MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Miasto testuje oświetlenie ledowe

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 17 sierpnia 2012, 13:17
Aktualizacja: 13:27
Autor: Angela
Dwie nowe lampy ledowe, które będą oświetlać okolice skrzyżowania ulic Wojska Polskiego i Sudeckiej zamontowano w ostatnim czasie w ramach eksperymentu. Mają być one bardziej oszczędne dla miasta. Producent lamp realizuje ten eksperyment bezpłatnie. Lampy mają wmontowane urządzenia, które pozwolą określić skalę zużycia energii.

– Według deklaracji firmy produkującej ten typ lamp oświetla tak samo dobrze, jeśli chodzi o siłę światła, ale właściwości tego światła (jest białe, a nie żółtawe) powodują, że człowiek lepiej widzi oświetlone przedmioty - powiedział Hubert Papaj, zastępca prezydenta Jeleniej Góry. - W dodatku – używanie tego oświetlenia daje ogromne oszczędności. O tym jak jest naprawdę, przekonamy się po rocznej próbie. O ewentualnej wymianie lamp na nowoczesne zdecydujemy po zakończeniu eksperymentu i badań, zarówno skuteczności oświetlenia, jak i pożytków finansowych. A każdy przechodzień po zmroku będzie mógł ocenić siłę światła i jakość oświetlenia – daje wiceszef miasta.

