MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Marcin Zawiła: Turystyka drogą do lepszej przyszłości

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Poniedziałek, 20 września 2010, 12:24
Aktualizacja: Wtorek, 21 września 2010, 7:22
Autor: TEJO
Fot. TEJO
W wyborach lokalnych najważniejszy jest głos wyborców, a nie polityczne decyzje z „góry” – oto wniosek z wypowiedzi Grzegorza Schetyny, marszałka Sejmu RP, który dziś odwiedził region jeleniogórski. Polityk nie chciał komentować decyzji Marka Obrębalskiego o wystąpieniu z szeregów Platformy Obywatelskiej. O planie dla miasta wspomniał kandydat PO na prezydenta Marcin Zawiła.

Marszałek Sejmu Schetyna w towarzystwie przewodniczącego Sejmiku Województwa Dolnośląskiego Jerzego Pokoja, wicemarszałka województwa Jerzego Łużniaka i posła Marcina Zawiły, spotkał się dziś z dziennikarzami w biurze tego ostatniego. – Lubię przyjeżdżać do Jeleniej Góry, zwłaszcza kiedy jest taka ładna pogoda, ale nie tylko to jest powodem mojej wizyty – powiedział. Nadmienił, że w Jeżowie otworzył zespół boisk „Orlik” i strzelił honorowego „karnego”.

Szybko jednak przeszedł do polityki. Grzegorz Schetyna powiedział, że Jelenia Góra jest miastem silnym, które nie musi się o nic we Wrocławiu prosić, bo wypracowało sobie bardzo mocną pozycję. Miał tu na myśli siedzących obok decydentów: przewodniczącego Pokoja i wicemarszałka Łużniaka. W nawiązaniu do kampanii samorządowej PO zapowiedział, że będzie w niej bardzo mało akcentów politycznych. – W przeciwieństwie do tego, co zamierza Prawo i Sprawiedliwość – dodał.

Zapytany o komentarz decyzji Marka Obrębalskiego, prezydenta miasta, który zapowiedział odejście ze struktur PO i kandydowanie z niezależnego komitetu wspieranego przez Rafała Dutkiewicza (Dolny Śląsk XXI), marszałek Sejmu odparł, że nic nie wie o formalnym opuszczeniu partii przez szefa Jeleniej Góry. Dodał też, że decyzja Obrębalskiego jest dla niego niezrozumiała. – Nie można szukać afiliacji dla spraw lokalnych poprzez promocję całego Dolnego Śląska – powiedział Grzegorz Schetyna.

Wyraził też żal, że Marek Obrębalski, którego nie uważał za złego prezydenta, nie poddał się procedurze oceny swojej kadencji. – Wszyscy mamy prawo do błędów. Należało sprawdzić, co wykonano dobrze przez minione lata, a co należałoby poprawić – wyjaśnił G. Schetyna. – Szkoda, że prezydent Jeleniej Góry tego nie uczynił, bo mógłby się przecież sprawdzić jako dobry kandydat PO na prezydenta miasta – dodał.

Polityk podkreślił jednak, że w wyborach lokalnych należy uszanować wolę lokalnych decydentów. Nawiązał przy tym do znanej sprawy kandydata na prezydenta Sopotu z zaszłościami prawnymi, który został rekomendowany jako pretendent do fotela prezydenta miasta w listopadowym starciu. Podobna sytuacja jest w Poznaniu. Takie okoliczności wzbudziły sprzeciw, między innymi, Donalda Tuska, który zapowiedział, że Platforma Obywatelska nie udzieli poparcia w takich przypadkach.

Głos zabrał też kandydat na prezydenta Jeleniej Góry Marcin Zawiła. - Po 20 latach nasze miasto kończy nadrabianie zaległości wynikłych z zaniedbań z poprzedniego okresu - mówił. Powiedział, że czuje się na siłach sprostać obowiązkom: zna się na funduszach unijnych, co udowodnił. – Mam jeszcze jedną cechę: potrafię rozmawiać z ludźmi – zaznaczył. – Nie mówię przy każdej okazji „ja”, „ja”, „ja”, tylko zauważam wspólnotę mieszkańców, którzy dla naszego miasta są najważniejsi i to dla nich miasto powinno się rozwijać – dodał. Powiedział też, że pomysłu na Jelenią Górę nie może podać jakiś teoretyk, ale musi on wynikać z woli mieszkańców. – Już rozpoczęliśmy budowanie programu w oparciu o szerokie konsultacje społeczne - wyjaśnił Marcin Zawiła.

Jako drogę Jeleniej Góry do sukcesu wskazał rozwój i inwestycje z zakresu turystyki, na której można zbudować gospodarcze potęgi, a która u nas wciąż raczkuje. – Gdyby dziś pan Gołębiewski zapytał, czy w mieście jest obszar, na którym mógłby wybudować hotel, z żalem musiałbym odpowiedzieć, że nie ma – skwitował.

