MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Koło ratunkowe dla Flory?

Wiadomości: Jelenia Góra
Sobota, 11 maja 2019, 6:04
Aktualizacja: Niedziela, 12 maja 2019, 6:32
Autor: Angelika Grzywacz–Dudek
Fot. Angelika Grzywacz– Dudek
Na prośbę spółki kupieckiej Flora, w ostatnich dniach prezydent Jeleniej Góry Jerzy Łużniak podpisał zgodę na obniżenie spółce czynszu za dzierżawiony teren targowiska o 30 procent. Mimo że nie oznacza to obniżenia czynszu dla samych kupców, ma to być szansa dla Flory na przetrwanie do końca tego roku. Co będzie dalej? Tego nie wiedzą ani władze miasta, ani sami kupcy, bo planu na ożywienie tego miejsca póki co nikt nie ma.

O tym, że oblegane niegdyś jeleniogórskie targowisko w centrum miasta świeci obecnie pustkami pisaliśmy już na początku tego roku. Wówczas władze spółki miały nadzieję, że rozwiązanie tego problemu pojawi się na planowanym spotkaniu z władzami miasta. Jednak żadne konkrety na tym spotkaniu się nie pojawiły.

My cały czas powtarzamy, że brak klientów i pogłębiająca się stagnacja nie jest tylko problemem Targowiska Flora, ale obejmuje całe centrum – mówi Jan Gniadzik, prezes spółki kupieckiej Flora. – Wystarczy zobaczyć, co się dzieje na ul. Długiej, Krótkiej, Konopnickiej, Placu Ratuszowym czy nawet w Galerii Grodzkiej, gdzie większość lokali jest zamkniętych. Dlatego potrzebny jest dobry plan ożywienia całego centrum miasta i na taki plan czekaliśmy i czekamy - dodaje prezes spółki Flora.

Wiceszef tej spółki dodaje, że jest to wynik pojawienia się w Jeleniej Górze marketów oraz galerii handlowych.

Od kiedy pojawiły się markety, kupcy zaczęli mieć problem, by konkurować z ich cenami. Z roku na rok ubywało nam klientów, a co za tym idzie i kupców – mówi Jerzy Gęgotek, wiceszef spółki kupieckiej Flora. - Kiedyś było u nas ponad 160 kupców prowadzących ponad dwieście stoisk, dzisiaj tych kupców zostało 28 i cały czas ich ubywa. Tu handlują głównie osoby w wieku emerytalnym, młodych u nas już praktycznie nie ma. Do tego została sama przemysłówka, bo spożywcze stoiska zupełnie zniknęły, wielu przeniosło się pod sklepy Biedronki czy na chodniki, gdzie ruch jest większy niż tu. Do nas przychodzą stali klienci, którzy cenią sobie dobrą jakość produktów polskich. Najbardziej w tutejszych kupców „uderzyła” budowa Galerii Nowy Rynek, to ona zabrała nam większość klientów. Na wyprzedażach ludzie kupują tam odzież czy buty za połowę ceny i nie patrzą na jakość, nie martwią się że jest to na jeden sezon – dodaje Jerzy Gęgotek, który sam sprzedaje odzież na Florze.

Obecnie z Flory usunięto wszystkie stoiska w lewym skrzydle targowiska. Oczyszczono dwa z sześciu tysięcy dzierżawionych metrów. Wiele stoisk jest też zamkniętych. W prawym skrzydle pozostała odzież, trochę nasion i sadzonek, torebki, narzędzia i odzież BHP, a także prowadzony tu od wielu lat punkt z papierosami.

Handlujemy tu z żoną Beatą od 15 lat – mówi pan Dariusz. – Kiedyś rzeczywiście klientów było tu znacznie więcej, teraz przychodzą stali bywalcy, a także turyści zagraniczni z Czech czy Niemiec. Będziemy tu handlować, dopóki będzie taka możliwość, później poszukamy innej lokalizacji. Co nam pozostaje? – dodaje kupiec.

Dwadzieścia siedem lat słodyczami, chemią z Niemiec, a także odzieżą handlował tu również pan Adam (imię na prośbę rozmówcy zostało zmienione).

