MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

List Prezydenta Miasta Jeleniej Góry, Jerzego Łużniaka do jeleniogórskich pedagogów

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 12 kwietnia 2019, 13:16
Aktualizacja: Sobota, 13 kwietnia 2019, 13:22
Autor: UM Jelenia Góra (komunikat)
Szanowni Państwo, wyrażam w swoim, ale także – jestem o tym głęboko przekonany – w imieniu bardzo wielu Jeleniogórzan szacunek do nauczycieli za ich determinację w dążeniu do prawdziwej reformy polskiej edukacji. Strajk nauczycieli nie jest bowiem wyłącznie zwróceniem uwagi na skandalicznie niskie pobory pedagogów, ale też na nonszalancję władz Państwa w traktowaniu problemów całej oświaty – to znaczy szkół, pedagogów, uczniów i rodziców.

Podtrzymuję swoją deklarację, że pieniądze skierowane do szkół, a przeznaczone na nauczycielskie pensje, pozostaną we wszystkich placówkach w niezmienionej wysokości, a sprawą dyrektorów będzie ich właściwe rozdysponowanie.

Dziękuję za zrozumienie potrzeb rodziców – przeprowadzenie egzaminów gimnazjalistów było, a przeprowadzenie egzaminów ósmoklasistów będzie naszą wspólną powinnością wobec młodzieży i rodziców. Środowisko pedagogów nie dało i nie da resortowi edukacji pretekstu do skonfliktowania nauczycieli i rodziców. W powstałej sytuacji widać przerażająco jasno intencje władz – oświatowych i Rządu RP - które postanowiły na przykładzie nauczycieli zorganizować pokazowy „poligon rozmowy ze społeczeństwem”. Nie można już żywić żadnych złudzeń, że sukces Rządu RP, rozumiany jako skonfliktowanie kolejnych grup społecznych przy okazji tego strajku będzie początkiem końca społeczeństwa obywatelskiego i prawdziwego dialogu społecznego, a także wszystkich zdobyczy demokracji, które powstawały przez ponad 30 lat.

Dlatego Wasze – Nauczycieli – działania służą nie tylko polskiej oświacie. Są one ważnym wydarzeniem dla całego społeczeństwa, o czym świadczą coraz liczniejsze gesty wsparcia, zrozumienia i życzliwości wobec Waszego środowiska. Ze strony jeleniogórskiego samorządu są i będą tak samo wyraziste, w pełnym przekonaniu co do słuszności podnoszonych przez Was postulatów.
Jerzy Łużniak

Twoja reakcja na artykuł?

53
35%
Cieszy
2
1%
Dziwi
3
2%
Nudzi
0
0%
Smuci
63
41%
Złości
32
21%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Deszczowy dogtrekking

