MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Karty tak, kolory nie

Wiadomości: Jelenia Góra
Czwartek, 21 marca 2019, 6:46
Aktualizacja: Sobota, 23 marca 2019, 9:44
Autor: WAC
Fot. czytelniczka
– Czy wzorem Zielonej Góry, gdzie parkometry są pomalowane na zielono (barwy miasta) urządzenia te u nas, w Jeleniej Górze, nie mogłyby być żółto–czerwone? – pyta nasza Czytelniczka.
Kilka dni temu wraz z rodziną byłam u znajomych w Zielonej Górze – mówi pani Katarzyna. - Podczas spaceru zwróciłam uwagę na tamtejsze parkingi. Wyglądają one o niebo lepiej, niż w Jeleniej Górze. U nas płacimy za postój na brudnych i nieodśnieżonych parkingach (tej zimy przy większych opadach śniegu nie było gdzie parkować). Linie ułatwiające parkowanie były malowane chyba lata temu. Inaczej ma to miejsce w Zielonej Górze. Tam parkingi są czyste i dobrze oznaczone. Co ważniejsze, można za parkowanie płacić kartą, czego u nas nie ma. Jednak najbardziej zwróciliśmy uwagą z mężem na kolorowe parkometry. W Zielonej Gorze są pomalowane na zielono (barwy miasta), dzięki czemu już z daleka je widać. U nas malują autobusy MZK na czerwono, co bardzo mi się podoba. Czy miasto nie mogłoby pomalować parkometrów w nasze barwy (żółte i czerwone). Ułatwi to na pewno ich odnalezienie, zwłaszcza turystom, o których miasto chce zabiegać. Koszt pewnie nie jest zbyt duży, więc może jest to gra warta świeczki. Warto może wzorem Zielonej Góry wyróżniać się na każdym możliwym polu.

Jak zapewnia prezydent Jeleniej Góry Jerzy Łużniak, już wkrótce również w Jeleniej Górze będzie można uiszczać opłatę za parkowanie za pomocą karty.

W najbliższych dniach zostanie ogłoszony przetarg na administrację strefy płatnego parkowania, co wiąże się też z obsługą parkomatów – mówi J. Łużniak. - Zostanie on rozstrzygnięty możliwie szybko - od pierwszych dni maja strefa będzie już zarządzana przez wyłonionego w przetargu administratora.W związku z licznymi postulatami kierowców, głównie mieszkańców Jeleniej Góry, w warunkach postępowania zawarliśmy wymóg, że nowe urządzenia muszą mieć możliwość przyjmowania opłat kartą. Na tym etapie postępu technologicznego nie jest to już jakieś wyjątkowe udogodnienie, a zaczyna być rozwiązaniem standardowym.
Konserwator Zabytków, który decyduje o możliwości instalacji nowych elementów wystroju miasta w strefie ochrony zabytkowej zdecydowanie nie godzi się na wprowadzenie jaskrawych barw na nowych urządzeniach – dodaje Cezary Wiklik, rzecznik Urzędu Miasta. - Stąd interesujący pomysł pomalowania parkometrów na zółto - czerwono nie jest możliwy przez nas do wdrożenia. W strefie ochrony znajdują się 34 parkomaty, poza strefą - tylko 8. Gdyby pomalować te ostatnie, a pozostałe pozostawić szare, to budziłoby jeszcze więcej wątpliwości - dodaje

Twoja reakcja na artykuł?

1
3%
Cieszy
3
10%
Dziwi
8
26%
Nudzi
1
3%
Smuci
14
45%
Złości
4
13%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Boże Ciało 2019

Inauguracja "Bezpiecznych wakacji"

