MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Kampania uranowa, bomba zegarowa! Po demonstracji

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Niedziela, 4 grudnia 2011, 14:02
Aktualizacja: Wtorek, 6 grudnia 2011, 14:31
Autor: Petr
Fot. Petr/Michał Wicher
„Nie wierzymy w cuda, wianki i nie chcemy tu Miedzianki. Fukushima i nas ni ma! Uran nie, tak dla czystych Sudetów. Kampania uranowa, bomba zegarowa!”. Te i inne podobne hasła przyświecały dziś pokojowej demonstracji, która odbyła się pod ratuszem w Jeleniej Górze.

– W gminie Stara Kamienica i Lubomierz rozpoczęły się procedury, prowadzące do udzielenia australijskiej firmie koncesji na poszukiwanie złóż uranu. Polityka państwa zakłada możliwość pozyskiwania uranu ze źródeł krajowych, których w Sudetach jest wiele. Dziś Stara Kamienica i Lubomierz. Jutro Karpacz, Szklarska Poręba, Świeradów. Dość tego! Nie dla biznesu pt. uran w Sudetach – usłyszeliśmy podczas demonstracji.

Zdaniem organizatorów, poszukiwanie uranu w regionie spowoduje m.in. gwałtowny wzrost poziomu radonu i substancji radioaktywnych odpowiedzialnych za nowotwory, degradację i skażenie środowiskowe, upadek turystyki, rolnictwa, sadownictwa, myślistwa itp. Ponadto:

– Wydobywanie uranu wiąże się z niepewną przyszłością i możliwością przesiedlenia z uwagi na „interes energetyczny kraju”. Nie chcemy tu działań tego typu! Nie chcemy też, aby ktoś z premedytacją żonglował zdrowiem i życiem naszych bliskich – podsumowuje Matylda, jedna z organizatorek demonstracji, mieszkanka Chromca.

Sonda

Czy kopalnie uranu to zagrożenie?

Oddanych
głosów
823
Tak. Ogromne
52%
Nie. To szansa na rozwój
39%
Będą bez wpływu na środowisko i ludzi
9%