To była praca nie po osiem godzin dziennie, ale po 15 – 18 godzin, w mrozach i upałach – wspomina. – Rano byliśmy na targowisku, wieczorem jechaliśmy po towar do Niemiec. Tylko raz w roku wyjeżdżaliśmy z żoną i z dziećmi na wczasy, a pozostały czas byliśmy tutaj. Czuliśmy się tu jak jedna wielka rodzina. Razem z innymi kupcami świętowaliśmy sukcesy, urodziny, imieniny. Razem przeżywaliśmy porażki i dramaty. Dzisiaj pod artykułami o Florze piszą, by to „zaorać”, a przecież kiedyś u nas jeleniogórzanie się zaopatrywali we wszystko. Do rybnego po świeżą rybę kolejki stały po 20 osób. To była też dobra „kurka” dla miasta, bo czynsze są tu od 500 zł wzwyż za stoisko. Kiedy się patrzy na to, co tu zostało, żal nam tych wszystkich lat, żal tych wszystkich kupców, co spędzili tu całe życie. Ja już nie będę szukał nowego miejsca do handlu, ani nowej pracy. Wystarczy mi to co mam. Dzieci są już dorosłe, poukładały sobie życie. A ten teren targowiska już pewnie komuś został przyobiecany, z czasem tylko dowiemy się komu i na jaki cel – dodaje kupiec.

Obecnie spółka kupiecka Flora odprowadzała do miasta za dzierżawę terenu 17 tys. zł. Wyjątkiem jest okres zimowy, w którym ta kwota obniżana była co roku o 25 procent. Po podpisaniu przez spółkę Flora aneksu umowy dotyczącego obniżenia czynszu o 30 procent spółka zapłaci więc stawkę obowiązującą zimą.

Dzięki temu zamiast dokładać sześciu tysięcy dołożymy rocznie z nagromadzonego funduszu tylko tysiąc złotych, co daje nam szansę na przetrwanie do końca roku – mówi Jerzy Gęgotek.

Jednak na targowisku są kupcy, którzy chętnie zostaliby tu dłużej.

Tu mamy trochę przestrzeni gdzie możemy rozwiesić odzież , w malutkim sklepiku tego nie będzie – mówi nam jedna z pań, która nie chce podawać swoich danych. – Obecnie mówi się o obniżeniu czynszu spółce, bo zniknęło wiele stoisk i część terenu nie jest już użytkowana. Tymczasem kupcy, którzy pozostali w tym miejscu żadnej obniżki mieć nie będę. A gdyby się taka pojawiła, byłaby szansa, żebyśmy przetrwali tu jeszcze jakiś czas. Gdyby nie moja emerytura, nie utrzymałabym się z tego, co tu zarobię – dodaje jeleniogórzanka.

I trudno się temu dziwić skoro kupujących trudno tu spotkać. A ci, którzy przychodzą nie zawsze też coś kupują.

Korzystam z targowiska, bo jakość odzieży jest tu nieporównywalna z tą z galerii – mówi pani Ela. – Zachęcam też innych, by przyszli i sami się przekonali, że warto tu kupować. Na pewno się mile zaskoczą, bo jakość jest wysoka, a ceny nie są wygórowane – dodaje jeleniogórzanka.

Prezydent Jerzy Łużniak na pytanie o przyszłość Flory odpowiada: Flora przetrwa jeśli jeleniogórzanie będą tam kupować. Jeśli nie będzie chętnych klientów nic nie poradzimy. A jeśli chodzi o pomysł na teren targowiska? Leży to w gestii radnych, bo wszystko jest zapisane w planach zagospodarowania przestrzennego uchwalanego przez Radę.

Jan Gniadzik mówi natomiast o kilku stoiskach z produktami regionalnymi i dużym parkingu dla autobusów wycieczkowych. Innym pomysłem szefa spółki jest pchli targ dla wszystkich za symboliczną złotówkową opłata za miejsce.

Pomysłów na ożywienie tego miejsca jest wiele, ale my tylko ten teren dzierżawimy. Do tej pory nasze pomysły nie spotykały się z poparciem właściciela tego ternu. To władze miasta muszą podjąć jakieś decyzje. W innym przypadku Flora umrze śmiercią naturalną – powiedział nam na początku roku prezes spółki Flora Jan Gniadzik.

Twoja reakcja na artykuł?

15
17%
Cieszy
3
3%
Dziwi
6
7%
Nudzi
37
43%
Smuci
6
7%
Złości
20
23%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Kto do Sejmu? (aktualizacja)

Będzie referendum w Jeleniej Górze?

