MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Korupcji stop

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 16 marca 2007, 0:00
Autor: TEJO
Fot. Archiwum
Stowarzyszenie Wspólne Miasto ma zamiar patrzeć na ręce urzędnikom.

Oliwer Kubicki, jeden z liderów Wspólnego Miasta został pełnomocnikiem Stowarzyszenia Stop Korupcji. Wywodząca się z Opola organizacja jako pierwsze miasto na Dolnym Śląsku, w którym ma swoje przedstawicielstwo, wybrała Jelenią Górę.

O. Kubicki spotkał się w czwartek z przewodniczącym Rady Miasta w Opolu Sławomirem Brzezińskim, który jednocześnie jest sekretarzem krajowym Stowarzyszenia Stop Korupcji. Kubickiemu przekazano oficjalne pełnomocnictwa do reprezentowania organizacji w mieście Jelenia Góra.
Z gośćmi z Opola spotkał się także klub radnych WM.

– Celem stowarzyszenia jest zapobieganie zjawiskom korupcji i łamaniu prawa. Działamy na rzecz przejrzystości życia publicznego. Propagujemy uczciwość i etyczne zasady w życiu publicznym oraz standardy nowoczesnego państwa prawa. Współpracujemy między innymi z Transparency International Polska, Centrum Adama Smith'a, Association of Certified Fraud Examiners - Poland Chapter – deklarują członkowie.

Jeleniogórski pełnomocnik Oliwer Kubicki zamierza przyjrzeć się dokładniej dokumentom przetargowym wystawianym przez miasto oraz inwestycjom. – Zarówno tym, które są realizowane, jak i tym, które miały powstać, a nie powstały – zaznaczył.

Stowarzyszenie "Stop Korupcji" zostało założone w styczniu 2003. Jest pierwszą polską antykorupcyjną organizacją pozarządową o charakterze ogólnopolskim . Biuro krajowe stowarzyszenia mieści się w Opolu, a oddziały regionalne "Stop Korupcji" znajdują w największych polskich miastach - między innymi w Warszawie, Łodzi, Gdańsku, Toruniu i Zielonej Górze.
Jak do tej pory jedynym i wyłącznym źródłem finansowania naszej działalności są darowizny członków stowarzyszenia i jego sympatyków.

Dziełem SK jest pierwszy Polski Wortal Antykorupcyjny: www.stopkorupcji.pl, który dziennie odwiedza nawet kilkaset osób.
Stowarzyszenie przywiązuję dużą uwagę do edukacji obywatelskiej, współpracy z organami ścigania oraz niezależnymi mediami w celu informowania opinii publicznej. – Prowadzimy i wspieramy wszelkie inicjatywy edukacyjne wspólnie z młodzieżą gimnazjalną, ponadgimnazjalną, akademicką oraz z przedsiębiorcami i urzędnikami państwowymi. Działając w "Stop Korupcji" zauważamy, że największą przeszkodą w skutecznej walce z korupcją jest bierność polskich obywateli, a co za tym idzie milczące przyzwolenie na korupcję oraz bezsilność organów władzy publicznej w egzekucji prawa – czytamy w deklaracji programowej stowarzyszenia.

Ogłoszenia

Czytaj również

Kto dyrektorem teatru?

Wypadek w Radomierzu

Ślisko w Termach?