Ogłoszenia

Czytaj również

Studium na początek

Wybory: Zwycięstwo PiS

O rozpadających się górach

Komentarze (115) Dodaj komentarz

~oj tam oj ta 4-12-2011 14:13
nic się nie stanie... http://www.jelonka.com/news,single,init,article,36661
~` 4-12-2011 14:33
Nowa kopalnia odkrywkowa uranu (sic!) obejmie teren karpacza, mysłakowic, chromca, połomca i dziury w tyłku. Ilość urobku będzie wynosić 10 pierdyliardow ton a głębokość samej odkrywki będzie sięgała do samego jądra ziemi. Niesamowity dramat mieszkańców W/w okolic przypomina historię rodem z dzikiego zachodu gdzie potworne lokomotywy buchające ogniem i dymem, kursujące przez rolnicze tereny USA powodowały bezpłodność krów jak i ich właścicieli.
~pytanie 4-12-2011 14:39
nie wiecie ile płaca za robotę przy uranie i gdzie sie zgłąszać?
~ 4-12-2011 14:48
Be ze dura. Popytać fizyków, geologów, inżynierów górnictwa, czy to bezpieczne. Potem protestować dopiero.
~przemek kras 4-12-2011 14:56
głupoty, na otwartym terenie nie bedzie sie zbieral radon. dzieki inwestycji wybiorą to co teraz jeszcze priomieniuje. po prostu oczyszcza teren. sztolnie w twardej skale nie zapadna sie jak 300-letnie sztolnie w miedzance-kolejny głupi mit protestujących. w niektórych piwnicach stęzenie radonu jest wyzsze /ale nadal bezpieczne/ niz w terenach dawnych kopalni uranu. polecam kupic najtanszy dozymetr i samodzielnie to sprawdzic. polska chce nowoczesnej kopalni i musi miec paliwo, mimo prostestów 200 czy 500 osób. oszpecenie krajobrazu tez nie bedzie, bo po pierwsze jakiego? a po drugie hałdę mozna z powrotem wrzucic do sztolni, razem z smieciami ktore mieszkancy okolicznych wiosek sami produkują..ludzie nie dajcie sie zwariowac....
~przemek kras 4-12-2011 15:04
a na koniec: jakosc wam mieszkancom przez tyle lat nie przeszkadzało "promieniowanie" z hałd w okolicach i w pełni akcpetowaliscie je, kupujać działki budując sie lub nabywajac juz istniejace domy..żenada i wstyd dla pseudoekologow
~haku 4-12-2011 15:15
Najlepsze są te ich hasła z ulotek np. "Dzisiaj Fukushima...... jutro Karpacz, Kopaniec, Stara Kamienica!!!" Debile finansowani przez oszołomów z Niemiec.
~burakom nie 4-12-2011 15:20
Kampania, ale buraczana. Stado tępych, niedouczonych, zmanipulowanych Kaczyńskimi bałwanów. Tylko tepactwo z PiS-u pod wodzą "pięknej" fotoszopem Machałki może się tak błaźnić, a sporo analfabetycznych durnot im wtóruje. Qrvica człeka bierze. To doprawdy żałosne, że takie CUŚ w tym kraju ma prawo głosu. Same geniusze, dla nich profesor fizyki to nic, za to ksiądz - o, ten to autorytet we wszystkim. Eh, dawniej nie do pomyślenia...
~TX 4-12-2011 15:22
Fajnie na zdjęciach można zobaczyć niedouczonych jełopów. Pierw do szkoły, a później jak zdobędziecie minimalną widzę to zacznijcie protestować przygłupy.
~gosc portalu 4-12-2011 15:40
Skoda, ze ci \"debile\" z Niemiec nie protestowali tak jak zaczeto niszczyc(betonowac) Karpacz bo moze bylo by to dalej jedno z najpieknieszych miasteczek a tak nie pozostalo nic z dawnego uroku a calosci dopelnila kupa od Golebiewskiego... Szkoda, ze po wojnie te piekne tereny zajeli bardzo prosci ludzie ze wschodu wogole niezwiazani z nimi, dla ktorych slowo piekno natury, krajobraz sa pojeciem nieznanym a im wiecej sie zniszczy tym lepiej bo bedzie ladniej, nowoczesniej a ze bedzie coraz brzydziej a z czasem takze mniej turystow to juz nikogo nie obchodzi...Jedyna nadzieja w ludziach przyjezdnych, ktorzy ratuja ruiny dajac im nowe zycie i szanuja unikalne piekno bez ingerencji w krajobraz... Jak wam sie nie podoba to migrujcie do duzych miast a nie niszczcie tego co zostalo !!!
~fan 4-12-2011 15:42
Jeśli chodzi o kopalnie to nie dziwie się tym ludziom, którzy protestują w naszym imieniu. W JG stężenie radonu czyli gazu promieniotwórczego jest znacznie podwyższone i w niektórych miejscowościach nawet wielokrotnie. Norma jest 200 berekeli, a bywaja miejsca gdzie jest ich ponad 1000. Wodę również mamy napromieniowaną. Wystarczy właśnie mądre głowy, które tak mieszacie z błotem tych ludzi zagłębić się w naukowe dokumenty. W 2008r były prowadzone na naszym terenie badania przez polskich i niemieckich naukowców i ten teren "świeci". Wystarczy poszukać w internecie.
~fan 4-12-2011 15:52
Przypominam, iż norma jest 200. Choć kraje zachodnie mają ją znacznie niższą. Dane z pomiarów: Jelenia Góra - 314 bekereli Szklarska Poręba - 1654 bekereli Świeradów-Zdrój - 438 bekereli Kromnów - 271 bekereli Proszowa - 903 bekereli. Dlatego na tym terenie jest zwiększone ryzyko chorób (rak płuc, białaczka, tarczyca, rak krtani itp). Jak myślicie dlaczego nawet nie wiecie na jakim terenie mieszkacie? Czy wiecie, że myjecie się świecącą wodą, że ją pijecie? Z tym świeceniem to kolokwializm, bo radon owszem świeci lecz przy temp poniżej 70 stopni. Pozdrawiam pseudofizyków i znawców tematu. Do lektury zanim coś napiszecie bezpodstawnie jedynie z waszych wyimaginowanych mądrości inżynierzy ...
~niebieskooki 4-12-2011 16:01
Jedno jest pewne zdjęcia wykonane tragicznie...
~Piotr Leszek 4-12-2011 16:06
Nikt nie jest finansowany tylko jesteśmy mieszkańcami i nie chcemy powtórki z historii Kowar, Miedzianki gdzie kiedyś wydobywano uran a teraz woda skażona i wysiedlone osady. Gdy zapadnie decyzja na szczeblu Państwowym to z turystycznej perełki Sudety staną się zdegradowaną krainą a mieszkańcy odchorują to przez kilka pokoleń. Jak mówi sołtys Kopańca gdzie była kiedyś kopalnia cały czas woda wymywa pierwiastki ,że nawet ryby nie pływają w strumieniach . Czy taką przyszłość chcecie. I proszę nie mówić o oszołomach , chyba ,że chcecie się obudzić z ręką w nocniku.
~Piotr Leszek 4-12-2011 16:10
