIELKIM PROTEŚCIE lecą do KFC i McD, potem do galerii handlowej kupić następny ciuch, buty, pomimo że te co mają obecnie, kupili 3 miesiące temu, ale wchodzi nowy fason i TRZEBA kupić. Zaraz będzie pora na nowy smartfon, bo ten ma JUŻ rok... Itp, itd... Najbardziej konsumpcyjne pokolenie będzie mówić innym o ekologii... Hue, hue
~paradox 6-12-2019 15:38
do: ~Guras (13:58)
masz racje!
~bb 6-12-2019 20:20
do: ~Guras (13:58)
chyba jesteś zbyt ograniczona osoba i nie rozumiesz o co w tym chodzi, albo palisz syfem w piecu bo szkoda ci pieniędzy frajerze
~` 6-12-2019 14:08
Najpierw proszę się przebrać w ubrania z tkanin naturalnych łapcie ze słomy a zamiast okularów proponuje ich nie nosić. A i w domu sobie prąd wyłączcie. I wogóle przeprowadzcie się do lasu bo produkcja okien pcv wszelkich farb i lakierów jest bardzo szkodliwa dla środowiska. Siędzą w plastiku żrą chemię i palą litry benzyny i pierdola kacapały.
~aaa 7-12-2019 14:05
do: ~` (14:08)
a ty w czym chodzisz, nie napisałeś na papierze tylko na sprzęcie elektronicznym, ty się też przyczyniasz do zasyfienia środowiska, tylko że nic z tym nie robisz, a oni przynajmniej coś zaczęli.
Holender40 6-12-2019 14:13
Tylko w młodzieży nadzieja, bo do starszych albo nie dociera albo kurczowo trzymają się swoich teorii spiskowych. Zresztą co to za argumenty powyżej? Nikt nie jest perfekcyjny, więc dlatego że dzieci mają komórki i modne ciuchy, to też mają palić śmieciami w piecu, jeździć starym dieslem albo pryskać roundupem jak wy?
~Natka 6-12-2019 14:26
do: Holender40 (14:13)
Skoro w mlodziezy nadzieja to trzeba ich porzadnie uswiadomic. Po prostu;)
~ 6-12-2019 15:08
do: Holender40 (14:13)
Nie ma "teorii spiskowych". Są za to spiski!
~Ziutek Wentylek 6-12-2019 14:23
Fajnie taki dzień wolny od szkoły. Rozumiem, że szkoły są nieogrzewane bo nawet do wydobycia gazu (który jest niby eko) potrzeba innych źródeł energii aby go wydobyć. Rozumiem, że pellet rośnie na drzewach, a całość "ekoterrorystów" wysyła swoje żądania przez gołębie pocztowe (bez laptopów, w ciul drogiego sprzętu z plastiku i innych dupereli) do oficjeli tegoż świata ? Teatrzyk hipokryzji i zakłamania trwa dalej...aż się łza ze smogiem w oku kręci ;) Cudnie :) Pozdrawiam
użytkownik facebook 6-12-2019 14:59
A może pójda posprzątać las, zamiast uchylac sie od obowiazku szkolnego.
użytkownik facebook 6-12-2019 17:07
Po co mają się uczyć jak nasza cywilizacja pierdyknie zanim skończą edukację?
~Gumiś 7-12-2019 12:58
do: użytkownik facebook (14:59)
W woli ścisłości sprzątanie lasów tez jest organizowane w niektórych szkołach
użytkownik facebook 7-12-2019 14:54
Grzesiek Bogdański trafione w samo sedno ✌️
użytkownik facebook 8-12-2019 10:19
Jacek Piastowicz sprzatamy lasy, parki itp. Aktualnie jest akcja sprzatamy świat;) Tylko jak sie nie wie, to tak jest 🤷🏼‍♀️
użytkownik facebook 8-12-2019 10:19
Oliwia Cywoniuk nie widzę lasu pod ratuszem 🙄
użytkownik facebook 8-12-2019 10:23
Kazdy ma prawo do protestu ;) A że jesteś brudasem to masz w dupie eko ;)
użytkownik facebook 8-12-2019 10:24
Oliwia Cywoniuk wiesz że właśnie mnie znieslawiasz i popelniasz przestępstwo
użytkownik facebook 8-12-2019 10:25
A może to fraza z protestu ;)
użytkownik facebook 8-12-2019 10:25
Oliwia Cywoniuk to już nie mi z tego będziesz sie tłumaczyć 😎
użytkownik facebook 8-12-2019 10:27
Nie strasz mnie 🤷🏼‍♀️
użytkownik facebook 8-12-2019 10:27
Oliwia Cywoniuk nie straszne, tylko stwierdzam fakty
~Obywatel 6-12-2019 15:01
A za chwile poleca do biedronki czy innego marketu żeby kupić żarcie zapakowane w folie i inne plastik wymienia roczny smartfon albo zmienia samochód bo już stary a wszystko zaparkują w ekologoczna torbę oczywiście oprócz samochodu
~Bezmózgi 6-12-2019 15:02
Lewica ma chrapkę na bankructwo polskich kopalń. Później sprzedać za bezcen kopalnie niemcą którzy będą sprzedawać polski węgiel Polakom. A wszystko pod przykrywką nijakiego SMOGU. Szkoda że Polacy to naród który łyka wszystko jak pelikan.
