MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Kup teraz kask!

Wiadomości: Kotlina Jeleniogórska
Piątek, 13 lipca 2007, 0:00
Aktualizacja: Piątek, 13 lipca 2007, 7:14
Autor: anzol
Fot. Archiwum
Za brak takiego zabezpieczenia głowy rowerzyści zapłacą mandat!

Na razie cykliści kasku nie muszą zakładać. Robią to z własnej woli i w trosce o swoje życie oraz zdrowie. Ale niedługo to ma się zmienić. Donosi o tym piątkowe wydanie „Metra”. Nad nowymi przepisami właśnie pracuje Ministerstwo Transportu.

Kask będą musieli zakładać wszyscy rowerzyści, którzy nie ukończyli 18 lat i jeżdżą jednośladem drogami publicznymi. Nie masz kasku? Zapłacisz 100 złotych mandatu.

– Dlaczego tylko do 18 lat? – pyta Marcin Nowicki, rowerzysta z Jeleniej Góry. – Moim zdaniem zakładanie kasku powinno być obowiązkowe dla wszystkich. Tak jak pasy bezpieczeństwa dla kierowców – dodaje.

Akcję promującą bezpieczną jazdę rowerem w kaskach na głowie promowała jedna z dolnośląskich gazet. Poparło ją wówczas wielu znanych jeleniogórzan, między innymi, Bolesław Osipik, rowerowy ambasador Jeleniej Góry, który na rowerze przejeżdża tysiące kilometrów.
Do kasków przekonywała także nadkom. Edyta Bagrowska z Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze oraz lokalni dziennikarze.

Pomysł nie wszystkim się podoba. – Na pewno kask zwiększa bezpieczeństwo, ale człowiek wygląda w tym koszmarnie. Jak w hełmie. Nie podobają mi się te kolarskie stroje i kask też nie. Dlatego zmuszanie ludzi do jego noszenia uważam za nonsens – twierdzi Michał Lasek, jeden z rowerzystów.

Według danych policji w ubiegłym roku wydarzyło się ponad 5,8 tys. wypadków z udziałem cyklistów. Ponad 500 z nich zginęło, a prawie 2 tys. zostało ciężko rannych. Powodem większości tragedii był właśnie brak kasku.