do gościa z portalu , który pisze " te debile z Niemiec nie protestowali w sprawie Karpacza" mam pytanie a dlaczego Ty nie protestowałeś przecież tu mieszkasz . Oni protestują bo mieszkają tu między nami i zależy im jak i mnie i wielu mieszkańcom Sudetów aby ta kraina pozostała czysta dla kolejnych pokoleń. Zamiast szydzić proszę też przeciwstaw się głupim decyzjom urzędników , którzy z daleka mogą wszystko.
~Czemu tak 4-12-2011 16:28
Jak widać tłumów protestujących nie było. Wszyscy krzykacze zabierają głos nie zdając sobie sprawy ,że tak czy siak żyjemy na terenie o podwyższonej radiacji . Ktoś pisze,m że nawet ryb nie ma w strumieniach, tak to prawda ale nie z powodu skażenia radioaktywnego tylko z powodu bezmyślnego zatruwania środowiska przez wypuszczanie ścieków komunalnych do rowów i strumieni BO TAK JEST NAJTANIEJ. Dlatego nie pieprzcie głupot.
~głos z piech 4-12-2011 16:37
skoro żyjemy na obszarze o podwyższonym promieniowaniu, to niech sobie wykopują ten uran. Nie będzie uranu nie będzie problemu
~czesio 4-12-2011 16:46
Proponuję zbudować kopalnię koło Zabobrza, ciekawe, co wtedy powiedzą mądrale , którzy teraz krytykują mieszkańców Chromca, czy Kopańca. A może poszukać Uranu w Sopocie koło domu Pana Premiera? Jakoś nikt nie wydobywa uranu w Alpach, tylko inwestują tam w narciarstwo, na którym można świetnie zarobić pracując 3-4 miesiące w roku. Tylko w tym naszym porąbanym kraju musi być inaczej.
~Heloł 4-12-2011 16:55
przeciez jelenia to i tak dziura to co tam z uranem czy bez
~marian13 4-12-2011 17:01
Kto wydał zgody na takie poszukiwania ? W TV powiedzieli że to robota Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Jeleniej Górze. Problem w tym że Pani Dyrektor nie zna swoich kompetencji oraz nie zna zagrożeń zdrowotnych bo ku temu nie ma kwalifikacji. Sprawa powinna zając się prokuratura, a Prezydent Miasta powinien odwołać takiego urzędnika z zajmowanego ciepłego stołka za ten bałagan
~Piotr Leszek 4-12-2011 17:06
Ostatnio Pan Prezydent Polski wpisał Dolinę Pałaców i Ogrodów do rejestru zabytków. Jak uruchomią kopalnie uranu to zobaczymy turystów jak "..." a przecież nasz rejon winien właśnie żyć z turystyki. No może następna galerię wybudują dla pocieszenia. Planowane lokalizacje poszukiwań 1. Opolno Zdrój 2. Giebułtów 3. Gryfów Sląski 4. Gierczyn 5. Proszowa 6. Radoniów 7. Mała Kamienica Kolonia 8. Mała Kamienica 9. Kopaniec II 10. Kopaniec 11. Michałowice 12. Szklarska Poręba 13. Kromnów 14. Wojcieszyce 15. Jagniatków 16. Rybnica 17. Wojcieszyce 18. Wojcieszyce II 19. Wleń 20. Karpacz 21.Budniki 22. Wołowa Góra 23.Kowary 24. Sztolnia nr 24 25. Podgórze 26. Wolność 27. Bobrów 28. Majewo 29. Rubenzahl 30. Wiktoria 31. Kopalnia Nowy Kościół 32. Rzeszówek 33. Wojcieszów 34.Mniszków 35. Miedzianka
~Krzysztof 44 4-12-2011 17:15
A kto tym ludziom zrobił taką wodę z mózgów?
~z jeleniej 4-12-2011 17:23
Kopalnie uranu i turystyka nie jest możliwa pod jednym dachem. Wy możecie powiedzieć daleko, bezpieczne itd. Turyści w dobie internetu czytając że w okolicy jest kopalnia uranu po prostu zrezygnują. Nie mówię o turystach masowych, jadącym byle gdzie na plażę bo takich nie mamy. Nasza kotlina może liczyć tylko na turystów świadomych, zainteresowanych kulturą, zabytkami, naturą czy sportem. Niestety ten sam turysta nie zaakceptuje wydobycia uranu w miejscu jego wypoczynku. Pieniądze a przede wszystkim praca wielu ludzi zainwestowana w promocję Kotliny pójdzie na marne a my zyskamy etykietę Kotliny Uranu. Mamy uzdrowiska, góry, piękne pałace nie niszczmy tego w imię wydobycia uranu i spekulacji firm poszukujących i wydobywających ten surowiec.
~ 4-12-2011 17:35
DOLNOŚLĄZAK. Jest to problem spoleczny i gospodarczy Kotliny Jeleniogorskiej. Ciekawe jak odniosą się do sprawy ugrupowania polityczne dotowane z budżetu PO, PIS, SLD, PSL. Który z polityków, a także radnych powiatowych zainteresowal się sprawą. Problem dotyczy całego Powiatu Jeleniogorskiego a nie tylko poszczegolnych miast i gmin. Po co istnieje Starostwo Powiatu wraz z radnymi powiatowymi? Gdzie jest starosta? Ta garstka ludzi na Placu Ratuszowym krzyczy w imieniu ogromu mieszkańców Kotliny.
~ 4-12-2011 17:42
Cd. z 17:35. Na przełomie lat 89/90 Samol /ówczesny wojewoda / uwolnil Kotlinę Jeleniogorską od zabojczego siarkowodoru. W zamian - współcześnie rządzacy - chcą obdarować mieszkańców Kotliny uranem. NIE! NIE! !NIE! DOLNOŚLAZAK.
~welter 4-12-2011 17:45
Jestem przeciw wydobywaniu uranu!
~ 4-12-2011 18:02
Cd. z 17:42. Pilnie nalezy zapoznać się z dokumentacją, która - w ciszy gabinetów - zapewne juz poddawana jest urzędniczej obróbce. Jakieś papiery na pewno zostały już przez urzedników wytworzone i krążą utartymi scieżkami. Oby Kotlina Jeleniogorska nie musiala świetować Barborki, wzorem I górnika z Mysłakowic, który wbrew mieszkancom zafundował ongiś kopalnię w Karpnikach. Wójta wspierała ex gminna parlamentarzystka. DOLNOŚLAZAK.
~ 4-12-2011 18:07
ja jestem mieszkańcem kopańca i jestem za uranem
~Piotr Leszek 4-12-2011 18:10
tak ta dokumentacja zawiera zapis ,że nie będzie żadnego społecznego sprzeciwu, a ponadto zapisano tam ,że nie będzie żadnego oddziaływania na środowisko i nie jest nawet potrzebne monitorowanie podczas wierceń po prostu luz blues . Widać ,że raport był pisany pod dyktando firmy , która stara się o koncesję - skąd my to znamy?
~mik10 4-12-2011 18:13
Dlaczego nasi PO-wcy, PIS-owcy, PSL-owcy i inne Palipieski zamierzają budować elektrownię atomową? Przecież zainwestowanie środków na jej budowę w odnawialne źródła energii tj. elektrownie fotowoltaiczne, fermy wiatrowe, elektrownie wodne czy np. pompy cieplne było by zdecydowanie korzystniejsze dla społeczeństwa i środowiska. Nie wspominam już o zagrożeniach związanych z utylizacja odpadów promieniotwórczych oraz wydobyciem i przetwórstwem uranu. Niestety co do naszych profesorów to za 5 zł wydadzą taką opinię jaką zleceniodawca sobie zażyczy.