Dolny Śląsk wstępuje do WOT

Stop marginalizacji średnich miast

Komentarze (193) Dodaj komentarz

~ 12-04-2019 13:07
Co to za pedagodzy, którzy dają się POdjudzać przez głupszego od nich? Oni mają uczyć dzieci? Czego mają uczyć? Robienia bajzlu i zadym?
~Vlad Dymiroff 12-04-2019 15:20
do: ~ (13:07)
Nauczyciele przegrali z rządowym programem krowa plus i tucznik plus - kasy na wszystko przecież nie starczy. Ale - parafrazując Krzysztofa Szczerskiego z PiS - zawsze można zamiast młodzieżą zająć się trzodą chlewną...
~ 12-04-2019 15:28
do: ~Vlad Dymiroff (15:20)
Widzę, że Cię uczyli ci strajkujący broniarze i ciężko z logiką u Ciebie. Pieniądze na trzodę mają byc pozyskane z Unii. Widząc jednak jaką trzodę robią broniarze i broniarki, to nie wiem czy te pieniądze im też nie przysługują.
~Anna M. 12-04-2019 20:17
do: ~ (13:07)
Rodziców i uczniów proszę w to nie wciągać.
~Panowie i Słudzy 13-04-2019 0:15
do: ~ (13:07)
Matołami się lepiej steruje , dlatego PIS nauczycieli nie potrzebuje !
~ 13-04-2019 8:53
do: ~Panowie i Słudzy (0:15)
Pozyskajmy pieniądze z Unii na trzodę chlewną i przeznaczmy je na czerwone broniarstwo ZNP. Coraz bardziej widać, że ta dotacja będzie adekwatna, Unia na pewno nie zaprotestuje. A w razie czego mamy filmiki ze strajku.
~RasPutin 13-04-2019 13:20
do: ~Vlad Dymiroff (15:20)
Pamiętasz słynne słowa "pinindzy nie ma i nie będzie..." , a to prawda, że już w 2015 roku 60% nauczycieli zarabiało ponad 5 tyś? To kto im tą kasę zabrał, może ci co ograbili OFE?Jak w takim układzie to nazwać, może -minus- co robiła PO z PSLem, tylko do wieku emerytalnego mi to nie pasowało.
~xq 13-04-2019 19:59
do: ~Vlad Dymiroff (15:20)
Przegrali bo świnia czy maciora troszczy sie o swoich podopiecznych
~h 13-04-2019 21:00
do: ~Vlad Dymiroff (15:20)
Zwykły hipokryta z prezydenta
~xq 13-04-2019 22:30
do: ~Vlad Dymiroff (15:20)
W szkole nie ma miejsca na politykę! Nauczyciele politykierzy zróbcie marsz ale do szkół!
~ 12-04-2019 13:29
PO-kazuje cwaniaka Łużniak czemu nie dawaliście wcześniej nauczycielom zapierdalaj do Tuska jak się bawił Amber Gold niech odda tę kasę to będzie a jeszcze te z OFE też
~ 12-04-2019 14:18
do: ~ (13:29)
Niech POrtfeliki i POrtmonetki szukają kasy z Amber Gold. 10% znaleźnego dla nich :)
~ping-pong 12-04-2019 16:09
do: ~ (13:29)
Wyjątkowo obrzydliwe obwieszczenie pana Prezydenta. Jak przypuszczam, w urzędzie miasta jest wielu pracowników zarabiających podobne pieniądze co nauczyciele. Oni nie mają 4-godzinnego dnia pracy, nie mają 3 miesięcy wakacji, przyznanego 2-letniego płatnego urlopu 'dla podratowania zdrowia'. Po prostu uczciwie pracują, dużo więcej niż nauczyciele. Mam nadzieję, że kiedyś również zastrajkują. I mam nadzieję, że wówczas nadal włodarzem będzie Łużniak, który z wielką radością wesprze strajkujących i przyzna im lekką rączką połowę dotychczasowej pensji. A może by wyjść przed szereg i obdarować ich już od zaraz? Panie Prezydencie, czekamy!!!!
~ 12-04-2019 17:27
do: ~ping-pong (16:09)
Dokładnie! "Skandalicznie niskie pobory pedagogów"... A jakby Pan nazwał wynagrodzenia swoich podwładnych?!
~? 12-04-2019 18:17
do: ~ping-pong (16:09)
A moze pan prezydent zapłaci pracownikom instytucji kultury którym nakazał organizację bezpłatnych zajęć w trybie natychmiastowym, ktorzy zarabiają mniej niz nauczyciele, a muszą wykonać swoją pracę i dodatkową za nauczycieli, mając jeszcze przy sobie przedszkolne dziecko. 3 etaty na raz!
~? 12-04-2019 18:31
do: ~? (18:17)
Swoje dziecko
~paw 13-04-2019 1:02
do: ~? (18:17)
a co chcecie zarabiac wiecej od nauczycieli, nie porownujcie swojej pracy do ich
~Lili 13-04-2019 6:09
do: ~? (18:31)
Strajk to typowo polityczna akcja. Dziwi fakt że odbywa się to kosztem najmłodszych i ich rodziców bo wszyscy mają zdezorganizowane życie. Nie wciskajcie ludziom kitu nie są idiotyzm i doskonale umieją ocenić sytuację o, o co naprawdę chodzi.
~anonim3 13-04-2019 8:56
do: ~ping-pong (16:09)
zawsze mówiłem ze to męta
~Janek34 12-04-2019 13:49
Pan prezydent niestety pięknie wpisuje się w przekaz polityczny opozycji. Po nauczycielach będą zaraz w kolejce kolejne grupy społeczne, pielęgniarki, ratownicy, straźnicy więzienni, itd. Niestety ale budżet nie jest z gumy a nauczyciele przeliczając ich czas pracy (wakacje, ferie) , 13 pensja i tak nie zarabiają mało jak na nasze realia. Niech takich pójdzie pracować po 8 godzin chociażby na poczcie to zobaczy co to jest praca! albo do prywaciarza lub na produkcję. Nauczyciele podburzeni przez ZNP dostrzegli szansę na wyrwanie 1000 zł podwyżki i teraz się nie cofną kosztem uczniów usprawiedliwiając się walką o ich dobro i przyszłość edukacji a tu chodzi tylko kasę. Polscy nauczyciele i tak pracują najmniej w Europie. Chcecie zarabiać więcej? to proszę ale pensum 22 lub 24 godziny tak jak Wam zaproponowano? Za dużo? to do prywaciarza na 40h tygodniowo, albo do administracji publicznej też i 40h tygodniowo za marne 1800 zł a do tego użeranie się codziennie z petentami...
~anonim 12-04-2019 16:10
do: ~Janek34 (13:49)
na poczcie?litości to najgorszy relikt komuny powinien być dawno zlikwidowany.10 okienek a 3 czynne .list polecony -3 tygodnie kpina
~logo 12-04-2019 16:15
do: ~Janek34 (13:49)
Panie Janku 1000 zł to oni chcą od podstawy a po pomnożeniu dodatków miałoby im wyjść średnio 1800 zł podwyżki a obciążenie dla budżetu 17 mld. zł taka to hipokryzja nauczycieli. Obłuda pełną gębą!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 1800 zł to niektórzy zarabiają miesięcznie a oni chcą jednorazowo podwyżki. Nauczycielka dyplomowana np. nauczania początkowego bez sprawdzianów itp. za 18 godzin tygodniowo miałaby 5500 zł na rękę miesięcznie.
~Iksik 12-04-2019 13:51
Rząd powinien teraz zadecydować że cofają 13 emerytury, 500+ dla pierwszego dziecka i dają nauczycielom. Ciekawe jak wielka byłaby wdzięczność społeczeństwa dla nauczycieli za walkę o "poprawę systemu edukacji w Polsce" - czyt. własną kieszeń.
~ 12-04-2019 16:49
do: ~Iksik (13:51)
A pamiętacie jak nauczyciele strajkowali, gdy dzieci przychodziły głodne do szkoły? Ja też nie pamiętam.
~dawdw 12-04-2019 19:24
do: ~ (16:49)
Może właśnie twoje dziecko otrzymywało moją kanapkę bo było głodne. Nie ma czym się chwalić, ale i tak bywa.
~ 12-04-2019 19:33
do: ~dawdw (19:24)
Jeśli to prawda to bardzo miło, ale czy pamietasz, żeby nauczyciele strajkowali z tego powodu?
~Anonim+ 12-04-2019 13:55
Brawo Panie Prezydencie!
~ 12-04-2019 15:44
do: ~Anonim+ (13:55)
Brawo? Chyba za błędy interpunkcyjne i brak logiki w tekście. Widać nauczyciele nie nauczyli Pana korzystać ze słownika.
~Tosia 11 12-04-2019 14:00
No to juź wiemy jakiego mamy prezydenta Czy ktoś jeszcze się łudzi?
~ 12-04-2019 14:21
do: ~Tosia 11 (14:00)
Ja juz to wiedziałem PO zamówieniu dostaw energii dla miasta. Ale panie Łużniak nie tak prędko. Kodeks Karny Rozdział XVII. Przestępstwa przeciwko Rzeczypospolitej Polskiej.
~Ich 12-04-2019 14:12
Rozumiemy "…. determinację ( nauczycieli ) w dążeniu do prawdziwej reformy polskiej edukacji". Trudna o bardziej zakłamany cytat. To "samorządowcy", jak udzielni książęta, zepsuli szkolnictwo; m.in. np. forsując w konkursach na dyrektorów placówek swoich, partyjnych. Gdyby tak nie było to dzisiaj w Jeleniej dyrektorem znanej szkoły zostałby zasłużony, długoletni i doświadczony pedagog w ukoronowaniu jego kariery, a nie nieudany dziennikarz, młody polonista. O byłym oficerze SB na równie wysokim stanowisku w mieście że wspomnę tylko, itd., itp. Nauczyciele nie tylko chcą więcej pieniędzy ( co normalne ), ale także wiedzą coś o możliwości kariery zawodowej w tym mieście.
~ 12-04-2019 14:23
do: ~Ich (14:12)
Za serwisem "Gratka" Ile godzin nauczyciele pracują rocznie? USA 1097, Francja 918, Czechy 832, Niemcy 805, Norwegia 741, Japonia 707, Grecja 589, średnia w Unii 779, POLSKA 489. Polscy nauczyciele pracują prawdopodobnie najkrócej na świecie. Jeżeli są jakieś dane o nauczycielach pracujących krócej od Polaków , to proszę je zamieszczać.