Ogłoszenia

Czytaj również

Przemysłowe Davos w mieście pod Śnieżką

Trwa świąteczny jarmark

Wyborcze obiecanki cacanki

Komentarze (43) Dodaj komentarz

~bikerka_ 13-07-2007 7:48
Niektórzy ludzie martwią sie o to jak beda wygladac w kasku (przeciez to nie rewia mody), a nie myślą o najwazniejszym, czyli o tym ze kask moze uratowac im zycie...
~Zbigniew Leszek 13-07-2007 7:57
Jestem – ZA. To tylko dla bezpieczeństwa rowerzystów, a zwłaszcza małych dzieci. Jeszcze powinien być obowiązek jazdy zwłaszcza wieczorem w koszulce lub kamizelce, która jest odblaskowa. Zmorą są rowerzyści, bez oświetlenia i w stroju – czarnym.
~do wypowiedzi p. Michała Laska 13-07-2007 9:15
z artykułu. Prponuję żeby w przypadku urazu na rowerze pokrywali w całości koszty leczenia. Będą za to ładnie wsyglądać
~dede 13-07-2007 9:21
Pięknie . Za jakiś czas ktoś wpadnie na pomysł , że wszyscy kąpiący się na basenach czy w innej wodzie mieli na sobie kamizelki ratunkowe , bo to dla ich bezpieczeństwa.
~anka 13-07-2007 9:46
w zyciu tego nie zaloze..wiem ze to dla bezpieczenstwa ale to jest strasznie nie wygodne..glupie to... to tez kosztuje tak samo jak mandat..
~paweł 13-07-2007 9:55
popieram Zbigniewa Leszka powinno byc oświetlenie po godz 19 w okresie letnio–wiosennym a od godz 17,00 w okresie zimowym a dodatkowo kask powinni nosic wszyscy bez wzgledu na wiek !!!
~Aaron Palkin 13-07-2007 9:58
Dużo jeżdżę na rowerze i nie używam kasku, bo po prostu wolę bez. Zakładanie go lub nie powinno byc sprawą indywidualną. Ostatnio tez szał na "bezpieczeństwo" mnie osłabia, kaski, kamizelki. Wszytko powinno mieć granice zdrowego rozsądku. Idąc tym tokiem rozumowania możana założyć koguta na kask, przed rowerem pownien bieć goniec, na pewno sie zgodziecie, że to poprawi bezpieczeństwo. Czy jak zastosuje się dużo środków "bezpieczeństwa" to nie będzie wogóle wypadków? Najlepiej nie wychodzić z domu wtedy będziemy bardzo bezpieczni. Wiele wypadków można uniknąć nie przez noszenie kasków, odblasków itp. tylko przez dolanie sobie trochę oliwy do głowy.
~do anka 13-07-2007 10:00
jak nie potrafisz dopasowac kasku, to nie dziw sie, ze jest niewygodny :] kosztuje tak samo jak mandat?? ale zycia drugiego sobie nie kupisz
~Tato 13-07-2007 10:10
Do Anki...Za kask zapłacisz raz i masz, natomiast mandatów możesz zapłacić wiele=>decyzja należy do Ciebie...Sam wiem,że w kasku wygląda się średnio,ale wiem też jedno: gdyby nie kask założony przez mojego synka kilka dni temu na "króciutki wypadzik w teren", to już bym chyba z nim nie rozmawiał (fiknął takiego "koziołka", że z kasku niewiele zostało)=>teraz kupiliśmy następny i możemy dalej razem jeździć.:–)
~hehe... 13-07-2007 10:16
racja anka nareszcie cos normalnego napisalas
~ja 13-07-2007 10:27
Ciekawe co mi kask pomoże w kolizji z samochodem?! Wolę zginąć na miejscu, niż żyć póżniej jak roślina!
~ja 13-07-2007 10:36
Zamiast bezsensownych przepisów proponuję wziąć się za budowę ścieżek rowerowych, aby bikerzy nie musieli narażać życia między samochodami
~hugo 13-07-2007 10:46
glupota z tymi kaskami az szkoda pisac
~nadgorliwy 13-07-2007 10:54
ja proponuje jeszcze pieszym zalozyc kaski
~kask 13-07-2007 10:58
to nie kwestia bezpieczeństwa tylko sposób na wyrwanie kolejnych pieniędzy, niech i rowerzyści zapłacą za dziury w drogach i za nieodpowiedzialnych kierowców, którzy traktują cyklistów jak zło na drodze, a może tak jak w holandii, rowerzystom więcej ścieżek z prawdziwego zdarzenia!!!!!