~ 4-12-2011 18:14
ludzie przecierz w końcu będzie praca dla nas!!!!!
~mik10 4-12-2011 18:17
Dlaczego nasi PO-wcy, PIS-owcy, PSL-owcy i inne Palipieski zamierzają budować elektrownię atomową? Przecież zainwestowanie środków na jej budowę w odnawialne źródła energii tj. elektrownie fotowoltaiczne, fermy wiatrowe, elektrownie wodne czy np. pompy cieplne było by zdecydowanie korzystniejsze dla społeczeństwa i środowiska. Nie wspominam już o zagrożeniach związanych z utylizacja odpadów promieniotwórczych oraz wydobyciem i przetwórstwem uranu. Niestety co do naszych profesorów to za 5 zł wydadzą taką opinię jaką zleceniodawca sobie zażyczy.
~ 4-12-2011 18:20
a co tam byla za telewizja? podobno ktos z Australii? http://tinyurl.com/cbjxyv6
~ 4-12-2011 18:25
Ludzie są nienormalni ;/ Szkoda mi słów....Jest szansa żeby region się rozwinął jakoś inaczej niż turystycznie to nie bo to ludziom zaszkodzi. W ogóle Polska to dziwny kraj....przez takich ludzi śmieją sie z nas w całej Europie. Jak znajdą uran u mnie na podwórku to zapraszam ! mogą wydobywać byleby trawników nie deptali.
~widmo 4-12-2011 18:28
na dwunastym zdjeciui widze starych komuchow tzn doceta z broda tacy ludzie maja czas protestowac bo sie nudza w domu
~duszek 4-12-2011 18:36
Jestem za wydobywanie Uranu, ale byle z dala od mojej chałupy! amen!
~edekM 4-12-2011 18:51
A kto da nam prace jak nie Niemcy lub Austriacy może burmistrz.
~please 4-12-2011 18:54
ilu ludzi zatrudni kopalnia? z jakim wykształceniem szukają? czy potrzebują robotników czy też inżynierów, czy australijczycy wymagają angielskiego? dajcie jakies info dla wysyłajacych cefałki
~>edek 4-12-2011 18:55
Praca czeka w Fukushimie. Placa 6000$ tygodniowo przy oczyszczaniu elektrowni i nie ma chetnych.
~ 4-12-2011 19:10
ci idioci co wypisują głupoty że uran to coś dobrego niech cofną się do szkoły bo chyba opuścili kilka lekcji co z tego że być może będzie pieniądz a czy ktoś pomyślal co będzie potem
~anima mundi 4-12-2011 19:15
Do wszystkich którzy myślą o mnie jako niedouczonym głąbie. To nie tylko kwestia radioaktywności to również sprawa uciążliwości i degradacji środowiska.Ja mieszkam blisko, wysiedlą mnie, dostanę odszkodowanie i wyprowadzę się z tego kraju,a wy będziecie oglądać te ciężarówki, może kilkaset na miesiąc,(do Rębiszowa jeździ po 40 na dzień i jaka piękna dziura zieje z kiedyś uroczego terenu) Kiedyś wasze dzieci zaczną chorować na nowotwory, a dojdzie wam jeszcze opieka nad chorymi rodzicami.Gratuluję mądrości jakbyście czytali lub przynajmniej oglądali w tv nie tylko seriale,bylibyście przeciw.Bo już nie długo na spacery będziecie chodzić tylko do hipermarketów.
~Wojas 4-12-2011 19:21
to lepiej spać chcecie na tym uranie i umierać na raka zamiast wywiesić to jak najdalej z dobrze zarobić ???? poprostu polska żałosne
~bang 4-12-2011 19:23
grupka bachorów i oszołomów...i to chyba wszystko w tym temacie...
~e tam 4-12-2011 19:34
w fukuszimie jest rozwalona elektrownia atu tylko kopalnia rudy, szkodzi mniej niż włókna azbestowe w eternicie, chciałbym pracowac w takiej nowoczesnej kopalni, pewnie będą normy pracy bardzo bezpieczne nie jak za komuny
~fan 4-12-2011 19:47
Radon jest bardziej niebezpieczny niż azbest! Problemem jest fakt, iż po zakończeniu procederu wydobywczego tereny nie poddane były rekultywacji i one się ją zagrożenie. Oczywistym jest, iż technologia się zmieniła. Do 56r górnicy nie mieli absolutnie żadnych zabezpieczeń. Obecnie z pewnością jest inaczej, jednak nie mamy gwarancji na bezpieczeństwo jakie będzie następstwem wydobycia. Nikt nie wykopie urany zawartego pod naszymi stopami, więc te argumenty są nie na miejscu. Lepiej zająć się rekultywacją poprzednich reliktów jakie nam zostały, bo nikt palcem nie tknął nigdy, a zagrożenie codziennie nas bombarduje. Tu jest problem! Ludzie zmienią zdanie jak ich lub ich rodzin dopadnie nowotwór. Żyjemy w turystycznym regionie i zachowajmy jego charakter. Uran to nie zabawa.
~qwertyy 4-12-2011 19:51
albo turystyka albo kopalnie uranu jednego z drugim nie da sie pogodzic.
~anima mundi 4-12-2011 19:52
proszę nowoczesna kopalnia w Australii: http://marcin.geoblog.pl/zdjecie/49679/kopalnia-uranu Za 350 tyś dolarów na rok możecie tam pracować. Na zdrowie
~student 4-12-2011 19:55
Ostatnia szansa!!! Nabędę tanio posiadłość na terenach uranonośnych. Grubo poniżej ceny rynkowej. Zastanów się-wkrótce nikt ich nie będzie chciał.
~niebieskooki 4-12-2011 20:07
O nowe fotki-jakośc super...chętnie zlecę pracę temu fotografofi jeśli poda mi ktoś namiar na Niego...
~student 4-12-2011 20:10
Ostatnia szansa!!! Nabędę tanio posiadłość na terenach uranonośnych. Grubo poniżej ceny rynkowej. Zastanów się-wkrótce nikt ich nie będzie chciał.
~anima mundi 4-12-2011 20:19
http://wolnemedia.net/ekologia/areva-niger-i-tuaregowie-krwawy-uran-w-polsce/ Przeczytajcie do końca
~Stodoła 4-12-2011 20:25
Przeciw Uranowi
~her Flik 4-12-2011 20:50
Gdzie można składać podanie o przyjęcie do pracy przy wydobyciu URANU ??
~ 4-12-2011 21:04
http://www.youtube.com/watch?v=itCe6GHQeJo
~echh 4-12-2011 21:04
zaraz się znudzą ci od niemieckich obozów pracy i będą protestowac przeciw australijskim metodom organizacji pracy
rymcycymcy 4-12-2011 21:10
Bardzo lubię takie rymowane hasła ! :) Mogę dla odmiany podpowiedzieć coś zwolennikom wydobycia: ...lepsze niż śniadanie, poranne fedrowanie !! ;) ...albo: jak porządnie pi.....nie, to się w końcu odrolnię !!! ;))
~ 4-12-2011 21:18
Jak możecie obrażać tych ludzi oni tylko bronią tego co jest nasze i co kochamy. Jeśli ktoś ma inne zdanie to niech się wypowie w cywilizowany sposób. Obrażając innych nie znając ich pokazujemy swój poziom. Jak najbardziej popieram protestujących.
