MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Markety zabierają klientów targowiskom i drobnym handlowcom

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Poniedziałek, 27 lutego 2012, 9:16
Aktualizacja: 9:17
Autor: Es
Tętniący niegdyś życiem handlowym trakt śródmiejski dziś coraz częściej bywa pustawy.
Fot. RED
Zmniejsza się ilość straganów na miejskich bazarach. Ubywa także stoisk z alkoholem z mniejszych sklepów. Wszystko przez placówki dużych sieci handlowych, których w mieście nie brakuje.

Z trzech miejskich targowisk od kilku już lat najsłabszą pozycję ma cieplickie, przy ul. Mieszka I. I dawniej było najmniejsze, teraz ten proces się pogłębił. Z 38 straganów w roku 2010 liczba obecnie istniejących zmniejszyła się do raptem 25. Na „Florze” w roku 2009 działało 175 straganów, w końcu roku 2010 – 161, a w końcu grudnia 2011 – już tylko 119. Najlepsza sytuacja panuje na targowisku „Zabobrze”, choć i tam – w porównaniu do 2010 roku – stoisk ubyło: dwa lata temu handlowano na 216 straganach, 194 było czynnych w roku ubiegłym.

Biuro Informacji Gospodarczej upatruje źródło tych zmian przede wszystkim w odpływie klientów starszych wiekiem, którzy przy zakupach kierują się ceną. Wybierają sklepy wielkopowierzchniowe, głównie z sieci „Biedronka”, „Netto”, czy „Lidl”, bo ceny w tych sklepach już są konkurencyjne w stosunku do straganów. Na ryneczkach nie ma też kampanii promocyjnych, a w przypadku zakupów odzieży – często brakuje przymierzalni.

W Jeleniej Górze ubywa także stoisk alkoholowych w mniejszych sklepach, które muszą płacić sporo za koncesje na sprzedaż alkoholu. Przestaje się to opłacać, bo klienci kupują alkohol w większych sklepach, także na stacjach paliw. W minionym roku liczba sklepów wykupujących koncesję zmniejszyła się o kilkanaście.

Ogłoszenia

Czytaj również

Magiczny wieczór z Cleo i Pectus

Fetor na Moniuszki

Rozrywki tu nie będzie, powstanie market

Komentarze (78) Dodaj komentarz

~antypisior 27-02-2012 9:41
za komuny za to mieli fajnie .W przemyśle ciężka praca na zmiany za 20 dolców /mies a handlarze tyle dziennie/lepsze kilo handlu jak praca/Zus opłacali najniższy albo wcale teraz rozpacz.Tamto se ne vrati...
~sqandal 27-02-2012 9:42
i tak poału pada wszystko , ceny wynajmu oplaty targowe ZUS niższe ceny w marketach powoduje ze male ryneczki pomału zostają wyparte. Te bazary to koloryt miasta , to zarobek dla wielu ludzi ale nasza wladza nic nie robi aby to utrzymac , zresztą maja co innego na głowie ( walka o stołki , branie garściami z tego co jeszcze nie zostało zagrabione bo .... no bo niepewne jest jutro , no i tyle
~ 27-02-2012 9:48
Na florze przebitkę na ciuchach mają sto procent i więcej, a spóbuj utargować dychę to graniczy z cudem. I nie wiem czy jest to wina marketów, bo zabobrzanski targ ma do nich najbliżej a radzi sobie najlepiej.
~do ~` 27-02-2012 10:06
a myslisz ze taki ktos co stoi na florze ma za darmo towar zeby go przywiesc to musi jechac traci pieniadze na paliwo zeby pojechac po towar musi go kupic placi oplate za to ze moze stac na tej florze musi zaplacic dojechac na flore musi jakos i co myslisz ze bedzie sprzedawal za tyle co kupil a w tym okresie stoi sie po pare godzin to nie gadaj glupot idz do marketu i tam sie handluj to cie wypiepsza ze sklepu
~do ~` 27-02-2012 10:07
czlowiek sie namarznie jeszcze a na florze ciuchy i tak sa tansze niz w sklepie
~fg 27-02-2012 10:08
wolny rynek,klient idzie tam gdzie najtaniej i na nic tu lamenty straganiarzy.
