MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Lewica: Czas na Jelenią Górę

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Czwartek, 4 listopada 2010, 20:01
Aktualizacja: Piątek, 5 listopada 2010, 9:45
Autor: TEJO
Fot. TEJO
„Człowiek, dom, praca” – pod takim mottem Sojusz Lewicy Demokratycznej zorganizował dziś w dusznych wnętrzach Restauracji Europa konwencję wyborczą. – Cztery lata rządów Platformy Obywatelskiej to czas stagnacji – powiedział lewicowy kandydat na prezydenta Sylwester Urbański. Dodał, że osiągnięcia to jedynie kontynuacja zmian zapoczątkowanych przez Józefa Kusiaka.

Przy skocznej i bardzo głośnej melodii piosenki wyborczej której słowa traktowały o tym, że jak SLD wygra, to będzie normalnie, Sojusz Lewicy Demokratycznej rozpoczął dziś po godz. 18 swoją przedwyborczą fetę. Zgromadzeni w opróżnionej z mebli Sali Restauracja Europa kandydaci, ich rodziny oraz zwolennicy SLD – z białymi i czerwonymi balonikami w rękach – klaskali i wiwatowali na cześć swoich wyborczych faworytów. Sylwester Urbański, kandydat SLD, szedł ku mównicy przybijając „piątki” swoim koleżankom i kolegom.

Kandydat w swoim programowym przemówieniu zarzucił samorządowcom z Platformy Obywatelskiej zatrzymanie rozwoju naszego miasta. – Wychodziły im dobrze tylko kłótnie. Teraz czas na Jelenią Górę! – grzmiał z mównicy pretendent do fotela szefa stolicy Karkonoszy. Dodał, że tezy programu sojuszu opracowano na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych wśród mieszkańców miasta, a dotyczących tego, co ludzie uważają za najpotrzebniejsze.

W przemówieniu Sylwestra Urbańskiego pojawiły się wątki znane ze słów kandydatów konkurencyjnych sztabów. Jelenia Góra może się rozwijać dzięki postawieniu na turystykę (o tym mówił Marcin Zawiła z PO) oraz na kulturę (to założenie Marzeny Machałek z Prawa i Sprawiedliwości). Urbański zapewnił zebranych, że jako prezydent będzie budował mieszkania socjalne oraz zadba o to, żeby dzieci nie chodziły głodne. Obiecał też szeroki zasięg osłon socjalnych dla najuboższych.

Powiedział, że – jako prezydent – będzie działał aktywnie i sam poszuka inwestorów. Zapowiedział budowę w Jeleniej Górze kompleksu sportowo-wypoczynkowego z halą widowiskową na sześć tysięcy osób na Zabobrzu. Zapewnił, że zadba o dzielnice dotąd zaniedbywane, a w Jagniątkowie i Sobieszowie zbuduje centrum sportów zimowych. Zamierza także przyczynić się do powstania krytych basenów przy ulicy Sudeckiej. Zadeklarował poparcie dla poprawy stanowisk pracy kupców na targowiskach.

Sylwester Urbański dodał także, że będzie dążył do utworzenia Uniwersytetu Karkonoskiego (na bazie Kolegium Karkonoskiego). W programie SLD można ponadto wyczytać dość enigmatyczne zapisy tyczące „nowych form działalności” Teatru im. C. K. Norwida oraz Filharmonii Dolnośląskiej jako „wartych wsparcia”. Jest tam także mowa o rozszerzeniu bezpłatnego dostępu do Internetu dla mieszkańców i turystów.

Lewicowy kandydat obiecał także poprawę dostępności mieszkańców do usług w zakresie służby zdrowia. Wyraził troskę o kondycję szpitala wojewódzkiego a także zamiar skomunalizowania tej placówki, jeśli nie powiedzie się program naprawczo-oddłużeniowy. Zapowiedział też monitorowanie jakości szpitalnych usług. Urbański dodał, że to jedynie najważniejsze aspekty jego programu, i – aby „nie zanudzać” zakończył wystąpienie wśród rzęsistych oklasków.

Później nastąpiła prezentacja kandydatów do rady miasta. Wyczytywani pretendenci a to przybijali sobie „piątki”, a to ściskali dłonie: niektórzy w charakterystyczny sposób: jak sportowcy przed startem do ważnego biegu. A wśród tych, którzy znaleźli się na listach, jest wiele nazwisk dobrze znanych jeleniogórzanom z poprzednich kadencji. Są także ludzie, którzy z polityką nie mieli nigdy do czynienia.

W okręgu nr 1 liderem jest były zastępca prezydenta Józef Sarzyński. Z numerem dwa startuje szef sztabu lewicy Andrzej Gorzałczyński. Pierwsze miejsce w okręgu nr 2 ma Jerzy Pleskot, były szef rady miasta (2002 – 2006). Z drugiego miejsca startuje lider miejscowego Związku Nauczycielstwa Polskiego Marian Huebner, radny kadencji 1998 – 2002. Z trójką jego partyjny kolega, były zastępca prezydenta (2006) Andrzej Bira, także radny minionych kadencji. Z czwórką do wyborów idzie Helena Iżycka, również była radna (1998 – 2002). Z ósmego miejsca startuje długoletnia współpracowniczkai śp. posła Jerzego Szmajdzińskiego Walentyna Kalisz-Borowska.

