MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Koszykarze Sudetów przegrywają po sportowym horrorze

Wiadomości: Jelenia Góra
Sobota, 24 listopada 2007, 18:11
Aktualizacja: 18:13
Autor: Łukasz Stawski
W starciu Sudetów z MKKS żadna z drużyn nie chciała dać za wygraną aż od ostaniej sekundy
Fot. Marek Tkacz
Koszykarzom Sudetów Jelenia Góra nie udało sie uczcić wygraną jubileuszu 10 lat istnienia klubu. W meczu X kolejki II ligi jeleniogórzanie ulegli po dramatycznej końcówce MKKS Zabrze 79:80. Do wyłonienia triumfatora tego spotkania potrzebna była dogrywka.

Mecz Sudetów z zabrzanami odbywał się w uroczystej atmosferze związanej z obchodami 10 rocznicy istnienia klubu. Na trybunach zasiadło wielu aktualnych i byłych działaczy, trenerów oraz koszykarzy jeleniogórskiego klubu. W przerwie pojedynku zostali oni uhonorowani okolicznościowymi nagrodami. Klub ze swej strony wręczył koszulkę koszykarską prezydentowi Jeleniej Góry Markowi Obrębalskiemu. W krótkim przemówieniu M. Obrębalski ze swej strony, gratulował klubowi dotychczasowych osiągnięć, życzył kolejnych oraz zapowiedział zamontowanie w hali przy ul. Sudeckiej nowego nagłośniania. Niestety do pełni radości z jubileuszu zabrakło tylko jednego, wygranej naszych zawodników.

O porażce Sudetów zdecydowała ich słaba gra w pierwszej kwarcie. Jeleniogórzanie nie zrealizowali ustalonych przed meczem założeń taktycznych i dali sie zaskoczyć gościom serią celnych trójek, których zabrzanie zaliczyli w pierwszej odsłonie aż pięć. W 10 min. gospodarze, prezentujący w tym okresie na domiar złego słabą skuteczność przegrywali aż 10:25. Począwszy od początku drugiej kwarty podopieczni trenera Ireneusza Taraszkiewicza rozpoczęli pościg nad drużyną z Górnego Śląska. Klasą dla siebie był zwłaszcza punktujący efektownymi wejściami w strefę podkoszową Jakub Czech. Niestety gracz ten dość szybko zaliczył cztery faule i w dalszej fazie meczu musiał wyraźnie oszczędzać się w defensywie, co wykorzystywali zabrzanie mijając go bezkarnie i zdobywając łatwe punkty. Najskuteczniejszy jeleniogórzanin nie dograł zresztą meczu do końca, gdyż w 35 min. faulował po raz piąty.

Odrabianie strat przez gospodarzy zakończyło się w 24 min. kiedy to J. Czech doprowadził do remisu po 50. Pogoń za MKKS – em kosztowała jednak jeleniogórzan bardzo dużo sił, co było szczególnie widoczne w końcówce gry. W kolejnych minutach na parkiecie trwała prawdziwa koszykarska wymiana ciosów. Oba zespoły na przemian odskakiwały na kilka punktów, by potem szybko tracić całą wypracowana przewagę. Minutę przed końcem meczu goście prowadzili po trafieniu Pawła Mola 73:71 jednak punkty na wagę dogrywki zdobył na 15 sekund przed końcem regulaminowych 40 min. Krzysztof Samiec.

W dogrywce oba zespoły grały dość nerwowo, a zdobywanie punktów przychodziło im z dużym trudem. Na 53 sekundy przed końcem dodatkowych 5 minut goście, po celnym rzucie wolnym Macieja Balcerzaka wyszli na jednopunktowe prowadzenie 80:79. Żadnej z drużyn w nerwowej końcówce nie udało sie już powiększyć swojego dorobku punktowego. Wprawdzie w ostatniej akcji do kosza trafił Mariusz Matczak, jednak arbitrzy orzekli że rzut ten został oddany już po czasie.

Dla jeleniogórzan porażka z zabrzanami była drugą kolejną, gdyż w poprzednim ligowym pojedynku ulegli na wyjeździe Pogoni Prudnik. W następnej kolejce Sudety zmierzą się we Wrocławiu ze Śląskiem II.

