MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Kierowca potrącił pieszych na przejściu. Dwie osoby są ranne

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 5 sierpnia 2016, 13:49
Aktualizacja: Sobota, 6 sierpnia 2016, 9:35
Autor: Robert Czepielewski
Fot. Robert Czepielewski
Do zdarzenia doszło dzisiaj (5.08) ok. 11.25 w Jeleniej Górze na przejściu dla pieszych przy skrzyżowaniu ulicy Sudeckiej z Leopolda Staffa. Na przechodzące prawidłowo przez przejście dla pieszych dwie osoby najechał kierujący mazdą. Potrąceni zostali przewiezieni do szpitala.

Jak informuje rzecznik KMP w Jeleniej Górze podinspektor Małgorzata Gorzelak, 52-letni mieszkaniec powiatu jeleniogórskiego, kierujący pojazdem marki Mazda 626, potrącił na przejściu dla pieszych 24- letnią kobietę, zamieszkałą w powiecie kamiennogórskim oraz 34-letniego mieszkańca powiatu otwockiego.

- Potrącone osoby doznały obrażeń i zostały przewiezione do szpitala. Kierowca był trzeźwy. Obecnie trwają czynności, które mają wyjaśnić wszystkie okoliczności zdarzenia – mówi podinsp. Małgorzata Gorzelak.

