MenuZamknijRaport
Koronawirus

WIADOMOŚCI

SPORT

Czwartek, 4 czerwca
im. Franciszka, Karola

Mieszkanka Cieplic nie żyje

Wiadomości: Jelenia Góra
Sobota, 4 kwietnia 2020, 11:34
Aktualizacja: Wtorek, 7 kwietnia 2020, 11:17
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Pixabay
Niestety mamy trzecią ofiarę koronawirusa w Aglomeracji Jeleniogórskiej – poinformował Jerzy Łużniak, prezydent Jeleniej Góry.

Z dużym smutkiem przyjąłem dzisiaj informację o śmierci 77-letniej mieszkanki Jeleniej Góry-Cieplic, która zmarła w szpitalu zakaźnym w Bolesławcu. Składam szczere wyrazy współczucia rodzinie i bliskim zmarłej jeleniogórzanka - dodał włodarz miasta.

Twoja reakcja na artykuł?

6
2%
Cieszy
0
0%
Hahaha
0
0%
Nudzi
145
55%
Smuci
9
3%
Złości
103
39%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Kowary będą miały plażę

Kapitalna wiadomość ws. linii do Karpacza i Kowar!

60 tys. na zakup specjalistycznego sprzętu

Komentarze (167) Dodaj komentarz

~Smutny smutny 4-04-2020 12:21
Dzisiaj prezydent otrzymał info, a pani nie zmarła przypadkiem tydzień temu? Jakos info ogólnopolskie nie zgadzają się z tymi w mieście :(
~wer 4-04-2020 13:47
do: ~Smutny smutny (12:21)
A ile osób dziś zmarło na nowotwór, gruźlicę, grypę czy cukrzycę?
~Lekarz 4-04-2020 15:07
do: ~wer (13:47)
g..ąb
~Wer 4-04-2020 17:39
do: ~Lekarz (15:07)
W takim wieku to i zdrowy żadko żyje...
~elle 4-04-2020 21:51
do: ~Wer (17:39)
"Żadko" powiadasz? A co to znacz "żadko"?
~ 5-04-2020 18:11
do: ~elle (21:51)
Nie pytaj go, bo się poprawi. Na " żatko".
~jelgor 5-04-2020 10:21
do: ~Wer (17:39)
Twój mózg (o ile masz coś takiego)zrobił się "żadki",dlatego piszesz takie durnoty.
~z Mazur 4-04-2020 19:36
do: ~wer (13:47)
na cukrzycę się nie umiera, tylko cierpi z powodu jej powikłań, albo braku leczenia, np. diety, w postaci kwasicy ketonowej.
~Poprawiacz 4-04-2020 20:33
do: ~z Mazur (19:36)
Spadek niebezpieczny cukru przy cukrzycy przynosi smierc
~Hubert 5-04-2020 1:15
do: ~Poprawiacz (20:33)
Wcześnie podany Glukagon (który powinien mieć każdy cukrzyk) i wracasz do świata żywych nie dramatyzuj ! Dzisiejsze insuliny, pompy i leki pozwalają na normalne życie, a w związku ze stałą co trzymiesięczną obserwacją na dożywiania wieku statystycznego Polaka ... Bardziej niebezpieczny jest bardzo wysoki cukier , to on rozwala organizm i kończy się w najlepszym przypadku na płukaniu organizmu ): Kwestia jeszcze która cukrzyca I czy II bo to dwie różne choroby w jedynce wyspy trzustkowe nie wytwarzają wogóle insuliny a II wytwarzają w stopniu nie wystarczającym dla organizmu (dieta i zdrowy tryb życia pozwala odciążyć organizm) i nie często wyjść z tego g..wna. Niestety na cukrzyce I nie ma cudów ! Chorują nawet kilkumiesięczne dzieci i młodzież bez nadwagi i chorób towarzyszących mówi się że to genetyka (autoimmunologia) i to jest najbardziej k..ewskie w życiu !!!
~Logo 5-04-2020 1:15
do: ~z Mazur (19:36)
dlugo jeszcze ta kwarantanna bo mnie już wątroba ...
~ 4-04-2020 18:05
do: ~Smutny smutny (12:21)
Precyzja jest teraz niewatpliwie wazna.Szczegolnie dla wszystkich smutnych.
~ 5-04-2020 10:07
do: ~Smutny smutny (12:21)
ogólnopolskie info podało właśnie dziś
~hmmm 4-04-2020 12:25
Myślałem, że o takich rzeczach powinien informować sanepid, a ja ciągle widzę i słyszę Łużniaka, "Łużniak powiedział", "Łużniak przekazał", "jak informuje Łużniak", zaraz go będę miał w lodówce. Rozumiem, że władza i kampania pijarowa ponad wszystko, choćby po TRUPACH.
~ 4-04-2020 12:31
do: ~hmmm (12:25)
Nie myśl bo myślenie jest ci obce, jak u każdego moherowego przychlasta.
~koniował 4-04-2020 12:34
do: ~ (12:31)
Ach ta wasza lewacka mowa miłości,. Nauczycie się kiedyś szacunku do starszych czy będziecie robić z siebie pajaców?
~Zły 4-04-2020 13:14
do: ~ (12:31)
O liczbie zakażeń powinien informować sanepid natomiast Prezydent o pomocy miasta dla firm ale jak pomocy nie ma to o czymś trzeba mówić np Olesnica już pomogła firmą i to w znaczący sposób u nas w Jelonce nic cisza ps nie głosowałem na PIS żeby nie było
~Taa 4-04-2020 12:35
do: ~hmmm (12:25)
A jak PiSowski wojewoda informuje, to jest ok?
~sajmon 4-04-2020 15:46
do: ~hmmm (12:25)
Hmmm... naruszasz nickiem mój patent wypowiedzi. Można to podpiąć pod kradzież intelektualną . Ale wspaniałomyślnie ci wybaczam . Dla mnie Hmmm... oznacza że coś przemyślałem ...
~Adi 4-04-2020 15:49
do: ~hmmm (12:25)
Jak próżniak mówi to słuchać a nie dyskutować. Próżniak , gdzie moja dotacja za 2019 za zmianę ogrzewania,papiery złożone w styczniu ,a okazało się że kasa jest ale wirtualna,brawo ustawy rady miasta.
~sajmon 4-04-2020 16:04
do: ~Adi (15:49)
Hmmm... Wszyscy politycy to prostytutki w oparach fajek w oparach wódki to oni combry z królika w..erdalają i was społeczeństwo w d..ie mają . Możesz niemieć co jeść, oni mają to gdzieś. Takie są m..dy polityczne , bezduszne m..dy polityczne ...............
~Pola20 4-04-2020 16:56
do: ~Adi (15:49)
Moze z tych czterysta tysiecy na Szpital Ci odda...upomnij sie, moze cos jeszcze zostalo...
~ 4-04-2020 18:12
do: ~Adi (15:49)
Prozniakom sie nie nalezy. Papiery to sie sklada w toalecie.
~sajmon 4-04-2020 15:51
do: ~hmmm (12:25)
Hmmm... Ale zgadzam się z tobą to tylko taka iluzja niby luźniak sam bada ludzi i te kwestie. Wiadomo jest że typ jak zawiła tylko udaje że ogarnia bo dostaje info od innych . A tak to ma nas obywateli w .........
~ 4-04-2020 18:08
do: ~hmmm (12:25)
Moze Pan Prezes Spoldzielni Mleczarskiej informowac nie widze przeszkod.
~koniował 4-04-2020 12:31
Jak pies narobi na chodniku i właściciel ostanie mandat to też Łużniak będzie informował?
~Janusz z bloku 4-04-2020 12:36
Łużniak powinien gadać co robi dla miasta, a nie ile jest trupów, to rola sanepidu, ale skoro nie ma nic innego do powiedzenia to można się domyślić co robi dla miasta....
~ 4-04-2020 12:52
do: ~Janusz z bloku (12:36)
No waśnie, co robi i gdzie podziewa się Rada Miasta? W innych miastach regionu/województwa przynajmniej przygotowują już jakieś plany pomocowe, a w Jeleniej cisza jak makiem zasiał.
~Janusz z bloku 4-04-2020 13:06
do: ~ (12:52)
Ta rada jest najgorszą radą od 30 lat, lizusy i marionetki w rękach Łużniaka, spodziewanie się po nich czegoś sensownego to szaleństwo. Oni potrawią tylko idiotyczne wpisy ich wodza lajkować.
~koniował 4-04-2020 13:20
do: ~Janusz z bloku (13:06)
Przekazali coś tam ze swoich zarobków na walkę z koronawirusem i uważają, że wszystko jest ok, a niestety nie jest.
~ 4-04-2020 18:12
do: ~koniował (13:20)
Oni by coś przekazali? Tych ,,nędzarzy nie stać,, nawet na mineralną więc łaszczą się na nią za naszą kasę. Idą na zebranie czyli do pracy za co dostają bodajże 2000 zł ale do tego jest kawa herbata mineralna 4 butelki na głowę/na te kilka godzin/ jeszcze jakieś ,,paluszki,,( to było na zdjęciach) .Taką przyjęli tradycję żeby się ugościć za cudze choc niedaleko są ,,Żabki,, i inne sklepy i mogą tam kupić wodę Wstydu brak tym żebrakom .Płacą sobie nawet za nieobecność -tacy pazerni To nie ta nacja by pomagać i robić coś dla ludzi .Za śmieci ustalili opłaty /chyba / od sierpnia a w Warszawie dopiero w tym roku od /chyba/marca
~rada do doopy 4-04-2020 13:12
do: ~ (12:52)
Rada na kwarantanie chyba.Referendum za odwołaniem i prezydenta i rady
~Zły 4-04-2020 13:36
do: ~rada do doopy (13:12)
Radni zrobili już dużo np przestali chodzić i robić fotki złe zaparkowanym samochodom na Zabobrzu buhaha
~Kłamstwa 4-04-2020 17:24