Po spotkaniu z dziennikarzami Grzegorz Schetyna ze świtą udał się do restauracji Sorrento na placu Ratuszowym. Tu czekali na niego działacze Platformy Obywatelskiej, ale nie tylko. Wśród zebranych zauważyliśmy Zofię Czernow, byłą prezydent wymienianą jako ewentualną zastępczynię Marcina Zawiły (o ile wygra wybory). Był także Eugeniusz Ragiel, prezes Zarządu Głównego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami, a także niektórzy radni Jeleniej Góry XXI.

Ogłoszenia

Czytaj również

To grozi tragedią  

Rok niespełnionych obietnic

Rozrywki tu nie będzie, powstanie market

Komentarze (70) Dodaj komentarz

~ 20-09-2010 12:54
Znów turystyka? Czyli nie ma pomysłu na rozruszanie miasta.
~ 20-09-2010 12:58
na 5 zdjeciu widze papaja przy schetynie, ida razem ramie w ramie, z tym ze papaj niesie teczke, czy to teczka schetyny?
~ 20-09-2010 13:00
Sami już nie wiedzą co mówić o decyzji Marka ... pewnie żałują bo wiele stracą (!) A Marek wiele zyskał w oczach wyborców i to on zostanie wybrany na II kadencję. Pan Marcin jest spoko, ale w tej konkurencji Marek jest lepszy! Dużo lepszy! Natomiast Grzegorz niepotrzebnie się tak kryguje, bo i tak wiemy gdzie on ma Jelenią Górę (od zawsze).
~Stig 20-09-2010 13:16
Do restauracji zbiegli Ci co zbiegli z innych klubów:) Szukają sobie miejsca:) Ci sami ludzie od lat, zachowują się tak samo niezależnie od tego kto ma szanse na wygraną o ile ją ma. Żałosne. Ludzie którzy nigdy nie wypracowali złotówki, zawsze gdzieś zasiadają...
~mikro 20-09-2010 13:20
Ale pomysły... Dlaczego jeleniogórzanie nie potrafią wymienić zasług M.Zawiły z czasów gdy był prezydentem miasta? No dlaczego? ... Smutne
~janorv 20-09-2010 13:24
No proszę "Wśród zebranych zauważyliśmy Zofię Czernow, byłą prezydent wymienianą jako ewentualną zastępczynię Marcina Zawiły (o ile wygra wybory)." Czyli wraca stare Czernow, za nią wrócą Grochala, zyska komuszek Korzonek - no to nam elita się odświeży. Oby tylko nie było tak jak z Aniluxem dzięki Czernow
~gostek324 20-09-2010 13:31
Ciekawy sie tworzy układ tzw zgraja, zbieranina niedobitków ktorzy rwa sie wszelkimi sposobami do władzy , a moze bardziej do koryta.Widać jak juz stroją się w swe pióra i probuja rozdawać karty,choć jeszcze nie wiedza dokładnie jaki los ich czeka , gdyz wyborca to madry i swiadomy obywatel.Oby niektorzy zbiegowie- uciekinierzy nie przekonali sie ze farbowanie i bufonada na nic sie zada, bo ich poprostu nikt poza nimi samymi nie chce!!!!
~2010 20-09-2010 13:31
Znowu ta szajka z Pokojem, Czernow, Łużniakiem i Putinem. Panie Marku Obrębalski dobrze że przetarł Pan oczy. W samą porę, liczę na Pana.
~Obywatel 20-09-2010 13:38
I znów brną w ślepy zaułek bo Jelenia Góra oprócz sklepów i zabytkowego centrum nie ma nic do zaoferowania, jedyne atrakcje są w Kowarach i pomniejszych miasteczkach. Ludzie nie mają godnej pracy i muszą pracować jak woły na umowę zlecenia by jakoś w miarę normalnie żyć za 1000zł bo nie chcą żyć z jałmużny którą daje PUPa, która i tak daje prace nielicznym którzy się godzą na podjęcie zatrudnienia poza granicami Jeleniej Góry.
~andrzey 20-09-2010 13:44
Wcześniej popierałem decyzję o kandydowaniu na prezydenta przez Zawiłę, ale po informacji, że jego zastępcą będzie Czernow wstydzę się za siebie.
~Tryton 20-09-2010 13:47
bla bla bla... potencjał turystyczny, wody termalne, program oparty "o szerokie konsultacje społeczne", polepszymy, usprawnimy, rozwiniemy, zadbamy, wdrożymy programy, stworzymy warunki itd. itd. co cztery lata te same puste frazesy, te same twarze i słowa... to samo zadowolone z siebie towarzystwo wzajemnej adoracji, za którym stoi ten sam co zawsze brak świeżości, nowych pomysłów, brak energii i sensownej wizji rozwoju, a co za tym idzie brak konkretów, a rzeczywistość w Jeleniej Górze coraz bardziej skrzeczy... Mi osobiście te kampanijne igrzyska już dawno spowszedniały, a chleba od tego "programu opartego o szerokie konsultacje społeczne" jak zwykle nie przybędzie, bo i nie będzie żadnego nowego programu ani wielkich konsultacji tylko kolejny klon uchwalonej oczywiście "w oparciu o szerokie konsultacje społeczne" "strategii rozwoju Jeleniej Góry" w której oczywiście jest mowa o potencjale turystycznym, wodach termalnych, oraz że polepszymy, usprawnimy, rozwiniemy, zadbamy,