Ogłoszenia

Czytaj również

Uważajmy na tojady

Razem bezpieczniej

Lech Wałęsa w Świeradowie Zdroju

Komentarze (35) Dodaj komentarz

~ 17-08-2012 13:43
No ladnie bedzie rok testowania. A przeciez za pol roku na ul. Osiedle Robotnicze rma byc wymieniona kompletna instalacja swietlna. To zamontuja oni tam znowu lampy z zoltym swiatlem i na dodatek takie ktore biora duzo energi. Moze by tak pomyslal i wlasnie tam zalozyl te nowe lampy. Pol roku testowania chyba by tez wystarczylo. Albo lepiej wydajmy miliony a 10 lat wymienimy je na nowe
~j/w 17-08-2012 14:34
J/W nic dodać nic ująć przecież można zrobić miesięczny test do zwykłej latarni podłączyć licznik i do ledowej wynik będzie prosty. Ale turbo debilom z UM potrzebny jest rok panie Papaj nie ośmieszaj pan nas bo my was wybraliśmy a inni się z nas przez to śmieją.
~ 17-08-2012 14:40
No ladnie bedzie rok testowania. A przeciez za pol roku na ul. Osiedle Robotnicze rma byc wymieniona kompletna instalacja swietlna. To zamontuja oni tam znowu lampy z zoltym swiatlem i na dodatek takie ktore biora duzo energi. Moze by tak pomyslal i wlasnie tam zalozyl te nowe lampy. Pol roku testowania chyba by tez wystarczylo. Albo lepiej wydajmy miliony a 10 lat wymienimy je na nowe
~ 17-08-2012 14:43
Albo testuja kiedy LED sie spali;-) . LED to raczej dlugo sie pali, poczekamy pare lat.
~8tyggh 17-08-2012 14:50
Wyglada na to ze nikt nie ma wyksztalcenia w Urzedzie Miasta gdyby tylko umieli monzyc mozna by zrobic 1 dniowy eksperyment i pomnozyc przez 365 dni. Panie prezydencie wzor na rok to x * 356 dni = roczne zuzycie w miejsce x podstawic nalezy wartosc dziennego zuzycia. Jesli jednak obliczenie okaze sie za trudne prosze przeslac mi zuzycie dzienne, a ja wykonam operacje mnozenia za jedyne 50.000zl + VAT
Smisiu 17-08-2012 15:06
Wykształcenia może i nie mają ale wy również... :D Otóż lampy ledowe trzeba testować przez rok, ponieważ lubię się przegrzewać (tak! to nie pomylka) i mają często krótki okres działania. Producenci sztucznie ustawiają żywotność takich "lamp", bądź oszukują przy poborze prądu i się one zbyt nagrzewają. takie małe lampeczki (diody) w ogóle nie produkują ciepła. Ale uliczne śwatło owszem. Stąd test jak długo wytrzymają. Inną sprawą jest to że mogli połączyć 2 sprawy i zamontować ledy na os. robotniczym ;)
Smisiu 17-08-2012 15:09
no ale absolutnie nie można sprawdzać lampy ulicznej przez 24h i mnożyć to przez 365! to jakieś zupełnie nieporozumienie! zaprzecza całkowicie idei testowania...
~figo 17-08-2012 15:33
indolencja 8tyggh jest porażająca - każdy dzień w roku jest inny - o innej porze robi się ciemno, o innej jasno (różne są pory roku, zachmurzenie, nasłonecznienie, itd.), a latarnie uliczne zapalają się lub gasną poprzez czujnik światła...
~SAWPJG 17-08-2012 16:35
Stowarzyszenie Mieszkańców i Sympatyków Al.Wojska Polskiego ,,SAWPJG" nie może się doprosić od miasta podniesienie bezpieczeństwa poprzez zamontowanie chociaż jednej mocniejszej żarówki na skrzyżowaniu Matejki / a Wojska Polskiego. Pan Prezydent jak już odpisze to tylko statystyki podaję np; ILE TO PRZEJŚĆ DLA PIESZYCH JEST W MIEŚCIE ITP. i TAAK JESTEŚMY LUB POWINNŚMY BYĆ ZADOWOLENI BO NA NASZ WNIOSEK NA KILKU PRZEJŚCIACH JEST JUŻ LEPIEJ. PREZES sTOW. bYŁ K/ um I FAKTYCZNIE JEST JUŻ JAŚNIEJ. i TAK POWINNO BYĆ NA WSPOMNIANYM WCZEŚNIEJ PRZEJŚCIU./ SKRZYŻOWANIU
~Bełdik 17-08-2012 17:10
A ja widziałem wczoraj te lampy i tam jest bardzo jasno
~Taka teoria 17-08-2012 18:45
W/g mojego skromnego zdania oszczędzanie energii elektrycznej nie za bardzo ma sens. Oszczędzanie spowoduje zmniejszenie ilości sprzedanej energii i zakłady energetyczne będą miały mniejsze zyski żeby wyjść na swoje podniosą cenę, a my pomimo oszczędzania będziemy płacić tyle samo a może nawet więcej. Podobne metody stosują inni dostawcy mediów Jak spada sprzedaż z powodu oszczędności to podnoszą cenę. No i po co oszczędzać?
~Kierownik 17-08-2012 18:54
Nie ma co testować, ledowe jest lepsze. Dziwne nowej obwodnicy są zwykłe lapmy, do tego nie włączane. Oszczędzają prąd??? Ciemno tam jak w... kopalni. Po cholere nastawiali tam tyle lamp, skoro nie oświetlają ulicy?? Na początku oświetlona była chociaż część obwodnicy, ostatnio nie pali się nawet jedna sztuka
~ja 17-08-2012 19:49
Przestańcie powtarzac jak małpy , że ledy sa takie fajne , to nie są instalacje typu lampki w komórce , nad ktorymi się tak zachwycacie .Technologia smd czy powerled , która pewnie jest tam zamontowana , nie jest aż tak trwała i bezawaryjna , jak wam sie wydaje .Bardzo dobrze że rok testują , bo inaczej wylibyście za 6 mas , że miasto wydało setki tysięcy na bubel i się psuje.Pokory trochę jak nie macie żadnej wiedzy w tym temacie.
~tutaj 17-08-2012 20:16
jakaś dziwna cisza na temat nazwy producenta tych lamp. A jeszcze większa cisza na temat firmy, która chce sprzedać Miastu te lampy. Czy Miasto przeprowadziło przetarg na "nieodpłatne testowanie lamp"??
~hmmm 17-08-2012 20:50
avc?
~ 17-08-2012 21:47
jeden panel led to wydatek rzedu 4-5 tyś ,a standardowy hps ponizej 100 mozna kupić
rymcycymcy 17-08-2012 22:06