~kościelny 6-12-2019 17:31
do: ~Bezmózgi (15:02)
Tak jasne,a świstak siedzi i zawija w te sreberka.
~aaa 7-12-2019 14:19
do: ~Bezmózgi (15:02)
no podpisałeś się, zadziwiająco adekwatnie do komentarza.
~hłe hłe hłe 6-12-2019 15:08
Rośnie nam pokolenie kopletnych idiotów i kastratów umysłowych finansowanych przez wrogów Polski !!!!!
~dziady do wora 6-12-2019 16:26
niereformowalni z was ludzie. xD blizej wam już niż dalej to wszystko jedno, nie? krytykujcie dalej i trujcie sie swoim wlasnym syfem snujac coraz to ciekawsze teorie spiskowe, elo benc
~Gość 6-12-2019 19:02
To może i szlachetne, ale naiwne. Za to ideologicznie modelowe. Jak malowanie kredkami na asfalcie przeciw terroryzmowi. Akcja. Nie ma lekcji. Jesteśmy wspaniali. A w tle wszystko, co już wyżej internauci napisali: komórki, fast foody i tak dalej.
~Palacz 7-12-2019 9:28
do: ~Gość (19:02)
Szlachetna idea, jednak pozostanę przy plastiku jako głównym źródle ciepła w domu, pale od góry, ekologiczne, nie trzeba transportować odpadów, więc oszczędności i mniejsza emisja spalin, a śmieci tak czy inaczej spłonęły by na wysypisku śmieci.
~Gość 6-12-2019 19:04
A wzorem jest sławna Greta, której ponoć zabrano dzieciństwo. I sobie lata na międzynarodowe konferencje w sprawie klimatu.
~ 6-12-2019 19:07
Proponuję zacząć od jeżdzenia samochodem tylko jeśli gdzieś na prawdę daleko potrzebujecie się dostać a nie do sklepu oddalonego o 2 kroki bo szlachta piechotą nie chodzi, a nasz samorząd to może by tak przestał rozdawać lekką ręką zielone tereny firmom do zabetonowania ?
~Real 6-12-2019 19:26
95% CO2 i pary H2O odpowiedzialnych za ocieplenie klimatu, tak popularnych gazów wymienianych przy okazji powodów zmian... wytwarzają ludzie poprzez oddychanie. Wnioski to kto inny niech wyciągnie, ale spalanie śmieci, stare diesle trzeba tępić.
Holender40 6-12-2019 20:15
do: ~Real (19:26)
Podaj źródło tych głupot.
~Real 6-12-2019 20:52
do: Holender40 (20:15)
LOL, głównie powodem ocieplenia klimatu jest para wodna, a nie dwutlenek węgla. Źródło to dla uproszczenia Real, resztę znajdziesz w Google, a jak znasz więcej niż jeden język to znajdziesz wszystko. Ps. Holender, nie mam nic przeciwko wiatrakom ;)
Holender40 6-12-2019 22:07
do: ~Real (20:52)
W Internecie jest dużo głupot i każdy może coś napisać. Możesz podać artykuł naukowy gdzie jest podane że to para wodna powoduje globalne ocieplenie? Artykuł który został potwierdzony przez innych klimatologów? Albowiem ilość pary wodnej się nie powiększyła od rewolucji przemysłowej, ilość gazów cieplarnianych za to dramatycznie.
~BRZECHOTNIK 6-12-2019 22:22
do: Holender40 (22:07)
Prawdopodobnie za gazy cieplarniane odpowiedzialne są holenderskie krowy, stąd też niedawne protesty tamtejszych rolników. :)
~Real 6-12-2019 22:36
do: Holender40 (22:07)
Holender proszę przestań, para wodna to podstawowy gaz cieplarniany, towarzyszy wszystkiemu oddychaniu, przyrodzie, oceanom, wszystkiemu...
Holender40 7-12-2019 0:36
do: ~Real (22:36)
Nie zaprzeczam że para wodna to gaz cieplarny, pytanie brzmiało dlaczego para wodna powoduje globalne ocieplenie? Czy ilość pary wodnej się powiększa?