~Marcin73 27-02-2012 10:36
Pół roku temu zająłem się cieplickim ryneczkiem. Wspólnie z targowiskiem Zabobrze oszacowaliśmy koszty konieczne do postawienia ryneczku na nogi. Rozmawialiśmy z kupcami i klientami cieplickiego rynku o ich oczekiwaniach. I co? I nic - na drodze stanęła Przewodnicząca Rady Cieplic - p. Bałkowska i władze miasta oraz pozostałe osoby z zarządu Stowarzyszenia Miłośnicy Cieplic. A ryneczek umiera. Marcin Kaflik "Ciepliczanin
Tom67 27-02-2012 10:43
Jak w tym mieście może cokolwiek funkcjonować, jeżeli kapitał jest wyprowadzany przez duże spółki do innych miast a w dużej mierze za granicę. Biorąc przykład pierwszy z brzegu Pasaż Grodzki!!! Wystarczy sprawdzić gdzie firmy tam działające mają swoje siedziby wg. KRS CHOICE SP Z O O - Legnica; DOUGLAS POLSKA SP Z O O - Warszawa; ARNIKA SP Z O O - Poznań Wilda; Reserved SP Z O O - Gdańsk; CROPP TOWN - Gdańsk; CONDIZIONE SP Z O O - Legnica; MARKS AND SPENCER POLAND SP Z O O - Warszawa; 3NAJ - Legnica i wszystko staje się jasne. A te nędzne grosze, które pozostają w mieście w postaci głodowych pensji pracowników czy podatków to jest kropla w morzu. Dziękuję pozdrawiam
~Obywatel 27-02-2012 10:46
Sami chcieliście tej kapitalistycznej wolności oddając miejscami za nią krew więc tera nie narzekajcie że jest źle bo mogło być jeszcze gorzej.
~jur 27-02-2012 10:50
Zgadzam się z postem z godz.09:48. Ceny na tych targowiskach są sztywne ani grosza upustu. Ceny Warzyw chyba z kosmosu. Jak się pytasz na stoisku z odzieżą czy też z obuwiem o jakiś rabat no to nie bo to "szef" czy też właściciel będzie darł mordę. czyli niech ktoś nie pisze że to ceny wynajmu czy też ZUS. Na tych stoiskach w bardzo małej ilości są właściciele bo oni grzeja dupy w ciepłych pomieszczeniach a zatrudniaja ludzików do sprzedaży. Niech teraz nie protestuja bo znam na jelenogórskich targowiskach takie osoby
~to tylko ja 27-02-2012 10:56
to nie tylko markety!!!! Ubrania na tych targowiskach są nieraz nawet trzykrotnie droższe niż w wielu butikach w centrum miasta, a że ludzie oszczędzają to wiadomo co wybiorą....
~tommi 27-02-2012 11:15
zycze powodzenia straganiarzom-lepiej wescie sie do pracy po 8 h dziennie w normalnych firmach-odpuscie sobie bo powoli umieracie w tej polsce!!!!!!!!
~~ktos 27-02-2012 11:32
Za taki stan rzeczy trzeba podziękować poprzednim władzą. A proces ten zaczął się od czasów rządów Kusiaka. Zero perspektyw dla przyszłych straganiarzy. Brak inwestycji bo ciągle była niepewność co dalej bedzie z targowiskiem. Jedynie Pan Marek Obrębalski starał się widzieć problem. Obecna władza jakby zapomniała o targowiskach. Jak tak dalej pójdzie przybędzie następnych 1000 bezrobotnych. Trzeba wspomnieć, że każdy z nich płaci zus, podatki.
~wr 27-02-2012 11:36
Byłem przez rok kierownikiem w jednym z dużych marketów - i to co widziałem to aż sie płakać chciało... kiedy wybijała godzina 6.00 otwarcie sklepu - w promocji pomarańcze po 1.99 - wpada pare osób wykuują całe wózki. Po pracy wybrałem sie na ryneczek na Zabobrzu i co zobaczyłem? Pana który kupił okolo 40 kg pomarańczy za 1.99 z cena 5.99 . Najlepsza była jak ja to nazywałem "mafia jajkowa" jajka obniżane były dzień przed wygasniciem terminu nawet o 90% i było ich na codzień dość sporo, wpadało pare osób wszystko kupili :) i na ryneczku sprzedawali jako swoje prosto od kurki :) z ekologicznej farmy hehe a te napisy na skorópce schodzą pod wodą wiec problemu nie było: )
~ 27-02-2012 11:38
przykładów można takich podawać tysiące SKORUPCE powinno byc sorki za bledy wstalem dopiero:P
~123 27-02-2012 11:40
ODWOŁAĆ TEGO POPAPRAŃCA ZAWIŁE JEGO ZONKE I ICH KOLESI!!!POWOŁAC KOGOS KTO UZDROWI UMIERAJACE SFERY ZYCIA!!!W JELENIEJ BRAKUJE WSZYSTKIEGO PRÓCZ MARKETOW I DEBILNYCH GALERII A ZDROWE MYSLENIE TO NAJBARDZIEJ DEFICYTOWY TOWAR W TEJ MARKETOWEJ JELONCE
~~do_jur 27-02-2012 11:43
Koszt wynajęcia budy ponad 600zł, zus ponad 900zł. Teraz koszty transportu trzeba doliczyć bo towar sam nie pojawi się. Ceny prądu jak dla przedsiębiorstw. Jeżeli chodzi o ubrania to producenci inne ceny mają dla marketów i sklepów sieciowych inne dla małych przedsiębiorstw. Będziesz niedługo płakał jak Ci maluccy padną. Markety będą Ci fundować nędzny towar z chin i dyktować ceny. A ty będziesz latał do lekarzy i będziesz się zastanawiał czemu dziecko ma krzywe nogi, czemu żony piersi w wieku 30 lat są do kolan. Współczuję takiej krótkowzroczności.