do: ~ (12:52)
A gdzie podwyżki, które miały być w marcu? Już kwiecień. O tym też milczy prezydent, a tak się chwalił ze będą w marcu.
~ 4-04-2020 12:38
Nowy rzecznik prasowy jelonki , konia uśpili to następny straszy ludzi
~Lucas 4-04-2020 12:38
Który prezydent robil więcej dla miasta jak Łuzniak???
~456 4-04-2020 13:39
do: ~Lucas (12:38)
Żeby móc odpowiedzieć trzeba mieć jakiś punkt odniesienia, a tego dobra czynionego nie widać :-(
~horrrrorrr 4-04-2020 12:48
inne miasta kupują chociaż ludzią maseczki bo ich niema w aptekach nawet rękawic A w Jeleniej co w Czechach na ulicach są automaty z maseczkami
~soclib 4-04-2020 12:53
Nie horror a g..ąb>"ludzią"
~ 4-04-2020 13:14
Tragedia kondolencje
~soclib 4-04-2020 13:17
A Bohaterowie tej walki z wirusem "biała armia" jest najgorzej wyposażona w Europie . Nadzy ,bosi ale z F 35 .
~gonzo 4-04-2020 13:36
czemu teraz szczekacie na siebie, co wybraliście to macie, bez względu kto by nie był i co by nie robił to i tak wam szczekającym będzie nie po drodze
~zwykla@baba 4-04-2020 13:43
Niech spoczywa w spokoju 😢
~Anonim+ 4-04-2020 13:47
PiS chyba zaczął znowu płacić hejterom, stąd łapki w górę dla PiS-u i "wysyp" wpisów anty opozycyjnych...znaczy, jednak będą wybory w czasie epidemii!
~Zły 4-04-2020 14:12
do: ~Anonim+ (13:47)
Ten anonim to chyba radny
~Gość5 4-04-2020 14:03
Wyrazy współczucia dla rodziny
~realna 4-04-2020 14:24
Apel do Prezydenta!!!Po co ma Pan rzecznika to rzecznik powinien informować o sytuacji epidemii , a Pan zajmij się gospodarką,pomocą dla firm, które płacą podatki , jak przetrwać tą sytuacje ?? Celebrytów mamy dość , Rada Miasta żałosna , może zbierzmy sie po tej epidemiii usuńmy to dziwne towarzystwo ,które ma pomagać mieszkańcom a nie tylko sobie.
~rada do doo 4-04-2020 15:14
do: ~realna (14:24)
Radna od majtek zadba o umorzenie podatku spółce kupieckiej i to będzie jedyny beneficjent pomocy od miasta
~ 4-04-2020 14:29
Czyli poinformował rzecznik prasowy urzędu miasta Łużniak
~MARKIZ 4-04-2020 14:47
Wieczny odpoczynek racz jej dać Panie, a światłość wiekuista niechaj jej świeci na wieki. Kondolencje dla rodziny...
~marek kanarek 4-04-2020 15:13
Codziennie na świecie umiera TYSIĄCE dzieci z głodu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~TCO 99 4-04-2020 15:26
jeleniagora.naszemiasto.pl/koronawirus-jelenia-gora-szesc-osob-z-oddzialu/ar/c1-7634173
~Tom 4-04-2020 15:29
ZMArla bo byla chora starsza kobieta ,a ze teraz wszystkie zgony sa na wirusa to tak pisza. C
~Obiektyw 4-04-2020 15:39
Za duzo Luzniaka. Zaczal nasladowac pewna pania poslanke ktora na wszystkim sie zna a jej mowy nie znosza sprzeciwu.Pani ta pelnila juz wszystkie fukcje oprocz nawigatora statku kosmicznego.
~ciplicx 4-04-2020 15:41
Ciekawe kto to był ? Z drugiej strony mam pytanie do wladz miasta radnych jakie ulgi dali nam przedsiebiorcom czy osoby w trudnej sytuacji moga liczyc ze podatek od nieruchomości beda mogli zapłacic np do konca grudnia albo rozlozyc na raty. Same przesuniecie na maj nic nie daje.
~ 4-04-2020 16:20
do 13:36 masz racje , dzisiaj na ul . Solna , Szkolna latał radny z telefonem i robił zdjęcia a drugi d..il na Spółdzielczej koło DINO stał i na oko odmierzał odległość między osobami w kolejce , dietę biorą to trzeba się wykazać żeby ludziom mor.ę zamknąć że nic nie robią
~ccc 4-04-2020 16:25
do sajmon ty to musisz ten rozum ,podejrzewam że ci się pomyliły tabletki ,dla ciebie były żółte ,a dla twojej siostry miały być czerwone sajmon proszę pilnuj się bo widzisz ta zamiana szkodzi.
~ccc 4-04-2020 16:31
do janusza z bloku .przestańpić bo ci szkodzi proszę daruj sobie jasiu
~ccc 4-04-2020 16:37
do obiektyw .chłopie co ty dzisiaj brałeś ,skoro widzisz obiekty kosmiczne ,alle jak pomaga no to wporzo.
~ccc 4-04-2020 16:52
do koniował .słuchaj jak to będzie twój pies to pewnie poinformuje ,ale takiego głupkowatego wpisu dawno nie czytałem ,może zacznji się czymś innym zajmować jak fizjonomią psów i tyle w temacie.
~koniował 4-04-2020 16:58
do: ~ccc (16:52)
Gdybyś się bardziej wykazał to bym pomyślał, że z ratusza nadajesz, ale tak niemerytoryczny bełkot to tylko sfrustrowany człowiek bez perspektyw życiowych może wypisywać.
~mieszkaniec 4-04-2020 17:41
No i jak to jest Panie Prezydencie Łużniak . Kto kłamie ???? Właśnie 5 minut temu Minister Zdrowia podał kolejny komunikat odnośnie chorych i zgonów i nic nie ma w nim na temat zgonu w Bolesławcu ( Ciepliczanki ) Gdzie jest prawda ???
~wsz 4-04-2020 17:54
Ludzie co wy wypisujecie...... Tańczycie jak wam orkiestra zagra...czarna czerwona.... różowa...zielona..... Masakra włączacie myślenie....
~,,,,,,..kdkd 4-04-2020 18:01
tez nie wyczytalam nic o przypadku Pani z Cieplic,nie podali
~mieszkaniec 4-04-2020 18:23
Może Panie Prezydencie dzisiaj czas powiedzieć i Ministrowi , że kłamie . On , czy Pan wprowadza ludzi w błąd , budując swój polityczny "mizerny kapitał " ?
~Sabinka Pijaczka 4-04-2020 18:53
Ale Karpacz pusty ja pierdziu, dziś jechałam masakra !@
~efendi 4-04-2020 19:01
Wyłącz media ! Włącz myślenie ! Celem władzy jest władza ! Prawdopodobieństwo, że umrzesz w wyniku C 19 jest 7 razy niższe od tego, że zginiesz w wypadku komunikacyjnym .
użytkownik facebook 4-04-2020 19:02
Co tu jest śmiesznego???
użytkownik facebook 4-04-2020 19:05
Malo wiarygodne
użytkownik facebook 4-04-2020 19:14
Trzecia ofiara od ostatniego miesiąca? Straszne.....A dlaczego nie informujecie ile w tym czasie zmarło z powodu raka, udaru mózgu, zawału i innych chorób?
użytkownik facebook 4-04-2020 19:27
Iwona Derecka dwa pierwsze potwierdzone przypadki zarażenia wirusem w JG skończyły się śmiercią. Chociażby może dlatego?? Widzę dla niektórych to dalej zwykły wirus..
użytkownik facebook 4-04-2020 19:33
Iwona Derecka może dlatego ze żadnej z tych chorób nie można się zarazić?
użytkownik facebook 4-04-2020 19:33
Iwona Derecka chodzi o to, że osoba mająca raka przy kichnięciu nim Cię nie zarazi.Moze dlatego to takie ważne?
użytkownik facebook 4-04-2020 19:38
Prawdopodobnie gdyby teraz ktoś umarł na raka to i tak by go oficjalnie podpięto pod ofiarę COVID. Żenujące i wkur...wiające jednocześnie 🙄
~iKS 6-04-2020 9:07
do: użytkownik facebook (19:38)
Ciekawe, bo jest odwrotnie. Celem zaniżania statystyk robi się mało testów i jako przyczyny zgonów podaje się "choroby współistniejące".
użytkownik facebook 4-04-2020 19:47
Tomasz Bukat taa, zapewne z powodu samego wirusa umarli
użytkownik facebook 4-04-2020 19:51
Dlatego że teraz problem Covit-19 jest głównym tematem i problemem światowym na który obecnie nie ma żadnego lekarstwa a ludzie umierają w innych krajach jak muchy. Tym wirusem się zarażamy a chorobami jak np. rak nie zarazisz się od kogoś na ulicy.....
użytkownik facebook 4-04-2020 19:52
Sebastian Chudzik chodzi o to ze trzy osoby zmarłe w ciągu miesiąca nie są jakiś nadzwyczajnym wydarzeniem bo w tym samym czasie zmarło z pewnością o wiele więcej osób na inne choroby a o tym się nie mówi! Wirusy są i były i jakoś nigdy nikt nie sial takiej paniki! Dlaczego rząd i minister zdrowia nie dba o swoich obywateli którzy z pożywieniem dostają truciznę i nagminnie chorują??
użytkownik facebook 4-04-2020 19:55
Kasia Michalska-Sponhaltz ale trzy osoby przez miesiąc to nie jest żadna epidemia!! W tym samym czasie o wiele więcej osób zarazilo się innymi wirusami np grypa i co?? Gdzie te informacje??
użytkownik facebook 4-04-2020 19:56
Malgosia Kostrzewa na raka też nie ma lekarstwa....