~Real 7-12-2019 6:23
do: Holender40 (0:36)
Eh, wraz ze wzrostem ilości CO2 w atmosferze rośnie ilość pary H20, stąd walka o zmniejszenie emisji dwutlenku. Tylko że jeden duży wybuch wulkanu gdzieś na świecie dostarcza tyle CO2 co kilkadziesiąt lat walki zmniejszającej jego emisję. A najbardziej ekologicznie to brać oddech co drugi raz, główne źródło dwutlenku i pary ;)
Holender40 7-12-2019 10:37
do: ~Real (6:23)
Prawie dobrze! Ilość pary wodnej w atmosferze nie rośnie razem z CO2, ale z temperaturą. Czyli im wyższa temperatura, tym więcej pary wodnej w atmosferze. Temperatura podwyższa się przez inne gazy cieplarniane, nie tylko przez CO2. Mit z wulkanami bardzo często pojawia się jako argument niedowiarków. Jednak CO2 z erupcji wulkanów stanowi jedynie 1% całkowitych ludzkich emisji. Nawet te wielkie wybuchy o których mówisz mają bardziej efekt chłodzący, ponieważ ogromne ilości pyłu w atmosferze odbijają promienie słoneczne, kompensując dodatkową ilość CO2. Oprócz tego wybuchy wulkanów, tak jak oddychanie ludzi albo innych zwierząt, zawsze miały miejsce i ziemia sama to kompensuje, np. wchłaniając CO2 do oceanów, albo dzięki lasom. Czego ziemia nie jest już w stanie kompensować, to dodatkowe emisje gazów cieplarnianych przez spalanie paliw kopalny, produkcja, transport, samoloty, zwierzęta gospodarskie itd. Dlatego też widzimy wzrost koncentracji CO2 i innych gazów w atmosferze. Zauważ jak bardzo ziemia się zmieniła od czasów pierwszego rolnictwa: zniknęły gigantyczne połacie lasu, ponad 90% masy kręgowców to zwierzęta rolnicze i ludzie, jeździmy samochodami, latamy, gigantyczne ilości energii są zużywane do produkcji bezużytecznych produktów które i tak wyrzucamy, ilości i różnorodność owadów dramatycznie się zmniejsza itd. itp. Więc twierdzenie że wszystko jest ok, a nawet lepiej, jest co najmniej naiwne. Powinnyśmy więc podziwiać tych młodych ludzi że chcą coś zmienić, mimo że my, dorośli, dajemy im zły przykład, zniechęcamy albo chowamy jak struś głowę w piasku.
~pff 7-12-2019 10:52
do: ~Real (20:52)
Tym razem przeszarżowałeś, dość konkretnie, google jako źródło, no no :) Słabo ogarniam niechęć do aktywności proekologicznej jako przejaw prawicowości. Ewidentnie zmiany klimatu przyspieszyły i jeśli ileś znających się na tym osób zwala winę na nas jako ludzi, to wierzę im, a nie wysoko spozycjonowanym przez google wypocinom różnej maści oryginałów kolekcjonujących kliki.A kopalnie ? S..ł je pies ,, codziennie iluś ludzi traci/ zmienia pracę, kopidoły lepsze ? Niech się ogarną , mamy 2019, nie 1979 .
~xx 6-12-2019 20:06
Młodzież mówiła też o mówie bez nienawiści, a jedyne co tu widzę to jeden wielki hejt
~cyrk to mało 6-12-2019 21:30
do: ~xx (20:06)
odmienne zdanie to nie hejt a wymiana pogladów
~BRZECHOTNIK 6-12-2019 22:10
do: ~cyrk to mało (21:30)
No, właśnie... A czyje to są słowa: "Kto nie jest z nami, ten jest przeciw nam." ? Pasują tu do tej pełnej oburzenia reakcji młodości. :)
komentarz usunięty
~człowiek 6-12-2019 20:12
odpowiedź na usunięty komentarz
dokładnie!
~ 6-12-2019 20:34
do: ~człowiek (20:12)
Sam sobie odpowiadasz?
~cyrk to mało 6-12-2019 21:28
odpowiedź na usunięty komentarz
Przecież to nie była dobrowolna akcja.Organizatorem była biedroniowa Wiosna i jej sympatycy.Grono nauczycielskie natomiast wywarło cichy nacisk na frekwencję Część osób występowała i organizowała również tzw.czarne protesty. W tych niby protestach ekologia to akurat najmniejsze ma znaczenie.
