MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Kiedy (wreszcie) będzie projekt pasa startowego?

Wiadomości: Jelenia Góra
Niedziela, 21 grudnia 2014, 7:56
Aktualizacja: Poniedziałek, 29 grudnia 2014, 21:29
Autor: Angela
Fot. Angela
Czy jest w końcu projekt budowy pasa startowego, który umożliwiłby lądowanie i startowanie małych samolotów pasażerskich na jeleniogórskim lotnisku? – pyta nasz Czytelnik Paweł. O sprawie mówi się bowiem od dwóch lat. – Jest w trakcie – odpowiada wiceprezydent Jerzy Łużniak. – Trzeba do niego wprowadzić jeszcze pewne zmiany – dodaje wiceszef miasta. Jakie?

- Projekt zakłada wymianę podbudowy pod lotniskiem, ale dzisiaj już wiemy, że obecna podbudowa i melioracja tego terenu jest na tyle dobra, że nie powinniśmy tam nic ruszać, bo przy największych powodziach i deszczach woda bardzo szybko schodzi z całej płyty – mówi Jerzy Łużniak. - Z drugiej strony, samoloty już tam lądują, więc nie chodzi nam o wzmocnienie płyty lotniska, a o to, by na trawie nie było takiego poślizgu. Z tego względu zamiast asfaltowego pasa, który miałby kosztować około 12 mln zł, będzie wykonane utwardzenie powierzchniowe z kratki z tworzywa sztucznego za około 2 – 2,5 mln zł – dodaje wiceprezydent Jeleniej Góry.

Projekt z poprawkami ma być gotowy w 2015 roku. W tym samym czasie Miasto zacznie szukać zewnętrznych pieniędzy na sfinansowanie tego zadania. – Być może uda nam się to przy współpracy Programu Polska – Czechy, Polska – Saksonia. W tym programie są przewidziane pieniądze na porty lotnicze, ale nie na budowę i modernizację lotnisk aeroklubów – mówi Jerzy Łużniak. – Realna szansa na budowę pasa to rok 2016. Musimy zrobić bowiem badania wytrzymałościowe płyty lotniska i sprawdzić, jak będą się zachowywały płyty z tworzywa sztucznego pod wpływem nacisku – dodaje.

Na przygotowanie dokumentacji pasa startowego w minionym roku Dolnośląski Urząd Marszałkowski przyznał Jeleniej Górze 150 tys. zł. Wykonawcę wybrano dopiero w drugim przetargu, bo w pierwszym nie znalazł się żaden chętny.

Ogłoszenia

Czytaj również

Wędrówka na Grodną

W Ratuszu praca wre

Bilety MZK też podrożeją?