Przedwiośnie na rzecz LGBT

Komentarze (49) Dodaj komentarz

~j 21-03-2019 7:05
Ciekawe czy zamówienie przewiduje, żeby parkomat mógł wydawać resztę. W sumie z punktu widzenia miasta jest to nieopłacalne rozwiązanie, ale jednak...
~Milosciwy 21-03-2019 7:25
Pani Katarzyna niech juz moze nie wyjezdza z naszego miasta!!! Az strach pomyslec co by jeszcze chciala zmienic gdyby tak odwiedzila kilka innych miast.....
~Koscielny 21-03-2019 7:35
O parkingi i parkometry niech dba firma, która pobiera za to opłaty.Zapomnieliscie już jaki jest podział dochodu z tych parkomatów?
~Gosc 21-03-2019 7:52
Ale czystosci na parkingach chodnikach i w ogóle w mieście to warto byłoby się uczyć od innych czystych miast.
~Polokoktaq 21-03-2019 8:00
A w innych miastach też jest takowa strefa i można. Jelenia Góra - Dolina cudów i nieda się. Parkingi obiecane na zabobrzu - cisza. Proponuje Jerzy Niedasię Ł.
~Jan555 21-03-2019 8:06
W Jelonce farba potrzebna do malowania rond..
~Hmmm 21-03-2019 8:26
Wystarczy zainstalować sobie aplikację Mobilet i problem posiadania gotówki czy szukania parkometrów znika. Dodatkowo opłaty są za rzeczywisty czas postoju, a przedłużenie czasu można wykonać w każdej chwili. Na prawdę nie rozumiem, dlaczego ludzie nie potrafią sobie ułatwiać życia...
Holender40 21-03-2019 8:59
do: ~Hmmm (8:26)
Posiadanie i korzystanie z rowera też rozwiązuje ten problem oraz powoduje poprawę kondycji jak i redukcję masy tłuszczowej.
~zaboberek 21-03-2019 9:19
Jak w W-wie,konserwator zabytków nie wydał zezwolenia na postawienie Pomnika Smoleńskiego,to plac przekazano pod jurysdykcję konserwatora wojewódzkiego i sprawa była załatwiona.Może i u nas coś takiego wykombinować? Najprościej jest powiedzieć:"tego się nie da zrobić,tego nie warto " itp itd.
~xq 21-03-2019 9:50
do: ~zaboberek (9:19)
Jak opinia konserwatora ma się do wydawanych zezwoleń na malowanie elewacji tylko w żółtych kolorach i jego odcieniach?
~ 21-03-2019 11:44
do: ~xq (9:50)
To właśnie za jego sprawą kamienice są tylko żółte. Próbowaliśmy uzyskać zgodę na kolor inny, niż wylane jajko, ale konserwator stwierdził, że taki był kolor kamienicy przed wojną i taki ma być. Ocenia to podobno na podstawie czarno-białych zdjęć. Każda wspólnota przez to przechodzi. Odcienie żółtego w tym mieście + smog = konieczność ponownego malowania za góra 2 lata, na co większości wspólnot nie stać. W tym mieście nigdy nie będzie ładnie.
~ 21-03-2019 10:25
do 8:59 korzystanie z roweru po J. Górze to jest jak gra w totolotka , może ci się udać wrócić cało do domu albo rozjadą jak żabę ,można jeszcze urwać koło na niektórych drogach rowerowych
~ 21-03-2019 11:45
do: ~ (10:25)
w JG nie ma dróg dla rowerów. Są tylko dla rowerów i pieszych.
~Bla bla 21-03-2019 12:56
do: ~ (11:45)
Z których i tak rowerzysta nie potrafi korzystać. Wielu debili jeździ wzdłuż drogi rowerowej jezdnią.
~ 21-03-2019 13:22
do: ~Bla bla (12:56)
To chyba ty nie znasz przepisów kodeksu drogowego. To nie są drogi dla rowerów - powtarzam. Rowerzysta ma obowiązek jechać drogą dla rowerów lub pasem ruchu dla rowerów. Jeśli jest chodnik bez wydzielonej fizycznie części dla rowerów, to nie jest to zgodnie z normami droga dla rowerów i taką nie ma obowiązku jechać. Poczytaj przepisy i znajdź mi taki, gdzie jest napisane, że rowerzysta ma obowiązek jechać drogą dla rowerów i pieszych. Chętnie przeproszę, jeśli będziesz miał rację. Ale nie masz. Wiem, bo śledzę zmiany w prawie w tym zakresie od mniej więcej 15 lat.
~rattlehead 21-03-2019 11:10
Takie narzekanie to już przesada
~wujekogujek 21-03-2019 11:18