~burakom nie 4-12-2011 21:25
Na kilku zdjęciach poznaję "buzie" które za "nalewkę" dadzą sobie w tyłek kotwiczkę na szczupaka wetknąć.
~grr 4-12-2011 21:27
wlasnie ze wierzycie w cuda wianki i w to, ze energie elektryczna bedziecie mieli zawsze i tanio
~s. 4-12-2011 21:33
Internet, komórki i satelity też szkodzą.
~ 4-12-2011 21:33
Po pierwsze podwyższone wartości promieniowania to naszych terenach rzecz najzupełniej normalna. Tak było, jest i będzie. I "wybranie uranu" jak to ktoś napisał nic nie zmieni, bo wynika to z budowy geologicznej obszaru. Podwyższone wartości promieniowania są wynikiem rozpadu promieniotwórczego pierwiastków budujących minerały, które znajdują się w skałach magmowych i metamorficznych Bloku Karkonosko-Izerskiego. I tak powstaje m.in. demonizowany radon, choć tak naprawdę nie ma dowodów na jego szkodliwość. Dla porównania np. na terenie niemal całej Finlandia promieniowanie jest podwyższone ze względu położenie na krystalicznej tarczy Bałtyckiej.
~R1 and R2 4-12-2011 21:38
Uranium Oxide Forever!!! Jestem na taaaaaaak!
~ 4-12-2011 21:41
Ale jestem jak najbardziej przeciw kopalni. I to nie ze względu na promieniowanie bo ono wcale nie musi wzrosnąć, bardziej może zaszkodzi sobie ktoś kto ustawia w komórce budzik i co noc wkłada ja pod poduszkę. Ale jest przeciw dewastacji krajobrazu( bo mamy piękny krajobraz wbrew temu co ktoś wyżej napisał), przeciw niszczeniu dróg przez tiry jeżdżące z urobkiem i przeciw szkodliwej dla środowisk przeróbce rudy. Szansą Kotliny i regionu jest turystyka i ekologiczne technologie, jeśli powstanie kopalnia to przylgnie do nas miano napromieniowanej krainy niebezpiecznej dla turystów. I nikt tu nie będzie chciał przyjechać. A poza tym kopalnia podziała maks. 30 lat i się zwinie nam zostawiając zdewastowany teren, nie oszukujmy się, że to jest jakieś perspektywiczne złoże.
~her Flik 4-12-2011 21:43
już się nie mogę doczekać kiedy ta kopalnia powstanie , na pewno będą dobrze płacić za pracę
~Val Ończyk 4-12-2011 21:49
Nie chcemy tu kopalni - to jasne. Dlaczego jednak POwtarzacie w kółko bzdurny slogan, że turystyka jest szansą dla naszej kotliny? Q..r-wa jaką szansą?!!? Nie jest i nigdy nie będzie!!!
~fan 4-12-2011 21:58
Problem w tym, że szkodliwy co ponad wszelką wątpliwość radon, a dokładnie rad 222RN zwiększył swoją emisję po ingerencji człowieka w wydobywanie rud. Promieniowanie naturalne owszem. Natomiast problem leży w tym, że hałdy i kopalnie pozostały same sobie. Na obszarach zbudowanych ze skał o wysokim potencjale radonowym istnieje duże prawdopodobieństwo, że w budynkach mieszkalnych tam zlokalizowanych będzie dochodziło do gromadzenia się radonu w ilościach, mogących niekorzystnie oddziaływać na ludzi. Dotyczy to zwłaszcza okresu jesienno-zimowego, kiedy domy są słabo przewietrzane, a zamarznięta powierzchnia terenu sprzyja migracji radonu (i innych gazów znajdujących się w gruncie), wskutek tzw. „efektu kominowego" do mieszkań. Wniosek? Wietrzmy mieszkania możliwie często!
~NIE 4-12-2011 22:15
KAŻDY KTO JEST ZA WYDOBYCIEM JEST TOTALNYM IDIOTĄ. DOPIERO JAK TAKIEMU ZBUDUJĄ KOPALNIE ALBO OCZYSZCZALNIE ALBO WIATRAKI KOŁO DOMU, TO WTEDY BĘDZIE DOPIERO PŁAKAŁ I SRAŁ PO KRZAKACH. A WIĘC ZWOLENNICY URANU - WON NA MARSA! ALBO DO AUSTRALII :)
karmazyn 4-12-2011 22:58
Po pierwsze - w rejonie Kopańca i Chromca są pozostałości kultu pogańskiego, a co się z tym wiąże zabytki archeologiczne. Natomiast kamienne wały, które niczym Mur Hadriana ciągną się przez ten obszar nie zostały gruntownie przebadane przez archeoologów. Jest to ciekawostka i zarazem zagadka archeologiczna. Moim zdaniem należy się najpierw zająć badaniami archeoologicznymi, ponieważ tak naprawdę może się okazać, że to jest ta żyła złota, a nie jakiś tam uran. Poza tym, ja osobiście nie wierzę w dobrobyt i wizje przedstawiane przez zwolenników i koncernów kopalnii uranu. Prawda jest bolesna - na pewno nikt, poza koncernami wydobywczymi na tym nie zyska, a degradacja terenu będzie bezcenna. Niech sobie inwestorzy NA SWOIM TERENIE kopią uran, złoto i co tylko tam znajdą. WON Z NASZYCH ZIEM!
~bumcyk 4-12-2011 23:16
Jeśli komuś się wydaje że powstanie tu coś na wzór KGHM który zatrudni tysiące ludzi, chętnie zapłaci odszkodowania za szkody górnicze i do tego zostanie hojnym sponsorem okolicznych gmin, niech lepiej o tym zapomni. Jedyne co powstanie to niewielkie zakłady, które większość kadry sprowadzą z zagranicy lub innych rejonów. Podziałają 10-20 lat i zwinął produkcję. Wam zostanie zdegradowany krajobraz i 0 szans na turystykę. Czyli drugi Wałbrzych.
~bumcyk 5-12-2011 0:13
Do Val Ończyk, oczywiście że turystyka jest szansą dla Kotliny i trzeba ją wykorzystać mając taki potencjał. Tylko trzeba chcieć to zrobić. A co zaproponujesz w zamian turystyki?
~do karmazyn 5-12-2011 1:50
Święta racja, ale co może jeleniogórski ciemnogród o tym wiedzieć, jak 80% społeczeństwa nawet na Śnieżce nie było. Nie wspominając o znajomości historii swojego miasta. Kto wie o Kamiennych Wałach? Kto wie o Hexenplatz, kto wie kim pył W.E.Peuckert? Kto wie, gdzie w J.G. jest tabliczka upamiętniająca pożar miasta? Kto zna historię pomnika jeleniogórskiego Nepomucena? Kto potrafiłby opowiedzieć arcyciekawą historię Radlicy koło J.G.? JEDNOSTKI... Czytając powyższe posty nie dobrze się robi. Buractwo i słoma z butów, a najlepiej wychodzi obrażanie. I gdzie to to się do Europy pcha? Z czym do czego? I powtórzę za postem z godziny 22:15 "ZWOLENNICY URANU - WON NA MARSA! ALBO DO AUSTRALII dodam od siebie KANGURY PASAĆ :)"
~Kopalnie WON 5-12-2011 3:01