~ 20-09-2010 14:00
podobno na listach wyborczych ma być tez pani Beata
~vv 20-09-2010 14:09
Chyba już wszyscy zapomnieli, że Zawiła był pierwszym prezydentem Jeleniej Góry. Ani on sam ani nikt w urzędzie nie wiedział co to znaczy samorząd. Wprowadzenie struktur miejskich oraz rady w dobę demokracji było samo w sobie gigantycznym zadaniem. Pamiętajmy jak wtedy działało się po omacku.
~exxon 20-09-2010 14:22
ja mieszkaniec Jeleniej Góry chce żeby tu powstała jakas fabryka
~typek 20-09-2010 14:38
Wygląda na to, że koło historii zatoczyło pełny obrót i Zawiła z Czernow rozpoczynają nową kolejkę. Czekamy na Kusiaka.
ebee 20-09-2010 14:44
Pan Schetyna wstawia nam zwykły kit. Niestety Jelenia Góra jest w 100 % zależna od Wrocławia, bo wszystkie środki z podatków oraz dochody z jednostek administracji publicznej trafiają do Wrocławia. Także środki ministerialne trafiają do wojewodów , a ci dopiero rozdysponowują je po powiatach. Winny jest temu idiotyczny podział administracyjny- trzy stponiowy, który funkcjonuje tak jak za komuny, czyli faworyzuje województwa, a powiaty i gminy spycha na dalszy plan. Jedyną zaletą trzystopniowego podziału jest praca dla tysięcy mało i średnio kompetentnych urzędników , którzy nie znaleźli by zapewne pracy na wolnym rynku, na którym układy partyjne i koleżeńskie są bardzo mocno ograniczone. Pozdrawiam EBEE
~hala 20-09-2010 14:48
Na prezydenta tylko Marek Obrębalski!!!
~macol666 20-09-2010 15:08
Dajcie Markowi skończyć te wszystkie rozpoczęte inwestycje-dlaczego ktoś inny ma zbierać laury.
~Heca! 20-09-2010 15:21
Na zdjęciu nr 7 fajny jest ten mały na przedzie :-). Taki Duda z Rancza co to leci przed prezesem jak mały meteorek. Ilu takich się kręci. Zresztą ci "goście" przed knajpą w kolejce do korytka też super wygladają. Te garniturki, fałszywe uśmieszki, marsowe twarzyczki zatroskane o losy kraju... Heca!
~do 14:09 20-09-2010 15:25
przestań nawijać! Ten pierwszy prezydent otrzymywał gotowe wytyczne i instrukcje co i jak robić ... "Robiło się" to samo w całej Polsce! więc bez żprzesady z tymi osiagnięciami! Osobiście nie zauważyłem żadnej innowacji ani żadnego działania ponad pospolitą normę w tamtych czasach! Jeżeli się mylę - to prosze wymienić chociaż trzy :) osiągnięcia I kadencji (tylko nie piszcie o rzeczach normalnie oczywistych!)
~cieć 20-09-2010 15:26
Gdy Obrębalski kuma się z Wrocławiem to ZDRADA, gdy wrocławski boss namaszcza Zawiłę to "godne i sprawiedliwe"
~zenek z kredek 20-09-2010 15:32
Panie Marcinie mam prośbę.... kiedyś Pan mówił, że powalczy Pan o zalew Sosnówkę by był otwarty dla turystów.... to ożywi dość mocno region.... proszę powalczyć....
~agat 20-09-2010 15:39
w Jeleniej jak w Wilkowyjach wielka bitwa o władzę dopiero się rozpocznie ale i tak wygra najmniej znany kandydat tak jak 4 lata temu ,ale nie ten sam, ani ten na którego media stawiaję wygra .......i
Piipi Jelonkowa 20-09-2010 15:43
~H*m*m .. na zdj. nr.5 *to wyglądają na normalnych mężczyzn ..ALE na zdj.nr 9 widac,że *to już starsza generacja - mężczyzn !
Woda 20-09-2010 15:50
do 15:25 czy to przypadkiem nie za Zwiły powstała estakada na Zabobrzu? tak, że nie trzeba już czekać z przejazdem na podniesienie szlabanu? nie pamiętam czy to przypadkiem nie za jego kadencji ukończono też szpital na zaoborzu,ale za to pewny jestem , że to za kadencji Zawiły w mieście się najwięcej kulturalnie działo a teatry uliczne trwały cały tydzień i zapraszane były zespoły światowej sławy a nie tylko średniacy.
~ 20-09-2010 15:56
a na lubanskiej sa takie dzialki.....pod hotele......
~do Woda 20-09-2010 16:29
