MenuZamknijRaport
Koronawirus

WIADOMOŚCI

SPORT

Piątek, 29 maja
im. Magdaleny, Urszuli

Lasy Państwowe również z zakazem

Wiadomości: Polska
Sobota, 4 kwietnia 2020, 6:10
Aktualizacja: Wtorek, 7 kwietnia 2020, 12:13
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Pixabay
W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo, w związku ze stanem epidemii oraz dyspozycją Premiera RP zostaje wprowadzony tymczasowy zakaz wstępu do lasu, a Parki Narodowe pozostają zamknięte – informują Lasy Państwowe.

Co to oznacza?
- od 3 kwietnia do 11 kwietnia br. włącznie nie można przebywać na terenach leśnych,
- parkingi, wieże widokowe, wiaty, miejsca na ognisko będą nieczynne,
- miejsca do biwakowania będą nieczynne.

Prosimy potraktujcie poważnie te ustalenia w trosce o siebie, wasze rodziny, waszych sąsiadów i tych, którzy wam w tym czasie ułatwiają życie – służbę zdrowia, wolontariuszy, sprzedawców, czy kurierów - apelują leśnicy.
Rozumiemy potrzebę kontaktu z przyrodą i potrzebę odetchnięcia od bardzo trudnej sytuacji, jaka dotyka wszystkich Polaków. Jednak w czasach epidemii jedynie solidarne i odpowiedzialne zachowanie daje nadzieję na jej skrócenie i na szybki powrót do normalnego funkcjonowania - dodano.

Twoja reakcja na artykuł?

3
7%
Cieszy
0
0%
Hahaha
1
2%
Nudzi
6
13%
Smuci
33
73%
Złości
2
4%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Skwer Radiowej Trójki przetrwa?

Będzie plaża przy Bobrze

Pociągiem do Karpacza, ale także do Legnicy?