Listę w okręgu nr 3 otwiera przedsiębiorca Wojciech Chadży. Z drugiego miejsca startuje Stanisław Dziedzic, lider Związku Emerytów, były radny (1998 – 2005), prezes Karkonoskiego Systemu Wodociągów i Kanalizacji. Zbigniew Ładziński, długoletni radny i prezes Dolnośląskiej Izby Rzemieślniczej ma pierwsze miejsce w cieplickim okręgu nr 4. Za nim jest Cezariusz Wiklik, obecny radny, a z „trójką” startuje Józef Gajewski z Jagniątkowa, niegdyś związany z Unią Demokratyczną, radny poprzednich kadencji. Numer cztery ma Andrzej Blusz, wicedyrektor Zespołu Szkół Rzemiosł Artystycznych.

Na dzisiejszej konwencji przywitano także kandydatów na wójtów i burmistrzów miast powiatu jeleniogórskiego. Swoistym kuriozum było odczytanie nazwiska Bogdana Malinowskiego z Karpacza, który 19 X gościł na konwencji Platformy Obywatelskiej jako kandydat na burmistrza kurortu pod Śnieżką popierany przez „konkurencyjną” wobec SLD formację.

W tej samej sytuacji znalazł się zresztą Jerzy Grygorcewicz, kandydat na wójta Janowic Wielkich. Przywitano też Annę Latto, która zmierzy się o fotel wójta w wyborach w Podgórzynie. Pani kandydatki ani B. Malinowskiego nie było, bo mieli swoje konwencje wyborcze.

Przypomnijmy, że liderką listy kandydatów SLD do Sejmiku Dolnośląskiego jest Grażyna Malczuk. Józef Kusiak startuje z piątego miejsca.