Komentarze (69) Dodaj komentarz

~RALLYACTION 21-12-2014 8:19
Hahaha Musimy zrobić badania wytrzymałościowe, POLAK potrafi,damy radę,wszędzie na świecie robi się po prostu asfalt,ale nie u nas. My będziemy mieli płyty z tworzywa,GRATULACJE !!
~RALLYACTION 21-12-2014 8:21
Proponuję za 10 lat rozliczyć tych co wymyślili te płyty.Wtedy będzie koszt zerwania starej nawierzchni.....i jednak położenie asfaltu.
~jano 21-12-2014 8:31
No pas startowy tu w tej dziurze no chyba to jakis idiota wymyslil albo jakis psychol wyladowal w tej wsi
~Ed44 21-12-2014 9:05
W Aeroklubie panuje komuna.
~ 21-12-2014 9:32
Ostatni raport Reuters: Polska wydała 100 mln euro na niepotrzebne lotniska
~ 21-12-2014 9:58
i co będą nam nad głowami latać i zakłócać spokój - dobrze jest jak jest - wystarczy że ci co już krążą nad jelenią za bardzo hałasują
~ 21-12-2014 10:00
lotniska powinny być ciut dalej od miasta to wtedy nikt nie będzie cierpiał - wtedy nie będziemy mieć bezpośredniego hałasu nad głową
~ddd 21-12-2014 10:55
oby nigdy!!!!! ulice w opłakanym stanie a dla kilku biznesmenów czy emerytowanych trepów pas potrzebny....
~alexpand52 21-12-2014 11:12
Rozumiem że chodzi o badania wytrzymałości zaufania i cierpliwości mieszkańców.
~Rico 21-12-2014 11:18
A co to II Wojana Światowa ,że proponują jakąś siatkę ?
~wqrwiony 21-12-2014 11:24
Jakie wreszcie???Kto normalny chce żeby mu jeszcze większe i głośniejsze samoloty latały nad dachami.Zabierajcie to lotnisko i te wasze wyjce 20km od miasta.
~18 sqandal 21-12-2014 11:45
... lotnisko ? czyżby nie było innych pilnych inwestycji w mieście > Pas potrzebny jak buda dla yorka . Chcą latac niech se wybudują < prywatny > pas z tym ze daleko poza miastem , proste , prawda
~ 21-12-2014 11:50
Tym co wszystko przeszkadza: zamiast narzekać na kazdy pomysł, najlepiej wyprowadźcie się stąd sami, 200 km stąd, malkontentów mamy za wielu w tym kraju. Wasze samochody i gadanie przez komórki na ulicy hałasują dwa razy głośniej niż samoloty! A z zastąpieniem asfaltu to poroniony pomysł...
~soc-lib 21-12-2014 11:51
Jak będzie prywatny to nic nie skapnie ,a tak to jakiegoś kolesia posadzi się na stanowisku obserwatora.
~ 21-12-2014 11:52
Odpalą fuszerke jak w parku cieplickim. zakosi kilka osób porządna kasę a potem remonty remonty remonty.......i wydatki a ludzie ani teraz ani pózniej nic z tego nie bedą mieć Dlaczego asfalt tak kłuje w oczy? Znowu zwirówka jak w parkach?Co ta władza wyprawia --w głowie się nie miesci
~ 21-12-2014 12:04
do ddd , zgadzam się z Tobą w 100%
~ 21-12-2014 12:22
Archeoklub! Pozakładać terenowe opony i dadzą radę.
~Rico 21-12-2014 12:26
Naczy sje,no nie koledzy ,tak ogólnie to pas startowy z prawdziwego zdarzenia jest b. potrzebny,ponieważ ci poważni inwestorzy ,którzy chcieliby ewentualnie zainwestować w naszym regionie w budowę jakiejś fabryki ,w nowe miejsca pracy to już dawno przestali jeździć ''wozidlami'' , mamy XXI wiek .Dzisiaj latają ''letadłami'' .Zresztą jakby nawet chcieli to po czym mieliby jeździć jak nie ma expresowych dróg ,czy autostrad.Kierunek jest b.dobry ,popieram
~opl.., 21-12-2014 12:31
Okoliczni mieszkańcy mogą być spokojni temat lotniska zostanie podjęty w okolicy wrzesień 2018 patrz wybory samorządowe.
~Wiem 21-12-2014 12:47
Kiedy było daleko do imienin, mówili babciu, babciu na imieniny kupimy ci złote kolczyki. W końcu nadeszły imieniny babci . Na pytanie o złote kolczyki usłyszała ,babciu na razie przekłujemy ci uszy. Podobnie jest z tym pasem zamiast pasa . kratki z tworzywa sztucznego. Buu aaa ha ha.
~do 11:50 21-12-2014 13:09