~do Aaron Palkin 13-07-2007 11:02
hehe... 9 na 10 wzpadkow zdaza sie w domu....xD
~Lincoln 13-07-2007 11:30
Chwila, jesli w kasku maja jezdzic osoby do 18 roku zycia, to jak policja chce ich mandatem karac za jego brak?! Czyby ten artykul byl jakas podpucha?
~hm 13-07-2007 11:38
Oprócz kasku przydałoby się trochę kultury jazdy ze strony kierowców pojazdów mechanicznych /odstęp, niewymuszanie manewrów itd./. Szkoda, że nie u nas w Polsce.
~ do ja 13-07-2007 12:02
racja. nic w tym miescie sie nie dzieje. tylko jakies glupoty. mogli by pomyslec w zrobic sciezki rowerowe.
~hehehheee 13-07-2007 13:35
Zgadzam się z Aaronem Palkinem. Lekka przesada z tą dbałością Państwa o "nasze" bezpieczeństwo – głupota i tyle. To powinna być kwestia wolnego wyboru, a nie nakazu. Rowerzysta bez kasku ryzykuje własnym życiem – jego wybór. Jeśli rodzice chcą chronić pociechy jak "Tato" to nic nie stoi ku temu na przeszkodzie. Można nauczyć synka lub córkę by jeździli w kasku. Ale po co przymus?? Jeśli przyjdzie wam rodzice zapłacić mandat za pociechę, która pożyczyła na chwilę rower od kolegi by podskoczyć do sklepu, to ciekaw jestem czy nie zmienicie zdania zwolennicy "Kaskowego reżimu". Czyżby powiedzenie "czuć wiatr we włosach" miało pójść do lamusa? Ech zawsze nakazy i zakazy – a edukacja i uświadamianie to gdzie? Niedługo naażą jeżdzić autem ospobowym w kasku – na pewno byłoby bezpieczniej ;)
~kruk 13-07-2007 13:50
jedziesz drogą publiczną,to jedż w kasku ale na dróżkach,ścieszkach i trasach małego ruchu nie koniecznie ten sprzęt musi nas zdobić.
~biały 13-07-2007 13:56
niby chodzi o nasze zdrowie,a chodzi o kasę...dla producenta i kasy miejskiej a najlepiej wprowadzić obowiązkowy strój dla rowerzysty,że Giertych na to nie wpadł !
~lol 13-07-2007 15:11
już widze jak baba po zakupy na ukrainie i w kasku hahaha
~exxon 13-07-2007 15:15
Policja już po piwku rowerzystów pokarała to teraz zajmą sie kaskami a potem?
~ona 13-07-2007 15:48
dobra, na rowery bez kasków!!! ale potem płaćcie z własnej kieszeni matoły za leczenie!!!! nie zdajecie sobie sprawy z powagi tej sytuacji!!! kask może uratować życie!!! no ale co ja będę więcej pisać–wy i tak lepiej wiecie....
~kask 13-07-2007 16:33
brawo biały!! podoba mi się pomysł jazdy na rowerze w mundurku Romana.najlepiej z irydoplatyny a może jest jakaś kosmiczna technologia wytwarzania mundurków i można je już kupić w tv market albo mango?? hi hi hi
~cr@zy 13-07-2007 16:41
W Holandii i Chinach jakos jezdza bez kaskow... i nikt nie mysli nawet tego tam zmieniac... I jakos zyja, nie ma tylu wypadkow... Maja sciezki rowerowe, deptaki ktorymi moga jezdzic. I zyja. A u nas? Dzialania jakbysmy sie szykowali do wojny. Kupujcie kaski! Po co budowac sciezki, albo chociazby zwykla farba wyznaczac drozki na istniejacych chodnikach... "My nie mamy pieniedzy, niech sobie kupia ludzie, i nam d^%$ sciezkami nie zawracaja"
~jur 13-07-2007 17:21
ciekawe przecież osoba do 18 roku zycia to nieletni to jak to sie ma do karania takiej osoby mandatem. Po drugie często koło mojego domu do kontenera na odpadki przyjeżdzają ludziki na rowerach składakach i zaczynają buszować w kontenerze jak znajda jakiś"skarb" to wsiadaja na rowerek i dalej jadą>JA SOBIE ICH WYOBRAŻAM W KASKACH"
~W KASKU BEZPIECZNIEJ. 13-07-2007 17:31
To dlaczego na skuterach jeżdżą w kaskach, przecież nie potrzeba na nie prawo jazdy, ani karty rowerowej. Jestem też za, oczywiście w ramach rozsądku.