Ogłoszenia

Czytaj również

Dyski do remontu

Stop marginalizacji średnich miast

Strzelał z broni pneumatycznej w okno mieszkania

Komentarze (68) Dodaj komentarz

~pff 5-08-2016 13:59
Pewnie jechał szybko,ale bezpiecznie.
~r 5-08-2016 14:09
miszcz kierownicy musk celwiskozą skażony
~x 5-08-2016 14:21
Pomijając to zdarzenie, zwróćcie uwagę jak zachowują się dość często piesi przed przejściem,zwłaszcza starsi wiekiem.Zero rozejrzenia się na bok,tylko łeb prosto jak koń i lezie jakby był w 100% pewny że nic mu nie grozi.Nie rozumie,że nawet jak ma zielone to warto się rozejrzeć,czy choćby jakiś wariat czy pijak nie nadjeżdża.
~lato lato 5-08-2016 14:30
Pomijając to zdarzenie, zwróćcie uwagę jak zachowują się dość często piesi przed przejściem, zwłaszcza młodsi wiekiem. Zero rozejrzenia się na bok, tylko łeb prosto jak koń w smartfona i lezie jakby był w 100% pewny, że nic mu nie grozi. Nie rozumiem, że nawet jak ma się zielone to warto się rozejrzeć i wyjąć słuchawki czy jakiś wariat czy pijak nie nadjeżdża!
~kora 5-08-2016 14:35
nikt nigdy nie zapytał czy pieszy upewnił się , że jest bezpieczny bo taki ma obowiązek ustawowy. Kierujący to też człowiek i popełnia błędy, może jechał dolekarza bo lekarz do niego nie przyjedzie a nie włazić pod auto. Ja nie usprawiedliwiam nikogo, ale takie jest życie.
~ 5-08-2016 14:46
Gdyby przechodzili prawidłowo to zapewne zgodnie z przepisami rozejrzeli się trzy razy czy nic nie jedzie i nie weszliby pod koła pojazdu.
~JG 5-08-2016 14:47
Na tym ( i innych) przejściu piesi często przechodzą a rowerzyści przejeżdżają(?!) , jakby było to przedłużenie ścieżki w parku , a ruch tu bywa natężony...Przez przejścia przechodzi się energicznie i z uwagą na lewo i prawo .
~Krzysiekk 5-08-2016 14:56
Piesi dostali od ustawodawcy bezwzględne pierwszeństwo na drodze... i to są skutki. W tym tygodniu koło targowiska/ Biedronki, widziałem jak facet wszedł wprost pod nadjeżdżający autobus. Mało tego jeszcze skrócił sobie drogę bo szedł po skosie ulicy w kierunku przejścia. Efekt był taki że autobus stanął dęba a ludzie w nim siedzący sięgali głową sufitu. Rozpętała się awantura między owym " panem " a kierowcą, w której to kierowca został obwiniony i z..b....y z góry na dół, a ta święta krowa stwierdziła ze on ma pierwszeństwo i to na niego trzeba uważać i za niego myśleć. j......ć tylko takiego obuchem w łeb.
~Off top 5-08-2016 15:30
Powiem tyle, że piesi często wchodzą na jezdnię nie rozglądając się, czy nie jedzie pojazd, nie wiedząc, czy nie jedzie pijany kierowca. Mało tego, często zatrzyma się pojazd z jednego pasu ruchu, ale z drugiego już nie i mamy kłopot. Nie każdy pieszy jest jednak winny, bo są rozważni i tacy, którzy nawet obawiają się przejść, pomimo, że kierowca zatrzymawszy się przed przejściem daje znak ręką, by pieszy przeszedł. Nie mniej podczas takiej pogody i samochód traci przyczepność i może dojść do tzw. aquaplaning; akwaplanacji. Nie gdybajmy, co mogło być przyczyną zdarzenia, dopóki tego policja nie ustali.
~kpjasz 5-08-2016 15:49
Jeszcze ta z Kamiennej Góry to rozumiem. Ale z Otwocka? Nie mają to bliżej, np. w Warszawie dość przejść żeby się dać przejechać? I bliżej i taniej, pewność szkód większa, bo warszowiaki to jeżdżą po mieście stówą... A w razie czego transport zwłok dużo tańszy... Same straty. panie otwocczak.
~zsajpk 5-08-2016 15:53
Zgodnie z kaczym prawem, gość może się ubiegać o odszkodowanie, za zniszczoną szybę. Piesi zdecydowanie przekroczyli zachowanie konieczne, waląc całą siłą w szyby. Mogli się odbić i przelecieć nad dachem. Mazda to niskie auto, nawet tłusty pasterz przeskoczy je jak chce.
