MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

„Kwadratowe na okrągłe” czyli manifestacja na rzecz budowy rond w Cieplicach

Wiadomości: Jelenia Góra
Niedziela, 12 sierpnia 2012, 9:09
Aktualizacja: 9:09
Autor: Angela
Na jutro (13.08) w godz. 11.00– 17.00 Stowarzyszenie „Cheplewody Cieplice Zdrój” zaplanowało manifestację na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu w Cieplicach. Manifestanci spotkają się na skrzyżowaniu przy ul. Cervii przy sanatorium Agat. – Chcemy utworzenia rond w Cieplicach – mówi komtur Arnold von Weltze – stąd akcja „Kwadratowe na okrągłe”, której celem jest zamiana skrzyżowań na bezpieczniejsze ronda. Na pochód zaproszono m.in. prezydenta Jeleniej Góry oraz Komendanta policji.

Ogłoszenia

Czytaj również

Pożegnalna wystawa braci Osipików

Wreszcie dobra droga

Wypadek przy baniakach  

Komentarze (41) Dodaj komentarz

~raf 12-08-2012 10:30
co to wogole za stowarzyszenie mieszkam w cieplicach z 10 lat i pierwsze słysze
~sob.n.j. 12-08-2012 10:43
Ronda to płynność ruchu i bezpieczeństwo. Swiatła to przeżytek i blokowanie ruchu. A koszt taki sam. Europa zmieniła myślenie o ruchu 20 lat temu i ma duzo rond. Konieczne rondo w Sobieszowie na skrzyzowaniu powyzej petli autobusowej , tam co tydzień są grozne wypadki , a ile ofiar. Co na to władze miasta i policja ?.
rymcycymcy 12-08-2012 10:45
Ronda to wymysł ślimaków drogowych ! :) Spowalniają ruch i wywołują pisk opon, co wiąże się z ich szybszym zużyciem ! :) ...precz z rondami !
~ 12-08-2012 10:53
WTF???
~mario53 12-08-2012 10:57
Do rymcymcy! Jeśli nie masz o czymś pojęcia to po prostu zamilcz.Ronda to najbezpieczniejsze rozwiązania skrzyżowań,jeżdżąc po europie można to doskonale zaobserwować,przoduje w tym Wielka Brytania.Są bezkolizyjne i nie spowalniają/tak jak światła/ruchu.Jeśli ktoś kuma coś z techniki jazdy nie trzeba mu tego tłumaczyć.Pozdrawiam Komtura i życzę powodzenia oraz wytrwałości !!!
~agata 12-08-2012 10:58
robić ronda tam gdzie potrzebne a nie komplikować przejazdy tam gdzie jest dobrze
~kkkkkikkkkkk 12-08-2012 11:03
Ale po co ronda! Po godz 16 Jelenia i Ciepice są wymarłymi miastami, mało kogo tam można spotkać pieszych. Trzeba było protestować, gdy budowano "stonki" i inne hiper tuż przy drodze!
~ 12-08-2012 11:10
a ten komtur to kim zarządza , Pałac Schaffogczów opanowany przez PW, a innych zamków u nas nie ma , chyba ten pan pomylił adresy
CН.W.D.P. 12-08-2012 13:43
UWAŻAM, ŻE JAKO SPOWOLNIACZE RUCHU ZNACZNIE LEPIEJ SPRAWUJĄ SIĘ CIĄGNIKI ROLNICZE "URSUS C-360-3P" ZAOPTRZONE W DWIE PRZYCZEPY. JEST TO ROZWIĄZANIE ZNACZNIE TAŃSZE OD RONDA ORAZ MA TĘ ZALETĘ, ŻE TAKI CIĄGNIK MOŻNA USTAWIĆ W DOWOLNYM MIEJSCU W ZALEŻNOŚCI OD AKTUALNYCH POTRZEB.
~soclib 12-08-2012 13:51
Oczywiście dla ciebie jako przedstawiciela inteligencji okopowo-buraczanej to by wystarczył Ursus C-45.Jest jeszcze jeden POmysł pielgrzymki ,procesje to takie twoje swojskie.
~waja 12-08-2012 13:59