Komentarze (101) Dodaj komentarz

~Gość 4-04-2020 7:47
Rozumiem wiele decyzji władz, ale to jest dziwne rozporządzenie. Przez tydzień nie chodzić do lasu. Dlaczego przez tydzień i dlaczego teraz? Troska rządu - dobrze, ale czy chodzi o to, by (potencjalnie) nie zarażać drzew?
~wer 4-04-2020 11:14
do: ~Gość (7:47)
Kolejny kroczek we wprowadzeniu "zamordyzmu" i test jak wiele wolności damy sobie odebrać!
~asdf 4-04-2020 14:10
do: ~Gość (7:47)
mata co chcieliśta, jak się bawić to się bawić na całego, zamknąć wszystko i wszystkich, żeby nie było niczego, parafrazując słowa naszego wieszcza Kononowicza.
~ginger 5-04-2020 8:42
do: ~Gość (7:47)
termin zapewne będzie wydłużony.szkoda bo to była odskocznia.a to przez tych, którzy urządzali sobie spendy.widac było, jak grupa małolatów nieraz urządzała sobie imprezki
~Timex 5-04-2020 8:44
do: ~Gość (7:47)
Nie ma żadnego rozporządzenia wprowadzającego ten zakaz
~Ok 4-04-2020 8:30
Głupota
użytkownik facebook 4-04-2020 8:55
Nie zrozumiałe! Niech zamkną wszystko. To jedyne miejsce, gdzie w tym trudnym czasie można było się udać i zaczerpnąć świeżego powietrza. A to, że polować można, to wielkie nieporozumienie ....
użytkownik facebook 4-04-2020 9:04
Ewelina Sadowska raczej ukłon w stronę lobby myśliwskiego.
użytkownik facebook 4-04-2020 9:20
ja tam jutro wybieram sie do lasu, dam znac, jak wyglada sytuacja, ale na 99% jestem pewna, ze wiecej szumu jest w mediach o pilnujacych straznikach, niz ich w rzeczywistosci bedzie
~gfdcfvcghjv 6-04-2020 21:37
do: użytkownik facebook (9:20)
wczoraj pillnowało wjazdu do lasu 2 mundurowych-koło grzybka
użytkownik facebook 4-04-2020 10:08
Kasia Hreśka chyba ,że natknie się pani na strażnika z bloczkiem mandatowym... proszę tego nie robić; myśliwi mają zgodę na polowania , o tym pani chyba już wie? Resztę proszę sobie dopowiedzieć .
użytkownik facebook 4-04-2020 10:21
Danuta Sokołowska no to kupujemy jakis gadzet stad https://www.norica.pl/wiatrowki-karabinki i na legalu do lasu ;)
użytkownik facebook 4-04-2020 9:08
Na spacer tak ale nie na grila i spotkania towarzyski tabunami jakby nigdy lasu nie widzieli.
użytkownik facebook 4-04-2020 9:29
Krystyna Krawczyk - od kiedy to do lasu chodzi się na grilla ? Do lasu chodzi się dla relaksu, głębokich wdechów ...czyli, po to, żeby wzmocnić odporność organizmu. Jest to, po zdrowej diecie najlepsza metodą walki z wirusami.
użytkownik facebook 4-04-2020 9:44
Adam Furdal nie wszyscy chodzą po relaks i głębokie wdechy.
użytkownik facebook 4-04-2020 9:59
Krystyna Krawczyk - grzybów teraz nie ma. Więc albo spacer albo jazda na rowerze. Nie widzę innych powodów.
użytkownik facebook 4-04-2020 10:01
Adam Furdal tylko spacer powodzenia
użytkownik facebook 4-04-2020 10:03
Krystyna Krawczyk gdzie te tabuny ludzi w lesie?
~slavek 4-04-2020 9:10
krotki spacer zalecaja . tylko gdzie , korona przyleciala samolotami rozeszla sie po polsce , zamiast trzymac ich w zamknieciu . zas wladze nawalily .
~mułła 4-04-2020 9:11
boją się że w lasach ludzie zaczną się zbierać i powstaną oddziały partyzanckie
~WoW 4-04-2020 9:11
Jeszcze można chodzić na spacery tylko po cmentarzu tego jeszcze komuniści z rządu nam nie zakazali!!!
~ginger 5-04-2020 8:44
do: ~WoW (9:11)
przecież opozycja nie rządzi...
użytkownik facebook 4-04-2020 9:15
To oczywiste. Zdaniem PiS będąc samemu w lesie się można zakazić covitem. Ale w kościele gdzie jest 50 osób zakazić się nie można. Gdyby było inaczej to by nie wprowadzili zakazu wstępu do lasu i nie złagodzili przepisu dotyczącego kościołów. Bo złagodzili. Było do 50-ciu osób na mszy, później do 5-ciu i teraz znowu do 50-ciu