~szofer 5-08-2016 16:04
Buractwo rozpisało się . Dlaczego w Niemczech czy Czechach taki "mundry" nie jesteś ? Pieszy stoi przy zebrze kierowcy zatrzymują się .
~do szofer 5-08-2016 16:16
Sam "mundry" jesteś burak, co ty porównujesz nasze drogi do Niemieckich.Przy naszych zakorkowanych drogach,jakby wszyscy tak wspaniałomyślnie przepuszczali pieszych, to z Cieplic na Zabobrze byś jechał 3 godziny.Znalazł się samarytanin,jak pieszy zaczeka chwilę na przejściu bez swiateł to się nie zes..
~ 5-08-2016 16:35
na innych portalach pisza ze jedno auto przepuściło a drugie uderzyło
~szofer 5-08-2016 17:08
>>>dynamic
~ 5-08-2016 17:14
Buraki filozofy greckie ze spalonego teatru się rozpisały o prawach kierowcy i pieszego. Jechać patrząc przed siebie, czy przypadkiem pieszy nie chce przejść przez pasy, aby go przepuścić, bo ma pierwszeństwo, a nie jak muły i osły w jednym zaprzęgu popylacie jakbyście nie mogli zdążyć do kibla, chociaż mogliście wcześniej się zatrzymać na popas i kibel, aby jechać rozważnie, a nie jak bydło. Nie jesteście jedynymi użytkownikami tej drogi; jeśli są tam pasy, to znaczy, że piesi też mają na niej swoje prawa i trzeba ich przestrzegać, jak w każdym CYWILIZOWANYM KRAJU, a nie w zapyziałej wsi Jelenia Góra, gdzie każdy kierowca, co się tutaj wypowiadał obraźliwie o pieszych, to wieśniak ze słomą w butach w we włosach i gbur, nie obrażając ludzi ze wsi.
~zxzxzx 5-08-2016 17:23
najlepiej zlikwodowac wszystkie pasy a piesi niech sobie chodza wzdluz drog bo tylko wypadki przez nich sa.
~ 5-08-2016 17:24
(3.08) około godz. 12:00 na ul. Zgorzeleckiej w Jeleniej Górze doszło do zdarzenia, w wyniku którego kierujący samochodem marki Opel Astra uderzył w betonowe ogrodzenie. – Kierujący oplem z nieustalonych przyczyn zjechał na przeciwległy pas, następnie wjeżdżając do rowu i uderzając w pobliskie ogrodzenie. - pieszego tam nie było. ...........Do szpitala z licznymi obrażeniami trafił wczoraj (3.08) po godz. 19.00, 42–letni kierowca motocykla z Jeleniej Góry, który na ul. Krakowskiej zderzył się z oplem corsą kierowanym przez 21–letniego mieszkańca gminy Mysłakowice. - pieszego tam nie było...............Na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i ul. Bacewicz doszło w sobotę (30.07) po godz. 22.00 do zderzenia dwóch samochodów – lancii z renault clio. - Pieszego tam nie było. SAME SZOFERY.
~ 5-08-2016 17:26
Gdy kierowiec wysiądzie ze swojego wehikułu, to staje się pieszym, szkoda, że o tym notorycznie zapomina.
~ 5-08-2016 17:27
W artykule mowa o tym, że piesi przechodzili PRAWIDŁOWO PRZEZ PASY, a komentarze są pełne potępienia dla rozjechanych przez kierowcę samochodu pokrzywdzonych pieszych. Chyba macie coś z psychiką. Może badania psychotechniczne trzeba powtórzyć?
~ 5-08-2016 17:33
20–letnia mieszkanka powiatu jeleniogórskiego nie dostosowała prędkości do warunków panujących na drodze, zjechała z jezdni i uderzyła w skarpę, w wyniku czego auto przewróciło się na bok. Do zdarzenia doszło w sobotę (30.07) po godz. 17.00 przy ul. Piastowskiej w Szklarskiej Porębie. - I znów - pieszego tam nie było._____Policjanci ze Szklarskiej Poręby (2.08) zatrzymali 36–latka, podejrzanego o posiadanie narkotyków i naruszenie zakazu sądowego. Mężczyzna podejrzewany jest również o kierowanie pojazdem pod wpływem środków odurzających. - Pieszego tam nie było. _____Wczoraj (3.08) przed północą jeleniogórscy strażacy wyjeżdżali do Siedlęcina, gdzie przy ul. Topolowej odpadło koło od vw transportera. – Na szczęście nikomu nic się nie stało. - Pieszego tam nie było.