ronda, ronda... ale kumple nie zarobią na budowie kolejnych "światełek" i konserwacji starych, to gdzie tu jest interes?
~s. 12-08-2012 15:38
Po co rondo ? Trzeba przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Są kraje, mniej dzikie, gdzie nie ma świateł a o rondach to nawet nie słyszeli. Co otworzę jelonkę to jest info o wypadku. Pewnie prawko kupione a nie zdane. Może czas na weryfikację uprawnień ?
~ 12-08-2012 16:09
kto to jest komtur?
~ 12-08-2012 16:37
do 16:09, googlarce znajdziesz
~ 12-08-2012 16:45
Jak widzę u kogoś "von" to już wszystko wiem na jego temat. I nie jest to zdanie dobre.
~ 12-08-2012 16:48
No i do tego "komtur" - czyli zwierzchnik zakonu. Zdanie mam już pełne. I takie drobnostki bardzo słuszną inicjatywę czynią śmieszną.
~ 12-08-2012 16:53
a co to jest cervii ? bo cervi to ulica
CН.W.D.P. 12-08-2012 16:54
MIEJSCEM NIEKTÓRYCH POJAZDÓW SĄ MUZEA ALBO I ZLOTY PASJONATÓW, liberalny środku od kapusty. MUZEA, SĄ TO TAKIE MIEJSCA, W KTÓRYCH MIEJSCE ZNAJDUJĄ STARE RZECZY, ALE POD WARUNKIEM, ŻE SĄ FAJNE. TY, NIESTETY, NADAJESZ SIĘ TYLKO NA ZŁOM, BO CHOĆ STARY, TO NIC FAJNEGO...
~ritz 12-08-2012 18:07
Ronda tez spowalniają przykład to rondo w Kłodzku.Stoi sie tam w korku 20 min
~17sqandal 12-08-2012 19:59
kultura jazdy plus ronda plus dobre drogi i o 70 % wypadków mnie takie to oczywiste ale widze ze nie dla wszystkich , kobiety i traktory na pola!
~kesur 12-08-2012 19:59
do raf nic nie wiem ze osiedlił sie nowy osadnik do ritz to przechodz szybciej a wy wszyscy przujdie to porozmawiamy mo jednak mamy wspólne zdanie
~soclib 12-08-2012 20:28
chwde nikt nie wie kto ty je !Zamiast produkowć się tu to lepiej by było abyś się zainteresował:termy-przekręt,park zrobiony w banbuko,SKM,strefa przemysłowa,/ludziska uciekają bo pracy nie mają,jak takiś przemądrzały to otwórz biznes ,zakład pracy ,daj ludziom zatrudnienie ,nie bo jesteś cienias! Był już kiedyś taki "środek kapusty ale zmienił nazwisko na glemp"aMEN.
~Marcin 73 12-08-2012 21:09
Nie znam się na organizacji ruchu drogowego, natomiast cieszy mnie kolejna grupa zapaleńców, dla których ważne są nasze piękne Cieplice. Cieplice warte są każdego wysiłku. Pozdrawiam serdecznie, Marcin Kaflik - Stowarzyszenie"Ciepliczanin"
CН.W.D.P. 12-08-2012 21:18
KOCHANIUTKI, JEDNĄ TYLKO RACJĘ MASZ W TYM CO OPOWIADASZ, ŻE MIANOWICIE NIKT NIE WIE, KIM JESTEM. NO, OCZYWIŚCIE NIE W SKRAJNYM ZNACZENIU ROZUMIENIA TEGO ZWROTU... NIESTETY, ZAKŁADU PRACY NIE MOGĘ OTWORZYĆ, GDYŻ DO PRACY PRZEZNACZONY JEST URSUS C-360-3P, A NIE ZAKŁAD. W POPRZEDNIM USTROJU SOCJALISTYCZNYM I NAWET DOŚĆ LIBERALNYM, BYŁY ZAKŁADY PRACY... OBECNIE MAMY ZAKŁADY PRODUKCYJNE. SĄ JESZCZE ZAKŁADY KARNE. ALE ZAKŁADÓW PRACY JUŻ NIE MA. MOGĘ ZA TO OTWORZYĆ ARCHIWUM WINRARA. CO TY NA TO?? CO DO PRACY TEŻ KŁOPOT. ZAMIAST PRACY JA WOLĘ LUDZIOM DAWAĆ PIENIĄDZE. OCZYWIŚCIE NIE ZA DARMO, BO NIKT NIE LUBI BYĆ ŻEBRAKIEM...
~rumcajs54 13-08-2012 7:24