~xiz 12-04-2019 14:50
do: ~Ich (14:12)
Ciekawe, że ta znana szkoła tylko zyskuje na takim dyrektorze, więc trzeba tam było kogoś z pasją, energią i pomysłem.
~mariolak 13-04-2019 14:48
do: ~ (14:23)
a skąd masz te 489? Po dokładnych wyliczeniach każdego dnia z zajęciami edukacyjnymi czyli przy tablicy, nie uwzlędniam dyżurów w dni wolne, kiedy pilnujemy dzieci na świetlicy mi wychodzi 655,2 godziny rocznie
~ 13-04-2019 15:07
do: ~mariolak (14:48)
Masz podane skąd są informacje. Tu chyba chodzi o godziny zegarowe (60 min), a Ty podajesz godziny lekcyjne.
~Jgmmmmmm 12-04-2019 14:16
Pan prezydent nie ma dzieci w wieku szkolnym po co ta wypowiedź. Swój swojego broni i popiera.Dlaczego nie wypowiadał się 9 lat temu.Sprawy polityczne proszę zachować dla siebie i nie angażować dzieci.
~Tosia 11 12-04-2019 15:26
do: ~Jgmmmmmm (14:16)
Bo opozycja chce na karkach nauczycieli dojść do władzy Kto się łudzi, źe jest inaczej grzeszý naiwnością
~Jgmmmmmm 12-04-2019 14:23
Dziękuję kadrze pedagogicznej za to ze egzaminy się odbyły. Wielki szacunek.Brawo.
~ 12-04-2019 14:39
do: ~Jgmmmmmm (14:23)
Słusznie. Ja też dziękuję kadrze, ale tylko tej która była przy egzaminach. Reszta won.
~? 12-04-2019 18:25
do: ~ (14:39)
Emeryci byli na egzaminach, zamiast wynikami sie zajmować bo przedszkola zamknięte to musieli leciec na egzaminy za nauczycieli i jeszcze nie wiedzą czy coś za to dostaną, ale strajkujący lenie mają kase dostac za siedzenie. Piękne
~ 12-04-2019 14:58
Nauczyciele mieli na trzy lata zamrożone pensje przez rząd PO-PSL.Koleżanka partyjna Prezydenta Łużniaka Joanna Kluzik-Rostkowska Minister Edukacji w rządzie PO-PSL mówiła w 2015 roku w wywiadzie dla tvn24, że blisko 60% nauczycieli zarabia 5 tys. złotych, a strajkowanie w czasie kampanii wyborczej to bardzo zły pomysł.Jedna z ogólnopolskich gazet wspierająca totalną opozycję jeszcze niedawno pisała jak to PiS hojne rozdaje pieniądze i była tam m.in mowa o 16% podwyżki jaką dostali już nauczyciele w czasie rządów PiS.Ta sama gazeta teraz wspiera strajkujących nauczycieli.
~ 12-04-2019 15:06
do: ~ (14:58)
A oto co Wielowieyska mówiła w 2012: "Nauczyciele w szkołach publicznych powinni mieć normalny 40-godzinny tydzień pracy bez przywileju 18-godzinnego pensum (czas spędzony przy tablicy). Dziś spędzają bardzo mało czasu na lekcjach w porównaniu z kolegami z Unii Europejskiej. Poza tym mają rozmaite mieszkaniowe i wiejskie dodatki do pensji niezwiązane z wydajnością czy jakością ich pracy. Trzeba je zlikwidować podobnie jak roczne pełnopłatne urlopy na poratowanie zdrowia, które przysługują już po siedmiu latach pracy. I to trzy razy w czasie całej kariery. Kartę nauczyciela trzeba po prostu wyrzucić do kosza. I nie chodzi o to, by nauczycieli zubożyć, ale o to, aby te pieniądze - zamiast na „nicnierobienie” - wydać na premie i wyższe zarobki dla tych nauczycieli, którzy pracują najwięcej i są najlepsi". No to jak jest panie Niedołężniak?
~obywatel ue 12-04-2019 15:18
Panie Łużniak zarobki tych nierobów reguluje ustawa i nie pisz pan takich dyrdymałów !!! Ze swojej kieszeni możesz pan to dno wspomagać !!!!
~To ci dopiero 13-04-2019 10:51
do: ~obywatel ue (15:18)
,,Dnem" nazywasz ludzi wykształconych? Pięknie, to właśnie obraz naszego kulturalnego, dobrze wychowanego przez rodziców społeczeństwa! Opluć, zniszczyć! O to rządzącym właśnie chodzi, zrobiłeś to co chcieli, brawo!
~ 13-04-2019 11:03
do: ~To ci dopiero (10:51)
To, że ktoś jest "wykształcony" nie oznacza, że nie jest dnem moralnym. Vide Josef Mengele.
~Mały Bill 12-04-2019 15:25
A MP19 czyli przedszkole nadal zamknięte... Bo kuźwa trzeba się do świąt przygotować, mieszkanie posprzątać, zakupy zrobić... a ja się mam jeszcze składać w podziękowaniu dla tych wspaniałomyślnych pań na kwiaty na zakończenie przedszkola po 60 zł... no zajebiście... Wielkie panie a z twarzą tylko w telefonie siedzą, wystarczy popatrzeć jak się zachowują na placu zabaw... Niedoczekanie wasze... biedronka na was czeka...
~Elton 12-04-2019 16:18
do: ~Mały Bill (15:25)
Chcą naszego szacunku.. Za strajk mają dostać pełne wynagrodzenie a ludzie muszą iść na chorobowe lub opiekę za 80 procent.. Super. Szacunek właśnie straciliście..
~Kermit 12-04-2019 17:05
do: ~Mały Bill (15:25)
Pracujące np. W urzędzie matki powinny w podziękowaniu powiesić na nim kartkę treści NAUCZYCIELI NIE OBSŁUGUJEMY. Skoro oni mają nas w dupie to my ich też tam mamy.
~kik 12-04-2019 15:28
Dziękujemy Panie Prezydencie!!!
~Aaaa 12-04-2019 15:28
Dlaczego nauczyciele za brak świadczenia pracy mają dostać wynagrodzenie !!!!!! Dlaczego my rodzice mamy być pokrzywdzenie a oni nagradzani !!!
~Józef 12-04-2019 15:34
Jak to hojnie będzie płacił , ile to ma pieniędzy. A ściek MŁYNÓWKA jak śmierdziała tak śmierdzi oj ty gospodarzu
~ 12-04-2019 15:36
do: ~Józef (15:34)
Zaoszczędził parę groszy na teatrze, to zapłaci POrtfelikom i POrmonetkom :)
~anonim 12-04-2019 16:16
do: ~ (15:36)
znafffffca
~Gość 12-04-2019 17:07
do: ~anonim (16:16)
Przez duże F.
~what 12-04-2019 15:50
Szczyt bezczelności z podpisaniem umowy na prąd się spóżnił, za śmieci będziemy więcej płacili i jeszcze strajko-zdrajców będzie utrzymywał.
~ 12-04-2019 16:15
Dziękujemy za wsparcie.
~z netu 12-04-2019 16:45
"Uniemożliwienie zdania egzaminów w określonym czasie jest odebraniem młodocianemu obywatelowi konstytucyjnego prawa do wykształcenia. To działalność antypaństwowa, którą z urzędu winien się zająć prokurator generalny" – zwraca uwagę o. Knabit. I nawiązując do hasła protestów antyrządowych apeluje: "Stop! Tak nie można! KONSTYTUCJA! KONSTYTUCJA!".
~ 12-04-2019 16:58
do: ~z netu (16:45)
Może przyjadą tu KODbyty i będą protestować przeciwko POrtfelikom i POrtmonetkom. Kto wie?
~Gość 12-04-2019 17:06
Za co ta podwyżka dla nauczycieli skandal,w dziesiejszych różnych wiadomościach pokazują jak uczniowie i rodzice się wstawiaja za nauczycielami dlaczego pytam dupowlazy dlaczego???
~Polak 12-04-2019 17:19
Co za hipokryzja !!! Nie pamiętasz już jak rok temu chciałeś zamknąć szkołę bo jest nierentowna??? Nie interesowały was włodarzy los dzieci i nauczycieli tylko policzyliście ile w budżecie będziecie mniej wydawać. Proszę tylko nie pisać że to dzięki obecnemu prezydentowi w ZSPU mogą dalej uczyć się dzieci- to tylko determinacja uczniów i rodziców. A Prezydent i wiceprezydent realizowali brudną przedwyborczą kampanię.
~Matka 12-04-2019 17:20
Tak uczą dzieci że rodzice płacą za korepetycje .Korki to plaga rodzice muszą płacić bo dzieci nic by nie umiały
~ping-pong 12-04-2019 21:25
do: ~Matka (17:20)
Korepetycje - dodajmy że oczywiście jako szara strefa bez odprowadzania podatków. Nauczyciel może sobie dorabiać mając na uwadze że pracuje pół etatu tego, co normalny pracownik. Ma czas - co więcej, ma interes w tym, aby marnie nauczać w szkole, dzięki czemu chętnych na korepetycje będzie więcej. Skończmy z tą kastą i jej kartą nauczyciela, wprowadźmy zasady, jakie obowiązują każdego pracownika zatrudnionego na etacie a wtedy będzie można porozmawiać o podwyżkach. I nie rzędu 1000 pln, ale kilku-kilkunastu procent dotychczasowej pensji jak przyjęte jest to w pozostałych zakładach pracy
~To ci dopiero 13-04-2019 10:58
do: ~Matka (17:20)
Zamiast korków, to więcej kontroli rodzicielskiej i kontaktu ze szkołą, bo komuś komu się nie chce uczyć, wiedzy się nie przekaże!
~Rodzic_1432 12-04-2019 17:26
A co za hipokryzja !!! Nie pamiętasz już jak rok temu chciałeś zamknąć szkołę bo jest nierentowna??? Nie interesowały was włodarzy los dzieci i nauczycieli tylko policzyliście ile w budżecie będziecie mniej wydawać. Proszę tylko nie pisać że to dzięki obecnemu prezydentowi w ZSPU mogą dalej uczyć się dzieci- to tylko determinacja uczniów i rodziców. A Prezydent i wiceprezydent realizowali brudną przedwyborczą kampanię.
~Jan 12-04-2019 17:27
Poparcie Pana prezydenta dla pedagogów wyraża się 2% dodatkiem motywacyjnym. Dziękuję poedagog
~Vtv 12-04-2019 17:51