Jaki jest sens malowania w jaskrawe kolory i to do tego do niczego nie pasujące. Niech Pani Czytelniczka, która tak kocha te kolory pomaluje sobie kuchnie w domu na czerwono i żółto Szary jest kolorem uniwersalnym i odpowiednim do tego urządzenia.
~marzenad 21-03-2019 11:23
A może herb Jeleniej Góry ??? Pomysł fajny, tych szarych parkometrów w ogóle nie widać?? A czy ktoś zapytał w ogóle konserwatora czy jest możliwość ich pomalowania...??? Póki zamówienia nie opublikowano może jeszcze nic straconego...
~Darek1986 21-03-2019 11:34
do: ~marzenad (11:23)
Herb bardzo fajny pomysł:)
~em 22-03-2019 10:28
do: ~marzenad (11:23)
I to jest pomysł!
~Ambroży Zapalski 21-03-2019 11:23
Ja to bym skasował wszystkie parkingi po co tyle samochodów w mieście są czerwone to nimi można jeździć tak jak ja na gapę a w razie czego to mam kumpla na taryfie to za 8 PLN zawsze mnie zawiezie
~jarecki_marel 21-03-2019 11:30
Wita, nie uważam aby sprawa malowania (w tym wypadku naszych parkomatów) była bez znaczenia. Kolory wpływają w dużym stopniu na nasze samopoczucie. Jednakże najbardziej przemawia za pomalowaniem parkomatów ich widoczność i zauważalność. Ponadto nie bez przyczyny powstało powiedzenie... "szaro buro i ponuro" zatem szary może i jest uniwersalny, ale na tle szarych budynków i ulic wygląda jak w przytoczonym powiedzeniu. A przy okazji jestem ciekaw uzasadnienia konserwatora zabytków dlaczego parkomatów w centrum nie można pomalować a kamienice są odnawiane (bardzo ładnie zresztą) i malowane w różnych kolorach.
~bogdanw 21-03-2019 11:36
Na kamienice w jaskrawych kolorach konserwator wyraża zgodę, a na parkometry nie wyrazi...??? Jakaś bzdura!!! A może by tak porozmawiać z konserwatorem?
~bogdanw 21-03-2019 11:37
Ruszcie głowami w tym urzędzie!
użytkownik facebook 21-03-2019 11:45
Bez sensu. Każdy budynek w innym kolorze. Jaskrawe reklamy na każdym rogu. Ale malowanie w barwy miasta parkometrow nie możliwe!? faktycznie tego gownianego szarego koloru prawie nie widać.
~Mario456 21-03-2019 12:05
Co ma do tego konserwator??!! Przeciez chodzi o barwy miasta. Nic w tym mieście nie umia zrobic sensownego.... Szkoda bo pomysl i niedrogi i ciekawy.
~Misiek 21-03-2019 12:09
Wydaje mi się że kolor na parkometrach to świetny pomysł
~Gosc 21-03-2019 12:17
Platnosc karta to dobry rozwoj ale kolorowe parkometry? Zaraz bedzie nacapkane ...
~Fokusa 21-03-2019 12:19
Kolory na pewno by rozswietlily szare ulice. I latwiej byloby znalezc parkometr
użytkownik facebook 21-03-2019 12:24
Duży plus że będzie opcja płacenia kartą już dawno powinno tak być .
użytkownik facebook 21-03-2019 12:29
Nie muszą być kolory jaskrawe. Może być po prostu zielony. I też będzie dobrze.
~ 21-03-2019 12:32
Jaki konserwator , jeszcze trochę i taki będzie decydować na jaki kolor mam pomalować mieszkanie , niech decyduje skąd pochodzi , wiosek jest dużo i szare
~ 21-03-2019 12:58
Tragedia ludzie nie macie lepszych tematów do zmartwień? A jak chcecie żeby miasto było czyste to zacznijcie od siebie!!!
~Gj 21-03-2019 13:05
A niebieska koperta przy cerkwi konserwatorowi nie przeszkadza? Trzeba była ja namalować akurat tam? A ten maszkaron, który teraz budują przy Bacewicz, który przypomina hangar też jest ok?
~ 21-03-2019 13:26
do: ~Gj (13:05)
Od kiedy Zabobrze, a w tym również ul.Bacewicz, jest w zasięgu ochrony konserwatorskiej? Ludzie, nie macie pojęcia, a piszecie. Gdyby każdy się wypowiadał tylko w tych tematach, na których się zna, to internet czytałoby się może nawet przyjemnie. Obecnie tylko wojny i to między niedouczonymi, gdzie często żadna ze stron nie ma racji.