Trzy tygodnie bez pociągów

Komentarze (87) Dodaj komentarz

~ 11-05-2019 7:28
Parking z infrastrukturą chyba najlepiej by było
~ryszard w swetrze . 13-05-2019 20:48
do: ~ (7:28)
PO 20 zł za godz,,
~Ben 14-05-2019 12:54
do: ~ (7:28)
Stare poPRLowskie handlowisko. Brzydkie i obskórne. Musi paść. Wystarczy to zaorać, postawić ładne stragany o górskim charakterze i sprzedawać lokalne produkty. Będzie wir, że hej.
~Ja 11-05-2019 7:35
Na florze jakość ubrań nieporównywalnie wyższa? Coś mnie ominęło? Co prawda sporadycznie przechodzę przez ryneczek na zabobrzu, ale on bardziej przypomina asortyment chińskiego sklepu nad biedronką.
~ 11-05-2019 7:50
Dobrze, ze Łużniak stara się pomóc, ale jeżeli kupcy sami się nie zorganizują to Święty Boże Nie Pomoże. Zrozumieli to kupcy z Ronda plus dobry zarząd i są efekty. Zawiła już 30 lat temu próbował namówić do tego kupców. Na marginesie, 500 zł za stoisko za miesiąc handlu, to koszt raczej symboliczny.
~sajmon 11-05-2019 18:03
do: ~ (7:50)
Hmmm... No Nie :) Miasto na chama od dawien dawna próbuje wykończyć ryneczki :) Proponując przeniesienie do galerii :) Ściągając do miasta inwestorów tego typu obiecywali wykończyć wolny ryneczko-wy handel :) I liżąc dupsko zachodnim inwestorom :) hmmm... Dom dziecka świeci pustkami :) Dokładamy do niego jakieś 300 000 zł może nawet 500 000 zł :) Zawiła jak i łurzniak kojarzą się tylko z kolejnych otwieranych hucznie marketów :)
~No, tak 12-05-2019 11:58
do: ~sajmon (18:03)
A kto każe "pompować" miastu tyle pieniędzy w budynek, który nie przynosi wystarczających dochodów z dzierżawy? Ta nieruchomość powinna być już dawno wystawiona na sprzedaż.
~sajmon 13-05-2019 22:38
do: ~No, tak (11:58)
hmmm... A czemu o to mnie pytasz ? Ja tylko wytykam problem :) Może prezes tego budynku wraz z zarządem miejski zarabiają na tym :) Kto wie nabrali wody w usta i milczą :) Na zewnątrz widać koszty a nie płace :)
~ 11-05-2019 7:57
Oczywiście parking i 20 -30 ładnych pawilonów. Wystarcza dobre checi, architekt, oczywiscie pieniadze i sprawny wykonawca a to miejsce bedzie perelka jeleniejgory J gory y
~xq 11-05-2019 8:03
Z jakiej racji czyni się wybraną grupę.W jg potrzebne działanie systemowe .Czym różni się kupiec z flory od kupca co prowadzi sklepik ?Poprzez brak odpowiedniej polityki miasto doprowadziło do zamordowania małego handlu w mieście.Jg która kiedyś swoje bogactwo zbudowała na kupiectwie obecnie miejscowym kupcom założyła pętle na szyję i powoli ja zaciska.Bledem było wydawanie zgody na lokalizację galerii i sklepów wielkopowiezchniowych w centrum.Calkowity brak wsparcia dla drobnego handlu opierającego się o miejscowych przedsiębiorców.Wyjatkiem jest faworyzowanie ryneczku przy rondzie ale wiemy kto tego i tylko tego pilnuje.Obnizenie podatku w obecnej chwili florze już niewiele pomoże.Przedluzy tylko agonię kupców .
~s. 11-05-2019 8:03
Nie będę geniuszem jeśli powiem, że ratunek leży w niższych cenach.
Holender40 11-05-2019 8:07
Może gdyby budy nie wyglądały jak najgorsza dzielnica w Mogadiszu to i jacyś niemieccy turyści by się zjawili. Ale oferta by musiała być też o wiele bogatsza: lokalne produkty, miody, antyki, wyroby z drewna, jakiś foodtruck itd.
~sajmon 11-05-2019 18:18
do: Holender40 (8:07)
Hmmm... lokale produkty :) Miody, antyki :) Może ceramika :) Handel pod Niemców :) Zapominasz o jednej kwestyj że niemiec z takiej wycieczki autobusowej może zabrać tylko 2 kg :) Czyli kilo leków i coś tam :)
~sajmon 11-05-2019 19:31
do: Holender40 (8:07)