Nie ważne przy czyjej kadencji ukończono, oddano do użytku,bo oni tylko przecięli wstęgę i pozowali do zdjęć, ważne kto napracował się przy rozpoczęciu i wdrożeniu, pozyskaniu funduszy itp. , ale to tylko taka wolna sugestia
~ale jaja 20-09-2010 17:06
Na fot.8 widać TYCH od psów bezdomnych !!! Teraz są zawzięcie z PO, bo SLD się posypało w Jeleniej Górze. Niech powiekszą BUDY i Boksy na ul.Spółdzielczej, bo najlepiej im by pasowały. PSIARCZYKI.
~niezależny 20-09-2010 17:10
"Świat według Kiepskich" kręci nastepny odcinek w Jelonce. My to znamy, że jak namaszcza szeryf Pokój w porozumieniu ze Schetyną, lub co gorsza z jego kamerdynerem z Sejmiku Dolnośląskiego, to dyrektywy nie płyną z Wrocka i PO jest niezależna. Jak Marek Obrębalski samodzielnie podejmuje decyzje, lub chce wspólpracować w Dolnym Śląskiem XXI to zdraaaadaa!!! No to z kim miał wspólpracować ? Z SLD, PiS czy kimś jeszcze o kim nie wiemy? I tak źle i tak niedobrze. Schizofrenia w jeleniogórskiej PO, czy zaczadzenie umysłów?
~j.w. 20-09-2010 17:17
Prawdziwi ojcowie i matki różnych sukcesów pozostają w szarym tle.Są często bezimienni i skazani na niepamięć.TO SĄ PRAWDZIWI JELENIOGÓRZANIE. O ile więcej byłoby w tym mieście gdyby nie blokady i brak przychylności z góry.Nie pytajmy więc za czyjej kadencji co zrobiono tylko dowiedzmy się w końcu dzięki komu i czyjej determinacji wogóle coś zrobiono ,a jeśli nie zrobiono to kto się do tego przyczynił.Np. za Mussoliniego i Hitlera zbudowano najwięcej autostrad.Ico z tego wynika ?Chyba nie to ,że byli najlepsi.
~fannn 20-09-2010 17:29
Ktory to ten zawila na tych fotkach ? bo reszta dosc rozpoznawalna,
~cdr 20-09-2010 17:50
"Szybko jednak przeszedł do polityki. Grzegorz Schetyna powiedział, że Jelenia Góra jest miastem silnym, które nie musi się o nic we Wrocławiu prosić, bo wypracowało sobie bardzo mocną pozycję. " - hahaha, no widać, jak imć panicz z Warszawki rozeznaje się w lokalnych sprawach zapyziałej Jelonki.
~giobur 20-09-2010 18:44
to ostatnie zdjecie coś mi przypomina, moze ktoś odgadnie , bo całkiem całkiem,nawet na znaczkach pocztowych , ale chyba wowczas trojka została uwidoczniona z brodami ?
~ 20-09-2010 18:45
Bardzo przyjemny frazes z tą turystyką zapraszam do poznania Jeleniogórskich Karkonoszy w których od czasów Drugiej Wojny Światowej nie zainwestowano nawet złotówki. Zapraszam do lektury przewodnika Jeleniogórskich Karkonoszy https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnx0b3dhcnp5c3R3b2plbGVuaW9nb3Jza2llaWt0a258Z3g6Mjg2ZmZlZWFmN2M3ZTg0NQ lub linki ze strony www.jagniatkownaszdom.pl
~Obserwator 20-09-2010 19:31
Panie Zawiła co Pan zrobił dobrego dla Jeleniej Góry ? - może Pan wszystkim przypomni bo jakoś nikt nie pamięta. Był Pan prezydentem, posłem i czym może się Pan pochwalić ???? Marzą się Panu tłuste żniwa po ciężkiej harówie Obrębalskiego. - odbiór wszystkich inwestycji, które zostały rozpoczęte. Tfu!!!! Kolesie z PO obiecali Panu ten stołek – siedzą tuż obok (niezła paczka). Ale to my wyborcy zadecydujemy!!!!! W mojej ocenie Obrębalski jest najlepszym prezydentem jakiego miała do tej pory Jelenia Góra. Zrobił wiele dla miasta. Bardzo bym chciał, żeby to Pan Marek Obrębalski kończył zaczęte przez siebie inwestycje, bo gościu zna się na rzeczy. Trzymam za niego kciuki.
~m. 20-09-2010 19:43
Zdjęcia jak z amerykańskiego filmu
~Wyborca 20-09-2010 19:52
Szanowny Ale Jaja- Na zdjęciu 8 jest tzw.silna grupa PO, a nie PSIARCZYKI. Brakuje w niej tylko nowoprzyjętej do PO p.Ragiel.
~Do Zawiły 20-09-2010 19:53
Po cóż Panu taka obstawa Panie Zawiła. Aż sam marszałek rzeczpospolitej pofatygował się do Jeleniej Góry, aby ogłosić Pana kandydaturę. Gołym okiem widać jakie masz Pan plecy. Nie ma się co dziwić, że Obrębalskiego tak potraktowano w waszej partii. On nie miał takich wielkich pleców jak Pan i takiego poplecznictwa „murzyn zrobił swoje”. Ale myślę, że ludzie nie są ślepi i widzą co tu się rozgrywa i poprą Obrębalskiego, bo niby dlaczego mieliby głosować na Pana. Ja i moja rodzina oraz moi znajomi popieramy Obrębalskiego i trzymamy za niego kciuki.