Kopalnie won z Sudetów ! czy ktoś z Was jeździ na wakacje do Zagłębia albo Katowic ? Ludzie myślcie !! Myślcie a nie pieprzcie głupoty ! Jak turyści znikną z Sudetów to pozdychacie z głodu w tych swoich blokach albo rzeczywiście pójdziecie zapierd..ć w jednej z tych kopalni Poprę każdą (!) partię, która wywali uran z Sudetów, choćby to był i PIS !!! I inni niech też tak zrobią !
~Star Trek 5-12-2011 7:19
Jaka "demonstracja"?! To raczej jakiś wesoły happening. Niby sprawa poważna a oni śmichy-chichy sobie urządzają. To jak, tę kilkunastoosobową zbieraninkę POWAŻNIE traktować???
~ 5-12-2011 8:42
Gdzie można złożyć CV do tej kopalni uranu.
~SIwy 5-12-2011 9:55
REGION TURYSTYCZNY POWINIEN ŻYĆ Z TURYSTYKI I INWESTOWAĆ W TURYSTYKĘ. CHYBA JELENIA GÓRA POWINNA SIĘ ROZWIJAĆ W TYM KIERUNKU, A NIE POSZUKIWAĆ URANU. ALE WIDZE RATUSZ MA TO JAKOŚ GDZIEŚ GŁĘBOKO W D... RAZEM Z PREZYDENTEM. URZĘDNICY OBUDZCIE SIĘ I RUSZCIE GŁÓWĄ I POMYŚLCIE O PRZYSZŁYCH POKOLENIACH, A NIE TYLKO O WLASNEJ POSADZIE I DOBREJ KASIE !!!!!
~Ach... 5-12-2011 13:04
Jestem zbulwersowany, niektórymi wpisami zwłaszcza te wychwalające kopalnie. Tak piszą tylko ignorancji , którym nie zależy na niczym, nawet samych siebie nie potraficie uszanować.Dzisiejszy świat stoi otworem, nikt wam nie broni jechać, choćby do Japonii i tam zatrudnić się w elektrowni to jest Wasz wybór i szanujcie tych, którym nie tylko zależy na sobie.Historia uczy nas, iż nawet garstka dzielnych i mądrych ludzi potrafi zwyciężyć Zło.
~.......... 5-12-2011 13:44
Bez sensu nie wiem chcą być fajni czy znani może potem będą sie pchać do polityki hahahahaha prawda jest taka że jeżeli dzięki temu uranowi my w polsce mozemy mieć elektrownie atomową to bym go wydobywał , i wolał mieć elektrownie atomową zamiast 1000 elektrowni węglowych które trują środowisko 1000 razu bardziej
~anima mundi 5-12-2011 14:31
do 13:44 myślisz że jak Ci Francuzi wybudują elektrownie atomową to będą kupować uran w Kopańcu? Mają swój tańszy z Afryki, a u nas złożą odpady bo na pewno nie zabiorą ich do siebie czyli Francji lub też z powrotem do Afryki, bo będzie za drogo.Wydane 20 milionów na promocję energii atomowej mogły by posłużyć na dotacje np. do baterii słonecznych chętnie bym takie zainstalowała...Nikt z nas nie twierdzi że elektr.węglowe są lepsze...A nad morze do Gąsek z widokiem na elektrownie pojedziesz? Jak to, ktoś mądry napisał wcześniej, nikt do Bytomia, Katowic, na wczasy nie jeździ...
~do karmazyn 5-12-2011 15:22
przepraszam bardzo, ciekawsze szlaki turystyczne w okolicach już przeszłam, nie każdy interesuje się "szczegółami" swojego miasta. O jakiejś podobno arcyciekawej historii Radlicy w internecie nic nie widzę... Może zamiast się chwalić, czego to ty nie wiesz, to streść tą historię?? Może podaj jakiś tytuł książki, najlepiej dobrze napisanej, żeby ciemnogród miał szansę się dowiedzieć...
~do 15:22 5-12-2011 16:32
Wszystko na tacy? Kto szuka ten znajdzie. Książki odnośnie rejonu masz w bibliotekach.
~ACH... 5-12-2011 20:04
Zamiast inwestować wydobycie uranu. Lepiej zainwestować w odwierty wód termalnych. Ciepłą wodą można ogrzewać i wytwarzać prąd. Czy nie jest to bardziej ekologiczne i zdrowsze a i miejsca pracy się znajdą.
karmazyn 5-12-2011 20:49
do 05-12-2011 15:22 | ~do karmazyn | Ja się nie wymądrzam. Poza tym, w poście z 16:32 przeczytasz, że kto szuka, ten znajdzie. Jest jeszcze takie magiczne miejsce jak biblioteka i tam są taki dziwne przedmioty zwane książkami. Nie tylko w internecie można znaleźć informacje. I uwierz, nie są to książki ciekawie napisane. (Sarkazm tag). Ale na poważnie, poszukaj, bo na poczekaniu Ci nic nie wynajdę. Są to opracowania archeologiczne itp. publikacje. Trzeba tylko poszperać. W ostateczności masz różne ciekawe rzeczy na Cyfrowym Dolnym Śląsku.
karmazyn 5-12-2011 20:58
do 05-12-2011 13:44 | ~.......... | Powiem Ci tylko tyle: właśnie przez koncerny enrgetyczne jesteśmy cywilizacyjnie w paleolicie. Właśnie przez lobby koncernów energetycznych, paliwowych itp. nie mamy darmowej energii. Całość zaczęła się od tej mendy Edisona, przez którego i jego chęć bogacenia się zostały bezpowrotnie zniszczone prace Tesli. Gdyby nie to, to byśmy już dawno korzystali z darmowej enrgii. A dlaczego koncerny paliwowe blokują produkcję silników magnetycznych? Poczytaj najpierw o tym, zanim z atomem nam wyjedziesz. To są też powody, dla których nie poprę nigdy kopania uranu w Sudetach. Tą kasę można zainwestować w lepsze źródła pozyskania erergii, które będą służyć wszystkim, a nie tylko grastce chcących się napchać forsą za wszelką cenę.
~old tenement 5-12-2011 21:07
i want to hit the rock with the hack, umiem trochę po angielsku, wysłałem CV na antypody, mówią, ze kto pierwszy ten lepszy, a lokalsi specjlanie zniechecają, bo sami chcą robić w uranie...
~Piotr Leszek 6-12-2011 8:14
Dla tych zafascynowanych pracą przy uranie jeśli chcecie zobaczyć jakie są zabezpieczenia to zapraszam do kopalni uranu w Afryce. Albo proszę sobie przypomnieć film o rosyjskim okręcie podwodnym o napędzie atomowym. W kowarach jeszcze żyje chyba ostatni górnik z kopalni uranu w Kowarach może porozmawiacie z nim? To tyle w temacie.
~Pro kop 6-12-2011 10:57
Ja wole iść do roboty przy uranie, jak w innych miejscach ludzie pracują niż chodzić jako bezrobotny po górach i czytać w czytelni książki o regionie, zresztą książeczek to się naczytałem w życiu tysiące, a pracy jak nie ma tak nie ma, więc lepiej jest aby kopalnia powstała!!!
~Pro kop 6-12-2011 11:28