Komentarze (49) Dodaj komentarz

~MAYA 16-03-2007 16:31
Pierwszy do przejzenia bedzie u Kubickiego pewnie Prystrom
~hoho 16-03-2007 16:34
ciekawe kto wspolnej wsi bedzie patrzyl na rece
~buahhahhahahhhhahhaha 16-03-2007 16:54
NIe wygrali w wyborach to próbują się odegrać w ten sposób, żenada
~chlop 16-03-2007 17:12
a niech sie urzędnicy pilnują i będą uczciwi zamiast psuć krew uczciwym obywatelom tym którzy tu jeszcze chcą cokolwiek robić
~kamel 16-03-2007 17:24
zapomniałem sie podpisać jako jeden z tych którzy jeszcze chcą coś zrobić w tym kraju
~Tarantula 16-03-2007 17:34
Popieram w 100%. Powszechnie wiadomo, że największe niebezpieczeństwo zaistnienia zachowań korupcyjnych jest na styku polityki z biznesem. Wzajemne lokalne powiązania, znajomości, uzależnienia są niestety faktem. Brawo!!!!
~:) 16-03-2007 17:44
w ramach swoich obowiazkow powinni zaczac od samozdemaskowania i rozwiazania wlasnej organizacji :)
~Pytanko 16-03-2007 17:54
Na początku zajmą się kortami na Sudeckiej oraz oświadczeniami majątkowymi radnych (proponuje od 4 kadencji) haha
~ponury grabarz 16-03-2007 17:55
Czy nie jest dla was dziwne, że polityk (bo tak należy określić osobę zaangażowaną politycznie, nawet na poziomie samorządowym) powołuje stowarzyszenie do waki z korupcją? Pytanie, czy ma ono szansę być obiektywne? Odpowiedzi niech każdy udzieli sobie sam
~hahahaha 16-03-2007 18:19
Panie Prystrom jaja Pan sobie robisz?Co tam z Pana rozliczeniami z US? Coś tam pisało w gazetach.
~Zenada 16-03-2007 18:22
Nie to nie ja... zenada to ostatnie miejsce prezydenta Jeleniej Gory w rankingu Gazety Wojewodzkiej. Ale O. Kubicki nie bedzie mial wiele do roboty, bo obecny prezydent chyba nie bedzie robil wielu przetargow. Jako ze generalnie nic mu sie nie chce:)
~xyz 16-03-2007 18:39
Czekam na listę członków stowarzyszenia.Czuję że.....
~adam 16-03-2007 18:46
A ja uważam że bardzo dobrze. Ludzie popatrzcie - jaki mamy brud w mieście i jego wszelkich zakamarkach !!! Choć nie udało sie zatrudnić szwagierki, nie wiemy jednak - co się udało w cichej współpracy z komuną . Urzędnicy biorą duże pieniądze, a nie wywiązują się ze swych obowiązków (patrz wyżej) - czy to nie swego rodzaju korupcja, tj. naciągania podatników ? Dlatego życzę p. Kubickiemu i nowemu jg Stowarzyszeniu - powodzenia oraz długiego żywota w nękaniu obiboków i kłamców na urzędniczych stołkach ! Poza tym - pozdrawiam Czytelników ...
~Maura 16-03-2007 18:52
Brawo Oliwer!!! Działanie Stowarzyszenia SK jest nam bardzo potrzebne!
~Wybory 16-03-2007 19:01
Niech się najpierw rozliczą z wyborów samorządowych oraz z finansowania rozdętej kampanii wyborczej, pózniej pod lupę proponuję wziąć finanse organizacji kupców na Różyckiego i ściągane przez Panią radną ze WM Danutę W. haracze na ten dziwny twór.Przyjrzeć też się należy Prezesowi Robertowi , chociaż na razie sprawa Pana Prezesa jest obecnie w prokuraturze to pełnomocnik Oliwer będzie musiał poczekać. A tak na wstępie to gratuluję tej organizacji opolskiej rozeznania z doborem partnerów. Panie Sławomirze Brzeziński, dla wielu w tym mieście nie będziecie organizacją wiarygodną, nie przeprowadził Pan rozeznania w temacie doboru partnerów.Wasze wejście do Jeleniej Góry z partnerem takim jak WM to jak zjadliwy bzdziel puszczony w perfumerii, po prostu jest to niesmaczne i czuć duży dysonans.
~gn 16-03-2007 19:38
To stowarzyszenie "Stop korupcji" ma tyle wspólnego z walką z patologiami władzy, co nasz Ruch Ochrony Praw Obywatelskich... z agencją towarzyską. www.ropoiwzk.com
~oliwka 16-03-2007 20:04
Popieram, nadzór musi być.
~zyx 16-03-2007 20:36
p. O. Kubicki. Pierwsza umowa osobiście zawarta przez p. Prezydenta z 28.12.2006 r. poza ustawą o ZP. O tym wszyscy w UM głośno mówią i co? Korupcja, kumoterstwo, nepotyzm władzy nabrały w ciągu 100 dni takie rozmiary, że to przerasa P. siły. Zamiar szlachetny choć wątpliwe efekty.