Chyba nie mieszkasz w Jeleniej ,bredzisz takie farmazony że samochód jest głośniejszy od zlina czy gawrona,ogarnij się człowieczku
~MaćkoPL 21-12-2014 13:10
Gdybym mieszkał w jakimś zapyziałym, złodziejskim kraju, to pomyślałbym, że chcą zrobić tą siatkę zamiast asfaltu po to, żeby zostało więcej kasy do podziału, a koszt tego przedsięwzięcia ostatecznie wyniesie tyle samo. No ale przecież w Polsce, wzorowym państwie UE tak się nie robi prawda? U nas po prostu zostanie więcej kasy na kolejne niezbędne inwestycje prawda? Hahaha.
~ 21-12-2014 16:38
Na h.j komuś ten pas startowy.On jest tak potrzebny jak świni siodło.
~Boss 21-12-2014 16:50
To jest właśnie demokracja ,kapitalizm działania w interesie mieszkańców tych najbogatszych oczywiście bo plebs się nie liczy nieopodal będzie droga dojazdowa do 5 domków jednorodzinnych wybudowana za 11 milionów to również bardzo ważny interes publiczny
~mieszk 21-12-2014 17:02
mieszkam przy lotnisku w JG od 30 lat i bardziej mi przeszkadza szum ciągnących się sznurów aut niż co jakis czas przelatujacy samolot. samolotami nie lataja 24h.
~Kartofelek 21-12-2014 17:49
W aeroklubie jak w w MZK panuje twarda komuna!!!. Dlatego nic tam się nie dzieje a oba przedsiębiorstwa przynoszą same straty.
~jmbr 21-12-2014 18:06
Pasa jeszcze jakiś czas nie będzie bo panowie w tym klubie mają chwilowe kłopoty .... https://pl-pl.facebook.com/pages/Stop-bezprawnemu-wyrzucaniu-z-Aeroklubu-Jelenieg%C3%B3rskiego/191051194434384
~Rani 21-12-2014 18:08
Płyta lotniska z kratki plastikowej?Ten człowiek nie wie o czym mówią przy okazji ośmiesza siebie i cała tą zgraje pseudo rządzących. Przez takich ludzi nie mamy dróg a co dopiero mówić o asfaltowej płycie lotniska.POpierajcie dalej tych nieudaczników!
~ciekaw 21-12-2014 18:32
Mówcie co chcecie ale gdyby jakiś niewielki samolot miał regularne kursy (np codziennie ok 7 rano) do Wrocławia to z pewnością znaleźliby się chętni. Jak bilet będzie kosztował do 100zł to nawet sam jestem zainteresowany. Dla Jeleniej Góry istotne jest tylko i wyłącznie połączenie lotnicze z Wrocławiem.
~mieszkaniecc 21-12-2014 18:37
Jeden z bardziej sensownych pomysłów miasta w ostatnim czasie. Porządne lotnisko jest Jeleniej Górze po prostu NIEZBĘDNE i nad tym nie ma nawet co dyskutować. Kwestią dyskusji jest co najwyżej w jakiej technologii zostanie wykonane. Jelenia Góra się rozwija, stanowi centrum turystyczne, przyjeżdża do naszego regionu i w Karkonosze mnóśtwo turystów i biznesmenów na spotkania konferencyjne. Musimy uniezależnić się od Wrocławia, skąd jazda samochodem to droga przez mękę, a sam poziom obsługi na lotnisku we Wrocławiu jest... wszyscy, którzy z niego korzystali, wiedzą jaki. Jednym słowiem: TRAGICZNY! Jazda z Pragi, Drezna czy Berlina to też tylko półśrodek. Po czeskiej i niemieckiej stronie granicy dużo mniejsze miasta mają porządne lotniska. Jelenia Góra po prostu ZASŁUGUJE na dobre lotnisko!
~geodeta 21-12-2014 18:41
Jak budować pas startowy to tylko asfaltowy lub betonowy, żadna kratka. Na zachodzie budowali już pasy z kratki głównie na miękkim terenie i też się nie sprawdziły, tu jest twardy teren bo to pradolina Bobru i pod spodem jest żwir naniesiony przez rzekę latami. Chodzi o to by przy starcie były mniejsze opory toczenia to start jest krótszy i nie trzęsie (przy kratce opory wcale nie maleją i trzęsie jeszcze bardziej) a przy lądowaniu było skuteczniejsze hamowanie i nie trzęsło, kratka tego nie zapewni. Reasumując wydanie 2-3 mln. na kratkę niczego nie zmieni a wręcz pogorszy komfort startu i lądowania a po latach kratka się łamie i kawałki uszkadzają śmigła i samolot. APELUJĘ O ROZSĄDEK !!!!