Ogłoszenia

Czytaj również

Nowe drogi w Janowicach Wielkich

Rok niespełnionych obietnic

Na Kilińskiego bezpieczniej

Komentarze (98) Dodaj komentarz

~ja 4-11-2010 20:31
"szeroki zasięg osłon socjalnych dla najuboższych", mieszkania socjalne, a miasto ma się rozwijać......... to już było i zbankrutowało. I mam nadzieję że nigdy nie wróci.
~ 4-11-2010 20:37
hehe dobre te hasła a jak by tak może wszyscy co są wybrani zaczeli pracować za darmo - a jak który tylko ręce wyciągnie po jakieś lewe pieniądze to mu rączkę uciąć na środku placu - kiedy oni przestaną łgać i przyznają się że to jest tylko atrakcayjna robota na stołku o którą się ubiegają głosząc te dyrdymały a tak naprawdę nic nie mogą zrobić bo im ludzie którzy są ponad samorządami zakazują
~bren 4-11-2010 20:39
"Czas wykonać skok na Jelenią Górę" - piękne hasło i prawdziwe.
~nomoresld 4-11-2010 20:41
za waszych rządów rozkwitały tylko imperia mas,kiełbas,pershingów i innych mętów również w naszym regionie, dlatego dziękujemy.
~rocker 4-11-2010 20:47
'Człowiek, dom, praca' brzmi trochę jak 'dużo, tanio, tesco'?!
~Ooooo... 4-11-2010 20:49
Pan Urbański nie jest pierwszym, który chce w Sobieszowie budować centrum sportów zimowych, tym już od jakiegoś czasu zajmuję się MKS Karkonosze Sporty Zimowe
~ 4-11-2010 20:50
Przecież to wszystko bzdury. Prezydent może tyle na ile pozwoli mu Rada Miasta. Budżet miasta w każdej chwili może trzasnąć. Dotacje europejskie do 2013 r. w obecnej skali się skończą. Chyba, że kandydat ma moc czarodzieja i jak powie gruszkom rosnąć na wierzbie, to one wyrosną.
~Zdziwiony 4-11-2010 20:54
Czytam listę kandydatów i nie widzę nikogo z młodzieżówki . Na okrągło od lat te same nazwiska .Jeleniogórska SLD jest skostniała to i program ma przestarzały.
~mjmarko 4-11-2010 20:56
do 20:50: nikt nie da ci tyle, ile polityk może ci obiecać! i to nawet pasuje lewicy, partia która ustami swojego byłego lidera, uwielbianego przez Grzegorza Napieralskiego, Premiera Leszka Millera, obiecywała gruszki na wierzbie. Sylwku, ja mam dobrego hasła dla ciebie, obiecuj 'dla każdego wszystko, razy 2, za darmo', to będzie przebój.
~lewicowiec 4-11-2010 21:03
Nie, to totalna porażka jak widać na zdjęciach sama MŁODZIEŻ, podobnie na listach wyborczych ludzie co wy robicie czy nie macie kogo wystawiać tylko 69-cio latków? program jak kazdy inny ble ble zyczę powodzenia
~~~wegiel 4-11-2010 21:09
Jak ten kraj ma ruszyc do przodu jak tu same dinozaury ! Oczywiscie z kilkoma wyjatkami.
___x 4-11-2010 21:14
no ja j***e co oni z tą turystyką (najpierw zawiła teraz ten) szkoły wyższe i przemysł trzeba rozwijać (ale za obozy draexlmaier, jeleniaplast oraz dusigrosza meinerta już podziękujemy)
~DOBRE 4-11-2010 21:16
SLD.PRACA DOM CZŁOWIEK. CZŁOWIECZKI ,NAJWYŻSZY CZas skończyć tę udawaną pracę w polityce i iść na zasłużony odpoczynek .DZIĘKUJEMY WAM ZA WIELOLETNIĄ ROZPIERDUCHĘ W JELENIEJ GÓRZE
~etam 4-11-2010 21:16
jak to nie ma młodych, jest przecież wiklik
~Jutub 4-11-2010 21:17
a Zawiła nie zgodził się na publikację debaty z Prystromem... Ciekawe dlaczego: http://www.youtube.com/watch?v=SIXz8yZcNPs&feature=share
kazimierzp 4-11-2010 21:18
Józef Gajewski nigdy nie był członkiem Unii Demokratycznej, tylko Unii Wolności. To naprawdę nie było wszystko jedno!!!
~brawo!!! 4-11-2010 21:29
Popieram p. Izabelę Kampczyk, znam ją osobiście - ze zdjęcia 27, jest na liście okręgu 2, to społecznik, który dba o schronisko dla zwierząt, załatwia dla dzieci darmowe wycieczki, taka osoba może zrobić tam porzadek w tej radzie.
~do Jutub 4-11-2010 21:35
Ech ...robisz z igły widły .Przecież tu nic strasznego nie ma , a sama końcówka świadczy tylko , że Zawiła dla dobra Jeleniej Góry potrafi nawet pomóc swojemu konkurentowi i tyle w tym temacie.
~DOBRE 4-11-2010 21:35
SLD.PRACA DOM CZŁOWIEK. CZŁOWIECZKI ,NAJWYŻSZY CZas skończyć tę udawaną pracę w polityce i iść na zasłużony odpoczynek .DZIĘKUJEMY WAM ZA WIELOLETNIĄ ROZPIERDUCHĘ W JELENIEJ GÓRZE
~byłem 4-11-2010 21:39
Pan Urbański będzie dobrym prezydentem. Oddajmy na niego głos.
~;) do dobre 4-11-2010 21:39
ostatnie 4 lata, to rozpierducha PO, na marginesie..
~reżyser 4-11-2010 21:40
Kolejna edycja "RODZINA POTWORNICKICH"