~Propozycja od bed bojs 16-03-2007 20:36
Moze "Wybory" same sie rozliczna ze swoich dzialan, kampanii i inwestycji. Zwlaszcza z tych ostatnich, bo cos nam mowi, ze pod tym nickiem skrywa sie jeden z naszych ulubionych "miszczow" jeleniogorskiego biznesu.
~Ciekawy 16-03-2007 20:50
Czy działalność polegać ma wyłącznie na szukaniu łapówkarzy, czy też przez korupcję będzie rozumiane szwagrostwo? Jeśli tak,to pierwszego Szwagra już mają!!!
~re wybory itp 16-03-2007 20:55
Po ten sarkazm i zupełne idenytfikowanie p.O.Ku-bickiego z p. Prystromem?W ten sposób każdą inicjatywę, nawet nabardziej użyteczną można nisz- czyć w zarodku .Wszystko wskazuje,że obecnej ekipie z p.Obrębalskim na czele trzeba się b.dok- ładnie przyglądać.A wypowiedż kojarzy się z "szam- bem i perfumerią",czego nie gratuluję!!
~STARY PIERDZIEL 16-03-2007 21:00
To wielki wstyd dla tych z Opola, że w akurat tym temacie idą pod ręke z czymś takim jak Wspólne Miasto. WSTYD!!! TFUUUU!!!
~FLUJ DLA MAS 16-03-2007 22:03
A ja uwazam za glupote to ze nie mozna zatrudniac swoich bliskich. To przeciez paranoja na maksa!!!! Ciekaw jestem czy wy nie chcielibyscie zatrudnic swojej siostry, brata, matki na jakiejs cieplej posadce gdybyscie byli na przyklad prtezydentem miasta czy pelnili inna funkcje publiczna!!! Tak samo nasz CHORY narod ma ciagle pretensje ze na przyklad prezydent jezdzi dobra furą, ze lekarz z naprzeciwka kupil sobie nowe auto, i inne zazdrosci a postawcie sie na ich miejscu = zarabiasz duzo nie jezdzisz fiatem 126p zarabiasz malo - jezdzisz fiatem 126p. Albo wkurza mnie to jak na przyklad ludzie maja pretensje ze ksiadz z parafii ma auto za 15 tysiecy.....no cos wy pewnie jakbyscie byli ksiedzem to byscie chodzili pieszo bo koń kosztuje tyle co auto:))
~WM i KREDYT NA KAMPANIE 16-03-2007 22:36
Czemu WM, mimo deklaracji Sajnoga wciaz nie przedstawilo sprawozdania finansowego z kampani wyborczej???????? Czy to prawda ze na finansowanie kampani zaciagnieto wysoko oprocentowany kredyt?
~ada 16-03-2007 23:42
tez tak słyszałem o tym kredycie i o długach
~biedronka malogsia 16-03-2007 23:56
"Miszcz biznesu" czyzby znany pan od mieszkan, ktore zapomanial zbudowac i teraz zajmuje sie sprzataniem na targowisku przy rondzie? To dobra nauczka dla tych wszystkich, ktorym sie wydaje. najpierw krol zycia a potem niestety miotla i lapata. Tak, nawet w Polsce trzeba byc uczciwym...
~mesjah 17-03-2007 2:25
ale nie ma polityki i urzedow bez korupcji,to niczego nie zmieni ale jestem za a nawet przeciw:)a o kredyt sie nie martw,z ta roznica ze to jest pozyczka,kredyt sie splaca;)
~Kusy 17-03-2007 8:26
W nowinach napiano,że guru WM ma znowu kłopoty z prawem.Proponuję Kubickiemu aby najpierw rozliczył Robusia z biletów na korty a później patrzył na ręce innych polityków. I nastepna sprawa do Oliviera. Dlaczego na stronie intrenetowej WM nie ma sprawozdania finansowego za rok 2006?
~T&T 17-03-2007 9:07
Wolelibyście, aby przewodniczacym tegoz stowarzyszenia był ktoś z bandy PO-SLD, oczywiscie wszystkie niewygodne brudy zamiatałby pod dywan aby sie wzajemnie nie pograzac. Oczywiści żadna afera nie ujrzałaby swiatła dziennego.A, że takowe maja miejsce to juz niestety fakt. W ciagu pierwszych 100 dni prezydentury mielismy pare historii korupcyjnych jak zatrudnianie kolegów, próba, na szczescie nieudana zatrudnienia szwagierki i Bóg jeden wie co jeszcze. Lepiej dmuchac na zimne! Dyletanci, nie wiedzący na czym polega istota tego stowarzyszenia niech poszperają w internecie i nie wypisuja głupstw.
~Grzegorz Niedźwiecki 17-03-2007 10:06