Wyniki pozostałych spotkań: VB Leasing Siechnice – AZS Szczecin 63:78, Doral Nysa Kłodzko – Olimpia Legnica 107:58, UKKS Leszno – Pogoń Prudnik 92:82, AZS PO Opole – AZS Kalisz 71:78, Spójnia Stargard Szczeciński – Śląsk II Wrocław 95:69, AZS Poznań – Open Basket Pleszew – mecz w niedzielę

Sudety Jelenia Góra – MKKS Zabrze 79:80 (12:25, 25:17, 20:18, 16:13, 6:7)
Sudety: Czech 24, Samiec 18, Matczak 17, Terlikowski 10, Skrzypczak 6, Wilusz 4, Niesobski, Chmieliński.

Czytaj również

Porażka z Polkowicami

Niedoróbki na drodze

Miłośnicy zabytków na swoim kolejnym zlocie

Komentarze (25) Dodaj komentarz

~. 24-11-2007 19:25
wytlumaczcie mi dlaczego sudety zawsze musza byc krzywdzone!!?? jak dla mnie (zreszta dla calej hali) ostatni koszy byl w czasie... a sedziowie wyraznie kibicowali mkks'owi... nie wiem czy takim sedziowaniem chca sprawic zeby na mecze przychodzilo mniej osob ale napewna chca wykonczyc psychicznie zawodnikow... nie jestem za przemoca ale z checia obtlokl bym twarzyczki `arbitrow`! ogladajac takie mecze czlowieka szlag trafia! zawodnicy sie staraja, daja z siebie wszystko ale to na nic jak mecz z gory skazany na porazke! kto daje tym cepa licencje?? niech PZKosz cos z tym zrobi!! Samiec i Czech jak zwykle pokazali co potrafia :) I miło tylu ludzi widzieć na hali... Na play-off'ach bedzie nas jeszcze wiecej :D
~jks 24-11-2007 20:14
nie wiem kto daje takim k...om licencje na sedziowanie jak to mozliwe ze po 3 kwarcie zabrze mialo 5 fauli??????????????????????
~methoes 24-11-2007 20:44
Jelenia Góra ciągle traktowana zaściankowo...sędziowie wstyd :( żal. Ale i tak SUDETY będą w play-off wierzymy !! Do Boju !!
~79 - 80 :((( 24-11-2007 20:49
TAKICH BLEDOW SEDZIOW SIE NIE WYBACZA !!! ICH BLEDNA DECYZJA Z OSTATNIEJ SEKUNDY DOGRYWKI ZADECYDOWALA O WYNIKU MECZU !! TO SEDZIOWIE ZOSTALI BHATERAMI TEGO SPOTKANIA, SZKODA TYLKO ZE NEGATYWNYMI... OBY JAK NAJMNIEJ TAKICH SEDZIOW NA MECZACH SUDETOW !!!
~sawa 24-11-2007 21:14
jest nagranie z meczu to sie okarze, czy byl w czasie, czy nie. Osobiscie uwazm ze rzut zostal oddany po czasie!tym samym tym razem nie mozna zgonic winy na sedziow. Mogl ostatnia akcje pociagnac do konca K.Samiec, to najbardziej doswiadczony zawodnik!! J.Czech po raz kolejny pokazal wsyoka klase sportowa! Gratulacje dla chlopakow, za walke i zaangazowanie
~?? 24-11-2007 21:15
W sumie to nie da sie rozstrzygnac bez powtorki video czy rzut byl po czasie czy tez nie... Szkoda ze to zdecydowalo o wyniku meczu
~ja 24-11-2007 21:40
błedem było nie faulowanie nr15 klocek nie potrafi rzucac osobistych na 4 nie trafil zadnego trzeba bylo go sfaulowac a nie pozwalac rozgrywac akcje w koncuwce zabrzanom
~BUUUUUUUU 24-11-2007 21:41
Przykro ale AZS KK tez przegrało ,niestety sędziowie rowniez sie nie popisali :(
~widze wiecej niz wy 24-11-2007 22:11
ciekawe kto z tu komentujacych w momencie oddawania rzutu przez mariusza matczaka obserwowal czas na tablicy??ja obserwowalem i musze przyzanac ze sedzia pokazal ze ma jaja i nie bal sie podjac kontrowersyjnej decyzji, mial racje!! przypomnijcie sobie jakie zarty byly w ubieglym sezonie w meczu z opolem:) proponuje na mecze w jeleniej gorze zapraszac sedziow z NBA!! a co tam, wtedy nikt w polsce nie traktowalby juz was jak tych z zascianka!!od razu stanelibyscie na rowni z SAS albo LAL:):):) hehehe szacunek trzeba sobie wywalczyc na boisku, a widocznie jeszcze na niego wasz (jeleniogorscy