~Tetryk 4-11-2010 21:41
8 lat Kusiaka i i 4 lata Mareczka ,a ludzie w Jeleniej ledwie zipią, a nazwiska kandydatów wciąż te same. Mocne, zdecydowane natarcie na stołki , bo stołek to kasa.
~roju 4-11-2010 21:55
Głosuje na Urbańskiego !! widać, ze gość zrobi porządek w jelonce..
~moje zdanie 4-11-2010 22:00
Ja także popieram Urbanskiego, mimo ze startuje z ramienia SLD, ale znam go osobiście,będzie dobrym gospodarzem, a Zawiła + vice Czernow (tak sie wieść niesie)- dziekujemy!
~byłem tam 4-11-2010 22:07
staruszkowie typu Sarzyński, Malczuk, Bira, Iżycka, Lipiński, Ładziński ... do tego śmieszny Urbański a jako tło Kusiak (Józek co Ty tam jeszcze robisz?!) - i to ma być lewica? TO MIAŁO BYĆ PROGRAMOWE PRZEMÓWIENIE?!? ta zbieranina frazesów? Szkoda, że nie mogliście popatrzeć na siebie ... tak z boku; żenujące przedstawienie (sami dla siebie). Daaaaaleko wam do PO. Nawet Prystrom jest od was lepszy. A wszyscy razem możecie się pokłonić Obrębalskiemu.
~do 22:07 4-11-2010 22:13
Ci staruszkowie to aktywiści, ludzie którzy chcą coś zrobić, są wykształceni i się na tym znają. A młodość nie zawsze jest gwarancją sukcesu (patrz młodzieżówka Giertycha), czasem dojrzałość i doświadczenie są lepsze. Oprócz wymienionych widzę także młode twarze. A pokłonić się Obrębalskiemu możesz tylko Ty, jesteście podobnie żenujący w wypowiedziach.
~kto to 4-11-2010 22:15
na zdjęciu 18 osobnik w zielonej marynarce, kogoś mi przypomina ? ? ?
~były jg 4-11-2010 22:18
Komuchy już były w Czerwonej Kotlinie i wystarczy aż nadto!
~hmmmm 4-11-2010 22:19
Marcin Zawiła - wykształcony na KUL'u. Poseł na sejm II kadencji (z ramienia Unii Demokratycznej) i III kadencji (z ramienia Unii Wolności), w 2007 roku poseł z ramienia PO, widać że Pan jest flexible, że tak to ujmę. W 2004 z ramienia UW bez powodzenia kandydował do Parlamentu Europejskiego. Po III kaadencji posłowania (w 2001) bezskutecznie ubiegał się o reelekcję, lecz UW nie uzyskała mandatów, i tu trzeba było zmienić partię na PO. Na otarcie łez objął stanowisko dyrektora Grodzkiej Biblioteki Publicznej. Kandydat wręcz idealny, za kilka lat może i on wystartuje z SLD?
Piipi Jelonkowa 4-11-2010 22:23
.. księdza nieobecnośc moze oznaczac ! .. obecnośc jeszcze Diabła !
~hmmm 4-11-2010 22:23
Marek Obrębalski - należał do Unii Wolności, a od 2001 do 2010 był związany z Platformą Obywatelską. Obecnie kandydat z poparciem Dolnego Śląska XXI. Rewelacja. Co będzie jutro - PIS?
~Kasia11 4-11-2010 22:25
Jak widać ciągle ta sama ekipa na fotkach oczywiście emeryci którym tęskno za dawnymi czasami PZPR i bankiecikami , na fotce nr 5 jeden nawet podobny do Gierka:) hahahhaaa Widać , stara moskiewska szkoła-- nigdy się nie zmienią- i racje napisał ktos wyżej to juz lepszy Prystrom... Przebrała sie miarka głos oddaję na Marka
~Paweł Drewni 4-11-2010 22:26
Do: ~zdzoiwiony i ~kto to. Co do młodych ten w zielonej marynarce to nowe pokolenie socajldemokracji -Paweł Drewniak zachęcam do głosowania ostatni czyli 9 na liście w okręgu 4 Pozdrawiam
Piipi Jelonkowa 4-11-2010 22:29
~C.d .. bo księdza woda święcona ..przepędzi każdego ..DEMONA ! ~Fajnie ..
~mr00fkoi4t 4-11-2010 22:32
Haha ha ha haha parodia :D :D
poprawna1 4-11-2010 22:36
http://www.ropoiwzk.com/gorace%20tematy/sld.html
~dod 4-11-2010 22:45
mnie się ta formuła konwencji podoba.Nie zasiedli w głębokich fotelach i nie przysłuchiwali się odgłosom z Warszawy i Wrocławia.Widać na zdjęciach ładne kobitki,dzieciaki a i faktycznie stateczni panowie.Sądzę,że w dużym stopniu to bardzo kompetentna grupa ludzi.Życzę im udanego startu w wyborach.Wolę ich niż przefarbowanych lisów w innych ugrupowaniach.
~nnn 4-11-2010 22:54
Te tak zwane \\\" staruchy\\\" przynajmniej od lat są w tej samej partii lub o podobnych poglądach w przeciwieństwie do kandydatów np. PO którzy potrafią w ciągu roku zaliczyć 3 rożne tak szybko poglądy się ludziom zmieniają ??
~socjolog 4-11-2010 22:55
Ja bym proponował, abyście się państwo dogadali. Że Urbański będzie prezydentem miasta. Na zastępców powoła Zawiłę, Obrębalskiego, Machałek, i Prystroma. Pani od psów i kotów też coś załatwi i za pół roku mieszkańcy będą się leczyć z otyłości, a Jelenia Góra będzie stolicą Polski. Będziemy organizować takie targi jak w Pekinie bodajże.