~do 11:36 27-02-2012 11:46
W tesco w cieplicach często towar przeterminowany. To samo w carrefour. Nie wrzucajmy wszystkich straganiarzy do jednego worka. Ostatnio słychać o soli co zamiast na drogi poszła do żywności. Pewnie ten towar znajdziemy w marketach :D.
~^^ 27-02-2012 12:02
stragany i targowiska to przeżytek...mamy XXI wiek ...
~MISIO ZAKUPA 27-02-2012 12:40
BYWAM W RÓŻNYCH MIASTACH W POLSCE I TARGOWISKA ŚWIETNIE SIĘ MAJĄ I IDĄ DO PRZODU. A TUTAJ TYLKO MIAŁCZĄ ŻE JEST ŹLE. ZBUDUJCIE HALĘ TO LUDZIE WRÓCĄ BO NIE BĘDĄ MUSIELI BRODZIĆ W BŁOCIE I OBNIŻCIE CENY BO MACIE TAKIE MOŻLIWOŚCI. JAK CHCECIE MIEC KLIENTÓW TO ICH ZACHĘĆCIE CZYMŚ A NIE CZEKACIE TYLKO NA ŁATWY I SZYBKI ZAROBEK ŻEBY KUPIĆ W CIAGU PÓŁ ROKU MERCEDESA. TO NIE JEST OKRES SPRZED 10 LAT. JAK TARGOWISKA SIĘ NIE PRZEKSZTAŁCĄ TO JA JESTEM ZA MARKETAMI!
~ 27-02-2012 13:01
to jest tak jak z taxi stoją i biadolą że słabo a jak mu się mówi to zrezygnuj i zajmij się czymś innym niż pierdzenie w fotel i handel spirytem to brrr
~do 12:40 27-02-2012 13:02
Niestety czytanie a rozumie to dwie różne kwestie. Problemem większości mieszkańców jest czytanie ze zrozumieniem. Nikt nie będzie inwestował w coś co jest niepewne. Umowa niedługo wygada i nie wiadomo co będzie dalej. Władze miasta dadzą umowę na 30lat to rynek się zmieni. Tak dla przypomnienia rynek należy do miasta. Więc to władzę powinno zainteresować, żeby rynek lepiej wyglądał. Widać jak interesuje.
~golfista 27-02-2012 13:20
a co zdziwieni???? to musiało się tak skończyć... jelenia to dziura bez przyszłości macie co chcieliście
~Analfabeta 27-02-2012 13:23
W marketach jest towar najgorszej jakości i też nie można się targować, więc o co kama? Ktoś tu był kierownikiem, wstaje o 11:30 i robi błędy? Wiesz kierownik? Moja przyjaciółka pracowała w jednym takim na literę: "T" i mówiła mi, bym nie kupował tam mięsa, bo kierownik kazał psujące się mięso myć ludwikiem i co Ty na to kierownik? Za błędy nie przepraszam bo jestem... (Patrz na nick)
~Kolega kolegi. 27-02-2012 13:28
Taki jeden kolega z Flory, czy innego rynku zbytu różnego fajansu, mnie raz powiedział, gdy mu zarzuciłem, że tylko robi i robi... Tak mi powiedział: "Można zarobić, to robię. Później nie będę musiał nic robić." Więc tak sobie myślę, że ci, którzy już zrezygnowali z prowadzenia interesów na bazarze, po prostu już dorobili się czasu, że nie muszą nic robić.:-)
~~ktos 27-02-2012 13:33
Zgadzam się z wypowiedzą z 13:23. Cała prawda. Nie będzie rynku będzie następny market. W Tesco niech popatrzą ludzie gdzie leżą owoce i warzywa. Czemu zawsze są takie zimne, czemu na każdym ze stoisk jest inne światło. Niech porównają niektóre produkty kupione w innych sklepach (niby ten sam produkt a wartość gramowa inna). Tanie bo gatunkowo gorsze bo ilościowo mniejsze. Pewne produkty te z wystawki są ciut tańsze (ilościowo większe niekoniecznie) ale inne są z przebitką 100%. W końcowym efekcie przy kasie przepłacasz.