~ppk82 20-09-2010 19:56
Zawila, Czernow, Pokoj... to przedstawiciele starego ukladu.. AWS/UW+SLD...nic nie potrafili dla miasta zrobic. M.Obrebalski moze sie pochwalic konkretnymi osiagnieciami: Aquapark, Obwodnica Poludniowa i inne... Oby tak dalej Panie Marku! Stworzyc przyjazny inwestorom klimat w Urzedzie Miasta, prywatyzowac lokale miasta, inwestowac w infrastrukture a przede wszystkim komunikacje z Wroclawiem, Zgorzelcem (A4), Legnica (A4) promowac turystyke i Uczelnie Wyzsze w miescie... i moze uda sie ocalic Miasto przed wyginieciem... Powodzenia Marek Obrebalski !!!
~Tino Rossi 20-09-2010 20:09
Na zdjęciu 9 widzimy czterech tenorów śpiewających pieśń Wróć do Sorrento. Jeden śpiewa solo,a pozostali murmurando.
~ppk82 20-09-2010 20:11
Obrebalski potrafil dla dobra Miasta porozumiec sie z Sajnogiem (Wspolne Miasto) i zrobic cos dobrego dla miasta. A ze musial poswiecic na to jednego partyjnego kolege (vice-prezydenta) to tak sie Partia (PO) mu odwdzieczyla. Bo "Partia jest po to zeby sie wyzywic...." lojalnie czerpac profity ze stolkow w ratuszu i U.M. a nie dla dobra mieszkancow Jeleniej Gory. A tak na marginesie... Milosz Sajnog nalezy rowniez tj. M.Obrebalski do stowarzyszenia Dolny Slask XXI.
~jeicam 20-09-2010 20:13
gonić kurdupla wygonił firsta zeby zrobić stanowisko zonie juz rozdzielają stanowiska czernowowa na zastępcę juz z dwojga złego lepszy obrębał bo odeszedł poznał sie na dziodach a wogóle to zdjecia szetyny i inych jak z listów gończych
~jeicam 20-09-2010 20:20
gonić kurdupla wygonił firsta zeby zrobić stanowisko zonie juz rozdzielają stanowiska czernowowa na zastępcę juz z dwojga złego lepszy obrębał bo odeszedł poznał sie na dziodach a wogóle to zdjecia szetyny i inych jak z listów gończych
~ale jaja 20-09-2010 20:25
Tej Ragielowej to niedługo PARTII w Polsce zabraknie.!!!!! Ale prawdziwna działaczka ZA PIENIĄDZE NASZE !!!!!!!!!!!!! A bezdomne psy i koty głodują!!!
Woda 20-09-2010 20:33
do 16:29 zgadzam sie z Toba bez zdan dwoch, tylko jak to ocenic? czy np zasluga Obrebalskiego sa termy cieplickie czy kusiaka? to samo z obowdnica(chociaz to akurat inwestycja miastu srednio potrzebna) Mam zamala wiedze aby kategorycznie stwierdzic czy to Zawila zalatwil estakade czy tez tylko przecial wstege. Jednego natomiast jestem pewien - jak Zawila byl prezydentem Jelenia Gora tetnila - nie wiem czy to bylo spowodowane zmyslnoscia Pana Marcina czy innymi czynnikami, jednak fakt pozostaje faktem- miasto bylo zywe i pelne ludzi , za Pana Marka mimo , ze trzeba mu oddac poczynione inwestycje , a wlasciwie dopiero je rozpoczeto - Jelenia stacza sie w dziure miasto ginie a ludzie je opuszczaja. Daleki jestem od obarczania cala wina za taka sytuacje tylko Obrebalskiego jednak fakt pozostaje faktem. Pan Marek nie jest zlym prezydentem, ale brak mu tego czegos , miasto nie ma pomyslu na siebie, jest nijakie i zdychajace i gdyby nie to , ze polozone tak malowniczo prawie nic by soba c
Woda 20-09-2010 20:41
do 16:29 zgadzam sie z Toba bez zdan dwoch, tylko jak to ocenic? czy np zasluga Obrebalskiego sa termy cieplickie czy kusiaka? to samo z obowdnica(chociaz to akurat inwestycja miastu srednio potrzebna) Mam zamala wiedze aby kategorycznie stwierdzic czy to Zawila zalatwil estakade czy tez tylko przecial wstege. Jednego natomiast jestem pewien - jak Zawila byl prezydentem Jelenia Gora tetnila - nie wiem czy to bylo spowodowane zmyslnoscia Pana Marcina czy innymi czynnikami, jednak fakt pozostaje faktem- miasto bylo zywe i pelne ludzi , za Pana Marka mimo , ze trzeba mu oddac poczynione inwestycje , a wlasciwie dopiero je rozpoczeto - Jelenia stacza sie w dziure miasto ginie a ludzie je opuszczaja. Daleki jestem od obarczania cala wina za taka sytuacje tylko Obrebalskiego jednak fakt pozostaje faktem. Pan Marek nie jest zlym prezydentem, ale brak mu tego czegos , miasto nie ma pomyslu na siebie, jest nijakie i zdychajace i gdyby nie to , ze polozone tak malowniczo prawie nic by soba c