Dać im po 1 tyś i wszystkich zatrudnić na 40 godzin tygodniowo i przy tym 26 dni urlopu. Wtedy zwolnić połowie z nadwyżki etatów. Ekonomia wykazuje zysk dla budżetu państwa.
~Sens 12-04-2019 19:50
do: ~Vtv (17:51)
To ma jakiś sens, żadnych wakacji wolnych, to że uczniów nie ma w lipcu, sierpniu, nie zwalnia nauczycieli od pracy. Jest to wspaniały czas na opracowanie planu pracy, materiałów na cały rok, wszystkiego na co nigdy nie mają czasu. Cisza, spokój, praca...
~Bambo 12-04-2019 17:54
Panie Prezydencie Miasta Jeleniej Góry. Do tej pory - przyznaję się; nie doceniałem, pana stań w działaniach na rzecz mieszkańców miasta w tym i/również nauczycieli . Byłem w błędzie. Wielki szacunek za te słowa wyrażone w Liście. Powiedział pan to co większość - normalnych ludzi uważa. Nawet tych z PIS-u. Pozdrawiam.
~ 12-04-2019 18:00
do: ~Bambo (17:54)
Ja starania Niedołężniaka doceniałem zawsze. Mam nadzieję, że docenią je także prokuratorzy.
~Bambo 12-04-2019 18:51
do: ~ (18:00)
No popatrz!!! Jeszcze nie porządził, a ty już do prokuratury... Powiadom jeszcze CBA, CBŚ, TVP. Oczekuję efektów....
~ 12-04-2019 19:39
do: ~Bambo (18:51)
Jedzie PO bandzie, to efekty będą na pewno. Jakby był prawnikiem, to by wiedział jakie jest prawo. Niestety jest tylko zootechnikiem i głównie zna się na trzodzie. (Czyżby dlatego oferował pieniądze POrtfelikom?)
~Bambo 12-04-2019 20:42
do: ~ (19:39)
A ty kim jesteś?.... Skąd wiesz, że nie jestem prawnikiem?... I tak jak czytam to co starasz się mądrze napisać to jest coś pomiędzy: odgłosami krów afrykańskich, a dźwiękiem kolei wiedeńskiej. Czy za problemy nauczycieli odpowiada Prezydent Miasta Jeleniej Góry? Czy ty wiesz o co w tym proteście chodzi? Dla ułatwienia podpowiem ci, że nie tylko o kasę!!!
~ 12-04-2019 20:58
do: ~Bambo (20:42)
Wiem, że nie chodzi o żadną kasę. Chodzi o POwrót do koryta.
~Bambo 12-04-2019 21:33
do: ~ (20:58)
Nie wiem o czym piszesz. Ty chyba tez nie!!!! Nie ten artykuł komentujesz!!!
~ 12-04-2019 21:37
do: ~Bambo (21:33)
No widzisz, a udajesz kumatego.
~Bambo 13-04-2019 6:44
do: ~ (21:37)
Czytając co piszesz wprost wpasowujesz się do ram powiedzenia: "Błędy lekarzy są na cmentarzu, błędy nauczycieli wszędzie". Staram się przeczytać i odnieść do kontekstu artykułu, to co piszesz, i dochodzę do wniosku, że..... nie umiesz się przedstawić, nie wiesz o czym piszesz, czytać nie umiesz ze zrozumieniem artykułu. I twierdzisz, że ktoś nie jest kumaty!!!! Kiedyś było takie powiedzenie: "Ni to pies, ni wydra, ale coś w rodzaju świdra"... Doskonale wpasowujesz się pod to czego nie rozumiesz.....
~ 13-04-2019 7:20
do: ~Bambo (6:44)
Powiedzonko o błędach lekarzy powtarzasz wszędzie. Czy to jest twoje motto życiowe? Co do kumatości, to wydaje mi się, że niektórzy nauczyciele nie zaczęli strajku teraz. Oni strajkowali od początku zatrudnienia w szkole. Dlatego taki problem z logiką.
~Bambo 13-04-2019 7:40
do: ~ (7:20)
No właśnie. I to widać po twoim wpisie. I ty chyba też strajkujesz!!!! Z tym, że nauczyciele dostaną za strajk kasę. Ty nie!!!!
~ 13-04-2019 9:21
do: ~Bambo (7:40)
To jest nawet logiczne. Nowy sPOsób wynagradzania. Nie pracujesz a pieniąchy i tak się należą. Trzeba o tym POwiedzieć innym. PO co mają się zrywać rano do pracy. Wystarczy zastrajkować i pieniąchy się należą. Choć w przypadku niektórych nauczycieli to nie byłoby głupie, żeby im płacić za POwstrzymywanie się od pracy. Mniej będzie szkód w społeczeństwie.
~Bambo 13-04-2019 9:52
do: ~ (9:21)
Czytając to co piszesz, w twoim przypadku cały system edukacji zawiódł!!! Tak to jest, jak się nabija głowę wiedzą z mediów. W twoim przypadku jest już rzeczywiście PO...
~ 13-04-2019 10:21
do: ~Bambo (9:52)
Nie martwmy się jednak. Edukacja upadła tylko pod rządami PiS. Wróci PO do władzy, przyjdzie Kluzik-Rostkowska na ministra. Weźmie nauczycieli za twarz, zamrozi pensje i będzie święty spokój. Edukacja będzie znowu wydajna, a dobrze zarabiający nauczyciele będą uczyć nasze dzieci (Tusk 2007). Może wtedy i ja będę miał szansę na edukację :)
~Bambo 13-04-2019 10:55
do: ~ (10:21)
Ja myślałem że edukacja funkcjonowała też przed PISem, przed PO, SLD-PSL itd. Czyli to wina PIS twoim zdaniem? Acha... No czego to ja się dowiaduje. No ale twoja wiedza metana, a źródła twojej wiedzy pokrętne.
~ 13-04-2019 11:05
do: ~Bambo (10:55)
Zdradź mi właściwe źródła. TVN? GWno? Lisweek? Obiecuję, że się nawrócę :)
~Bambo 13-04-2019 12:25
do: ~ (11:05)
Rozpoznaj umysł tak często jak rozporek! Na razie masz klapy na oczach. Zgaduj dalej.?Zrób to dla idei.
~ 13-04-2019 13:00
do: ~Bambo (12:25)
Czyli z edukacją mi nie POmożesz? :( Zimne i twarde są serca "elyty" :(
~Bambo 13-04-2019 13:34
do: ~ (13:00)
Czego się Janek nie nauczył tego Jan nie będzie wiedział. Znaczenie powiedzenie? WPISujesz się w nie idealnie. Czego wiadomości że źródła - od nauczycieli, a nie z mediów i od polityków. Jak jesteś chory to idziesz do lekarza, czy np. do politykow? Jak chcesz komuś pomóc to sam decydujesz jak pomożesz, czy pytasz tego kogoś komu chcesz pomóc, co mu potrzeba? Widzisz to takie proste, a Ty kombinujesz czego się u mnie czepiać!
~ 13-04-2019 14:00
do: ~Bambo (13:34)
Nigdy bym nie śmiał się Ciebie czepiać. Ja niegodny. Nigdy nie siorbałem z państwowego koryta i nie wiem jak to jest. I jak sie tego nie nauczyłem za młodu, to teraz teraz mi nie przysługuje, bo nie należę do ferajny. Czy dobrze zrozumiałem wykład?
~Bambo 13-04-2019 16:16
do: ~ (14:00)
Można iść po rozum i wrócić z pustymi rękoma. To nie był żaden wykład. Nie ja pisałem zaznaczając w POstach i wyróżniając w słowach "PO". Tak jak być pryzmował PISowiskie kłamstwa odnoszące się do nauczycieli. Prześledź swoje wpisy... Zacząłeś od prokuratora, potem filozofia prezentowana, przez rządzących, potem twoje sugestie o jakiś tam mediach, a teraz pytasz czy odrobiłeś lekcje... A tym masz rozum, czy pełne ręce?
~ 13-04-2019 16:37
do: ~Bambo (16:16)
Bardzo mnie zaintrygowały owe PISowskie kłamstwa na temat nauczycieli. Jakbyś mógł je zdementować, to już nie będę ich więcej rozprzestrzeniał. Jednym słowem, które informacje są nieprawdziwe?
~Bambo 13-04-2019 16:54
do: ~ (16:37)
Zaczerpnąłeś już ze źródła, czyli głównych zainteresowanych? Wiesz czego dotyczy ten protest?... Zacznij od tego!!!! A nawet jak chcesz zacznij od Bacha... I potem będziemy rozmawiać o oczywistych wnioskach. Dlatego pytałem ciebie czy masz rozum, czy pełne ręce?....
~ 13-04-2019 18:24
do: ~Bambo (16:54)
Takie coś znalazlem. Czy chodzi o likwidację tych przywilejów? dodatek za wysługę lat dodatek wynikający z pełnienia funkcji kierowniczej dodatek funkcyjny dla opiekuna stażu dodatek funkcyjny dla wychowawcy klasy dodatek funkcyjny nauczyciela doradcy dodatek funkcyjny nauczyciela konsultanta dodatek za warunki pracy dodatek za uciążliwość pracy nagroda jubileuszowa nagroda ze specjalnego funduszu nagród dodatkowe wynagrodzenie za pracę w porze nocnej dodatek motywacyjny dodatkowe wynagrodzenie roczne odprawy emerytalno-rentowe oraz odprawy z tytułu rozwiązania stosunku pracy wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i doraźnych zastępstw
~Bambo 13-04-2019 18:46
do: ~ (18:24)
Nie wiem gdzie szukałeś? Idż w poniedziałek do pierwszej lepszej szkoły, przedszkola, czy innej placówki szkolnej. Zapytaj strajkujących o co chodzi w tym strajku?... Postulaty płacowe to jedno, godność nauczyciela i jeszcze kilka innych. Zapytaj wprost o to jak to wygląda rzeczywiście. Potem odnieś to do tego co mówi się w mediach (tych za PIS i tych przeciwko PIS - jak to zwał, tak to zwał). Nie ważne. Zrozumiesz, że to politykierstwo co mówią w mediach, a prawda jest zupełnie inna. Nie cytuj Karty Nauczyciela. Ona czy się komuś podoba, czy nie obowiązuje!!!!
~ 13-04-2019 21:04
do: ~Bambo (18:46)