~dalsza część 27-02-2012 13:36
Myślicie, że czemu przestawiają towary. Dla wygody ?Dla chaosu. Wcześniej szedłeś i kupowałeś np jogurt i wychodziłeś teraz idziesz i szukasz. A przy okazji kupisz produkty, których nie planowałeś kupić. A kupie np chipsy a do chipsów picie itd....
~bazyl 27-02-2012 13:47
I dobrze, że handel na targach upada... to wstyd dla handlu i konsumentów... a wybór odzieży na nawet nie warto komentować. Drożej niż w dużych sklepach sieciowych a poziom trzeciego sortu z chińskiej prowincji... koniec z tandetą !
~doAnalfabety 27-02-2012 14:18
Napisałem "byłem" czas przeszły ... Od kiedy pracuje jako kierowca często mi sie zdarza wstawać skoro świt o 11 czy 12.00 . Tak się składa że byłem kier. działu FMC w sieci na literke "T" i moge Ci zagwarantować, że jak nie posiadasz wiedzy to lepiej nie pisz takich bzdur. W markecie nie może być towar gorszego gatunku, bo jakiej firmie opłacało by sie przerabiać całą linie produkcyjną? . Co do mycia mięsa ... koleżanka pomyliła rozwtów wody z oliwa lub olejem ... faktycznie myje się wedliny by ładnie wygładaly w gablotach "świecą sie " i usuwa sie sól, która z nich wychodzi (ten sam proces mozesz zaobserwować u siebie w lódówce na jakieś lepszej kiełbasie " . Do tego sieć ma w du... czy towar sie przeterminował bo to NIE JEGO STRATA tylko dostawca jest zobligowany do dostarczenia
~ 27-02-2012 14:22
nowego towaru, lub tzw gratisów na pokrycie strat. Ceny w marketach są niższe bo sieci negociuja warunki z dostawcami , oraz firmy płacą za tzw wystawki liczba F czy palet wystawionych na AP AH czy SP. Nie bronie marketów ale wiem jak one funkcjonują, jest tam wyzysk ludzi małe zarobki.. ale po co tak psioczycie na nie ? skoro tak często robicie tam zakupy i rzucacie się na promocje . A co do ludzi, którzy potrafia wykorzystać wiedze to nie sprawdzajcie prosze ceny tej dużej ladnej tylko na kazdej etykiecie lub posie jest tzw cena jednostkowa podna np za litr czy kg :) i to jest miarodajne czy produkt praktycznie jest w promocji czy to ściema .
~ 27-02-2012 14:22
Zlikwidować ryneczki !!! toż to obciach dla miasta.
~ 27-02-2012 14:25
A drogi analfabeto ja poruszyłem zupełnie inny temat. KUPIONY TOWAR O GODZINIE 6 TRAFIA NA RYNECZKI BAZARY JAKO TOWAR 1 JAKOŚCI Z UPRAW EKOLOGICZNYCH ZA 4 X WIĘCEJ KASKI SPRZEDAWANY . TAK SAMO MIĘSO, KTÓRE JEST BRANE DO BUDEK NA RYNECZKU CZY DO RESTAURACJI . GDZIE KAŻDY NARZUCI SWOJĄ PROWIZJE . SCHAB PO 9.99 W T... W BUDCE NA RYNECZKU 18 ZL : ))))))))))))
~ 27-02-2012 14:28
Ja nic nie mam do ryneczków , ale ... nich towar który tam jest sprzedawany będzie dobrej jakości, zdrowy z upraw ekologicznych. Jak kupie tam jajka niech wiem że są prosto od kurki, która chodziła sobie po trawce wyjadała robaczki i nasionka ... a nie że to jajeczko z tesco sprzedawane 10x drożej . Niech mam pewność że kupione tam buty nie rozwalą sie po 3 tygodniach i niech mam pewność ze w razie w .. moge je oddać. DO TEGO JAK TAKI RYNECZEK WYGŁADA? kupa desek śmieci błota... wstyd dla miasta.
~ 27-02-2012 14:41
jak by tak sie zlep eracowało na Florze , to by nie trzymali sie tak kurczowo straganu. koszty prowadzenia interesu trzeba ponosić wszędzie i przestancie biadolić i narzekać , przebitkę macie powyżej 100% a to mało?