~pytam 20-09-2010 20:47
znów Obrebalski dyzuruje przy kompie IP*Dialog ? Czy ten gość nie ma nic innego do roboty? Gdzie spojrze tam jego komentarze chwalące osiągnięcia samego siebie. Śmiech, żenada!
~m00n 20-09-2010 21:19
Panie Zawiła dlaczego Pan zdradza swoich wyborców? Ludzie głosowali na Pana żeby Pan reprezentował region w Sejmie a teraz Pan rejteruje? Warszawka się znudziła? A może ma Pan świadomość, że nic Pan dla regionu nie zdziałał i drugi raz ludzie nie zagłosują? Ktoś tu napisał ż że JG to takie Wilkowyje tyle że brat bliźniak też partyjny i właśnie w odwiedziny i gospodarską wizytą przyjechał. Całe jeleniogórskie PO to takie Dudy, Czerepachy i Wójty ale nadzieja w tym, że nasza ławeczka będzie w dniu wyborów trzeźwo myśleć i zagłosuje na kogoś innego....
~Kola 20-09-2010 21:31
Tętniło bo było miastem wojewódzkim. I żadna w tym zasługa p. Zawiły. A sam p. Z. rzeczywiście był prezydentem i tylko był. Tak samo z jego poselstwem. A, ze bredzi o turystyce ,to samo świadczy o tym , jakie ma pojęcie o potrzebach miasta. Chcecie mieć rządy kolesiów to głosujcie na mownego i tylko mownego Zawiłę. Na sukcesy miasta składała się praca wielu jego poprzednich włodarzy i jego mieszkańców. I pani Czernow, i p Kusiak, mają tutaj swój wkład. W ciągu jednej kadencji nie wiele da się zrobić. O czym wszyscy dobrze wiedzą. Dlatego p. Obrębalski powinien dalej to pociągnąć. Tylko kto wytłumaczy to J. Pokojowi. Nie decyduje tutaj dobro miasta tylko kolesiów. Patrz Szereniuk, a teraz Zawiła. Idiotyczna jest również linia ataku PO, że Obrębalski uzależni Jelenią Górę od Wrocławia. A niby jak? Panowie od Kowboja ,wymyślcie inną bajkę. Wyglądacie na dosyć kumatych i zręcznych,nie psujcie więc swojego wizerunku prymitywnymi posunięciami.
~nikt 20-09-2010 22:00
panu zawile mowie nie!ten pan dał juz wyraz jak jest zintegrowny z regionem poprzez swoje głosowaniea w sejmie(przeciw modernizacji lini kolejowej z wrocławia do JG)a niby stawia na turystyke,chyba piesza dla mieszkanców bo inni nie dojada.Obrebalski tez nie lepszy ,gdzie te iwestycje chyba nie chodziło tylko o castorame i galerie na grodzkiej,innych nie widze
~ 20-09-2010 22:41
Pragnę jeszcze dodać że kandydat na prezydenta nie ma pojęcia o turystyce. On raczej od historii poza bibliotekę wytyka nosa i ta pani zastępczyni.Wszystko to gra wyborcza.Może kandydat chce poznać Karkonosze powyżej Jagniątkowa. Zapraszam na wycieczkę edukacyjną i wtedy może kandydat mówić o rozwoju turystycznym Jeleniej Góry.Dla kandydata czarną magią jest położenie Pałacyka, Lwów ,Wysokiego Granitu,Maszkary,Rudnicy,Dromadera,Ślimaka,Panoramy,Nocnego Kopczyka,Zameczku,Wiszącej Skały,Trzech Palcy,Zulusa,Chynka i innych pięknych granitowych skał Jeleniogórskich Karkonoszy.Dla mieszkańca Karpacza jest nie do pomyślenia ,gdzie leży Śnieżka,a u nas tak jest w Jeleniej Górze.Swojego piękna po prostu nie znamy.
~ 21-09-2010 0:08
NIE NIE i jescze raz NIE i C**J żadnej turystyki, turystyka to przekleństwo dla mieszkańców miasta (zwłaszcza tych biedniejszych) : wysokie ceny w sklepach wysokie ceny mieszkań domów itd bezrobocie (bo praca tylko dla małej garstki w branży turystycznej) a gdyby mało bezrobocia to jeszcze kijowa komunikacja z innymi miastami więc tym gorzej o prace gdzie indziej tak jak jest w Szkl. Por. Karpaczu jest tam ładnie ale mieszkańcy mają przesrane z tych powodów co wcześniej wymieniłem; turystyka jest wygodna dla rządzący bo nie wymaga od nich wysiłku a sciągnięcie jakiejś fabryki już wymaga; najlepsze dla mieszkańców oraz miasta byłaby jak największa ilość fabryk (1 fabryka może dać prace nawet 1000 ludzi a hotele czy stoiska z pamiąt. trza by ich troche zbudować żeby dały prace takiej ilości ludzi) drugą bardzo ważną rzeczą są szkoły wyższe (ściągałyby wielu studentów z różnych stron którzy potem by zakładali różne firmy) np: przekształcić Kolegium Karkonoskie w Uniwersytet Karkonoski or