użytkownik facebook 4-04-2020 9:20
serio, znowu 50? LOL 🤣
użytkownik facebook 4-04-2020 9:21
Tak. Już sami nie wiedzą jaki absurd wymyśleć. Proponuje aby wprowadzili zakaz oddychania. Wtedy nie będzie drogi kropelkowej i zakażeń
użytkownik facebook 4-04-2020 9:43
Adrian Janda no tak bo czarna mafia za mało zarabia na tacę nie ma kto dawać
użytkownik facebook 4-04-2020 10:15
To wszystko jest bardziej chore jak ten wirus. Pisane w pośpiechu na kolanie . Tak jak z zakazem wychodzenia bez opieki do 17 go roku życia ale moje dziecko w wieku 11 lat może zostać bez opieki w domu???? Gdzie jest sens w tym wszystkim .
~Nieznajomy 17-04-2020 8:35
do: użytkownik facebook (9:15)
Co Ty opisujesz ,jakie 50 osób jest nadal 5 osób i zostaje .Nie jesteś na bieżąco a piszesz bzdury
użytkownik facebook 4-04-2020 9:18
Na spacer nie, ale na polowanie myśliwi mogą ☹️
użytkownik facebook 4-04-2020 21:05
Kasia SkiZajac moja droga nadejście wiosny oznacza dla myśliwych koniec sezonu łowieckiego. Wiosną rodzi się nowe pokolenie dzikiej zwierzyny, dlatego jest ona pod szczególną ochroną. Myśliwi wykorzystują ten okres na podpatrywanie dzikiej zwierzyny. Po drugie co z prawami zwierzat, gdzie one maja sie podziac?
użytkownik facebook 4-04-2020 22:21
Vlad Marek widzę, że losy ukochanego kraju, prawa zwierząt oraz kobiet są Ci szczególnie bliskie. Brawo 🤩
użytkownik facebook 4-04-2020 22:50
Kasia SkiZajac przypuszczam, iz Tobie rowniez, nieprawdaz?
użytkownik facebook 4-04-2020 22:53
Vlad Marek iż również of cors
~Real 4-04-2020 9:19
Taaak, Warszawiacy w weekendy tłumnie spacerują po Kampinosie, wniosek jest całkowicie logiczny, należy zamknąć wejście do lasów w całej Polsce. Pozostaje nam chodzić po pustych polach... czy może pola i łąki to też las? Nie mogą prościej zarządzić, siedzieć w domach i pić wódkę dla zobojętnienia ;)
użytkownik facebook 4-04-2020 9:22
Głupota jakich mało! Po pierwsze potrzebujemy wyjść chociaż na chwilę do lasu odetchnac nabrać sił na ten trudny czas dzieci choć chwilę spędzić na czystym swiezym powietrzu dla zdrowia psychicznego jak i zdrowotnego !!! Poza tym skoro my młodzi nie możemy iść do lasów z dziećmi to dlaczego starzy myśliwi którzy w ogóle nie przestrzegają żadnych zasad mogą w nim być? To dopiero głupota chyba że tak jak w kościele chcą wybić starych żeby na emeryturach zaoszczędzić
użytkownik facebook 4-04-2020 9:28
Eskalacja głupoty...
użytkownik facebook 4-04-2020 9:31
Adam Niklewicz - głupotą mogą być ograniczenia dla osób 18-, godziny w sklepach coś osób 65+. To jest idiotyzm ... paranoja ❗
użytkownik facebook 4-04-2020 9:30
Zamiast kolejnych zakazów to lepiej zadbać o testowanie Polaków i sprzęt dla szpitali i całej służby zdrowia.Zakazami i nakazami nikogo się nie uratuje.
użytkownik facebook 4-04-2020 9:33
Przez wszystkie lata nie pamietam , żeby wymyślili coś mądrego , więc dlaczego spodziewacie się teraz przebłysków ;)
użytkownik facebook 4-04-2020 9:34
Zakaz biegania po lasach oooo tak !!! ale polowanie- super , można !!! ja pier... . gdzie ja zyję ;/
~Gdzie ja żyję 4-04-2020 9:40
Nie , nie wierzę ! zakaz chodzenia do lasu , ale nie zakaz polowania w lesie ? gdzie tu sens ??? Zabijać -tak! Odpocząc i nabrać świeżego powietrza- Nie!! Kościoły do 50 osób -tak!!! bo przecież elektorat wyborczy nawet petycje puszczał, masakra. Czasem mam wrażenie,że chodzi o cos innego , o coś większego niz Koronawirus...