A i jeszcze jedno, zadajcie w Jelonce ludziom pytanie czy chcą nowego miejsca pracy przy wydobyciu rudy uranowej, aby np. polskie elektrownie atomowe miały paliwo do funkcjonowania, aby ci mądralińscy, od wiedzy dawnej mogli sobie w domciu zapalić światełko i poczytać książkę, którą przecież aby wyprodukować, też na to trzeba sporo energii. wydaje mi się tak, jak ktoś nie chce kopalni, to wcale nie musi iść tam do roboty, chętni się znajdą gwarantuje. Nikt nikomu nie narzuca pracy w kopalni. A jeśli chodzi o zdrowie, to najpierw wymienić dachy z azbestu, rzucić fajki i naleweczki czy inne trunki, bo powodują raka! Praca pewnie będzie wedle jakiś norm, a nie jak na łodzi atomowej podczas awarii:) Lęk ze strachu, jak widać przed śmiercią, ale i tak człowiek umiera, a pracy potrzeba do życia!
karmazyn 6-12-2011 12:38
Do 06-12-2011 11:28 | ~Pro kop Jasne. Pieniądze ponad wszystko. Idź pracować przy uranie, ale jak dostaniesz raka, to żadne pieniądze Cię nie uratują. Energia dla polskiej elektrowni atomowej? Wolne żarty. Jak znam życie, to ten uran wyparuje do innych krajów, a koncerny z zyskiem odsprzedadzą go naszemu rządowi. Panuje taka ciekawa polityka handlowa w Polsce: daj się doić i płać jeszcze za to, że chcą Cię doić. Poza tym, pięknie będzie tak maszerować do pracy poprzez krainy wyglądające jak księżycowy krajobraz. Spełni się Twoje marzenie z dzieciństwa, by zostać kosmonautą lunarnym. Jedź do Nigru realizować swoje marzenia. Tutaj nie chcemy Ciebie i Twojej dającej Ci pracę kopalni.
karmazyn 6-12-2011 12:43
A i jeszcze jedno. Wolę umrzeć ze starości, a nie w meczarniach wypluwając krwawe strzepki własnych wnętrzności.
~Pro kop 6-12-2011 12:45
Jak już kopalnia ruszy, to prośba do jelonki aby gmina i zarazem zakład dał namiar na składanie CV . z chęcią złoże.
~Pro kop 6-12-2011 12:51
Wy przyjeżdżacie do Jeleniej protestować, pozujecie do zdjęć, a my nie możemy do was do pracy przyjechać??? To tak odnośnie tutaj nie chcemy ciebie i twojej dającej pracy kopalni:)a co wy macie jakieś księstwo autonomiczne w Starej Kamienicy, czy ,to jest nadal III RP ??? Pracy nie ma DOCIERA !!!!!! a jak macie nas gdzieś, to nie przyjeżdżajcie tu po pomoc ani protestować, bo to nie licuje!!!
~xxxxxx 6-12-2011 16:26
myslicie ,ze do dzikusow przyjechaliscie ? i mozeice ich uzyc do biznesu jak mieso na rzez ?? w XXI w to ludzie nie maja swiadomosci ,ze uran i radon to choroby i smierc?? Bezczelnosc i wyrachowanie nie ma granic! Wlasnie w Kotlinie, ktora znana jest z konsekwencji zwiazanych z promieniowaniem jonizujacym! Osiadl wlasnie w kowarach wielki biznesmen z wielkopolski czyli burak z kasiora i myslal ,ze wykorzysta ciemnogrod i ciemnote wciska ze woda radonowa leczy wszystko i na potencje , wszystko po niej staje ,nawet wlosy lysym a za litr sobie zyczy 15 plnow! tylko wystarczy popatrzec dookola niego ile sprowadzil nieszczesc na ludzi ! Co na to nasze wladze ?? Nic nie widza ??
~Idek 6-12-2011 16:42
Przeciw uranowi ,radonowi ,atomowi!! Ludzie trzeba podejsc do sprawy egoistycznie! Mamy epidemie nowotworow!! Chcecie zgotowac smutny los swym dzieciakom?? Nikt przed rakiem sie nie uchowa
~do Idek 6-12-2011 17:08
I tak tam u was promieniuje, domy macie na skałach, gdzie są kontakty, więc czy będzie kopalnia czy też nie rak i tak jest możliwy, ale ja bym tak nie straszył, bo i tak macie promieniowanie i tak, a pracy nie ma!
karmazyn 6-12-2011 20:18
Do 06-12-2011 12:51 | ~Pro kop. Nigdzie nie przyjeżdżam. Mieszkam w Jeleniej i tu się urodziłem. A piszę ogólnie, bo uwierz, nie chcemy w Sudetach Ciebie i Twojej kopalni. Ani w Starej Kamienicy, ani w Kopańcu, a także w Kowarach, Szklarskiej czy Karpaczu. Nigdzie, rozumiesz? Nigdzie. Sudety są zbyt wyjątkowe, by je zniszczyć. Wykorzystując ich walory mozna naprawdę świetną kasę zrobić. A ludzkie życie jest zbyt cenne, by z powodu chciwości garstki ludzi je rujnować. DOCIERA!!! Jak Ci źle, to jedź do Afryki - tam czeka praca w kopalni uranu na takich jak Ty. A jak lubisz ekstremę, to polecam Japonię i pracę przy usuwaniu skutków uszkodzenia reaktora. Jedź, zarobisz! Tam czekają na Ciebie.
~AUD 6-12-2011 22:13
co z tą akcją pisania mejli do australii- welcome to poland? zna ktoś namiar na zarząd kopalni? czy będziemy pisać do nich, że polska czeka na pracę?stara kamienica czeka na inwestora strategicznego, który da ludziom zarobić i wypłucze ze skał przy okazji to g*... nie mamy szczęścia do gazu i łupków, ale mamy uran!
~życzliwy 6-12-2011 22:44
Pisz tutaj: merdecane@.didgeridoo.au
~ 7-12-2011 8:48
a dlaczego Polacy nie wydobywaja tego uranu toz by to byla dla Polski niezla kasa, a tu prosze z australi przyjada robic interes zycia, nas na to nie stac czy typowa wyprzedaz majatku narodowego
~ 7-12-2011 10:43
Jeśli ktoś chce coś wydobywać to won do Wałbrzycha lub Bogatyni. To sa miasta górnicze praca się znajdzie. Nie wierzę że ktoś chciał by wyodbywac u nas URAN. Praca? Tak? I średnia życia 35 do 40 lat. Jak powstaną tu kopalnie to zamienimy to miasto w kolejny Wałbrzych. Ludzie nie wiecie o czym tu mówicie. Padna hotele, sklepy, Karpacz nikt nie przyjedzie tu na narty. Nie wierzę.....
~ 7-12-2011 19:28
Powoływanie się w tej kwestii na przykład Wałbrzycha, jest niewłaściwe. Po pierwsze, Wałbrzych był przypadkiem wyjątkowym, po latach bez inwestycji, postawiono nowoczesny szyb, przygotowano nowe pokłady bardzo dobrego węgla do wydobycia i zamknięto kopalnie. Zachęcam do przejrzenia zasobów internetowych w tej sprawie, i naraz z zapoznaniem się z sytuacją w innych zagłębiach (nie chcę podawać niemieckiego Ruhry). Po drugie, nie nastawiałbym się,że owe kopalnie osiągną ułamek poziomu zatrudnienia co w Zagłębiu Wałbrzyskim (choć o złożach miedzi w okolicach Legnicy też mógł kiedyś ktoś tak napisać). W związku z tym,nie możemy się bać podobnych skutków społecznych po zaprzestaniu wydobycia. Każdy zatroskany tak jak ja o naturę, Karkonosze i narty, winien zaś zainteresować się czeskim Zaclerzem
~kontynuuję 7-12-2011 20:23