ross222 21-09-2010 0:08
Żal mi się robi jak słyszę narzekanie w klimacie "Znów turystyka? Czyli nie ma pomysłu na rozruszanie miasta''. Trzeba rzeczewiście sie na niczym nie znać aby wypowiadać takie zdania? A kiedy w Jelonce była turystyka? Bo ja tego nie pamiętam. Prawdziwa turystyka albo nawet jej namiastka? Nigdy tego nie było , natomiast odnotowałem wielu różnych prób podejścia do tematu , które szybko się skończyły bo entuzjaści tematu nie otrzymywali właściwego poparcia do władz. Może teraz to się zmieni. Marin Zawiła to doświadczony fachowiec , on ma szansę 'podnieść Jelonkę z tego marazmu a co najważnejsze w przeciwieństwie do ostatniego Prezydenta Jeleniej Góry potrafi rozmawić z ludźmi i jest zdolny do kompromisu.
ross222 21-09-2010 0:16
Pragnę oświadczyć ,że osoba pisząca ,że pa Zawiła totalnie niezna się na turystyce jest zwyczajnym i chamskim kłamcą!! Zawiła dość czesto chodził na wycieczki i rajdy a zimą lata na nartach.
~_xx 21-09-2010 1:16
komentarze innych się ukazują a mój nie, bo wole przemysł i nauke a nie turystyke jelonka.com śmierdzi i posysa
~wylizawka 21-09-2010 7:27
powiedział” „to gra zespołowa”(polityka) przyjechali Kowboje każdy bierze co swoje, przyjechali bandyci każdy kradnie co chwyci, przyjechali złodzieje w co się biedny odzieje, przyjechali oszuści nawet zupki nie puści, przyjechał policja nie dała im po pyskach. przyjechali piłkarze obślinili im twarze, przyjechali gówniarze bez zupy pokazali im gołe dupy. Dupa dupie nie równa zawsze będzie dla gówna. Przyjechali ramole każdy bierze co swoje, Przyjechali dziennikarze pozmieniali wszystkim twarze, przyjechali atleci cieli wszystko jak leci.
~ale jaja 21-09-2010 8:20
..........Był także Eugeniusz Ragiel, prezes Zarządu Głównego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami.........persona non grata. Wiadomo DARMOWE ŻARCIE - tam Gienek. Jeszcze powinien przytachać "siwego ze śmieci".
~g.niedzielny 21-09-2010 8:40
noooo Panie Zawiła, jeśli Pan zamierza po raz kolejny stworzyć tutaj turystyczne zagłębie.. to ja stąd spadam... To miasto potrzebuje miejsc pracy dla mieszkańców, miejsc pracy, które są przyszłościowe. To miasto nie stanowi już ani centrum instytucjonalnego o charakterze wojewódzkim, a co za tym idzie jego struktura miejsc pracy zmieniła się. W tej chwili ani tylko szeroko pojęty przemysł oraz rozwój usług nie turystycznych może pociągnąć to miasto do przodu. Proszę zejść na Ziemię! Odgrzewanie kotleta w postaci turystycznej stolicy Karkonoszy mnie zupełnie nie rusza. Jeśli Pan Panie Zawiła będzie mi oferował jako mieszkańcowi iluzję turystycznego centrum i krotochwile o Duchu Gór, zamiast miejsc pracy to nie kupuję takiego prezydenta, a i odradzać będę znajomym głosowanie na Pana. BO JA CHCĘ PREZYDENTA DYNAMICZNEGO, SŁOWNEGO, NOWOCZESNEGO, KTÓRY CHOĆBY DA WIZJĘ ROZWOJU NASZEGO MIASTA, A POTEM BĘDZIE TĄ WIZJĘ REALIZOWAŁ. Mam dość życia w ascezie i żywienia się korzonkami oraz mchem, s
~malkontent 21-09-2010 8:43
Co oprócz hipermarketów można zwiedzać w Jeleniej Górze? Na zabytki i muzea wystarczy 2 godziny, natomiast czas jaki należy poświęcić na dojazd choćby z Wrocławia to już blisko 2 godziny o odleglejszych miejscowościach i skrzynkach na fotoradary (czy to pomysł ministra GS?) na trasie dojazdu nie wspomnę
~przypominam 21-09-2010 9:13
że to własnie p. Zawiła i p. Pokój chcą zlikwidować jedyną misatową uczlenię czyli KK i przenieśc ja do Legnicy.
~ja i tyle 21-09-2010 10:47
PRECZ Z TURYSTYKĄ I NIECH ŻYJĄ FABRYKI I UCZELNIE
___x 21-09-2010 10:59
Jeśli "~przypominam" mówi prawde to drodzy sudeńci (i inni także) zbuki, kamienie, pochodnie w dłoń i nie dajcie zabrać Jeleniej G tego co ważne bo góra musi się bać dołu bo inaczej podejmuje głupie decyzje, STANOWCZE NIE I C**J DLA TURYSTYKI I WIELKIE TAK DLA PRZEMYSŁU I NAUKI
~Tryton 21-09-2010 11:13