~Guras 6-12-2019 22:20
odpowiedź na usunięty komentarz
Ty jakiś durny jesteś? Przecież ta młodzież robi bezwartościowe pokazówki żeby mieć wolne, a te hasła są w ich ustach g... warte
~BRZECHOTNIK 6-12-2019 22:23
do: ~Guras (22:20)
Aha... czyli sugerujesz, że działają głównie we własnym interesie? :)
~kkk 6-12-2019 22:52
do: ~Guras (22:20)
Tutaj się mylisz, bo to nie był dzień wolny. Był to normalny dzień, w którym odbywały się lekcje przed jak i po strajku uczniowie normalnie wrócili na lekcje. Dlatego jeżeli nie jesteś doinformowany to oceniaj z góry i nie wyzywaj;)
~BRZECHOTNIK 6-12-2019 23:09
do: ~kkk (22:52)
Aaaa... To był dla nich bardzo pracowity dzień. Nie wiem, czy nie u kresu ich możliwości, bo jednym z haseł, które nieśli było, że "Człowiek gatunek wymarły". Toż to szok! Zadaję sobie pytanie : kto tam tak naprawdę maszerował, w tym proteście?
~--\(°°)/-- 7-12-2019 22:20
do: ~cyrk to mało (21:28)
Jak najbardziej dobrowolna i apolityczna organizowana przez uczennice klasy 2. Warto czytać artykuł że zrozumieniem😉.
~:-) 6-12-2019 20:30
Jestescie wyjatkowi :-) miasto jma szczcegolnie niekorzystne warunki z powodu gor ,mieszkamy w leju w ktorym smog ma sie lepiej jak w innych miejscowosciach. zadac sadzenia drzew choc wydaje siue ze jest wokol duzo lasow i zieleni ,walczcie to wasza przyszlosc……
~JAWERS 6-12-2019 20:47
ej .szczuny i siksy !!!zobaczymy jak ojciec nie napali w piecu chocby kaflowym --- to zobaczymy jak bedzecie wtedy manifestowac ?? ale z zimna ? mlode SWIRY !!
~Adi 6-12-2019 20:50
PODKREŚLIŁA to Ania Cybulska z I lo. Koń by się uśmiał. Do wiadomości ..PODKREŚLAM pana tego artykułu.panie KOCZAŁKO trochę Pana poniosło. Bez extazzy.
~Ponczek 6-12-2019 23:26
Ludzie mam wrażenie, że totalnie nie zrozumieliście przekazu nie chodzi o to, żeby całkowicie zrezygnować z telefonów, kupna nowych rzeczy i zamieszkania w jaskiniach jak w jakiś prehistorycznych czasach, wiadomo, że w 100% nie da się zrezygnować z telefonów, czy kupna nowych ubrań, jednak można to ograniczyć i uświadamiać inne osoby, że istnieje problem ocieplania klimatu oraz pokazać, że mamy nadzieję na lepszą przyszłość. Oczywiście, że na pewno na strajku znalazła się grupa osób, która poszła tam tylko po to, żeby nie iść na lekcje, jednak naprawdę sporo osób poszło tam, dlatego że chce coś zmienić i pokazać, że zależy im na środowisku i naszej planecie. Osobiście znam dużo osób stamtąd i wiem, że kupują ubrania np w lumpeksach, nie jedzą mięsa, ograniczają kupowanie produktów w plastikowych opakowaniach itd. Niektóre komentarze są naprawdę żałosne i poniżej jakiegokolwiek poziomu, patrząc na nie dochodzę do wniosku, że w tym mieście nie warto robić czegokolwiek, ponieważ ludzie mieszkający tutaj są wyjątkowo niedokształceni i głupi nie pozdrawiam
~Ponczek 7-12-2019 13:06
do: ~Ponczek (23:26)
Rozumiem, że nie chodzi tylko o ograniczenie jedzenia mięsa, ponieważ czasami lepiej zjeść tego schabowego, niż iść do pseudo wegańskiej/wegetariańskiej restauracji i zamówić sałatkę z avocado, którego sprowadzenie tutaj było mniej ekologiczne niż zjedzenie powyższego przysłowiowego schabowego, jednak to była moja odpowiedź do osób wyżej, które pisały o jedzeniu mięsa i kupowania ciuchów w galeriach handlowych
~BRZECHOTNIK 6-12-2019 23:50
Spoko, spoko... młody człowieku. Tu nie chodzi o pokazowe ograniczenia i marsze protestacyjne. Tu chodzi o świadomość, niekoniecznie taką przetworzoną specjalnie dla Ciebie, podsuniętą pod nos, którą masz łyknąć bezkrytycznie i bez zastanowienia. Świadomość najlepiej budzi wiedza ( z różnych źródeł), analizowanie faktów, samodzielne myślenie i wyciąganie wniosków. Wszystko jest ze sobą połączone i nie zawsze jest takie, jakim je pokazują nam inni, którzy chcą abyś widział dokładnie to, co masz widzieć, a nie takim jakie to jest rzeczywiście.