kibice) klub nie zasluguje, bo jeleniogorskich zawodnikow na parkiecie jak na lekarstwo i moze tez z tego powodu sedziom nie zalezy zeby byc wam przychylnym- wie ktos moze co jest przyczyna tego stanu rzeczy ze tak malo grajacych jelenigorzan jest na boisku??ja z chlopakami (rocznik '84,'85,86&Kamil Milancej) nie raz spotykalem sie na boisku i przyznam szczerze ze mieli papiery na granie l-ligowe ale dzialacze w jeleniogorskim klubie jakos lekka reka pozwolili im zrezygnowac z koszykowki. cudze chwalicie brawami na parkiecie bo na razie na to jest kasa, a pozniej bedziecie plakac bo sie skonczy a swego nie bedzie...przyklad wasz zespol KK (kobiety)- gdzie dziewczyny z rocznika '85,'86 szkolone w klubie o nazwie "Wichoś" Jelenia Góra?!teraz biegaja jakies przypadkowe postacie po boisku i tylko Żaneta Sojka jest miejscowa-Małgorzta Myćka pokazala sie dzisiaj w barwach poznania, a Gosia Babicka niedlugo zmiazdzy KK w barwacg gorzowskiego walca!! pozdrawiam i do roboty u podstaw z mlodziezom zapraszam bo bez niej ciezko niedlugo nastapi kres jeleniogorskiej koszykowki!!
~Heh. 24-11-2007 22:28
Panowie i Panie wasza krytyczna postawa jest żenująca, jeśli druzyna przegrywa to zawsze zwalacie winę na sędziów, po za tym w ostatnich minutach punkty zostały nieprawidłowo zdobyte Hmmmm napisze tak duża nieostrożność ze strony sędziów, bo jak wiemy, żadna nowośc przeważnie gwiżdże sie pod gospodarza. Odważna decyzja w końcowych sekundach daje wam do myślenia tyle że pamietajcie wy Kibice SUDETÓW widzicie błdy sędziów wtedy gdy zagwiżdżą przeciwko Nam. Wówczas doszukujemy sie najmniejszych błędów, aby zgnoić sędziego; ale cóż to już jest wliczone w zawód pozdrawiam OBIEKTYWNY kibic Sudetów
~kibol Sudetów 24-11-2007 23:31
ja obserwowałem i tablice i Matczaka i muszę przyznać że mam mieszane uczucia bo przy tym minięciu był faulowany Mariusz a rzut był oddany chyba jedna równo z syreną... a co do tych OBIEKTYWNYCH to napisze jedno skoro uważacie że sędziowanie było dla nas to czemu po 3 kwartach Zabrze miał chyba 6 czy 7 fauli... i jak byście uważnie obserwowali to Samiec cały czas był trzymany albo za koszulkę albo za rękę to samo Terlikowski i niemal każde jego wejście pod kosz to były faule których sędziowie nie widzieli bądź nie chcieli widzieć.. i jeszcze te faule Czecha szczególnie ten 3 gdzie zasadził "czape" kolesiowi i ten 5 jak koleś podszedł pod niego
~bugas 25-11-2007 2:48
Wielkie pozdro chlopaki, brawo za determiancje!
~bugas 25-11-2007 2:52
Wielkie pozdro chlopaki, brawo za determiancje! Szkoda tego meczu zwlaszcza, ze Opole przegralo, wogole dosyc zaskakujace wyniki, w STSie bym polegl.
~j.goodwill 25-11-2007 16:17
Wybrałem się na mecz i przygotowałem specjalnie ładna koszule i marynarke bo były obchody 10-cio lecia klubu. Poczatkowo jak nie zostałem wyczytany zrobiło mi się przykro potem smutno a w końcu jak zobaczyłem ilu ludziom dziekuje sie za moja prace zebrało mi sie na wymioty. Jestem załozycielem klubu Sudety . Ten klub to moje dziecko i KOCHAM Sudety całym sercem. Ciekawe czy pamietacie jak to się stało ze tenisisci ziemni musieli odejsc z klubu i pozostał tylko jednosekcyjny klub koszykówki. "Jam to nie chwalac sie sprawił" Wtedy tez pojawili sie dwaj dzis zaszczytni panowie o inicjałach J.G. (obiecałem wam wiec to czynie ze napiszę komentarz) Obecny ZARZADZIE i działacze klubu Sudety jesteście zwyczajnie Brzydcy ,Głupi i