użytkownik facebook 4-04-2020 9:48
Jak zachoruje 1000 osób z Jeleniej Góry...to wtedy Państwo zrozumiecie po co były te wszystkie zakazy ???
użytkownik facebook 4-04-2020 9:54
Andrzej Gajewski i bardzo dobrze że zamknęli 👍👍
użytkownik facebook 4-04-2020 9:58
Andrzej Gajewski to nie chodzi o sam zakaz tylko jak dla mnie o wybiórczy zakaz. Ty nie mozesz iść przebiec przez las co zajmie Ci 30minut, ale myśliwi na cały dzień i owszem. Niech zamkną, ale dla wszystkich.
użytkownik facebook 4-04-2020 10:05
Ja lubię chodzić do lasu. Na swojej ścieżce mijam 1 - 2 osoby. Idąc do sklepu kupić jedzenie, mijam kilkanaście osób. Krótki spacer jest dozwolony i nawet niezbędny dla zdrowia. Ale wg przepisów lepiej odbyć ten krótki spacer po chodniku mijając naście osób niż iść na 30 minut do lasu nieopodal i spotkać w oddaleniu 1-2-3 osoby. Nie widzę w tym logiki. Pomijam już fakt, że myśliwym wpisano wstęp do lasu jako wyższą konieczność.
użytkownik facebook 4-04-2020 10:02
Żenada
użytkownik facebook 4-04-2020 10:06
Zakazy są potrzebne gdy brak samodzielnego myślenia. No niestety. Mimo że mnie osobiście boli taki zakaz- rozumiem
użytkownik facebook 4-04-2020 10:46
Anna Angello rząd też zrozumie. Gdy Ci którzy jak się to skończy zaczną masowo chorować na różne choroby. Odporność nie toleruje słowa izolacja
użytkownik facebook 4-04-2020 20:29
Grzegorz Romanik Masz rację. Trzeba dbać o odporność. Nie narażać siebie i innych. A tak nawiasem, komuś się chciało napisać i z tym się zgadzam: https://www.facebook.com/100000687516954/posts/3159295360770017/?d=n Co nie zmienia faktu, że na bezmyślne zgromadzenia bywa, że jedynym sposobem jest twardy argument. Pozdrawiam
użytkownik facebook 4-04-2020 20:30
Anna Angello również pozdrawiam i wszystkiego dobrego na ten trudny czas życzę 😉
użytkownik facebook 4-04-2020 10:14
Bardzo dobry pomysł W lasach zbierali się grupy ludzi którzy piwkowali, grillowali.
użytkownik facebook 4-04-2020 11:29
Kamil Młynarczyk ale w lasach jest cisza spokój nie ma ludzi,jest otwarta przestrzeń. W domu idzie zgupieć. Ciekawe czy będziesz tego samego zdania jak zamkną markety i będziesz sam zmuszony tylko w domu siedzieć.
użytkownik facebook 4-04-2020 12:06
Mazur Marta ja narażam zdrowie swoje jak teraz chodzę do pracy jak nigdy dotąd. Gdyby nie nielegalne skupiska by niebylo zakazu lasów. Podziękuj tym co to robili.
użytkownik facebook 4-04-2020 12:07
Kamil Młynarczyk myślisz że zakaz wchodzenia do lasu jest przez nielegalne skupiska?🤣😂
użytkownik facebook 4-04-2020 12:10
Mazur Marta ja tylko przytaczam co widziałem w wiadomościach grile itd. No niestety byli tacy ludzie co pojechali samochodami poszli potem w las i zrobili sobie grilla.
~Timex 5-04-2020 8:52
do: użytkownik facebook (12:10)
Nie oglądaj Wiadomości.
~ 4-04-2020 10:20
Przecież to jest chore.Jeszcze trochę i uwiaza nas na łańcuchu przy budzie i założą kagance i będziemy jak te burki. Powinni jeszcze zakazać pracę pracownikom leśnym, ale tego nie zrobią,bo kto będzie pracował na tych nierobow co w biurach siedzą.
użytkownik facebook 4-04-2020 10:40
Bzdura kompletna.
~whitelinee 4-04-2020 10:43
Ale oczywiscie firmy pracuja w lesie transport takze
użytkownik facebook 4-04-2020 10:46
Nie dla wszystkich 😠😠
~stop zniewoleniu 4-04-2020 10:48
Debilizm skrajny, w lesie o tej porze roku jak spotkasz choć 1 osobę to masz szczęście.
użytkownik facebook 4-04-2020 10:59
Do lasu gdzie możliwość zakażenia jest znikoma bo brak ludzi to nie można iść ale juz do kosciola gdzie mozliwosc zarazenia sie wzrasta znacząco to prosze bardzo 50 osób na raz może siedziec..paranoja