Godność powiadasz. A ile godności nauczycielom przybyło po nagraniu głupawych piosenek i ich emisji w mediach społecznościowych. I czego oni oczekują od rządu? Chcą, żeby szacunek do nauczycieli wpisać do konstytucji? Przecież oni sami się poniżają. Przez głupio pojętą solidarność zawodową, tolerują wśród siebie kombinatorów, niedorajdy, a także dewiantów i kretynów. Tylko nie mów, że nikt nie wie, że niektórzy nauczyciele ciagna dwa etaty. I teraz najciekawsze jest to kiedy to robią, bo oficjalnie przyjeta wersja jest taka, że nauczyciel pracuje tygodniowo 46 godzin. Takie wyniki badań podawano bodaj w wyborczej i wszyscy moga sie dać zabić za tą ilość. A ten który ciągnie dwa etaty musi pracować 92 godziny. To kiedy on śpi? Jak widać zakłamanie jest na porządku dziennym. Inną sprawą są korki. Tutaj na prowincji, może nie jest za bogato, ale w Warszawie ceny oscylują między 100 a 150 zł za godzinę. Dlaczego nauczyciel nie potrafi nauczyć ucznia w klasie, a na korkach nie ma problemu? Tu zachodzi podobna relacja do lekarzy przyjmujących prywatnie i pańtwowo. I powiedz gdzie tutaj można odczuwać szacunek wobec wszystkich nauczycieli? Bez oczyszczenia własnego środowiska, bez oddzielenia ziarna od plew nie ma co marzyć o zbudowaniu zaufania i szacunku do nauczycieli. Szacunku też nie mierzy się ilością posiadanych czy zarabianych pieniędzy. Co do karty nauczyciela, to jest to relikt komuny. Łapówka Jaruzelskiego dla nauczycieli. I niestety jeśli się jej nie pozbędziemy to nie ma szans poprawę edukacji w Polsce, wszelkie próby reformy będą torpedowane.
~Bambo 13-04-2019 21:33
do: ~ (21:04)
Piszesz o Polakach. Tak jest wszędzie. Pojęcia patriotyzmu, honoru się zdewaluowały/utraciły swoje znaczenie/zatarły!!! Wśród PISu jest tak samo. Spójrz na polityków, radnych, nauczycieli też. Ty niby nie masz korzeni? Był taki dowcip o nauczycielu i księdzu: "Nauczyciel mówi - ja sprzedaję swoją wiedzę wartą dużo pieniędzy za bezcen. Ksiądz mówi - ja opowiadam bajki za duże pieniądze".(nie czuj się urażony, bo ja jestem osobą wierzącą i praktykującą). Nikt jednak nie może powiedzieć: "Przestań myśleć"!!! Ciebie - jako komentatora (nie koniecznie piszącego na temat) też powinieneś mieć to na uwadze. Bez rozmowy z nauczycielami tak jak ci pisałem wcześniej, będziesz miał klapy na oczach, z wyłączonym myśleniem. Myśli za ciebie PIS. Piszesz o piosenkach. I co powiesz pucz w Sejmie? A ja ci odpowiem: śpiewane "zakazane melodie" II wojna światowa, piosenki stanu wojennego, itd. Jeszcze wymienić?... Nawet na klika. Też chcesz przykłady nie tylko z publicznych szkół? Korepetycje. Sam mam dziecko i tez płacę za korepetycje. Wiem ile to kosztuje. Ja jak się uczyłem też chodziłem na korepetycje. Efekt kilka fakultetów. Dopisz jeszcze, że nauczyciele są odpowiedzialni za: "trzęsienia ziemi, koklusz, gradobicie, i wybuchy wulkanów". A gdzie rodzice tego dziecka?.... A co powiesz, że w Legnicy jeden z księży podczas mszy "obrażał nauczycieli strajkujących". To ma być autorytet moralny?... To są argumenty z twojej i PIS-owskiej półki. Co wiesz o obniżeniu żądań, przez ZNP?, Co wiesz o tym, że ZNP powiedziało, że nie będzie przeszkadzać w organizowaniu egzaminów?,
~Bambo 13-04-2019 21:51
do: ~ (21:04)
Co powiesz, że na kongresie PIS-u (dzisiaj) nic nie powiedziano o nauczycielach?, Co powiesz, że o strajku było wiadomo już w styczniu 2019 r.?, Co powiesz, że PIS nie kwapi się do rozmów z ZNP - po świętach? Co powiesz, że PIS sprawia wrażenie, że nie są to sprawy pilne? Co powiesz, że politycy PIS-u pracują dla idei za okrągłe duże pieniądze?, Czy to nie jest politykierstwo?. Nie słyszałem, aby któryś z polityków tego ugrupowania przekazywał swoją gażę i pracował dla idei. To komu nie zależy na załatwieniu sprawy? To oczywiście tylko "czubek góry lodowej" problemów. Ty piszesz Gazeta wyborcza. Ja ci powiem TVPIS, Radio Maryja. W pierwszym dniu strajku w tym radiu, którego też słucham nie było nic o strajku, za wyjątkiem wiadomości. Drugiego dnia jakaś pani kurator prze ok. 30 min klepiąc to samo opowiadała bzdury, że nie bój się. Sprawdź jest w archiwum RM, audycja zaczyna się po 13:00. To jest podtrzymywanie autorytetu nauczyciela? Kiedyś jeden facet o wątpliwej, postrzeganej dziś reputacji mówił: "Kłamstwo powtarzane wielokrotnie, zaczyna być prawdą". Jest jeszcze wiele innych. Ja byłem w szkołach kilku, przedszkolach publicznych. Poświęciłem swój prywatny czas i rozmawiałem z nimi. Nie pisz bzdur rusz swoje cztery litery i idź i pogadaj jak naprawdę chcesz poznać sedno. Aha kodeks pracy jest jest z 1974 r. Rozumiem, że jako pracownik, bo chyba gdzieś pracujesz to jesteś zadowolony ze wszystkich zmian w tej ustawie? KP to wg ciebie z uwagi na lata jego powstania to też relikt komunizmu. Prawa nauczycieli są wpisane do konstytucji - jak byś nie wiedział.
~Bambo 13-04-2019 21:58
do: ~ (21:04)
Pokaż mi media (czy tzw. PIS-owskie, czy PO-owskie) mówiły o tym? Ja nie słyszałem? To się się nazywa politykierstwo. Wszyscy podpinają się pod ten strajk. Nawet tzw, "celebryci". I to przytaczasz. Dlatego, bez obrazy pisałem ci tyle o uruchomieniu przez ciebie myślenia. Bez urazy.
~Bambo 13-04-2019 22:08
do: ~ (21:04)
Wkurza mnie, że osoba (TY) choć się nie przedstawiasz, z którą się fajnie rozmawia (choć się nie zgadzamy), wypowiada się na tematy o których nie ma pojęcia. Szkoda. Sprawdź. I jeszcze jedno w niektórych sprawach, które PIS zrobił do tej pory moje poglądy są bliskie twoim. W sprawie nauczycieli to jest to program "nauczyciel -". Jest taki dowcip,który pasuje do sytuacji. Widziałem dziś sondaże. A więc kapitan Titanica zwołał swoich kapitanów i mówi: "mam dwie informacje. Jedna zła, a druga dobra" Kapitanowie powiedzieli, aby zaczął od złej. Mówi kapitan: " za ok, 2,5 godziny zatoniemy i będziemy na dnie oceanu". A dobra - pytają kapitanowie?... "Dostaniemy za to 12 Oskarów". Mniej więcej w takiej sytuacji jest PIS. Sprawy dotyczące strajku nauczycieli sięgnęły dna. Gala oskarowa jednak przed nami.... Cóż pożyjemy zobaczymy.
~ 13-04-2019 23:03
do: ~Bambo (22:08)
Wydaje mi sie, że za bardzo spłycasz problem edukacji. Według mnie jest to problem wybitnie polityczny. Nauczyciele strzelili sobie w stopę, bo zagrozili dzieciom i to był błąd. To mnie najgorzej wkurza. Strajkujacy nawet nie otarli się o reformę szkolnictwa. Nie wiemy co chcą zrobić, żeby było lepiej. Wszystkie ich postulaty można streścic w jednym zdaniu: Żeby nam nauczycielom było fajnie. I to niestety mnie nie przekonuje. Bo ja mam takie podejście, że dorosli powinni gryźć trawę, żeby nastepne pokolenia przerosły je o głowę. Mam w rodzinie nauczycieli i takiego numeru by na pewno uczniom nie wycieli. Sam chciałem być nauczycielem, tylko nigdy nie uważałem, że jestem dość dobry, żeby nauczać innych (mam parę epizodów nauczycielskich w życiu). A tutaj widzę kompletne miernoty, które mają nie wiadomo jakie wymagania. Też rozmawiałem z nauczycielami. Powiedzieli mi, że chcieliby żeby rodzic miał do nich całkowite zaufanie. Dokładnie tak mi mówili. I nie wiem czy mamy to wpisać do konstytucji? Kompletne oderwanie od rzeczywistości. Czy Ci ludzie nie zdają sobie sprawy, że na zaufanie i szacunek pracuje sie latami? Tez chciałbym miec zaufanie do nauczycieli, bo to upraszcza sprawę. Oddajesz dziecko pod opieke nauczyciela i jestes spokojny. Niestety juz podczas komuny zdarzali sie wykolejeńcy, a teraz etos nauczyciela padł na ryj. Świat od nas ucieka, a w polskiej szkoły system nauczania z lat 60tych. Komputery, rzutniki, internet i lata 60te. Czy to zagra? Nie wydaje mi się.
~ 13-04-2019 23:05
do: ~Bambo (22:08)
Nie korzystam tez z przekazu mediów. Może jedynie jesli chodzi o liczby. Są to moje własne opinie oparte na własnych przeżyciach, doświadczeniach i przemysleniach. Bo naprawdę chciałbym, żeby Polska była wielka.
~Bambo 13-04-2019 23:24
do: ~ (23:05)