~były jg 4-11-2010 23:07
Jeleniogórzanie niech będzie gorzej ale nareszcie niech będzie inaczej! Czego Wam i sobie, tak serdecznie życzę!
~:) 4-11-2010 23:11
Starzy czy młodzi, ale mają jakiś magnez, ktory przyciąga głosy od lat, na forach a z wrze od wyzwisk, opisów, jaka to komunistyczna liga, a poparcie jakoś obecnie rośnie i rosnie, czy to nie zastanawia? A pan socjolog Niedźwiedzki (poprawna1) niech napisze w skrócie o co chodzi w tym linku powyżej, bo mnie ciężko pojąć...
~dfo 4-11-2010 23:24
Moim zdaniem Pan Urbański jest idealnym kandydatem na fotel prezydenta. I to niech on wygra te wybory i zaprowadzi porządek w mieście. A gwarantuje, że będzie nam wszystkim lepiej sie zyło i funkcjonowało w jeleniej górze.
~prawda na100 4-11-2010 23:52
żadnej qourwa lewicy
~hahahihi 4-11-2010 23:57
A Sarzyński jest już tak stary, że osuwa się z plakatów wyborczych, przed całkowitym osunięciem chroni go jednak niejaki Drewniak - ten śmieszny koleś z blond grzywą - jak tak ma wyglądać nowa - młoda lewica, to normalnie tylko pójść i strzelić grzywą o beton
~RADEK 5-11-2010 0:06
DLACZEGO NIKT SIĘ NIE WYPOWIE NA TEMAT MZK I PKP JAKIE SĄ PROPOZYCJE W TYCH KWESTIACH
wupe 5-11-2010 0:09
http://www.youtube.com/watch?v=uymfoyrNsdU
~incognito12345 5-11-2010 0:24
byłem na wiecu i bym nie zagłosował, kandydat na prezydenta tej partii, nie wspomniał o miejscach pracy, przynajmniej (jednak sporo było powiedziane i nie wszystko spamiętałem) bardzo mało o tym mówił, więc jednak dla osoby młodej jak ja, która widzi jak jest na jeleniogórskim rynku pracy to bardzo istotny element.
~juz 5-11-2010 1:12
Sylwester Urbański - Koń Trojański we Wspólnym Mieście. Jak wspomina: (patrz na Jelonce: http://www.jelonka.com/?mod=news&scr=single&evt=init&article=28493) "...pracę dla WM traktował jako nobilitację i działanie dla dobra Jeleniej Góry. Czynił to – jak przypomniał – za zgodą Józefa Kusiaka, ówczesnego lidera SLD. – Ale niezbyt mu się to podobało – zastrzegł." Prystromowi doradzał a Kusiakowi donosił. Obecnie Powiatowy Komitet SLD wynagradza jemu zasługi w tym doradzaniu. Ciekawe kogo tym razem wysłali do doradzania pięciu pozostałym kandydatom na prezydenta.
~wonski111 5-11-2010 1:17
staruchy staruchy staruchy geriatria jak nic w domach siedzieć pierdzieć w fotele. Temu miastu młodych ludzi potrzeba z wizją bo ci panowie wizje to mają ale spokojnej emerytury. Młodych kandydatów na radnych można było policzyć na palcach jednej ręki plus 2 osoby pompujące balony i 2 ze skarbonkami. I jak ma tu być dobrze w tej dziurze ???????
Ryba 5-11-2010 7:09
Ale imprezke na pewno mieli udana ;)
~jg man 5-11-2010 7:28
Robiłem wstępny sondaż w mojej firmie gdzie pracuje około 50 pracowników. Podaje wyniki - 1. Zawiła 2.Urbański 3.Obrębalski 4.Prystrom 5.Machałek Gratuluję , do 2 tury przejdą Zawiła i Urbański !!!
~x 5-11-2010 8:12
Dom starców reprezentuje SLD. Pomyśleć tylko, że jeszcze nie tak dawno SLD coś znaczyło w Jeleniej Górze. Czy nie macie wogóle dopływu świeżej krwi? Przecież się błeźnicie z kandydatami których pamiętam jako "działaczy" od lat 80- tych.
Robert_Goduszyn 5-11-2010 8:29
Hej! Czytając komentarze krytykujące wiek kandydatów i osób związanych z SLD, nasuwa się jedno - lubimy SLD, ale chcielibyśmy w tej partii młodych ludzi. Wszystkich którzy chcą budować nowe młode SLD, mają pomysł na nowoczesną i otwartą na zmiany partię zapraszam. Chcę zmieniać na lepsze naszą Jelenią Górę, więc zachęcam do współpracy - okręg 4, lista numer 1, miejsce 5. Głosujmy na 5 z listy SLD!!
~waldek_a 5-11-2010 8:51
Szef Miasta musi być wizjonerem, nie takim jak leniwy Zawiła, Obrębalski, Machałek, krórej się Góry pomyliły, czy zadymiarz Prystrom. Urbański jest wizonerem, chce pracować dla mieszkańców naszego miasta. Czy Mu się uda? Jeżeli od pracowników będzie wymagał tyle ile od siebie, jest szamsa. Trzymam kciuki.
~Grześ. 5-11-2010 9:27