użytkownik facebook 4-04-2020 11:00
Paweł Maćkowski Ależ można do lasu, jak najbardziej. Nawet z kolegami i z alkoholem. Wystarczy być myśliwym
użytkownik facebook 4-04-2020 11:02
tak wiem ale nie dysponuje sprzetem do polowania:) a sam alkohol to za mało:)
użytkownik facebook 4-04-2020 11:05
Paweł Maćkowski pocieszające, że większość myśliwych jakich w zyciu widziałam jest 65+. Oby im bór obdarzył za nadobne
użytkownik facebook 4-04-2020 11:07
Na szczęscie tu do naszego lasu nie chodzą i nie ma tam ludzi może jakos uda mi sie przesliznac:)
użytkownik facebook 4-04-2020 11:13
Paweł Maćkowski ubierz sie maskująco ;)
użytkownik facebook 4-04-2020 11:16
zawsze tak jestem ubrany jakby cos powiem ze jestem neo wyklęty:)
użytkownik facebook 4-04-2020 11:04
Bzdura ,duze sklepy otwarte kolejki przed nimi na 10 metrów a do lasu nie można , niech kontrolują skupiska ludzi w lesie a nie rodziny które chcą odetchnąć w lesie i pospacerować ,nie można pobiegać ,chory rząd sami sobie zaprzeczają
użytkownik facebook 4-04-2020 11:31
Bardzo dobrze !! Dla ludzi oraz lasu
~ 4-04-2020 11:33
Testują w ten sposób posłuszeństwo narodu ale pałka się niedługo przegnie.
użytkownik facebook 4-04-2020 11:49
DEBILNY POMYSL NIE POPARTY ZADNYMI BADANIAMI
użytkownik facebook 4-04-2020 11:49
paranoja!!!!!
~ 4-04-2020 11:56
W lesie nikt nie powie na kogo głosować a w kościele z ambony prykaz i są głosy a pózniej na cmentarz
użytkownik facebook 4-04-2020 12:53
Dyrektor Generalny Lasów Państwowych nie ma takiej kompetencji, okresowy zakaz wstępu do lasu może wprowadzić wyłącznie nadleśniczy i to w związku z przyczyną, która musi stanowić jedną z enumeratywnie wskazanych w ustawie o lasach. Zgodnie z treścią art. 26 ust. 3: Nadleśniczy wprowadza okresowy zakaz wstępu do lasu stanowiącego własność Skarbu Państwa, w razie gdy: 1) wystąpiło zniszczenie albo znaczne uszkodzenie drzewostanów lub degradacja runa leśnego; 2) występuje duże zagrożenie pożarowe; 3) wykonywane są zabiegi gospodarcze związane z hodowlą, ochroną lasu lub pozyskaniem drewna. Oczywiście stan epidemii w żadnym stopniu nie pokrywa się z żadną z powyższych przesłanek. Wskazane podstawy prawne nie dają kompetencji do zamykania lasów, a jedynie do wydawania poleceń przez Prezesa Rady Ministrów różnym osobom prawnym i nie tylko. Jednak osoba wykonująca to polecenie musi działać w ramach swoich kompetencji, zgodnie z art. 7 konstytucji, który stanowi, że organy władzy publicznej działają na podstawie i w granicach prawa. Skoro DGLP takiego prawa nie ma, to takiego zakazu wydać nie może. A przynajmniej nikt nie musi go przestrzegać. W związku z powyższym opisany wyżej zakaz nie ma podstawy prawnej, w związku z czym nie obowiązuje, a wypisane mandaty będą musiały być anulowane przez sądy. Zapraszam do lasu i do lektury ustawy o lasach państwowych - tu tekst aktualny (podpowiem, szybciej będzie, jak sobie wyszukamy w jakich kontekstach użyte zostało słowo "zakaz" : analiza prawna dr Adam Bartosiewicz: W myśl art. 26 ust. 1 ustawy o lasach, lasy stanowiące własność Skarbu Państwa, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, są udostępniane dla ludności. Stałym zakazem wstępu objęte są lasy stanowiące: 1) uprawy leśne do 4 m wysokości; 2) powierzchnie doświadczalne i drzewostany nasienne; 3) ostoje zwierząt; 4) źródliska rzek i potoków; 5) obszary zagrożone erozją. Natomiast nadleśniczy wprowadza okresowy zakaz