Hmmm... Jak byś miał pojęcie o Mogadiszu i wiedział jak tam wygląda handel :) Jak by to miało sens bym ci opowiedział o atrakcjach kulinarnych tamtego miejsca :) A ty porównujesz jakąś dziurę zarządzaną przez nieudaczników :) Przemyśl :)
~Ciepliczanin 11-05-2019 8:17
Zaorać, buraki zasadzić.
~Gosc 11-05-2019 8:18
To samo z ryneczkiem w Cieplicach straszy i wygląda jak slumsy w trzecim świecie .
~TypowyJanusz 11-05-2019 8:24
Hej,Panie "Adam",wiesz co?zaorać, zaorać i jeszcze raz zaorać!Idź sobie obchodzić imieniny gdzie indziej:)niech żyje wolny rynek!
~Arado 11-05-2019 8:28
Lidl tam ma powstać.
~No, tak 11-05-2019 12:14
do: ~Arado (8:28)
I jaki to miałoby mieć sens, skoro na Grunwaldzkiej jest już Lidl? Skąd masz taką informację?
~Teslaaa 11-05-2019 8:48
Biedronkę postawić lub lidla.
~xq 11-05-2019 9:03
do: ~Teslaaa (8:48)
A może przenieść siedzibę dla urzędników którzy przyłożyli rękę do obecnego stanu drobnego handlu i kupców utrzymujących niekiedy całą rodzinę
~T*E*J*O 11-05-2019 9:10
Galerie postawić a potem zamknąć jak całą resztę Jeleniej górze 😁 Panie prezydent masz on jaja aby wyegzekwować kary od inwestora za Kilińskiego????
~xq 11-05-2019 20:14
do: ~T*E*J*O (9:10)
Pierwotnego inwestora już nie ma.zdaje się są problemy do kogo to teraz należy
~Smoothie 11-05-2019 9:14
Budynek Galerii Grodzkiej sie marnuje.
~zaboberek 11-05-2019 9:24
Klienci byli na Florze,gdyż nie mieli wyboru.Gdy powstały galerie handlowe,gdzie ceny biły na głowę te z Flory,to i klienci zmienili swe zainteresowanie.Jest to normalne prawo rynku i nie dopatrywałbym się czyjejś nieudolności.Porównywalna jakość za niższą cenę,to jest to co przyciąga nabywców.
~klientka. 11-05-2019 9:59
Przeciez na Florze wiekszosc łachów to terac chińszczyzna, badziewna i śmierdzaca. Kiedys bylo inaczej,pamietam "tamtą" Florę...
~E 11-05-2019 10:17
Markiet wybudować i dać ludziom zarobić najniższa krajową, niech robią na panów z Zachodu, a co.
~Smoothie 11-05-2019 12:38
do: ~E (10:17)
nie za średnią krajową, bo więcej niż fizjoterapeuci
~ 11-05-2019 10:44
Klient nie jest głupi idzie gdzie ma taniej.A pan Adam niech się nie żali,raz w roku na wakacje ,no kurcze dowalić tam jeszcze czynszu za takie wypisywanie.
~18 sqandal 11-05-2019 11:04
…. te niby < kupcy > tylko narzekają ale , ano właśnie dalej by chcieli na Florze handlować , więc zakasać rękawy i do roboty . Teren targowiska zaniedbany , brud i smród , dziwne ze ktoś tam jeszcze kupuje. Zresztą teren dobry na inne inwestycje i miasto powinno na tym zarobić a nie obniżać czynsz bo i tak już nic nie uratuje tego targowiska .
~koniec bazarku średniowieczn 11-05-2019 11:07
Ratowanie tego reliktu historii to tak jakby kazać ludziom kupować telewizory Rubin zamiast 4K
~ 11-05-2019 11:19
Pamiętacie jeszcze jak Łużniak obiecywał przed wyborami La Ramblę? A wy durni daliście się nabrać i na niego głosowaliście.
~Gość1234 11-05-2019 11:25
Chętnie robiłabym zakupy na ryneczku czy Florze, ale niestety pracuję do 15 a po tej godzinie oba targowiska są już zamknięte.
~Hekatomba 11-05-2019 11:43
do: ~Gość1234 (11:25)
Bo ci handlarze mentalnie tkwią w prlu.15 i myk do chałupy .
~ryszard w swetrze . 13-05-2019 20:52
do: ~Hekatomba (11:43)
po 15 to leco na zebrania KODU...
~Co nam zostało z tamtych lat 11-05-2019 11:55
Galerie też pustawe, bo ludzie szmat mniej kupują, ale za to lepszej jakości i w internecie. Pchli targ dla kazdego nie jest złym pomysłem (ubrania dziecięce, zabawki, małe meble i inne sprzęty) albo antyki. Jakiś konkretny dzień na to wyznaczyc, albo dzień targowy dla producentów żywności z okolic (porsto od rolnika/ eko-produkty itp), ale sam plac musi z pomysłem zostac zagospdarowany, aby z frontu nie straszył budami. Może drobne usługi, ale z parkingiem, bo w mieście trudno parkować jak się spieszy.