No właśnie . Jest okazja wybrać człowieka dającego gwarancje dynamicznych zmian i porządku. Znam Pana Urbańskiego i wiem jak porządnie pracuje. Dla Jeleniej Góry już czas na zmiany. Proszę popatrzeć. Ile razy można wchodzić do tej samej rzeki jak to próbują uczynić konkurenci do fotela. Każdy poza Sylwestrem Urbańskim już próbował i skutki jego działań widać. Choć Jelenia Góra ładnieje, to jednak ludziom nie żyje się lekko. I dla nich ważne są propozycje nie tylko poprawienia rody miasta, ale nade wszystko organizacji pracy podległych prezydentowi urzędów. Jestem przekonany że w krótkim czasie wiele spraw ważnych dla ludzi będzie łatwiejszych do załatwienia. I choćby dla tej odmiany głosujcie na Sylwestra Urbańskiego.
~pedagog 5-11-2010 9:41
Ludzie o czym tu mówić ??? przecież Urbański zupełnie nie nadaje się na prezydenta miasta!!! Może i dobry jako nauczyciel - ale to o dużo za mało! Pomijam już, że startuje z obśmianego SLD (pazerni na lekką kasę weterani jako kółko wzajemnego poparcia).
~ 5-11-2010 9:44
http://www.ropoiwzk.com/gorace%20tematy/sld2.html
~Lalla 5-11-2010 9:53
Urbański jest ciałem pedagogicznym bez znaczących osiągnięć! Do wizjonera mu bardzo daleko. Prezydent ma być pragmatycznym realistą a nie wizjonerem. Nie oceniam lenistwa Zawiły (w końcu to nasz poseł) ale widzę co się dzieje w Jeleniej pod rządami Obrębalskiego. A dzieje się dużo i dobrze. I niech tak się dzieje przez następną kadencję !!! Szkoda czasu na eksperymentowanie z kimś-tam co chce-coś-tam-zrobić nie bardzo nawet wiedząc co.
~studenci 5-11-2010 11:49
Brawo panie S.Urbański. Głosujemy na pana.
~Abraxas 5-11-2010 11:53
Lewica do boju,dość rządów liberałów którzy wykańczają ten naród w białych rękawiczkach.Dość cudotwórców czas na fachowców.
~agat 5-11-2010 12:09
won z tymi co już byli czas na nowych to może coś zrobią a w przypadku Urbańskiego jestem nawet ZA
oskarl 5-11-2010 13:21
Tu nie ma lewicy. Tu są tylko krwiożerczy masoni.
~boapl 5-11-2010 13:35
no tak, pieniadze dla niedostosowanych (kazdy widzi ze wiekszosc to nieroby, pijaki i narkomani) oraz domy dla nich spowoduja ze... nic nie zmieni sie w zyciu jeleniej dziury i nadal mlodzi beda stad uciekac, jeszcze szybciej. Jelenia dziura pozostanie i sie to jeszcze poglebi, bedzie miasteczkiem (do 30 tys mieszkancow) starych ludzi (srednia wieku mieszkanca bedzie 60 lat). Glosujmy na ludzi ktorzy nic nie zrobili jak rzadzili najpierw ponad 50 lat a ostatnio przez 8. hehehe.....
~ 5-11-2010 13:40
Do hasła pasuje jeszcze "stagnacja"
~emeryt 5-11-2010 14:57
najbardziej nam żal baloników na drrucikach.....,ale oni już tu byli.....zróbmy coś dobrego......
~x men 5-11-2010 15:03
oddaję swój głos na dwie Panie blondynki ze zdjęcia 21. chciałbym zapisac je na swoją listę. natychmiast !
~z jeleniej 5-11-2010 15:59
E tam. Trochę młodych się pałęta. Bardzo młodych też. Ci to porządzą - biedne przedszkola...
~podgorzyn 5-11-2010 16:39
Latto z podgorzyna to jest z PO czy SLD, moze jej nie by lo bo była konwecji PIS-u
~do x-mena 5-11-2010 18:34
Znam te wszystkie blondynki ze zdjęcia 21, życzę powodzenia, obie (ta z prawej i z lewej) to córeczki - nauczycielki kandydata Urbańskiego, jedną możesz do siebie zapisać, może się skusi, ale ta po lewej staruje już na radną z SLD, to Izabela Kampczyk, znam ją, przyrodniczka od pająków. W środku tej pani nie znam.
oskarl 5-11-2010 20:36
W takich chwilach wstydzę się być Polakiem
~oskar 5-11-2010 20:55
wstyd mi za Ciebie, że tak piszesz...
~xxl 5-11-2010 21:08
...i znów nasza lokalna lewica "postawiła na młodzież" i "nowe twarze".Gratulacje:)
~góral k. 5-11-2010 22:06
jak widzę, to niektórzy robią polityczne piruety i szpagaty. Raz na konwencji PO raz na konwencji SLD. Szkoda, że nie ujrzałem wyleniałego lwa lewicy z Karpacza,którem ponownie- mimo 70 -tki na karku -chce się walczyć o ciepły stołek w Starostwie.
~lewica 5-11-2010 22:54
postawiła na pieniądze
oskarl 6-11-2010 10:40
I co my z was za pożytek będziemy mieli? Że będziecie żerować na najuboższych, pokrzywdzonych i tuszować afery?
~przyglądam 6-11-2010 11:43
Urbański pojawił się nagle i nieoczekiwanie, pierwotnie mało rozpoznawalny,obecnie wywołał zawirowanie na jeleniogórskiej scenie politycznej, ja skłaniam się wręcz na oddanie na niego głosu, bo okazuje się, że ma "łeb na karku", oczywiście są za i przeciw, ale gdy słyszę o Obręęębalskim, czy Zawile, to mam przed oczyma powtórkę z rozrywki i nie chcę stagnacji przez kolejne lata.