wstępu do lasu stanowiącego własność Skarbu Państwa, w razie gdy: 1) wystąpiło zniszczenie albo znaczne uszkodzenie drzewostanów lub degradacja runa leśnego; 2) występuje duże zagrożenie pożarowe; 3) wykonywane są zabiegi gospodarcze związane z hodowlą, ochroną lasu lub pozyskaniem drewna. Ustawa – w myśl przepisów Konstytucji RP – pozostaje aktem prawnym wyższego rzędu niż rozporządzenie. Nawet rozporządzenie Rady Ministrów. A nawet Prezesa Rady Ministrów. Przepis paragrafu 17 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020 r. w sprawie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 566) – który stanowi – że w okresie od dnia 1 kwietnia 2020 r. do dnia 11 kwietnia 2020 r. zakazuje się korzystania z pełniących funkcje publiczne i pokrytych roślinnością terenów zieleni, w szczególności: parków, zieleńców, promenad, bulwarów, ogrodów botanicznych, zoologicznych, jordanowskich i zabytkowych, a także plaż, nie może zatem stanowić podstawy do wydania zakazu wstępu do lasów pozostających własnością Skarbu Państwa. Jest on sprzeczny z ustawą o lasach. A jako sprzeczny – w tym zakresie z ustawą o lasach – nie może być podstawą go zakazywania wstępu do lasów. Nawet, gdyby każdy z nadleśniczych próbował wprowadzić zakaz wstępu do lasów w trybie art. 26 ust. 3 ustawy o lasach, z powołaniem się na ogłoszenie stanu epidemii, to również nie może tego zrobić. Wykracza bowiem poza swoje kompetencje. Jak każdy zaś z organów administracji publicznej obowiązuje go zakaz domniemania swoich kompetencji. Nie ma zatem podstaw prawnych do wprowadzenia generalnego zakazu wstępu do lasów stanowiących własność Skarbu Państwa. ALE - oczywiście nie można się gromadzić w lasach. I trzeba zachować odstęp co najmniej 2m.
~asdf 4-04-2020 14:28
do: użytkownik facebook (12:53)
Tak zgadzam się z opinią, ustawa o lasach nie pozwala na zamykanie lasów państwowych z powodu epidemii, do tego taki zakaz narusza konstytucję. Jednym słowem, korzystajta do woli, ewentualne mandaty potraktować jako papier toaletowy :)
użytkownik facebook 4-04-2020 13:12
A co z tymi kretynami na motorach... U nas co sobota nawet teraz jeżdżą i się śmieją... A my mieszkając po lasu nie możemy iść na spacer czy pobiegać.... nosz k...a
użytkownik facebook 4-04-2020 13:20
Bez sensu!: trzeba ziemię kupić 5 ha i wtedy nie będą zabraniać...
~asdf 4-04-2020 14:33
do: użytkownik facebook (13:20)
Też nie do końca, gdybyś miał prywatny las na własnej ziemi, to prowadzenie nadzoru nad gospodarką leśną w lasach prywatnych ma starostwo. Widzisz, problem w tym że ludzie dali sobie odebrać wolność już wcześniej, a dziś poprzez gó..o zakazy i zbędne regulacje, straszenie ludzi wątłej śmiertelności wirusem po raz kolejny odbiera się resztki godności i wolności.
użytkownik facebook 4-04-2020 13:44
Jestem przeciwna takim zakazom. Chorych i izolowanych są tysiace a zdrowych są miliony. Jeżeli te miliony nie będą miały dostępu do ruchu na swieżym powietrzu to też się rozchorują. A z drugiej strony nie został wprowadzony stan nadzwyczajny albo wyjątkowy i ograniczanie swobód obywatelskich dla osób nie objętych kwarantanną....jest nielegalne!
użytkownik facebook 4-04-2020 15:07
Krystyna Hammel-Chmiel To jak zaczną wychodzić te miliony to sytuacja się odwróci i będzie chorych miliony, otworzyć okno i też można się przewietrzyc, jest taka sytuacja i musimy to przeczekać
użytkownik facebook 4-04-2020 16:26
Krystyna Szymanowska miliony nie wyjdą, sądzę że większość jednak zachowuje zdrowy rozsądek.