~jedyny kumaty to nadgorliwy 13-07-2007 18:06
niech piesi noszą kaski ich więcej ginie na drogach a tak na marginesie bardziej poprawiłoby bezpieczeństwo rowerzystów obowiązkowe oświetlenie roweru i opaski odblaskowe na rękach lub nogach
~Nowak 13-07-2007 18:22
chyba ich coś boli!
~Aaron Palkin 13-07-2007 19:42
Niedługo bedzie wymagane zatrudnienie na 1/8 etatu BeHaPowaca do domu. Bedzie dbał o nasze bezpieczeństwo. Proponuje jeszcze wprowadzić zakaz poruszania się osób starszych w zimie, będzie mniej złamań. Nikt chyba nie zaprzeczy, że to poprawi ich bezpieczeństwo.
~rowerzysta bez kasku !!! 13-07-2007 20:52
a moze jeszcze stalowa zbroje??????? kto czuje sie zagrozony niech zaklada a nie wszystko na mus Sa inne sposoby by bylo bezpiecznie i niech Nam nie wmawiaja ze kask wszystko zalatwi.Pozdrawiam wszystkich.......gologlowych:)))))))))
~Nowak 13-07-2007 21:37
Aaa w dodatku "Kup teraz kask" <–– to jest chyba kampania reklamowa :D wszyscy kupią kaski a przepis nie wejdzie :D aaa no i jak juz piszecie to byście sie określili kiedy a nie "niedługo" dla niektórych niedługo to 1–2 dni a dla innych troche dłużej :D
~behciu 13-07-2007 22:14
Najbardziej przeraża mnie dbałość państwa o moje bezpieczeństwo.Chcac przejechać 200 metrów do sklepu bede musiał zakładać kask. Normalnie masakra!
~Vi_king 13-07-2007 22:41
Chyba idąc spać nałożę kask. Własne łóżko jest najniebezpieczniejszym miejscem w otoczeniu człowieka. Statystycznie najwięcej ludzi umiera w łóżku. Strach się położyć. :–)
~nie osipik 13-07-2007 23:07
sprawdzcie kto w ministerstwie transportu ma wytwórnie kasków ,albo hurtownie i będzie wszystko wiadomo .
~Emeryt 14-07-2007 16:30
Jak się tak troszczą o moje życie, to zamiast zmuszać mnie do kupowania i zakładania kasku na rower, to niech mi oddadzą z procentem pieniądze zabierane co miesiąc z wypłaty na "ubezpieczenie" a ja już sobie poradzę lepiej niż mi to ONI zagwarantowali – ani emerytury normalnej ani opieki zdrowotnej – za to Hermaszewski w kosmos poleciał!
~do exxon 14-07-2007 18:42
a potem każą rowerzystom zapinać pasy... tfu, może lepiej nic nie pisać, bo jeszcze się im przez niechcący pomysł podsunie?
~Długi 14-07-2007 23:13
Potem wymyślą air bagi do rowerów,albo każą jeździc w ochraniaczach do downhilla.Gdy mojego ojca potrącił bus,kask pękł jak łupina orzecha.Nie ochronił Go,jak by się to mogło wydawać.Więcej rozsądku,przewidywania i przestrzegania przepisów,bo sam nakaz zakładania kasków nic nie zmieni.
~kom17 15-07-2007 0:48
a ja proponuję OC dla rowerów wtedy uniknie sie sądów nie wszyscy kierowcy pojazdów mechanicznych są sprawcami kolizji i wypadków z rowerzystami.
~Długi 18-07-2007 2:55
Do kom17 Masz poniekąd rację.Gdyby rowerzysta za rozsądną cenę mógł wykupić pakiet ubezpieczeniowy,to wszystko wyglądało by inaczej.Może w przyszłości firmy ubezpieczeniowe wprowadzą takie pakiety?Obecnie cos tam oferują,ale to mało.
~mada 19-07-2007 9:10
Bez zbędnego komentarza uważam, że piesi też powinni nosić kaski, a ci cowymyślają takie przepisy powinnmi być izolowani, bo to staje się w tym kraju już zaraźliwe.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Radosne Mikołajki

Jeleniogórski punkt krwiodawsta już działa

Wieści z rejsu Pogorią

Nie daj się naciągnąć!

Młodzi przeciw zmianom klimatycznym

Sonda

Czy coraz więcej przepowiedni o zbliżającym się końcu świata należy traktować poważnie?

Oddanych
głosów
935
Tak
22%
Nie
70%
Nie wiem
8%