~gb6trgwr 27-02-2012 14:51
27-02-2012 10:46 | ~Obywatel
~ 27-02-2012 15:22
dla mnie na targowiskach jest za drogo w sklepach gdzie płacimy w towarze za polki i przestrzen tez za drogo wiec allbo ciuchownie albo super markety, a reszta sklepow lbo straganow to nie na kieszen tych co w przewaznej czesci maja 1 000 zl na 5 osobowa rodzine, za ktora placi w kazdyej formiw wydatku rencista
~ludzik 27-02-2012 15:54
mamy wolny rynek, każdy kupuje tak gdzie mu wygodnie - dziękuje ! do Pana co tak ładnie wymienia firmy i ich adresy - pytanie czym jelenia przyciąga takie firmy - niczym !
~DDD 27-02-2012 16:15
Bardzo , bardzo dobrze. Targowiska do kasacji . Drogo , nieprzyjemnie. Straganiarze nagminnie zaopatrują się w marketach ,później ten towar z 5-, 6- krotną przebitką sprzedają. Wszystkie targowiska byle jakie, przebitka na towarze nie 100 , ale 150 do 200 %. Ceny takie jakby po każdą sztukę odzieży jechali osobno , a nie kupowali hurtem . nareszcie , porządek ,porządek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
~ 27-02-2012 16:18
do gościa z 14.18 w sobotę na nocce prałem kurczaki w płynie do mycia naczyń przestań p o jakiejś oliwie takie dostałem polecenie osobiście nie kupuje mięs w marketach jak chcesz to ci wyślę film
~do 16:18 27-02-2012 16:30
nie kupujesz w marketach tylko na ryneczk..ale też solone solą do odśnieżania;)
~trew 27-02-2012 17:14
Z tych dużych sklepów to tylko jeszcze Biedronka prezentuje jako taki poziom. Reszta to syf kiła i mogiła. W Biedronce też się nie kupi dobrych owoców czy pieczywa, ale przynajmniej nikt tam nie kręci, nie podmienia cen, nie kradnie reszty itd. jak w innych marketach na Zabobrzu.
~ 27-02-2012 17:21
Kiedyś całkiem niedawno kupowałem warzywa, kurczaki, ryby tylko na ryneczku na Zabobrzu przy rondzie. Mięso i wędliny kupowałem i nadal kupuję w Rondzie bowiem sa zawsze świeże i jest bardzo sympatyczna i miła obsługa tego stanowiska. Kurczaki też kupuję teraz w Rondzie od czasu jak trzykrotnie sprzedano mi na ryneczku nieświeże. Kupowałem na ryneczku w tej samej budce bodaj od 10 lat. Ryby też w zasadzie przestałem kupować na ryneczku z dwóch powodów, drogie i na matiasach też się naciąłem - były nieświeże, wyczułem ocet. Ryneczek jest sam sobie winien, klienci odchodzą z uwagi na drożyznę i wciskanie nieświeżych produktów. Jak straganiarze nie nauczą się szacunku dla klienta i nie postawią na jakość mogą zwijać interes. Stachu
~GosiaSamosia 27-02-2012 17:35
Nie lubię kupować ubrań na TARGOWISKACH, gdyż Panie sprzedające zbyt się narzucają. Chcę coś czarnego to wciskają ciuch czerwony byleby sprzedać, nie da się spokojnie pooglądać,bo już na karku wiszą i chcą "doradzać"
abcd1 27-02-2012 17:38
27-02-2012 13:33 | ~~ktos : Pytasz się, czego owoce i warzywa są zimne? Odpowiem Ci. Niektóre owoce i warzywa wymagają przechowywania w chłodniach, bo takie są przepisy. Jeszcze jakieś pytania dotyczące zimnych owoców oraz warzyw?
~ 27-02-2012 18:09
DOLNOŚLAZAK. Szacun dla wszystkich straganiarzy, którzy swój geszweft rozpoczynali - tuż po ustrojowych przemianach w 1989 r. Chylę przed nimi czoła, że pomimo okrucieństw ekonomicznych jakie ich - w między czasie - napotkały potrafili dotrwać do okresu pseudo prosperity jakie im zapewnia współczesna Polska. Pozwólmy tym ludziom żyć. Oni nie żebrają. Ciężko pracują na utrzymanie samych siebienie baczac co im Solidaruchy obiecały. Chylę przed Wami czoła. Ja tez tak zaczynałem, gdy Solidaruchy wyznaczyły mi miejsce w wyzwolonym przez nich kraju.