użytkownik facebook 4-04-2020 20:11
Iwona Derecka dobrze ze rząd wprowadza obostrzenia bo zgonów pewnie byłoby o wiele więcej z powodu tej zarazy. No cóż jedzenie nie jest zbyt dobre, ale ludzie sami dokładają do tego cegiełkę. Papierosy i inne używki
użytkownik facebook 4-04-2020 21:42
Iwona Derecka o grypie pisze się od dawna, w i internecie jest dużo informacji na temat tego wirusa, natomiast obecnie panujący wirus jest nowy i nikt jeszcze nie odkrył jak z nim walczyć. Na raka jest lekarstwo jednakże nie zawsze skuteczne...a często jest tak, że ludzie sami sobie wypracowali przez lata raka....niestety. nie możesz mówić że dwoje czy trzech zmarlych z powodu koronawirusa z Jeleniej Góry to żadna epidemia, Jelenia Góra to nie wszystko.... spójrz na statystyki na świecie.....jakie żniwo zbiera choroba. Ps. Szkoda że lasy zamknięte, ale z drugiej strony spora część społeczeństwa nie jest nauczona szacunku do natury, po kilku dniach wycieczkowiczów w lesie którzy kilka razy w życiu w nim byli, mielibyśmy fatalne śmietnisko 😢
użytkownik facebook 4-04-2020 22:07
W każdej minucie rodzi się i umiera człowiek. Oprócz tego wirusy, pandemie dodatkowo koszą ludzi... kto lekceważy ten fakt jest niestety zagrożeniem dla innych.
użytkownik facebook 4-04-2020 22:11
.moim zdaniem ukrywają właśnie zarażenia Covid 19 aby nie wzbudzać sensacji
użytkownik facebook 4-04-2020 22:42
Każda śmierć w ostatnim czasie jest przypisywana temuż wirusowi. Macie być zastraszeni a potem grzecznie stać w kolejce po szczepionkę z microchip'em aby mogli mieć wszystkich pod pełną kontrolą .
użytkownik facebook 4-04-2020 22:47
Iwona Derecka kobieto....jest PANDEMIA. Nienormalna jesteś?????
użytkownik facebook 4-04-2020 22:48
Iwona Derecka przepraszam.....jest, bywa.
użytkownik facebook 4-04-2020 22:51
Malgosia Kostrzewa sianie paniki i tyle! Takie jest moje zdanie.... Zobaczymy jak to się rozwinie ....
użytkownik facebook 4-04-2020 22:53
MaGa Gosia Ko trzy osoby zmarłe to jest pandemia? Nie życzę sobie abyś mnie kobieto obrazala!
użytkownik facebook 4-04-2020 22:59
Iwona Derecka pandemia jest na świecie, nie słyszałaś, to przepraszam.🙄
użytkownik facebook 4-04-2020 23:03
MaGa Gosia Ko wróć do początku i przeczytaj ze zrozumieniem i mnie nie atakuj bo sobie nie życzę!!
użytkownik facebook 4-04-2020 23:05
Kasia Hreśka to były osoby powyżej 70 lat j zmarły z powodu innych chorób z koronawirusem a nie przez koronawirusa! Robią z ludzi idiotow!
użytkownik facebook 4-04-2020 23:16
Malgosia Kostrzewa dziękuję za tą wypowiedź.W tym właśnie rzecz. Pandemia jest na całym świecie, J.Góra nie jest pępkiem świata.
użytkownik facebook 4-04-2020 23:17
Iwona Derecka gadasz bzdury, jak nakręcona. Opamiętaj się kobieto.
użytkownik facebook 5-04-2020 8:59
Malgosia Kostrzewa na grypę codziennie umierają ludzie i nikt nie robi debilnej afery z tego powodu
użytkownik facebook 5-04-2020 9:29
Anetka Zaręba no,chyba wręcz przeciwnie.Nie robi się testów nawet osobom z objawami.A potem wpisuje sie niewydolność krążeniowo-oddechową albo choroby współistniejące.
użytkownik facebook 5-04-2020 9:33
Maciej Lucyfer może leki weź 😀😀 Szczepionka z mikrochipem😁😁 You made my day.
użytkownik facebook 5-04-2020 9:52
Tomasz Bukat - 72 letni kierowca PKS😱 sam wiek powinien go eliminować z przewozu osób ! Człowiek, który mógłby umrzeć z powodu prostej odmiany grypy H1N1. Normalnie zdrowy człowiek, który w diecie nie unika kiszonek, regularnie uprawia jakiś jogging lub poprzez ćwiczenie oddechowe poprawia kondycję swoich płuc, ma promilowe ryzyko zachorowania na covid-19. Proszę zobaczyć ile ludzi zabijają inne wirusy jak HIV. Ile ludzi zabija głód, o tym żadne media nie mówią. Nikt nadal w mediach nie promuje jedzenia kiszonych ogórków, kapusty czy buraków. Bardziej opłaca się reklamować telewizory, by jeszcze wyraźniej widzieć i słyszeć podowana nam papkę 😢
użytkownik facebook 5-04-2020 10:16
Iwona Derecka nikt nie sieje paniki, jest ogłoszona pandemia i są w związku z tym obostrzenia, to chyba zrozumiałe. A może nie dla wszystkich. Właśnie dla tych dla których ten problem nie jest problemem, potrzebne są przepisy aby zrozumieli że nie ma żartów, że nie mogą roznosić zarazy i fundować słabszym przejścia na drugą stronę. Przykład we Włoszech.... też z dużą lekkością podeszli do tematu....co dzieje się w innych krajach, statystyki pokazują. Piszesz, że w Jeleniej Górze tylko dwóch zmarło....o dwóch za dużo, i może tylko dwóch, dzięki wprowadzonej prewencji zapobiegania roznoszenia. Nie można koncentrować się tylko na własnym domu, trzeba spojrzeć na podwórko, za ogrodzenie.....na świat. Dlaczego piszesz że nasz rząd sieje panikę, w takim razie tych "rządów" poszczególnych krajów trochę jest 😊, wszyscy sieją bezpodstawnie panikę? Hm....warto się zastanowić, zanim rzuci się hasło...po prostu w tym trudnym czasie trzeba zachować zdrowy rozsądek i ostrożność a tego czasami brakuje ludziom....ty możesz być zdrowa ale być nosicielem, pójdziesz do słabszej, może chorej osoby, dasz buziaka, przytulasa, kichniesz....i co tam przecież na grypę też można umrzeć...prawda? No właśnie.....co ma piernik do wiatraka! Dlatego jest potrzebna prewencja, bo niektórzy nie zdają sobie sprawy z problemu ...
użytkownik facebook 5-04-2020 10:24
Adam podobno pracują nad szczepionką z soku z kiszonych ogórków z niewielkim dodatkiem kapusty kiszonej. Jedyny efekt uboczny to s...zka 😂
użytkownik facebook 5-04-2020 10:30
Marek Jary - ja podaję sobie codziennie. Efektów ubocznych nie zaobserwowałem 💪😉
użytkownik facebook 5-04-2020 10:39
Aśka Es dzięki takim ludziom z nieudolnym myśleniem jak pani jest problem na świecie. Leków nie biorę bo mi nic nie dolega, nie wklejam sobie jakiegoś debilizmu typu "zostań w domu", czytam artykuły różnego rodzaju , staram się czegoś dowiedzieć i nie wyśmiewam ludzi ,tylko staram się zrozumieć. Z kulturą osobistą też pani nie błyska, nie przypominam sobie , żebyśmy byli na "ty". Niech pani siedzi w domu i się nie wychyla, dobrze to pani zrobi.
użytkownik facebook 5-04-2020 10:46
Marek Jary pani Asia dostanie podwójną dawkę 😅🥃🤣🤣🤣🤣
użytkownik facebook 5-04-2020 11:08
Tomasz Bukat te osoby były po 70 tce i były już wcześniej chore , zmarły z koronawirusem a NIE przez koronawirusa!
użytkownik facebook 5-04-2020 11:47
Iwona Derecka Iwonka albo nie rozumiesz zagrożenia albo jesteś niedouczona -
użytkownik facebook 5-04-2020 11:48
Iwona Derecka https://wiadomosci.wp.pl/koronawirus-polski-lekarz-opisuje-sytuacje-we-wloszech-apeluje-do-polakow-6496013248665217a
użytkownik facebook 5-04-2020 11:58
Zbigniew Leszek Bicykl tak jestem niedouczona Zbysiu a ty manipulowany 😀
użytkownik facebook 5-04-2020 13:24
Iwona Derecka pożyjemy zobaczymy kto miał rację
użytkownik facebook 5-04-2020 16:01
Iwona Derecka tak dlaczego nie infor.uja niema żadnego wirusa
użytkownik facebook 5-04-2020 22:22
Maciej Lucyfer i ciebie także ?
użytkownik facebook 5-04-2020 23:07
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3095216977179437&id=100000734941688
~marek kanarek 4-04-2020 19:15