~No, tak 11-05-2019 11:56
Przede wszystkim to nie tylko wina galerii. To przede wszystkim wina Pana Gniadzika, który nadal tkwi w czasach PRL i czeka na zmiłowanie Pańskie. Tak dziś targowiska nie powinny wyglądać. Kiedyś nikogo nie dziwiło, że ludzie w zimie mierzyli np. spodnie w ciasnej budce. Dziś czasy się zmieniły. Idę do sklepu i mam do dyspozycji klimatyzowane pomieszczenia, gdzie mogę wygodnie przymierzyć odzież i przejrzeć się w lustrze. Pomimo tego koniec targowiska jeszcze nie dobiegł, ale trzeba wziąć się ostro do pracy. Targowisko trzeba poddać gruntownej przebudowie. Wyrównać nawierzchnię, bo obecna jest bardzo nierówna. Postawić jednolite pawilony ogrzewane w zimie i w bardzo chłodne dni, w których będzie miejsce na przymierzalnię dla klientów. Wybudować parking dla klientów. Teren ogrodzić i zainstalować monitoring. Wydłużyć czas pracy do godziny 18tej, umożliwiając ludziom pracującym udanie się na zakupy. Zamknięcie targowiska o 16 to wielkie nieporozumienie. Wprowadzić możliwość sprzedaży produktów regionalnych od okolicznych rolników, hodowców; świeżych jaj, miodu, warzyw, owoców, kwiatów, a także wyrobów robionych ręcznie. W każdą niedzielę np. od maja do początku listopada można na parkingu organizować pchle targi.
~ĢZ 11-05-2019 11:57
My obniżamy podatki a czy oni coś placabza sprzedaż marnej jakości chińskiego badziewia .? Bo paragonów to raczej tam nie dostaniesz!!! Włodarze czy to jest targowisko na miarevdzisiejszyc czasów? Może skoro chcemy być kojarzenie z turystyką to stworzyć tam regionalny bazarek
~No, tak 11-05-2019 12:20
do: ~ĢZ (11:57)
W Świnoujściu postawili nowy ryneczek. Jednolite pawilony, schludnie, czysto, a w niedziele, co drugą bodajże organizowane są pchle targi na parkingu targowiska.
~Jeleniogórzanka 11-05-2019 12:36
Galerie wykończyły wszystko i wszystkich niestety, całą Jelenia Gorę z Centrum włącznie. Bo o to w tej ostatniej polityce chodziło, bardzo przykro jak się widzi wyludnione centrum Miasta.Puste opuszczone sklepy. Turysta nie zwiedza Galerii bo ma u siebie swoje a zwiedza Centra Miast. Galeria Grodzka , była mała fajna i po drodze ludzi tam pracujących i chodzących. Kolumbryna " Rynek " dobił całe centrum niestety. A PKS-u już tam wógole nie ma. Kto sprzedał ten teren , bo to nie był teren miasta ? Sprzedaje się wszystkie najlepsze tereny w Mieście pod Galerie to skandal po prostu. Nic nie ożywi Miasta jeśli będa tylko Galerie. W których jest tak gorącą, i tak wielkie są odległości aby dojść do jakiegoś sklepu. Ze aby to uczynić i jeszcze coś kupić to można umrzeć albo zemdleć. Popieram przedmówce, że skrócenie pracy Targowiska do godz. 16 .00 było też przyczyną spadku klientów , bo sama też od tamtej pory pójść tam nie mogę bo pracuję do 16.00. Ale to m.in. tylko największa wina to Galerie, których na tak małe miasto jest za dużo przez co upadły wszystkie małe sklepy. A galerie to sieciówka i mimo, ze tam też mało ludzi chodzi to ono się obronią a tereny już nie do odzyskania dla Miasta niestety. i Nic polskiego już w Jeleniej Gorze nie ma. To jest Masakra.
~No, tak 11-05-2019 14:34
do: ~Jeleniogórzanka (12:36)