~Do 18:32 21-12-2014 18:41
Najgłupszy wpis, jaki tu przeczytałem. Może jeszcze lataj do sklepu po piwo samolotem. nikt normalny nie będzie latał do Wrocławia samolotem, podczas gdy dojazd z lotniska do centrum Wrocławia zajmie dodatkowo co najmniej około godziny. Dodatkowo wrocławskie lotnisko to syf, kiła i mogiła. Buracka obsługa, zdzierstwo na każdym kroku. A za 100 złotych to nawet jakbyś robił za śmigło nikt cię nie weźmie. Liczą się tylko kierunki z cywilizacją, tzn. Zachodnią Europą, może Ameryka + loty czarterowe w kierunkach turystycznych. No i oczywiście do stolicy do Warszawy, skąd przyjeżdża do nas dużo biznesmenów.
~geodeta 21-12-2014 18:44
Jak budować pas startowy to tylko asfaltowy lub betonowy, żadna kratka. Na zachodzie budowali już pasy z kratki głównie na miękkim terenie i też się nie sprawdziły, tu jest twardy teren bo to pradolina Bobru i pod spodem jest żwir naniesiony przez rzekę latami. Chodzi o to by przy starcie były mniejsze opory toczenia to start jest krótszy i nie trzęsie (przy kratce opory wcale nie maleją i trzęsie jeszcze bardziej) a przy lądowaniu było skuteczniejsze hamowanie i nie trzęsło, kratka tego nie zapewni. Reasumując wydanie 2-3 mln. na kratkę niczego nie zmieni a wręcz pogorszy komfort startu i lądowania a po latach kratka się łamie i kawałki uszkadzają śmigła i samolot. APELUJĘ O ROZSĄDEK !!!!
~adaśś 21-12-2014 19:04
Jak lotnisko z twardym pasem startowym to tylko w okolicy Kromnowa....już Niemcy szykowali tam instalacje i lądowisko dla większych maszyn. Rozbudowa naszego to porażka ze względu na tory i linie elektryczne.....
~ 21-12-2014 19:22
Tylko nie ta inwestycja.Pomysłodawcy są chyba laikami. Nie ma zgody na wydatek pieniędzy podatników na ten paru osobą niby przydatny przybytek. Legnica miała lepsze warunki do tego by zbudować pas i lotnisko ale władza tam jest rozważna. W okolicach Lubinia zbudowano pas i kto z niego korzysta ? Prawie nikt. Puknijcie się w główki !
~rikitikitak 21-12-2014 19:25
Co za bzdura! Lotnisko pasażerskie na Łomnickiej? Chyba kogoś pogięło i ma zamiar zabawić się 2. milionami zet. Aeroklub Jeleniogórski swojego czasu specjalnie najął człowieka, aby udowodnił dwóm inwestorom że nic z tego, bo przepisy, podejścia, ULC itp. I udowodnił, inwestorów pogoniono, ale 2 mln zł dotacji to co innego... Mniam!!!
~Sowa 21-12-2014 19:25
Tego typu instalacje nie sprawdziły się niestety, ani w Kanadzie ani w USA. Porażka była też we Francji 2008. Szkoda kasy, żałosne.
~mieszkaniec JG 21-12-2014 19:33
Bardzo dobra i potrzebna inwestycja! Tylko dlaczego dopiero teraz? Jelenia Góra już dawno powinna mieć dobre lotnisko z prawdziwego zdarzenia. Skoro chcemy być miastem turystycznym, to dobre lotnisko jest rzeczą niezbędną. Mieszkańcy popierają projekt rozbudowy lotniska, które dopiero wtedy zacznie służyć mieszkańcom i turystom. Popatrzcie na Czechy: dobre lotniska są we Vrchlabi, w Trutnovie, Libercu, Dvorze Kralove - wszystko to są (oprócz Liberca) miasteczka dużo mniejsze od Jeleniej Góry. A u nas zaścianek. A potem dziwimy się, że turyści wybierają czeskie góry zamiast naszych. Popatrzcie jaka tam jest komunikacja a jaka u nas. Najwyższy czas zacząć gonić cywilizowany świat, teraz jest ostatnia szansa na ten projekt ze względu na to że później już nie dostaniemy tylu pieniędzy z Uni.
~rikitikitak 21-12-2014 19:33
Co za bzdura! Lotnisko pasażerskie na Łomnickiej? Chyba kogoś pogięło i ma zamiar zabawić się 2. milionami zet. Aeroklub Jeleniogórski swojego czasu specjalnie najął człowieka, aby udowodnił dwóm inwestorom że nic z tego, bo przepisy, podejścia, ULC itp. I udowodnił, inwestorów pogoniono, ale 2 mln zł dotacji to co innego... Mniam!!!