jak widać po powyższych postach... wielu mieszkańców Jeleniej Góry przejżało wreszcie na oczy i widzi rozwój przemysłu, jako jeden z nieodzownych warunków rozwoju tego miasta... założymy się, że programy stworzone "w oparciu o szerokie konsultacje społeczne" większości, jeśli nie wszystkich kandydatów na prezydenta jak zwykle oleją równo powyższy temat... Bo władza oczywiście wie lepiej, a wszelkie konsultacje to "pic na wodę" i luźne rozmowy we własnym gronie. W końcu najlepiej stworzyć takie programy, przy których nie trzeba się będzie wysilać i nikt nikogo z niczego nie będzie mógł rozliczyć... to cała nasza lokalna polityka
~Tryton 21-09-2010 11:23
oczywiście, że "przejrzało"... ale to dobrze, może kiedyś dojrzejemy do tego, aby wyrzucić na śmietnik dotychczasową "strategię rozwoju Jeleniej Góry" z całym tym towarzystwem, które je uchwaliło i wdraża... z efektami "jak widać"
~+++ 21-09-2010 11:31
Coś zamilkł kazimierzp. A tak ważne sprawy dla miasta są wałkowane. Ciekawe...
~j23 21-09-2010 16:48
Foty jak z filmu "W samo południe".Extra !!!
kazimierzp 21-09-2010 18:11
Kazimierzp nie zamilkł! Przy innych tematach miejskich się wypowiadam, a w sprawie wysunięcia tego czy innego kandydata z ramienia PO - nie. Po pierwsze dlatego że znam Marka Obrębalskiego i Marcina Zawiłę od ponad 20 lat. Obydwu cenię i szanuję i wydaje mi się że z ich strony jest w stosunku do mnie taki sam stosunek! Znam ich zalety i wady. Szkoda, że nie udało się w Platformie dogadać i wystawić jednego. Ale cóż jest to sprawa tej partii i jej członków. Ja z tą partią nie mam nic wspólnego, prócz tego że z niektórymi działałem niegdyś w UW. Sprawą dla mieszkańców będzie dzień wyborów! Czytając wszystkie posty przy tym temacie czy innych wyborczych przeraża brak znajomości realiów, osób ze strony dyskutantów. Przeraża mnie zaślepienie zwolenników i tak głęboka nienawiść przeciwników obydwu kandydatów. Po wyborach bez względu na wyniki trzeba będzie współpracować! Szkoda, że tak mało jest głosów rozważnych i znających realia! Szkoda. Ale cóż, dopiero mamy 20 lat samorządności i wciąż
~Ola 22-09-2010 12:57
Mieszkam w Karpaczu, a nie w Jeleniej Gorze. I mam pelna swiadomosc, ze tak jak motorem rozwoju dla Dolnego Slaska jest Wroclaw, tak dla Kotliny kluczowa jest Jelenia Gora. Dlatego dla mnie rownie wazne jest to kto zostanie burmistrzem mojego miasta, jak i to, kto bedzie piastowal funkcje prezydenta Jeleniej Gory. Zawila w calej swojej karierze publicznej - w Euroregionie Nysa, jako posel, prezydent miasta w I kadencji, radny sejmiku - zdobywal wiedze i doswiadczenie, ktore teraz procentuje. To jedny kandydat, z tych o ktorych sie na razie mowi, majacy swiadomosc tego, ze region jest jednym organizmem i tak jak mniejsze i wieksze miejscowosci zaleza od Jeleniej Gory, tak i ona zalezy od otaczajacych ja gmin. Turystyka jest wazna dla calego regionu, wiec jest i wazna dla Jeleniej Gory. Wspaniale, ze jest kandydat, ktory ma tego swiadomosc, glosno o tym mowi i nie boi sie krytyki zwolennikow industrializacji. Zreszta jedno nie wyklucza drugiego - zrownowazony rozwoj na tym wlasnie polega
~Lord 22-09-2010 23:01
To ciekawe w poniedziałek w Jeleniej był też Pan Sobiesiak. Ciekawe czy się spotkali?
~ekoman 23-09-2010 14:25
Stawianie na turystykę i tylko na turystykę jest nieco niebezpieczne.Kotlinie potrzebny jest zrównoważony rozwój.fABRYKI,ZAKŁADY,MIEJSCA USŁUGOWE,HOTELE,ATRAKCJE TURYSTYCZNE,ATRAKCJE SPORTOWE I,T.P.Wszystko to nowe miejsca pracy dla nas mieszkańców ,a wszystko podporządkowane naszym klientom,czyli turystom i kuracjuszom bo to oni dają nam dochody !!Jelenia to duże miasto i musi zapewniać to,czego się od niej oczekuje,a mieszkańcy muszą z czegoś po prostu żyć.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Ruszył proces sprawców tragedii drogowej

Piotr Miedziński zrezygnował z mandatu

Chcą powtórki wyborów!

Młodzi przeciw zmianom klimatycznym

Cieplice nie chcą Jeleniej Góry?

Sonda

Czy coraz więcej przepowiedni o zbliżającym się końcu świata należy traktować poważnie?

Oddanych
głosów
574
Tak
21%
Nie
70%
Nie wiem
9%