~aaa 7-12-2019 14:14
do: ~BRZECHOTNIK (23:50)
a dlaczego uważasz, że oni nie myślą samodzielnie?? smog widać gołym okiem, smród z kominów poczujesz jak wystawisz głowę przez okno, znikające rzeki masz pod mostami - gdzie tu widzisz manipulację? właśnie oni samodzielnie myślą na podstawie faktów, a ty na jakiej? tvp???
~Ponczek 7-12-2019 0:04
Nikt nie mówi o pokazowych ograniczeniach, czy łykania wszystkiego co mówią ludzie, są rzeczy z którymi się nie zgadzam odnośnie tego, co przeczytałam w internecie i odnośnie niektórych poglądów. Cały czas uczymy się na temat zmian klimatycznych, środowiska itd. Chcemy się uczyć o zachodzących procesach (jednym z celów strajku było to aby wprowadzić lekcje dotyczące środowiska i ekologii do szkół, ponieważ ten temat nie jest jakoś bardzo poruszany w szkołach). Zdajemy sobie sprawę, że niektóre rzeczy nie są łatwe do przeskoczenia i nasze oczekiwania są dość wygórowane, jednak wydaje mi się, że musimy podejść do tego tematu w trochę idealistyczny sposób. Myślę, że spora część młodzieży stara się myśleć samodzielnie i wyciągać odpowiednie wnioski. Jednak trochę denerwujące i demotywująca jest to w jaki sposób niektórzy ludzie oceniają nasze działania, starania i próby zrobienia czegokolwiek w celu ochrony naszej planety w ogóle nas nie znając i nie rozmawiając z nami o naszych odczuciach, czy poglądach.
~aaa 7-12-2019 14:11
do: ~Ponczek (0:04)
nie macie wygórowanych oczekiwań, to zupełnie naturalne, że chcecie oddychać czystym powietrzem i jeść nieschemizowaną żywność. Wielu ludzi tego nie rozumie, wypiera problem, bo każda zmiana to naruszenie ich schematu - musieliby się odnaleźć w nowym środowisku, czyli pomyśleć, a to wielu boli, niezależnie czy starsi czy młodsi. Durniów nie brak, za to nastawionych konsumpcyjnie i "po mnie choćby potop" jest ogrom.
~Ponczek 7-12-2019 16:35
do: ~aaa (14:11)
Dziękuję za zrozumienie i poparcie!
~T*E*J*O 7-12-2019 1:23
Pozabierać gówniakom smartfony tablety i power banki,zakazać KFC i mc Donalds. To właśnie gówniarzeria produkuje najwięcej śmieci a teraz aby nie iść do szkoły to miałczą na mieście 🤔
~Dsd 7-12-2019 12:55
do: ~T*E*J*O (1:23)
Na pewno nie więcej niż niektórzy starsi ludzie, którzy dwa jabłka pakują w 5 foliowych torebek i uważają, że nie ma żadnych zmian klimatycznych, do McDonalda i Kfc nie tylko "gowniarzeria" chodzi również dużo starszych osób w wieku 30/40+
~# 7-12-2019 18:27
do: ~T*E*J*O (1:23)
ok boomer
~twoj stary 7-12-2019 18:40
do: ~# (18:27)
co ty polaku robaku zwierzaku zeromszczaku myslisz ze pojedziesz biednym tekstem typu nie zesraj sie i jestes mocny
~Jakość 14-12-2019 17:55
do: ~Dsd (12:55)
Niestety jakość torebek foliowych jest taka, że nie mogą utrzymać ciężaru jednego jabłka a co dopiero kilku.
~Anonim 14-12-2019 21:57
do: ~Jakość (17:55)
Tu się nie zgodzę, chodzę codziennie na zakupy, czasem się zdarzy (niestety), ze wezmę foliowy worek i z czystym sercem mogę powiedzieć, że jest w stanie utrzymać dużo większy ciężar. Poza tym na jedno jabłko po co w ogóle brac worek, skoro można je wziąć luzem albo przyjść z własna siatka wielokrotnego użytku.