Pierwszą polską antykorupcyjną organizacją pozarządową o charakterze ogólnopolskim jest Ruch Ochrony Praw Obywatelskich i Walki z Korupcją w Jeleniej Górze. Stowarzyszenie "Stop korupcji" jest takim samym katalizatorem przekrętów jak Transparency International - Polska. Sprawdziliśmy wszystkich, począwszy od Jolanty Babiuch-Luxmoore, po Julię Piterę. Obu organizacjom wysłaliśmy wiele tematów i sygnałów do praktycznego rozwiązania, żadna nawet nie zareagowała, w odróżnieniu np. do programu "Interwencje". Organizacje te zajmują się tylko promowaniem swoich członków i popeliną (statystyką) sciągniętą zresztą z zagranicznych źródeł. Nie jestem zazdrosny, ale polecam koledze Oliwerowi rozpoczęcie kontroli w "WODNIKU" (o ile go tam wpuszczą) i na dachach ZGL, które remontował p. Charłampowicz. Pozdrawiam...
~do ada 17-03-2007 10:23
Ada, chłopaku: "tez slyszalem"?? Czyzby miszczowi biznesu juz nawet plec sie pomieszala? A tak gwoli doprecyzowania? Czy nadal sprzata pan na jednym z targowisk??
~Jeleniogórzanin (od urodzenia) 17-03-2007 11:19
Jeleniej Góry nie można przyrównywać do opolskiego szamba. Nie wiem co ci z (W)ielkiego (M)iasta Opola robią w JG. Jeżeli jest u nich tak źle, to bardzo proszę, niech sobie pilnują tamtejszej władzy! Nie jesteście tutaj potrzebni, a kariery robić sobie możecie np. w "warszawce". Nie szukajcie ze WM, i jego liderem, tego czego nie ma i nie wmawiajcie mieszkańcom JG (w tym mnie), że jest u nas patologia. Żal mi R.Prystroma, że musi chwytać się już takich miernych sposobów do osiągnięcia swoich mitomańskich celów politycznych.
~kajtek 17-03-2007 12:42
No tak, większość wpisów pochwalnych pochodzi od towarzyszy ze Wspólnego Miasta. Ale i tak większość ludzi wie, że jest to pic. WM nie będzie wiarygodne z takimi ludzmi jak Pan Prystrom. Hańba korupcji spada właśnie na Krainę Muminków, dzięki temu, że nie potrafi ona sobie poradzić z własnymi ludzmi.
~ola 17-03-2007 12:49
Oj, widac po niektórych komentarzach, że stowarzyszenie jest b. potrzebne. Te histeryczne brednie i oskarżanie WM, świadczy, że ktoś trzęsie portkami. Brawo Panie Oliwierze, niech Pan działa. Życzę skutecznej walki z korupcją.
~Takie wspólnomiastowe CBA... 17-03-2007 12:49
... cóż Robuś przegrał, zadłużył się, prokurator depcze po piętach. Co tu robić. Jak znamy jego styl to najprawdopodobniej w najbliższym czasie za pewnie swoje pieniądze zacznie paplać w NJ i zaprzyjaźnionej DAMI o jakiś nieprawidłowościach... aby dalej od Wspólnego Miasta i jego "interesów"
~Uczciwy 17-03-2007 13:05
Ja nie biore bo mi nie dają........... a szkoda.
~Do Oli 17-03-2007 15:26
Pewnie że WM jest potrzebne.Po prostu cała menażeria powinna skupiać się w jednym kółku zainteresowań. A po hersztach tej wesołej gromadki można poznać co tak na prawdę oni sobą reprezentują. Poczytaj proszę wtorkowe felietony "nieomylnego".I spróbuj nie przyswajać ich treści w sposób bezmyślny. Zobaczysz wtedy prawdziwe oblicze człowieka który je pisze.Nic ciekawego. Dla kontrastu i dla duszy polecam także wtorkowe felietony zatytułowane "Okiem Kubka".Czytając je także można dostrzec prawdziwe oblicze piszącego je człowieka. Tylko że ta sylwetka pozbawiona jest ogonka i rożków a i opary siarki nie unoszą się znad lektury. No cóż, każda menażeria ma swoje ideały.Ja wyznaję inne wartości niż ludzie naznaczeni piętnem prystromizmu.
~kIBOL 2-ODWIEDZIMY CIĘ 17-03-2007 16:10
DO BIEDRONKI MALOGSI ( SIC ! )( Pani Alena K. )! Ten budowlaniec jest kierownikiem na Targowisku, na którym Pani handluje i pilnuje żeby płaciła Pani podatki, nie zaś, że sprząta tam. Wierzę bardziej w niego niż w kupców targowiska unikających płacenia podatków i zaniżających przychody. Proszę zapytać Pani najbliższą koleżankę Danutę W. z jakiego powodu Rada Miasta będzie właśnie cofać jej mandat wyborczy !!!
~Szambiarz z szamba 17-03-2007 16:13