~mieszkaniec JG 21-12-2014 19:37
Bardzo dobra i potrzebna inwestycja! Tylko dlaczego dopiero teraz? Jelenia Góra już dawno powinna mieć dobre lotnisko z prawdziwego zdarzenia. Skoro chcemy być miastem turystycznym to dobre lotnisko jest rzeczą niezbędną. Mieszkańcy popierają projekt rozbudowy lotniska, które dopiero wtedy zacznie służyć mieszkańcom i turystom. Popatrzcie na Czechy: dobre lotniska są we Vrchlabi, w Trutnovie, Libercu, Dvorze Kralove - wszystko to są (oprócz Liberca) miasteczka dużo mniejsze od Jeleniej Góry. A u nas zaścianek. A potem dziwimy się, że turyści wybierają czeskie góry zamiast naszych. Popatrzcie jaka tam jest komunikacja a jaka u nas. Najwyższy czas zacząć gonić cywilizowany świat, teraz jest ostatnia szansa na ten projekt ze względu na to że później już nie dostaniemy tylu pieniędzy z Uni.
~inżynier transportu 21-12-2014 19:42
Również po niemieckiej stronie prawie każde miasteczko ma duże lotnisko. Tuż za granicą jest to m.in. Goerlitz, Loebau, Bautzen, Herrnhut, Bischofswerda, Zittau czy Neugersdorf. Skoro tego typu instalacje sprawdziły się już po niemieckiej i czeskiej stronie Karkonoszy to dlaczego mają nie sprawdzić się u nas? Dobry transport to absolutna podstawa, lepiej te pieniądze zainwestować w lotnisko niż w linie kolejowe, po których nikt pociągami nie jeździ. W linię do Szklarskiej wpakowano 33 miliony, a pociągi wożą powietrze. Za te pieniądze mielibyśmy wspaniałe lotnisko przy Łomnickiej. Transport lotniczy jest transsportem przyszłościowym, podczas gdy kolej już się zwija.
~zabobrzanin 21-12-2014 19:54
Popieram zdecydowanie projekt rozbudowy lotniska przy Łomnickiej. Najwyższy czas! Czas w końcu zlikwidować te komunikacyjne zadupie, dzisiaj transport lotniczy to podstawa!
~real 21-12-2014 21:14
a terminal postawcie z kartonu - będzie komplet !
~mieszkoone 21-12-2014 21:32
Lotnisko tak ale w innej lokalizacji ! Obecna kwalifikuje się tylko na aeroklub czyli szybowce, Antki itp. Za te pieniądze zróbcie drogę ekspresową dwa pasy Wrocław-Jelenia, potem Jelenia-Szklarska i Szklarska-Liberec gwarantuje że wtedy region wyjdzie z zacofania i zacznie liczyć się turystycznie.Lotnisko nic powtarzam nic nie da, a jak ktoś liczy na biznesmenów którzy przylecą już są i mają własne helikoptery :) lub szybką kolej a'la Pendolino Wrocław-Jelenia
~taka prawda 21-12-2014 22:02
Lokalizacja przy Łomnickiej bardzo dobra !!!! Inwestycja też bardzo potrzebna !! Jelenia Góra już dawno powinna mieć dobre lotnisko z prawdziwego zdarzenia. Skoro chcemy być miastem turystycznym to dobre lotnisko jest rzeczą niezbędną. Mieszkańcy popierają projekt rozbudowy lotniska, które dopiero wtedy zacznie służyć mieszkańcom i turystom. Popatrzcie na Czechy: dobre lotniska są we Vrchlabi, w Trutnovie, Libercu, Dvorze Kralove - wszystko to są miasteczka dużo mniejsze od Jeleniej Góry. A u nas zaścianek. A potem dziwimy się, że turyści wybierają czeskie góry zamiast naszych. Popatrzcie jaka tam jest komunikacja a jaka u nas. Najwyższy czas zacząć gonić cywilizowany świat, teraz jest ostatnia szansa na ten projekt ze względu na to że później już nie dostaniemy tylu pieniędzy z Uni.
~ochucki 21-12-2014 23:00
każdy ma Misia swoich czasów, czyzby czas na Misia w JG ?
~rwef 21-12-2014 23:20
Dobra - to albo budujemy asfalt ( pytanie po co, ale to odrębny temat ), albo kładziemy siatkę. Panie wiceprezydencie - proponuję poczytać o walkach na Guadalcanal - tam Amerykanie położyli taki pas w tydzień, korzystając z siatek. I nie kosztował 2,5mln - a służył jeszcze po wojnie... Coś mi się zdaje, że tu będziemy zaraaabiać na lotnisku - i to nie jeden raz...