~beton razem 6-11-2010 13:16
Przy Urbańskim nie byłoby stagnacji... byłaby powtórka z rozrywki... jeszcze sprzed 1989 roku... albo taki lokalny Omar al-Baszir... na szczęście nie ma go (przynajmniej w czołówce) wśród liderów do Rady Miasta, więc przepadnie;-)
~gofro 6-11-2010 16:20
Ja również stawiam na Pana Urbańskiego. Nowy ciut mniej znany od naszych poprzednikow kandydujących na fotel prezydenta. Ale własnie o to chodzi, jego do konca nie znamy.. i nie wiemy na co go stac i czy zrobi porządek w jeleniej.. Reszte znamy i wiemy, że nic nowego nie wnieśli do naszego miasta. Więc nad czym się zastanawiać? chyba lepiej zaryzykować na kogoś nowego , niż dać wygrać poprzednikom którzy nic nie zrobili. Dlatego ja chcę lepiej dla jeleniej i chcę aby coś się zmieniło..dlatego dam szanse temu Urbańskiemu.
~basta j już 6-11-2010 18:48
Dosyć eksperymentów z SLD, 12 lat Kusiaka wystarczy.
~nogi 6-11-2010 20:18
Ale przynajmniej jak był Kusiak, to coś się działo..a Obrębalski nic nie robi ...
~bren 6-11-2010 21:01
Pan Urnański "pracę dla WM traktował jako nobilitację i działanie dla dobra Jeleniej Góry. Czynił to – jak przypomniał – za zgodą Józefa Kusiaka, ówczesnego lidera SLD. – Ale niezbyt mu się to podobało – zastrzegł." http://www.jelonka.com/?mod=news&scr=single&evt=init&article=28493 Jaką więc spełnił rolę?
oskarl 6-11-2010 21:40
Jeżeli ktoś mówi, że głosuje na Urbańskiego, bo chce lepiej dla Jeleniej Góry – to kłamie. Jeżeli ktoś mówi, że Urbański jest nowy i może zrobi porządek, będzie lepiej – to kłamie. Jeżeli ktoś mówi, że prezydent coś może samodzielnie wielkiego zrobić, a poprzednicy to „zero” - to kłamie. Nie kłamie, że „zero” tylko, że Urbański będzie samodzielny i zrobi rewolucję. Każdy prezydent zrobi tyle i to, co każą mu jego pryncypały. Czyli „zero”. Ci co chwalą, to liczą na okruchy... Podobnie z Prystromem. Na nic jego plakaty i bilbordy, skoro świta jest plebsem. Królowie są nadzy!
~bren 6-11-2010 22:18
Masz rację oskarl, będzie robił to co mu każą partyjni mocodawcy. Przede wszystkim musi załatwić etaty i pieniądze oraz udostępnić środki techniczne będące w dyspozycji administracji na działalność partyjną. Każda partia doi środki publiczne na ile się tylko jej uda.
~odp. 7-11-2010 10:59
Nie możemy dokładnie wskazać, co zrobił Urbański na polu polityki miejskiej, bo nigdy nie miał szansy, nie był prezydentem, wiemy tyle, ze sprawdzał się tam, gdzie pracował, czyli w kuratorium, szkołach. Stąd chcę dać mu szansę, bo być może faktycznie ma taki power, ze zrobi rewolucję i choć trochę rozrusza miasto (oczywiście wiem, ze decyzje są często uzależnione od głosowania rady i wielkości portfela miasta). Poprzednicy już mieli okazję "coś zrobić" dla miasta, możemy oceniać pewne działania pozytywnie (ładny jelonek na 1-maja), ale globalnie jest źle: duże bezrobocie, sprawa targowisk, Jagniątków, Piechowice (niedługo zginą z map), brak rozwoju kultury, brak przedszkoli, drogi, kamienice, brud na ulicach, brak oświetlenia. Nie ma gdzie iść na spacer z rodziną. Na 1-maja sklepy bankrutują, zostały prawie same banki. To są osiągnięcia poprzedników? Nie twierdzę, że Urbański będzie "lekiem na całe zło", ale jest szansa na krok (kroczek) do przodu. I znając go, nie zaprosi całej r
~do oskrl 7-11-2010 11:06
Ja świadomie mam zamiar oddać głos właśnie na Urbańskiego, bo ja CHCĘ lepiej dla miasta i uważam, że kandydat ten także CHCE LEPIEJ DLA JELENIEJ GÓRY (z tego co wiem posadka dziekana jest nieźle płatna, więc dla kasy chyba tego nie robi), uważam także, że ze względu na fakt, że JEST NOWY, to zrobi tę rewolucję. Wykazał już nie raz swoją kompetencję i odwagę (patrz - sprawa Sawickiej, jako dolnośląski kurator oświaty chciał Panią poseł zwolnić i nie obawiał się niczego, ani nikogo).Drogi oskarl, informuję Cię, że tym postem wcale NIE KŁAMIĘ! Skąd u Ciebie przeświadczenie, że jest odwrotnie? Może więcej optymizmu, bo z takim podejściem, to nikt Ci nie dogodzi. A czego oczekujesz od prezydenta, ma Cię wozić mercedesem do pracy i serwować obiad?
oskarl 7-11-2010 14:02