Parę miejscowości ostatnio przejechałem (Opolszczyzna, Górny Śląsk), częściej małych, żeby nie powiedzieć - wsi. Co rusz to rondo, jazda płynna i to w różnych godzinach. Okaże się jaka będzie różnica, gdy Miłków ruszy, a przydałoby się rondo i w Sobieszowie, i na obwodnicy przy Lubańskiej. Inna sprawa to czy technicznie jest to możliwe.
~rumcajs54 13-08-2012 7:57
Suplement: co do ronda w Kłodzku to uważam, że jest ono ok. Problem w tym, że to miasto pilnie potrzebuje OBWODNICY, bo ruch na wylocie do Opola jest GIGANTYCZNY (głównie TIR-y).
~jan 13-08-2012 8:47
CH.W.D.P jak to nikt nie wie kim jestes ? używanie takiej " ksywy" mówi wszystko o tobie , i poraża przed jakąkolwiek z tobą polemiką !
~do kesur 13-08-2012 8:54
jaka organizacja takie i wiadomosci widac wogóle mało wiesz
~ZZ 13-08-2012 9:14
Popieram. W Jeleniej Górze drogami rżądzi chyba jakiś nieudacznik, który się boi jeździć po rondach, takiego oporu przed ich budową nigdzie indziej nie widziałem (ani w Polsce, ani w Europie). To kolejna dziedzina udowadniająca jakim jesteśmy zad---em.
~ha ha 13-08-2012 9:18
rondo owszem ale na lubanskiej
CН.W.D.P. 13-08-2012 9:28
janek, JAK BŁYSNĄŁEŚ!! WŁAŚCIWIE BŁYSŁEŚ...
~zula 13-08-2012 9:31
MOJA MATKA NAZYWAŁA SIĘ RADZIWIŁŁ VON KŁEBICKA VON GAWLIK I VON JASKÓŁKA. Kto potrafi podać znaczenie von ? Von przed nazwiskiem dodane oznacza miejscowość, z której ród pochodzi; a. , której jest (był) właścicielem; uważa się nie zawsze za oznakę rodu szlacheckiego. słownik z 1933 roku.U Kopalińskiego von nie ma. Mogę sobie napisać von Jelenia Góra, czy von Cieplice i też nie jest to źle. Ronda tak lecz nie za dużo i nie w centrum miast.
~ 13-08-2012 9:47
Ad.~zula. Von to z niemieckiego. Dotyczy ludzi pochodzenia nie plebejskiego np. von Pless, von Formann, von Kursten. Łopatologicznie to polski odpowiednik - np. Zbyszko z Bogdańca, Jurand ze Spychowa. Co współcześnie można przetłumaczyć Zbigniew Bogdański lub Bogdanecki, Jurand Spychowski. DOLNOŚLĄZAK
~vem 13-08-2012 9:58
weźcie , proszę , również pod uwagę skrzyżowanie na osiedlu XX-lecia i Podgórzyńskiej. Niedawno doszło tam do kolejnego wypadku, a jest to tam wręcz regularne i to skrzyżowanie nie jedną ofiarę śmiertelną ma na koncie. Wariaci pędzą ze strony Podgórzyna, gdzie widoczność wjazdu na osiedle i tak jest utrudniona. Wiele razy też winę ponoszą bezmyślni kierowcy przejeżdżający z osiedla na osiedle (robiący zakupy) i czując się jak u siebie na podwórku zapominają chyba, że przekraczają wylotówkę. Zbyt wiele tam ofiar było, zbyt wiele groźnych wypadków. Miejsce BARDZo ruchliwe I BARDZO uczęszczane. Masa ludzi przebiega na skróty na zakupy czy przystanek, ogrom dzieci, z osiedla i z domu dziecka. Niesamowite, ze po tylu tragediach i tylu latach wciąż tam nikt na to nie zwrócił uwagi.
~vem 13-08-2012 9:59
A miejsce na zrobienia ronda, no chociażby wysepki!! jest- bo z zieleni mozna by było zabrać sporo. Doprawdy widziałam na własne oczy (mieszkając tam tyle lat...) wiele wypadków, za wiele. Ginęły dzieci i nikt nie zareagował... Ile jeszcze to skrzyżowanie musi ofiar zebrać, żeby ktoś wreszcie to zrozumiał!