~Druga Anna królową Polski 7-12-2019 6:43
Zacznijcie od siebie, zmieńcie jedzenie to zmieni się myślenie.Odżywiajcie się roślinami z Polskich pół i obór.Tu jeszcze nie zawkwasili naszych organizmów.A z ekologią będziecie za pan brat jak poznacie mechanizmy biznesowe zgodne z teorią Darwina czy Spensera.Od 30 lat jem tylko swoje produkty wyprodukowane własnoręcznie to jest smak i zapach jadła.Musieliby młodzi tydzień się odgrywać od tego co jedzą by wrócił im smak i resztka w myśleniu wówczas nikt by nimi nie manipulował i wykorzystywał brak wiedzy na temat ekologii
~Bary 7-12-2019 7:44
W rodzinie mamy myśliwego dostajemy od niego super mięsko do tego posiadamy własną działkę i warzywa również swoje. To właśnie jest eko życie zero chorób cały czas świetna kondycja
~Ponczek 7-12-2019 13:02
do: ~Bary (7:44)
Super tylko się cieszyć, że możecie jest w miarę zdrową żywność
~Tomko 7-12-2019 9:37
Ja bym ustawą zakazał węgla i palił ekoaktywistów
~Palacz 7-12-2019 9:38
Szlachetna idea, jednak wciąż uważam, że spalanie śmieci w moim przydomowym kotle jest skuteczniejsze. Nie trzeba wydobywać węgla ani ścinac drzew, wywozić śmieci na wysypisko, śmieci pale od góry na dno tworzywa sztuczne albo meble, potem tektura, więc spalin mało. W gruncie rzeczy dużo lepiej niż gdyby miały bezproduktywnie spłonąć na wysypisku.
~Proszę o INTERWENCJĘ!!! 7-12-2019 9:47
Za moich czasów zmuszano młodzież do uczestnictwa w pochodach 1-Maja, za niestawienie się groziło niedopuszczeniem do matury. Dzisiaj dzieci, które nie uczestniczą w bzdurnym spędzie klimatycznym dostają nieobecność!!!!! Niech tym się zajmie KURATORIUM!!!!!
~Anonim 7-12-2019 12:48
do: ~Proszę o INTERWENCJĘ!!! (9:47)
Może dzieci dostały nieobecność, bo skoro było to wyjście ze szkoły jest odpowiedzialny za nie nauczyciel, a jak nie były z nim nie mógł sprawować nad nimi opieki, co wiąże się z tym, że żeby nie mieć problemów gdyby dziecku coś się stało to musiał dać nieobecność?
~Proszę o INTERWENCJĘ!!! 7-12-2019 17:28
do: ~Anonim (12:48)
Nauczyciel ma obowiązek prowadzić lekcję! Za to mu płacą, a nie wyprowadzać dzieci na wagary. Nawet w takich lewackich Niemczech uczniowie notorycznie "strajkujący" dla klimatu mieli nieobecność!
~Anonim 7-12-2019 18:31
do: ~Proszę o INTERWENCJĘ!!! (17:28)
Uważam, że wyprowadzanie dzieci na strajk w pewnym sensie też jest formą nauki, nauka nie musi odbywać się tylko w szkole. Wyprowadzenie dzieci ze szkoły przez nauczyciela to nie wagary. Widocznie nauczyciel uznał, że uczniowie powinni barć udział w strajku, nie tylko w naszym mieście nauczyciele wyszli z uczniami na strajk. Dodam, że nasi uczniowie nie strajkują notorycznie był to pierwszy manifest w Jeleniej Górze. Dzieci/dziecko dostało nieobecność, bo tak jak pisałam wyżej zostało samo w szkole, czy w innym miejscu, skoro nie chciało brać udziału w tym przedsięwzięciu wystarczy, że miałoby zwolnienie od rodzica i nikt by się nie czepiał, wszystko da się jakoś załatwić.
~electra 7-12-2019 19:47
do: ~Anonim (18:31)
pamiętam protest tęczowy. dziewuchy ubrane w tęczowe podkolanówki ...najbardziej przerażające są drag queen-karykatury połamanej psychiki
~Anonim 7-12-2019 19:56
do: ~electra (19:47)
Co ma wspólnego parada równości ze strajkiem klimatycznym?! Wydaje mi się, że trochę pani/pan myli pojęcia i manifesty?!
~Bezdomny 7-12-2019 11:02
A pierdzenie wydała gaz metan który jest też szkodliwy.
~Kraj hipokrytów 7-12-2019 11:47
Protestowali po czym większość z nich udała się do swoich chałup made in prusy & Prl i ogrzali się przy kaloryferach ogrzewanych przez tatusia meblami a w najlepszym razie mułem węglowym.