MAMDATY NA NIELEGALU Zgodnie z przewidywaniami, pod pretekstem stanu nadzwyczajnego, którego rząd CELOWO oficjalnie nie wprowadził (m.in. po to, aby nie odpowiadać materialnie za wyrządzone przez siebie szkody), mamy rozkwit państwa policyjnego, przejawiający się m.in. w wysypie mandatów za złamanie zakazów i nakazów "antywirusowych" - typu zakaz przemieszczania się czy nawet przechodzenia przez park. Policja dostała wytyczne, by ww. zbrodnie karać oczywiście z art. 54 Kodeksu wykroczeń. Macie prawo do nieprzyjmowania takich mandatów! Każdy, kto nie chce płacić mandatów bez podstawy prawnej, niech pamięta, że mandatu można nie przyjąć, a potem można dochodzić swoich praw w sądzie. Są obecnie naprawdę bardzo silne podstawy po temu, żeby skutecznie bronić się w sądzie! Art. 54 Kodeksu wykroczeń mówi: "Kto wykracza przeciwko wydanym z upoważnienia ustawy przepisom porządkowym o zachowaniu się w miejscach publicznych, podlega karze grzywny do 500 złotych albo karze nagany." Takimi przepisami porządkowymi (jak opisane wyżej w art. 54 Kw) mogą być oczywiście POTENCJALNIE antyepidemiologiczne zakazy i nakazy. Ale żeby mogły stanowić wykroczenie - a tylko za wykroczenie możemy dostać od ręki mandat - to owa wspomniana w ww. przepisie USTAWA MUSI ZAWIERAĆ JASNY I WYRAŹNY PRZEPIS STWIERDZAJĄCY JASNO, ŻE ZŁAMANIE ZAKAZÓW I NAKAZÓW JEST KARALNE !! A tymczasem w odnośnej ustawie - tu: w ustawie o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi z 5.12.2008 r. - NIE MA TAKIEGO PRZEPISU !!
~marek kanarek 4-04-2020 19:16
Stan prawny wyglada więc teraz tak: - Jest ustawa o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych, a w niej upoważnienie do wydawania nakazów i zakazów w czasie epidemii - rozporządzeniem Rady Ministrów - Rada Ministrów wydała 31.03 2020 rozporządzenie precyzujące nakazy i zakazy - Policja twierdzi, że to są nakazy i zakazy porządkowe podlegające karze (mandat za ich złamanie) na podstawie art. 54 Kw. Tylko że w ustawie o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych NIGDZIE NIE JEST NAPISANE: "Kto nie wykonuje nakazów lub wykonuje czynność zakazaną, określoną na podstawie rozporządzenia RM, jest karany grzywną (itp)." Tylko wówczas bowiem - patrząc, co jest zakazem lub nakazem w rozporządzeniu RM - moglibyśmy wiedzieć, czy nasz czyn spełnia opis (znamiona) takiego wykroczenia, czy nie. ALE - RAZ JESZCZE- W USTAWIE BRAK JEST TAKIEGO PRZEPISU !! A więc nie dajmy sobie wmówić, że popełniliśmy wykroczenie, bo abstrahując od kwestii niekonstytucyjności obecnych przepisów epidemiologicznych I niekonstytucyjności braku oficjalnego wprowadzenia stanu nadzwyczajnego - a rażąca sprzeczność z Konstytucją aktualnego "nieoficjalnego" stanu nadzwyczajnego jest oczywista i bezdyskusyjna - karanie na podstawie art. 54 Kw za opisane zachowania jest po prostu bezczelnym nadużyciem rządu! Jacek Wilk.
~koniował 4-04-2020 19:39
do: ~marek kanarek (19:16)
Jak karanie mandatami takie bezprawne w tym przypadku to czekam na pierwszego odważnego który odmówi przyjęcia mandatu i jestem ciekaw co sąd postanowi w jego sprawie. W sądzie sprawa nie będzie taka oczywista, interpretacja przepisów może być różna.
~marek kanarek 4-04-2020 19:50
do: ~koniował (19:39)
Ludzi którzy odmawiają jest już sporo, ale obawiam się właśnie tego że sądy a wiadomo czy są i do kogo należą, mogą i tak człowieka zeszmacić za nic.
~Erlyblue 4-04-2020 23:57
do: ~marek kanarek (19:16)
Gorzej ci?
~ 4-04-2020 19:28
Zamknijcie do możliwość komentowania bo trudno znieść w tych trudnych czasach wypowiedzi d..ili...
~Juli 4-04-2020 19:29
Może rzecznik sanepidu bujne się po ulicach JG czyli powierzchni Marsa i opowie swoje wrażenia a nie udaje zatroskanego o lud swój. Całe szczęście to ostatnie tchnienie KO
użytkownik facebook 4-04-2020 19:50
Czy wy do cholerny nie widzicie ze wirus atakuje wszystkich ze słaba odpornością i prowadzi do śmierci???? Czy tak tego nie widać że cel to pozbycie się słabego ogniwa i budowa nowego porządku świata???
użytkownik facebook 4-04-2020 20:58
Wirus atakuje każdego. A słabi umierają, inni chorują łagodnie, a jeszcze inni nawet nie wiedzą że chorowali. Jest to przykre, ale każda pandemia przebiega tak samo od zarania dziejów.
użytkownik facebook 4-04-2020 19:56
Koronawirusa to wpisuja kazdemu do karty zgonu zeby podniesc statystyki.To jest mega sciema,ale to wyjdzie dopiero za jakis czas.
~do hmm 4-04-2020 20:11
Nie zaglądaj do lodówki .
użytkownik facebook 4-04-2020 20:12
Jak diagnoza?
~Pinokio to Morava i Szumek 4-04-2020 21:11
[https://trybun.org.pl/2020/03/26/na-podstawie-rozporzadzenia-oglaszajacego-w-polsce-stan-epidemii-bezprawnie-ograniczono-nasza-wolnosc-osobista/ ###########Tu jest pełni zbiór konstytucji i dzienniki ustaw ... Wyszczególnione paragrafy i ustawy .... Że dopóki nie ogłoszą jednego ze stanów wyjątkowych .... Mogą prosić o pozostanie w domu
~koniował 4-04-2020 21:16
do: ~Pinokio to Morava i Szumek (21:11)
Przy wejściu na tą stron zadziałał mój program antywirusowy, linki do stron powinny być natychmiast usuwane.
użytkownik facebook 4-04-2020 23:13
Przecież w Jeleniej jest 17 osób chorych
~Pinokio to Morava i Szumek 4-04-2020 23:19
Poczytaj ....tu nie chodzi o wirusy ..... Wirus to Jajek .....i jego ekipa ...
~Proszę... koniował 4-04-2020 23:21
Wszystko co piszę poniżej o bezprawiu zakazu wychodzenia z domu nie wynika z tego, że ja chcę kogokolwiek narażać. Uważam, że siedzenie w domu to dobra rada i dobry sposób na unikanie zakażenia chińskim wirusem. Jednak budzi się we mnie sprzeciw przed bezprawnymi metodami wprowadzania i wymuszania zakazów, co tak naprawdę jest odbieraniem nam wolności. Bardzo szanuję swoją i cudzą wolność i nie wyznaję zasady, że w dobrym celu wszystko wolno i wszystko jest usprawiedliwione. Co będzie jak kiedyś cel nazwany dobrym będzie zbrodniczy tak naprawdę? Moim zdaniem rząd PiS powinien prosić, a tak naprawdę błagać uniżenie Polaków o zostanie w domu, a nie nam grozić bezprawnymi zakazami i karami, gdybyśmy nie chcieli posłuchać ich naruszających ustawy i konstytucję zakazów. Powinni błagać wyznając swoje zaniechania i błędy, a nie straszyć nas grzywnami, karami i policjantami. Po tym wstępie zapraszam do uważnej lektury. W dniu 24 marca 2020 r. późnym wieczorem w Dzienniku Ustaw ogłoszone zostało rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 24 marca 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii. W rozporządzeniu tym znalazł się przepis o treści: Rozporządzenie weszło w życie z dniem ogłoszenia, tj. z dniem 24.03.2020 r. i zostało w następujący sposób skomentowane przez tzw. rząd: Download (PDF, 66KB) Zgodnie z art. 87 ust 1 konstytucji: Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są: Konstytucja, ustawy, ratyfikowane umowy międzynarodowe oraz rozporządzenia. Przepis art 92 ust 1 kon
~Proszę... koniował 4-04-2020 23:24
........ art 92 ust 1 konstytucji stanowi: Rozporządzenia są wydawane przez organy wskazane w Konstytucji, na podstawie szczegółowego upoważnienia zawartego w ustawie i w celu jej wykonania. Upoważnienie powinno określać organ właściwy do wydania rozporządzenia i zakres spraw przekazanych do uregulowania oraz wytyczne dotyczące treści aktu. Aby nie wymyślać tego co już wymyślone, prezentuję cytat z uzasadnienia pierwszego z brzegu wyroku, tu konkretnie wyroku WSA w Łodzi z dnia 21 listopada 2019 r. I SA/Łd 667/19: Każde rozporządzenie jest aktem prawnym wydawanym w celu wykonywania ustawy oraz na podstawie udzielonych w niej upoważnień, co oznacza, że powinno być wydane na podstawie wyraźnego i szczegółowego upoważnienia ustawy w zakresie określonym w upoważnieniu, a nadto musi być wydane w granicach udzielonego przez ustawodawcę upoważnienia, w celu wykonania ustawy. Rozporządzenie nie może być sprzeczne z normami Konstytucji, aktem ustawodawczym, na podstawie którego zostało wydane, a także ze wszystkimi obowiązującymi aktami ustawodawczymi, które w sposób bezpośredni regulują materie będące przedmiotem rozporządzenia. Oznacza to zakaz wydawania rozporządzeń bez upoważnienia ustawowego, niebędących aktami wykonującymi ustawę oraz sprzecznych z Konstytucją i obowiązującymi ustawami. Naruszenie choćby jednego z tych warunków może powodować zarzut niezgodności rozporządzenia z ustawą.