Ja miałem ledowe lampki na choince ! :) ...myślałem, że będzie lepiej, a tu znowu rózga ! :)
rymcycymka 17-08-2012 22:35
.. do dobre "oko" dla Policji ..do obserwacji piratow drogowych !
~Tromk 17-08-2012 23:05
Skończcie pier..lić wszyscy wiedząże LED jest tanszy przestancie udawać DEBILI!!!!!!!!!!!!!
~Naczelniczka 18-08-2012 0:13
Zgadzam sie. Jestem ciekawa gdzie sa produkowane... bo na chińskie nie wyglądają!!! A to już bardzo duzy plus
~... 18-08-2012 0:32
... no i właśnie o to chodzi by na Chińskie nie wyglądało... Nie wszystko co Chińskie musi być tandetne - wszystko zależy od wyłożonej kasy... jak chcesz tanio to masz tandetę, jak chcesz dobrej jakości to musisz wyłożyć cash...
ebee 18-08-2012 0:54
Cd z 00,49 Polecam tą elementarną wiedzę szanownym internautom oraz Red. Angeli. Całej tej akcji miasta z testowaniem tego, co zostało już dawno przetestowane i jest stosowane na szeroką skalę za granicą i w innych miastach Polski nie skomentuję, bo niewiedza miejscowych rajców opłacanych z naszych podatków i brak odpowiedzialności za błędne decyzje jest tajemnicą poliszynela. Wcześniej , czy później ledy i tak zagoszczą na naszych ulicach, bo tradycyjne lampy i tak już wychodzą powoli z produkcji. Pozdrawiam, EBEE
~Naczelniczka 18-08-2012 8:14
Zgadzam sie. Jestem ciekawa gdzie sa produkowane... bo na chińskie nie wyglądają!!! A to już bardzo duzy plus
~iuiio 18-08-2012 8:29
Produkuje je Spudzielnia Inwalidow imienia Tadeusza Rydzyka
~zabobrzanin 18-08-2012 9:18
Nie sa chińskie i dla wszystkich wscipskich to dodam tyle że producent właśnie z naszego terenu JG ! ZATKAO KAKAO ?
~sumienie 18-08-2012 9:26
komu się znów nie spodobalo że napisalem że należy odciąć oświetlenie -iluminacje kościołów? UL.Mysia się obudziła?
~ja 18-08-2012 9:33
zużycie zimą jest inne jak latem, zatem trzeba testować cały rok, chyba że Urząd Miasta posiada dane co do zużycia energii w ciągu powiedzmy jednej godziny użytkowania takiej lampy, wtedy można by oszacować zużycie roczne LEDa i porównać go z rocznym zużyciem dotychczasowej lampy.
~Mieszkaniec 18-08-2012 11:01
Dziwne, ze miasto testuje co innego a na co innego rozpisuje przetarg. Patrz ulice Strzelecka, Kasprzaka. Tam miasto wskazało konkretną firmę i nazwę lampy. To nie jest normalne. Chyba ze prezydent miasta swoje, a urzednicy swoje i tak wiadomo kto rzadzi w Jeleniej. A rzeczywiście wreszcie jest jasno na tym skrzyżowaniu. Byłem, widziałem, wyglada profesjonalnie. To nie mogą być Chiny.
~gosc6578 18-08-2012 11:49
Tu sa foty tych lamp: http://tinyurl.com/chspa76
~Ti 18-08-2012 12:11
Prosty przykład porównania zużycia można zobaczyć na tej stronie www.euroledlighting.pl >żeby nie było jest to wizualne przedstawienie oszczędności właśnie dla oświetlenia ulicznego.
~do kakao 18-08-2012 13:23
http://avc-lighting.pl/pl/oprawy-uliczne-i-parkingowe
~No ludzie 18-08-2012 15:02
Ja pieprzę, cokolwiek by nie napisali, co by się nie działo, jak wy wszyscy typowi Polacy na wszystko narzekacie, jak te buraki, aż się rzygać chce! Mądrzejsi jesteście, to naprawcie ten kraj, a jak nie umiecie, to zamknijcie japy i przestańcie w końcu narzekać. Albo działajcie, albo japa tam, zwłaszcza, że tu nie ma powodów do narzekań, a każdy komentarz powyżej SZUKA PROBLEMU, jak typowi Polacy, głąby, buraki, z którymi się żyć nie da! Nie da się was słuchać barany!
~Tatar 18-08-2012 19:51
Wczoraj czytałem tekst i sprawdziłem jak to wygląda w praktyce. Faktycznie jasno jak w dzień,jednak są to lampy trochę rażące. Jakieś osłonki po bokach i będzie zaje...ście!
~ 19-08-2012 8:12
"No ludzie" ma racje ,tylko narzekacie i narzekacie jak te babcie pod kościołem ,to źle tamto źle ale jak trzeba wyjść na ulice zeby zaprotestować to nie ma nikogo chyba ze trzeba krzyża bronić.Sami wybraliście tych ludzi którzy teraz rządzą więc nie narzekajcie.A jakie jest nasze społeczeństwo to widać po aferze A.Gold.Ilu ludzi podarowało mu swoje pieniażki to aź sie śmiac chce ,nic tylko takie interesy w tym kraju robić :).Żałuje tylko ze kredytu tam nie wziąłem :):)
~krajan zJG 23-08-2012 13:56
Wszystko fajnie, nowe technologie są warte uwagi, niemniej brakuje mi jednej rzeczy. Otóż lampy uliczne muszą też posiadać jakąś estetykę, a zawieszone do testów panele ledowe przypominają bardziej jakieś prototypowe wyroby niż oprawy oświetleniowe. Niestety dostępne na rynku oprawy led do oświetlenia ulicznego wciąż wyglądają jak "deski do krojenia" lub "podeszwy" zawieszone na słupie. Warto aby w lokalnej firmie która dała do testów te panele popracowano nad tym, żeby ich oprawy przypominały jednak tradycyjne oprawy uliczne z zastosowaniem w/w technologii. Jakość światła i oszczędność prądu nie mogą być jedynymi wyznacznikami. Estetyka też się liczy a gdyby tak zrobiono oprawę ledową ale na wzór wiszących sodowych SGS-ów to byłoby super.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Traktorek ze zrzutki

John Quincy Adams w Kotlinie Jeleniogórskiej

PiS ujawnił listy kandydatów

W obronie zwierząt

Odpust na szczycie

Sonda

Czy poprzez budżet obywatelski mieszkańcy powinni mieć coraz większy wpływ na miejskie inwestycje?

Oddanych
głosów
445
Tak
87%
Nie
9%
Nie mam zdania
4%