, który ma sporo doświadczenia z przemysłem węglowym, turystyką i nartami. Z innych czeskich miejscowości należy zapoznać się z Jachymovem czy Rożną. Zeszpecenie krajobrazu. Są rzeczy gorzej wpisujące się w krajobraz niż hałdy (których w Sudetach jest gros), czy chronione jako zabytki wieże wyciągowe. Zbliżony wątek ten porusza artykuł "Koszmarki na widoku" w najnowszych "Sudetach", na półce w empiku (ktoś wspominał o elektrowniach wiatrowych, niech tam zajrzy). Proszę też nie mylić wydobycia rud z ich obróbką, uzyskaniem z nich paliwa jądrowego czy w ogóle elektrownią. Myślę,że taką operację można przeprowadzić mądrze, z wielką korzyścią dla mieszkańców i aby zyski zostały w kraju. p.s. Jest kilka rzeczy na Śląsku wartych odwiedzin.
~jebcio 8-12-2011 1:15
ale piane bijecie , protestujecie , walka o zdowie a tu picu ...picu... bo przecie w kowarach sprzedajecie wode z radonem rzekomo na potencje i przeciwrakowo !!!! .....literek 15 goldow!! Niefajne biznesy sami robicie ,a tu oburzacie sie na austarlie ??
~pimpel 8-12-2011 15:27
woda z radonem ??? i wiara daje sie na to naciagac ?? cwaniaki wykorzystuja glupote i niewiedze i kreca lody a ty ciemniaku pij ,pij az ci wszystko odpadnie a nie stanie ! Nowoczesna eksploatacja uranu to pryszcz przy propagowaniu wody radonowej na zapobieganie raka!! Dac dobry przyklad , sie dobrze douczyc , postepowac etycznie a potem drzec jape!
~:) 8-12-2011 19:52
Nie, no. Ktoś tam kradnie, ktos wały kręci, a my co? Mamy świat zbawiać i dopiero jak zostanie zbawiony, to protestować pezciw kopalnią uranu. Jebcio i pimpel, je... się w mózg.
~ 9-12-2011 9:15
Jak to jest z tym radonem ? Znajomy pod koniec lat siedemdziesiątych leczył chorobę wieńcową w Kowarskich sztolniach Do dziś ma się bardzo dobrze a żyje ponad 80 lat. Czytałem ,że Radon odmładza i podnosi potencję. Polo
~pytanie 9-12-2011 22:18
ilu ludzi zatrudni kopalnia i kiedy nabór rusza? będą płacić chociaż 20% tego co w Australii? zatrudnią kogoś spoza gminy? byłoby pięknie
~Przys.Alaska 10-12-2011 20:14
Zauważmy ,że w tak zwanym demokratycznym państwie wola i zdanie obywateli nie ma żadnego znaczenia . Ludzi zamieszkujący tereny kotliny jeleniogórskiej w większości utrzymują się z turystyki są to gospodarstwa agroturystyczne itp. Jelenia Góra nie jest miastem przemysłowym a ambicje mieszkańców nie zmierzają w tym kierunku . To mieszkańcy powinni być nie podważalnym głosem i rzeszą decydentów w tej sprawie. Nie można niszczyć ludzi w imię czego? interesów rządu , który na nic nie ma pieniędzy nie ma pieniędzy z naszych składek do Zus itd nie sposób wyliczyć a wszak ma być wykonawcą i głosem narodu . Kto zna bliżej temat ten wie ,że o ile kilkadziesiąt lat wstecz elektrownie atomowe były nadzieją na tanią i łatwo-dostępną energię to i tak nie bardzo liczono się z konsekwncjami jakie takie
~Przys.Alaska 10-12-2011 20:30
pozyskiwanie niesie. Problem odpadów nie jest rozwiązany do dzisiejszego dnia a konsekwencje składowania ich nie są znane najznamienitszym naukowcom . Tak rozwiązania bezkolizyjne energia słońca, wody i wiatru wydają się być najbardziej racjonalne dla ludzkości . Dlatego nie cieszy wydobywanie uranu . Jeżeli ktoś ma wątpliwości odnośni szkodliwości i wzrostu skażenia i radioaktywności na terenie i wokół terenu wydobycia odsyłam np. do strony Uniwersytetu Marii Curii - Skłodowskiej http://www.radioaktywnosc.umcs.lublin.pl/?id=3 Gdzie wyraźnie wskazane są sytuacje w jakich następuje wzrost radioaktywności na danym terenie min. są to roboty kopalniane, wydobywcze surowców radioaktywnych typu Uran itp.
~IVPHD STUDIO 12-12-2011 16:24
http://www.youtube.com/my_videos?sq=uran+stop
BógWojny 12-12-2011 19:09
Przykre jest to, że ludzie nie wiedzą dlaczego protestują. Naoglądali się filmów sf i żyją Czarnobylem chociaż to nie ma nic wspólnego. Najbardziej parsknąłem śmiechem z tego człowieka trzymającego transparent z fukushima. No ale co tam, przynajmniej wesoło :D
~lichter 13-12-2011 13:41
Demonstrują Ci co najmniej wiedzą...-"Najgłośniej ryczy krowa co najmniej mleka daje"
~ 14-12-2011 19:38
Proponuję zapoznać się z bardzo ciekawą historią Miedzianki, a potem wypowiadać w kwestii poparcia kopalń.
~szok 15-12-2011 11:46
Pracować, mieszkać, żyć, ot świetlana przyszłość przed wami. Ludzie co z wami jest nie tak? Skoro jesteście tak chętni to dlaczego równie dobrze nie włożycie dłoni do kwasu, zakładam że skutki będą podobne w końcu co za różnica...dziś, jutro czy za 15 lat.... Skrajna ignorancja, głupota i konformizm ot co wami kieruje. Pomyśleć że za taką Polskę ludzie kiedyś umierali, a co tam oddajcie zdrowie wasze, waszych dzieci. Przecież nie ma o co walczyć, a właściwie to po co walczyć skoro łatwiej jest napychać się kebabami pod Tesco i niczym baran w pędzie żyć z dnia na dzień.... Żal mi was, a pretensje o niepewne jutro możecie mieć tylko do siebie!
~przeciwko 20-12-2011 22:33
jestem absolutnie przeciwko, to sie w glowie nie miesci, zeby degradowac teren turystyczny, to obled..
~do idiotów 11-01-2012 21:15
Nie trzeba być szczególnie mądrym żeby wiedzieć, że kilkadziesiąt miejsc pracy przy niebezpiecznym wydobyciu nie uratuje rynku pracy w JG,za to napewno zniszczy kilka tysięcy miejsc w turystyce. My w ostateczności zarobimy na działkach dla kopalni ale kotlinę i jej potencjał szlag trafi. Tym co to chcą pisać CV do prezesa jakiejś tam kopalni proponuję żeby udali się do psychiatry.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Niebezpieczne wyzwania

Genius loci – Salon Biznesu i Kultury

Uroczysty Dzień Edukacji

Palą kable – spalą las!  

Finał remontu na trójce

Sonda

Miejscowości turystyczne bez zakazu handlu w niedziele?

Oddanych
głosów
224
Tak
61%
Nie
36%
Nie wiem
4%