~Ałtor 22-12-2014 0:12
Najlepiej NIGDY!!!! potrzebne to komu jak bat do d00py.
~super! 22-12-2014 2:15
Super pomysł! Widzę, że ledwie skończyły się wybory i pan prezydent już zabiera się za pracę. Brawo! Lotnisko już dawno jest potrzebne Jeleniej Górze. Otwierajmy się na świat i nie bądźmy zaściankowi. Na szczęście większość Jeleniogórzan rozumie potrzebę dobrej komunikacji ze światem.
~ 22-12-2014 8:08
spadać z tym pomysłem. Mam nadzieję że jeleniogórzanie na taki biznes nie pozwolą.
~Obserwer 22-12-2014 11:51
A pizza w internecine o lotniskach widmo . Zbudujcie droge do autostrady w Kostomlotach by zwiekszyc przepustowosc I bespieczenstwo.Jest tysiace potrzebnych inwestycji a nie Lotnisko ktore bedxzie drenowalo portfele Jeleniogorzan. Nikt nie wie ze budowa a eksploatacja to stosunek 30 /70% kosztow . Pozdrawiam a lobbystow na zecz Pasa betonowego prosze dajcie sobie na luz ,lub zbudujcie to za wlasne pieniazki .I zarabiajcie potem nawet miliardy .Co nie robicie tego bo zaden szanujacy sie inwestor nie jest szalencem.
~racjonalny 22-12-2014 17:01
A po co ci droga do Kostomłotów baranie? Żebyś woził siano furmanką do podwrocławskich wsi? Co za głupi wpis! Lotnisko to świetny pomysł, Jeleniogórzanie popierają takie inwestycje! Zawsze każde lotnisko to okno na świat. Do tego regularne połączenie via Berlin, Praga, Frankfurt, skąd można przesiąść się na samoloty praktycznie na cały świat. Natomiast drogi bardziej nam potrzebne do granicy w Niemczech albo Czechach, gdzie pracuje już wielu Jeleniogórzan. A nie do podwrocławskich wsi stanowiących obozy pracy dla wrocławskiej biedoty za najniższą krajową.
~ 22-12-2014 17:13
Kratka z plastiku? SKR tego nie planowal! Kto wiec naprawi zdeformowana kratke? Co z kolesiowskim ukladem SKR-RATUSZ? Czy sama partanina (plackowanie ulic) nie pograzy ukladu i SKRu?
~ 22-12-2014 17:19
Do racjonaly- jestes kontynuatorem teorii rwania kasy jak TRZEJ PODROZNICY DO MADRTU z PISowskiego klanu shizofrenikow? Mic z tego. Ta dziura nawet zrujnowala dworzec PKP, gdzie moglo dopelznac jakies PINDOLINO. Teraz zostaja woly i sanie. Nawet droga do Bolkwa to juz poligon czolgowy. Hm... pas startowy - chyba dla IKARA.
~Do 17:19 22-12-2014 18:59
Naucz się najpierw pisać gimbusie, a potem zabieraj głos. Sam cierpisz na schizofrenię. A dobre lotnisko jest bardzo potrzebne Jeleniej Górze. Powinno powstać już dawno temu. Tylko matoły i gimbusy nie potrafią zrozumieć, że transportu lotniczego nie można dzisiaj bagatelizować i jest to przyszłość w transporcie.
~ 22-12-2014 19:01
Bardzo dobry pomysł z rozbudową lotniska. Popieram władze miasta! Mam nadzieję, że nic już nie przeszkodzi w realizacji projektu i Jelenia Góra uzyska obiekt, który powinna mieć już dawno temu.
~mieszkanka 23-12-2014 0:30
Przy Łomnickiej powinno być lotnisko z prawdziwego zdarzenia, a nie trawiaste boisko. Trzymam kciuki, żeby projekt w końcu doczekał się realizacji.
~olo 23-12-2014 20:03
Jakakolwiek modernizacja obecnego lotniska jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Miejsce nie nadaję się na lotnisko dla większych samolotów względu na lokalizację. Wiem że były propozycje wybudowania lotniska w lokalizacji odpowiadającej wszystkim normą a przede wszystkim mogącym przyjmować małe jet-y pasażerskie ale nikt nie był tym zainteresowany. Jak zwykle wszystkie przetargi i plany rozstrzygają ludzie z odwrotnie proporcjonalnym wykształceniem.
~ 24-12-2014 16:47