Nowy Rynek wygląda przynajmniej przyzwoicie. Dworzec PKS ewidentnie nie był wizytówką miasta. Kręcili się tam pijacy i ludzie spod ciemnej gwiazdy. Skradziono mi na tym pożal się Boże dworcu portfel. Dworzec PKS nadal istnieje. Jest o wiele bezpieczniej, a gdy jest upalnie czy bardzo zimno, pasażerowie mogą wejść do klimatyzowanego pomieszczenia galerii i tam zaczekać na autokar. Co do ciuchów w galeriach, powiem Pani, że nie jestem chuda, jak patyk, a większość sklepów w galeriach ma rzeczy tylko dla bardzo szczupłych osób o zaniżonych rozmiarówkach. Na Florze miałam okazję zakupić coś nietuzinkowego w dobrej cenie. W większości zakupy robię w małych sklepach, sieciówkach, gdzie oferuje się rozmiary większe lub w internecie. Galerie nie wyparły Flory, to zarządca Flory sam siebie wyparł, poprzez nieodpowiednie zarządzanie targowiskiem. Trzeba iść po prostu z duchem czasu, a nie tkwić w zamierzchłych czasach, gdzie innych standardów nie znano.
~Czytelnik 11-05-2019 15:54
do: ~No, tak (14:34)
Z tego co ja widziałam wracając później do domu, to nikt się nie ogrzeje w galerii po godzinie 22, bo jest zamknięta. Kiedyś około 23 zimą nie było widać nawet ławek na zewnątrz, bo było tak ciemno, a galeria zamknięta.
~No, tak 11-05-2019 16:33
do: ~Czytelnik (15:54)
Nie miałam na myśli późnych godzin nocnych, bo wtedy połączeń jest raczej mało lub tylko pojedyncze, ale w dzień, gdy galeria jest czynna, można w środku zaczekać na autokar. PKS też wycofał liczne połączenia. Prężnie działa obecnie PKP.
~Adamus 11-05-2019 13:00
Wiem naczym polega problem tego targowiska,pierwszy to budy z ktorych sprzedają wiekrzosci samą odziez,drugie zle ustawienie tych pseudo sklepów , wiekrzosc to tylko odziež nie ma miesnego spozywczego itd zeby te targowisko zaczelo zarabiac pieniądze musi byc zrównane z ziemìom i nanowo zrobione ale w dobrym ulozeniu zeby bylo wiecej przestrzeni i butki powinny byc jednakowe i ladne a taz zrobic miejsce np dla food trucków
~zaboberek 11-05-2019 17:05
do: ~Adamus (13:00)
Coś z Twoim językiem polskim jest nie tak,czyżbyś nie był Polakiem?
~pig 11-05-2019 13:14
Jak mam wybór to idę do galerii kupować szmatki w cieple i gdzie mogę przymierzyć, a nie w tym prymitywnym miejscu
~Ela 11-05-2019 13:39
kaufland
~Aaa 11-05-2019 13:53
Sami są sobie winni. Na FLorze nigdy nie było handlowców tylko "handlarze" jak były dobre czasy na handel to klienta i samych siebie mieli w głębokim poważaniu /tylko kaska się liczyła / i zemściło się , a teraz płaczą zdiercy.
~emera 11-05-2019 13:58
A dlaczego spółka kupiecka nie ma wybudować galerii? W innych miastach (np. Wrocław) kupcy zainwestowali i wybudowali sobie stoiska pod jednym dachem. Ogrzewane, z wjazdami. Tylko w Jeleniej nie da rady. Czekaja aż miasto wyłoży kasę. Od siebie nic. Kupcy handlujący np. odzieżą sami sobie robią konkurencję, bo na florze handlują tym samym towarem co na ul. Długiej. Ceny to nie wszystko. Trzeba obecnie jakości towaru i jakości obsługi.
~Jaro z Jeżowa 11-05-2019 15:25
"Dzisiaj pod artykułami o Florze piszą, by to „zaorać”, a przecież kiedyś u nas jeleniogórzanie się zaopatrywali we wszystko." No i co z tego, było, minęło nie wróci. To nie jest tylko kwestia, że na rynek weszły galerie, ale również z tego że kupcy nie potrafili/nie chcieli dostosować się do nowych realiów. Należy zadać jednak pytanie, dlaczego na rynku na Zabobrzu jesf zupełnie inna sytuacja? Jak widać, wszystko wygląda inaczej. Dlatego resztę stoiskz Flory miasto powinno zaproponować przenieść na Zabobrze, a na miejscu Flory zagospodarować czymś innym. Nie wiem, po co miasto utrzymuje trupa.
~Czytelnik 11-05-2019 15:55