~... 21-03-2019 13:27
Najpierw niech one zaczną się poprawnie nazywać. Jak najbardziej powinno być "parkomat", a nie "parkometr". Parkometr to urządzenie na słupku mierzące aktualny czas postoju zaparkowanego przy nim pojazdu. Dla każdego pojazdu stosuje się osobny parkometr. Podobnie jak "termometr", który mierzy wartość. Urządzenia do parkowania w naszym mieście wydają jedynie bilety i to te bilety określają czas postoju a nie samo urządzenie. Urządzenie, które coś wydaje to raczej rodzaj automatu, więc powinno być "parkomat". Analogicznie tak, jak "bankomat", czy "biletomat". Nigdzie nie stosuje się określeń "bankometr", czy "biletometr", lub zamiennie - "termomat". Więc proponuję to w końcu zmienić. Nigdzie indziej nie spotkałem się z "parkometrami" poza Jelenia Górą. W innych miastach te urządzenia są po prostu "parkomatami", czyli automatami wydającymi bileciki z określonym czasem parkowania.
~... 21-03-2019 13:38
do: ~... (13:27)
Dodam jeszcze, że poprzednia firma, która kilka lat temu obsługiwała strefę parkowania, miała swoje urządzenia oznaczone poprawnie, właśnie jako "parkomaty". Potem przyszła inna firma i nagle pojawiły się "parkometry".
~123000543 21-03-2019 15:02
Parkometrów nie malować bo szpecą ale wytapetować elewacje banerami to już można.
~G. 21-03-2019 15:11
Kolorowe parkometry byłyby bardziej widoczne i łatwiejsze do zlokalizowania...
~ 21-03-2019 15:31
Przynajmniej nie beda odstraszac potencjalnych klientow:-)
~Norbet 21-03-2019 17:46
A ja uwazam ze przydaloby sie troche powiewu w tym smutnym mieście. Jestem za pomalowaniem. Przeciez mozna uzyc kolorow ktore zaakceptuje konserwator i nie musi byc malowany caly. Ze zdjec wynikabze mozna pomalowac fragment urzadzenia a nie całe.
użytkownik facebook 21-03-2019 22:04
Ostatnio jak zaparkowalam w centrum to się długo nachodzilam zanim znalazłam ten parkometr....W ogóle jest niewidoczny.....powinny być kolor jasny ...jaskrawy....po prostu widoczny!
~bk 22-03-2019 11:12
Nie rozumiem narzekactwa niektórych osób - obok każdego parkometra umieszczony jest duży niebieski znak z napisem parkometr. Pomalowanie go na jaskrawy kolor bardziej zaszkodzi niż pomoże. Nasze oczy wystarczająco cierpią na widok tych odpustowych, kolorowych kamieniczek i bloków oraz wszędobylskich żółtych barierek. Dodajmy do tego krzykliwe bilbordy na każdym kroku i maluje nam się piękny wizerunek kraju kwitnącej cebuli. Przez takich ludzi tu nigdy nie będzie normalnie...
~Pola_jg 22-03-2019 11:27
Ja tez popieram uzycie kolorow!!! Nie musza byc rzucajace sie w oczy. Mozna przeciez pastelowe w uzgodnieniu z konserwatorem. Czy u nas w miesie wszystko musi byc pod gorke i byle jakie....??
~ 22-03-2019 11:27
Dobry pomysł z kolorami- zwiększy to widoczność parkometrów :)
~milypan 22-03-2019 11:28
Jest za kolorami
~kamilajg 22-03-2019 11:31
Nie wierze, ze wladze miasta nie moglyby porozmawiac z konserwatorem i znalezc wspolne rozwiazanie w sprawie kolorow. Panowie wystarczy chcieć;)
~Justs 22-03-2019 18:25
Popieram kolory!
~Iwa 28-03-2019 13:18
Ja jak najbardziej popieram kolory w barwach miasta. Poza tym parkomaty będą bardziej widoczne 🙂

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Co w kowarskim budżecie obywatelskim?

Przewodnicy sudeccy w Młodzieżowym Teatrze Cyrkowym

Romantycznie lub z rodziną przez Bukowiec

Kontrowersyjne nagranie nauczyciela

Tablety dla radnych

Sonda

Czy reklamy przy drogach i ulicach dekoncentrują kierowców?

Oddanych
głosów
1381
Tak
78%
Nie
18%
Nie mam zdania
4%