Zacznijmy od tego w czym się zgadzamy. Drugi twój wpis. "Aby Polska była wielka" Tak z tym się zgadzamy. Ja mówię, ale ie zakłamana. Pierwszy twój wpis. Spytaj o te wszystkie rzeczy, o których mówią w TV (niezależnie jakiej), czy to prawda?... Twoje przemyślenia - hm...... Cenię sobie uczciwość rozmowy. W to nie wierzę, że są to twoje przemyślenia. W TVP1 to słyszałem i nie tylko. No, ale. I pogadaj najpierw z nauczycielami, abyś sam napisał coś od siebie, a nie cytował. I z tym się nie zgadzam z tobą. Co do sytemu nauczania (edukacji) nauczyciele też mówią, że jest nie efektywny. Z uwagi na program nauczania, sposób sprawdzania wiedzy, sposób realizacji tego programu, który blokuje inwencję nauczycieli. Tak to prawda, nauczyciele są różni. Są tacy co uczą i robią to bardzo dobrze, i odwrotnie - takim, którym się nic nie chce. Nie jest to powód likwidacji Karty nauczyciela. Może zlikwidujmy Kodeks pracy.... Jest inne rozwiązanie "nowelizacja lub wprowadzenie zmian" w ustawach systemowych. M.in. jestem prawnikiem i wykładowcą. Choć mam kilka innych specjalizacji. Też w rodzinie mam nauczycieli i stąd wiem co się dzieje (bo też nie chciałem wierzyć). Tez było różnie w podstawówce. Bójki też były. Chłopaki normalnie - wyjaśniali spory ze sobą za tzw, "garażami". Miałem to szczęście, że miałem nauczycieli, którzy coś chcieli. I myślę, że nauczyli mnie czegoś.
~ 14-04-2019 0:15
do: ~Bambo (23:24)
Widzisz zadowalasz sie tym, że nauczyciele nauczyli Cie czegoś. Ale czego? Oni mieli za zadanie odkryć twoje talenty i wznieść Cie pod niebiosa. Udało się to im? Czy jesli oddajesz samochód do mechanika musisz po nim poprawiać? A jeśli poprawiasz to czy z uporem maniaka cały czas oddajesz samochód do tego samego nieudacznika? Nie wiem jak odpowiesz na te pytania, ale mam jeszcze jedna parafrazę. Wyobraź sobie dentystę. Leczenie kanałowe. Ustalasz koszt zabiegu na 500zł. Dentysta rozwala Ci zęba, po czym przestaje działać i żąda od Ciebie 1000zł. Czy to jest OK? I jeszcze jedno. Jaką masz receptę na uzdrowienie edukacji?
~Bambo 14-04-2019 10:29
do: ~ (0:15)
Odkryli moje talenty? Wynoszony pod niebiosa tam jednak nie zostałem. Stałam twardo po ziemi. Wychowuje nie szkola A rodzice. Na to co robi nauczyciel składa się wiele rzeczy. Tak jak i mechanika czy dentysty. Pamiętasz jakie miałaś przedmioty w 6, 7, 8 klasie? To napisz. I sam dojdziesz do wniosku ze pani Zalewska zmierzyła ta reformę.
~Bambo 14-04-2019 11:24
do: ~ (0:15)
Jak jesteś chory to idziesz do lekarza, czy np. do politykow? Jak chcesz komuś pomóc to sam decydujesz jak pomożesz, czy pytasz tego kogoś komu chcesz pomóc, co mu potrzeba? Widzisz to takie proste, a Ty kombinujesz czego się u mnie czepiać! Skąd pomysł, że na korepetycjach nauczyciel nauczy a prowadząc lekcje nie? Oczywiście korepetycje są indywidualne, a zajęcia w klasie zbiorowe. Jak rodzice nie ukształtują postawy dziecka (w każdym wymiarze), to nie będzie szacunku do nauczyciela, ale i innych ludzi. Uważam, że dalsza rozmowa na dzień dzisiejszy jest bez przedmiotowa. Bo ty nie przekonasz mnie - prawda sama się wyzwoli, a będziesz powtarzał slogany. Pogadaj z nauczycielami ze swojej strony (chyba rodziny jak pisałeś), albo idź do strajkujących w poniedziałek i pogadaj z nimi. Może przy okazji pośpiewacie jakieś pineski. I od razu będzie wesoło....
~ 14-04-2019 11:58
do: ~Bambo (11:24)
A recepta na uzdrowienie edukacji? Kilka ciężarówek banknotów?
~Bambo 14-04-2019 12:25
do: ~ (11:58)
Twierdzisz, że ten strajk jest niepotrzebny? Lata 80 sierpień - cała gospodarka była w fatalnym stanie. Strajki były. Nikt nie mówił, że jest tak źle i może mimo strajku weźmiemy się do pracy! grudzień 2018 policjanci masowo idą na zwolnienia lekarskie. Wywalczyli. Wcześniej służba więzienna podpisali jakieś tam porozumienie, a PIS ich potem "olał". A ile pieniędzy PIS wyrzucił w "błoto"? Jest nie jeden sposób rozwiązania problemów tej grupy zawodowej. Niestety nie zdradzę tobie bo dla idei rozwiązania tego problemu musiał bym skasować jakieś 65 000. Na pewno nie można traktować nauczycieli (zawód zaufania publicznego) jako wroga publicznego, którzy w kalkulacjach wyborczych się nie kalkuluje!!! Recepty wystawia lekarz - nie minister, czyli sługa. Minister zwiewa do UE!!! A ja myślałem, że kapitan opuszcza tonący okręt ostatni. Czy ty nie widzisz, że nie masz argumentów? Idż najpierw pogadaj z zainteresowanymi, a potem tu wróć i pogadamy.
~ 14-04-2019 12:42
do: ~Bambo (12:25)
To zdanie jest dla mnie niezrozumiałe: "Niestety nie zdradzę tobie bo dla idei rozwiązania tego problemu musiał bym skasować jakieś 65 000." Widzę jednak Twoją ucieczkę od tematu. A to oznacza jedno: więcej pieniąchów dla nauczycieli i precz z rządem PiS.
~Bambo 14-04-2019 12:47
do: ~ (12:42)
To bardzo proste - twoje metody dedukcji - bo ponoć nie czerpiesz wiedzy z TVP o tym problemie ciebie zawodzą. No cóż nie zgadzam się z tobą dalej bo nie masz argumentów!!! Taka dedukcja jakiej dokonałeś jest typowa dla osoby, której rozum jest sterowany poprzez propagandę PIS-owską. Jedno ci powiem: "Mylisz się". "Timeo Danaos et dona ferentes". przetłucz sobie i idź pogadaj ze strajkującymi i nie pisz bzdur!!!!
~Bambo 15-04-2019 22:24
do: ~ (12:42)
No i co rozmawiałeś z nauczycielami?.... Jeśli tak to możemy teraz porozmawiać!!!
~Belf 12-04-2019 17:56
Czy to prawda, że nauczyciele w JG nawet jak nie chcieli strajkować to musieli, bo dyrektorzy szkół dostali odgórny nakaz strajku, aby miasto wpisało się w politykę anty PiS. Takie chodzą słuchy niestety.
~Bnk 12-04-2019 18:07
do: ~Belf (17:56)
Nieprawda
~dawdw 12-04-2019 19:27
do: ~Belf (17:56)
Tak to prawda, to chciałeś usłyszeć? Jak czytam takie farmazony, to aż źle się robi.
~ 12-04-2019 18:04
Zawszwe uwazałem ze łuzniak to zadymiarz i kodziarz mówiąc delikatnie
~ 12-04-2019 19:35
do: ~ (18:04)
KODbyt
~Manifest 12-04-2019 18:17
Zwracam się z prośbą do Pana Prezydenta by ten od miesiąca maja 2019 roku podwyższył dodatek za wychowawstwo dla nauczycieli, dodatku motywacyjnego, ,dodatku za opiekuna stażu, dodatku za uciążliwe warunki pracy. Może również przyznać wyższe nagrody pieniężne dla wybitnych nauczycieli. Jeżeli chce poprawić wynagrodzenie nauczycieli to apeluje by wyrażał zgodę na dodatkowe zajęcia dla dzieci, wtedy nauczyciele więcej będą zarabiać. Proszę tylko by w tych kwestiach nie zasłaniał się ustawa budżetową, skoro nie interesuje go budżet Państwa. Panie Prezydencie w Pana rękach jest poprawienie bytu nauczycieli!!!!!!
~We 12-04-2019 19:49
do: ~Manifest (18:17)
Proszę nie zapominać o pracownikach obsługi.
~Bnk 12-04-2019 18:19
Brawo. Mój prezydent. Brawo
~Daro 12-04-2019 18:33
do: ~Bnk (18:19)
współczuję
~ 12-04-2019 20:48
do: ~Bnk (18:19)
to zrób mu dobrze
~Daro 12-04-2019 18:31
Nauczyciel który opuszcza dzieci zwłaszcza podczas egzaminów, nie jest godny miana nauczyciela. Jest wiele innych form protestu a wybraliście najgorszy z możliwych. Rozsądni rodzice zapamiętają wam.
~dawdw 12-04-2019 19:25
do: ~Daro (18:31)
Nauczyciel przygotował dzieci do egzaminu, a sam egzamin to powinność Komisji egzaminacyjnej.
~Daro 12-04-2019 18:38
Moim zdaniem to raczej "pokazowy poligon" lewackiej wierchuszki za pomocą naiwnych nauczycieli
~:) 12-04-2019 18:54
Ludzie, jak czytam te komentarze to tak sobie myślę - Wam nie jest potrzebny żaden nauczyciel, opluć, znieważyć, poniżyć. Wszyscy uczciwie pracują tylko nie Oni. Oni mają wakacje właściwe prez 14/roku. Oni zarabiają nic nie robiąc, nie, może robiąc coś przez 3 godziny dziennie. Jeśli takie jest Wasze wyobrażenie o pracy nauczycieli to gratuluję wiedzy. W każdym zawodzie są lepsi i gorsi, czy każdy z Was set super/hiper/the best? Uwierzcie to jest ciężka praca - szczególnie w sytuacji, gdy rodzice chowają a nie wychowują swoje dzieci, a taką postawą spotyka się nagminnie. Nauczyciele trzymajcie się !!! Nie dajcie się zwieść hejtowi i tej pustej retoryce.
~Ast 12-04-2019 19:19
do: ~:) (18:54)
Na strajku jak do tej pory jestem stratny 2400 zł. Zrekompensujesz mi straty?
~Bnk 12-04-2019 19:21
do: ~Ast (19:19)
Stratny bo się własnym dzieckiem zajmujesz? Do domu dziecka gnoj ka oddaj to będziesz zarobiony
~Ast 12-04-2019 19:28
do: ~Bnk (19:21)