Na takim targowisku przydałyby się zdecydowanie świeże rzeczy, bez chemii. Warzywa, owoce, mięso, ryby, regionalne produkty - a mamy ich sporo. Chociażby miody, jaja, piwa. Miasto turystyczne powinno mieć takie miejsca.
~kola6 12-05-2019 10:49
do: ~Czytelnik (15:55)
Jakie warzywa bez chemii, wszyscy zaopatrują się na giełdzie pod Wrocławiem.Regionalny i bez chemii to pozostał tylko działkowicz.
~DIABLOJG 11-05-2019 16:56
I jeszcze Agata meble chcą budować na Zabobrzu paranoja.Jeleniogórzanie trzeba brać się w garść i pikietować STOP GALERIOM!!!!!!!!!!!
~zaboberek 11-05-2019 17:09
do: ~DIABLOJG (16:56)
Przecież te wszystkie galerie są finansowane z prywatnych pieniędzy inwestorów, nie obciąża to finansowo miasta.Dodatkowo są jakieś pieniądze z podatków(?).
~No, tak 12-05-2019 12:03
do: ~DIABLOJG (16:56)
A skąd masz te informacje?
~do 10:44 11-05-2019 17:12
chcialem Ci cos napisac , ale napisze tylko zebys walnal z barana w sciane
~do zaboberek 11-05-2019 17:16
to pomyśl głebiej, galerie były pozwalniane z podatku od nieruchomosci itp itd to raz a dwa jezeli setki firm upadły przez galerie to o ile mniej podatków wpływa do kasy?
~ 11-05-2019 20:12
do: ~do zaboberek (17:16)
wymień te firmy .wystarczy 10
~xq 11-05-2019 20:18
do: ~do zaboberek (17:16)
Wystarczy ze dawny monopolista społem się nie utrzymał w centrum.Zdaje się były tam ze cztery sklepy.Ostatni na placu ratuszowym zamknęli w zeszłym roku
~do zaboberek 11-05-2019 20:32
do: ~ (20:12)
Prosze bardzo, społem, kilka żabek, parenascie sklepów spożywczych jak np natalia na dlugiej, dd, do tego sklepy budowlane,metalowe naprawde sporo tego a czesc co przeniosla sie z majówki do galerii tez rewelacji nie ma
~ 11-05-2019 20:42
do: ~do zaboberek (20:32)
piszesz o setkach nie potrafisz wypisać dziesięciu
~do zaboberek 12-05-2019 1:13
do: ~ (20:42)
masz bardzo waski swiatopoglad - wspołczuje a co do pytania to przeczytaj chociażby artykuł o florze "Kiedyś było u nas ponad 160 kupców prowadzących ponad dwieście stoisk" 160 kupców oznacza ok. 160 firm. Ci ludzie nie dzialaja w szarej strefie
~zg 12-05-2019 10:15
do: ~xq (20:18)
bo jeleniogorskie spolem to dopiero komuna jak wyglada rondo czy jubilat a to juz wina kierownictwa i prezesow zeby z takich lokalizacji nie wydobyc kasy.i nie piszcie ze markety tylko w tym przypadku to spolka kolesiowska ,ktora nawet kilka lat temu interesowala sie prokuratura.A ceny w PSS skad maja być niskie gdy towar zamiast z dobra cena trafiac bezposrednio do sklepu laduje pod sklepem w hurtowni pss rondo tam doliczaja marze i po wyzszej cenie wwzoza na gore do sklepu .jak na dzisiejsze czsy paranoja.np Pss Szczecin Bialystok Lublin to spolem gdzie sobie niezle radza ale do tego trzeba troche sie zmienic a nie tkwic w prl
~ 12-05-2019 13:19
do: ~zg (10:15)
Prawda-prawda .SPOŁEM czym jest to mogę okreslić ale po 22 godzinie. Tak nieuczciwych sprzedawców nie ma nigdzie.Mówi się że klienci okradają sklepy a w tym przypadku to sprzedawcy okradają klientów. Na drugi telefon że w ,,5-ce,, okradają ,oszukują klientów prezes kiedyś powiedział że nikt na to się nie skarżył /ja tez nie?/.Nie chodzę tam teraz bo się ich boję a oni dalej okradają. Kto nie sprawdzał paragonu nie wie ile przepłacił.Ceny są bardzo wysokie warzywa owoce cukier itp np pomidory-ceny od zimy do wiosny te same. inne produkty co najmniej o 1 zł na sztuce wyższe np dzemy ,puszki przyprawy itd niż gdzie indziej.Zamiast np 1 szt liczą 2 no niby się pomylili i tak ciagle Nie wspomne o krzykach przez cały sklep do koleżanki i JWielmożnej kierowniczce która postawą miną tonem głosu broni firmy Takiego handlu to i w PRL-u nie było.Powiem za innymi ZAORAĆ ZAORAĆ to to .Szkoda terenu marnować na gniazdo oszustów i krwiopijców wykorzystujacych starych ludzi lub tych co nie mają wyjścia i tam kupują bo do póżna pracują