~Proszę... koniował 4-04-2020 23:25
Bardzo ładnie to brzmi, ale okazuje się, że w praktyce rodzi problemy, a przynajmniej problemy politykom, którzy tak bardzo chcą być troskliwi, że depczą nasze podstawowe prawa i wolności. Przekonują przy tym, że tak powinno być bo to w naszym interesie. To moim zdaniem niezwykle niebezpieczne zjawisko – lekceważenie przepisów, bo akurat taka jest potrzeba ogłaszana przez rząd. Cytowany przepis §3a został wydany na podstawie art. 46 ust. 2 i 4 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi. Ten przepis to delegacja ustawowa i brzmi tak: art. 46. 2. Jeżeli zagrożenie epidemiczne lub epidemia występuje na obszarze więcej niż jednego województwa, stan zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii ogłasza i odwołuje, w drodze rozporządzenia, minister właściwy do spraw zdrowia w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw administracji publicznej, na wniosek Głównego Inspektora Sanitarnego.
~Proszę... koniował 4-04-2020 23:25
4. W rozporządzeniach, o których mowa w ust. 1 i 2, można ustanowić: 1) czasowe ograniczenie określonego sposobu przemieszczania się, 2) czasowe ograniczenie lub zakaz obrotu i używania określonych przedmiotów lub produktów spożywczych, 3) czasowe ograniczenie funkcjonowania określonych instytucji lub zakładów pracy, 4) zakaz organizowania widowisk i innych zgromadzeń ludności, 5) obowiązek wykonania określonych zabiegów sanitarnych, jeżeli wykonanie ich wiąże się z funkcjonowaniem określonych obiektów produkcyjnych, usługowych, handlowych lub innych obiektów, 6) nakaz udostępnienia nieruchomości, lokali, terenów i dostarczenia środków transportu do działań przeciwepidemicznych przewidzianych planami przeciwepidemicznymi, 7) obowiązek przeprowadzenia szczepień ochronnych, o których mowa w ust. 3, oraz grupy osób podlegające tym szczepieniom, rodzaj przeprowadzanych szczepień ochronnych – uwzględniając drogi szerzenia się zakażeń i chorób zakaźnych oraz sytuację epidemiczną na obszarze, na którym ogłoszono stan zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii. Kluczowe jest udzielenie odpowiedzi na pytanie czy: zakaz opisany w §3a rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii – odpowiada delegacji ustawowej opisanej w art. 46 ust. 4 pkt 1 cytowanej ustawy oraz czy nie narusza przepisów konstytucji. Przede wszystkim należy podkreślić, że forma zakazu przemieszczania się przyjęta w rozporządzeniu, w ten sposób opisana w następujący sposób: W okresie od dnia 25 marca 2020 r. do dnia 11 kwietnia
~Proszę... koniował 4-04-2020 23:26
W okresie od dnia 25 marca 2020 r. do dnia 11 kwietnia 2020 r. zakazuje się na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej przemieszczania się osób przebywających na tym obszarze – jest czasowym pozbawieniem, wszystkich ludzi przebywających w Polsce, jakiejś części wolności osobistej. W okresie opisanym w rozporządzeniu nie możemy ze swoją wolnością przemieszczania się, która jest ważnym elementem wolności osobistej, zrobić tego czego chcemy. Mamy generalny zakaz przemieszczenia się, rząd nazywa to zakazem wychodzenia z domu, zaledwie z kilkoma opisanymi w przepisie §3a rozporządzenia wyjątkami. Mam nadzieję, że z tą tezą będą dyskutowali wyłącznie ludzie bez wiedzy elementarnej i bez rozumienia czym jest wolność człowieka. Twierdzę tak, bo ingerencja w wolność, przez jej pozbawienie, jest oczywista – nawet nie moim zdaniem, ta ingerencja jest faktem. Generalnie zabroniono nam przemieszczania się – to jest pozbawienie wszystkich osób przebywających na terenie Polski wolności, w okresie od 25 marca 2020 r. do 11 kwietnia 2020 r., tj. przez 18 dni.
~Proszę... koniował 4-04-2020 23:27
Aby nie opierać się wyłącznie na intuicji, którą wszyscy mamy, odwołam się również do konstytucji, która prawo do swobodnego przemieszczania się traktuje jako podstawową wolność człowieka, zagwarantowaną w przepisach prawa. Przepisy zasadnicze są dwa. Art. 31 i art 41 konstytucji. Są to przepisy zamieszczony w Rozdziale II – Wolności, Prawa i Obowiązki Człowieka i Obywatela. Art. 31 stanowi: 1. Wolność człowieka podlega ochronie prawnej. 2. Każdy jest obowiązany szanować wolności i prawa innych. Nikogo nie wolno zmuszać do czynienia tego, czego prawo mu nie nakazuje. Kolejny przepis konstytucji mówiący już bardziej szczegółowo o wolności osobistej – art. 41 ust. 1 stanowi: Każdemu zapewnia się nietykalność osobistą i wolność osobistą. Pozbawienie lub ograniczenie wolności może nastąpić tylko na zasadach i w trybie określonych w ustawie. Sprawa jest jasna. Mamy wszyscy prawo do swobodnego przemieszczania się, a ograniczenie tego prawa może nastąpić wyłącznie na zasadach i w trybie określonych w ustawie. W oparciu o lekturę tego przepisu pojawia się pierwsze ważne spostrzeżenie – pozbawienie wolności nie może nastąpić w drodze rozporządzenia, to musi być przepis ustawy. To w ustawie mają być określone zasady i tryb pozbawienia lub ograniczenia wolności.
~Proszę... koniował 4-04-2020 23:28
Wróćmy do delegacji ustawowej zawartej w art. 46 ust. 4 ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi. Przepis wprowadza możliwość ustanowienia (1) czasowego (2) ograniczenia (3) określonego sposobu (4) przemieszczania się. Kilka spostrzeżeń językowych w związku z tym przepisem, które proszę czytać mają w pamięci treść przepisu rozporządzenia (§ 3a. 1. W okresie od dnia 25 marca 2020 r. do dnia 11 kwietnia 2020 r. zakazuje się na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej przemieszczania się osób przebywających na tym obszarze, z wyjątkiem (…)) (1) Ma być czas ograniczenia – to jest. (2) Przepis ustawy nie mówi o czasowym ograniczeniu przemieszczania się, a o czasowym ograniczeniu (3) określonego sposobu przemieszczania się. Oznacza to, że na podstawie przepisu art. 46 ust 4 pkt 1 ustawy nie można pozbawić ludzi prawa do przemieszczania się co do zasady, z wyjątkami – jak to jest w rozporządzeniu.
~Proszę... koniował 4-04-2020 23:29
Delegacja ustawowa musi być szczegółowa, a przepisy rozporządzenia wydana na jej podstawie mają wykonywać ustawę i nie naruszać konstytucji. Oznacza to, że przy konstruowaniu przepisów które dotykają praw i wolności obywatelskich nie ma miejsca na jakieś rozszerzenia, wykładnie rozszerzające. Tu materia jest bardzo delikatna, przepis ma być bardzo precyzyjny i konkretny i nie można przepisów rangi niższej niż ustawa wykorzystywać do ograniczania praw obywatelskich. Zgodnie z orzecznictwem konstytucyjnym, konstytucyjna zasada wyłączności ustawy w sferze praw człowieka nie wyklucza przekazywania pewnych spraw związanych z urzeczywistnianiem wolności i praw konstytucyjnych do unormowania w drodze rozporządzeń. Rozważając zasady podziału materii między ustawę a rozporządzenie, Trybunał Konstytucyjny zwracał uwagę, że “obowiązująca Konstytucja nakazuje, aby ustawa w sposób zupełny i wyczerpujący regulowała wszystkie sprawy o istotnym znaczeniu dla urzeczywistnienia wolności i praw człowieka i obywatela zagwarantowanych w Konstytucji. Do unormowania w drodze rozporządzenia mogą zostać przekazane tylko takie sprawy, które nie mają istotnego znaczenia dla urzeczywistnienia wolności i praw człowieka i obywatela zagwarantowanych w Konstytucji. (…) Skoro ograniczenia konstytucyjnych praw i wolności mogą być ustanawiane tylko w ustawie, to kryje się w tym nakaz kompletności ograniczenia danego prawa i wolności, tak aby już na podstawie lektury przepisów ustawy można było wyznaczyć kompletny zarys (kontur) tego ograniczenia.