Lokalizacja jest OK. Duży, płaski teren blisko centrum. Pod tym względem akurat trudno mieć jakieś zastrzeżenia. Jedynym minusem mogą być trudności komunikacyjne, ale po dokończeniu obwodnicy południowej i modernizacji Łomnickiej miejmy nadzieję, że i to się zmieni. Lotnisko to nie tylko impuls w rozwoju turystyki, ale też całego tego rejonu miasta. Między innymi polepszenie sieci transportowej, ale nie tylko, bo np. też rozwój usług. Najłatwiej oczywiście wybrzydzać, a potem narzekać, że jest marazm w Jeleniej Górze. Dobry port lotniczy to teraz niezbędna rzecz dla takiego miasta jak Jelenia Góra.
~Marcin1984 30-12-2014 14:20
Wszystko fajnie, tylko widzicie, ilu jest malkontentów pragnących zablokować inwestycje. Ci wszyscy co marudzą - pewnie nawet nie wiedzą co to jest samolot, nie mówiąc o korzystaniu z linii lotniczych. Najdalej gdzie byli, to pewnie w granicach powiatu. Oczywiście, że lotnisko jest potrzebne - trzeba się rozwijać, a nie cofać.
~cieplik to j 30-12-2014 20:35
A koleją nie lepiej,przecież już jest,nawet sie remontuje,samolotem wcale nie szybciej.Sam przelot zgadzam się krótki,ale te wszystkie ceregiele związane z odprawami itd...
~jelgoral 31-12-2014 6:06
Pan Łużniak słynie z dobrych pomysłów, jeden z nich to odsłonięcie kostki na ul. Drzymały. Przejedźcie się na os Czarne tam nie ma płyt plastikowych, ani odsłoniętej kostki jest asfalt. A dlaczego na Czarne to każdy wie .....
~Leniu 1-01-2015 22:54
Ilu Polakow tyle popieprzonych opinii!! Krotko!! Szkoda,ze wojna tak szybko sie skonczyla bo byloby LOTNISKO i po p... dyskusji!!!Wszystko byloby normalne i kazdy z nas chcialby szybko zalatwic swoje sprawy w kazdym zakatku Polski,zamiast jechac po tych BEZDROZACH!!!!
~Autor 3-01-2015 9:08
Pan Prezydent musi teraz odwdzięczyć Dyrektorowi Aeroklubu Jeleniogórskiego za jego oddaną prace w komitecie wyborczym Prezydenta. Drugi przetarg na projekt pasa rozstrzygnięty 150 000 zł do zgarnięcia , a taki projekt leży od kilku lat gotowy w Aeroklubie na który urząd wydał wcześniej kasę . Teraz tylko trzeba podstawić projektanta Słupa i kasę można będzie przytulić Autor
~alexpand52 4-01-2015 11:51
Ratusz powinien się poradzić rodowitej mieszkanki Jeleniej Góry ,pilota Hanny Reitsch. Ta już nie żyje. Gauleitera Hankego nie złapali do dzisiaj. Może ich rodzina coś poradzi....Proponuję połaczenie balonowe...
~Juhas 4-01-2015 14:41
Lotnisko TAK, lokalizacja NIE . Lotnisko zawsze ma wpływ na rozwój danego regionu to tyle w plusach. Lokalizacja : NIE bo jest zabudowa rodzinna juz teraz latające małe kukuryrzniki dużo hałasują, ponadto lotnisko nie bedzie spelnialo warunkow bezpieczenstwa - jest i bedzie za krótkie NIE bo ewentualna katasrofa przy starcie lub lądowaniu mogłaby skazić zbiorniki wodne które graniczą z pasem. Dotychczasowa lokalizacja jest wspaniała dla pasjonatów aeoroklubowych szybowców skoków i okazjonalnych lotach i niech tak zostanie
~gościowa 4-01-2015 22:04
jak już robić to raz a porządnie, a nie jakieś tam kratki.
~eco 5-01-2015 9:56
Hmmm. "**", kwiecień 1958r. ***"Komunikacja lotnicza której ro- zwój przewiduje się na lata 1961- 65, ma być zorganizowana w opilr- ciu o użycie śmigłowców (helikop- terów), co eliminuje konieczaość budowy lotnisk. "
~erw 17-02-2015 8:31
Eee tam - ja się pytam, kiedy będzie projekt METRA! I kosmodromu!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Samochód wjechał w słup

Parkingi: ważne plany

Drakońskie podwyżki za odpady komunalne?!

O ściekach ze schronisk

Radni KO za podwyżkami

Sonda

Czy mnożenie rządowych programów plus ma sens?

Oddanych
głosów
450
Tak
22%
Nie
76%
Nie mam zdania
2%