~ 11-05-2019 17:35
Jak to radziliście nauczycielom i fizjoterapeutom?Niech się przekwalifikują....
~ 11-05-2019 18:02
Wszyscy kupcy płaczą a co zrobili żeby było lepiej dawniej zarabiali tam krocie ale zapomnieli że trzeba iść z duchem czasu i inwestować a tam od lat tak samo czas się zatrzymał
~xq 11-05-2019 20:15
do: ~ (18:02)
Otwórz sklep na 1 maja zobaczysz jaka fortunę zarobisz
~ada 11-05-2019 18:28
nikt nie zmusi ludzi tam do zakupów
~devil 11-05-2019 19:05
Zlikwidować! Od dzisiaj!
~koniec średniowiecza 11-05-2019 19:21
Handel na takim bajzlu ma podobny sens co otwarcie wypożyczalni kaset video czy przywrócenie budek telefonicznych.Niektórzy niestety zawiesili się na latach 90 i nadal marzą, że da się z takiego handelku utrzymać.
~morda zdradziecka 11-05-2019 20:58
Co tu niektórzy pitolą to wierzyć sie nie chce. Targowiska sa na cały cywilizowanym swiecie i są nawet wielką atrakcją turystyczną. Oczywiscie podatnicy nie są od podtrzymywania prywatnych bądź co bądź biznesów, ale każde inne wsparcie władz miasta w pomocy mieszkańcom jak najbardziej juz wskazane. Zaorać to raczej proponuję te puste łby które życzą źle swoim ziomkom lobbując np. Pana Portugalczyka. Florze pewnie już nic nie pomoże niestety. Smutne to ale prawdziwe jednak z doświadzcenia wiem że nie ma sytuacji bez wyjścia. Wszyscy wpisujący się za likwidacją rodzimego biznesu to zwykli trolle i szkodniki. Miłego...
~plaskaziemia 11-05-2019 20:59
mieszkaniówkę lub hotel skoro ludzi brak
~ 11-05-2019 22:22
podam reke temu panu 28 lat zawieruchy
~ 11-05-2019 22:25
proponuje klatke z tygrysami i wszystko bedzie jasnsne walesa mowil kiedys o sledziach pomyslcie o tej wpowiedzi
~ 11-05-2019 22:26
proponuje strajk
~Galeria nowy rynek 11-05-2019 22:36
Całość zburzyć i zalesić
~Jel... 11-05-2019 23:07
te nasze ryneczki wyglądają jak slamsy byłam w Koninie i oko mi zbielało -tak pięknie zagospodarowany ryneczek ,Zabobrze też ma ceny wysokie
rymcycymcy 12-05-2019 0:16
Jakie "koło ratunkowe" :) ...to jest proszę państwa rynek ...a o losie rynku decyduje rynek ! :) Nie ma kupujących ? ...dziękujemy za uwagę, praca czeka ! :)
~do zaboberek 12-05-2019 1:16
do: rymcycymcy (0:16)
w zorce czy innym tego typu "tworze"? bo oprocz 2-3 firm to w jg same dziadostwo
~Jg 12-05-2019 14:19
Dlaczego w Jeleniej nie ma Ikei? Nie chce Agaty!
~ 12-05-2019 14:33
Jelenia za mała na Ikea
~duzyjas 12-05-2019 19:26
Myślę że będzie podobnie jak z rynkiem przy Kilińskiego. JG nasze kochane Pierdziszewo
~grot 15-05-2019 14:12
Jeżeli ktoś sprzedaje taniej aniżeli ja to ratunku nie ma.Albo obniżam cenę albo zajmuje się czymś innym. O tym decyduje wolny rynek!A w ogole te slamsy nie przynoszą chluby Jeleniej Górze!!!!!!!!!!!!!
~Nkd 21-05-2019 23:42
Agonia...
~ 13-06-2019 17:51
na florze proponuje otworzyc 2 apteki
~ 13-06-2019 18:03
popieram apteki nie 2ale 7 do tego ubikacje dla psow i darmowa laznje dla emerytowaapteki pokryja straty
~Cesiu z jezowa 17-06-2019 21:13
Oddać Niemcom . Amen

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Akt oskarżenia dla sprawców tragedii

Stop marginalizacji średnich miast

Wybory: Zwycięstwo PiS

Radny KO: Szyszko już, a kiedy reszta?

Kosztowne parkowanie

Sonda

E-papierosy są lepsze od zwykłych?

Oddanych
głosów
692
Tak
14%
Nie
65%
Nie wiem
21%