Biedni. J.Dobrowolski P.S.Jeżeli chcieliście podziękować to trzeba było zaprosić pania Zofię Czernow która jako prezydent miasta dała zgodę na rozwiązanie starych struktur i podje ła decyzję o oddanie pod zarząd upadającego budynku i sekcji meskiej koszykówki grupie ludzi skupionych wokół TKKF TERY ( wielokrotny mistrz Jel.Góry i Dolnego Ślaska amatorów) To Pani Zofia powinna dostać koszulkę i honorowe członkostwo klubu. Lizusostwo jest niewskazane w zyciu dorosłym. P.s nr 2 Ciekawe dlaczego teraz kiedy zarządzacie jeleniogórskim męskim basketem nie potraficie zorganizować Ligi Amatorów sic! J.D.
~kibol sudetów 25-11-2007 18:38
jak byś nie widział liga amatorów odbędzie sie po zakończeniu rozgrywek ligowych ponieważ młodzi zawodnicy Sudetów również występują w tej lidze po to aby sie w niej ogrywać żeby grali lepiej a nie warto ryzykowac kontuzji na tych rozgrywkach ja trwają mecze 2 ligi
~jam Ci 25-11-2007 19:30
Nie ma Sudetów..BYł BęDZIE JEST SPARTAKUS JKS
~//// 25-11-2007 20:10
ostatni rzut był dokładnie oglądany na kamerze, ponieważ gracze Sudetów domagali się tego. Piłka została wypuszczona z rąk PO GWIZDKU. trudno się mówi. mój wujek był obserwatorem [ obserwuje, czy sędziowie sędziują wg. przepisów ] i powiedział, że mimo, iż chciał żeby Sudety wygrały. to nie da rady, ponieważ piłka została wypuszczona z rąk PO GWIZDKU. trudno sie mówi. GRALIŚCIE WSPANIALE ;]
~SUDETY 25-11-2007 20:28
Kłapiecie jak jakieś kury że nasi przegrali...powinni przegrac i tak sie stało. Ten ostatni rzut był ewidentnie po czasie. Gdyby nasi chcieli wygrać to by się wzieli od pierwszych minut a nie przegrywać na początku ponad dziesięcioma punktami. Ale i tak ładnie zagrali ... niestety mamy słabych podkoszowych i to było ewidentnie widać w meczu. Ten podkoszowy z Zabrza z 12 robił co chciał. Ale trzymam za chłopaków mocno kciki :)
~kibol Sudetów 25-11-2007 20:59
co Ty koleś gadasz jakich słabych podkoszowych?? chyba oszalałeś jeśli Czesi Wilu i Jasiu są słabi to co powiesz o Olszewskim który grał w tamtym roku;] Czech i Skrzypczak grali słabo w obronie bo się bali o faule choć i tak Czesiu dał chyba 3 bloki mając 4 faule!! więc jak oni są słabi?? Mkrzypcak jest chudy ale niezwykle waleczny!! a Wilusz miał słabszy dzień niestety to nie są maszyny!!
~wellgood 25-11-2007 21:18
<i> regulamin złamany - post usunięty </i>
~Zdena 25-11-2007 22:03
Łukaniu forever!!! hejka
~FANKA 26-11-2007 17:30
Najlepszy jest ten anemik z 12-Wilusz!!!On jest chyba jeszcze lepszy niż osobiste w wykonaniu jego vis a vis z Zabrza!Do boju JKS!!!!
~do kibola 26-11-2007 20:03
soy ale Wilusz kiedy miał sie wykazac jak siedział na ławie! on jest dorbym obronća! zreszta jak wszedł pózniej to nawet w ataku mu szło dobrze!!
~kibol Sudetów 26-11-2007 21:42
źle mnie zrozumiałeś nie mówię że Wilusz jest słaby bo gra naprawdę dobrze ale jak napisałeś nie mógł się wykazać bo siedział na ławie bo źle zaczoł mecz niesrtety:/ jak cała drużyna zresztą
~AguLa:) 28-11-2007 12:33
Co za bzdury!! Jarkuś i tak jesteś najlepszy!!:*:* powodzenia chłopaki !! MAcie WygraĆ:)

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Prezesi spółek miejskich o cenach energii

Wichoś pokonał Spartakusa

W śmieciach miasto tonie

Wiosna Biedronia sprawdza i zapowiada

Wichoś z kolejnym zwycięstwem

Sonda

Czy wszyscy młodzi do 26. roku życia powinni być zwolnieni z podatku PIT?

Oddanych
głosów
953
Tak
38%
Nie
54%
Nie mam zdania
8%