Jelenia Gore wrecz nalezy przyrownac do Opola. Tam udalo sie posadzic prezydenta, szefa rady miasta a nawet posla... przekladajac to na nasze, moze sie okazac, ze do paki pojda lewa, lewa naprzeod: pan p, pan k, a byc moze sam pan... A w raz z nimi cala flota malych cwaniaczko, ktorzy sie dorabiali na majatku miasta przez lata... Czyz nie byloby natychmiast pieknie.
~bary33 17-03-2007 17:11
Zgadzam się ze wszystkimi powyższymi kpinkami ze Wspólnego Miasta, z wyjątkiem G.Niedźwieckiego i Ruchu Ochrony Praw Obywatelskich i Walki z Korupcją (piękna nazwa...) ten koleś ze swoją pijacką reputacją nie ma prawa krytykować nikogo, a tym bardziej działaność antykorupcyjną - cztery lata temu Kusiak załatwił mu pracę w Jelfie w zamian za odpowiednie głosowania... Polecam stronę www.normalnepanstwo.pl
~olo 17-03-2007 17:34
od tego są profesjonalne służy, amatorzy to urawiac jogging. A tak na marginesie to troszkę się juz w jelonce nazbieralo - czs oszyczania moze nadchodzi. Ciekawe od kogo zaczniecie.
~ropoiwzk 17-03-2007 21:42
Po pierwsze niedźwiecki nikogo nie krytykuje, tylko mówi, że te wszystkie organizacje, których liderzy sprawują władzę są organizacjami dyzurnymi i wskazuje kolegom z WM kierunki działań, których nikt nie podejmia, a jak podejmie to i tak w tej dolinie je uwalą. Po drugie podaj swoje nazwisko, a Niedźwieckki cię poda do sądu za pomówienia... Niedźwiecki robił w Jelfie, a raczej w Polfie izolacje w latach 80-tych jak miał firmę budowlaną www.nienormalny.człowieku
~do bary33 18-03-2007 5:37
Jak pomożesz tylu osobom co Niedźwiecki i wystąpisz oficjalnie przeciwko różnym notablom, prominentom, VIP-om nic nie znaczący libertynku, to będziesz miał prawo zabierać na jego temat głos
~xyz 18-03-2007 9:32
Do redakcji. Dlaczego tak szybko wyrzuciliście ten temat do archiwum?Temat bardzo ciekawy i rozwojowy przez dwa dni 43 komentarzy. Inne były przez dłuższy czas "niusem"/Patrz-Reorganizacja czy czystka.../ Czyżby macki WM też sięgały do Was?
~Do Czytelników 18-03-2007 11:04
Artykuł "Korupcji stop" wciąż jest dostępny w naszym serwisie, siłą rzeczy z upływem bieżących wydarzeń znalazł się tylko nieco niżej. Wystarczy kliknąć w "poprzednie" na głównej stronie pod listą artykułów. Pozdrawiamy - Redakcja
~ggd 18-03-2007 11:24
Tu należy tylko przytoczyć starą maksymę "Złodziej zwsze najgłośniej krzyczy - łapać złodzieja"
~do przeciwników 18-03-2007 17:08
strach obleciał!!!
~Do do przeciwników 18-03-2007 20:43
Jak widać z większości wpisów to raczej śmiech na sali echem się odbija. WM razem ze swoim niejednoznacznym liderem działając w sferze walki z korupcją wygląda jak zarodowy buchaj po kastracji, więcej z tego będzie śmiechu niż przerażenia. Szkoda tylko, że młody ambitny człowiek o płomiennym spojrzeniu ,Pan Oliwer K.gubi swój nie do końca ukształtowany autorytet w takim dziwnym towarzystwie. A jeśli chodzi o badanie tak korupcjogennego obszaru jakim jest styk polityki i biznesu to na prawdę w Jeleniej Górze trudno o lepszy przykład jak Wspólne Miasto. Szkoda, że tak wspaniała inicjatywa została spalona na samym wstępie. A może się mylę?
~obserwator 20-03-2007 19:07
Oliwer Kubicki spotkał się z przedstawicielem stowarzyszenia "Stop korupcji", przewodniczącym Rady Miasta Opole, członkiem PO. Oliwer Kubicki bardzo serdecznie rozmawia z prezydentem Jeleniej Góry Markiem Obrębalskim, członkiem PO. Radna Wspólnego Miasta Anna Ragiel została zastępcą przewodniczącego Rady Huberta Papaja, członka PO. I wszystko jasne - kruk krukowi oka nie wykole...

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Kontrowersyjne nagranie nauczyciela

Procesja na Zabobrzu

Wsparcie Straży Miejskiej

Podejrzany o zabójstwo Kristiny w jeleniogórskim areszcie?

Komu przeszkadzał mural?

Sonda

Czy reklamy przy drogach i ulicach dekoncentrują kierowców?

Oddanych
głosów
1289
Tak
78%
Nie
17%
Nie mam zdania
4%