~ 5-08-2016 17:36
A może tak panowie i panie - szoferki i szoferzy buraki i buraczki - lepiej nauczcie się savoir vivre za kierownicą, takiego, jakie obowiązuje na całym świecie, poza Jelenią Górą. I prawa drogowego, jak również przypomnijcie sobie przepisy drogowe.
~xyz123 5-08-2016 17:47
Dokładnie, tak jak pisze osoba z 05-08-2016 17:36. Drodzy Janusze kierownicy z Jeleniej Góry, nauczcie się wreszcie jeździć w terenie zabudowanym, bo nie umiecie. Dajecie ostatnio popis za popisem. Najbardziej rozbawił mnie wasz ostatni wyczyn na ul. Bankowej, gdzie zmienialiście pasy na skrzyżowaniu, zmuszając innych kierowców do jazdy pod prąd. Normalnie widziałem wysyp idiotów blokujących skrzyżowanie. Na prawdę świetne miny mieliście (tacy bezbronni :P ). A co do pieszych, no cóż - są pasy, piesi mają pierwszeństwo i trzeba hamować, trzeba obserwować co się przy tych pasach dzieje - a nie "bo JAAAA jadę...". Czas przypomnieć sobie kodeks drogowy, chociaż ja bym większości z was prawko zabrał. No i na koniec, Janusze kierownicy, widać wy wszyscy macie wszędzie pierwszeństwo. :)
~szofer 5-08-2016 17:55
OOOO widzę że cenzura działa!!
~XB31 5-08-2016 17:56
Janusze wszystkich powiatów - łączcie się! Najlepiej z drzewami. Byle grubymi.
~Off top 5-08-2016 17:58
Nie należy dzielić włosa na czworo, a tym bardziej nie należy mierzyć pieszych jedną miarką. Są, jak już pisałam rozważni, ba nawet bojący się przejść przez jezdnię, a są tacy, którzy nagle wchodzą na jezdnię. Jest jeszcze inna strona medalu, a mianowicie kierowca. Nie wszyscy są ostrożni i jadą przepisowo. Niektórzy gzują po mieście ile fabryka da. Dopóki więc policja nie ustali przyczyn tego wypadku, warto zachować zgryźliwe i niemiłe uwagi dla siebie.
~Granit 5-08-2016 18:09
Ludzie ! Chwila zastanowienia. Przez dziesiatki lat Polaków uczyli i ja swoje dzieci i wnuki taż że ,aby bezpiecznie przejść przez jezdnie nalezy stanać przed pasami spojrzeć w lewo ,potem w prawo jeszcze raz w lewo i jesli nic nie jedzie bezpiecznie przejść.Takie zachowanie dawało szanse i pieszemu i kierowcy na chwile reakcji .Teraz "nowoczesni Polacy"pojudzani przez "europejczyków" wchodzą pod samochody bez chili zastanowienia i stąd taka duża ilość potrąceń.Jestem przekonany ,że wielu pieszych i kierowców nie zna obecnie obowiązujących przepisów i w rozmowach padają różne opinie co to znaczy pieszy czy to jest b pieszy ,który postawił noge na przejśiu czy wystarczy ,że stoi przed przejściem czy może/ też są tacy / zbliża sie do przejścia. Potrzeba nam edukacji.
~zaboberek 5-08-2016 18:17
Nie rozumiem dlaczego podaje się wiek poszkodowanych jak i sprawcy.Do czego to jest potrzebne.Zauważyłem pewną prawidłowość,otóż gdy jedna z osób biorących udział w zdarzeniu jest w pewnym wieku,powiedzmy jest osobą starszą,natychmiast pojawiają się wpisy ją hejtujące .I jest obojętne,czy jest ona sprawcą zdarzenia czy poszkodowaną.Czy zwróciliście na to uwagę. Pozdrawiam tych,którzy w swoich wpisach zachowują rozsadek i bezstronność.
~ 5-08-2016 18:17
Kierowca BMW zatrzymał się i wymusił ruch pieszych. Często auto jadące z przeciwka nie ma szans na zatrzymanieŁatwiej nogi zatrzymać niż samochód pieszy o tym powinien pamiętać, a kierowcy niech na siłę nie uszczęśliwiają przechodniów. Zwolnic, spojrzeć w oczy i wtedy podejmować decyzję.
~ 5-08-2016 18:20