~J23 5-04-2020 10:25
do: ~Proszę... koniował (23:29)
Gdzie ja jestem w sejmie jacy wszyscy mądrzy są na tej jelonce
~Proszę... koniował 4-04-2020 23:30
Niedopuszczalne jest natomiast przyjmowanie w ustawie uregulowań blankietowych, pozostawiających organom władzy wykonawczej, czy organom samorządu terytorialnego swobodę normowania ostatecznego kształtu owych ograniczeń, a w szczególności wyznaczania zakresu tych ograniczeń” (wyrok z 12 stycznia 2000 r., sygn. P. 11/98, OTK ZU nr 1/2000, s. 42). (Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 8 lipca 2003 r. P 10/02) Porównajcie teraz przepis art 46 ust. 4 pkt 1 ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi i §3a ust 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii, a zobaczycie gdzie znajduje się obszerna regulacja, a gdzie skromny w treść przepis. Delegacja ustawowa ma być szczegółowa (art 91 ust. 1 konstytucji). Czy w tym konkretnym przypadku szczegółowość delegacji ustawowej pozwala na zakazanie wszystkim wychodzenia z domu? Z całą pewnością tak nie jest.
~Proszę... koniował 4-04-2020 23:30
Wnioski mam takie: pan minister, którzy podpisał rozporządzenie, dopuścił się bardzo poważnego deliktu, w szczególności tworząc przepis §3a rozporządzenia z dnia 24 marca 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii. Pan minister ustanowił przepis ograniczający prawo wolności osobistej z naruszeniem delegacji ustawowej (ustawy) oraz co najmniej dwóch przepisów konstytucji. Moim zdaniem każdej osobie, która przebywa w Polsce i podlega tym przepisom należy się odszkodowanie za pozbawienie jej wolności. Art. 41 ust 5 konstytucji stanowi: Każdy bezprawnie pozbawiony wolności ma prawo do odszkodowania. Niestety polskie przepisy są tak zrobione aby skarb państwa był nietykalny. Pozwanie za szkodę wyrządzoną przez rozporządzenie nie będzie łatwe, ale warto próbować, a przynajmniej ja spróbuję. Jak tylko minie chińska zaraza i otworzą się sądy z chęcią sprawdzę jak to będzie działało. Trzeba uczyć rząd posłuszeństwa przepisom, gdy sobie z tym nie radzi. Może by mnie nie irytował tak bardzo ten ograniczający moje prawa osobiste przepis, gdyby nie fakt, że nieustannie słyszę w mediach coś co nazywam groźbami. Jak nie będziemy się stosować, to będą nas karać, surowo karać. Nie podoba mi się i to bardzo. Chcę aby moja wolność była szanowana, a szczególnie prze rząd, który ma mi służyć, a mnie zmuszać do tego co oni uznają za dobre dla mnie.
~Proszę... koniował 4-04-2020 23:31
początku miałem przekonanie, że zakazy wychodzenia z domu są bezprawne i tak naprawdę nie ma za ich naruszanie żadnej kary. Przekonałem się o tym ostatecznie gdy otrzymałem odpowiedź z Ministerstwa Zdrowia, a następnie z Komendy Głównej Policji. Poniżej wstawiam otrzymane odpowiedzi. Zwróćcie uwagę na ewolucję stanowiska policji. Oni naprawdę szukają przepisu który by im pasował do karania tych co wyjdą z domu, niezgodnie z niezgodnym z ustawą i konstytucją §3a ust. 1 rozporządzenia. To mi bardzo przypomina leninowską zasadę, że dajcie mi człowieka, a przepis się na niego znajdzie. No i szukają. Znowu będzie policyjna wykładnia prawa, jak w sprawach dotyczących ustawy o broni i amunicji.
~Proszę... koniował 4-04-2020 23:31
Ważne! Osoba zakażona chińską zarazą czyli chorobą zakaźną, która chodzi sobie beztrosko po mieście, ta moim zdaniem dopuszcza się przestępstwa (art. 161 kk lub 165 kk). Z tym nie dyskutuję. Moja wolność nie można szkodzić innym, to fundamentalna zasada. Nie ma wolności chodzenia po ulicy i zarażania innych. To nie wolność, to robienie innym krzywdy i przed tym ma nas chronić prawo. Kwestionuję jednak prawo do karania każdego kto wyjdzie z domu wbrew bezprawnemu zakazowi z §3a ust 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii. Za naruszenie tego przepisu nie ma żadnej sankcji. Po pierwsze to nie można karać za nieprzestrzeganie bezprawnego przepisu. Po wtóre, to po prostu nie ma sankcji, a proponowane przez policję rozwiązania są próbą rozszerzenia przepisów kodeksu wykroczeń na to czego nie obejmują. Początkowo próbowano stosować art. 116 kodeksu wykroczeń i wynika to jasno z odpowiedzi Ministerstwa Zdrowia, które wskazuje na informacje z KGP. W depeszach prasowych pojawiały się też informacje, że policja rozważa stosowanie tego przepisu. Grzywna do 5000 zł za naruszanie rozporządzenia – to każdy zna. Były też zupełnie fake newsy, że kary zostały podwyższone do 30 000 zł.
~Proszę... koniował 4-04-2020 23:32
Później chyba ktoś się zastanowił i policja wymyśliła nowy przepis do stosowania – art. 54 kodeksu wykroczeń. Przepis ma brzmienie: Kto wykracza przeciwko wydanym z upoważnienia ustawy przepisom porządkowym o zachowaniu się w miejscach publicznych, podlega karze grzywny do 500 złotych albo karze nagany. To też jest całkowita lipa i wiedziałby to każdy, kto chciałby trochę poczytać. Poniżej zamieszczam całą treść bardzo pouczającego wyroku Trybunału Konstytucyjnego. Tu fragment dla tych, których spotka nieprzyjemność zmagania się z policją, która będzie chciała ukarać za niezastosowanie się do nielegalnego zakazu wychodzenia z domu: (…) analizowany przepis (art. 54 kodeksu wykroczeń – przypis mój) ma na celu ochronę porządku i spokoju w miejscach publicznych. Zawiera on odesłanie do przepisów porządkowych wydawanych w celu zapewnienia porządku i spokoju publicznego. W konsekwencji, w razie naruszenia przepisów, które mają inny przedmiot ochrony, nie jest możliwe zastosowanie zaskarżonego przepisu (Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 8 lipca 2003 r. P 10/02). Rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii to nie są przepisy porządkowe o zachowaniu się w miejscach publicznych.
~Proszę... koniował 4-04-2020 23:32
Wolność to coś cenniejszego niż myślicie. Prawa obywatelskie to coś ważniejszego niż się wszystkim zdaje. Gdy przez pełzające przesuwanie granic naszej wolności, pod pozorem dobrych celów, pozwolimy sobie odebrać wolność i zgodzimy się aby instytucjonalnie grożono nam za to, że chcemy korzystać z wolności, to przegraliśmy. Staniemy się motłochem, którym można kierować pałką policjanta. Zatracimy wówczas nasze człowieczeństwo i nie będzie nas szanowała żadna tzw. władza. Taki rząd okradnie nas z pieniędzy, to już dobrze znamy, a teraz jeszcze pod pozorem troski o nas chce nas okraść z wolności. Ja się na to nie zgadzam. Niestety za wolność czasem trzeba płacić wysoką cenę. Do tego wyboru prawo powinien mieć każdy! Uzupełnienie. Rządowi kacykowie, którzy nas straszą karami za nieprzestrzeganie bezprawnych zakazów doskonale zdają sobie sprawę z tego, że ich zakazy są sankcjonowane. Kary dopiero teraz dorabiają. Dzisiaj na stronie sejmu ukazał się rządowy projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w zakresie systemu ochrony zdrowia związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. W tej ustawie projektuje się dodanie do ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi przepisów wprowadzających odpowiedzialność za naruszenie przepisów wydanych na podstawie art. 46 ust 4 pkt 1:
~Proszę... koniował 4-04-2020 23:34
28.03.2020, 19:21 Warszawa (PAP) RPO: zakaz przemieszczania się czy przymusowa kwarantanna niezgodne z konstytucją Zakaz przemieszczania się po kraju, rozporządzanie o kwarantannie i ograniczenie praktyk religijnych są wydane niezgodnie z uchwaloną 3 tygodnie temu specustawą "koronawirusową", tym samym są niezgodne z konstytucją - napisał Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar w liście do premiera Mateusza Morawieckiego. W wystąpieniu do premiera Bodnar zauważył, że w sytuacjach szczególnych zagrożeń, jeżeli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny: stan wojenny, stan wyjątkowy lub stan klęski żywiołowej. Jak pisze, dla każdego z tych stanów nadzwyczajnych jest już specjalna ustawa, na jej podstawie można wydać rozporządzenie, które podlega podaniu do publicznej wiadomości. Rzecznik zwrócił uwagę, że w celu zwalczania choroby zakaźnej wywołanej wirusem SARS-CoV- 2 nie zdecydowano się na wprowadzenie stanu nadzwyczajnego, zamiast tego została uchwalona ustawa z dnia 2 marca ws. COVID-19. W komunikacie na stronie biura RPO podkreślono, że ta ustawa nie jest teraz respektowana, bo zgodnie z nią, rozporządzenia określające wprowadzane ograniczenia może wydać Rada Ministrów, a nie pojedynczy ministrowie. "Minister zdrowia wydaje rozporządzenia, do których nie ma prawa, bo posłowie mu go nie dali. Ogranicza więc prawa i wolności obywateli bez umocowania w ustawie i tym samym niestety łamie konstytucję" - napisano.
~Proszę... koniował 4-04-2020 23:35
Jak wymieniono, minister zdrowia nie może zakazać w rozporządzeniu poruszania się po kraju. "Specustawa dała mu tylko prawo do czasowego ograniczania sposobu przemieszczania się, sposobu – a nie przemieszczania się w ogóle. Ten sam problem dotyczy kwarantanny, w tym kwarantanny dla powracających z zagranicy. Umieszczenie człowieka w izolacji na 14 dni jest ograniczeniem jego wolności, a tu konstytucja mówi jasno: wolność można ograniczyć, ale na podstawie ustawy. A specustawa dała prawo do zarządzania kwarantanny – ale całej Radzie Ministrów, a nie jednemu ministrowi" - napisano. Zdaniem RPO, minister zdrowia nie miał także podstaw do ograniczenia praktyk religijnych i wskazywania, ilu członków może w danym momencie liczyć kongregacja religijna. "Wolność praktyk religijnych można ograniczyć, ale znów – na podstawie ustawy. Specustawa mówi tylko o zakazywaniu organizowania zgromadzeń ludności, a to nie daje podstaw do wprowadzania ograniczeń w realizacji konstytucyjnej wolności uzewnętrzniania religii. Żaden organ władzy wykonawczej, w tym minister zdrowia, nie ma prawa regulowania granic wolności uzewnętrzniania religii" - zaznaczono na stronie RPO.
~Proszę... koniował 4-04-2020 23:35
"W taki sposób, bez ustawowej podstawy, władze ograniczyły trzy ważne wolności obywateli – wolność (art. 30 konstytucji), wolność poruszania się po terytorium Rzeczypospolitej (art. 52 konstytucji) oraz wolność sumienia i wyznania (art. 53 konstytucji). Konstytucja zaś mówi tu jasno: to zbyt ważne prawa, by decydował o nich minister" - stwierdzono. Jak argumentuje RPO, tak przyjęte przepisy nie pozwolą karać tych, którzy je łamią, bo odpowiedzialność można ponosić tylko na podstawie prawidłowo wydanych przepisów; jeśli nie, kara nie ostoi się przed sądem. Zdaniem RPO, nie można też wykluczyć, że osoby, które poniosą szkodę w wyniku zastosowania tak wydanych rozporządzeń, zechcą skorzystać z konstytucyjnego prawa do odszkodowania za szkody wyrządzone przez niezgodne z prawem działanie władzy publicznej. Ponadto w liście do premiera Bodnar zauważył, że o przyjęciu regulacji nadzwyczajnych należy powiadomić Radę Europy. "Brak odpowiedniego odwołania się do mechanizmu derogacji (uchylenia) na gruncie Konwencji Europejskiej, może prowadzić w przyszłości do stwierdzania przez Europejski Trybunał Praw Człowieka naruszenia przez Polskę praw i wolności gwarantowanych w Konwencji, jeśli wdrożyła ona środki przekraczające przepisy o możliwych ograniczeniach praw człowieka" - napisał. Jednocześnie Rzecznik zaznaczył, że nie kwestionuje wprowadzanych zakazów z punktu widzenia zwalczania epidemii COVID-19, jego obowiązkiem jest jednak wskazanie, że powinno się to odbywać w ramach porządku prawnego, do przestrzegania którego zobowiązani są nie tylko obywatele, lecz prze
~Proszę... koniował 4-04-2020 23:37
przedstawiciele władzy. Zgodnie z rozporządzeniem ministra zdrowia z 24 marca, w okresie od 25 marca do 11 kwietnia zakazano przemieszczania się z wyjątkiem m.in. wykonywania czynności zawodowych lub zadań służbowych i zaspokajania niezbędnych potrzeb związanych z bieżącymi sprawami życia codziennego, w tym uzyskania opieki zdrowotnej lub psychologicznej oraz zakupu towarów i usług. Do pięciu ograniczono liczbę osób, które jednocześnie mogą uczestniczyć w mszy lub innym obrzędzie religijnym, wyłączając osoby sprawujące posługę. Z kolei na podstawie rozporządzenia ministra zdrowia z 13 marca osoby wracające do kraju, po przekroczeniu granicy muszą odbyć 14-dniową kwarantannę. (PAP)
~ 5-04-2020 4:48
do: ~Proszę... koniował (23:37)
Napij się lub wybierz na krótki spacer...
~ 5-04-2020 18:23
do: ~Proszę... koniował (23:37)
Proszę... koniował - radzę Ci, jako rzecznik praw skatowanych bandytów, jeżeli zostaniesz napadnięty przez zbira z nożem, nie broń się fizycznie, kijem, kamieniem itp. Wzywaj go do przestrzegania twojego prawa do nie naruszalności cielesnej. I oczywiście uszanuj jego prawo do tego samego. Przyjemnej zabawy,
~Anarchista 5-04-2020 7:16
Czytając te wasze komentarze stwierdzam jedna rzecz. Zapalcie sobie zioła na uspokojenie. To pomoże.... Pozdrawiam
użytkownik facebook 5-04-2020 8:32
Noście maseczki ochronne to nie jest takie złe - nigdy nie wiemy czy ktoś nas nie zaraża albo my nie zarażamy
użytkownik facebook 5-04-2020 8:44
https://livedoor.blogimg.jp/nwknews/imgs/0/2/02d9cc47.gif?fbclid=IwAR2HkTV0KYJ-ty4qOAA13yT2Iq5kYnQGeL8b9bNsMFSn1ewoIChU5A967uQ
~A kuku 5-04-2020 8:48
Musimy siedzieć, bo jesteśmy biedni i nie stac nas na testy dla wszystkich. Co do wirusa dane są mgliste, ale dotyczy to każdego państwa na świecie. Ważne jest aby już zastanawiać się nad tym, co po....czyli jakie będą pierwsze kroki wychodzenia z ograniczeń. Krok po kroku perspektywa dla przedsiębiorstw. Ten kryzys to lekcaja dla nas wszystkich. To MY musimy kszałtowac to państwo i brać odpowiedzialność, bo państwo jest kulawe i nie jesteśmy na nic przygotowani.
użytkownik facebook 5-04-2020 9:43
Ja to mam wrazenie ze bylem zarazony juz z miesiac temu, objawy itp.... Świat gastro :)
użytkownik facebook 5-04-2020 15:30
Grzesiek Gierasimczuk moja córka także.
~Gość 5-04-2020 10:00