Ty to jednak z myśleniem masz mało wspólnego. Tu nie chodzi o opiekę nad dzieckiem. Pisałem o biznesie ale twój mały rozumek nie zareagował i przelałeś zawartość swojej wypełnionej goownem głowy na klawiaturę.
~ 12-04-2019 20:26
do: ~Bnk (19:21)
Puki nie było internetu to tylko rodzina i bliscy znajomi wiedzieli żeś kretyn, dzis wiedza wszyscy...
~ping-pong 12-04-2019 21:28
do: ~:) (18:54)
I w każdej pracy Prosze Pana jest gradacja płat - w zależności od umiejętności, wiedzy i zaangażowania. Tylko nie w nauczycielskim pokoju. Tyle samo zarobi marny wuefista jak wybitny polonista. Uważasz że to sprawiedliwe?
tomirex 12-04-2019 19:33
brawo prezydent! nauczyciele do boju! szkoda, że pozwolił na to, aby "sprawą dyrektorów było ich właściwe rozdysponowanie", bo to może powodować napięcie. Nie każdy dyrektor rozdzieli sprawiedliwie według godzin etatu, więc będzie nerwowo...
~s. 12-04-2019 19:37
do: tomirex (19:33)
Tworki.
~s. 12-04-2019 19:35
Jestem pracownikiem miejskiej spółki. Za jakiś czas, gdy wejdziemy w spór zbiorowy, zażądamy 1000 PLN podwyżki, prezydent nam da i jeszcze zapłaci za czas strajku. Czy wy wszystkich macie za debili ?
~Obojętny 12-04-2019 20:00
do: ~s. (19:35)
Wszyscy pracownicy spółek miasta i pracownicy Urzędu Miasta powinni wystąpić o podwyżki a gdy usłyszą, że pieniędzy nie ma, wejść w spór zbiorowy. Zobaczymy co zrobi Prezydent. Zawalili sprawę teatru i nie tylko. Nic Prezydent nie mówi, że budżet kwiczy ale dla nauczycieli jest hojny. Taki gospodarz.
~Ciekawy 12-04-2019 19:45
Proszę mi wyjaśnić jedną rzecz. Podwyżki dla nauczycieli były ogłoszone w kwietniu 2017, czyli dwa lata temu. Broniarz zapewnia, że to nie jest polityka i że strajki przy podwójnych wyborach to przypadek. Ja rozumiem, że przeczytanie rozporządzenia ze zrozumieniem może niektórym związkowcom zająć dwa lata ale wśród nauczycieli są nie tylko specjaliści od w-fu, języków, historii, religii - są chyba jeszcze matematycy, którzy policzyli ile tego dostaną do 2021 roku. Dlaczego strajkują teraz?
~Rodzic 123 12-04-2019 19:46
Pan prezydent poczyta jak wielu jeleniogórzan popiera "rozrywki" nauczycieli...
~Obojętny 12-04-2019 19:50
Pan Prezydent jest bardzo hojny politycznie, Wprowadził darmowe bilety w komunikacji ale czy dofinansuje MZK rekompensując ulgę. Czy będzie wspierał pracowników komunikacji jak się upomną o podwyżki i innych strajkujących gdy będą walczyć o swoje wynagrodzenia czy będzie mówił, że pieniądze daje dyrektorom i oni decydują. Bierze udział w zamieszaniu politycznym i w d....e ma nauczycieli. Samorządy finansują oświatę to dlaczego nie daje podwyżek nauczycielom. Realizuje tylko hasła PO >>>>>PIS>>>>>PIS a nie mają żadnego programu. Już rzygać się chce jak się patrzy co wyrabiają a za swojej kadencji nic dobrego nie wnieśli. Żenada że w tym bierze udział Prezydent Jeleniej Góry.
~Kassandra 12-04-2019 19:52
Ten list dyskwalifikuje Luzniaka jako prezydenta miasta.Powinien przejsc na etat jako rezydent PO na Jelenia Gore.Co to za prezydent, ktory nie ma umiaru ,obiektywizmu ,rozwagi , i realizje slepo pomysly pani Zofii.
~Wrozka 12-04-2019 19:56
Luzniak puscil z gory sniezna kule.Juz wkrotce wystapimy o podwyzki.Ciekawe jaki list opublikuje?
~gazo 12-04-2019 20:05
Dlaczego środki z budżetu miasta, zwolennicy strajku utworzyli fundusz strajkowy, stan konta rośnie niczym kumulacja w totku .Kasiory wystarczy dla wszystkich więc strajkujcie do wakacji
~:) 12-04-2019 20:06
Do Kasandra Przyjmując Pana/Pani punkt widzenia stawiam pytanie: a co z Prezydentem RP?
~ 12-04-2019 20:52
jestem pedagogiem-czekam zatem od Pana Prezydenta na podwyżkę,bo zarabiam 1900 zł netto na miesiąc-pracuję w instytucji charytatywnej,subwencjonowanej m.in.przez miejscowy samorząd.
~ 12-04-2019 21:10
bez dekomunizacji i lustracji antykomunistycznej beneficjenci PRL-u ciągle będa podskakiwać i czuć się bezkarnie, takie to sowieckie plemię.
~zk 12-04-2019 21:22
Strajk jest potrzebny bo otwiera ludziom oczy na to co rząd robi ze społeczeństwem ! a młodzi z czasem też to docenią...
~ 12-04-2019 21:33
do: ~zk (21:22)
Twój nick "zk" to zakład karny? Słusznie mówią, że na POKO głosują osadzeni oraz ci którzy siedzieli i ci którzy dopiero będą siedzieć.
~Ast 12-04-2019 21:35
do: ~zk (21:22)
Popieram strajk otwiera oczy. Ja do tej pory nie wiedziałem jak wygląda praca nauczyciela, teraz już wiem że ciężko to pracą nazwać.
~ 12-04-2019 22:04
do: ~Ast (21:35)
Pracują to nauczyciele w innych krajach. U nas niestety tylko na pół etatu. No ale jeśli na pół etatu, to i wypłata POłowiczna.
~Ast 12-04-2019 22:12
do: ~ (22:04)
Jednak chcą pełną pensję za pół etatu. Wspierajmy ich pracę prostszą od leżenia.
~ 12-04-2019 23:03
do: ~Ast (22:12)
Ale tego chcą jedynie półgłówki. Normalni nauczyciele uważają, że plan podwyżek jest OK.
~ 13-04-2019 8:50
do: ~zk (21:22)
przypomnę,że 3-4 lata temu wstecz bezrobocie sięgało ok.15-20 procent,umowy śmieciowe to była normalka,a stawka godzinowa to było 5-7 zł/godz.A nauczyciele byli zwalniani z pracy za rządów PO -ok.47 tysięcy nauczycieli.To za wszystkie afery,łącznie z aferą VAT/zajumane 250 miliardów zł z budżetu państwa/odpowiada PO i PSL-ZSL to niech ci od tej pani wicepremier,co stwierdziła,że za 6 tysięcy złotych pracuje albo złodziej,albo idiota się po prostu nie odzywają,chyba,że nie mają za grosz przyzwoitości.A za afery i przekręty i tak postkomuniści odpowiedzą karnie-i dlatego wyją na głos,bo wiedzą,co im za złodziejskie rządy grozi.
~ 13-04-2019 8:58
do: ~ (8:50)
Ponadto im jest tęskno do tych 250 miliardów. Tych pieniędzy nie zajumały krasnoludki, tylko jak najbardziej realne cwaniaczki. Sam Graś przecież wykładał w "Sowia i przyjaciele", że za ich rządów już nawet produkcja narkotyków nie była opłacalna, tylko karuzele VATowskie. I teraz wielu by chętnie wróciło do tego koryta.
~Panowie i Słudzy 13-04-2019 0:14
PiSowi nie są potrzebni nauczyciele, bo matołami się lepiej steruje !
~ 13-04-2019 6:14
do: ~Panowie i Słudzy (0:14)
poważnie?To tak myśli matoł?
~ 13-04-2019 1:46
Panie Łużniak, jako mieszkaniec JG i wyborca nie wyrażam zgody na wspomaganie strajku moimi podatkami. Zostałeś pan wybrany by służyć mieszkańcom a nie jatrzyć i podjudzac w mieście ludzi przeciw sobie. Jak nie potrafisz pan byc prezydentem dla wszystkich jeleniogórzan to wynocha z urzędu. Skup sie pan na swoich błędach i stratach jakie miasto ponosi za pana rządów ...TEATR ....to my jeleniogorzanie płacimy pensję panu , ktora szybko mozesz stracić i wyjechać na taczkach z Ratusza....
~ 13-04-2019 7:06
Łużniak,ty kłamliwa łachudro.co dostali nauczyciele za rządów twojego ugrupowania?miskę ryżu i po krzyżu.
~ 13-04-2019 7:41
do: ~ (7:06)
Clou hiPOkryzji Portfelików i POrtmonetek: "Kuratorium w Krakowie. Rozmowa ze strajkującą w czasie egzaminów nauczycielką: - Martwię się o swoje dziecko, bo też dziś ma egzamin. Nie w mojej szkole. Na szczęście chodzi do katolickiej a oni nie strajkują." To mówi wszystko o zakłamaniu. Ręce precz od naszych dzieci!
~ 13-04-2019 7:55
do: ~ (7:06)
No znowu wypowiedź prawdziwego PiSiora, Jutro będziemy poza UE.
~ 13-04-2019 7:13
Widzę, że moskiewskie farmy troli poszły późno spać, będą nadgodziny. Byle rękami Kaczyńskiego i Orbana rozwalić Unię Europejską.
~ 13-04-2019 7:48
do: ~ (7:13)
SMS od POrtfelików i POrtmonetek: "Trzeba dotrwać do świąt (strajkować, brać opiekę, zwolnienie), bo zagrożona jest klasyfikacja klas maturalnych w szkołach średnich, a rady pedagogicznej ludźmi z ulicy się nie zastąpi! Jak możesz, prześlij dalej". Bój to jest nasz ostatni.
~ 13-04-2019 7:52
do: ~ (7:48)
Nie rozpowszechniam codziennych "przekazów dnia" z Nowogrodzkiej. Im niższe wykształcenie tym PiS ma większy posłuch.
~ 13-04-2019 8:08
do: ~ (7:52)
To sms od broniarzy i broniarek. RozPOwszechniaj, wsPOmagaj!
~ 13-04-2019 11:58
do: ~ (7:13)
Ale reszta u ciebie w domu zdrowa ? Przynajmniej psychicznie ?
~kobza 13-04-2019 13:23
do: ~ (7:52)
To jakie Ty masz ukończone szkoły i ile czasu Ci to zajęło?
~Szkiełko 13-04-2019 19:16