Każdy ze starszego pokolenia, które było uczone w szkole i przez rodziców, patrzy w lewo, w prawo i jeszcze raz w lewo, zanim przejdzie. Tyle, że czasy się zmieniły, i teraz trzeba czekać nawet tak z 15 minut, zanim któryś z szoferów łaskawie się zatrzyma, a i tak ten z tyłu za nim będzie go wyprzedzał zbliżając się do przejścia, dziwiąc się, że ten przepuszcza pieszych na przejściu, na którym nie ma świateł, bo inaczej nigdy by nie przeszli. Jest za dużo samochodów, aby patrzeć w lewo, prawo, lewo, prawo, lewo, prawo, lewo, prawo, lewo, prawo, i nie przejść nawet i po godzinie, jak jest duży ruch. Niestety, życie wymaga obecnie coraz więcej świateł na przejściach, i jest to wynik zachowania kierowców na pasach. Przykład - na ul. Wojska Polskiego w wyniku wypadków są w końcu światła.
~kassk 5-08-2016 18:29
doswiadczeni kierowcy wiedza ze zatrzymanie sie aby przepuscic pieszego to dosc duze ryzyko ze pieszy zostanie potracony albo zabity np na 2 pasmowce. Czasem szybka decyzja: nie staje bo pieszy moze zginac. Podobnie bylo w tym przypadku pieszy widzac ze jedno auto sie zatrzymalo traci czujnosc i jest pewien ze nic mu nie grozi, nic bardziej mylnego ...
~Marcin_abc 5-08-2016 18:34
Standardem w Jeleniej Górze jest to, że przejścia dla pieszych mają światło zielone i światło zielone mają samochody skręcające z dróg prostopadłych. O nieszczęście nietrudno. Przykłady: Ogińskiego i Różyckiego Jana Pawła II i Mostowa/Grunwaldzka Skrzyżowanie przy teatrze Skrzyżowania przy Kochanowskiego. I to nie są żadne warunkowe strzałki - tu zielone i tu zielone. Rozwiązaniem w wielu miejscach mogłyby być przejścia nadziemne i podziemne albo przejazdy podziemne.
~18 sqandal 5-08-2016 18:34
.... nie ma żadnego tłumaczenia , wina kierowcy , powinno za takie przewinienie zabierać prawo jazdy przynajmniej na pół roku a następnie nowy egzamin,Dość pobłażania dla piratów drogowych !!!
~xyz123 5-08-2016 19:05
Drodzy Janusze, to znowu ja... Przeraża mnie tok myślenia niektórych osób. Czytając te posty, śmiem twierdzić, że wielu z wypowiadających się tutaj to psychopaci. Otóż, pieszy nie ma szans z maszyną. Głupi, czy nie głupi, wbiega pod koła, czy czołga się po pasach, czy leci przez podwójną ciągłą - nie ma szans. Dlatego nie ma tłumaczenia, że pieszy się nie rozejrzał, że wskoczył, wyskoczył... Prowadzisz auto? Ciąży na tobie odpowiedzialność (wiem, że dla niektórych to brzemię nie do zniesienia). Kłania się zasada szczególnej ostrożności i ograniczonego zaufania. Jak kogoś zabijesz, nawet tego co łamie przepisy - to co, będziesz sobie tłumaczył, że "no, bo wbiegł, a tak nie wolno" - i myślisz, że będziesz z tym normalnie żyć? Jeśli tak to wywal kluczyki, spal prawko i udaj się do psychiatry.
~CANONB49 5-08-2016 19:09
Ile to razy pieszy przechodząc przez jezdnię mając słuchawki na uszach jeszcze bawi się smartfonem. Ostatnio bym takiego rozjechał, podejrzewam że mnie nie widział, zajęty zabawą na klawiaturze.
~u,uu 5-08-2016 19:13
Zabitych nie ma, to się nic nie stało.
~ 5-08-2016 19:32
Za takie przewinienie kerowcy tylko bardzo surowe kary - nie ku przestrodze, o nie! Tylko rzetelne ukaranie!!! Niech się cieszy, że nie zabił, a jeżeli nieodwracalnie skrzywdził? A wy obrońcy ucieśnionych kierowców czy tak samo będziecie pisać, gdy ktoś skrzywdzi waszych bliskich???!
~Granit 5-08-2016 20:11