~podróżnik 27-02-2012 18:13
gdyby te wszystkie markety i galerie handlowe były takie dobre, jakosciowe i tanie to by ludzie z dużych miast które tak wychwalacie odnośnie marketów, nie szukali tych właśnie ryneczków [wrocław, poznań, łódź] - na rynkach ceny niższe a mozna znaleźć te same produkty co w marketach nawet
~Burlat 27-02-2012 18:26
Zima zawsze była ciężka dla badylarzy ale latem i tak wrócicie na bazarki po świeże truskawki,czereśnie oraz inne sezonowe miękkie owoce typu maliny,wiśnie itd.w marketach tego nie dostaniecie chyba że plastik fantastic z Holandii,tyle na ten temat:))
~Burlat 27-02-2012 18:28
Zima zawsze była ciężka dla badylarzy ale latem i tak wrócicie na bazarki po świeże truskawki,czereśnie oraz inne sezonowe miękkie owoce typu maliny,wiśnie itd.w marketach tego nie dostaniecie chyba że plastik fantastic z Holandii,tyle na ten temat:))
~~~Agi 27-02-2012 18:41
Ale na ryneczku np.pomidorki 12 zł. a w markeciku 6 zł, różnica jest?Dla wielu -zwłaszcza starszych osób to OGROMNA różnica, zresztą chyba nie tylko dla starszych. Z drugiej strony "wystać" na ryneczku w zimnie, czasami deszczu, .....ktoś zazdrości????
~ 27-02-2012 20:00
komu ten artykul jest potrzebny chuba jako reklama marketow wolnosc wyboru miejsca i cen i kraju nazywa sie demokracja
~Kim 27-02-2012 20:06
Kultura na florze powala...dzis przechodząc obok stoiska z ubraniami usłyszałam hasło w moim kierunku " co nie koleżanko?" - niby nic, ale nie życzę sobie, w sklepie nikt na to by sobie nie pozwolił, bo każdy jest potencjalnym klientem. Mało tego - chciałam obejrzeć torebki i być może jakąś kupić, ale o 14.00 stoisko zamknięte:/ Szkoda, bo jeśli godziny otwarcia są w czasie zakupów emerytek to niech właściciele się nie dziwią, że nie mają utargu. A 14.00 to i tak wczesna godzina, o której nie wszyscy i nie zawsze mogą wyjść na zakupy.
~ 27-02-2012 20:17
a ja pracuje na rynku i nie życze nikomu postć na 20 stopniowym mrozie za psie pieniądze
~ja 27-02-2012 20:35
TO JA WAM ZDRADZE ZE NA WOJSKA POLSKIEGO 13 BEDZIE MARKET MINI PEWNIE BIEDRONA WOJSKA POLSKIEGO 13 LATALI JUZ MIERZYLI PLANY BUDOWLANE ACH BEDZIE LAPOWA KTOS ZAROBI!!!
~xs 27-02-2012 20:40
na rynku bidulą a co drugi dom buduje,towar słaby,ceny kosmos,sami sobie strzelają w kolano,żyją z tych babć co nauczone tam kupować ale one sie wykruszają, zysk mniejszy to i chandlowcy narzekają.Niech strajk zrobią to morze dopłaty od kogoś wymuszą.Taki kraj......
~aaaaaaaaaaaa 27-02-2012 20:47
Idź sie w biedronce jeden z drugim spytaj o "dyszkę" rabatu - dostaniesz ale chyba w ryj
~xs 27-02-2012 20:47
na rynku bidulą a co drugi dom buduje,towar słaby,ceny kosmos,sami sobie strzelają w kolano,żyją z tych babć co nauczone tam kupować ale one sie wykruszają, zysk mniejszy to i chandlowcy narzekają.Niech strajk zrobią to morze dopłaty od kogoś wymuszą.Taki kraj......
~do 20:47 27-02-2012 20:49
Kto kretynie z ryneczku wybuduje dom ? Idz tam chociaz 1 dzien postój i policz ile lat musialbys tam pracowac i nie wydawac ani jednej zarobionej zlotownki zeby dom postawic.