~vem 13-08-2012 10:07
... i wyprzedzając wypowiedzi-nie nauczymy ludzi rozsądku nie stawiając im przed oczami konkretnego ostrzeżenia, taka nasza głupia natura. Skoro nie nauczyli się przez tyle lat, żeby uważać w takich miejscach, żeby korzystać z pasów, żeby zwyczajnie zwolnić i rozglądac się na wszystkie boki-to nadal nic się nie zmieni! Przeprowadziłam się niedawno do małego miasteczka. Były tu dwa skrzyżowania, które ciągle sprawiały wiele trudności w poruszaniu się pieszych, bo nikt nie ustepował, tworzyły się w sezonie letnim korki, a do tego masa, doslownie masa zgonów! Postawili rondo, w drugim miejscu wysepkę. Od dwóch lat nie ma tam ani jednego wypadku smiertelnego, a tylko kilka niegroźnych stłuczek spowodowanych przez totalnie już bezmyślnych narwańców. EFEKT WIDAĆ w statystykach gołym okiem!!!!
~cieplice_123 13-08-2012 11:10
rond tak łatwo nie da się utworzyć bo muszą mieć przepustowość a w przypadku Cieplic to zabranie części prywatnych terenów.. Przy Sp nr 6 jest bardzo niebezpieczne skrzyżowanie. Przydałby się tam choć światła lub lepsze pulsacyjne oznakowanie, że to droga do szkoły
CН.W.D.P. 13-08-2012 11:51
ZAKAZAĆ!! KONIECZNIE ZAKAZAĆ!! TYLKO ZAKAZY SĄ W STANIE COŚ ZMIENIĆ. NO I OCZYWIŚCIE POWOŁAĆ ODPOWIEDNIE STRUKTURY EGZEKWUJĄCE ODPOWIEDZIALNOŚĆ. BO TYLKO SUROWE KARANIE MOŻE WYMUSIĆ PRZESTRZEGANIE ZAKAZÓW. WYMUSZAĆ!! TRZEBA WYMUSZAĆ!! NIE WOLNO POZWOLIĆ!! PRECZ Z WOLNĄ WOLĄ JEDNOSTKI I CAŁEGO SPOŁECZEŃSTWA!!
~"'cieplice 5 13-08-2012 12:02
Popieram ronda w Cieplicach i internautę ' cieplice 123''. Przy Sp 6 i wjeżdzie z Sobieszowskiej na Cieplicką jest skrzyżowanie , które ma już ksywę CHYBIŁ-TRAFIŁ bo albo zdążysz albo nie . Cieplicka od niedawna stała się jak droga szybkiego ruchu . a lustro na tym skrzyżowaniu jest albo zaparowane , albo zbite , albo wykręcone w inną stronę.Popieram Bezwzględnie ronda jako bezpieczne rozwiązanie ,tak jak jest w większości krajów Europy, a wszystkim , którzy tak się technicznie wypowiadają na temat rond , proponuję aby zamiast loginu wpisywać adres zamieszkania, intencje będą wtedy bardziej wyrażne.
~do Zula ! 13-08-2012 12:18
poproś CH.D.W.P może Ci wytłumaczy w czym rzecz z"von" , a gwiazda jego CH rozbłysnie !
~r12 13-08-2012 20:53
Rondo jednopasmowe to skrzyżowanie dla idiotów, dla których zwykłe skrzyżowanie to trudna rzecz do zrozumienia, (kto i kiedy ma jechać itp). Poza tym są ciasne i słabo wyprofilowane spowalniają ruch i opony się zużywają. Jak budować ronda to duże i dwupasmowe które są dużo wydajniejsze i bezpieczniejsze od zwykłych skrzyżowań ze światłami czy bez.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Wokół Ratusza – to warto zobaczyć!

Chwile wzruszenia podczas Złotych Godów  

Jeleniogórzanka z szansą na tytuł Miss Polski

Studium na początek

Bulwar Cieplicki otwarty!

Sonda

Miejscowości turystyczne bez zakazu handlu w niedziele?

Oddanych
głosów
306
Tak
61%
Nie
36%
Nie wiem
3%