Dyskusja nie ma końca,wyzywacie sie od psychopatów,kierujecie kierowców na badania do psychchiatry a temat istnieje i skala potrąceń bardzo wzrosła. Stało się to w momencie kombinowania nad zmiana przepisów.Nie moge zrozumieć" mądrali" z 18:20 ,któremu taksie spieszy ,że nie zdąży sie rozejrzeć.Organizacja ruchu pieszego na tzw "zachodzie" jest inna i trzeba o tym wiedzieć,żeby dyskutowac.Centrum miasta i centra handlowe maja ograniczona prędkość do 30 -40 km/godz a także spowalniacze lub specjalne oświetlenia przejścia /zatopione w asfalcie/ najbliższy przykład Tanwald Czechy.Daje to kierowcy szansę na reakcje . Trzeba zmienić infrastrukture drogowa i edukować,edukować.
~ 5-08-2016 20:19
Piesi bardzo często wchodzą na przejścia nie rozglądając się wprost pod nadjeżdżające samochody. To miejsce jest jednym właśnie z takich punktów naszego miasta gdzie zdarza się to bardzo często. Drugim jest pierwsze Zabobrze. Na zwrócenie uwagi przeważnie słyszy się pyskówki, że to pieszy ma pierwszeństwo na pasach. Z tym, auto rozpędzone do 40 - 50 km/h nie zahamuje na 7 metrach.
~ 5-08-2016 20:49
Słuchaj no 20:19, jak zobaczysz na jezdni takie poziome pasy - co drugi jest biały - to uważaj, to jest przejście dla PIESZYCH!
~ 5-08-2016 21:02
@ 05-08-2016 20:11 | ~Granit | - A ja nie mogę zrozumieć takiego kierowcy, co pędzi przed siebie jak koń na wyścigach, nie patrząc na innych uczestników ruchu. Zdążysz Granit, nawet jeśli przepuścisz pieszych po drodze. Piesi się rozglądają po kilkanaście razy, niestety, to kierowcy nie chcą się zatrzymywać, nawet jeśli pieszy stanie w wykroku jedną nogą na jezdni, a drugą na chodniku, sygnalizując wyraźnie kierowcom, którzy nie przepuszczają, więc skutek jest taki, że piesi ryzykując życiem wchodzą na jezdnię, gdyż NIGDY NIE BĘDZIE DOBREGO MOMENTU DO PRZEJŚCIA, gdy jadą jeleniogórscy "miszczowie" kierownicy, którzy uważają, że jak ONI JADĄ, TO WSZYSTKO CO ŻYJE, MUSI UCIEKAĆ IM Z DROGI,ze względu na ich marne umiejętności kierowania jakimkolwiek pojazdem i brak kultury i ogłady drogowej.
~Ja pikole 5-08-2016 21:03
Normalnie -trzoda.Kabarety się chowają.
~Granit 5-08-2016 21:33
No i co chcesz mi człowieku z 21:20 powidzieć.Lepiej wejść w ciemno na pasy i zginac czy przeczekac i życ.Karanie za wykroczenia czy przestępstwa sa konieczne a najpierw trzeba zadbac o własne bezpieczeństwo.
~ 5-08-2016 21:33
~Ja pikole, przeczytaj zanim coś wyślesz w świat. Twoje słowa świadczą tylko o tobie!
~ 5-08-2016 21:35
"Organizacja ruchu pieszego na tzw "zachodzie" jest inna i trzeba o tym wiedzieć,żeby dyskutowac.Centrum miasta i centra handlowe maja ograniczona prędkość do 30 -40 km/godz a także spowalniacze lub specjalne oświetlenia przejścia /zatopione w asfalcie/ najbliższy przykład Tanwald Czechy." - Tak, a ile u nas widziało się i słyszało komentarzy na temat spowalniaczy, że niepotrzebne w mieście i powodują spowolnienie ruchu na drodze?To nasi miszczowie kierownicy się wypowiadali gremialnie negatywnie na temat spowalniaczy i świateł na przejściach.Wielu ma swoje lobby we władzach decydujących o organizacji ruchu w Jeleniej Górze, tak więc koło jest zamknięte. Jeździ się po mieście za szybko, bo organizacja ruchu jest zła, nie taka jak "na zachodzie" czy w Tanvaldzie. A z czyjej winy?Was samych!
~ 5-08-2016 21:46