użytkownik facebook 4-04-2020 16:43
Krystyna Hammel-Chmiel To teraz pani zaprzecza sama sobie, bo najpierw pisze pani o wychodzeniu, a teraz o rozsądku
użytkownik facebook 4-04-2020 15:16
Glupi pomysł
użytkownik facebook 4-04-2020 17:26
?????? Dyrektor Generalny Lasów Państwowych nie ma takiej kompetencji, okresowy zakaz wstępu do lasu może wprowadzić wyłącznie nadleśniczy i to w związku z przyczyną, która musi stanowić jedną z enumeratywnie wskazanych w ustawie o lasach. Zgodnie z treścią art. 26 ust. 3: Nadleśniczy wprowadza okresowy zakaz wstępu do lasu stanowiącego własność Skarbu Państwa, w razie gdy: 1) wystąpiło zniszczenie albo znaczne uszkodzenie drzewostanów lub degradacja runa leśnego; 2) występuje duże zagroże
użytkownik facebook 4-04-2020 17:28
?????/hmmmm Dyrektor Generalny Lasów Państwowych nie ma takiej kompetencji, okresowy zakaz wstępu do lasu może wprowadzić wyłącznie nadleśniczy i to w związku z przyczyną, która musi stanowić jedną z enumeratywnie wskazanych w ustawie o lasach. Zgodnie z treścią art. 26 ust. 3: Nadleśniczy wprowadza okresowy zakaz wstępu do lasu stanowiącego własność Skarbu Państwa, w razie gdy: 1) wystąpiło zniszczenie albo znaczne uszkodzenie drzewostanów lub degradacja runa leśnego; 2) występuje duże zagrożenie pożarowe; 3) wykonywane są zabiegi gospodarcze związane z hodowlą, ochroną lasu lub pozyskaniem drewna. Oczywiście stan epidemii w żadnym stopniu nie pokrywa się z żadną z powyższych przesłanek. Wskazane podstawy prawne nie dają kompetencji do zamykania lasów, a jedynie do wydawania poleceń przez Prezesa Rady Ministrów różnym osobom prawnym i nie tylko. Jednak osoba wykonująca to polecenie musi działać w ramach swoich kompetencji, zgodnie z art. 7 konstytucji, który stanowi, że organy władzy publicznej działają na podstawie i w granicach prawa. Skoro DGLP takiego prawa nie ma, to takiego zakazu wydać nie może. A przynajmniej nikt nie musi go przestrzegać. W związku z powyższym opisany wyżej zakaz nie ma podstawy prawnej, w związku z czym nie obowiązuje, a wypisane mandaty będą musiały być anulowane przez sądy. Zapraszam do lasu i do lektury ustawy o lasach państwowych - tu tekst aktualny (podpowiem, szybciej będzie, jak sobie wyszukamy w jakich kontekstach użyte zostało słowo "zakaz" : analiza prawna dr Adam Bartosiewicz: W myśl art. 26 ust. 1 ustawy o lasach, lasy stanowiące własność Skarbu Państwa, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, są udostępniane dla ludności. Stałym zakazem wstępu objęte są lasy stanowiące: 1) uprawy leśne do 4 m wysokości; 2) powierzchnie doświadczalne i drzewostany nasienne; 3) ostoje zwierząt; 4) źródliska rzek i potoków; 5) obszary zagrożone erozją. Natomiast nadleśniczy wprowadza okresowy zakaz wstępu do lasu stanowiącego własność Skarbu Państwa, w razie gdy: 1) wystąpiło zniszczenie albo znaczne uszkodzenie drzewostanów lub degradacja runa leśnego; 2) występuje duże zagrożenie pożarowe; 3) wykonywane są zabiegi gospodarcze związane z hodowlą, ochroną lasu lub pozyskaniem drewna. Ustawa – w myśl przepisów Konstytucji RP – pozostaje aktem prawnym wyższego rzędu niż rozporządzenie. Nawet rozporządzenie Rady Ministrów. A nawet Prezesa Rady Ministrów. Przepis paragrafu 17 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020 r. w sprawie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 566) – który stanowi – że w okresie od dnia 1 kwietnia 2020 r. do dnia 11 kwietnia 2020 r. zakazuje się korzystania z pełniących funkcje publiczne i pokrytych