do: ~ (7:48)
Dyrektor powinien sprawdzić w dziennikach klas maturalnych systematyczność wystawiania ocen i podstawe wystawienia oceny rocznej. Kontrolą mozna r ównież objąć realizację programu nauczania. Mam 30-letni staż pedagogiczny i wieloletni dyrektorski, znam sukcesy i minusy pracy nauczycieli. serdecznie pozdrawiam
~ 13-04-2019 21:22
do: ~kobza (13:23)
On ma ukończonych 25 Akademii. Pierwszomajowych i Wielkiej Rewolucji Październikowej.
~ 13-04-2019 8:54
PO i ZSL muszą odpowiedzieć za wszystkie afery/VAT,Amber Gold,Stoczniowa,Węglowa,Orlen,Paliwowa,Miedziowa,Reprywatyzacyjna w Warszawie i w Polsce,Paliwowa,Osocza,Zbrojeniowa itp,itd.
~ 13-04-2019 8:59
do: ~ (8:54)
A Łużniak za teatr, dostawy energii dla miasta i POdjudzanie czerwonej hołoty do strajku.
~ 13-04-2019 9:17
do: ~ (8:59)
"Czerwona Hołota" jakież to pisowskie.
~ 13-04-2019 12:18
do: ~ (8:54)
aaa
~s. 13-04-2019 17:19
do: ~ (9:17)
Nie PIS-owskie, to prawdziwe.
~ 13-04-2019 9:11
warto tu przypomnieć panu Łużniakowi i innym, co tak teraz wyją za obroną w ramach strajku postkomuny z ZNP polskiej szkoły i chyba polskich dzieci, o wynikach badań Eurostatu z 2012 roku,w którym wykazano,że za rządów PO i ZSL ponad 850 tysięcy polskich dzieci było niedożywionych-po prostu głodnych,to gdzie wtedy Państwo byliście,bo że byliście członkami tych partii /PO i PSL-ZSL/lub ich koalicjantami to pewne i jakoś ten głód i bieda polskich dzieci was nic nie obchodziła,a wasz koleś Stefan Niesiołowski wrzeszczał w Sejmie,że głodne dzieci polskie,gdy nie maja co jeść,to niech jedzą szczaw i mirabelki,zatem życzę wam towarzysze tego samego dziś-dużo szczawiu i mirabelek,a swoje zaoszczędzone w ten sposób dochody przekażcie na pomoc charytatywną.
~ 13-04-2019 9:14
do: ~ (9:11)
Pamiętacie jak nauczyciele strajkowali solidaryzując się z głodnymi dziećmi? Ja też nie pamiętam.
~ 13-04-2019 9:51
To już ostatnia kadencja Łużniaka a może niecała kadencja. Facet przedobrzył.
~Patrzalek 13-04-2019 9:54
Patrzyłem we wrześniu i październiku z balkonu jak panie w przedszkolnym ogrodzie przez 2 godziny wpatrzone były w telefony komórkowe. Dzieci szalały, istne cuda wyprawiały.
~mak 13-04-2019 10:18
Nauczyciele do roboty 18 godzin pracy skandal powinno się juz dawno zmienic pensum.
~sajmon 13-04-2019 11:15
Jaki to Łużniak niby troskliwy :) Zapomniał jak pod pretekstem likwidacji gimnazjum próbowali zlikwidować sp.7 :) Jak kombinowali połączenia szkół i podjudzali rodziców szczując jednych na drugich :) Z hasłami jaki to rząd jest zły :) Zapomnieli chyba że to oni robili tą zadymę i zamieszanie :) Ale czego można oczekiwać po politykach "obłudy tylko" :)
~ 13-04-2019 11:44
Czy wy macie kompleksy wobec ludzi wykształconych. Najpierw rewolucja prostaków, a potem pa pa UNIO EUROPEJSKA. Spadamy do siebie, za Ural.
~ 13-04-2019 11:55
do: ~ (11:44)
To spadajcie POKOmoni!
~kornik z Tybetu 13-04-2019 13:25
do: ~ (11:44)
To kiedy wyjeżdżasz, za Ural i czym, bo nie wiem co Ci spakować na drogę, walonki czy gumofilce?
~11.45 13-04-2019 11:47
Panie Łużniak a może zamiast dać strajkującym nauczucielom lepiej NIE ZAMYKAĆ Handlówki na 1 Maja !!! To kolejna szkoła na naszym terenie do likwidacji w ostatnich latach. Czy może budynek po remoncie w centrum lepiej się sprzeda za grosze ?
~ 13-04-2019 11:53
do: ~11.45 (11:47)
A czy ty wiesz w jaki sposób skompletować klasy. Gdybyś sam się zebrał do kupy i ukończył wreszcie podstawówkę, to byś tak nie bredził.
~11.45 13-04-2019 12:26
do: ~ (11:53)
To co mam rozumieć , że Pani Pawłowicz, która wiele lat zajmuje funkcję dyrektora szkoły kłamie w reportażu ??? Myślę, że Pan Swatowski też wie o czym mówi.
~Daro1 13-04-2019 12:26
Niech wezmą kredyt i zmienią pracę
~totam 13-04-2019 16:56
Żenada. Czekam na pierwszy wyrok w sądzie o odszkodowanie od ZNP za utracone korzyści i poniesione koszty przez niewinnych ludzi, którzy z tą ZNP-owską kastą nie chcą mieć (a nie mają wyboru, więc muszą), nic wspólnego.
~ 13-04-2019 17:49
Dobrze, że władze rozumieją dramat nauczyciele. Kaczor rozdaje pieniądze na krowy i świnie. Morawiecki mówi że pieniędzy jest ile kto chce. Byle tylko wygrać wybory i nadal niszczyć Polskę i ogłupiać prostych ludzi.
~ 13-04-2019 18:32
do: ~ (17:49)
Jak ogłupiają prostych ludzi, to Ciebie w pierwszej kolejności.
~xq 13-04-2019 20:06
Pan Prezydent zamiast apelu moze by pochwalił sie aktualnymi rachunkami za prąd.Może jeszcze przedstawić skad wezmie fundusze na remont teatru.Z województwa strumień unijny raczej nie popłynie.
~pff 14-04-2019 8:34
Sędziowie, nauczyciele, kto nastepny zostanie wrogiem ludu ? :) Srednio, delikatnie mówiąc, rozgarniety przecietny elektorat PiS to niewykształcony, ubogi emeryt, w szkole matoł , o sedziach wie tyle, ze pracuja sądzie, ale kolega szwagra syna kładł u jednego kafelki i widział nowy dom i samochód, uuuu, na pewno zlodziej, bo "skont pinionszki". Myślę, ze nastepni beda lekarze, ostatecznie to tez złodzieje, kazdy pisiak to wie :).
~ 14-04-2019 12:02
do: ~pff (8:34)
Kiedyś wrogiem ludu byli żołnierze AK, których tatuś Włodka Cimoszewicza, torturował. Teraz Włodek "boazeria" skumał się z POKOmonami, czyli tak naprawdę to PiS jest wrogiem ludu miast i WSI.
~Wkur.... obywatel 14-04-2019 12:45
POpaprańcy oddajcie pieniądze, które ukradliście , np. z Ofe , a piniondze bedom nie tylko dla nauczycieli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~gazom 14-04-2019 12:59
Zbliża się termin następnych egzaminów od wyniku którego, zależy los wielu uczniów. Rodzice, kogo oskarżycie w przypadku niemożności kształcenia w wybranej szkole przez waszą pociechę? Cieszycie się, że młodzież opluwa tzw. łamistrajków takie sytuacje nie powinny mieć miejsca ale być może mają na to przyzwolenie rodzicielskie.Gdzie szacunek dla drugiego człowieka, dzisiaj opluwany nauczyciel a jutro ojciec i matka?
~mmmmi 14-04-2019 16:30
Trzeba chylić czoła przed pedantycznym kostiumografem oraz charakteryzatorem zwłaszcza za to, że wprowadził aktorów w epokę bez wszechobecnego w dzisiejszym filmie makijażu. Serial przyciąga w niedzielne wieczory miliony widzów i chyba już tak będzie do samego końca. A teraz mała dygresja. Szkoda, że Włodzimierz Cimoszewicz opuścił zdewastowaną przez siebie leśniczówkę w Puszczy Białowieskiej już po zakończeniu realizacji serialu. Jesteśmy pewni, że gdyby zrobił to wcześniej to reżyser oraz wybitny scenograf planu „Stulecia Winnych” wątek wojny polsko-bolszewickiej, a szczególnie wandalizm i zdziczenie sowieckiego motłochu ukazaliby kręcąc kilka ujęć w tej właśnie leśniczówce. Towarzysz Cimoszewicz zupełnie nieświadomie i jednocześnie perfekcyjnie tak przygotował obiekt, że niepotrzebna byłaby żadna ingerencja scenograficzna. Wszystko wyglądało tak jakby przed chwilą przetoczyła się przez leśniczówkę cała dzika armia konna Budionnego. Jak widać syn żołnierza armii czerwonej, Mariana Cimoszewicza mógłby być dla reżysera filmu nieocenionym konsultantem w kwestii zbydlęcenia bolszewickiej hołoty.
~AN 15-04-2019 16:30
to tylko oznacza, iż pan prezydent nie martwi się o nasze dzieci, bo gdyby tak było prosiłby ich o zakończenie strajki, a on im jeszcze do ty.. wchodzi
~Simplex 25-04-2019 12:57
Coście... (tu dowolne, adekwatne określenie nauczycieli, którzy są odpowiedzialni za dodatkowy stres uczniowski) zrobili maturzystom?
~adama 25-04-2019 20:25
Parafrazując klasyka: jedna jego noga to lewica, druga to prawica, a Pan Prezydent jest między nimi...
~Nie ja, to oni 25-04-2019 21:35
Tekst żywcem z PRL-u. Do tego zrzucający odpowiedzialność za niewłaściwe dysponowanie budżetem na dyrektorów szkół. Inaczej mówiąc ja im nie kazałem łamać dyscypliny, ja tylko pozostawiłem pieniądze w ich dyspozycji.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Szkoła jak nowa  

Problemy przy Wyczółkowskiego 61  

Wyniki JBO 2020

Nagrody dla nauczycieli

Radny KO: Szyszko już, a kiedy reszta?

Sonda

E-papierosy są lepsze od zwykłych?

Oddanych
głosów
637
Tak
14%
Nie
65%
Nie wiem
21%