dO 21:33 - Zwolnij przed przejściem dla pieszych, popatrz, czy nie ma przed nim ludzi sygnalizujących, że chcą przejść na drugą stronę ulicy, bo nie ma innej rady. Wszyscy są pełnoprawnymi uczestnikami ruchu na ulicy, i przy wzmożonym ruchu samochodowym trzeba się zatrzymywać przed pasami. To nie czasy, gdy jakiś pojazd od czasu do czasu przejechał ulicą, bo było ich niewiele , a na ulicy jedna czy dwie osoby miały auta. Teraz co trzeci posiada wehikuł ze szrotu niemieckiego, nazywany "autem", więc szaleje na drodze chcąc okazać swoją wyższość, bo dorwał się do kierownicy. Kiedyś wystarczyło się rozejrzeć w lewo, w prawo i znów w lewo, upewnić się, że nic nie ma na drodze i przechodzić. Teraz to niemożliwe,bo wciąż,BEZ KOŃCA, jedzie kawalkada pojazdów.Tak właśnie jest na Sudeckiej.
~korek 5-08-2016 21:48
do 14:09 a ty to jesteś "miszcz" w ortografii
~ 5-08-2016 21:52
W tym miejscu powinny być światła, tak samo jak na wysokości nowego cmentarza. Tam też był wypadek śmiertelny, a nie wiadomo, co z tymi potrąconymi młodymi ludźmi. Inaczej popatrzylibyście na to, gdyby wasze dziecko przechodziło tamtędy, albo wasi rodzice. Czy wtedy też byście krzyczeli, że piesi są wszystkiemu winni, bo chcieli przejść na drugą stronę ulicy, a nie było jak? Bo jak tu się rozglądać za momentem, gdy będzie to w końcu możliwe, jeśli wciąż jadą pojazdy bez końca i nigdy to nie będzie możliwe, jeśli jakiś kierowca się w końcu nie zlituje i nie zatrzyma? Najczęściej jest to kierowca spoza Jeleniej Góry, bo nasi nie posiadają kultury ani ogłady. To bardzo widać po rejestracjach, a piesi też widzą, skąd jest samochód, który przepuszcza lub nie.
~ 5-08-2016 22:42
W tym miejscu nie powinny być światła - światła są 50m dalej! W tym i innych miejscach powinien być rozum!
~Oko 5-08-2016 23:06
Ja mam tylko jedno pytanie .Czy w Jeleniej Górze jest Policja??
~Oko 5-08-2016 23:12
60% jeleniogorskich kierowców (w tym wypudrowane damy) to ludzie o bardzo niskiej samoocenie.Dowartosciowują się chamstwem na szosach i czterema nierzadko rozpadajacymi się kołami.A wystarczyło by trochę Serca 😕
~ 6-08-2016 1:20
Tu powinny być światła, jeśli zdarzają się takie sytuacje. Świateł nie musi być na ulicach, gdzie jest mały ruch, gdzie wystarczy rozejrzeć się w lewo, prawo i znów w lewo, aby sprawdzić, czy coś przypadkiem nie nadjeżdża, a dopiero potem przejść na drugą stronę. W miejscu, gdzie jedzie kawalkada pojazdów, muszą być światła wszędzie tam, gdzie są pasy. Inaczej zawsze będą takie wypadki jak ten.
~50 lat tam jeżdzę 6-08-2016 4:12
W tym miejscu winno być przejście podziemne albo tunel czy wiadukt. A najlepiej by cała droga była na moście aż do armat albo i za Mazurkową bo tam dobrze dają jeść.
~II sort 6-08-2016 12:33
Zawsze zatrzymuję się przed przejściem, kiedy ktoś czeka na chodniku (aby przejść!), ktoś tu napisał, że gdyby tak robił, toby jechał przez JG 3 godziny! I tak się jedzie znacznie za długo bo brak "zielonej fali", ale głównie są WINNI sami kierowcy stojący w kolejce na czerwonym, a kiedy zapali się zielone (WSZYSCY z kolejki widzą zmianę świateł!), pierwszy "wrzuca" jedynkę i wolno rusza, następny - tak samo i tak dalej... w sumie przejadą 3-4 samochody i czerwone! Czy to tak trudne, by ruszyć jednocześnie??? Widać, że niewielu jeździło po dużych metropoliach.
~do 15:30 6-08-2016 14:07
racja, sam często widziałem jak seniorom się wydaje że ciągle są dawne czasy kiedy w godzinach szczytu przejeżdza 1 trabant i maluch na godzinę i nawet po za przejściem dla pieszych włażą w potok samochodów jakby ulica była pusta, a wracając do tematu to w artykule jest napisane "przechodzące prawidłowo" czyli upewnienie się chyba było w pakiecie prawidłowego przejścia
~Mieszkaniec 6-08-2016 15:35
Co robią otwoczycy i kammiennogórzanie w Jeleniej, proszę wracać do siebie. Mazda... No tak... MAZDA... BMW nr 2
~do mieszkaniec 6-08-2016 16:31