Witam. Widzę, że w komentarzach więcej jest tych odważnych i lekceważących sytuację, niż ludzi myślących logicznie. Skoro pandemia to nic takiego, liczba zgonów za mała by się tym przejmować ,to zapraszamy do pracy w Służbie zdrowia, w tej chwili są bardzo duże braki. Społeczeństwo dotychczas uważało, że biały personel nic nie robi tylko pije kawę, więc możemy się teraz zamienić, lub pracować ramię w ramię. Pracujemy w szpitalach, przychodniach i innych placówkach medycznych narażając własne zdrowie i życie. Nie wiemy , czy po dyżurze wrócimy do domu, do swoich rodzin, które też są w niebezpieczeństwie, ponieważ w każdej chwili możemy im przynieść z pracy niespodziankę. Boimy się o siebie i o swoich bliskich, a ze środkami ochrony jest różnie.Wkrótce może być tak, że 3/4 całego personelu będzie w kwarantannie, i co wtedy? Kto nie musi niech nie wychodzi z domu, na spacer do lasu jeszcze zdążysz pójść, nie zarażaj siebie i innych. Zostań w domu....
~ 5-04-2020 11:04
do: ~Gość (10:00)
Zachowaj dla siebie te historyjki.
~Gość 5-04-2020 11:35
No to powodzenia. Mam nadzieję, że poradzisz sobie sam w sytuacji kryzysowej , bez pretensji do całego świata.
~ram 5-04-2020 14:33
Prosze zablokowac te puste komentarze medrcow i niech nie bedzie komentarzy. pod tym tekstem artykulu
~marek kanarek 5-04-2020 15:21
do: ~ram (14:33)
Zatrudnij się w Jelonce to może będziesz miał na to wpływ, a narazie to nie zabraniaj innym wypowiadania się bo Ty tak chcesz!!!
użytkownik facebook 5-04-2020 18:20
Dokładnie zabijają nas i nasze dzieci powoli i nikt tyle zamiesza nie robi
~Pięknie i Superaśnie 5-04-2020 23:58
Część A zestawu była nam aplikowana podczas wichur, które były na początku roku teraz spokojnie z ust do ust podawana jest tylko część B, która w połączeniu z pierwszą częścią daje objawy. Oczywiście, żeby nie było to obie części lgną do siebie jak + i -.
~Morava i Szumek + "Jaro"==🤥 6-04-2020 0:23
Niezgodne z prawem są obecne ograniczenia w poruszaniu się, niezgodne z prawem było zdalne głosowanie sejmu i zmiany w ordynacji wyborczej na ponad miesiąc przed wyborami. Niezgodne z prawem jest rozporządzeni o kwarantannie i ograniczenie praktyk religijnych, niezgodne z prawem będą także i mówią o tym prawnicy, mandaty wręczane przez policję za naruszanie obostrzeń wprowadzanych drogą ogłaszania na konferencjach prasowych, czyli sposobem nieznanym i niehonorowanym w polskim systemie prawnym. Problem polega na tym, że przestaliśmy zwracać na to uwagę – mamy wszyscy kłopoty finansowe, z pracą, z organizacją opieki nad dziećmi i seniorami i w ogóle – z organizacją życia domowego, pracą zdalną i wiele wiele innych problemów i nie wystarcza nam już siły i uważności żeby denerwować się na polityków. Poniekąd słusznie – w normalnych warunkach powinna robić to zresztą za nas opozycja, bo to jej zadaniem jest brać na swoje barki walki z łamiącym prawo rządem i skuteczną kontrą jego poczynań. Tak się jednak jakoś porobiło, że opozycji nie widać i nie słychać, poza niemrawymi konferencjami prasowymi, których nikt już prawie nie ogląda. A po prawdzie – nawet gdyby była, działała i miała jakieś pomysły, to jak niby, wobec zamknięcia ludzi w domach, miałaby je wdrożyć w życie? Spętane są też media, które w warunkach stanu nadzwyczajnego – faktycznego, choć nie wprowadzonego oficjalnie – nie mogą pełnić swoich normalnych funkcji kontrolnych wobec władzy. Nie powstają teksty śledcze, bo nie ma jak spotykać się z informatorami czy przekazywać informacji i dokumentów.
~Morava i Szumek + "Jaro"==🤥 6-04-2020 0:24
Publicystyka telewizyjna odbywa się w warunkach niemal wojennych: każdy nadaje ze swojego domu, połączenia są słabej jakości i urywają się, nie mówiąc już o tym, że jak się okazuje, spora cześć Polaków jest wykluczona cyfrowo – 13 procent z nas nie ma wcale dostępu do internetu, a kolejnej, także sporej części, nie stać na kablówki, dlatego ogląda wyłącznie propagandę w TVP Info. Mamy więc teraz w Polsce stan, który trudno nazwać, choćby dlatego, że podobnego nigdy jeszcze w historii Polski nie było: państwo prawa zatrzymało się i przestało działać, wystawiając nas na kompletną samowolę polityków, którzy mogą rozhulać się jak nigdy, a równocześnie ustała możliwość jakiegokolwiek skutecznego kontrolowania ich poczynań, co oznacza, że wiele nieprawości i nieprawidłowości ujdzie im płazem. W dodatku jesteśmy na etapie, na którym trudno powiedzieć, co się wyłoni z tego chaosu. Bo nawet nie wiemy, czy po koronawirusie nie obudzimy się w kraju po zamachu stanu (bo zamachem stanu byłby niewątpliwie wybory w maju) i nie okaże się, że żyjemy w regularnej dyktaturze. Już bez żadnych „jeśli”, „w przyszłości”, „może” i „zobaczymy” – w kraju w którym już jawnie panem i władcą jest Jarosław Kaczyński.
~Morava i Szumek + "Jaro"==🤥 6-04-2020 0:25
Jeśli do tego dorzucimy fakt, że sytuacja ze sprawcą całego zamieszania, koronawirusem, także nie wygląda dobrze: jesteśmy na początku walki z pandemią, a już widać, że rząd nie wywiązuje się ze swoich obowiązków, nie robi testów, nie zapewnia placówkom medycznym i obywatelom ochrony, ograniczając się do zakazów i ograniczeń dla ludności, a szpitale są w fatalnej kondycji (brakuje personelu sprzętu, nie ma właściwych procedur, a skarżącym się lekarzom zamyka się usta) to, no cóż, tak źle nigdy jeszcze chyba nie było. Najgorsze jest jednak nie to, że jest źle tu i teraz, bo to się zdarza i nie ma życia, także społecznego, które mogłoby być zawsze i bez wyjątku, tylko dobre. Trudne chwile po prostu muszą się zdarzać, takie jest życie. Najgorsze jest to, co pokazuje to doświadczenie, że Polska nie istnieje jako wspólnota, że nie mieliśmy tyle rozumu, żeby w czasach względnego dobrobytu wybierać mądrych polityków, na tyle przewidujących, żeby zbudować narzędzia, z których teraz moglibyśmy skorzystać, nie nauczyliśmy się niczego na błędach, nie zrobiliśmy tego, co zawsze robią mądrzy ludzie: nie przygotowaliśmy się w czasach prosperity na nieszczęście, które zawsze prędzej czy później nadchodzi. To też nasz wina. To my daliśmy tym małpom brzytwy i dopuściliśmy, by o naszych losach decydowali ludzie samolubni, krótkowzroczni, chciwi, podli, mali i małostkowi, bez wizji, umiejętności, polotu i rozumu.
użytkownik facebook 7-04-2020 0:45
Miłego czytania naiwniacy...👿https://robertbrzoza.pl/post/bill-gates-celem-jest-zaszczepienie-kazdej-osoby-na-swiecie
~o k 14-04-2020 23:37
ma być rzatko POrąbańcy i PISiarze
~WłączMyślenie 17-04-2020 8:03
Brak badań nad dużymi dawkami z witC w Polsce, brak tych informacji w mediach to przestępstwo!!! Władza będzie twardo rozliczana za umyślne zaniechanie pomocy, ukrywanie informacji ratującej ludzkie życie chorym ludziom. Zakaz stosowania wlewów z witaminy C w polskich szpitalach będzie surowo rozliczane. Brak w Polsce badań nad dużymi dawkami witaminy C w trakcie trwania epidemii to przestępstwo medyczne na wysokich szczeblach. Wy lekarze też będziecie za to odpowiedzialni. Chiny właśnie się uczą i potwierdzają to o czym od lat mówi i pisze Jerzy Zięba, w Polsce mamy wybitnego profesora medycyny Andrzeja Frydrychowskiego który też o tym mówi. Chińscy lekarze wprowadzili oficjalnie do leczenia COVID-19 protokół HD-IVC czyli duże dawki witaminy C: http://www.drwlc.com/blog/2020/04/16/video-conference-with-dr-zy-peng-of-the-worlds-first-high-dose-ivc-trial

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Granty dla strażaków ze Szklarskiej Poręby

Radny Mariusz Gierus pokieruje pogotowiem

Informacja wojewody w sprawie koronawirusa

Wracają dawne godziny przyjęć interesantów

Urząd Marszałkowski przejmuje linię kolejową do Świeradowa Zdroju

Sonda

Pojawiają się głosy, że w związku z zaległościami w nauce, spowodowanymi pandemią, wszyscy uczniowie powinni powtarzać rok. To dobry pomysł?

Oddanych
głosów
385
Tak
22%
Nie
75%
Nie wiem
3%