~mmmmm 7-12-2019 14:44
Polacy koniecznie kupić ostatnią ksiazkę Smulińskiego te wiece oplacane są przeciwko Polsce to jeden z klocków ukladanki pruby niszczenia Polaków przez zydowskie looby żydzi to bankruci i szukają łatwej kasy pamiętajcie że to klamcy i pasożyty Ireal plajtuje zredukowali o polowę armię oni to państwo żerujace i istniejące tylko na zasadzie pożyczania w cudzy słowiu Polacy ogladajcie telewizję w Realu 24 na sze rządy kłąmią a te z Tuskiem na czele to 100%-wi oszuści obcy działające na szkodę Polaków ,ustawa 447 to bardzo grożne a kto krzyczy to ,Stowarzyszenie otwarta rzeczpospolita to żydowska banda udająca Polaków robiąca szkody i drogę do okradania Polaków ,Auszfic to obóz w którym mordowano Polaków i wybudowano do mordowania Polaka
~głos rozsądku 7-12-2019 22:26
do: ~mmmmm (14:44)
Polecam książkę "Nauka o klimacie" oraz dobrego psychologa 😉.
~Ojtam 14-12-2019 18:01
do: ~głos rozsądku (22:26)
I o cyklach astronomicznych a o danych statystycznych dotyczących wszystkich źródeł emisji gazów cieplarnianych tylko wspomnę.
~ale tupiemy mówi mrówka do 7-12-2019 15:00
Może zorganizować tej młodzieży protest u największych trucicieli i emitentów zanieczyszczeń, np wyjazd na plac Tienanmen, albo Plac Czerwony? zapewne zostaną zrozumiani i w nagrodę dostaną kilkuletnie wakacje gdzie ocieplenie nie grozi.
~ 7-12-2019 15:56
Szlachetna
~ 7-12-2019 16:04
Na szczęście głównym źródłem ciepła dla mojego gospodarstwa domowego pozostaną śmieci. Uważam, że jest to najlepsze rozwiązanie, ponieważ zapewnia niesamowite oszczędności, nie trzeba wydobywać paliw kopalnych, nie trzeba transportować śmieci na wysypisko i ogranicza się wycinka drzew. Generalnie palę bardzo ekologiczne, trochę drewna i tworzyw sztucznych na dół, potem tekstylia i makulatura i rozpalamy od góry. Żeby lepiej się paliło polecam trochę zużytego oleju np z patelni. Meble, płyty wiórowe i panele zawsze trzeba dawać na dół, żeby dymy przechodziły przez płomień i się spalały. Ktoś powie, że spalanie śmieci jest szkodliwe i ja się z tym zgadzam, dlatego pale je w domu, żeby był z tego jakiś pożytek, a tak to by spłonęło na wysypisku bezproduktywnie.
~głos rozsądku 7-12-2019 22:23
do: ~ (16:04)
Dobry bait taki nie za mądry.
~Ratujcie dzieci! 7-12-2019 17:32
Cyrk klimatyczny to tylko następna odsłona marksistowskiego robienia wody z mózgu najmłodszym. Uświadomcie dzieci, co to komunizm! "Portugalski dziennik internetowy “Observador” zwrócił uwagę, że Greta Thunberg jest wykorzystywana przez lewicowych polityków. Medium odniosło się do opublikowanego pod koniec listopada przez nastolatkę artykułu zatytułowanego „Dlaczego znowu strajkujemy?”. Norweżka napisała w nim, że “kryzys klimatyczny (…) to także kryzys praw człowieka, sprawiedliwości i woli politycznej. Stworzyły go, a następnie podsycały kolonialne, rasistowskie i patriarchalne systemy ucisku. Musimy je wszystkie zdemontować”." https://wpolityce.pl/polityka/476563-kurator-nowak-miala-racje-ws-manipulowania-greta-thunberg
~Anonim 7-12-2019 18:39
do: ~Ratujcie dzieci! (17:32)
Myślę, że początkowo Grecję zależało na środowisku a nie jakiś lewackich przekonaniach, jednak z czasem faktycznie stała się osoba jak to pan/pani ujęła wykorzystywana przez lewicowych polityków, jednak zmiany klimatyczne można zobaczyć na własne oczy, nie sugerując się politykami, naukowcami, czy innymi osobami wystarczy spojrzeć przez okno i poczytać o rzeczach, które dzieją się na świecie.
~ok b00mer 7-12-2019 22:22
do: ~Ratujcie dzieci! (17:32)
Powiedz jeszcze, że to przez marksizm kulturowy powołaj się na JKM i będziesz spełniony.
~Ratujcie dzieci! 8-12-2019 20:26
do: ~Anonim (18:39)
Chyba nie każdy wie, że twórcą teorii, że klimat zmienia się przez człowieka był krewny matki Grety Thunberg. Oni są osobiście zainteresowani tym aby ta teoria była podtrzymana. Klimat zawsze się zmieniał. Na naszych terenach było w średniowieczu o wiele cieplej. Od tego człowiek ma rozum, żeby szukać rozwiązań i się dostosowywać!