A ty co w Adolfa z wąsikiem się bawisz?Niech by to byli nawet Chińczycy ,g...no ci do tego co robią w Jeleniej.
~ 6-08-2016 16:54
cholerne auciska!!!!!!!!!!!!!!
~ 6-08-2016 20:59
@ 06-08-2016 14:07 | ~do 15:30 | - Szanowny/a internauto/tko, Ty również siedzisz w starych czasach, gdy przejeżdżał jeden samochód na godzinę i wystarczyło spojrzeć w lewo, prawo i znów w lewo, aby móc przejść, jeśli akurat ten jeden samochód nie przejeżdża. Obecnie jedzie kawalkada pojazdów, z których ŻADEN NIE ZATRZYMA SIĘ, jeśli nie stoi w pobliżu policjant. Na Sudeckiej w taki właśnie sposób jadą pojazdy. Więc ile czasu ma czekać przed pasami ten nieszczęśnik, który akurat musi przejść na drugą stronę ulicy? Godzinę, dwie? A może cały dzień, aż wieczorem zrobi się luka i będzie można przejść? Gratuluję samozadowolenia z własnej głupoty i egoizmu.
~ 7-08-2016 2:42
A i wieczorem też człowiek nie może być pewny tego, że przejdzie spokojnie na drugą stronę ulicy, bo może zostać rozjechany na śmierć, tak samo jak ta pani przed hotelem Tango, a sąd nawet nie wykona kary na przestępcy, który rozjechał tę osobę, a fakt ten potwierdza to, że "skazany" znalazł się w Czechach na gościnnych występach po takim przestępstwie popełnionym w Polsce, co oznacza, że chodził sobie swobodnie gdzie tylko chciał, a może nawet dalej prowadził samochód.
~ 7-08-2016 8:36
A może to CBA powinno się zainteresować tą sprawą? Taki przypadek bardzo się nadaje do rozwiązania dla CBA.
~mat 7-08-2016 9:51
a przy koszarach to dopiero strach wejsc na pasy, pędzą do swiateł albo gaz za swiatłami. Dla pieszych proponuję kursy fruwania, bo jest bez szans na przezycie.
~Asik 7-08-2016 10:09
90% pieszych wymusza wejście na pasy pod koła samochodu. Uważają że jak się zbliżają to należy im ustąpić. Pieszy jest zawsze niewinny w świetle prawa, trzeba to ukrócić. Niech każdy ma rejestrator jazdy wtedy taka sprawa jest do wygrania, bo policja ma zawsze jedno gadanie, kierowca winny i juz. Ja zawsze czekam aż kierowca zwolni i mnie przepusci sam z siebie, nie ładuje się pod koła bo nie mam z nimi szans.
~ 7-08-2016 11:14
@asik - sam się ukróć, żaden pieszy sam z siebie nie pcha się pod koła. Co ma zrobić pieszy, gdy żaden kierowiec nie chce się zatrzymać przed pasami? Ile ma czekać? Ile godzin? Taka kultura wśród jeleniogórzan, że jak jeden się zatrzyma, to ten z tyłu wyprzedza na pasach. Wielokrotnie zauważone. Boją się tylko wtedy, gdy w pobliżu jest auto policyjne. I tylko wtedy pokornieją. Ja ZAWSZE czekam, aż ktoś się zatrzyma, ale niestety nie zawsze chcą się zatrzymywać. Karygodne jest jedynie wchodzenie na jezdnię w miejscu niedozwolonym, gdzie nie ma pasów.
~i mandacik 7-08-2016 11:38
A mnie interesuje co za burak zostawil auto na przejsciu dla pieszych i mandacik to nauczy sie stawiac auto
~ 7-08-2016 17:19
@ 05-08-2016 22:42 | ~ | *.jeleniagora.vectranet.pl - gdyby światła były tutaj 50 m dalej, to widać byłoby je na którymś z 6 zdjęć, a nie widać ich na żadnej. Fotografie tego miejsca wykonane są z różnych ujęć, więc światła byłoby widać.
~...---... 11-08-2016 0:30
Jest tylko z nazwy...
~ 11-08-2016 9:26
I co, dwa dni temu znów zabito dwóch ludzi na pasach, bo ten z tyłu nie chciał się zatrzymać przed pasami.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Areszt za rozbój

Areszt dla pirata

Kto do Senatu?

Będzie referendum w Jeleniej Górze?

Kto do Sejmu? (aktualizacja)

Sonda

E-papierosy są lepsze od zwykłych?

Oddanych
głosów
626
Tak
14%
Nie
65%
Nie wiem
21%