roślinnością terenów zieleni, w szczególności: parków, zieleńców, promenad, bulwarów, ogrodów botanicznych, zoologicznych, jordanowskich i zabytkowych, a także plaż, nie może zatem stanowić podstawy do wydania zakazu wstępu do lasów pozostających własnością Skarbu Państwa. Jest on sprzeczny z ustawą o lasach. A jako sprzeczny – w tym zakresie z ustawą o lasach – nie może być podstawą go zakazywania wstępu do lasów. Nawet, gdyby każdy z nadleśniczych próbował wprowadzić zakaz wstępu do lasów w trybie art. 26 ust. 3 ustawy o lasach, z powołaniem się na ogłoszenie stanu epidemii, to również nie może tego zrobić. Wykracza bowiem poza swoje kompetencje. Jak każdy zaś z organów administracji publicznej obowiązuje go zakaz domniemania swoich kompetencji. Nie ma zatem podstaw prawnych do wprowadzenia generalnego zakazu wstępu do lasów stanowiących własność Skarbu Państwa. ALE - oczywiście nie można się gromadzić w lasach. I trzeba zachować odstęp co najmniej 2m.
użytkownik facebook 4-04-2020 19:13
Niech oni lasy zostawią w spokojnej już i zajmą się problemami w szpitalach...a tak wogole to taki zakaz jest bezprawny.Obawism się że to początek totalitaryzmu rządowego i dużo z tych obostrzeñ i zakazów obecnie wprowadzonych pozostanie na dłużej pod byle jakim preteksrem
~Jga 4-04-2020 19:43
Jedzcie za miasto kto was sprawdzi w lesie
~Hose 5-04-2020 0:13
Prawda jest taka, że masz prawo udusić drugiego człowieka gołymi rękami na środku ulicy. Pod jednym warunkiem. Kasa. Nic ci nie zrobią. Każdy adwokat ciebie wybroni. I odwrotnie. Zabronią wam wszystkiego. Bo mogą. Czy koronawirus jest niebezpieczny ? Nie wiem nic ponadto co w telewizji usłyszę. Jednego jestem dogłębnie przekonany. Telewizja kłamie!
~ 5-04-2020 21:35
do: ~Hose (0:13)
No to przestań oglądać ten tvn
~ABC 7-04-2020 0:05
do: ~Hose (0:13)
Dodam ,że każda kłamie .
~Kinia44 5-04-2020 2:13
Kościoły powinni zamknąć...
~gość 5-04-2020 9:30
o kurka! a ja w lesie mieszkam
~ 6-04-2020 1:53
do: ~gość (9:30)
ja tez
użytkownik facebook 5-04-2020 16:06
Siedźcie w domach .
użytkownik facebook 5-04-2020 19:45
To głupie jest.Bo w lesie nie ma zawsze nikogo nie zarazi się koronąwiusem .
użytkownik facebook 5-04-2020 22:34
Bez ruchu i tlenu spada odporność.!!! Do tego stres
~Morava i Szumek + "Jaro"==🤥 5-04-2020 23:41
https://www.wykop.pl/link/5430965/morawiecki-oglosil-ze-polska-bankrutuje-a-wine-za-to-ponosza-on-kaczynski-i-pis/ Skandalowi zawartości tzw. tarczy antykryzysowej odpowiada tylko tupet, jakim jest pokazanie czegoś takiego obywatelom. Wystąpienie premiera w Senacie rozwiewa wątpliwości: PiS doskonale wie, że zdemolowało finanse publiczne i nie ma jak bronić Polski przed zapaścią gospodarczą. .....i wszystko w temacie 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
~ 6-04-2020 5:00
do: ~Morava i Szumek + "Jaro"==🤥 (23:41)
Wyborcza, faktycznie wiarygodne źródło.
~Wot 6-04-2020 12:56
Zabieramy wszystko co ukryte przez ss w Sudety land.
~ABC 7-04-2020 0:03
Nie rozumiem !!! , bo niby co ? , sarnę zarażę ??? . Lepiej do marketu budowlanego po kafelki zapylać z innymi fanami burdla w domu ! .

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Ukwiecenie bolkowskiego rynku

Porównaj ceny z Jelonką.com

Ucieczka żółwia ze szczęśliwym zakończeniem

Prawo jazdy? Najlepiej w Jeleniej Górze

Ruszy karuzela stanowisk?

Sonda

Otwarcie szkół dla najmłodszych uczniów nie oznacza normalnej nauki, tylko zajęcia opiekuńczo-wychowawcze. Czy to ma sens?

Oddanych
głosów
827
Tak
27%
Nie
68%
Nie wiem
5%