~ 27-02-2012 20:56
dobudowac Biedronke , to zalatwi problem
~ 27-02-2012 20:58
To prawda godzina 15 i rynek koło ronda się zwija. Większość ludzi jednak pracuje minimum do 15. Gdyby ryneczek czynny był do powiedzmy 17, 18 to mieliby większy utarg, ale lepiej narzekać. Gdyby markety pracowały tylko do 15 myślę , że natychmiast splajtowałyby. Może zamiast narzekać, że dochody straganiarzy maleją proponuję im aby napisali petycję do władz miasta aby wszystkie sklepy, markety i kwiaciarnie były czynne tylko do 15. Ha, Ha, Ha. Stachu
~xs 27-02-2012 21:04
20:49 Tak sie składa baranie ze dwa ja im budowałem a przy okazji poznałem ich towarowe przebity i targowanie sie ze mną o 5zł
~MC 27-02-2012 21:56
nie taki wolny rynek!!!! TO RYNEK WRAZ Z NIEUCZCIWYMI ZAGRYWKAMI DOPROWADZA DO TEGO STANU, CENY W MARKETACH SA NIŻSZE NIŻ W HURTOWNI TO JAKIM CUDEM W SKLEPIE MAJA BYC NIŻSZE LUB RÓWNE CENY??? MAŁE OBIEKTY NIE SĄ ZWOLNIONE Z PODATKU PRZEZ PIERWSZE KILKANAŚCIE LAT, DLACZEGO W MARKETACH LUDZIE SA ZATRUDNIANI NA UMOWĘ ZLECENIE A NIE NA UMOWĘ O PRACE JAK W MAŁYCH PLACÓWKACH? sTAWKI DLA PRACOWNIKA SA DUŻO NIŻSZE W MARKETACH NIŻ W TYCH MNIEJSZYCH SKLEPACH?????
~POPIERAM!!! 27-02-2012 22:02
A dlaczego stoiska z alkoholem są wydzielona w marketach, bo po roku jest zamykane i nie trzeba płacić podatku na kolejny rok? a akcyza na kolejny rok zależna jest od ilości sprzedaży alkoholu!!! W ten sposób mały sklep płaci taki podatek a wielki market nie!!! Za parę lat zniknie kolejnych małych placówek znowu mniej kasy wpłynie do budżetu!!!!
~Matysiak 27-02-2012 22:28
Dobrze robia że zabierają, proszę udać się na ryneczek , kupcy powaryjowali z cenami , coraz więcej osób stwierdza że nie oplaca się robić zakupów na ryneczkach bo za drogo. Osobiście wolę pojechać do marketu i tam, wlaśnie tam wykonać zakupy. A kto chce zwykłe jajko kupić za 75 gr. to proszę na rynek. Ja omijam dlugim łukiem. A jak bedą tak podnosić swoje cenyto w błocie bedą się sami chlaptać. Pozdrawiam.
Bluszcz 27-02-2012 22:33
Taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak. To bardzo trudny temat. Nie można zapakować wszystkich kupców do jednego worka i przykleić na nim jedną naklejkę. Są między nimi bardzo różni ludzie od bardzo solidnych i uczciwych po drani z pod ciemnej gwiazdy. Tak jak w każdej społeczności. Tacy są po prostu ludzie. Tacy jesteśmy my Polacy. Ja osobiście nawet nie wchodzę do marketów. Jestem bardzo źle nastawiony do ich istnienia. Uważam że więcej przynoszą szkody niż zysków. Tam gdzie pojawia sie market powoli giną małe zakłady rzemieślnicze, usługowe, sklepiki, stragany. Czy ktoś teraz naprawia buty u szewca gdy jakieś zrobione żółtymi małymi rączkami można kupić za kilkanaście złotych? I co z tego ze pieką w stopy i śmierdzą jakąś chemią jeśli są takie tanie. A krawcy? kto dziś ich potrafi znaleźć ?
Bluszcz 27-02-2012 22:44
Powoli zamykają się piekarnie bo przecież żaden piekarz nie jest w stanie upiec dobrego chleba poniżej dwóch złotych. I tak to wszystko powoli zmierza ku zapomnieniu. Dawniej, /przed marketami / może i było drożej w sklepach ale wszyscy mieli pracę i jakieś dochody. Teraz przy marketach ginie wszystko. No i samo kupowanie w tych ,, salonach,, jest takie bezosobowe. W osiedlowym sklepiku można było pogadać z jakąś panią Zosia sprzedawczynią, dowiedzieć sie co słychać we wsi. Teraz przy kasie zimne nic nie znaczące dzień dobry i zapraszamy ponownie.....I tylko ta samotność w tej nowoczesności.... Pędzimy w tym wszystkim gdzieś na oślep bez zastanowienia. Mało kto jeszcze pisze listy takie zwykłe piórem, używamy plastykowych pieniędzy a jedynym kryterium oceny ludzi jest stan posiadania.