~Anonim 8-12-2019 21:47
do: ~Ratujcie dzieci! (20:26)
Tak klimat się zmienia od zawsze, jednak badania naukowe mówią o tym, że teraz to zjawisko przyspieszyło, wszystkie organizacje naukowe są zgodne co do tego, że przyczyniamy się do tych zmian, chyba nie wszystkie są powiązane z rodziną Grety. Wystarczy poczytać o zjawiskach które się dzieją na świecie, żeby zobaczyć, uświadomić sobie, że coś faktycznie się dzieje.
~eko 7-12-2019 19:20
Kiedy Towarzyszka Greta przypłynie katamaranem do Jeleniej Góry ?
~Ratujcie dzieci! 8-12-2019 20:27
do: ~eko (19:20)
Jakim katamaranem? Przyjedzie na osiołku, który otrzymała w Hiszpanii. W końcu została już zrównana z Jezusem :P
~Anonim 7-12-2019 20:00
Z potwierdzonego źródła informacji już jest w drodze dojedzie w ciągu 3/4 miesięcy, bo jednak podróż katafalkiem do Jg trochę czasu zajmuje 😉
~JAWERS 7-12-2019 20:22
ej ! sfiry ? gdze jestescie jak wokolo nas wycinaja drzwa ? dzis np. w cieplicach na rynku w tak zwanym starym mlynie ?? ogromne kilku set letnie drzewo wycieto !! i co wy na to --- krzykacze ??????????
~Anonim 7-12-2019 21:40
Przecież cały czas próbujemy coś robić właśnie na strajku poruszaliśmy temat wycinania drzew w jg np na zabobrzu, raczej do drzewa się nie przywiążemy (pewnie jakby ktoś tak zrobił to i tak znaleźli by się ludzie którzy uznali by to za znak wariactwa i popierania lewicowych polityków)
~eko 7-12-2019 21:52
do: ~Anonim (21:40)
Drzewo jest feee. Ma szorstka korę , coś po nim łazi i pełno alergenów. Tęczowa flaga jest czysta, piękna i pachnąca jak stringi Roberta. Wiążcie nas kochani niegrzeczni chłopcy
~Anonim 7-12-2019 22:18
do: ~eko (21:52)
Nikt tu nie powiedział, że drzewo jest fe, drzewa są nam potrzebne i nie uważam, żeby były fe i nie bardzo rozumiem co ma wspólnego z tym wszystkim parada równości, czy tego typu rzeczy, rozmawiamy o zmianach klimatycznych, i strajku KLIMATYCZNYM, a nie o paradzie równości
~BRZECHOTNIK 7-12-2019 23:59
do: ~Anonim (22:18)
Wspólne może są klimaty - tego inaczej nie da się nazwać, chcąc porównywać. Protest z hasłem mającym wstrząsnąć ludzkością JG w uświadomieniu problemu, a brzmiącym tak: "Planeta staje się gorętsza niż młody Leonardo DiCaprio". Nie zauważasz dwuznaczności i podtekstu?
~Anonim 8-12-2019 0:21
do: ~BRZECHOTNIK (23:59)
Tak widzę dwuznaczność, dość chwytliwy tekst, myślę, że nawet zabawny jednak dalej nierozumienia nawiązania do parady równości, z tego co mi wiadomo Leonardo nie jest gejem, a ochronę środowiska wspierają nie tylko lewicowe partie
~Anonim 7-12-2019 22:20
To, że ktoś postanowił zgodzić się na wycięcie tego drzewa, najprawdopodobniej świadczy tylko o tym, jakie pajace mieszkają w tym mieście.
~Haszq 8-12-2019 10:17
Uu komuchy zandberga w natarciu
~Bezdomny 8-12-2019 14:19
A z czego wykonać prezerwatywy?
~Gumiś 8-12-2019 14:43
Prezerwatywy są biodegradowalne, co za tym idzie nie są jakieś niewiadoma jak szkoldliwe dla środowiska, jeżeli nie spuszcza się ich w toalecie itd. Plus tak jak już powtarzało pare osób wyżej chodzi o OGRANICZANIE rzeczy nieprzyjaznych dla środowiska a nie całkowite zaprzestanie używania ich. Poza tym dla planety lepsze jest używanie prezerwatyw niż rodzenie się nowych ludzi, bo i tak jest nas trochę dużo.
użytkownik facebook 8-12-2019 23:39
Pièknie ! 🌍👍🏻

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Bosskie kobiety

Karetki dla pogotowia

Teraz elewacja

Stop Plastik w Zamku Książ

Pierwsza w regionie karetka dla zwierząt

Sonda

Dzień nauki polskiej - kolejne święto państwowe. To dobry pomysł?

Oddanych
głosów
481
Tak
18%
Nie
77%
Nie wiem
5%