Drogi przedmówco, Gdyby SLD wystawił Malczukową lub Kusiaka na prezydenta, to w przedbiegach by odpadli. Wystawiając Urbańskiego tylko debili mogą nabrać. Nie jest on nowy i nic samodzielnie zrobić nie może. Gdyby tak było, to już dawno mielibyśmy Paryż tutaj, bo każdy prezydent był „nowy”. Niestety każdy miał za plecami popychaczy i sterowników. I tak jest z Urbańskim. Niby nowy, ale ze starą gwardią. Urbański polityką się zawodowo nie parał i nich najpierw zapisze się do Koła Gospodyń Wiejskich. Nie dajesz jemu szansy tylko starym komuchom i pewnie sobie. Z pustego w próżne nie nalejesz. Albo tylko nalejesz... Poprzednicy, czyli peleton mieli już szansę. I co? Hirlak na 1-Maja. Bezrobocie, etc... dziekan w pseudo szkole to siara. Dziś jest, jutro może nie być. Bilowi Gatesowi nigdy mało. Kłamiesz. Jest szansa, wy...ć szympansa;-)
~historyk 7-11-2010 14:33
ciekawe ilu współpracownioków na tej liście i co pokażą osiwadczenia lustracyjne, hahahaha
~oskarl'rze 8-11-2010 9:14
Rozumiem, że Twoje wypowiedzi pelne jadu są spowodowane jakąś traumą z dzieciństwa. Nikt tu nie pisze, że Urbański zrobi z Jeleniej Góry Paryż, ale że ma zadatki na dobrego gospodarza. Ja także (i moja rodzina) oddam wlasnie na niego glos. Czy siarą jest bycie dziekanem takiej, a nie innej szkoly? Nie przesadzaj. W końcu to uczelnia wyższa. Cóż, może ty oskarl chcesz na prezydenta rektora Harvardu?
~socjolog 8-11-2010 10:32
Najlepsze zadatki na dobrego gospodarza ma Joas, ale on nieżyje:-(
~ 8-11-2010 11:11
DOLNOŚLĄZAK. SLD w Kotlinie Jeleniogórskiej jest geriatryczną partią, co wcale nie oznacza, że myśl lewicowa uległa dezaktualizacji i jest wypaczona. Jeleniogórscy lewicowcy /czy wszyscy z nich wiedzą na czym lewicowość polega?/ sprawiają wrażenie bezprogramowych i - przy obecnym kierownictwie - ugrupowanie to ma szansę zniknąć z mapy politycznej J.G. Przy czym zejście tej partii ze sceny politycznej nastąpi w sposób naturalny. Urbański jest tymczasowym rozwiązaniem na czas wyborów. Wprawdzie dużo mu brakuje do Arłukowicza, jest jednak rzeczową i konkretną alternatywą wobec pozostałych kandydatów. Nie lekceważyłbym tej kandydatury.
~ciepliczanka2 8-11-2010 20:23
Mam pytanie do konwentu SLD.Na spotkaniu w lokalu Europa na spotkaniu przedwyborczym lansuje się Pan Ładziński. My wiemy że on lubi się wszędzie podwiesić ,ale niech się wreście określi , bo niestety w całych Cieplicach oplakatował się jako BEZPARTYJNY i jak wiadomo lansuje się nawet w kościele. My już Panu dziękujemy. teraz kolej na młodzież a pan już za długo działa -to już nie wypada.tyle kadencji straconych i faktycznie nic nie zrobił dla Jeleniej Góry tylko się lansyje i spija śmietankę w formie diet i przeklaskuje zawsze bieżącemu Prezydentowi czy to z frakcji PO czy SLD czy jeszcze wcześniej PZPR lub Solidarność.Czy to normalne? WIELKI BEZPARTYJNY.Ludzie -wyborcy zastanówcie się podczas wyborów
~wiesz.. 8-11-2010 23:59
do ciepliczanka - p. Ładziński może jest bezpartyjny, bo do partii nie należy, ale ma poparcie tych partii, mnie to nie przeszkadza akurat. Wydaje mi się, że w Polsce jak ktoś partyjny, to źle, a jak nie -to jeszcze gorzej, bo pewnie krętacz, jakich mało, trochę z lewa, trochę z prawa. A może wznieśmy się ponad podziały, to atut umieć prowadzić dialog z różnymi opcjami i być szanowanym człowiekiem, kompetentnym, on taki chyba własnie jest.
~jendro 9-11-2010 12:51
panowie szarzynski,pleskot,kusiak i inni z tej frakcji wstydu ani honoru za grosz nie macie.dajcie juz sobie siana.na waqsze komusze geby juz patrzec nie mozna.
~ 10-11-2010 13:32
aa
~podsumowanie 10-11-2010 19:56
Oddaję głos na pana Urbańskiego, możecie psy wieszać na SLD, ale zobaczcie co z Polską (i Jelenią także) robi PO, o PiSie już nie wspomnę.
~wrx 11-11-2010 23:50
Precz z komuchami
~bren 14-11-2010 16:13
Urbański niech się weźmie za robotę. Ponoć sprawdza si ę w szkolnictwie, to niech tam zostanie i robi habilitację w Kusiaka renomowanej uczelni.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Cieplice nie chcą Jeleniej Góry?

Od piątku Jarmark Bożonarodzeniowy

Młodzi przeciw zmianom klimatycznym

Młodzi Demokraci na Dolnym Śląsku mają nowego przewodniczącego

Uczniowie piszą listy...

Sonda

Czy coraz więcej przepowiedni o zbliżającym się końcu świata należy traktować poważnie?

Oddanych
głosów
867
Tak
22%
Nie
70%
Nie wiem
8%