~do xs 27-02-2012 22:45
chyba na poczatku lat 90
~xs 28-02-2012 0:07
teraz też bez nikowcu z 22.45
~Złocisz 28-02-2012 3:42
Jelenia Góra jest po prostu wymarlym miastem, prowadzilem kiedys sklep w centrum, mozna bylo wyskoczyc do absoluta i potanczyc w srode z szafa grajaca. Teraz zywego ducha nie ma wszystko za granica. Wlacznie ze mna, Jezeli wroce to bede sie musial nastawic na widok wymarlego miasta. Pozdrawiam wszystkich ktorzy pamietaja tamte lepsze czasy.
~ 28-02-2012 7:51
gdzie jest targowisko kilinskiego gdzie sa pieniadze gdzie sa hale targowe gdzie jest prawda
~ 28-02-2012 8:15
JESZCZE JEDNA BIEDRONKA BEZ OGONKA BY SIĘ W JELENIEJ PRZYDAŁA MAMY W NASZYM MALUTKIM MIASTECZKU CAŁY PRZEGLĄD MARKETÓW I SKLEPÓW SIECIOWYCH MASAKRA
~bd 28-02-2012 8:30
Jest juz XXI wiek i kupowanie na ryneczkach w deszczu i błocie to lekka przesada. Nie raz widziałam jak handlarze kupują artykuły w promocji w marketach a potem z 300% marzą sprzedają. Od tego czasu przestałam na rynku robic zakupy. Dlaczego nikt spoza tej kliki nie może hanlowac na rynku swoimi warzywami? bo maja ustalone ceny. Wyrzucanie tańszej konkurencji to codzienność.
~ 28-02-2012 8:57
Wiesz Złociszu? Wpędziły mnie Twoje słowa w jakaś ponurą nostalgię. Przecież tak naprawdę nie chodzi tu o niknące stragany, małe sklepiki czy knajpki z muzyką. Powoli ginie wszystko to co nadawało kolorytu naszym miastom, naszym dniom ii nam samym. Trwa wyścig szczurów w kanale prowadzącym donikąd za błyszczącą złudnym blaskiem monetą. Najważniejsza jest kasa i jakiś ochłap niby promocji w plastykowej torbie z marketu. Mimo to nigdzie sie stąd nie wybieram. Tu sie urodziłem, tu wychowano mnie. Tu spędziłem wszystkie moje dobre dni. Te złe zresztą też. Wrosłem w tę ziemię. Kocham tą Kotlinę i ludzi tu mieszkających wraz ich śmiechem i humorami nie zawsze radosnymi. Tu jestem u siebie. Nie krytykuję tych co wyjeżdżają. Ja po prostu nie zamierzam.
karmazyn 28-02-2012 11:17
W marketach jest drogo. Niby cena konkurencyjna, niby promocja i okazja, a w niejednym sklepiku kupisz taniej. A jak coś jest super tanie, to często kosztem jakości. Po co kupować tandetę, która zbyt szybko ląduje na śmietniku. Kiedy się nauczycie, że biednych ludzi nie stać na tanie rzeczy. Jedyny wyjątek, to Biedronka. Po czarnym pijarze dotyczącym warunków zatrudnienia, wzięli się w garść i tylko na tym zyskali.
~Kolega kolegi. 28-02-2012 14:48
Fajnie się was czyta!! Jazdaaaa!!
~ 28-02-2012 15:13
SAM JEŻDZIŁEM DO TUSZYNA I NA WULKĘ PO CIUCHY PRZEZ DWA LATA PRZESTAŃCIE BIADOLIĆ PRZEBITA JEST OD 30 DO 70%NIE TRZEBA TYLE PIĆ TO I DOM BĘDZIE
~ 29-02-2012 7:46
To skoro to taki dobry interes to czemu nadal nie jeździsz??????? I nie krzycz tak. Wciśnij Caps Look
~kupujący 29-02-2012 12:02
to prawda kiedyś na rynku było taniej a teraz jemy to samo co w marketach tylko na rynku ten sam towar jest droższy o 100% a co do handlarzy powinni pogonić tych lewych sprzedawców co psują reputacje kupują w markietach a mówią że to ich a zresztą chcieli demokracji to ją mają .kupuje w Tesko i wychodzi taniej więc ???
~ 1-03-2012 13:06
Teraz to mam swoją szwalnie i oni kupują odemniue

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Rok niespełnionych obietnic

Paczki od Mikołajów z powiatu

Mikołaj nie zawiódł

Ważna informacja dla klientów ECO  

Otwarta Papiernia o mowie nienawiści

Sonda

Czy coraz więcej przepowiedni o zbliżającym się końcu świata należy traktować poważnie?

Oddanych
głosów
793
Tak
21%
Nie
70%
Nie wiem
9%